Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 697 din  8 octombrie 1998

pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate pe anul 1998

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 400 din 21 octombrie 1998


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 11 alin. (2) din Legea asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate pe anul 1998, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Prevederile contractului-cadru se aplica pe masura ce noul cadru legal si mecanismele sistemului asigurarilor sociale de sanatate devin operante.
    (2) Pana la indeplinirea acestor conditii, plata serviciilor si a cheltuielilor aferente ingrijirii sanatatii populatiei se va face din fondul initial de asigurari de sanatate, conform legislatiei in vigoare.
    Art. 3
    In termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Ministerul Sanatatii impreuna cu Colegiul Medicilor din Romania vor elabora norme metodologice de aplicare a contractului-cadru.
    Art. 4
    De la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga orice dispozitii contrare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul sanatatii,
                       Hajdu Gabor

                       Presedintele Colegiului
                       Medicilor din Romania,
                       Mircea Cinteza

                       Ministrul muncii
                       si protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       p. Ministrul finantelor,
                       Dan Radu Rusanu,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

                          CONTRACT-CADRU
privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate in anul 1998

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate sunt reglementate in prezentul contract-cadru, elaborat de Colegiul Medicilor din Romania si de Ministerul Sanatatii care, in anul 1998, indeplineste rolul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
    Art. 2
    (1) Medicii si personalul sanitar sunt obligati:
    a) sa respecte confidentialitatea prestatiei medicale;
    b) sa respecte criteriile medicale de calitate;
    c) sa informeze asiguratii despre serviciile oferite si modul in care vor fi furnizate;
    d) sa furnizeze tratamentul adecvat si sa prescrie medicamentele prevazute in Nomenclatorul de medicamente, conform reglementarilor in vigoare;
    e) sa utilizeze, in conditii de eficienta, fondurile primite de la directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt obligate:
    a) sa verifice acreditarea si/sau autorizarea furnizorilor de servicii medicale;
    b) sa verifice prescrierea medicamentelor in conformitate cu reglementarile in vigoare si sa asigure decontarea acestora catre furnizorii de medicamente;
    c) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale contravaloarea serviciilor contractate si prestate catre persoane care au dovedit calitatea de asigurat;
    d) sa verifice calitatea actului medical prestat, prin intermediul comisiei mixte pe care o formeaza impreuna cu Colegiul Medicilor din Romania, conform Legii asigurarilor sociale de sanatate nr. 145/1997;
    e) sa asigure un sistem de rambursare a costurilor educatiei medicale continue;
    Art. 3
    (1) Pentru a obtine drepturile prevazute de Legea nr. 145/1997, beneficiarii serviciilor de ingrijiri primare de sanatate urmeaza:
    a) sa se inscrie pe lista unui medic de familie acreditat;
    b) sa anunte medicul de familie ori de cate ori apare o modificare in starea lor de sanatate;
    c) sa anunte medicul de familie in cazul in care se decid sa se inscrie pe lista altui medic de familie, pentru a putea fi radiati de pe listele celui dintai;
    d) sa se prezinte la controalele preventive periodice;
    e) sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului de familie;
    f) sa anunte medicul de familie atunci cand apar modificari ale datelor de identitate sau modificari referitoare la incadrarea lor intr-o anumita categorie de asigurat;
    g) sa aiba o conduita civilizata in relatiile cu personalul medical.
    (2) Medicul de familie poate refuza un asigurat de pe lista, daca acesta nu respecta prevederile alin. (1) lit. d), e) si g). Nerespectarea prevederilor lit. d), e) si g) va fi supusa analizei si deciziei comisiei paritare organizate de Colegiul Medicilor din Romania si de directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.

    CAP. 2
    Asistenta medicala primara

    Art. 4
    (1) Asistenta medicala primara se acorda in cabinete medicale individuale si in cabinete medicale din cadrul dispensarelor, din sistemul public si privat, autorizate si/sau acreditate, conform prevederilor legale.
    (2) Criteriile minime de dotare si de functionare ale unui cabinet medical sunt stabilite prin ordin al ministrului sanatatii.
    Art. 5
    (1) Asistenta medicala primara se acorda de medicul de familie. Rolul acestuia este indeplinit de medicul de medicina generala din sistemul public si privat, acreditat potrivit legii sa furnizeze servicii medicale primare persoanelor inscrise pe lista proprie, indiferent de sex, varsta sau afectiune medicala, in mod permanent.
    (2) Lista cuprinzand asiguratii inscrisi la fiecare medic de familie se depune de catre acesta la directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, pentru verificare si avizare.
    (3) Asistenta medicala primara se poate acorda si in cadrul formelor asociative ale medicilor de familie, in conditiile stabilite prin contractele individuale pentru furnizarea de servicii medicale.
    Art. 6
    Medicul de familie are urmatoarele obligatii:
    a) sa respecte dreptul la libera alegere de catre asigurat a medicului, in limitele de calitate impuse de activitatea medicala, si dreptul acestuia de a-si schimba medicul de familie dupa expirarea a cel putin 3 luni de la data inscrierii; transferul fisei medicale a asiguratului care a solicitat scoaterea de pe lista medicului se face prin serviciul postal, iar medicul de la care pleaca asiguratul va pastra o copie de pe fisa medicala a acestuia;
    b) sa actualizeze lista proprie a asiguratilor inscrisi ori de cate ori apar modificari in cuprinsul acesteia;
    c) sa-si stabileasca programul de activitate in cadrul cabinetului medical si sa-l aduca la cunostinta asiguratilor si directiei sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti;
    d) sa solicite asiguratilor inscrisi pe lista proprie documentele justificative care atesta calitatea de asigurat;
    e) sa-si organizeze activitatea astfel incat sa poata acorda asistenta medicala curenta si de urgenta asiguratilor inscrisi pe lista sa ori de cate ori este necesar, inclusiv in zilele de sambata, duminica sau sarbatori legale, acolo unde este posibil.
    Art. 7
    (1) Lista serviciilor de asistenta medicala primara care se acorda de catre medicul de familie persoanelor asigurate in cabinetul de consultatii sau, in cazuri justificate, la domiciliul acestora cuprinde:
    a) servicii profilactice;
    b) servicii de urgenta;
    c) servicii medicale curative;
    d) servicii speciale;
    e) alte activitati.
    (2) Lista detaliata a acestor servicii si activitati se stabileste prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 8
    Modalitatile de plata a furnizorilor de servicii in asistenta medicala primara sunt:
    a) tarif pe persoana asigurata sau per capita;
    b) tarif pe serviciu medical, dupa caz.
    Art. 9
    (1) Plata prin tarif pe persoana asigurata se face in raport cu numarul de puncte, calculat in functie de numarul si de structura pe grupe de varsta a asiguratilor inscrisi pe listele proprii.
    (2) Numarul de puncte acordate pentru fiecare persoana inscrisa corespunde asigurarii de catre medic a asistentei medicale primare pe durata unui an calendaristic. Acest numar de puncte va fi stabilit si va putea fi ajustat in functie de anumite criterii stabilite prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    (3) Medicii de familie nou-veniti intr-o localitate, cu avizul Colegiului Medicilor din Romania, care stabilesc relatii contractuale cu directia sanitara judeteana si, respectiv, a municipiului Bucuresti, pot fi platiti cu un salariu de baza echivalent pregatirii si gradului profesional din sistemul sanitar bugetar - timp de maximum 3 luni -, perioada acordata pentru intocmirea listei de asigurati.
    Art. 10
    Plata prin tarif pe serviciu medical se face pentru anumite servicii si activitati profilactice, contractate cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, avand ca scop stimularea medicului in realizarea acestor servicii. Numarul de puncte acordat pentru serviciile medicale realizate se stabileste prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 11
    Prestatiile medicale acordate suplimentar asiguratilor, conform competentei, cu acordul directiei sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, pe baza contractelor pentru furnizare de servicii medicale, se vor plati direct de catre asigurat.
    Art. 12
    (1) Medicul de familie va contracta cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti serviciile de asistenta medicala primara pe care le asigura persoanelor inscrise pe listele proprii, serviciile profilactice si alte activitati sanitare prevazute la art. 7.
    (2) Sumele platite medicului de familie de catre directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti reprezinta contravaloarea numarului de puncte obtinut potrivit numarului de asigurati inscrisi si serviciilor medicale efectuate.
    (3) Medicii de familie beneficiaza de concediu legal de odihna platit si de concediu medical. Pentru perioada concediului de odihna si a concediilor medicale, medicii de familie au obligatia de a organiza preluarea activitatii medicale de catre un alt medic de familie. In cazul in care acest lucru nu este posibil, directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti are dreptul de a numi un inlocuitor. Pentru concediile de odihna, concediile medicale prelungite mai mari de 30 de zile calendaristice si concediile fara plata, medicul care il inlocuieste va fi platit pentru asistenta medicala acordata, in cadrul fondului de asigurari de sanatate aprobat.
    (4) In anul 1998 valoarea punctului este unica pe tara si se va stabili, trimestrial, de catre Ministerul Sanatatii, pe baza sumelor stabilite cu aceasta destinatie si a numarului de puncte efectiv realizate.
    Art. 13
    (1) Pentru realizarea serviciilor medicale primare, medicul este ajutat de personal sanitar mediu si auxiliar, angajat pe baza de contract individual de munca de catre directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, pentru cabinetele medicale din sistemul public, si de catre medic, in cabinetele private, in cazul medicilor care au relatii contractuale cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    (2) Numarul de personal sanitar mediu si auxiliar se stabileste pe baza normelor elaborate de Ministerul Sanatatii, cu avizul Colegiului Medicilor din Romania.
    (3) Pentru acordarea serviciilor medicale contractate si pentru functionarea cabinetelor medicale, medicul de familie sau grupul de medici care se asociaza in acest scop au dreptul la un buget de practica medicala, care este prevazut in contractul de furnizare de servicii incheiat de acestia cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti. Modul de administrare a acestui buget se stabileste prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    (4) Bugetul de practica medicala cuprinde:
    a) cheltuielile de personal aferente personalului sanitar mediu si auxiliar;
    b) cheltuielile de intretinere si de functionare a cabinetului medical;
    c) cheltuielile cu medicamentele si materialele sanitare pentru trusa de urgenta.
    (5) In anul 1998, plata personalului sanitar mediu si auxiliar se face conform reglementarilor privind salarizarea personalului din sistemul bugetar. Plata drepturilor salariale se face de catre directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti ori de catre unitatea sanitara la care este arondat dispensarul medical.
    (6) In anul 1998, carnetele de munca ale medicilor si ale personalului sanitar mediu si auxiliar din asistenta medicala primara in sistemul public si privat se preiau de directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, ori de unitatea sanitara platitoare, respectiv de spitalul la care este arondata unitatea.
    (7) Bugetul de practica medicala pentru cabinetele din sistemul public se stabileste pe baza istorica, tinandu-se seama de numarul de puncte realizate potrivit art. 9, si are in vedere fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate si utilizarea acestora cu maximum de eficienta.
    (8) In sistemul privat, bugetul de practica medicala se stabileste pe baza acelorasi criterii valorice ca in sistemul public.
    Art. 14
    (1) Medicii de familie care isi desfasoara activitatea exclusiv intr-un cabinet medical individual privat si stabilesc relatii contractuale cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti au toate obligatiile si drepturile medicului de familie din sistemul public.
    (2) Medicii de familie din sistemul privat care desfasoara in acelasi spatiu si alte activitati decat cele contractate cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti beneficiaza de un buget de practica medicala, in cuantumul stabilit in contractele individuale incheiate cu aceste directii.
    Art. 15
    (1) Persoanele asigurate vor suporta contravaloarea serviciilor medicale solicitate si prestate la domiciliu, in situatia in care solicitarile la domiciliu nu sunt justificate.
    (2) Persoanele care nu fac dovada calitatii de asigurat, precum si persoanele care nu au achitat contributia de asigurari sociale de sanatate suporta costul serviciilor medicale.
    (3) Lista tarifelor serviciilor medicale acordate in asistenta medicala primara se stabileste prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania. Sumele incasate constituie venituri proprii ale cabinetului medical.

    CAP. 3
    Asistenta medicala de specialitate ambulatorie

    Art. 16
    Asistenta medicala de specialitate ambulatorie se realizeaza de catre medicii specialisti acreditati sau de catre asociatiile de medici specialisti, din cadrul policlinicilor, centrelor de diagnostic si tratament, al ambulatoriilor spitalelor si al altor unitati sanitare independente, autorizate si/sau acreditate conform legii, din sistemul public si privat.
    Art. 17
    (1) Asiguratii au dreptul la asistenta medicala de specialitate ambulatorie numai la indicatia medicului de familie, cu respectarea liberei alegeri de catre asigurat a medicului specialist acreditat.
    (2) Asiguratii se pot prezenta si direct la medicul specialist acreditat, in cazurile cand:
    a) necesita tratament prespitalicesc, la recomandarea medicului specialist;
    b) necesita tratament postcura, daca acest lucru este mentionat in biletul de externare;
    c) necesita tratament si supraveghere medicala activa la nivel de medic specialist, pentru afectiuni care se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii, cu avizul Colegiului Medicilor din Romania.
    Art. 18
    (1) Asiguratii care se prezinta direct la medicul specialist acreditat fara bilet de trimitere de la medicul de familie, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 17 alin. (2), vor suporta o contributie personala, denumita in continuare coplata.
    (2) Tarifele serviciilor medicale acordate in asistenta medicala de specialitate si nivelul coplatii prevazute la alin. (1) se stabilesc prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 19
    Medicul specialist din ambulatoriu are obligatia sa informeze medicul de familie, prin scrisoare medicala expediata direct sau prin intermediul pacientului, despre diagnosticul si tratamentele recomandate.
    Art. 20
    Serviciile medicale de specialitate la care au dreptul asiguratii cuprind:
    a) stabilirea diagnosticului;
    b) tratament medical;
    c) ingrijiri medicale;
    d) recuperare medicala;
    e) prescrierea de medicamente, materiale sanitare, proteze, orteze.
    Art. 21
    Alte activitati prestate de medicul specialist acreditat din ambulatoriu constau in:
    a) indrumarea si eliberarea biletelor de trimitere catre alte specialitati ambulatorii sau catre asistenta spitaliceasca;
    b) eliberarea certificatelor de concediu medical si a certificatelor medicale pentru ingrijirea copilului bolnav, conform prevederilor legale;
    c) eliberarea prescriptiilor medicale;
    d) eliberarea actelor medicale solicitate de asigurat, altele decat cele prevazute la lit. a) - c), precum si a actelor medicale solicitate de autoritati publice si de alte institutii care, prin activitatea lor, au dreptul sa cunoasca starea de sanatate a asiguratilor;
    e) organizarea si asigurarea activitatii de evidenta si de raportare statistica.
    Art. 22
    (1) Acordarea serviciilor in asistenta medicala ambulatorie de specialitate asiguratilor se face in baza contractului de furnizare de servicii medicale, care se incheie intre conducerea unitatii sanitare de specialitate si directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    (2) In cazul unitatilor sanitare ambulatorii de specialitate fara personalitate juridica, contractul de furnizare de servicii medicale se incheie de spitalul la care sunt arondate acestea si de directia sanitara judeteana, sau dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    (3) Unitatile sanitare ambulatorii de specialitate cu personalitate juridica incheie contractul de furnizare de servicii medicale direct cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    (4) In anul 1998, in contractele incheiate cu spitalele care au in structura lor si unitati sanitare de asistenta medicala de specialitate ambulatorie se prevede in mod distinct suma aferenta acestora.
    (5) Contractarea serviciilor de asistenta medicala ambulatorie de specialitate are la baza cheltuielile prevazute cu aceasta destinatie in bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate pe anul 1998, stabilite pe baza cheltuielilor anului precedent.
    (6) Salarizarea personalului din asistenta medicala ambulatorie de specialitate se face potrivit reglementarilor aplicabile privind salarizarea personalului din sistemul bugetar sanitar.

    CAP. 4
    Servicii medicale spitalicesti

    Art. 23
    Asistenta medicala spitaliceasca se realizeaza in cadrul spitalelor autorizate si/sau acreditate, daca tratamentul ambulatoriu sau la domiciliu nu este eficace sau spitalizarea se impune potrivit diagnosticului.
    Art. 24
    Tratamentul in spital se acorda prin spitalizare integrala sau partiala si cuprinde:
    a) consultatii;
    b) investigatii;
    c) stabilirea diagnosticului;
    d) tratament medical chirurgical si/sau fizic recuperator;
    e) ingrijire, medicamente si materiale sanitare, cazare si masa.
    Art. 25
    (1) Serviciile medicale se acorda in spital si urmaresc rezolvarea cazurilor internate intr-o anumita perioada de spitalizare, optima pentru afectiunea tratata.
    (2) Continuarea tratamentului spitalicesc se poate face cu masuri de ingrijire sau de recuperare, acordate de medic in unitati ambulatorii de specialitate sau la domiciliu, in conditiile stabilite prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 26
    Serviciile medicale spitalicesti sunt:
    a) de profil medical;
    b) de profil chirurgical;
    c) servicii speciale;
    d) alte servicii.
    Art. 27
    (1) Serviciile medicale spitalicesti acordate asiguratilor pe baza recomandarii medicului de familie sau a medicului specialist acreditat, precum si urgentele medicale se suporta din bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate si din alte surse, potrivit legii.
    (2) In anul 1998 din bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate se acopera anumite servicii medicale de inalta performanta, stabilite prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 28
    Insotitorii copiilor bolnavi in varsta de pana la 3 ani nu vor suporta contravaloarea serviciilor hoteliere, in conditiile prevazute de criteriile stabilite de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 29
    Asiguratii care nu au recomandare medicala acordata potrivit prezentei hotarari si persoanele care nu dovedesc calitatea de asigurat suporta costurile serviciilor medicale, stabilite de fiecare unitate furnizoare de servicii medicale.
    Art. 30
    (1) Asiguratii suporta contravaloarea:
    a) serviciilor hoteliere care au grad inalt de confort. Contributia personala se stabileste de catre conducerea fiecarui spital;
    b) unor servicii medicale de inalta performanta. Contributia personala are la baza tarifele pentru investigatiile cu aparatura de inalta performanta, stabilite prin ordin al ministrului sanatatii. Lista serviciilor medicale de inalta performanta se stabileste prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    (2) Pentru asiguratii care, potrivit unor prevederi legale cu caracter special, au dreptul la gratuitatea asistentei medicale, echivalentul contributiei personale se suporta din fondurile prevazute cu aceasta destinatie sau, dupa caz, din alte fonduri decat fondul initial de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 31
    (1) Asigurarea asistentei medicale spitalicesti se realizeaza in baza contractului de furnizare de servicii medicale incheiat intre spital si directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    (2) Contractarea serviciilor spitalicesti are la baza sumele prevazute cu aceasta destinatie in bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate stabilit pe baza istorica, urmarindu-se utilizarea la maximum a bazei materiale existente, eliminarea cheltuielilor neeconomice si ineficiente.
    (3) Bugetul global pentru alocarea resurselor pe baza istorica se stabileste in contractul de furnizare de servicii medicale incheiat intre directia sanitara judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti si furnizorii de servicii medicale si cuprinde cheltuielile de personal si cheltuielile materiale. Medicamentele se vor evidentia distinct. Din bugetul pentru medicamente al spitalului se va aloca o suma distincta care sa acopere cheltuielile cu medicamentele compensate, prescrise la externarea bolnavului.
    (4) Salarizarea personalului din asistenta medicala spitaliceasca se face potrivit reglementarilor aplicabile privind salarizarea personalului din sistemul bugetar sanitar.
    (5) In bugetul stabilit nu se includ cheltuielile pentru dotarea cu aparatura de inalta performanta si cheltuielile pentru reparatii capitale. Aceste cheltuieli se stabilesc separat prin negocieri.

    CAP. 5
    Asistenta medicala ambulatorie stomatologica

    Art. 32
    Serviciile medicale stomatologice se acorda de catre medicul stomatolog din cabinetele de stomatologie si din serviciul de chirurgie bucomaxilofaciala, acreditate si/sau autorizate pentru acest tip de activitate medicala.
    Art. 33
    Serviciile medicale stomatologice se asigura de catre medicii stomatologi, individual sau in asociatii de medici stomatologi din sistemul public si privat, acreditati conform legii.
    Art. 34
    Serviciile medicale stomatologice cuprind servicii stomatologice preventive, corective, curative, lucrari protetice si urgente stomatologice. Urgentele stomatologice se vor asigura de catre medicii stomatologi printr-un sistem organizat de acestia, cu avizul directiilor sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 35
    Serviciile medicale stomatologice preventive, suportate de directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt prevazute la art. 17 din Legea nr. 145/1997.
    Art. 36
    (1) Tratamentele stomatologice se suporta de catre directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, astfel:
    a) 60%, in cazul asiguratilor care se prezinta la controalele profilactice impuse de serviciul stomatologic;
    b) 40%, pentru asiguratii care nu respecta indicatiile preventive;
    c) integral, in cazul copiilor in varsta de pana la 16 ani.
    (2) Pentru asiguratii care, potrivit unor prevederi legale cu caracter special, au dreptul la gratuitatea asistentei medicale, echivalentul contributiei personale pentru serviciile stomatologice in situatia prevazuta la alin. (1) lit. a) se suporta din fondurile prevazute cu aceasta destinatie sau, dupa caz, din alte fonduri decat fondul initial de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 37
    Lista serviciilor medicale stomatologice si a tratamentelor stomatologice, precum si tarifele aferente acestora se stabilesc prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.
    Art. 38
    (1) In anul 1998, contractarea serviciilor medicale stomatologice atat in cazul cabinetelor stomatologice din cadrul dispensarelor, cat si din policlinici se realizeaza intre directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti si persoana juridica din structura careia fac parte cabinetele stomatologice respective.
    (2) La incheierea contractelor de furnizare de servicii medicale se evidentiaza separat sumele aferente serviciilor stomatologice.
    (3) Plata personalului din asistenta medicala ambulatorie stomatologica se face potrivit reglementarilor privind salarizarea personalului din sistemul bugetar sanitar.
    (4) Pentru anul 1998, decontarea serviciilor medicale si a tratamentelor stomatologice, cuprinse in lista de servicii medicale stomatologice furnizate prin sistemul de asigurari de sanatate, efectuate in cabinetele medicale private, se face in baza contractelor de furnizare de servicii medicale, incheiate cu o unitate furnizoare de servicii medicale, la un nivel comparabil cu cel din sectorul public.
    (5) Fondul aferent asistentei medicale stomatologice reprezinta o suma distincta, alocata din fondul initial de asigurari sociale de sanatate.

    CAP. 6
    Servicii medicale de urgenta

    Art. 39
    Asistenta medicala de urgenta se acorda in toate cazurile de imbolnaviri care pun in pericol imediat viata bolnavului, cum sunt: accidente, traumatisme, hemoragii, intoxicatii, afectiuni acute cu dezechilibru respirator sau circulator sau in alte situatii.
    Art. 40
    (1) Pe timpul transportului medical de urgenta se acorda asistenta medicala de urgenta prin serviciile de ambulanta, in urmatoarele situatii:
    a) la locul accidentului sau al imbolnavirii;
    b) in timpul transportului pana la unitatile sanitare.
    (2) Lista serviciilor medicale de urgenta si unele tipuri de transporturi medicale se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii, la propunerea serviciilor de ambulanta.
    (3) In situatiile de urgenta, se recomanda ca asiguratul sa apeleze intai la medicul de familie sau la medicul care asigura permanenta, conform prevederilor stabilite in contractele de furnizare de servicii medicale. In cazuri grave, asiguratul poate apela serviciile de urgenta direct la serviciul de ambulanta, care are contract incheiat cu directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    Art. 41
    (1) Plata serviciilor medicale de urgenta se asigura din bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate, pe baza contractelor de furnizare de servicii medicale care se incheie intre serviciile de ambulanta si directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) In cazul pacientilor neasigurati, precum si in situatiile care se dovedesc ca nu sunt urgente, plata serviciilor prevazute la alin. (1) se face direct de catre solicitant, potrivit tarifelor aprobate prin ordin al ministrului sanatatii, la propunerea serviciului de ambulanta.
    (3) Serviciile de ambulanta pot asigura si alte tipuri de transporturi medicale.

    CAP. 7
    Servicii medicale de reabilitare a sanatatii

    Art. 42
    Asiguratii au dreptul la asistenta medicala de recuperare intr-o unitate speciala pentru o perioada si potrivit unui ritm stabilite de medicul curant in programul de reabilitare, cu contributie personala.
    Art. 43
    Asistenta medicala de recuperare si reabilitare cuprinde:
    a) masuri de recuperare in spital, in ambulatoriu sau in sanatoriu, dupa caz;
    b) tratament fizio-hidro-kineto-climato-terapeutic, pe baza prescriptiilor medicilor de specialitate, in conditiile prevazute de contractul de furnizare de servicii medicale;
    c) alte servicii medicale complementare pentru reabilitare.
    Art. 44
    (1) Plata serviciilor medicale de reabilitare a sanatatii, prestate de unitatea de specialitate, se stabileste in contractul de furnizare de servicii medicale, incheiat intre aceasta si directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti si are la baza fondurile prevazute cu aceasta destinatie in bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate, stabilite pe baza istorica.
    (2) Contributia personala a asiguratilor si modul de decontare a serviciilor medicale de reabilitare a sanatatii se stabilesc prin norme metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si de Colegiul Medicilor din Romania.

    CAP. 8
    Asistenta cu medicamente, materiale sanitare si alte servicii in tratamentul ambulatoriu

    Art. 45
    (1) Asiguratii au dreptul la medicamente in tratamentul ambulatoriu, pe baza de prescriptie medicala, cu sau fara contributie personala.
    (2) Pentru asiguratii care, potrivit unor prevederi legale cu caracter special, au dreptul la gratuitate in asistenta cu medicamente in tratament ambulatoriu, echivalentul contributiei personale este suportat din fondurile prevazute cu aceasta destinatie sau, dupa caz, din alte fonduri decat fondul initial de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 46
    (1) Lista cu denumirile comune internationale ale medicamentelor din Nomenclatorul de medicamente, de care beneficiaza asiguratii pe baza de prescriptie medicala, cu sau fara contributie personala, se elaboreaza in anul 1998 de catre Ministerul Sanatatii, cu avizul Colegiului Medicilor din Romania si al Colegiului Farmacistilor din Romania.
    (2) Lista cu denumirile comune internationale si preturile de referinta ale medicamentelor corespunzatoare denumirilor comune internationale se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
    Art. 47
    (1) Medicamentele se compenseaza de catre directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in proportie de pana la 80% din pretul de referinta, diferenta fiind suportata de catre asigurat.
    (2) Medicamentele care presupun o valoare a tratamentului lunar mai mare decat un anumit prag sau medicamentele special nominalizate pot fi prescrise doar de catre medicii sefi de sectie din specialitatea respectiva.
    (3) Unele medicamente special nominalizate pot fi prescrise numai de comisiile nationale speciale.
    (4) Un medic poate prescrie medicamente compensate numai in limita unui plafon maxim de pret pe reteta.
    (5) Plafoanele prevazute la alin. (1) - (4) se stabilesc si se modifica periodic prin ordin al ministrului sanatatii, cu avizul Colegiului Medicilor din Romania si al Colegiului Farmacistilor din Romania.
    Art. 48
    Prescrierea de medicamente cu sau fara contributie personala se face de medicul de familie si de medicul de specialitate.
    Art. 49
    (1) Decontarea medicamentelor prescrise in tratament ambulatoriu se face pe baza preturilor de referinta in vigoare la data achizitionarii medicamentului de catre farmacie si se suporta din bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate.
    (2) In situatiile in care pretul de vanzare cu amanuntul al medicamentului prescris se situeaza sub pretul de referinta in vigoare la data achizitionarii acestuia, cotele de contributie personala a asiguratului se aplica la pretul de vanzare cu amanuntul al medicamentului.
    Art. 50
    (1) Plata cheltuielilor aferente medicamentelor prescrise in tratamentul ambulatoriu se face in baza contractului de furnizare de servicii medicale, incheiat intre directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti si farmacie.
    (2) In contractele de furnizare de servicii medicale incheiate, care au la baza sumele prevazute cu aceasta destinatie in bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate, se vor evidentia separat bugetul aferent medicamentelor gratuite si bugetul aferent medicamentelor prescrise cu contributie personala.
    (3) In cazul depasirii bugetului alocat pentru compensarea medicamentelor in tratamentul ambulatoriu, directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti vor analiza prescriptiile medicale ale medicilor, care au avut valorile cele mai ridicate pentru retetele prescrise. In cazurile nejustificate, comisiile de control al serviciilor medicale, abilitate conform Legii nr. 145/1997, propun sanctiuni. Depasirile justificate se suporta dintr-un fond de rezerva special constituit la nivelul directiilor sanitare si, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    Art. 51
    Modul de prescriere, eliberare si decontare a medicamentelor de uz uman este prevazut in anexa nr. 1.

    CAP. 9
    Dispozitive medicale destinate corectarii si recuperarii deficientelor organice sau functionale ori corectarii unor deficiente fizice

    Art. 52
    (1) Asiguratii au dreptul la dispozitive medicale constand in: unele proteze de membre si orteze, aparate ortopedice, mijloace si dispozitive de mers, aparatura si materiale ajutatoare si/sau compensatorii pentru mers, gestualitate si pentru corectarea deficientelor senzoriale pentru auz si vaz, pentru corectarea vazului, auzului, pentru protezarea membrelor, precum si alte materiale sanitare de specialitate, pe baza prescriptiei medicale.
    (2) In cazul producerii de accidente de munca sau de boli profesionale, asiguratii care aveau incheiat contract individual de munca sau conventie civila de prestari de servicii la acea data se vor adresa directiei sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, care va recupera de la angajator sumele alocate pentru procurarea dispozitivelor medicale.
    (3) Lista dispozitivelor medicale prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
    (4) Pentru asiguratii care, potrivit unor prevederi legale cu caracter special, au dreptul la gratuitate in achizitionarea dispozitivelor medicale prevazute la alin. (1), echivalentul contributiei personale este suportat din fondurile prevazute cu aceasta destinatie sau, dupa caz, din alte fonduri decat fondul initial de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 53
    (1) Decontarea cheltuielilor aferente dispozitivelor medicale se face de directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in baza conventiilor incheiate de aceasta cu furnizorii de dispozitive medicale, din bugetul fondului initial de asigurari sociale de sanatate.
    (2) Dispozitivele medicale executate, livrate si facturate in baza Hotararii Guvernului nr. 204/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea ajutoarelor pentru procurarea de dispozitive medicale, precum si pentru gestionarea fondurilor din care se suporta acestea, pana la aprobarea legii bugetului de stat pe anul 1998, si ramase nedecontate furnizorilor din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul Fondului de risc si accident, bugetul pentru plata pensiilor si a altor drepturi de asigurari sociale ale agricultorilor se suporta din Fondul asigurarilor sociale de sanatate, in mod centralizat.
    Art. 54
    (1) Modul de procurare, categoriile de dispozitive medicale, obligatiile furnizorilor si ale beneficiarilor, precum si avizarea furnizorilor de dispozitive medicale sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Comenzile deschise la furnizori, dar nefinalizate, vor fi reactualizate cu documentatia necesara, conform prezentului contract-cadru. Decontarea acestora si comenzile emise in conditiile prezentului contract-cadru vor fi suportate din fondul initial de asigurari sociale de sanatate, conform art. 53 alin. (1).
    Art. 55
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul contract-cadru.

    ANEXA Nr. 1
    la contractul-cadru

    Modul de prescriere, eliberare si decontare a medicamentelor de uz uman

    CAP. 1
    Prescrierea medicamentelor

    1. Prescrierea si eliberarea medicamentelor se fac prin consemnarea obligatorie in carnetul de sanatate la purtator, de catre medic si farmacist, a datelor din prescriptia medicala.
    2. Prescriptiile medicale cuprind medicamentele care se acorda fara contributie sau cu plata contributiei personale. Prescriptia medicala se elibereaza de catre medicii din unitatile sanitare publice, precum si de catre medicii care isi desfasoara activitatea in sistem privat si care in anul 1998 vor incheia contracte cu directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    3. Nu vor elibera prescriptii medicale medicii stagiari si rezidentii, cu exceptia situatiilor cand sunt in serviciul de urgenta. In aceste cazuri, prescriptia medicala nu poate cuprinde decat medicatia pentru maximum 3 zile si trebuie inscrisa in carnetul de sanatate.
    4. Prescriptia medicala va purta, in mod obligatoriu, codul medicului si specialitatea acestuia. Inscriptionarea codului pe prescriptia medicala se va face prin aplicarea parafei, care va contine, in mod obligatoriu, codul numeric personal.
    5. Prescriptia medicala fara cod este nula si nu va putea fi onorata de catre farmacii.
    6. Prescrierea medicamentelor se face de catre medici, exclusiv in limita specialitatii pe care o au.
    7. Medicii au obligatia de a inscrie in documentele medicale ale unitatii, precum si in carnetul de sanatate al bolnavului datele corespunzatoare formularelor tipizate (numele, prenumele, domiciliul, varsta, sexul, data consultatiei, diagnosticul, tratamentul prescris, numarul carnetului de asigurat).
    8. Decadal, unitatile platitoare ale sumelor compensatorii pentru medicamentele prescrise in tratamentele ambulatorii, cu si fara contributie personala, vor face cunoscute sumele platite pentru prescriptiile medicale ale fiecarui medic directiilor sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, in vederea urmaririi evolutiei consumului de medicamente, comparativ cu bugetul alocat acestei categorii de cheltuieli.
    9. Prescriptiile medicale pe baza carora se elibereaza medicamentele constituie documente financiar-contabile, conform carora se intocmesc borderourile centralizatoare.
    10. Borderourile centralizatoare trebuie sa poarte viza de control financiar-preventiv a persoanelor imputernicite potrivit legii.
    11. Prescriptia medicala se va intocmi in trei exemplare si va cuprinde denumirea si sediul unitatii medicale, numele, prenumele si adresa completa a asiguratului, numarul carnetului de asigurat, numarul din registrul de consultatie, diagnosticul, stampila unitatii medicale unde isi desfasoara activitatea medicul care elibereaza prescriptia medicala, semnatura si parafa medicului. Toate prescriptiile medicale vor purta, in mod obligatoriu, stampila cu codul medicului, cod inregistrat la directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti. Toate datele vor fi inscrise citet.
    12. Perioadele pentru care pot fi prescrise medicamentele sunt de pana la 3 zile in afectiuni acute, de pana la 8 - 10 zile in afectiuni subacute si de pana la 30 de zile pentru bolnavii cu afectiuni cronice.
    13. Numarul medicamentelor care pot fi prescrise in regim de compensare pentru un bolnav la o consultatie poate fi de 1 - 3 produse. Cantitatea de medicamente pentru fiecare produs se va nota in cifre si in litere.

    CAP. 2
    Eliberarea medicamentelor

    14. Eliberarea medicamentelor la nivelul farmaciilor se face numai pe baza prescriptiei medicale si a carnetului de sanatate.
    15. Eliberarea medicamentelor se face la orice farmacie de pe raza teritoriala a judetului sau a municipiului Bucuresti, care a incheiat contract pentru eliberarea medicamentelor. Primitorul semneaza de primirea medicamentelor pe versoul prescriptiei medicale, pe care se mentioneaza numele, prenumele, adresa completa, seria si numarul actului de identitate.
    16. La eliberarea medicamentelor farmacia va incasa contributia personala suportata de asigurat. In situatia in care primitorul renunta la o parte din medicamentele cuprinse in prescriptia medicala, acestea nu se elibereaza si se anuleaza, nefiind permisa compensarea prin medicamente a sumei pe care, potrivit reglementarilor legale, o suporta asiguratul.
    17. Farmaciile pot inlocui medicamentele prescrise pe prescriptia medicala cu alte medicamente similare in cadrul acelorasi denumiri comune internationale, in cazul absentei din farmacie a medicamentului prescris. In acest caz, farmacistul are obligatia de a preciza pe prescriptia medicala denumirea medicamentului eliberat. In cazul in care medicul indica numai denumirea substantei active, farmacistul are obligatia de a elibera medicamentul cu pretul cel mai mic din farmacie.
    18. Inscrierea preturilor de vanzare cu amanuntul se va face de catre farmacist numai pentru medicamentele eliberate, pe toate exemplarele prescriptiei medicale.
    19. Farmacistul va nota preturile integrale ale medicamentelor, le va totaliza si va mentiona pe prescriptia medicala atat suma totala, cat si suma aferenta care urmeaza a fi suportata de catre directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    20. Medicamentele care nu au fost eliberate de farmacie se anuleaza cu o linie, in fata primitorului, pe toate exemplarele prescriptiei medicale. Farmacistul va consemna in carnetul de sanatate, sub semnatura, medicamentul si cantitatea eliberata.
    21. Prevederile pct. 14 - 20 se aduc la cunostinta asiguratilor, la loc vizibil in farmacii.

    CAP. 3
    Modul de decontare

    22. Directiile sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in limita plafoanelor valorice stabilite de Ministerul Sanatatii, vor alimenta contul deschis la nivelul unitatilor sanitare nominalizate din subordine, in vederea decontarii sumelor aferente medicamentelor eliberate de catre farmaciile cu care au fost incheiate contracte.
    23. Farmaciile vor intocmi un borderou centralizator in care fiecare prescriptie medicala va purta un numar curent. Acelasi numar va fi notat pe fiecare prescriptie medicala. Borderourile se intocmesc in doua exemplare, specificandu-se suma ce urmeaza a fi incasata de la unitatea sanitara.
    24. Borderourile centralizatoare se vor intocmi de catre farmacie.
    25. La termenele stabilite in contractul incheiat intre unitatea sanitara si farmacii sau ori de cate ori este nevoie, o copie de pe borderou, certificata pentru exactitate si realitate de catre dirigintele farmaciei (inclusiv la cele particulare), impreuna cu originalul prescriptiilor medicale vor fi inaintate unitatii sanitare cu care farmacia a incheiat contractul.
    26. Suma totala va fi achitata astfel: 50%, la prezentarea decontului si a actelor justificative, iar restul de 50%, intr-un termen de cel mult 30 de zile de la data prezentarii decontului, termen in cadrul caruia se va asigura verificarea documentelor.
    27. Unitatile sanitare nominalizate vor verifica deconturile si actele justificative prezentate de farmacii si, dupa aprobarea acestora potrivit legii, vor pune la dispozitie farmaciilor, in cadrul termenului prevazut la pct. 26, diferenta de decontat.
    28. Farmaciile raspund de exactitatea datelor cuprinse in decont si in actele justificative, iar unitatile sanitare contractante, de legalitatea platilor efectuate.
    29. Pana la data de 6 a fiecarei luni, unitatile sanitare vor justifica directiei sanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, platile efectuate in luna precedenta, iar aceasta, in termen de doua zile de la aceasta data, va raporta Ministerului Sanatatii datele privind plata medicamentelor.
    30. Dupa analizarea datelor prezentate, Ministerul Sanatatii va pune la dispozitie directiilor sanitare sumele destinate platii medicamentelor, in limita plafoanelor valorice stabilite.
    31. Pentru realizarea obligatiilor prevazute mai sus se constituie, la nivelul directiilor sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, Comisia de supraveghere si control al consumului de medicamente, iar la unitatile sanitare nominalizate, o comisie de control avand aceleasi atributii. Componenta comisiilor mai sus mentionate se stabileste de catre directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti, respectiv de conducerile unitatilor sanitare pe langa care functioneaza. Comisia va fi compusa din 5 persoane, cuprinzand urmatoarele categorii profesionale: medici, farmacisti si economisti.
    32. Directiile sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti si unitatile sanitare nominalizate sunt obligate sa analizeze, lunar, in consiliile de administratie modul de gestionare a fondurilor, precum si de prescriere si eliberare a medicamentelor, luand masurile care se impun.
    33. Ministerul Sanatatii poate emite precizari cu privire la decontarea si circuitul financiar al platilor intre unitati, respectiv directiile sanitare, si furnizorii de medicamente.
    34. In cazul incalcarii dispozitiilor legale se vor intocmi actele de constatare si de sesizare ale organelor competente, potrivit raspunderii juridice care rezulta din actul de constatare.

    ANEXA Nr. 2
    la contractul-cadru

    Modul de procurare, categoriile de dispozitive medicale, obligatiile furnizorilor si ale beneficiarilor, precum si avizarea furnizorilor de dispozitive medicale

    CAP. 1
    Procedura de inregistrare a cererilor si acordarea dispozitivelor medicale

    1. Dispozitivele medicale se acorda pe baza cererilor scrise, inregistrate la directia sanitara in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta persoana indreptatita.
    2. Cererea se intocmeste de beneficiar, de reprezentantul legal al acestuia sau de oricare persoana imputernicita in acest sens.
    3. Cererea va fi insotita de actul care certifica, calitatea de asigurat, precum si de recomandarea medicala pentru dispozitivul medical.
    4. La cererea de procurare a dispozitivelor medicale destinate corectarii auzului se anexeaza si audiograma eliberata de clinica de specialitate sau de serviciile de specialitate autorizate de Ministerul Sanatatii.
    5. Recomandarea medicala se elibereaza de medicul de specialitate acreditat.
    6. Aprobarea procurarii dispozitivelor medicale se face prin decizie a directorului directiei sanitare judetene sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    7. Decizia privind procurarea dispozitivelor medicale se comunica beneficiarilor in termen de cel mult 3 zile de la data inregistrarii cererii.
    8. Un exemplar din decizia privind aprobarea procurarii dispozitivelor medicale, cererea si actele doveditoare se arhiveaza la emitent.

    CAP. 2
    Procedura de procurare a dispozitivelor medicale si a materialelor sanitare

    9. Comanda pentru procurarea dispozitivului medical si a materialelor sanitare se emite de beneficiar. Acesta se adreseaza furnizorului avizat de Ministerul Sanatatii.
    Beneficiarul alege furnizorul din lista producatorilor si comerciantilor, acreditati de Ministerul Sanatatii, aprobata prin ordin al ministrului sanatatii si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.
    10. Modul de furnizare a dispozitivelor medicale si conditiile de plata se stabilesc prin conventii cu furnizorii de dispozitive medicale.
    11. Decontarea dispozitivelor medicale si a materialelor sanitare se face la pretul cel mai mic al produsului, considerat produs-etalon, din Nomenclatorul dispozitivelor medicale, aprobat prin ordin al ministrului sanatatii. Daca beneficiarul asigurat doreste alt produs cu caracteristici tehnico-medicale superioare produsului-etalon, va suporta diferenta dintre pretul acestuia si pretul produsului-etalon. Pretul produsului-etalon se avizeaza si se ajusteaza dupa insusirea acestuia de catre Ministerul Sanatatii.
    12. Diferenta dintre pretul de livrare al dispozitivului medical si contributia suportata de directia sanitara judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti se suporta de beneficiar si se achita direct furnizorului.

    CAP. 3
    Categoriile de dispozitive medicale, termenul de garantie, repararea si inlocuirea acestora

    13. Categoriile de dispozitive medicale-etalon, termenele de inlocuire a acestora, precum si dispozitivele medicale care sunt supuse reparatiilor sunt prevazute in Nomenclatorul stabilit de Ministerul Sanatatii si se aproba prin ordin al ministrului sanatatii.
    14. Termenul de garantie este cel prevazut de norma de fabricatie pentru fiecare produs. In cadrul acestui termen, beneficiarii pot reclama executarea necorespunzatoare, calitatea sau deteriorarea dispozitivului medical, daca aceasta nu s-a produs din vina utilizatorului.
    Repararea sau inlocuirea produsului respectiv cu altul corespunzator, in cadrul termenului de garantie, se asigura si se suporta de catre furnizor.
    15. Repararea dispozitivelor medicale dupa expirarea termenului de garantie se asigura de catre furnizori.
    16. Repararea dispozitivelor medicale dupa expirarea termenului de garantie se aproba pe baza urmatoarelor acte:
    a) cererea persoanei indreptatite;
    b) carnetul de asigurat sau alte acte care atesta calitatea de asigurat.
    Cuantumul contributiei personale pentru repararea dispozitivului medical este de pana la 50% din valoarea acestuia si se acorda o singura data intre termenele de acordare a unui nou dispozitiv.
    17. Pentru copiii si tinerii in varsta de pana la 18 ani, precum si pentru cei care sunt elevi sau studenti in institutiile de invatamant prevazute de lege, fara a depasi varsta de 26 de ani, dispozitivele medicale vor fi inlocuite sau reinnoite ori de cate ori va fi necesar, avand in vedere procesul de dezvoltare somatica a acestora.

    CAP. 4
    Gestionarea fondurilor din care se deconteaza dispozitivele medicale

    18. Fondurile necesare procurarii dispozitivelor medicale se prevad si se suporta din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si reprezinta o suma distincta din acest fond.
    19. Decontarea la furnizori a dispozitivelor medicale se face de directia sanitara judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, pe baza documentelor de plata emise de furnizorii cu care a incheiat conventii, dupa confirmarea primirii de catre beneficiar a dispozitivului medical.
    Documentul de plata emis de furnizor este insotit de confirmarea primirii dispozitivului medical sub semnatura beneficiarului, cu specificarea domiciliului si a actului de identitate al acestuia (seria, numarul, emitentul) sau a documentatiei care confirma expedierea si primirea la domiciliu.

    CAP. 5
    Obligatiile furnizorilor si ale beneficiarilor de dispozitive medicale

    20. Furnizorii dispozitivelor medicale au urmatoarele obligatii:
    a) sa confectioneze dispozitivul medical la parametrii tehnico-medicali corespunzatori deficientei pentru care a fost recomandat;
    b) sa livreze la termen dispozitivul medical comandat si sa asigure primirea acestuia de catre beneficiar;
    c) sa execute orice modificare necesara dispozitivului medical, in cazul in care nu au fost respectate specificatiile din recomandarea medicului specialist;
    d) sa verifice la livrare adaptabilitatea si buna functionare a dispozitivului medical confectionat si sa faca un instructaj privind folosirea acestuia.
    21. Beneficiarii dispozitivelor medicale au urmatoarele obligatii:
    a) sa intretina dispozitivele medicale in bune conditii;
    b) sa nu modifice caracteristicile functionale ale dispozitivelor medicale;
    c) sa pastreze numarul si data, stantate pe dispozitiv;
    d) sa ridice dispozitivul medical solicitat la data stabilita de furnizor;
    e) sa anunte furnizorul cu cel putin 7 zile inainte, daca, din motive bine intemeiate, nu se poate prezenta la data stabilita pentru ridicarea dispozitivului medical;
    f) sa nu instraineze dispozitivele medicale achizitionate.

    CAP. 6
    Avizarea furnizorilor de dispozitive medicale

    22. Avizarea furnizorilor de dispozitive medicale din punct de vedere al indeplinirii conditiilor medico-sanitare si de calitate necesare se face pentru o perioada de un an, pe baza de cerere adresata Ministerului Sanatatii, in care se vor mentiona:
    a) denumirea furnizorului;
    b) obiectul de activitate;
    c) sediul sau principal si, dupa caz, sucursalele;
    d) numele si prenumele, profesia si domiciliul reprezentantului legal al furnizorului.
    23. La cererea de avizare se anexeaza:
    a) copie legalizata de pe actul constitutiv (statut si/sau contract de societate) al furnizorului;
    b) copie legalizata de pe dovada inmatricularii furnizorului - societate comerciala - la oficiul registrului comertului, codul fiscal;
    c) actele doveditoare privind indeplinirea conditiilor medico-sanitare si de calitate necesare producerii sau comercializarii de dispozitive medicale.
    24. Criteriile de avizare a furnizorilor de dispozitive medicale se stabilesc prin ordin al ministrului sanatatii.
    25. Ministerul Sanatatii, o data sesizat, va proceda la emiterea avizului in termen de 15 zile lucratoare de la inregistrarea cererii furnizorului.
    26. Cererea pentru reinnoirea avizului, insotita de actele mai sus mentionate, se depune cu cel putin 30 de zile inainte de data expirarii termenului pentru care este eliberat avizul.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 697/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 697 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 697/1998
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu