HOTARARE Nr.
622 din 30 iunie 2010
pentru modificarea
Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice -A.N.R.S.C,
aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 671/2007
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 478 din 13 iulie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Regulamentul
de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C, aprobat prin Hotărârea
Guvernului nr. 671/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 454 din 5 iulie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică după cum
urmează:
1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul
cuprins:
„(2) A.N.R.S.C. are sediul central în municipiul
Bucureşti, str. Stavropoleus nr. 6, sectorul 3."
2. La articolul 12, teza I a alineatului (2) şi
alineatul (3) vor avea următorul cuprins:
„(2) Numărul maxim de posturi în aparatul central al
A.N.R.S.C. şi în agenţiile teritoriale este de 100, exclusiv preşedintele şi
vicepreşedintele.
(3) In structura A.N.R.S.C. se organizează şi
funcţionează 7 agenţii teritoriale, fără personalitate juridică, câte una
pentru regiunile de dezvoltare nr. 1-7, astfel cum acestea sunt stabilite prin
Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările şi
completările ulterioare."
3. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - Direcţiile, serviciile şi birourile din
cadrul A.N.R.S.C. asigură îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în următoarele
domenii de activitate:
a) Serviciul juridic şi metodologie asigură activitatea
de asistenţă şi reprezentare juridică, coordonează activitatea de
avizare/elaborare a proiectelor de acte normative la nivelul A.N.R.S.C,
gestionează, prin mijloace specifice, imaginea publică a A.N.R.S.C. şi asigură
gestionarea petiţiilor, în condiţiile legii;
b) Serviciul financiar, contabilitate, administrativ
gestionează elementele de activ şi pasiv ale patrimoniului autorităţii,
întocmeşte documentaţia de urmărire a debitorilor rezultaţi din neachitarea
creanţelor A.N.R.S.C, asigură exercitarea controlului financiar preventiv
privind execuţia bugetului A.N.R.S.C. şi organizează procedurile de
achiziţii publice pentru bunuri, servicii şi lucrări conform legislaţiei
privind achiziţiile publice;
c)Auditul intern realizează auditarea activităţilor
desfăşurate de întreg aparatul A.N.R.S.C, în vederea gestionării în mod
corespunzător a patrimoniului A.N.R.S.C;
d) Biroul resurse umane gestionează politica de
resurse umane, care are la bază un pachet de măsuri menit să asigure necesarul
de forţă de muncă calificată şi specializată în domeniile în care instituţia
îşi desfăşoară activitatea, realizează, dezvoltă, îmbunătăţeşte permanent şi
menţine în funcţiune sistemul informatic propriu, în vederea schimbului de
informaţii cu factorii interesaţi de activitatea A.N.R.S.C, iniţiază şi
organizează programe de instruire şi pregătire profesională în domeniile de
activitate reglementate;
e) Direcţia tehnică, licenţe elaborează reglementări,
norme şi prescripţii tehnice în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi
publice, propune eliberarea de licenţe/autorizaţii pentru serviciile comunitare
de utilităţi publice, precum şi de autorizaţii pentru operatorii economici care
montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor, elaborează norme
metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a preţurilor şi tarifelor
pentru serviciile comunitare de utilităţi publice, din competenţa de
reglementare a A.N.R.S.C, şi propune spre avizare preţurile şi tarifele pentru
serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi preţurile şi
tarifele pentru serviciul public de alimentare cu energie termică produsă
centralizat, cu excepţia energiei termice produse în cogenerare;
f) Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în
teritoriu monitorizează piaţa serviciilor comunitare de utilităţi publice,
analizează şi evaluează starea serviciilor comunitare de utilităţi publice la
nivel naţional şi acordă servicii de îndrumare şi consultanţă în teritoriu şi
controlează modul în care sunt respectate şi aplicate de către
furnizori/prestatori prevederile legislaţiei specifice serviciilor comunitare
de utilităţi publice şi soluţionează sesizările adresate A.N.R.S.C. pentru
acest domeniu;
g) Compartimentul executare silită asigură executarea
silită a creanţelor A.N.R.S.C, în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare."
4. Anexa la regulament „Structura organizatorică a
A.N.R.S.C." se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. -In termen de
60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin
al preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile
Comunitare de Utilităţi Publice, vor fi stabilite atribuţiile şi sarcinile
compartimentelor de specialitate, precum şi răspunderile individuale ale
personalului A.N.R.S.C, în baza regulamentului de organizare si funcţionare.
Art. III. - Incetarea
raporturilor de muncă determinată de reducerea numărului de posturi în
structura organizatorică a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru
Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice se face în termenele şi cu procedura
reglementate de dispoziţiile legale în vigoare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA (Anexa la regulament)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A A.N.R.S.C.
Numărul maxim de posturi: 100, exclusiv preşedintele şi
vicepreşedintele