Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 673 din 25 octombrie 1997

privind infiintarea Societatii Nationale de Telecomunicatii "Romtelecom" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Rom-Telecom"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 296 din 31 octombrie 1997


SmartCity3


    In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome si ale Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, astfel cum a fost modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/1997,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Societatea Nationala de Telecomunicatii "Romtelecom" - S.A., denumita in cele ce urmeaza ROMTELECOM, prin reorganizarea Regiei Autonome "Rom-Telecom", care se desfiinteaza.
    (2) ROMTELECOM este persoana juridica romana, care se organizeaza si functioneaza in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare si cu statutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (3) ROMTELECOM este societate comerciala pe actiuni, care functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara, avand ca obiect activitati de interes public national.
    Art. 2
    Sediul ROMTELECOM este in Bucuresti, B-dul Libertatii nr. 14, sectorul 5.
    Art. 3
    (1) Capitalul social initial al ROMTELECOM este de 1.958.002.900.000 lei si se constituie prin preluarea integrala a patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", conform bilantului contabil al acesteia la data de 30 iunie 1997. La data reorganizarii, Regia Autonoma "Rom-Telecom" nu are in administrare bunuri proprietate publica.
    (2) In termen de 30 de zile de la publicarea prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, adunarea generala extraordinara a actionarilor va decide asupra modificarii capitalului social al ROMTELECOM, in raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", reflectate in bilantul contabil de inchidere al regiei.
    (3) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, ROMTELECOM preia toate drepturile si obligatiile Regiei Autonome "Rom-Telecom", in masura in care, potrivit unor prevederi legale sau contractuale, aceste drepturi si obligatii nu se sting. De asemenea, ROMTELECOM se substituie in toate litigiile in curs ale Regiei Autonome "Rom-Telecom".
    (4) Bunurile apartinand domeniului privat al statului ori unitatilor administrativ-teritoriale, inclusiv retelele de telecomunicatii, aflate in administrarea Regiei Autonome "Rom-Telecom", vor trece in proprietatea ROMTELECOM la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 4
    ROMTELECOM isi desfasoara activitatea in domeniul telecomunicatiilor, obiectul principal de activitate al acesteia incluzand operarea retelelor de telecomunicatii si asigurarea serviciilor de telecomunicatii, in temeiul legii si al licentelor si autorizatiilor acordate de Ministerul Comunicatiilor ori de alt organ competent si in conformitate cu statutul societatii.
    Art. 5
    ROMTELECOM este operatorul autorizat de catre Ministerul Comunicatiilor ca titular al drepturilor exclusive, rezervate, de prestare a serviciilor locale, interurbane si internationale de telecomunicatii de baza si de construire, dezvoltare si intretinere a infrastructurii necesare unor astfel de servicii pana la data de 31 decembrie 2002, conform licentei ori licentelor acordate de catre Ministerul Comunicatiilor.
    Art. 6
    Personalul salariat al Regiei Autonome "Rom-Telecom" este preluat de catre societatea infiintata prin reorganizarea acesteia si este considerat transferat in interesul serviciului, de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 7
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, actiunile ROMTELECOM sunt detinute in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic prin Ministerul Comunicatiilor.
    Art. 8
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari isi inceteaza aplicabilitatea prevederile referitoare la Regia Autonoma "Rom-Telecom" din Hotararea Guvernului nr. 448 din 27 iunie 1991 privind infiintarea regiilor autonome "Posta Romana" "Rom-Telecom", "Radiocomunicatii", "Inspectoratul General al Radiocomunicatiilor" si a Societatii Comerciale "Banc Post" - S.A., publicata in  Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 155 din 23 iulie 1991.

                PRIM-MINISTRU
                VICTOR CIORBEA

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul comunicatiilor,
                       Sorin Pantis

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul finantelor,
                       Corneliu Eugeniu Gorcea,
                       secretar de stat

                       Ministru de stat,
                       ministrul reformei,
                       Ulm Spineanu

    ANEXA 1

                         STATUTUL
Societatii Nationale de Telecomunicatii "Romtelecom" - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, sediul social si durata

    Art. 1
    Denumirea si forma juridica a societatii
    (1) Denumirea societatii comerciale este "Societatea Nationala de Telecomunicatii "Romtelecom" - S.A. In toate actele, anunturile, publicatiile si documentatiile emanand de la societate se vor mentiona denumirea acesteia, cuvintele "societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", sediul, numarul de inmatriculare in Registrul comertului si codul fiscal.
    (2) Societatea Nationala de telecomunicatii Romtelecom - S.A. se constituie ca societate comerciala pe actiuni, denumita in continuare societate, persoana juridica romana.
    (3) Societatea este o societate nationala de interes public.
    Art. 2
    Sediul social
    (1) Societatea va avea sediul social in Bucuresti, B-dul Libertatii nr. 14, sectorul 5. Sediul social va putea fi schimbat la o alta adresa, in aceeasi localitate sau intr-o alta localitate, pe baza hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor ori a consiliului de administratie, dupa caz, si cu indeplinirea formalitatilor prevazute de lege pentru modificarea statutului.
    (2) La data inmatricularii, societatea are in structura 41 de directii teritoriale de telecomunicatii, Oficiul Central de Aprovizionare si Centrul de Servicii Informatice (conform anexei A), toate avand statut juridic de sucursala.
    (3) Societatea poate infiinta sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, precum si filiale, in tara si in strainatate, cu respectarea legislatiei romane in vigoare, prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor, pe baza recomandarii consiliului de administratie.
    Art. 3
    Durata
    Societatea se constituie pentru o durata nelimitata, cu incepere de la data inmatricularii acesteia in Registrul comertului.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate

    Art. 4
    Domeniul si obiectul de activitate al societatii
    (1) Societatea isi desfasoara activitatea in domeniul telecomunicatiilor, obiectul principal de activitate al societatii incluzand operarea, modernizarea, dezvoltarea si intretinerea retelelor de telecomunicatii si a liniilor de telecomunicatii prin fire, fibre optice, sistem radio sau alte mijloace si asigurarea serviciilor de telecomunicatii si a telecomunicatiilor in conformitate cu prevederile licentei sau licentelor ori autorizatiilor acordate de Ministerul Comunicatiilor ori de alt organ competent.
    (2) Societatea asigura, in temeiul contractului sau al prevederilor legale, serviciile de telecomunicatii necesare sistemului national de aparare si sistemului de siguranta nationala, la solicitarea autoritatilor publice competente.
    (3) Obiectul de activitate al societatii consta in prestarea urmatoarelor servicii de telecomunicatii:
    a) servicii de baza (telefon, telegraf);
    b) transmisii de date;
    c) inchirieri circuite pentru transmisii;
    d) telefonie publica;
    e) servicii de telecomunicatii cu valoare adaugata.
    (4) Societatea poate presta servicii conexe celor mentionate mai sus si poate executa orice alte servicii si activitati dupa cum urmeaza:
    a) servicii informatice;
    b) cercetare si proiectare in domeniul telecomunicatiilor;
    c) studii si consultanta in domeniul telecomunicatiilor;
    d) constructii-montaj pentru realizarea de retele de telecomunicatii;
    e) invatamant, instruire si documentare in domeniul telecomunicatiilor;
    f) operatiuni de aprovizionare si comert exterior in profilul sau de activitate;
    g) microproductie de echipamente si aparate de telecomunicatii;
    h) editare si tiparire;
    i) lucrari de instalatii, izolatii de echipamente si alte lucrari care dau   functionalitate cladirilor si constructii ingineresti;
    j) comert cu amanuntul;
    k) hoteluri si moteluri cu restaurant, alte unitati de cazare;
    l) transporturi rutiere de marfuri;
    m) manipulari si depozitari.

    CAP. 3
    Capitalul social si actiunile

    Art. 5
    Capitalul social si actiunile
    (1) Capitalul social al societatii este de 1.958.002.900.000 lei, fiind constituit prin preluarea integrala a patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", conform bilantului contabil al acesteia la data de 30 iunie 1997, si este divizat in 19.580.029 actiuni nominative avand o valoare nominala de 100.000 lei fiecare. Capitalul social se varsa in intregime la data constituirii societatii.
    (2) Capitalul social, inscris conform alineatului precedent, va fi modificat in raport cu rezultatele inventarierii patrimoniului Regiei Autonome "Rom-Telecom", reflectate in bilantul contabil de inchidere al regiei, si ale reevaluarii patrimoniului acesteia, potrivit legii. La finalizarea acestor operatiuni, adunarea generala extraordinara a actionarilor va decide asupra modificarii corespunzatoare a capitalului social al societatii, a prezentului statut si asupra efectuarii mentiunilor necesare in Registrul comertului.
    (3) Actiunile sunt detinute in totalitate de catre statul roman, iar drepturile decurgand din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de catre actionarul unic, prin ministerul Comunicatiilor.
    Art. 6
    Certificatele de actiuni
    (1) Adunarea generala a actionarilor va decide forma si data la care vor fi imprimate titlurile, individuale ori cumulative, care atesta calitatea de actionar.
    (2) Titlurile aratate in alineatul precedent vor cuprinde urmatoarele mentiuni: numele, prenumele si domiciliul actionarului ori, dupa caz, denumirea, sediul si numarul de inmatriculare la Registrul comertului, denumirea si durata societatii, numarul Monitorului Oficial al Romaniei in care s-a facut publicarea, numarul de inmatriculare a societatii in Registrul comertului, capitalul social, numarul de actiuni si numarul de ordine al acestora, valoarea nominala a fiecarei actiuni, precum si varsamintele efectuate.
    (3) Actiunile sau, dupa caz, titlurile cumulative vor fi semnate de presedintele consiliului de administratie si de unul dintre ceilalti membri ai acestuia.
    (4) Societatea va tine evidenta titlurilor care atesta calitatea de actionar intr-un registru numerotat, sigilat si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la sediul societatii.

    CAP. 4
    Majorarea si reducerea capitalului social

    Art. 7
    Majorarea capitalului social
    (1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor sau, in situatia prevazuta la art. 12 alin. (2) de mai jos, consiliul de administratie va putea decide majorarea capitalului social, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare la data majorarii.
    (2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
    a) noi aporturi in numerar si/sau in natura;
    b) incorporarea rezervelor (in care vor putea fi incluse diferentele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu exceptia rezervelor legale, precum si a beneficiilor sau a primelor de emisiune;
    c) compensarea unor creante lichide si exigibile asupra societatii cu actiuni ale acesteia;
    d) alte surse stabilite de adunarea generala a actionarilor ori de catre consiliul de administratie, dupa caz, potrivit legii.
    Art. 8
    Reducerea capitalului social
    (1) In cazul in care administratorii constata pierderea a jumatate din capitalul social, ei sunt obligati sa convoace in termen de maximum 60 de zile adunarea generala extraordinara a actionarilor, care va decide fie reconstituirea capitalului social, fie limitarea sa la valoarea ramasa, fie dizolvarea societatii.
    (2) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupa doua luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor ori, in situatia prevazuta la art. 12 alin. (2) de mai jos, a consiliului de administratie, potrivit prevederilor legale.

    CAP. 5
    Conducerea si administrarea societatii

    Art. 9
    Adunarea generala a actionarilor
    (1) Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii, care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si comerciala.
    (2) Pana la privatizarea societatii, atributiile adunarii generale a actionarilor sunt exercitate in numele actionarului unic de catre Ministerul Comunicatiilor, prin ministru sau imputernicitul desemnat prin ordin al ministrului. Administratorii sau alte persoane salarizate sau indemnizate de societate nu pot reprezenta actionarul unic in adunarile generale ale actionarilor.
    Art. 10
    Convocarea adunarilor generale ale actionarilor
    (1) Adunarea generala ordinara a actionarilor se convoaca cel putin o data pe an, in maximum 3 luni de la incheierea exercitiului financiar precedent.
    (2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va fi convocata ori de cate ori este cazul, la solicitarea actionarului unic sau la cererea consiliului de administratie ori a comisiei de cenzori.
    (3) Adunarea generala a actionarilor (ordinara sau extraordinara) va fi convocata de catre presedintele consiliului de administratie, prin scrisoare recomandata, telegrama sau fax.
    (4) Convocarea trebuie sa cuprinda data, locul si ora tinerii adunarii, ordinea de zi, expunerea explicita a problemelor care se vor pune in discutie si, daca este cazul, textul integral al propunerilor referitoare la modificarea actelor constitutive. Convocarea va fi expediata pe adresa Ministerului Comunicatiilor cu cel putin 15 zile inainte de data prevazuta pentru desfasurarea lucrarilor adunarii generale a actionarilor.
    (5) Adunarea generala a actionarilor poate lua hotarari si fara indeplinirea formalitatilor prevazute pentru convocare, cu respectarea tuturor prevederilor legale si ale prezentului statut, pentru validitatea hotararilor adoptate.
    (6) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor (ordinare sau extraordinare) vor putea avea loc la sediul societatii sau in orice alt loc aratat in convocare.
    Art. 11
    Competentele adunarii generale ordinare a actionarilor
    Adunarea generala ordinara a actionarilor are urmatoarele competente:
    a) sa aprobe sau sa modifice bilantul contabil, dupa ascultarea raportului administratorilor si al cenzorilor, si sa fixeze dividendul, potrivit legii;
    b) sa numeasca si sa revoce administratorii, sa fixeze limitele puterilor lor, remuneratia acestora, sa se pronunte asupra gestiunii lor si sa ii descarce de gestiune, sa stabileasca modul de constituire a garantiilor acestora;
    c) sa numeasca cenzorii, supleantii acestora (daca este cazul) si sa le fixeze remuneratia;
    d) sa stabileasca bugetul de venituri si cheltuieli, programul de activitate pe exercitiul financiar urmator;
    e) sa hotarasca gajarea, inchirierea sau desfiintarea uneia sau mai multora dintre unitatile societatii;
    f) sa hotarasca cu privire la contractarea de imprumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, si sa stabileasca competentele si nivelul de contractare a imprumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale si a garantiilor;
    g) sa decida asupra oricaror alte probleme care intra in competenta adunarii generale ordinare a actionarilor.
    Art. 12
    Competentele adunarii generale extraordinare a actionarilor
    (1) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va hotari asupra problemelor urmatoare:
    a) schimbarea formei juridice a societatii;
    b) mutarea sediului societatii;
    c) modificarea obiectului de activitate al societatii;
    d) modificarea duratei de functionare a societatii;
    e) majorarea capitalului social si conditiile efectuarii acesteia;
    f) reducerea capitalului social sau reintregirea sa prin emisiune de noi actiuni;
    g) fuziunea prin absorbtie sau prin comasare ori divizarea societatii;
    h) dizolvarea societatii;
    i) emisiunea de obligatiuni;
    j) reevaluarea patrimoniului, potrivit legii;
    k) vanzarea sau transferul activelor;
    l) incheierea de acte juridice prin care societatea dobandeste, instraineaza, inchiriaza, schimba sau constituie in garantie bunuri aflate in patrimoniul sau, a caror valoare depaseste o zecime din valoarea contabila a activelor societatii la data incheierii actului juridic respectiv;
    m) orice alte modificari ale statutului, survenite pe parcursul activitatii sociale, sau orice alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea acesteia.
    (2) Adunarea generala extraordinara a actionarilor va putea delega consiliului de administratie exercitiul atributiilor sale prevazute la alin. (1) lit. b), c), e), f), i) si k).
    Art. 13
    Desfasurarea adunarilor generale ale actionarilor
    (1) Sedintele adunarilor generale ale actionarilor sunt conduse de presedintele consiliului de administratie sau, in lipsa acestuia, de catre persoana desemnata pentru a-l inlocui.
    (2) Cu ocazia adunarilor generale sunt intocmite procese-verbale consemnate intr-un registru special, tinut prin grija administratorilor.
    (3) Procesul-verbal al adunarii generale trebuie sa contina mentiuni privind formalitatile de convocare, locul, ora, data sedintei, reprezentantul actionarului unic, rezumatul problemelor puse in discutie, deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum si procura speciala, daca este cazul, vor constitui anexe ale procesului-verbal de sedinta.
    (4) Procesul-verbal se va semna de catre presedinte sau de catre persoana care ii tine locul si de catre secretarul adunarii generale, desemnat pentru intocmirea acestuia.
    Art. 14
    Hotararile adunarilor generale ale actionarilor
    (1) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor se vor depune in termen de 15 zile de la adoptare, in extras, la Oficiul Registrului comertului, in vederea mentionarii lor in registru si publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (2) In cazul adoptarii unor hotarari de modificare a prezentului statut, se va publica numai actul aditional, intocmit pe baza procesului-verbal al adunarii generale, care va cuprinde textul integral al prevederilor modificate.
    (3) Hotararile adunarilor generale ale actionarilor nu vor putea fi executate mai inainte de aducerea la indeplinire a acestor formalitati si, dupa caz, a oricaror alte cerinte prevazute de lege.
    Art. 15
    Administratorii
    (1) Societatea va fi administrata de sapte administratori, persoane fizice de cetatenie romana, domiciliate in Romania, specialisti in domeniul telecomunicatiilor sau in domeniul economico-financiar, dintre care unul va fi reprezentant al Ministerului Finantelor.
    (2) Administratorii vor indeplini mandate de 2 ani, in masura in care nu sunt revocati de catre adunarea generala a actionarilor, anterior expirarii acestui termen.
    (3) In cazul absentei temporare sau definitive a unui administrator, adunarea generala a actionarilor va putea desemna o alta persoana care va exercita atributiile acestuia temporar ori pana la expirarea mandatului predecesorului sau, dupa caz.
    (4) Fiecare administrator este obligat ca inainte de numire sa depuna o garantie constand in dublul remuneratiei lunare primite in aceasta calitate.
    Art. 16
    Consiliul de administratie
    (1) Toti administratorii in functie constituie consiliul de administratie al societatii.
    (2) Sedintele consiliului de administratie vor fi convocate de presedinte sau de catre persoana care ii tine locul, prin scrisoare recomandata, telegrama sau fax, care se va expedia cu cel putin 15 zile inainte de data fixata, indicandu-se data, ora, locul si ordinea de zi. Sedintele consiliului de administratie se vor tine fie la sediul societatii, fie in alt loc indicat in convocare.
    (3) Consiliul de administratie delibereaza valabil in prezenta a minimum 2/3 din numarul membrilor sai si adopta hotararile cu votul majoritatii administratorilor in functie. Consiliul de administratie va putea delibera in mod valabil, fara indeplinirea si respectarea formalitatilor de convocare, daca toti administratorii sunt prezenti.
    (4) In cazul in care presedintele consiliului de administratie propune adoptarea unor hotarari urgente prin corespondenta, membrii consiliului de administratie isi vor putea exprima votul in scris, in termen de 15 zile de la solicitare, hotararile astfel adoptate avand valabilitate, daca au fost respectate conditiile de cvorum si vot, prevazute de lege pentru luarea deciziilor.
    (5) Administratorii vor primi pentru participarea la sedintele consiliului de administratie o indemnizatie stabilita de adunarea generala ordinara a actionarilor in fiecare an.
    Art. 17
    Presedintele consiliului de administratie
    (1) Presedintele consiliului de administratie va fi desemnat de catre adunarea generala a actionarilor.
    (2) Presedintele consiliului de administratie indeplineste si functia de director general al societatii.
    (3) Presedintele consiliului de administratie numeste personalul cu functii de conducere din cadrul societatii. Consiliul de administratie va stabili competentele privind angajarea celorlalti salariati ai societatii.
    (4) Presedintele consiliului de administratie reprezinta societatea in relatiile cu tertii sau poate desemna o alta persoana in acest scop, in limitele stabilite de adunarea generala a actionarilor.
    Art. 18
    Atributiile consiliului de administratie
    (1) Atributiile consiliului de administratie sunt urmatoarele:
    a) stabileste organigrama societatii;
    b) valideaza numirea de catre presedintele consiliului de administratie a directorilor executivi ai societatii;
    c) aduce la indeplinire hotararile adunarii generale a actionarilor;
    d) asigura gestiunea si coordonarea activitatii societatii;
    e) emite decizii cu caracter obligatoriu pentru celelalte structuri ale societatii;
    f) pregateste documentatia necesara desfasurarii adunarilor generale ale actionarilor;
    g) prezinta adunarii generale a actionarilor situatia economica si financiara a societatii, precum si raportul de activitate pe fiecare an;
    h) stabileste regulamentul de organizare a societatii si a sucursalelor acesteia;
    i) stabileste atributiile si puterile personalului de conducere al societatii si al sucursalelor;
    j) supune aprobarii adunarii generale a actionarilor bilantul contabil anual, contul de profit si pierderi si bugetul de venituri si cheltuieli necesar activitatii societatii;
    k) indeplineste orice alte atributii si are toate competentele care rezulta din lege sau din hotararile adunarii generale a actionarilor.
    (2) Consiliul de administratie este obligat sa prezinte reprezentantului Ministerului Comunicatiilor bilantul contabil al societatii, contul de profit si pierderi, raportul comisiei de cenzori, raportul asupra activitatii administratorilor pentru anul precedent, propunerile de buget de venituri si cheltuieli si planul de activitate pentru anul in curs, cu cel putin 10 zile inainte de termenul fixat pentru adunarea generala ordinara a actionarilor, care urmeaza a le analiza si aproba. Aceste documente se depun, in termenul mentionat, la sediul societatii ori se trimit pe adresa Ministerului Comunicatiilor, in atentia reprezentantului desemnat al acestuia.
    Art. 19
    Conducerea operativa a societatii
    (1) Conducerea operativa a societatii va fi asigurata de catre presedintele consiliului de administratie impreuna cu directorii executivi numiti de catre acesta si validati de catre consiliul de administratie pentru a coordona sectorul tehnic si de dezvoltare si, respectiv, sectorul financiar si comercial.
    (2) Directorii executivi sunt functionari ai societatii, revocarea acestora constituind o modificare a contractului lor individual de munca. Directorii executivi nu pot fi membri ai consiliului de administratie.

    CAP. 6
    Gestiunea societatii

    Art. 20
    Cenzorii
    (1) Gestiunea societatii este controlata de trei cenzori. Un cenzor extern independent, persoana juridica, poate fi numit sau ales cenzor al societatii.
    (2) Cenzorii si cei trei cenzori supleanti vor fi numiti de catre adunarea generala a actionarilor, potrivit legii.
    (3) In exercitarea atributiilor lor de control, cenzorii au dreptul sa obtina in fiecare luna de la administratori o situatie despre mersul operatiunilor societatii.
    Art. 21
    Obligatiile cenzorilor
    (1) Cenzorii au urmatoarele obligatii principale:
    a) sa verifice activitatea societatii si a sucursalelor acesteia;
    b) sa verifice bilantul contabil si contul de profit si pierderi din punct de vedere al legalitatii si al concordantei lor cu registrele societatii, regularitatea acestora din urma, precum si daca evaluarea patrimoniului s-a facut in conformitate cu regulile stabilite pentru intocmirea bilantului contabil;
    c) sa intocmeasca si sa prezinte, anual, adunarii generale a actionarilor un raport amanuntit cuprinzand rezultatele verificarilor intreprinse in exercitarea atributiilor prevazute la lit. b) si propunerile lor referitoare la bilantul contabil si la repartizarea profitului;
    d) sa inspecteze lunar, inopinat, casa si sa verifice existenta titlurilor sau a valorilor, proprietate a societatii sau primite in gaj, cautiune sau depozit;
    e) sa convoace adunarea generala a actionarilor in cazul in care nu a fost convocata de catre administratori;
    f) sa ia parte la adunarile generale ordinare si extraordinare ale actionarilor, fara drept de vot, putand sa determine inserarea in ordinea de zi a propunerilor pe care le considera necesare si sa aduca la cunostinta actionarilor neregularitatile in administrare si incalcarile prevederilor statutare si legale mai importante, constatate in urma verificarilor;
    g) sa supravegheze aducerea la indeplinire de catre administratori sau, dupa caz, de catre lichidatori a dispozitiilor legii si ale prezentului statut;
    h) sa indeplineasca orice alte obligatii prevazute de lege si de prezentul statut.
    (2) Cenzorii isi vor indeplini obligatiile impreuna ori separat, potrivit legii.

    CAP. 7
    Activitatea societatii

    Art. 22
    Exercitiul financiar
    Exercitiul financiar incepe la data de 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale fiecarui an, cu exceptia primului exercitiu financiar care incepe la data constituirii societatii.
    Art. 23
    Amortizarea mijloacelor fixe
    Amortizarea activelor corporale si necorporale din patrimoniul societatii se va calcula potrivit regimului de amortizare stabilit de catre adunarea generala a actionarilor, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 24
    Evidenta contabila
    (1) Societatea va organiza si va conduce contabilitatea in conformitate cu prevederile legale si va intocmi bilantul contabil si contul de profit si pierderi cu respectarea normelor metodologice elaborate de catre Ministerul Finantelor.
    (2) In termen de 15 zile de la data aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor, administratorii vor depune la administratia financiara competenta o copie de pe bilantul contabil, insotita de contul de profit si pierderi, raportul lor, raportul cenzorilor si procesul-verbal al adunarii generale a actionarilor. Dupa vizarea bilantului contabil de catre administratia financiara, documentele mentionate mai sus se vor depune la Oficiul registrului comertului.
    Art. 25
    Distribuirea profitului
    Dupa aprobarea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi pentru exercitiul financiar precedent de catre adunarea generala ordinara a actionarilor, plata impozitelor si prelevarea sumelor necesare constituirii si mentinerii fondurilor prevazute de lege, profitul ramas la dispozitia societatii va fi utilizat potrivit hotararii adunarii generale a actionarilor.
    Art. 26
    Registrele societatii
    Societatea va tine, prin grija administratorilor si, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevazute de lege.

    CAP. 8
    Modificarea formei juridice, dizolvarea si lichidarea societatii

    Art. 27
    Modificarea formei juridice a societatii
    Modificarea formei juridice a societatii se va putea face numai in temeiul hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor si cu indeplinirea tuturor formalitatilor prevazute de lege.
    Art. 28
    Dizolvarea societatii
    Societatea se va dizolva in urmatoarele cazuri:
    a) imposibilitatea indeplinirii obiectului sau de activitate;
    b) hotararea adunarii generale extraordinare a actionarilor;
    c) deschiderea procedurii lichidarii judiciare;
    d) reducerea capitalului social cu 50%, daca adunarea generala extraordinara a actionarilor nu hotaraste reconstituirea acestuia ori limitarea sa la valoarea ramasa;
    e) alte situatii prevazute de lege ori de prezentul statut.
    Art. 29
    Lichidarea societatii
    (1) In caz de dizolvare a societatii, adunarea generala a actionarilor ori, dupa caz, instanta de judecata va decide lichidarea acesteia.
    (2) Lichidarea societatii si repartizarea activului social se vor realiza in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    CAP. 9
    Litigii

    Art. 30
    Solutionarea litigiilor
    (1) Toate litigiile nascute in legatura cu interpretarea si executarea prevederilor prezentului statut, in masura in care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, se vor solutiona de catre instantele judecatoresti competente.
    (2) Litigiile de orice fel aparute intre societate si persoane fizice sau juridice sunt de competenta instantelor judecatoresti de drept comun. Partile pot alege si calea arbitrala.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 31
    Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale in vigoare referitoare la societatile comerciale.

    ANEXA A
    la statut

               LISTA
unitatilor din structura Societatii Nationale de Telecomunicatii "Romtelecom" - S. A.

     1. Directia de telecomunicatii Alba
     2. Directia de telecomunicatii Arad
     3. Directia de telecomunicatii Arges
     4. Directia de telecomunicatii Bacau
     5. Directia de telecomunicatii Bihor
     6. Directia de telecomunicatii Bistrita-Nasaud
     7. Directia de telecomunicatii Botosani
     8. Directia de telecomunicatii Brasov
     9. Directia de telecomunicatii Braila
    10. Directia de telecomunicatii Buzau
    11. Directia de telecomunicatii Caras-Severin
    12. Directia de telecomunicatii Calarasi
    13. Directia de telecomunicatii Cluj
    14. Directia de telecomunicatii Constanta
    15. Directia de telecomunicatii Covasna
    16. Directia de telecomunicatii Dambovita
    17. Directia de telecomunicatii Dolj
    18. Directia de telecomunicatii Galati
    19. Directia de telecomunicatii Giurgiu
    20. Directia de telecomunicatii Gorj
    21. Directia de telecomunicatii Harghita
    22. Directia de telecomunicatii Hunedoara
    23. Directia de telecomunicatii Ialomita
    24. Directia de telecomunicatii Iasi
    25. Directia de telecomunicatii Maramures
    26. Directia de telecomunicatii Mehedinti
    27. Directia de telecomunicatii Mures
    28. Directia de telecomunicatii Neamt
    29. Directia de telecomunicatii Olt
    30. Directia de telecomunicatii Prahova
    31. Directia de telecomunicatii Satu Mare
    32. Directia de telecomunicatii Salaj
    33. Directia de telecomunicatii Sibiu
    34. Directia de telecomunicatii Suceava
    35. Directia de telecomunicatii Teleorman
    36. Directia de telecomunicatii Timis
    37. Directia de telecomunicatii Tulcea
    38. Directia de telecomunicatii Vaslui
    39. Directia de telecomunicatii Valcea
    40. Directia de telecomunicatii Vrancea
    41. Directia de telecomunicatii Bucuresti
    42. Oficiul Central de Aprovizionare
    43. Centrul de Servicii Informatice.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 673/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 673 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu