HOTARARE Nr. 680 din 19 iulie 2001
privind organizarea si desfasurarea recensamantului populatiei si al
locuintelor din Romania in anul 2002
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 439 din 6 august 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 4
alin. (3) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 504/2001 privind efectuarea
recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Recensamantul populatiei si al locuintelor se va efectua pe intregul
teritoriu al Romaniei in perioada 18 - 27 martie 2002.
(2) Informatiile care se inregistreaza la recensamant vor avea drept moment
de referinta ora 0,00 din ziua de 18 martie 2002.
Art. 2
Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor va
aproba programul si metodologia de inregistrare pentru fiecare persoana,
cladire si locuinta, potrivit art. 4 alin. (3) lit. b) din Hotararea Guvernului
nr. 504/2001 privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor
din Romania.
Art. 3
(1) Inregistrarea in formularele de recensamant se face de regula la
domiciliul/resedinta persoanelor de catre recenzori, pe baza declaratiei
persoanelor cu capacitate deplina de exercitiu. Pentru inregistrarea corecta a
informatiilor de identificare a persoanelor se vor prezenta actele de
identitate, certificatele de nastere sau pasaportul in cazul cetatenilor
straini. Alte acte legale care atesta validitatea informatiilor referitoare la
persoane si la locuinte vor fi consultate numai cu acordul persoanelor
recenzate.
(2) Pe toata perioada de recenzare, in indeplinirea atributiilor ce le
revin, personalul de recensamant si membrii comisiilor de recensamant se vor
identifica prin prezentarea legitimatiei care le atesta calitatea.
(3) Recenzorii vor completa informatiile in formularele de recensamant cu
majuscule, folosind pix cu pasta de culoare albastra sau neagra.
(4) Persoanele prezente la domiciliu/resedinta vor fi inregistrate de catre
recenzorul sectorului de recensamant in care se afla amplasata locuinta.
(5) Persoanele absente temporar din gospodarie vor fi inregistrate la
domiciliul lor, pe baza informatiilor furnizate de celelalte persoane din
gospodarie sau a informatiilor care rezulta din evidentele oficiale existente
pe plan local. Aceste persoane vor fi inregistrate si in localitatea in care se
afla prezente temporar la momentul de referinta al recensamantului, pe baza
declaratiei si a documentelor oficiale proprii.
(6) Persoanele care datorita unor situatii exceptionale nu au fost
recenzate se pot prezenta pana in ultima zi a perioadei de inregistrare la
comisia de recensamant din localitatea in care se afla, pentru a fi
inregistrate.
Art. 4
Recenzarea persoanelor din incinta unitatilor Ministerului Apararii
Nationale, Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informatii si ale
Ministerului Justitiei se face de aceste institutii publice, in conformitate cu
prevederile prezentei hotarari si ale normelor specifice elaborate de ele si
aprobate de Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor.
Art. 5
Recenzarea cetatenilor romani plecati in strainatate in cadrul misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare si al reprezentantelor comerciale sau de alta
natura din strainatate, precum si a cetatenilor romani cu resedinta declarata
in strainatate se va face de Ministerul Afacerilor Externe pe formulare
speciale, in conformitate cu prevederile prezentei hotarari si ale normelor
speciale elaborate de Ministerul Afacerilor Externe, aprobate de Comisia
centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor.
Art. 6
(1) Datele si informatiile individuale inscrise in formularele de
recensamant sunt strict confidentiale si sunt utilizate numai in scopuri
statistice. Declaratiile populatiei inregistrate la recensamant nu pot fi
utilizate pentru luarea unor decizii sau masuri privind persoanele in cauza.
(2) Cetatenii au obligatia de a furniza recenzorilor informatii corecte si
complete.
Art. 7
(1) Persoanele care efectueaza inregistrarea in formularele de recensamant
(recenzorii), precum si cele cu atributii de indrumare, coordonare si control
au obligatia de a respecta intocmai prevederile prezentei hotarari si
instructiunile specifice aprobate de Comisia centrala pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor, precum si de a asigura pastrarea caracterului
confidential al datelor declarate de cetateni si inscrise in formularele de
recensamant.
(2) In indeplinirea atributiilor care le revin pe timpul efectuarii
recensamantului persoanele prevazute la alin. (1) se bucura de protectia legii,
fiind considerate ca indeplinesc functii ce implica exercitiul autoritatii de
stat.
Art. 8
(1) Organizatiile neguvernamentale pot delega observatori pe langa Comisia
centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor si comisiile de
recensamant judetene, a municipiului Bucuresti, municipale, ale sectoarelor
municipiului Bucuresti, orasenesti si comunale pe toata durata recensamantului.
Delegarea observatorilor se va face conform Programului privind desfasurarea
actiunilor si lucrarilor de pregatire si efectuare a recensamantului populatiei
si al locuintelor, aprobat de Comisia centrala pentru recensamantul populatiei
si al locuintelor.
(2) Observatorii acreditati trebuie sa respecte toate prevederile legale si
instructiunile privind pastrarea caracterului confidential al datelor.
Art. 9
Pentru pregatirea, organizarea, conducerea si efectuarea lucrarilor de
recensamant, la nivel teritorial se constituie comisii de recensamant judetene,
municipale, ale sectoarelor municipiului Bucuresti, orasenesti si comunale, in
componenta prevazuta in anexa nr. 1, care poarta raspunderea pentru efectuarea
recensamantului pe teritoriul in care isi desfasoara activitatea.
Art. 10
Comisiile de recensamant judetene, ale municipiilor cu peste 100.000 de
locuitori si ale sectoarelor municipiului Bucuresti vor constitui secretariate
tehnice. Componenta, atributiile si perioada de functionare ale acestora vor fi
stabilite de Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor.
Art. 11
(1) Personalul de recensamant (recenzorii, recenzorii-sefi, responsabilii
de circumscriptii urbane), precum si personalul special angajat la primarii,
care va participa la intocmirea listei cuprinzand cladirile, arterele de
circulatie si satele, necesara in vederea impartirii teritoriului in sectoare
de recensamant, va fi selectat din randul personalului didactic, al
specialistilor in economie, informatica si in alte domenii, precum si din
randul pensionarilor, studentilor si al altor persoane cu pregatire
corespunzatoare, avand cel putin studii medii.
(2) Pentru efectuarea in bune conditii a recensamantului si pentru a nu se
perturba procesul de invatamant Ministerul Educatiei si Cercetarii si Comisia
centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor vor stabili de comun
acord vacanta scolara in perioada de efectuare a recensamantului.
Art. 12
(1) Personalul prevazut la art. 11 alin. (1), precum si specialistii din
secretariatele tehnice organizate potrivit prevederilor art. 10, care apartin
administratiei publice locale, si cei ai serviciilor publice descentralizate
ale ministerelor si organelor centrale vor fi scutiti de toate sarcinile care
le revin la unitatile unde sunt incadrati si vor beneficia de toate drepturile
salariale, potrivit legii, pe intreaga perioada de participare la lucrarile de
recensamant.
(2) Persoanele mentionate la art. 11 alin. (1) vor primi pentru activitatea
depusa, pe langa drepturile salariale, o indemnizatie bruta pe zi de
activitate, dupa cum urmeaza:
a) responsabilii de circumscriptii urbane, 250.000 lei pe zi de activitate
si vor lucra 21 de zile efectiv;
b) recenzorii-sefi, 250.000 lei pe zi de activitate si vor lucra 18 zile
efectiv;
c) recenzorii, 200.000 lei pe zi de activitate si vor lucra 15 zile
efectiv;
d) personalul care va participa la intocmirea listei cuprinzand cladirile,
arterele de circulatie si satele, necesara in vederea impartirii teritoriului
in sectoare de recensamant, 150.000 lei pe zi de activitate si vor lucra 22 de
zile efectiv.
(3) Indemnizatia prevazuta la alin. (2) se acorda o singura data.
Veniturile din indemnizatiile prevazute la alin. (2) se impoziteaza conform
art. 43 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit.
Art. 13
(1) Prefectii si consiliile judetene, pentru judete si municipiul
Bucuresti, precum si primarii si consiliile locale ale municipiilor, oraselor,
comunelor si sectoarelor municipiului Bucuresti vor asigura conditiile
tehnico-materiale necesare bunei desfasurari a activitatii de pregatire,
organizare si efectuare a recensamantului populatiei si al locuintelor,
potrivit actiunilor care vor fi stabilite de Comisia centrala pentru
recensamantul populatiei si al locuintelor.
(2) In acest scop prefectul si celelalte autoritati ale administratiei
publice locale:
a) constituie si aproba, prin ordin al prefectului sau prin dispozitie a
primarului, dupa caz, componenta nominala a comisiilor teritoriale de
recensamant si a secretariatelor tehnice, in conformitate cu prevederile
prezentei hotarari si cu instructiunile Comisiei centrale pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor;
b) asigura spatiile, mobilierul si mijloacele de telecomunicatii necesare
in vederea desfasurarii activitatii comisiilor de recensamant si a
secretariatelor tehnice, depozitarii si pastrarii in conditii corespunzatoare a
materialelor de recensamant, precum si alte mijloace necesare pentru
desfasurarea in bune conditii a lucrarilor de recensamant;
c) asigura verificarea si actualizarea denumirii strazilor si numerotarea
cladirilor pana la data de 30 septembrie 2001. In perioada septembrie 2001 -
aprilie 2002 autoritatile administratiei publice locale nu vor mai efectua
schimbari de denumiri ale strazilor sau renumerotari ale cladirilor;
d) intocmesc cu personalul special angajat listele cuprinzand strazile,
cladirile, locuintele si numarul persoanelor existente in locuinte, precum si
materialele cartografice necesare in vederea delimitarii unitatilor
administrativ-teritoriale si impartirii acestora in sectoare si circumscriptii
de recensamant la termenele si in conformitate cu instructiunile Comisiei
centrale pentru recensamantul populatiei si al locuintelor; asigura instruirea
si coordoneaza activitatea personalului tehnic recrutat, necesar acestor
lucrari;
e) efectueaza, potrivit normelor stabilite de Comisia centrala pentru
recensamantul populatiei si al locuintelor, impartirea localitatilor in
sectoare, sectii si circumscriptii de recensamant;
f) asigura recrutarea si selectarea recenzorilor, recenzorilor-sefi si a
responsabililor de circumscriptii urbane, precum si spatiile necesare in
vederea desfasurarii instructajelor;
g) asigura mijloacele de transport necesare in vederea pregatirii si
efectuarii recensamantului la termenele si pe duratele prevazute in graficele elaborate
de comisiile de recensamant. Cota de carburanti necesara mijloacelor de
transport utilizate in scopul recensamantului, potrivit prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru
autoritatile si institutiile publice, aprobata si modificata prin Legea nr.
13/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 33/1997 privind competenta stabilirii de catre
autoritatile administratiei publice locale a normativelor proprii pentru
dotarea cu autoturisme si a consumului lunar de carburanti, aprobata prin Legea
nr. 161/1997, se suplimenteaza de Comisia centrala pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor, cu incadrarea in sumele prevazute in bugetul recensamantului,
prezentat in anexa nr. 2.
Art. 14
Pentru inregistrarea cu exactitate a numarului populatiei pe localitati, in
functie de domiciliul/resedinta fiecarei persoane la data recensamantului,
Ministerul de Interne va asigura, conform prevederilor Legii nr. 105/1996
privind evidenta populatiei si cartea de identitate, actualizarea cartilor de
imobil, inscrierea operativa in actele de identitate a mentiunii de schimbare a
domiciliului/resedintei, inclusiv a modificarilor survenite in denumirile localitatilor
si strazilor, precum si in numerotarea cladirilor, astfel incat fiecare
persoana sa poata fi recenzata corespunzator situatiei reale la data
recensamantului.
Art. 15
(1) In perioada 1 - 10 aprilie 2002 se organizeaza o ancheta de control
pentru verificarea volumului si calitatii informatiilor inscrise in formularele
de recensamant, care se va efectua cu anchetatori special selectati in acest
scop, conform instructiunilor aprobate de Comisia centrala pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) beneficiaza de drepturile stipulate la
art. 12.
Art. 16
(1) Prelucrarea si publicarea rezultatelor definitive ale recensamantului
se vor face de Institutul National de Statistica pe baza programului si la
termenele aprobate de Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor.
(2) Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor va
aproba lista cuprinzand indicatorii, care va fi publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I.
Art. 17
Dupa publicarea rezultatelor finale ale recensamantului populatiei si al
locuintelor intreaga arhiva cuprinzand formularele individuale privind
persoanele va fi preluata spre pastrare de catre directiile judetene ale
Arhivelor Nationale, respectiv de catre Directia Arhivelor Nationale a
municipiului Bucuresti.
Art. 18
In vederea efectuarii lucrarilor de pregatire, organizare, culegere,
prelucrare si publicare a rezultatelor recensamantului populatiei si al locuintelor,
Institutul National de Statistica, directiile teritoriale de statistica si
serviciile de statistica ale municipiului Bucuresti vor angaja persoane cu
contract de munca pe perioada determinata, cu incadrarea in numarul de posturi
prevazut in anexa nr. 5.
Art. 19
(1) Fondurile necesare in vederea pregatirii, organizarii si efectuarii
recensamantului, prelucrarii datelor si publicarii rezultatelor, prezentate in
anexa nr. 2, se includ in bugetul Institutului National de Statistica, al Ministerului
Administratiei Publice si in bugetele locale.
(2) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare in vederea pregatirii si
organizarii recensamantului populatiei si al locuintelor se suplimenteaza in
anul 2001 bugetul Institutului National de Statistica cu suma de 87.794.215 mii
lei, bugetul Ministerului Administratiei Publice cu suma de 2.474.000 mii lei
si bugetele locale, prin suplimentarea sumelor defalcate din impozitul pe venit
pentru echilibrarea acestora, cu suma de 57.384.629 mii lei, din Fondul de
rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, in structura prezentata in anexa nr.
3.
(3) Sumele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor
locale se repartizeaza pe judete, potrivit anexei nr. 4, iar repartizarea pe
comune, orase, municipii si judete se face de catre consiliul judetean, prin
hotarare, dupa consultarea primarilor si in baza instructiunilor elaborate de
Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor.
(4) Pentru reducerea cheltuielilor necesare in vederea achizitionarii
hartiei Institutul National de Statistica va folosi hartia corespunzatoare
cerintelor recensamantului ramasa in stoc la prefecturi de la alegerile
generale din anul 2000, pentru tiparirea unei parti a instrumentarului de recensamant.
Ministerul Administratiei Publice si Institutul National de Statistica vor
scadea si, respectiv, vor inregistra din/in gestiune cantitatile de hartie la
preturile de inregistrare din evidenta actualului detinator, pe baza
proceselor-verbale de predare-primire si a avizelor de expeditie.
(5) Ministerul Finantelor Publice va introduce modificarile corespunzatoare
in volumul si in structura bugetului de stat, a bugetelor anuale ale
Institutului National de Statistica si al Ministerului Administratiei Publice,
precum si in bugetele locale, potrivit alin. (2).
Art. 20
Incalcarea prevederilor prezentei hotarari atrage, dupa caz, raspunderea
disciplinara, materiala, civila, contraventionala sau penala a celor vinovati.
Art. 21
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in
astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate
infractiuni:
a) impiedicarea persoanelor implicate in actiunea de recensamant sa
efectueze inregistrarea si controlul datelor ce fac obiectul recensamantului,
cu respectarea prevederilor prezentei hotarari, sau a desfasurarii in orice mod
a lucrarilor recensamantului;
b) refuzul de a furniza personalului de recensamant informatiile prevazute
in formularele de inregistrare sau furnizarea de date eronate;
c) nerespectarea dispozitiilor legale si a instructiunilor privind modul de
inregistrare a populatiei si de pastrare a caracterului confidential al datelor
personale declarate de cetateni si inscrise in formularele de recensamant;
d) nerespectarea de catre personalul care asigura prelucrarea datelor
recensamantului a caracterului confidential al datelor si informatiilor
individuale declarate de populatie si inscrise in formularele de recensamant;
e) nerespectarea de catre personalul mentionat la art. 8 alin. (1) a
caracterului confidential al datelor.
(2) Pentru faptele prevazute la alin. (1) lit. a) si b) se aplica o amenda
intre 2.000.000 lei si 10.000.000 lei, iar pentru faptele prevazute la alin.
(1) lit. c), d) si e) se aplica o amenda intre 5.000.000 lei si 15.000.000 lei.
(3) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre primar
sau de persoane anume imputernicite de Comisia centrala pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor sau de comisiile judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
(4) Contraventiilor prevazute in prezentul articol le sunt aplicabile
dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor.
Art. 22
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul dezvoltarii si prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
COMPONENTA
comisiilor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, municipale, ale
sectoarelor municipiului Bucuresti, orasenesti si comunale pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor
A. Comisia judeteana:
Presedinte - prefectul judetului
Vicepresedinti: - presedintele consiliului judetean
- secretarul general al judetului
- secretarul general al prefecturii
- directorul general/directorul unitatii
teritoriale de statistica
- directorul directiei urbanism si amenajarea
teritoriului sau arhitectul-sef
Secretar - directorul adjunct al unitatii teritoriale de statistica
Membri: - adjunct al sefului inspectoratului judetean de politie
- inspectorul general adjunct al inspectoratului scolar
- directorul directiei de munca si solidaritate sociala
- cate un specialist in probleme de cultura, invatamant,
sanatate, urbanism
B. Comisia municipiului Bucuresti:
Presedinte - prefectul municipiului Bucuresti
Vicepresedinti: - un viceprimar al municipiului Bucuresti
- secretarul general al Prefecturii Municipiului Bucuresti
- secretarul general al municipiului Bucuresti
- directorul general al Directiei regionale de statistica
a municipiului Bucuresti
- arhitectul-sef al municipiului Bucuresti
Secretar - directorul adjunct al Directiei regionale de statistica
a municipiului Bucuresti
Membri: - directorul adjunct al Directiei Generale de Politie a
Municipiului Bucuresti
- seful Serviciului independent de evidenta informatizata
a persoanei al municipiului Bucuresti
- inspectorul general al Inspectoratului Scolar al
Municipiului Bucuresti
- directorul general al Oficiului de Cadastru, Geodezie
si Cartografie al Municipiului Bucuresti
- directorul Directiei de sanatate publica a municipiului
Bucuresti
- directorul general al Directiei generale de munca si
solidaritate sociala a municipiului Bucuresti
- directorul Directiei de cultura, culte si patrimoniu
cultural national al municipiului Bucuresti
- directorul Directiei de coordonare a serviciilor publice
descentralizate din aparatul Prefecturii Municipiului
Bucuresti
- directorul Directiei patrimoniu, evidenta proprietatii
si cadastru din aparatul propriu al Consiliului General
al Municipiului Bucuresti
C. Comisia municipala si oraseneasca:
Presedinte - primarul municipiului sau orasului
Vicepresedinte - secretarul municipiului sau orasului
Secretar - seful oficiului/compartimentului de stare civila
Membri: - adjunctul sefului politiei
- arhitectul-sef
- seful serviciului de cadastru
- inspectorul scolar
- seful compartimentului pentru administrarea fondului
locativ din aparatul propriu al consiliului local
- un specialist al directiei de sanatate publica
- cate un specialist din administratia publica locala,
invatamant, sanatate, urbanizare
D. Comisia sectorului municipiului Bucuresti:
Presedinte - primarul sectorului
Vicepresedinti: - secretarul sectorului
- arhitectul-sef al sectorului
Secretar - seful serviciului de statistica din cadrul primariei
sectorului
Membri: - seful politiei sectorului
- inspectorul scolar al inspectoratului scolar
al sectorului
- un specialist al Directiei de sanatate publica a
municipiului Bucuresti
- seful serviciului de cadastru din cadrul primariei
sectorului
- directorul general al societatii comerciale de
administrare a fondului locativ din sector
- directorul general al administratiei domeniului public
a sectorului
E. Comisia comunala:
Presedinte - primarul comunei
Secretar - secretarul comunei
Membri: - directorul unei scoli din localitatea resedinta de comuna
- referentul cu starea civila din aparatul propriu al
consiliului local
- seful postului de politie
- un cadru didactic
ANEXA 2
BUGETUL
recensamantului populatiei si al locuintelor
(total anii 2001 si 2002)
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Institutul Ministerul Bugete
Total National Administratiei locale
de Publice
Statistica
________________________________________________________________________________
I. CHELTUIELI DE PERSONAL
1. Salarii si indemnizatii
pentru personalul de
recensamant
Salarii pentru personalul 3.272.162 3.272.162
suplimentar la Institutul
National de Statistica
Salarii pentru personalul 19.673.482 19.673.482
suplimentar la unitatile
teritoriale ale Institutului
National de Statistica
Salarii pentru personalul de 26.737.619 26.737.619
introducere si validare a
datelor
Indemnizatii pentru 132.188 132.188
recenzorii care efectueaza
ancheta-pilot
Indemnizatii pentru 1.800.000
1.800.000
recenzorii care efectueaza
ancheta de control
Indemnizatii pentru 421.054.063
421.054.063
recenzori, recenzori-sefi
si responsabili de
circumscriptii urbane
Indemnizatii pentru 26.482.253
26.482.253
personalul pentru sectorizare
Indemnizatii pentru 2.820.000 2.820.000
specialistii cooptati
Total 1 501.971.767 52.635.451
449.336.316
2. Cheltuieli de deplasare,
diurna, transport
Cercetare-documentare 1.296.000 1.296.000
Ancheta-pilot (membrii 150.450 150.450
secretariatului tehnic)
Ancheta de control (membrii 216.652 216.652
secretariatului tehnic)
Personal de recensamant 196.891.600 1.006.350 1.000.000
194.885.250
Total 2 198.554.702 2.669.452 1.000.000
194.885.250
TOTAL CHELTUIELI DE PERSONAL 700.526.469 55.304.903 1.000.000
644.221.566
(1+2)
II. CHELTUIELI MATERIALE SI
SERVICII
1. Indemnizatii pentru
prestari de servicii
Indemnizatii pentru paza si 987.000
987.000
securitatea materialelor
de recensamant
Total 1 987.000
987.000
2. Ancheta-pilot
Cheltuieli pentru prelucrare 132.500 132.500
Cheltuieli cu posta, 16.638 16.638
transmisii de date, fax,
posta electronica
Hartie tipar 21.476 21.476
Cheltuieli cu energia 36.960 36.960
Total 2 207.574 207.574
3. Ancheta de control
Cheltuieli pentru prelucrare 148.500 148.500
Cheltuieli cu posta, 14.100 14.100
transmisii de date, fax,
posta electronica
Hartie tipar 35.500 35.500
Cheltuieli cu energia 221.374 221.374
Total 3 419.474 419.474
4. Sectorizare
Materiale cartografice 16.500.000
16.500.000
Cheltuieli cu posta, 973.500 673.500
300.000
transmisii de date, fax,
posta electronica
Total 4 17.473.500 673.500
16.800.000
Cheltuieli cu posta, 8.124.506 3.500.000 2.100.000
2.524.506
transmisii de date, fax,
posta electronica
Cheltuieli pentru 6.680.000 6.680.000
popularizare
Cheltuieli 2.308.900 1.300.900 1.008.000
administrativ-gospodaresti
Cheltuieli pentru prelucrare 9.531.500 9.531.500
Cheltuieli cu energia 2.822.820 1.000.000 1.822.820
Cheltuieli cu materiale 772.200 772.200
consumabile
Total 5 116.204.926 84.784.600 4.368.000
27.052.326
TOTAL CHELTUIELI MATERIALE 135.292.474 86.085.148 4.368.000
44.839.326
SI SERVICII (1+2+3+4+5)
III. CHELTUIELI DE CAPITAL
Investitii 15.120.800 15.120.800
________________________________________________________________________________
TOTAL GENERAL (I+II+III) 850.939.743 156.510.851 5.368.000
689.060.892
________________________________________________________________________________
ANEXA 3
BUGETUL
recensamantului populatiei si al locuintelor
(anul 2001)
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Institutul Ministerul Bugete
Total National Administratiei locale
de Publice
Statistica
________________________________________________________________________________
I. CHELTUIELI DE PERSONAL
1. Salarii si indemnizatii
pentru personalul
de recensamant
Salarii pentru personalul 1.091.689 1.091.689
suplimentar la Institutul
National de Statistica
Salarii pentru personalul 5.998.014 5.998.014
suplimentar la unitatile
teritoriale ale Institutului
National de Statistica
Salarii pentru personalul de
introducere si validare a
datelor
Indemnizatii pentru 132.188 132.188
recenzorii care efectueaza
ancheta-pilot
Indemnizatii pentru 26.482.253
26.482.253
personalul pentru sectorizare
Indemnizatii pentru
specialistii cooptati 1.000.000 1.000.000
Total 1 34.704.144 8.221.891
26.482.253
2. Cheltuieli de deplasare,
diurna, transport
Cercetare-documentare 720.000 720.000
Ancheta-pilot (membrii
secretariatului tehnic) 150.450 150.450
Intocmirea listelor 7.059.950 500.000
6.559.950
cuprinzand cladiri, strazi
si sate, necesare
sectorizarii
Total 2 7.930.400 870.450 500.000
6.559.950
TOTAL CHELTUIELI DE PERSONAL 42.634.544 9.092.341 500.000
33.042.203
(1+2)
II. CHELTUIELI MATERIALE SI
SERVICII
2. Ancheta-pilot
Cheltuieli pentru prelucrare 132.500 132.500
Cheltuieli cu posta, 16.638 16.638
transmisii de date, fax,
posta electronica
Hartie tipar 21.476 21.476
Cheltuieli cu energia 36.960 36.960
Total 2 207.574 207.574
4. Sectorizare
Materiale cartografice 16.500.000
16.500.000
Cheltuieli cu posta, 973.500 673.500 300.000
transmisii de date, fax,
posta electronica
Total 4 17.473.500 673.500
16.800.000
5. Recensamant
Hartie, tiparire instrumentar 55.000.000 55.000.000
si difuzare
Carburanti, lubrifianti 1.330.000 400.000 630.000
300.000
Intretinere, reparatii 8.000.000 2.000.000
6.000.000
curente la parcul auto
Cheltuieli cu posta, 3.582.426 1.500.000 840.000
1.242.426
transmisii de date, fax,
posta electronica
Cheltuieli pentru 3.000.000 3.000.000
popularizare
Cheltuieli 1.304.000 800.000 504.000
administrativ-gospodaresti
Total 5 72.216.426 62.700.000 1.974.000
7.542.426
TOTAL CHELTUIELI MATERIALE 89.897.500 63.581.074 1.974.000
24.342.426
SI SERVICII (2+4+5)
III. CHELTUIELI DE CAPITAL
Investitii la Institutul 15.120.800 15.120.800
National de Statistica
________________________________________________________________________________
TOTAL GENERAL (I+II+III) 147.652.844 87.794.215 2.474.000
57.384.629
________________________________________________________________________________
BUGETUL
recensamantului populatiei si al locuintelor
(anul 2002)
- mii lei -
________________________________________________________________________________
Institutul Ministerul Bugete
Total National Administratiei locale
de Publice
Statistica
________________________________________________________________________________
I. CHELTUIELI DE PERSONAL
1. Salarii si indemnizatii
pentru personalul de
recensamant
Salarii pentru personalul 2.180.473 2.180.473
suplimentar la Institutul
National de Statistica
Salarii pentru personalul 13.675.468 13.675.468
suplimentar la unitatile
teritoriale ale Institutului
National de Statistica
Salarii pentru personalul 26.737.619 26.737.619
de introducere a datelor
Indemnizatii pentru 1.800.000
1.800.000
recenzorii care efectueaza
ancheta de control
Indemnizatii pentru 421.054.063
421.054.063
recenzori, recenzori-sefi
si responsabili de
circumscriptii urbane
Indemnizatii pentru 1.820.000 1.820.000
specialistii cooptati
Total 1 467.267.623 44.413.560
422.854.063
2. Cheltuieli de deplasare,
diurna, transport
Cercetare-documentare 576.000 576.000
Ancheta de control 216.652 216.652
Personal de recensamant 189.831.650 1.006.350 500.000
188.325.300
Total 2 190.624.302 1.799.002 500.000
188.325.300
TOTAL CHELTUIELI DE PERSONAL 657.891.925 46.212.562 500.000
611.179.363
(1+2)
II. CHELTUIELI MATERIALE SI
SERVICII
1. Indemnizatii pentru
prestari de servicii
Indemnizatii pentru paza si 987.000
987.000
securitatea materialelor
de recensamant
Total 1 987.000
987.000
3. Ancheta de control
Cheltuieli pentru prelucrare 148.500 148.500
Cheltuieli cu posta, 14.100 14.100
transmisii de date, fax,
posta electronica
Hartie tipar 35.500 35.500
Cheltuieli cu energia 221.374 221.374
Total 3 419.474 419.474
5. Recensamant
Inchirieri de localuri 1.705.000 1.705.000
pentru instruiri
Carburanti, lubrifianti 1.930.000 600.000 630.000
700.000
Intretinere, reparatii 18.000.000 4.000.000
14.000.000
curente la parcul auto
Cheltuieli cu posta, 4.542.080 2.000.000 1.260.000
1.282.080
telefon, fax
Cheltuieli pentru 3.680.000 3.680.000
popularizare
Cheltuieli pentru prelucrare 9.531.500 9.531.500
Cheltuieli cu energia 2.822.820 1.000.000
1.822.820
Cheltuieli cu materiale 1.276.200 772.200 504.000
consumabile
Cheltuieli 500.900 500.900
administrativ-gospodaresti
Total 5 43.988.500 22.084.600 2.394.000
19.509.900
TOTAL CHELTUIELI MATERIALE 45.394.974 22.504.074 2.394.000
20.496.900
SI SERVICII (1+3+5)
________________________________________________________________________________
TOTAL GENERAL (I+II) 703.286.899 68.716.636 2.894.000
631.676.263
________________________________________________________________________________
ANEXA 4
SUME
defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale pentru
anii 2001 si 2002
- mii lei -
___________________________________________________
Nr. Anul
crt. Judetul ________________________
2001 2002
___________________________________________________
TOTAL: 57.384.629 631.676.263
1. Alba 1.561.000 13.109.000
2. Arad 1.439.000 14.696.000
3. Arges 1.519.000 20.695.000
4. Bacau 1.608.000 20.445.000
5. Bihor 1.676.000 18.330.000
6. Bistrita-Nasaud 856.000 9.172.000
7. Botosani 1.010.000 13.146.000
8. Brasov 1.685.000 17.448.000
9. Braila 1.000.000 11.010.000
10. Buzau 1.130.000 14.869.000
11. Caras-Severin 1.354.000 10.843.000
12. Calarasi 913.000 9.318.000
13. Cluj 1.693.000 21.035.000
14. Constanta 1.940.000 19.145.000
15. Covasna 843.000 6.964.000
16. Dambovita 1.190.000 15.892.000
17. Dolj 1.496.000 21.572.000
18. Galati 1.260.000 17.557.000
19. Giurgiu 724.000 8.546.000
20. Gorj 1.177.000 11.804.000
21. Harghita 1.232.000 10.545.000
22. Hunedoara 1.982.000 15.365.000
23. Ialomita 841.000 8.587.000
24. Iasi 1.424.000 21.212.000
25. Ilfov 507.000 8.760.000
26. Maramures 1.429.000 16.043.000
27. Mehedinti 1.013.000 11.120.000
28. Mures 1.546.000 16.529.000
29. Neamt 1.115.000 16.127.000
30. Olt 1.372.000 14.795.000
31. Prahova 2.186.000 23.687.000
32. Satu Mare 985.000 10.592.000
33. Salaj 851.000 7.977.000
34. Sibiu 1.466.000 12.947.000
35. Suceava 1.489.000 19.155.000
36. Teleorman 1.127.000 14.007.000
37. Timis 1.705.000 19.348.000
38. Tulcea 883.000 8.149.000
39. Vaslui 1.040.000 13.595.000
40. Valcea 1.329.000 14.482.000
41. Vrancea 1.003.000 11.767.000
42. Municipiul Bucuresti 4.785.629 41.291.263
___________________________________________________
ANEXA 5
NUMARUL DE POSTURI
aferent personalului angajat cu contract de munca pe durata determinata in
vederea efectuarii recensamantului populatiei si al locuintelor
_________________________________________________________________________
Anul 2001 Anul 2002
_______________________________________
6 luni 12 luni 9 luni 6 luni 5 luni
___________________________________________________________________________
Institutul National de Statistica 26 15 - 11 -
Unitati teritoriale ale
Institutului National de Statistica 141 141 446 502
___________________________________________________________________________