HOTARARE Nr.
543 din 26 aprilie 2006
pentru aprobarea
structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii
Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare
comunitare, precum si a normelor de acordare a drepturilor salariale
personalului aferent
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 389 din 5 mai 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 1 alin. (2) şi al art. 2 din Legea nr. 490/2004 privind
stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu
modificările ulterioare, al art. II din Legea nr. 9/2006 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr.
54/2005 pentru modificarea art. 1 alin. (1) din Legea nr. 490/2004 privind
stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare,
precum şi al art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006
privind unele măsuri pentru întărirea capacităţii administrative a României
pentru integrarea în Uniunea Europeană,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - In înţelesul prezentei hotărâri,
expresiile folosite au următoarea semnificaţie:
a) gestionarea asistenţei
financiare nerambursabile comunitare - activităţi
de programare, implementare,monitorizare, raportare, evaluare, contractare,
control tehnic şi financiar, efectuarea plăţilor, auditare sau de avizare a
legalităţii, precum şi activităţi specifice de coordonare şi control, cu
privire la fondurile SAPARD şi la fondurile europene pentru agricultură,
dezvoltare rurală şi pescuit;
b) structuri organizatorice de gestionare a asistenţei financiare nerambursabile comunitare - instituţiile publice din subordinea şi coordonarea Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, precum şi compartimentele şi
colectivele organizatorice din aparatul central al acestuia, cu atribuţii şi
responsabilităţi în gestionarea fondurilor SAPARD, a fondurilor europene pentru
agricultură, dezvoltare rurală şi pescuit, altele decât Agenţia de Plăţi pentru
Dezvoltare Rurală şi Pescuit;
c) Autoritatea de Management pentru Programul SAPARD
- organismul responsabil pentru eficienţa şi
corectitudinea coordonării şi raportării privind monitorizarea şi evaluarea Programului
SAPARD;
d) Agenţia de Plăţi şi
Intervenţie pentru Agricultură - răspunde de
gestionarea eficientă, efectivă şi transparentă a asistenţei financiare
asigurate prin Fondul European pentru Garantarea Agriculturii (FEGA) pentru
plăţile directe şi măsurile de piaţă şi pentru unele măsuri finanţate din
Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR);
e) Autoritatea de
Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală - organismul responsabil pentru eficienţa şi corectitudinea programării,
implementării, coordonării, promovării, controlului şi raportării Programului
Naţional de Dezvoltare Rurală finanţat din Fondul European Agricol pentru
Dezvoltare Rurală (FEADR);
f) Autoritatea de
Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Pescuit - organismul responsabil pentru eficienţa şi corectitudinea
programării, implementării, coordonării, promovării, controlului şi raportării
pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Pescuit finanţat din Fondul
European pentru Pescuit (FEP);
g) Fondul European pentru Pescuit (FEP) - fondul
comunitar nerambursabil, acordat statelor membre ale Uniunii Europene pentru sprijinirea dezvoltării durabile a sectorului
pescuit, a zonelor de pescuit şi a pescuitului în apele interioare;
h) Autoritatea Competentă
pentru Acreditarea Agenţiilor de Plăţi pentru Agricultură, Dezvoltare Rurală şi
Pescuit şi a Organismului Coordonator al Agenţiilor de Plăţi pentru
Agricultură, Dezvoltare Rurală şi Pescuit - structură
organizatorică care acordă şi/sau retrage acreditarea de funcţionare a
acestora.
Art. 2. - Se aprobă structurile organizatorice ale
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale care au ca obiect de
activitate gestionarea asistenţei financiare nerambursabile comunitare acordate
României de către Comunitatea Europeană pentru perioada de preaderare prin
Instrumentul Special de Preaderare pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală
(SAPARD), iar pentru perioada postaderare prin Fondul European pentru
Garantarea Agriculturii (FEGA), prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare
Rurală (FEADR), prin Fondul European pentru Pescuit (FEP):
a) Direcţia generală dezvoltare rurală, care
îndeplineşte următoarele funcţii:
1. Autoritate de Management pentru Programul SAPARD;
2. Autoritate de Management pentru Programul Naţional
de Dezvoltare Rurală;
3. de programare pentru Programul SAPARD şi pentru
Programul Naţional de Dezvoltare Rurală;
4. de monitorizare, evaluare si control al Programului
SAPARD;
5. implementarea măsurilor de asistenţă tehnică şi
formare profesională din Programul SAPARD;
b) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;
c) Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura,
care îndeplineşte funcţiile de:
1. Autoritate de Management pentru Programul
Operaţional Sectorial pentru Pescuit;
2. programare pentru Programul Operaţional Sectorial
pentru Pescuit;
d) Autoritatea Competentă
pentru Acreditarea Agenţiilor de Plăţi pentru Agricultură, Dezvoltare Rurală şi
Pescuit şi a Organismului Coordonator al Agenţiilor de Plăţi pentru
Agricultură, Dezvoltare Rurală şi Pescuit.
Art. 3. - Prevederile prezentei hotărâri se aplică
următoarelor categorii de personal:
a) personalului de conducere şi personalului de
execuţie, constituit din funcţionari publici sau, după caz, personal încadrat
cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, având
atribuţii în procesul de gestionare a asistenţei financiare nerambursabile
comunitare sau care desfăşoară activităţi adiacente, de natură
financiar-contabilă şi juridică, care fac parte din structurile organizatorice
prevăzute la art. 2;
b) altor categorii de
personal care realizează activităţi de audit şi/sau control al gestionării
asistenţei financiare nerambursabile comunitare din cadrul structurilor organizatorice
prevăzute la art. 2.
Art. 4. - Salariile de bază ale personalului prevăzut
la art. 3 se majorează potrivit art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 1/2006 privind unele măsuri pentru întărirea capacităţii
administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeană, potrivit
bugetului aprobat al fiecărei structuri organizatorice, dacă atribuţiile
specifice domeniului gestionării asistenţei financiare nerambursabile
comunitare, prevăzute în fişa postului, reprezintă minimum 75% din totalul
obiectivelor şi atribuţiilor de serviciu sau minimum 75% din timpul alocat
îndeplinirii tuturor atribuţiilor de serviciu prevăzute în fişa postului.
Art. 5. - (1) Lista cuprinzând numărul şi structura
posturilor ocupate de personalul care gestionează asistenţa financiară
nerambursabilă comunitară va fi aprobată prin ordin al ministrului
agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, pentru fiecare structură
organizatorică cu atribuţii în procesul de gestionare a asistenţei financiare
nerambursabile comunitare, în baza raportului întocmit de compartimentul
organizatoric cu atribuţii în managementul resurselor umane din cadrul
Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
(2) Majorările salariale vor putea fi acordate
personalului din cadrul structurilor organizatorice, în baza unui dosar
înaintat structurii competente din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale, prevăzută la alin. (1), alcătuit din următoarele
documente:
a) regulamentul de organizare şi funcţionare al
structurii organizatorice;
b) organigrama structurii organizatorice;
c) actul administrativ de
constituire a structurii organizatorice, după caz;
d) ordinul/decizia de numire a personalului în cadrul
structurii organizatorice, care va cuprinde şi lista persoanelor numite;
e) fişele postului pentru personalul din structurile
organizatorice.
Art. 6. - Instituţiile publice al căror personal
beneficiază de creşteri salariale vor comunica Ministerului
Agriculturii,Pădurilor şi Dezvoltării Rurale orice modificare de personal,
structură, organizare şi/sau funcţionare, împreună cu
documentele constatatoare, în termen de 5 zile
lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Gheorghe Flutur
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu