Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 70 din 14 august 2006

pentru aprobarea Normelor privind controlul calitatii activitatii de audit financiar si a serviciilor conexe

ACT EMIS DE: CAMERA AUDITORILOR DIN ROMANIA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 786 din 18 septembrie 2006



In temeiul prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 598 din 22 august 2003, cu modificările ulterioare, şi ale art. 26 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, cu modificările ulterioare,

Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din 14 august 2006, hotărăşte:

Art. 1. - Se aprobă Normele privind controlul calităţii activităţii de audit financiar şi a serviciilor conexe, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Se abrogă Hotărârea nr. 40/2005 pentru aprobarea Normelor privind controlul calităţii activităţii de audit aferent angajamentelor de asigurare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 98 din 28 ianuarie 2005.

Art. 3. - Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională va urmări punerea în aplicare a normelor specificate la art. 1.

Art. 4. - Hotărârea va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,

Ion Mihăilescu

ANEXĂ

NORME

privind controlul calităţii activităţii de audit financiar si a serviciilor conexe

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Controlul calităţii activităţii de audit financiar desfăşurate de auditorii financiari membri ai Camerei Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare Camera, persoane fizice şi juridice active, se efectuează asupra:

a)   politicilor şi procedurilor generale de control al calităţii, aplicate de auditorul financiar/firma de audit;

b)   procedurilor pentru tipuri specifice de angajamente prevăzute de ISA (angajamente de audit financiar, de audit cu scop special, de revizuire a situaţiilor financiare, de efectuare a procedurilor agreate, de compilare a situaţiilor financiare şi alte angajamente de asigurare şi servicii conexe).

Art. 2. - Toţi auditorii financiari, membri ai Camerei, persoane fizice şi juridice, fac obiectul unui sistem de asigurare a calităţii, care este organizat potrivit prevederilor art. 41 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 634 din 13 iulie 2004, cu modificările ulterioare, ca un sistem independent şi se desfăşoară de către Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională.

Art. 3. - (1) Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională efectuează inspecţiile prin inspectori şi asistenţi inspectori, salariaţi în aparatul executiv al Camerei, selectaţi pe următoarele criterii:

-  să aibă pregătire profesională relevantă în auditul financiar şi raportarea financiară;

-  să aibă experienţă profesională relevantă;

-  să aibă pregătire specifică cu privire la efectuarea de inspecţii de calitate;

-  să nu fie în conflict de interese cu firma de audit inspectată.

(2) Inspectorii care efectuează verificări de asigurare a calităţii semnează anual Declaraţia de conformitate cu cerinţele profesionale ale Camerei privind controlul calităţii auditului financiar. De asemenea, cu ocazia primirii delegaţiei de inspecţie, declară dacă se află sau nu în una dintre situaţiile de conflict de interese prevăzute de Codul privind conduita etică şi profesională în domeniul auditului financiar, în raport cu societatea de audit la care urmează să efectueze inspecţia calităţii.

CAPITOLUL II

Programarea activităţii de inspecţie a calităţii activităţii de audit

Art. 4. - Programarea activităţii de inspecţie desfăşurată de Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională se realizează, în principal, pe baza următoarelor documente:

a)   Situaţia auditorilor financiari membri ai Camerei, persoane fizice şi juridice active, autorizate de Cameră să exercite profesia în anul respectiv;

b)   Programul de inspecţie trimestrial, care prevede auditorii financiari ce urmează a fi controlaţi, perioada supusă inspecţiei, precum şi echipele care efectuează inspecţia.

Art. 5. - Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională întocmeşte şi prezintă documentele prevăzute la art. 4 lit. b) Biroului permanent pentru a fi prezentate spre aprobare Consiliului Camerei.

Art. 6. - Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională, în exercitarea atribuţiilor care îi revin conform art. 41 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, colaborează cu Departamentul de servicii pentru membri, în vederea cunoaşterii la zi a situaţiei auditorilor financiari membri ai Camerei, persoane fizice şi juridice active, autorizate de Cameră să exercite profesia în anul respectiv.

Art. 7. - Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională, care răspunde de întocmirea şi prezentarea programelor trimestriale de inspecţie, va asigura cuprinderea auditorilor financiari, astfel încât, de regulă, o dată la maximum 3 ani, să fie verificat fiecare membru al Camerei care a primit autorizaţia de exercitare a profesiei.

Art. 8. - Eventualele modificări în programele de inspecţie trimestriale vor fi aduse la cunoştinţă Biroului permanent al Consiliului Camerei înainte de începerea inspecţiei la membrii respectivi sau imediat după aceea, în cazul primirii unor sarcini urgente (ca urmare a unor sesizări etc).

Art. 9. - Documentele de planificare a inspecţiilor trebuie întocmite şi păstrate, astfel încât să se asigure confidenţialitatea obiectivelor inspecţiei.

CAPITOLUL III

Organizarea activităţii de exercitare a controlului calităţii activităţii de audit

Art. 10. - Controlul calităţii activităţii de audit şi a activităţilor conexe se efectuează în ordinea şi la datele prevăzute în programele de inspecţie trimestriale.

Art. 11. - Principalele obiective ale inspecţiei calităţii activităţii de audit financiar, audit intern şi a altor activităţi conexe, care au la bază procedurile emise de Cameră, sunt următoarele:

a)   cunoaşterea ariei de cuprindere a practicii de audit şi servicii conexe, pe baza examinării conţinutului contractelor de audit financiar, audit intern şi altor servicii prestate de către membrii Camerei, precum şi concordanţa acestora cu Standardele Internaţionale de Audit (ISA), cu standardele de audit intern şi cu normele emise de Cameră;

b)   verificarea conformităţii activităţii desfăşurate cu datele înscrise în cererea/declaraţia pentru obţinerea autorizaţiei de exercitare a profesiei; corectitudinea raportării veniturilor din activitatea de audit financiar, precum şi a celorlalte activităţi conexe, a achitării integrale şi la termen a cotizaţiilor şi a celorlalte obligaţii către Cameră;

c)   îndeplinirea obligaţiilor cu privire la pregătirea continuă a auditorilor financiari, precum şi la frecventarea cursurilor suplimentare pentru auditorii financiari monitorizaţi pentru rezultate nesatisfăcătoare;

d)  verificarea existenţei la societatea de audit/auditorul persoană fizică a unui sistem de control al calităţi, conform ISQC 1 şi ISA 220, pentru angajamentele de audit al situaţiilor financiare ale entităţilor cu care are contract de efectuare a auditului financiar, audit intern sau alte angajamente prevăzute în ISA;

e)   evaluarea sistemului de control al calităţii sub aspectul conformităţii cu ISA şi cu cerinţele de independenţă prevăzute de Codul privind conduita etică şi profesională;

f)    verificarea elaborării de către societăţile de audit/auditorii financiari persoane fizice, pentru entităţile aflate în subordinea şi supravegherea Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare, a unor proceduri de revizuire a asigurării calităţii, specifice acestei categorii de angajamente;

g)   inspectarea foilor de lucru ale angajamentului de audit al situaţiilor financiare, selectat pentru revizuirea gradului de adecvare a controlului calităţii, pentru a evalua:

1.  conformitatea cu standardele profesionale şi cu cerinţele normative şi legale;

2.  respectarea prevederilor referitoare la efectuarea propriu-zisă a auditului financiar, în conformitate cu Normele minimale de audit ale Camerei si cu ISA;

h) verificarea modului în care societatea de audit inspectată a implementat politicile şi procedurile proprii de control intern al calităţii lucrărilor de audit, potrivit cerinţelor ISQC 1 şi ISA 220 şi conformitatea cu acestea;

i) respectarea hotărârilor şi reglementărilor emise de Cameră.

Art. 12. - (1) Procedurile de revizuire pentru asigurarea calităţii în realizarea angajamentelor de audit financiar sunt elaborate de Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională sub forma listelor obiectivelor de inspecţie, pe naturi de angajamente, pe care le prezintă pentru analiză Biroului permanent al Consiliului Camerei, iar acesta le prezintă spre aprobare Consiliului Camerei.

(2) Hotărârile de aprobare a acestor proceduri de control al calităţii auditului se publică pe site-ul Camerei şi prin alte mijloace de comunicare în masă.

Art. 13. - (1) Un membru al Camerei poate face, de regulă, obiectul unei inspecţii asupra calităţii activităţii de audit o dată la maximum 3 ani, pentru verificarea modului de îndeplinire a angajamentelor şi de întocmire a rapoartelor de audit financiar, audit intern şi alte servicii, potrivit normelor Camerei, ISA, Codului privind conduita etică şi profesională şi modului de îndeplinire a obligaţiilor către Cameră.

(2)  In funcţie de factorii de risc materializaţi în:

a)  numărul de clienţi - societăţi cotate la bursă;

b)   numărul entităţilor considerate a fi de interes public;

c)  rezultatele anterioare ale inspecţiilor pentru asigurarea calităţii, inclusiv:

(i) încălcarea cerinţelor de pregătire profesională continuă;

(ii) încălcarea principiului independenţei;

(iii) deficienţe  în  proiectul  sau  conformitatea  cu sistemul societăţii de control al calităţii.

Consiliul Camerei şi Biroul permanent al acestuia pot, la propunerea Departamentului de monitorizare şi competenţă profesională, să dispună efectuarea controlului calităţii activităţii desfăşurate de membrii Camerei la perioade mai mici de 3 ani (de exemplu, inspectarea anuală a calităţii activităţii auditorilor care îndeplinesc angajamente de audit financiar asupra situaţiilor financiare ale entităţilor cotate).

(3)   De la prevederile alin. (1) fac excepţie acţiunile organizate de Cameră pentru documentarea, informarea, analiza şi urmărirea implementării unor noi reglementări, verificarea remedierii deficienţelor constatate cu ocazia controalelor efectuate, precum şi pentru verificarea reclamaţiilor cu privire la activitatea auditorilor financiari.

Art. 14. - Durata inspecţiei se stabileşte în funcţie de natura acţiunii de control, de volumul activităţii societăţii sau a auditorului financiar, persoană fizică, ce urmează a fi inspectat, precum şi de alţi factori care pot influenţa aria de cuprindere a inspecţiei (de exemplu, achiziţionarea de către firmă a unei părţi semnificative a afacerilor unei alte societăţi sau renunţarea la o parte semnificativă a afacerilor sale, înainte de începerea controlului).

Art. 15. - Inspecţia se efectuează în totalitate sau prin sondaj, în raport cu volumul activităţii membrilor Camerei, precum şi cu frecvenţa abaterilor constatate anterior, cuprinzându-se un număr reprezentativ de rapoarte şi documente, care să permită formularea unor concluzii temeinice asupra: caracterului adecvat al sistemului de control al calităţii, conformităţii cu acesta şi modului de respectare a dispoziţiilor normative din domeniul auditului financiar, auditului intern şi a altor activităţi conexe acestora.

Art. 16. - (1) Persoanele împuternicite să exercite, în numele Camerei, controlul calităţii activităţii auditului financiar, auditului intern şi a altor activităţi trebuie să respecte normele profesionale emise de Cameră, precum şi prevederile Codului privind conduita etică şi profesională.

(2) Pentru fiecare inspecţie trebuie să fie desemnat un coordonator al echipei de inspectori.

Art. 17. - (1) In conformitate cu cerinţele paragrafului 4/8 lit. c) alin. (iii) din Codul privind conduita etică şi profesională, prin derogare de la principiul confidenţialităţii, auditorii inspectaţi au datoria profesională de a prezenta informaţii, pentru a fi în conformitate cu controlul de calitate al Camerei.

(2)   La solicitarea echipei de inspectori, auditorii au obligaţia:

a)   să pună la dispoziţie toate documentele justificative şi să dea toate explicaţiile necesare verificării corectitudinii datelor din raportul anual al membrilor, din Cererea/Declaraţia pentru obţinerea autorizaţiei de exercitare a profesiei, inclusiv a veniturilor din activitatea de audit, precum şi a achitării cotizaţiilor şi a celorlalte obligaţii către Cameră;

b)   să asigure accesul inspectorilor care efectuează controlul privind asigurarea calităţii la dosarele de angajament, foile de lucru, dosarele permanente, situaţiile financiare proprii ale firmei, actele şi documentele de orice fel pe care le gestionează sau le au în păstrare, care intră sub incidenţa inspecţiei şi servesc pentru documentarea probelor care susţin concluziile inspecţiei;

c)    să recunoască constatările inspecţiei pentru asigurarea calităţii, prin semnarea notelor de inspecţie, şi să comunice în scris Camerei, la termenele fixate, modul de aplicare a acţiunilor şi măsurilor stabilite în urma inspecţiei.

(3)   In cazul nepermiterii accesului inspectorilor la documentele de lucru ale angajamentelor, în vederea efectuării controlului calităţii activităţii, acest fapt se consideră incident în domeniul propriu de activitate, Consiliul Camerei fiind în drept să aprobe măsuri de sancţionare a auditorilor financiari în cauză, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 598 din 22 august 2003, cu modificările ulterioare, şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.

CAPITOLUL IV

Intocmirea documentelor de inspecţie

Art. 18. - Organele de inspecţie desemnate să efectueze verificarea calităţii auditului consemnează constatările în cadrul notei de inspecţie, care este structurată pe următoarele capitole:

-  Indeplinirea obligaţiilor faţă de Cameră, inclusiv a celor financiare;

-  Planificarea auditului;

-  Activitatea de audit;

-  Finalizarea auditului, corespunzător obiectivelor care se verifică în cadrul controlului;

-  Concluzii şi recomandări pentru măsuri corective.

Art. 19. - (1) Nota de inspecţie este un document bilateral, încheiat între părţi (echipa de inspectori, pe de o parte, şi auditorul financiar inspectat, pe de altă parte), care se întocmeşte în două exemplare şi se înregistrează la auditorul financiar inspectat.

(2) Un exemplar al notei de inspecţie este luat de organele de inspecţie, care au obligaţia să îl înregistreze la Secretariatul Camerei.

Art. 20. - (1) In nota de inspecţie se înscriu, documentat, aspectele de neconformitate cu normele minimale de audit emise de Cameră, cu ISA, cu prevederile Codului privind conduita etică şi profesională, constatate ca urmare a inspecţiei.

(2) In nota de inspecţie şi anexele la aceasta se vor menţiona concret elementele sondajelor efectuate la auditorul financiar inspectat, documentele şi evidenţele supuse inspecţiei, răspunderea organelor de inspecţie revenind numai în legătură cu acestea.

Art. 21. - Nota de inspecţie va cuprinde, orientativ, următoarele elemente:

a)  componenţa echipei de inspectori, delegaţia în baza căreia s-a efectuat inspecţia de asigurare a calităţii, data sau perioada la care s-a efectuat inspecţia;

b)  datele de identificare a auditorului controlat;

c)   datele de identificare a asociaţilor şi auditorilor financiari care reprezintă auditorul controlat;

d)  perioada supusă controlului, clienţii de audit ale căror situaţii financiare au fost auditate în perioada respectivă şi identificarea dosarelor de audit selectate pentru inspecţia de asigurare a calităţii;

e)   date referitoare la modul în care auditorul controlat şi auditorii asociaţi ai acestuia şi-au îndeplinit obligaţiile faţă de Cameră privind determinarea şi plata cotizaţiilor fixe şi a celor variabile, precum şi modul de respectare a normelor privind asigurarea profesională, depunerea raportului anual, participarea la cursurile de pregătire profesională continuă;

f)  obiectivele pe care auditorul controlat Ie-a abordat în realizarea angajamentului, potrivit cerinţelor Normelor minimale de audit emise de Cameră, standardelor de audit ISA şi reglementărilor contabile din domeniu;

g)   obiectivele pe care auditorul controlat nu Ie-a abordat, potrivit cerinţelor Normelor minimale de audit emise de Cameră, standardelor de audit ISA şi reglementărilor contabile din domeniu;

h) motivaţia auditorului controlat cu privire la neîndeplinirea obiectivelor urmărite;

i) calificativul obţinut de către auditorul controlat;

j) concluzii şi recomandări pentru măsuri corective;

k) data şi semnăturile membrilor echipei de control şi a auditorului financiar controlat.

Art. 22. - Nota de inspecţie şi celelalte documente de inspecţie vor fi înregistrate, arhivate şi păstrate la Cameră timp de 5 ani de la efectuarea controlului şi valorificarea constatărilor acestuia.

Art. 23 - Fiecare obiectiv din lista de obiective se va completa cu „Da" sau „Nu", în funcţie de modul în care auditorul supus inspecţiei a răspuns cerinţelor din Normele minimale de audit, făcându-se referire la deficienţele constatate şi cauzele pentru care unele obiective nu au fost abordate.

Art. 24 - (1) Pe baza constatărilor, Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională va stabili un procentaj cuprins între 0% şi 100%, obţinut atât prin raportarea numărului obiectivelor pentru care răspunsul este „Da" la numărul total de obiective, cât şi în funcţie de relevanţa constatărilor reieşite ca urmare a inspecţiei.

(2) In funcţie de acest procentaj, auditorul inspectat va obţine un calificativ, după cum urmează:

Procentaj

Până la 35%

De la 36% la 60%

De la 61% la 80%

De la 81% la 100%

Calificativ

D

C

B

A

Art. 25. - Potrivit prevederilor Codului privind conduita etică şi profesională, inspectorii Departamentului de monitorizare şi competenţă profesională au obligaţia de a respecta confidenţialitatea informaţiilor dobândite cu ocazia inspecţiilor pentru asigurarea calităţii, referitoare atât la activitatea auditorului financiar, cât şi la clienţii acestuia.

CAPITOLUL V

Valorificarea rezultatelor controlului calităţii activităţii de audit

Art. 26 - Conducerea executivă a Camerei este în drept să emită, în atenţia auditorilor financiari inspectaţi, scrisori prin care să facă recomandări pentru corectarea sistemului propriu de control al calităţii, conformitatea cu politicile şi procedurile adoptate, completarea dosarelor de lucru inspectate cu probele de audit nedocumentate corespunzător.

Art. 27. - Recomandările efectuate de Cameră ca urmare a verificărilor calităţii activităţii de audit vor fi urmărite de auditorul membru într-o perioadă rezonabilă de timp, stabilită de comun acord cu echipa de inspectori din cadrul Departamentului de monitorizare şi competenţă profesională.

Art. 28. - Auditorul inspectat va transmite Camerei un răspuns în scris cu privire la modul de realizare a măsurilor recomandate atât în nota de inspecţie, cât şi în scrisoarea de atenţionare, referindu-se inclusiv la acţiunile planificate şi la data finalizării şi implementării acestora.

Art. 29. - Camera monitorizează, pe parcursul a 3 inspecţii consecutive, auditorii financiari care au obţinut la inspecţia calităţii calificativele D, C şi B, prin stabilirea de măsuri pentru remedierea neconformităţilor şi aplicarea, după caz, de sancţiuni disciplinare, diferenţiate pentru fiecare calificativ acordat, după cum urmează:

A. Pentru calificativul D:

1.   Măsuri ce se vor lua la prima inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ:

a)    repetarea inspecţiei după un an, cheltuielile ocazionate de această nouă inspecţie urmând a fi suportate integral de către auditorii financiari în cauză, membri ai Camerei, în conformitate cu decontul de cheltuieli;

b)   participarea la cursuri suplimentare de perfecţionare a pregătirii profesionale, al căror tarif va fi suportat integral de către cei în cauză;

c)  aplicarea de sancţiuni disciplinare:

-  avertisment;

-  mustrare;

-  suspendarea calităţii de membru al Camerei pe o anumită perioadă;

-  excluderea din Cameră;

d)  publicarea sancţiunilor prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă ale Camerei (site-ul Camerei, revista).

2.   In funcţie de gradul de neîndeplinire a obligaţiilor, membrii Camerei pot fi sancţionaţi disciplinar cu oricare dintre măsurile de mai sus, potrivit procedurilor disciplinare şi competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare si funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.

3.   Măsuri ce se vor lua pentru a doua inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ:

a)    repetarea inspecţiei după un an, cheltuielile ocazionate de această nouă inspecţie urmând a fi suportate integral de către auditorii financiari în cauză, membri ai Camerei, în conformitate cu decontul de cheltuieli;

b)   participarea la cursuri suplimentare de perfecţionare a pregătirii profesionale, al căror tarif va fi suportat integral de către cei în cauză;

c)  aplicarea de sancţiuni disciplinare:

-  avertisment;

-  mustrare;

-  suspendarea calităţii de membru al Camerei pe o anumită perioadă;

-  excluderea din Cameră.

4.   In funcţie de gradul de neîndeplinire a obligaţiilor, membrii Camerei pot fi sancţionaţi disciplinar cu oricare dintre măsurile de mai sus, potrivit procedurilor disciplinare şi competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.

5.  Măsuri ce se vor lua pentru a treia inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ: aplicarea de sancţiuni disciplinare, şi anume:

-   suspendarea calităţii de membru al Camerei pe o anumită perioadă;

-   excluderea din Cameră.

6.   In funcţie de gradul de neîndeplinire a obligaţiilor, membrii Camerei pot fi sancţionaţi disciplinar cu oricare dintre măsurile de mai sus, potrivit procedurilor disciplinare şi competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.

B. Pentru calificativul C

1.   Măsuri care se vor lua la prima inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ:

a)   Participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfecţionare a pregătirii profesionale, al căror tarif va fi suportat integral de către cei în cauză;

b)  aplicarea de sancţiuni disciplinare, şi anume:

-  avertisment;

-  mustrare;

c)  publicarea sancţiunilor prin intermediul mijloacelor de comunicare în masă ale Camerei, în condiţiile legii.

2.   In funcţie de gradul de neîndeplinire a obligaţiilor, membrii Camerei pot fi sancţionaţi disciplinar cu oricare dintre măsurile de mai sus, potrivit procedurilor disciplinare şi competenţelor stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.

3. Măsuri care se vor lua la a doua inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ: în acest caz, membrul Camerei intră sub incidenţa sancţiunilor prevăzute la calificativul D.

C. Pentru calificativul B

1.   Măsuri care se vor lua la prima inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ:

a)   participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfecţionare a pregătirii profesionale, al căror tarif va fi suportat integral de către cei în cauză;

b)  aplicarea sancţiunii disciplinare cu avertisment.

2.   Măsuri care se vor lua la a doua inspecţie în urma căreia s-a stabilit un procentaj corespunzător acestui calificativ:

a)   participarea la cursuri suplimentare obligatorii de perfecţionare a pregătirii profesionale, al căror tarif va fi suportat integral de către cei în cauză;

b)  aplicarea sancţiunii disciplinare cu mustrare.

Art. 30. - In funcţie de relevanţa neconformităţilor constatate în urma acţiunilor de control, precum şi în cazul în care nu se respectă măsurile dispuse, inspectorii Departamentului de monitorizare şi competenţă profesională pot propune, pe lângă măsurile de întocmire a documentelor potrivit normelor Camerei, măsuri de aplicare a sancţiunilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările ulterioare, precum şi în Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România.

Art. 31. - (1) In baza constatărilor din notele de inspecţie prezentate de organele de inspecţie, Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională întocmeşte şi prezintă Biroului permanent al Consiliului Camerei un raport anual, rezumând rezultatele programului de control pentru asigurarea calităţii, fără specificarea detaliilor legate de anumiţi auditori financiari - membri ai Camerei sau clienţi ai acestora.

(2) După aprobarea de către Consiliul Camerei, raportul anual se publică pe site-ul Camerei şi este disponibil pentru informarea autorităţilor de reglementare ale entităţilor auditate.

Art. 32. - Şeful Departamentului de monitorizare şi competenţă profesională participă la şedinţele Biroului permanent şi ale Consiliului Camerei, în care sunt dezbătute documentele de control şi măsurile propuse de Departamentul de monitorizare şi competenţă profesională.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 70/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 70 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu