HOTARARE Nr. 81 din 23 ianuarie 2003
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea
procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, precum si a
celor scoase din rezervele proprii, aflate in administrarea Ministerului de
Interne
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 99 din 18 februarie 2003
In temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 3 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din
functiune, aflate in administrarea institutiilor publice de aparare, ordine
publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001,
si al art. 20^1 din Ordonanta Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea,
scoaterea si improspatarea produselor din rezervele proprii ale fortelor
destinate apararii nationale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu modificarile
si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea procedurilor
pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, precum si a celor scoase
din rezervele proprii, aflate in administrarea Ministerului de Interne,
prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 904/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si
desfasurarea licitatiilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune,
aflate in administrarea Ministerului de Interne, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 604 din 26 septembrie 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministru de interne,
Ioan Rus
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor
scoase din functiune, precum si a celor scoase din rezervele proprii, aflate in
administrarea Ministerului de Interne
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Bunurile aflate in administrarea Ministerului de Interne, scoase din
functiune potrivit reglementarilor in vigoare, pot fi valorificate in starea
fizica in care se afla ori ca bunuri rezultate in urma dezmembrarii sau demolarii,
prin licitatie, selectie de oferte, negociere directa, valorificare directa
fara organizare de licitatie si prin transmitere fara plata la alte institutii
publice, in conditiile legii.
Art. 2
In sensul prezentului regulament, prin bunuri se intelege produsele,
echipamentele si orice alte obiecte de orice fel si cu orice fel de descriere,
cu exceptia cladirilor si terenurilor.
Art. 3
Asupra bunurilor scoase din functiune potrivit reglementarilor in vigoare,
care urmeaza sa fie valorificate, se interzice efectuarea oricaror lucrari care
necesita manopera si materiale pentru schimbarea starii tehnice in care se
aflau la data scoaterii din functiune (folosinta), cu exceptia cazurilor
prevazute in prezentul regulament.
Art. 4
(1) Bunurile pentru care s-a obtinut aprobarea de valorificare raman in
evidenta si in administrarea unitatilor detinatoare sau a centrelor de
colectare pana la predarea lor efectiva.
(2) Unitatile detinatoare raspund de pastrarea bunurilor care urmeaza a fi
valorificate, de starea tehnica si completarea prevazute in documentele de
evaluare, pana la predarea lor cumparatorului.
Art. 5
(1) Bunurile care implica apararea tarii, ordinea publica si siguranta
nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si
instalatiilor speciale, precum si cele care, datorita caracteristicilor
specifice, nu pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate vor
fi valorificate, la intern, prin selectie de oferte sau negociere directa, prin
agenti economici autorizati in productia, comercializarea unor asemenea bunuri,
iar la extern, prin Regia Autonoma "Rami-Dacia".
(2) Armamentul usor de infanterie, precum si munitia aferenta din stocurile
excedentare ale Ministerului de Interne pot fi valorificate prin negociere
directa cu Asociatia Generala a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania,
persoana juridica romana de utilitate publica, in numele si pentru
organizatiile vanatoresti afiliate, dar numai in scopul asigurarii pazei fondului
de vanatoare pe care acestea il gestioneaza.
(3) Nu fac obiectul valorificarii aparatura de secretizare sau componentele
speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la furnizarea de
informatii cu caracter secret. Aceste bunuri, dupa scoaterea din functiune sau
declasare, dupa caz, se caseaza potrivit normelor in vigoare.
Art. 6
(1) Bunurile dezafectate de dotarile specific militare, precum si cele care
se folosesc in mod curent in alte sectoare de activitate pot fi valorificate la
persoane fizice si juridice, prin licitatie publica, selectie de oferte,
negociere directa.
(2) Deseurile nerefolosibile nu se valorifica, ci se distrug.
Art. 7
Prevederile prezentului regulament se aplica si pentru bunurile materiale
din rezervele proprii, in urmatoarele conditii:
a) bunurile nu au putut fi improspatate sau pastrarea lor in depozitare ar
duce la deprecieri ori stari periculoase de orice fel, stabilite prin analize
si incercari in laboratoare si poligoane specializate, potrivit normelor de
specialitate in vigoare;
b) bunurile nu mai sunt necesare, au devenit excedentare, nu mai sunt
prevazute in inzestrarea unitatilor, nu se mai fabrica sau din cauza uzurii
fizice ori morale nu mai corespund destinatiei si fac obiectul inlocuirii cu
tehnica performanta de acelasi tip.
Art. 8
La cererea expresa a unor institutii publice ordonatorul principal de
credite poate aproba transmiterea fara plata a bunurilor scoase din functiune,
fara a se recurge la vreuna dintre formele de valorificare prevazute la art. 6
alin. (1).
CAP. 2
Evaluarea bunurilor
Art. 9
(1) Bunurile care urmeaza sa fie valorificate prin procedurile prevazute la
art. 6 se evalueaza, la intern, de o comisie numita prin ordin al ordonatorului
de credite in a carui administrare nemijlocita se afla acestea, iar la extern,
prin ordin al ordonatorului principal de credite.
(2) Comisia de evaluare se compune din cel putin 3 membri cu experienta si
probitate morala, dintre care, in mod obligatoriu, un specialist din
compartimentul financiar-contabilitate, restul membrilor provenind din cadrul
personalului cu pregatire profesionala de specialitate in domeniul din care fac
parte bunurile care se valorifica.
Art. 10
(1) Comisia de evaluare stabileste pretul initial de vanzare, conform
reglementarilor in vigoare, si intocmeste un raport de evaluare care va fi
supus aprobarii ordonatorului de credite al unitatii care are in evidenta
contabila bunurile ce urmeaza sa fie valorificate.
(2) Prin acest raport comisia de evaluare va supune totodata spre aprobare
ordonatorului de credite si eventualele preturi diminuate potrivit prevederilor
art. 28 alin. (1) lit. b) si c).
(3) La evaluarea bunurilor se vor avea in vedere pretul pietei la bunurile
de acelasi fel, perioada in care au fost utilizate, gradul de uzura si starea
tehnica in care se afla.
CAP. 3
Valorificarea la intern
Art. 11
(1) Procedurile de valorificare se organizeaza de catre ordonatorii de
credite care au in administrare bunurile respective, prin structurile de
specialitate din subordine.
(2) Locul de desfasurare a fiecarei proceduri va fi stabilit de catre
organizatorul acesteia.
Art. 12
In cazul bunurilor din rezervele proprii, intocmirea si aprobarea
programelor de valorificare, precum si structurile abilitate sa organizeze
proceduri de valorificare se stabilesc prin instructiuni interne.
SECTIUNEA 1
Valorificarea prin licitatie publica deschisa cu strigare
Art. 13
(1) Conducatorul unitatii organizatoare numeste, cu cel putin 30 de zile
inainte de data tinerii licitatiei, comisia de licitatie formata din minimum 3
membri cu experienta profesionala si probitate morala, in urmatoarea
componenta:
a) presedintele comisiei de licitatie;
b) secretarul comisiei de licitatie;
c) membri - specialisti in domeniile logistic, financiar si juridic.
(2) Nu pot face parte din comisia de licitatie membrii comisiei de evaluare
a bunurilor respective.
Art. 14
(1) In vederea asigurarii transparentei organizatorul licitatiei va publica
un anunt de vanzare cu cel putin 15 zile inainte de data tinerii licitatiei.
(2) Anuntul de vanzare se avizeaza de comisia de licitatie inainte de a fi
publicat.
Art. 15
(1) Anuntul de vanzare la licitatie pentru bunurile al caror pret initial
de vanzare este de peste 500 euro/produs se va publica prin grija
organizatorului, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru
licitatie, intr-o publicatie cu difuzare la nivel national.
(2) Anuntul prevazut la alin. (1) se va afisa, la aceeasi data, atat la
sediul organizatorului, cat si la sediul autoritatii administratiei publice
locale in a carei raza teritoriala functioneaza organizatorul licitatiei.
(3) In cazul bunurilor al caror pret initial de vanzare este sub 500
euro/produs publicitatea se va face numai prin afisarea anuntului prevazut la
alin. (1), la sediul organizatorului si la sediul autoritatii administratiei
publice locale in a carei raza teritoriala functioneaza organizatorul
licitatiei.
Art. 16
Anuntul de vanzare la licitatie va contine urmatoarele date:
a) denumirea si adresa unitatii organizatoare a licitatiei;
b) obiectul licitatiei;
c) locul si data la care se poate obtine caietul de sarcini;
d) locul, data si ora tinerii licitatiei, precum si datele de desfasurare a
urmatoarelor licitatii in caz de neadjudecare;
e) numarul de telefon si/sau fax, precum si adresa de e-mail de unde se pot
obtine informatii suplimentare.
Art. 17
(1) Organizatorul licitatiei va intocmi si va pune la dispozitie
persoanelor fizice si juridice interesate, contra cost, cu cel putin 10 zile
lucratoare inainte de data desfasurarii licitatiei, urmatoarele documente:
a) caietul de sarcini;
b) fisele tehnice ale bunurilor scoase la licitatie (in care se vor face si
precizari referitoare la starea de functionare a acestora);
c) modelul contractului de vanzare-cumparare, continand clauzele
asiguratorii pe care comisia de licitatie le considera necesare pentru a fi
introduse, precum si modelul declaratiei participantului la licitatie de
acceptare a modelului contractului de vanzare-cumparare;
d) liste, cataloage etc.
(2) Caietul de sarcini cuprinde:
a) obiectul licitatiei;
b) cantitatea oferita si locul de depozitare;
c) pretul de incepere a licitatiei si valoarea saltului de supralicitare;
d) modalitati de plata;
e) termenul limita de prezentare a documentelor de catre participantii la
licitatie;
f) data si locul de desfasurare a licitatiei;
g) modul de desfasurare a licitatiei;
h) data si locul depunerii garantiei de participare la licitatie;
i) conditiile de admitere la licitatie, precum si clauzele asiguratorii
privind pierderea garantiei de participare.
(3) Caietul de sarcini se aproba de conducatorul unitatii organizatoare.
(4) Costul documentelor prevazute la alin. (1) reprezinta contravaloarea
redactarii si multiplicarii acestora.
Art. 18
Organizatorul are obligatia sa raspunda in scris, prin telex, fax sau
Internet, inainte de termenul de depunere a documentelor, la toate solicitarile
referitoare la documentele licitatiei, formulate de persoanele care le-au
achizitionat, denumite in continuare licitatori.
Art. 19
Modificarea documentelor licitatiei, efectuata de organizator din proprie
initiativa sau la solicitarea licitatorilor, va fi notificata in scris tuturor
licitatorilor cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de termenul limita de
depunere a documentelor.
Art. 20
(1) Garantia de participare este stabilita de comisia de licitatie,
reprezentand 5 - 10% din preturile initiale de vanzare stabilite in urma
evaluarii bunurilor, si se depune in contul organizatorului licitatiei sau la
casieria acestuia cu cel putin 3 zile lucratoare inaintea desfasurarii
licitatiei.
(2) Licitatorii care nu ofera in timpul desfasurarii licitatiei cel putin
pretul de pornire pierd garantia de participare.
(3) Garantia de participare se restituie licitatorilor carora nu li s-au
adjudecat bunuri sau care nu s-au prezentat la licitatie, in termen de maximum
15 zile lucratoare de la data desfasurarii acesteia.
Art. 21
(1) La licitatiile de vanzare a bunurilor poate participa orice persoana
fizica sau juridica care va prezenta urmatoarele documente:
a) chitanta de achitare a taxei de participare la licitatie, eliberata de
casieria organizatorului (taxa de participare se determina in functie de
cheltuielile ocazionate de organizarea si desfasurarea licitatiei);
b) dovada virarii in contul organizatorului a garantiei de participare sau
chitanta de depunere a acesteia, eliberata de casieria organizatorului;
c) copie de pe certificatul de inmatriculare in Registrul comertului sau,
dupa caz, de pe certificatul de inscriere in Registrul asociatiilor si
fundatiilor si de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, iar pentru
persoanele fizice, copie de pe actul de identitate.
(2) Documentele de participare la licitatie se primesc de organizator cu
cel mult 5 zile lucratoare inaintea datei stabilite pentru tinerea licitatiei
de vanzare a bunurilor.
Art. 22
(1) La licitatie nu pot participa in calitate de licitatori membrii
comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitatie si nici sotul sau rudele
ori afinii pana la gradul IV inclusiv ai acestora.
(2) Membrii comisiilor de evaluare si de licitatie, inainte de sedinta de
licitatie, au obligatia de a semna pe propria raspundere o declaratie de
impartialitate, prin care sa confirme ca nu se afla in nici una dintre situatiile
urmatoare:
a) este sot sau ruda ori afin pana la gradul IV inclusiv cu vreunul dintre
licitatori;
b) in ultimii 3 ani a avut contracte de munca sau de colaborare cu unul
dintre licitatori ori a facut parte din consiliul de administratie sau din
orice alt organ de conducere ori de administratie al acestora;
c) detine parti sociale sau actiuni din capitalul social subscris al unuia
dintre licitatori.
Art. 23
Comisia de licitatie va analiza documentele prezentate cu doua zile inainte
de data desfasurarii licitatiei si va intocmi lista cuprinzand potentialii
cumparatori acceptati, excluzand de la participare pe cei care nu au prezentat
in totalitate si la termenul stabilit prin caietul de sarcini documentele de
participare.
Art. 24
Solicitantilor care prezinta chitanta de plata a taxei de participare la
licitatie li se permite examinarea amanuntita a bunurilor, la locul in care
acestea se afla, fara punerea in functiune sau efectuarea de probe.
Art. 25
(1) Licitatia se desfasoara in prezenta tuturor membrilor comisiei, sedinta
fiind condusa de presedintele comisiei de licitatie.
(2) In ziua si la ora stabilite pentru inceperea licitatiei, in cazul in
care sunt cel putin 2 participanti, presedintele comisiei de licitatie verifica
daca sunt indeplinite conditiile legale pentru desfasurarea licitatiei,
inclusiv cele de publicitate, face prezenta participantilor prin completarea
unui tabel cu datele de identificare a acestora, citeste lista celor exclusi si
motivele excluderii, dupa care anunta obiectul licitatiei si pretul initial de
vanzare de la care se porneste strigarea, cu precizarea salturilor de
supralicitare stabilite de comisia de licitatie.
(3) Participantii la licitatia publica cu strigare vor prezenta oferta de
pret prin strigare. Oferta de pret trebuie sa respecte conditiile de salt
precizate la deschiderea licitatiei. Presedintele comisiei de licitatie anunta
cu glas tare si clar suma oferita de licitator.
(4) Daca la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare,
presedintele comisiei de licitatie anunta adjudecarea bunului licitat in
favoarea licitatorului care a oferit ultima suma.
(5) Dupa anuntarea verbala a castigatorului presedintele comisiei de
licitatie declara inchisa licitatia, iar secretarul comisiei intocmeste un
proces-verbal care se semneaza de membrii comisiei de licitatie si de
participantii la licitatie.
(6) Procesul-verbal impreuna cu documentele privind organizarea si
desfasurarea licitatiei se arhiveaza la sediul organizatorului, constituind
baza legala a incheierii contractului de vanzare-cumparare. Un exemplar al
procesului-verbal se va trimite unitatii in gestiunea careia se afla bunurile.
Art. 26
(1) Eventualele contestatii formulate de participantii la licitatie se
depun la sediul organizatorului licitatiei, in termen de 24 de ore de la
incheierea acesteia.
(2) Organizatorul este obligat sa solutioneze contestatiile in termen de 5
zile lucratoare de la depunerea acestora.
Art. 27
(1) Castigatorul licitatiei are obligatia sa semneze contractul de
vanzare-cumparare si sa achite integral pretul bunului adjudecat, in termen de
10 zile de la data licitatiei. In cazul neprezentarii pentru semnarea
contractului castigatorul pierde garantia de participare.
(2) Daca s-a formulat o contestatie la licitatie, contractul de
vanzare-cumparare va fi semnat in termen de 5 zile de la solutionarea acesteia.
Art. 28
(1) In cazul in care la licitatie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori,
se va proceda dupa cum urmeaza:
a) in situatia in care se prezinta un singur licitator a carui oferta este
corespunzatoare, comisia adjudeca bunurile in favoarea acestuia, la pretul
initial. Se intocmeste un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele parti, care
va constitui temeiul legal de incheiere a contractului de vanzare-cumparare;
b) in cazul in care nu s-a prezentat nici un licitator, licitatia se va
repeta dupa trecerea a cel putin 15 zile de la data organizarii precedentei
licitatii, iar pretul initial va fi diminuat cu pana la 20% . Daca se prezinta
un singur licitator a carui oferta este corespunzatoare, se procedeaza potrivit
lit. a), pretul de pornire fiind pretul initial, diminuat;
c) in cazul in care nici la a doua licitatie nu se prezinta nici un
licitator, licitatia va fi reluata dupa cel putin 5 zile, iar pretul va fi
diminuat cu pana la 40% fata de prima licitatie (pretul de pornire). Daca se
prezinta un singur licitator a carui oferta este corespunzatoare, se procedeaza
potrivit lit. a), pretul de pornire fiind pretul initial, diminuat;
d) in cazul in care nici de aceasta data nu s-a prezentat cel putin un
licitator, comisia de licitatie informeaza in scris ordonatorul de credite care
are in administrare bunurile, pentru ca acesta sa dispuna masuri in vederea
valorificarii acestora potrivit prevederilor art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor
scoase din functiune, aflate in administrarea institutiilor publice de aparare,
ordine publica si siguranta nationala, aprobata cu modificari prin Legea nr.
28/2001, sau casarea respectivelor bunuri, dupa caz.
(2) Pentru bunurile care fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 122/1998
privind acumularea, scoaterea si improspatarea produselor din rezervele proprii
ale fortelor destinate apararii nationale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare, se va proceda dupa cum urmeaza:
a) in cazul in care la licitatie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se
incheie proces-verbal de constatare, urmand ca licitatia sa se repete, dupa cel
mult 15 zile de la stabilirea de catre structura specializata a noilor conditii
de valorificare;
b) in situatia in care pretul rezultat in urma procedurilor de valorificare
la extern se situeaza sub pretul de pornire determinat de comisia de evaluare,
valorificarea la acest pret se va efectua numai cu aprobarea ordonatorului
principal de credite, iar influentele negative determinate de eventualele
diferente de pret se vor suporta din fondurile bugetare alocate in anul urmator
pentru reintregirea, completarea si cresterea nivelurilor rezervelor proprii.
(3) In situatia in care dupa a treia licitatie bunurile nu au fost
adjudecate, organizatorul licitatiei informeaza in scris structura
specializata, pentru ca aceasta sa dispuna masuri in vederea scoaterii din
functiune sau declasarea si valorificarea prin transmitere fara plata ori
casarea, dupa caz, a bunurilor.
Art. 29
(1) Organizatorul licitatiei poate sa anuleze licitatia, pana la inchiderea
acesteia, in una dintre urmatoarele situatii:
a) nici un licitator nu a oferit pretul de pornire;
b) nu au fost intrunite conditiile de calificare de nici unul dintre
licitatori;
c) nu a fost asigurat nivelul corespunzator al concurentei in urma
descalificarii unor licitatori.
(2) Decizia de anulare a licitatiei obliga organizatorul sa comunice in
scris tuturor participantilor urmatoarele date:
a) incetarea obligatiilor pe care acestia si le-au asumat prin depunerea
documentelor;
b) motivul anularii procedurii;
c) restituirea garantiei de participare, cu exceptia situatiei prevazute la
alin. (1) lit. a).
SECTIUNEA a 2-a
Valorificare prin selectie de oferte
Art. 30
(1) Procedura selectiei de oferte de pret se aplica la valorificarea
bunurilor prevazute la art. 5 si consta in solicitarea, fara publicarea unui
anunt in acest sens, a unor oferte de pret de la cel putin 2 potentiali
cumparatori.
(2) Invitatiile de participare la aceasta procedura trebuie sa contina cel
putin urmatoarele elemente:
a) obiectul selectiei de oferte;
b) modalitatea de transmitere a ofertei;
c) cantitatea oferita;
d) pretul minim de incepere a procedurii;
e) informatii privind starea bunurilor ce fac obiectul valorificarii;
f) locul si termenul limita de prezentare a ofertei;
g) data si locul depunerii garantiei de participare la selectia de oferte.
(3) Fiecare ofertant are voie sa prezinte o singura oferta de pret, pe care
nu o poate schimba.
(4) Ofertele de pret se depun sau se transmit la sediul organizatorului
procedurii de valorificare, semnate de catre ofertant, in plic inchis si
sigilat.
(5) Cuantumul garantiei de participare reprezinta 5 - 10% din preturile
initiale de vanzare stabilite in urma evaluarii bunurilor.
Art. 31
(1) Conducatorul unitatii organizatoare numeste, cu cel putin 30 de zile
inainte de data desfasurarii selectiei de oferte, comisia de selectie formata
din minimum 3 membri cu experienta profesionala si probitate morala, in
urmatoarea componenta:
a) presedintele comisiei de selectie;
b) secretarul comisiei de selectie;
c) membri - specialisti in domeniile logistic, financiar si juridic.
(2) Nu pot face parte din comisia de selectie membrii comisiei de evaluare
a bunurilor respective.
(3) Comisia de selectie are obligatia de a deschide ofertele la data si in
locul indicate in invitatia de participare. Ofertele sunt analizate in prezenta
tuturor membrilor comisiei, iar rezultatul se consemneaza intr-un
proces-verbal.
Art. 32
(1) In cadrul sedintei de deschidere a ofertelor comisia de selectie
verifica modul de respectare a regulilor formale de depunere si prezentare a
ofertelor si a documentelor care le insotesc.
(2) Plicurile vor fi deschise de presedintele comisiei de selectie, care
are obligatia de a anunta urmatoarele informatii:
a) denumirea (numele) ofertantilor;
b) retragerile de oferte;
c) existenta documentelor solicitate;
d) pretul oferit;
e) orice alte detalii si precizari pe care comisia de selectie le considera
necesare.
Art. 33
Comisia de selectie are obligatia de a evalua toate ofertele
corespunzatoare si, in urma acestei evaluari, de a stabili oferta castigatoare.
Art. 34
Evaluarea ofertelor se va face pe baza criteriului "pretul cel mai
mare" si se va realiza prin compararea preturilor fiecarei oferte. Se va
intocmi clasamentul, in ordinea descrescatoare a preturilor, stabilindu-se
astfel oferta castigatoare.
Art. 35
Contractul de vanzare-cumparare se incheie cu ofertantul care a oferit
pretul cel mai mare.
Art. 36
(1) Eventualele contestatii formulate de participantii la selectie se depun
la sediul organizatorului selectiei, in termen de 24 de ore de la incheierea
acesteia.
(2) Organizatorul selectiei este obligat sa solutioneze contestatiile in
termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acestora.
Art. 37
(1) Castigatorul selectiei este obligat sa semneze contractul de vanzare-cumparare
si sa achite integral pretul bunului adjudecat, in termen de 10 zile de la data
selectiei. In cazul neprezentarii pentru semnarea contractului castigatorul
pierde garantia de participare.
(2) Daca s-a formulat o contestatie la selectie, contractul de
vanzare-cumparare va fi semnat in termen de 5 zile de la solutionarea acesteia.
Art. 38
In cazul in care pana la data stabilita nu se primesc oferte la pretul de
evaluare, se va incheia un proces-verbal de constatare, iar bunurile se vor
valorifica potrivit prevederilor art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 95/1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001.
SECTIUNEA a 3-a
Valorificarea prin negociere directa
Art. 39
Valorificarea prin negociere directa se aplica la bunurile prevazute la
art. 5 sau, in cazul aplicarii procedurii selectiei de oferte, cand mai multi
ofertanti ofera acelasi pret, egal sau mai mare decat cel de evaluare a
bunului, situatie in care comisia de selectie va organiza sedinta de negociere
in cel mult 10 zile de la organizarea selectiei.
Art. 40
Negocierea directa se desfasoara dupa cum urmeaza:
a) consultarea ofertantului, negocierea pretului si stabilirea prevederilor
finale privind continutul clauzelor contractuale, intocmindu-se in acest sens
un proces-verbal care se semneaza de catre ambele parti;
b) incheierea contractului de vanzare-cumparare.
Art. 41
Pretul negociat nu poate fi mai mic decat cel initial de pornire.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 42
Bunurile care nu au fost vandute prin licitatie, selectie de oferte sau
negociere directa, schimbate cu altele noi avand aceiasi parametri sau care nu
au fost transmise fara plata altor institutii publice, pot fi valorificate, cu
aprobarea ordonatorului de credite al unitatii care le are in administrare,
prin agenti economici care au ca obiect de activitate achizitionarea de
materiale refolosibile, prin oferte de pret negociabil. In cazul in care s-au
desfasurat negocierile de pret, acestea se vor consemna intr-un proces-verbal
de negociere.
Art. 43
Bunurile care nu au putut fi valorificate prin licitatie, selectie de
oferte sau negociere directa, schimbate cu altele noi avand aceiasi parametri
sau care nu au fost transmise fara plata altor institutii publice si care nu au
putut fi valorificate in conditiile art. 42, vor fi casate conform
reglementarilor in vigoare.
Art. 44
Veniturile realizate din valorificarea bunurilor potrivit prezentului
regulament vor fi utilizate conform dispozitiilor legale in vigoare.