HOTARARE Nr.
862 din 28 iunie 2006
privind organizarea si
functionarea Ministerului Sanatatii Publice
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 590 din 7 iulie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii Publice este organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian
Popisteanu nr. 1-3, sectorul 1, şi reprezintă autoritatea centrală în domeniul
asistenţei de sănătate publică.
Art. 2. - Ministerul Sănătăţii Publice îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) elaborează politici, strategii şi programe de
acţiune în domeniul sănătăţii populaţiei, în acord cu Programul de guvernare;
b) realizează planificarea strategică în domeniul
sănătăţii populaţiei;
c) evaluează şi monitorizează starea de sănătate a
populaţiei şi ia măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia;
d) reglementează modul de organizare şi funcţionare a
sistemului de sănătate;
e) coordonează şi controlează implementarea
politicilor, strategiilor şi programelor din domeniul sănătăţii populaţiei, la
nivel naţional, regional şi local;
f) informează Guvernul României despre starea de
sănătate a populaţiei şi tendinţele de evoluţie şi despre măsurile adoptate
pentru îmbunătăţirea ei;
g) monitorizează, controlează şi evaluează
activitatea instituţiilor sanitare din reţeaua proprie şi ia măsuri pentru
îmbunătăţirea calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
h) asigură, în colaborare cu instituţiile
administraţiei publice centrale şi locale, resursele umane, materiale şi financiare necesare funcţionării
instituţiilor din sistemul de sănătate;
i) colaborează cu reprezentanţii autorităţilor
administraţiei publice centrale şi locale, cu cei ai societăţii civile şi cu
mass-media pentru educarea populaţiei în spiritul prevenirii şi combaterii
îmbolnăvirilor;
j) participă la limitarea efectelor apărute în urma
dezastrelor, calamităţilor şi epidemiilor;
k) reprezintă Guvernul României în relaţiile cu
Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi cu alte organisme, în domenii de interes;
l) proiectează, implementează
şi coordonează programe naţionale de sănătate, în scopul realizării
obiectivelor politicii de sănătate publică;
m) gestionează, prin structuri de profil, programele
internaţionale de asistenţă financiară pentru susţinerea reformei în sănătate
şi pentru creşterea calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei.
Art. 3. - In activitatea sa Ministerul Sănătăţii
Publice urmăreşte cu prioritate îndeplinirea următoarelor obiective generale:
a) realizarea unui sistem de sănătate
modern şi performant din punct de vedere al practicilor medicale;
b) îmbunătăţirea permanentă a stării de sănătate a
populaţiei;
c) creşterea accesibilităţii la serviciile de
sănătate şi eliminarea discriminării în acordarea acestora;
d) gestionarea eficientă a
resurselor alocate sistemului de sănătate;
e) formarea şi specializarea resurselor umane din
sectorul sanitar;
f) educarea populaţiei în scopul evitării
îmbolnăvirilor;
g) realizarea compatibilităţilor cu sistemele moderne
de sănătate din statele membre ale Uniunii Europene.
Art. 4. - (1) In îndeplinirea obiectivelor prevăzute la
art. 3, Ministerul Sănătăţii Publice exercită atribuţiile prevăzute de Legea
nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, precum şi alte atribuţii,
după cum urmează:
1. organizează, coordonează şi controlează, după caz,
activităţi de: asistenţă de sănătate publică, promovarea sănătăţii şi medicinei
preventive, asistenţă medicală de urgenţă, curativă, de recuperare medicală,
asistenţă medicală la domiciliu, care se acordă prin unităţile sanitare publice
sau private, precum şi asistenţă de medicină legală şi de medicină sportivă;
2. stabileşte principalele obiective pe termen scurt,
mediu şi lung în domeniul sănătăţii populaţiei;
3. asigură supravegherea şi controlul aplicării
legislaţiei de către instituţiile şi organismele care au responsabilităţi în
domeniul sănătăţii publice, al asigurărilor sociale de sănătate şi de către
unităţile sanitare din sectorul privat de asistenţă medicală, colaborând în
acest scop cu Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, Colegiul Medicilor din
România, Colegiul Farmaciştilor din România, Colegiul Medicilor Dentişti din România,
Ordinul Asistenţilor Medicali şi Moaşelor din România, autorităţile publice
locale şi cu alte instituţii abilitate;
4. elaborează norme privind organizarea şi
funcţionarea inspecţiei sanitare de stat;
5. analizează şi evaluează periodic indicatorii
stării de sănătate a populaţiei şi performanţa instituţiilor sanitare din
reţeaua proprie;
6. organizează informatizarea
sistemului de sănătate;
7. fundamentează necesarul de servicii medicale,
precum şi resursele financiare pentru funcţionarea sistemului de sănătate;
8. stabileşte şi controlează, împreună cu organele
competente, folosirea energiei nucleare în scopuri
medicale;
9. coordonează şi controlează activitatea de
asistenţă medicală în staţiunile balneare, climatice şi balneoclimatice; eliberează
autorizaţia de funcţionare din punct de vedere medico-balnear şi al
valorificării terapeutice a factorilor sanogeni, naturali, pentru unităţile
medico-balneare şi de recuperare;
10. proiectează, implementează şi coordonează
programe naţionale de sănătate, în scopul realizării obiectivelor politicii de
sănătate publică;
11. avizează sau, după caz, elaborează şi propune spre
aprobare Guvernului Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei
medicale în cadrul sistemului asigurărilor sociale de sănătate, în condiţiile
legii;
12. gestionează resursele colectate în Fondul
naţional unic de asigurări sociale de sănătate, asigurând cu prioritate
îmbunătăţirea infrastructurii sistemului sanitar şi finanţarea programelor
naţionale de sănătate;
13. emite avize şi autorizaţii sanitare de
funcţionare, abilitări şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi
reziduurilor de orice natură, precum şi al altor produse periculoase pentru
sănătatea populaţiei şi mediul înconjurător, în conformitate cu prevederile
legale în vigoare;
14. emite reglementări privind regimul substanţelor
stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
15. stabileşte şi avizează preţurile medicamentelor
din ţară şi din import, cu excepţia medicamentelor care se eliberează fără
prescripţie medicală;
16. aprobă tarife pentru actele pe care este abilitat
să le elibereze, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
17. autorizează furnizorii de dispozitive medicale şi
asigură certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale prin
Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti;
18. stabileşte, creează şi păstrează capacităţi şi
rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sănătăţii;
19. constituie rezerva de medicamente, seruri,
vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale specifice pentru
situaţii speciale, cu implicaţii asupra sănătăţii publice, şi aprobă, prin
ordin al ministrului sănătăţii publice, normele metodologice de constituire,
păstrare şi utilizare a acesteia;
20. elaborează şi organizează împreună cu Academia de
Ştiinţe Medicale strategia de cercetare ştiinţifică medicală şi asigură
resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei activităţi;
21. elaborează sau, după caz, avizează proiecte de
acte normative din domeniul său de activitate, armonizate cu reglementările
Uniunii Europene;
22. iniţiază, negociază şi încheie, din
împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţională în domeniul
ocrotirii sănătăţii şi reprezintă statul român în relaţiile cu organismele
internaţionale din domeniul sănătăţii;
23. asigură, potrivit legii, numirea, transferarea,
după caz, detaşarea, promovarea, eliberarea din funcţie a personalului propriu,
precum şi evidenţa acestuia;
24. aprobă, prin ordin al ministrului sănătăţii
publice, Nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare şi
farmaceutice, Normele cu privire la specialităţile medico-sanitare şi
paramedicale şi atestatele de pregătire complementară pentru reţeaua de
asistenţă medicală;
25. aprobă, prin ordin al ministrului sănătăţii
publice, metodologia privind angajarea, transferarea şi detaşarea medicilor,
medicilor dentişti, farmaciştilor, biochimiştilor, biologilor şi chimiştilor
din unităţile sanitare publice;
26. stabileşte criterii pentru angajarea şi
promovarea personalului din unităţile sanitare publice;
27. organizează, în
condiţiile legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialităţii şi
promovarea în grade profesionale pentru medici, medici dentişti, farmacişti,
biologi, chimişti şi biochimişti şi pentru asistenţii medicali şi moaşe din
reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice şi a ministerelor cu reţea sanitară
proprie;
28. stabileşte anual numărul optim pe ţară de medici
rezidenţi şi specialişti, în plan teritorial;
29. elaborează strategiile şi organizează activitatea
privind formarea, pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului
medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesională şi certificarea programelor
de educaţie medicală continuă; elaborează criterii pentru desfăşurarea
activităţii de învăţământ integrat;
30. elaborează contractul-cadru şi metodologia de
colaborare între spitale şi instituţii de învăţământ superior medical;
31. stabileşte şi aprobă cuantumul taxelor pentru
organizarea şi realizarea activităţilor prevăzute la pct. 26, precum şi pentru
concursurile şi examenele organizate de unităţile sanitare publice, în
condiţiile legii;
32. aprobă structura organizatorică şi normele de
organizare şi funcţionare a instituţiilor publice din reţeaua proprie, în
condiţiile legii;
33. avizează structura organizatorică a unităţilor
sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară
proprie;
34. emite aviz de oportunitate pentru înfiinţarea sau
desfiinţarea unităţilor sanitare private, reorganizarea, modificarea
structurii, sediului, precum şi a denumirii acestora;
35. supraveghează activitatea în domeniul medical
privat al serviciilor medicale pe întregul teritoriu al ţării, conform
dispoziţiilor legale;
36. iniţiază, în condiţiile prevăzute de lege,
proiecte de hotărâri ale Guvernului pentru înfiinţarea sau desfiinţarea
spitalelor publice;
37. aprobă reorganizarea, schimbarea sediului şi
denumirii unităţilor sanitare publice;
38. elaborează norme pentru asigurarea condiţiilor de
cazare, igienă, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale pentru
unităţile sanitare;
39. elaborează şi supune spre aprobare Guvernului, la
un interval de 3 ani, Planul naţional de paturi din unităţile sanitare publice;
40. participă la acreditarea spitalelor, în
condiţiile legii;
41. elaborează normativele de personal ale
instituţiilor publice din reţeaua proprie, care se aprobă prin ordin al
ministrului sănătăţii publice, în condiţiile legii;
42. înfiinţează sau desfiinţează, în condiţiile legii,
filiale ale institutelor din domeniul asistenţei de sănătate publică de interes
naţional sau local;
43. avizează şi aprobă, după caz, proiectarea şi
realizarea investiţiilor în domeniul sanitar;
44. avizează activităţile bazate pe libera iniţiativă
în domeniul sanitar şi farmaceutic şi veghează asupra climatului de concurenţă
loială;
45. negociază, contractează în sistem direct şi
asigură plata din bugetul Ministerului Sănătăţii Publice pentru efectuarea de
studii, activităţi şi lucrări aferente programelor/subprogramelor de sănătate
de către instituţii de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa, precum şi de
către Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar din
coordonarea sa;
46. îndeplineşte activităţi de audit public intern
pentru instituţiile publice din reţeaua proprie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
47. aplică măsurile legale în unităţile sanitare, în
situaţiile în care se constată nerespectarea prevederilor actelor normative;
48. elaborează norme metodologice pentru elaborarea
bugetului de venituri şi cheltuieli de către instituţiile sanitare publice;
49. avizează bugetele de venituri şi cheltuieli ale
instituţiilor publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea
sa;
50. aprobă modelul contractului de management, cu
consultarea ministerelor şi instituţiilor cu reţele sanitare proprii, şi al
contractului de administrare al instituţiilor sanitare, pe bază de indicatori
de performanţă;
51. exercită drepturile şi obligaţiile statului, ca
acţionar la societăţile comerciale şi companiile naţionale din portofoliul său,
până la finalizarea procesului de privatizare;
52. asigură aplicarea strategiei Guvernului privind
realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societăţilor comerciale
şi/sau companiilor naţionale din portofoliul său;
53. realizează controlul
postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpărare
de acţiuni;
54. colaborează cu Autoritatea pentru Valorificarea
Activelor Statului la fundamentarea politicilor şi la elaborarea proiectelor de
acte normative în domeniul privatizării şi restructurării;
55. elaborează şi promovează, cu respectarea cadrului
specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare de active şi alte
proceduri ori instrucţiuni privind domeniul său de activitate;
56. elaborează elementele contractului de mandat ce se
încheie cu agenţii de privatizare în vederea vânzării participaţiilor statului
la societăţile comerciale şi/sau companiile naţionale din portofoliul său;
57. îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg din
dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de
privatizare sau în legătură cu exercitarea calităţii de acţionar al statului la
societăţile şi/sau companiile naţionale aflate în portofoliul său;
58. editează publicaţii de specialitate şi de
informare profesională;
59. organizează, împreună cu Casa Naţională de
Asigurări de Sănătate, licitaţii la nivel naţional şi alte proceduri de
achiziţii publice pentru achiziţionarea medicamentelor şi materialelor
specifice, pentru consumul în spitale şi în ambulatoriu, în vederea derulării
programelor naţionale;
60. organizează licitaţii naţionale pentru achiziţia
de bunuri şi servicii cu caracter medical şi nemedical, de aparatură şi
instrumente medicale, precum şi lucrări de întreţinere, reparaţii şi investiţii
pentru instituţiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor bugetare
aprobate;
61. împuterniceşte, după caz, unităţile aflate în
subordinea sa pentru îndeplinirea unor activităţi, în vederea realizării
obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sănătăţii Publice îndeplineşte orice
alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.
Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor şi pentru
îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice, privind conceperea şi
punerea în aplicare de acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat
şi central-local, Ministerul Sănătăţii Publice colaborează cu autorităţile
administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de
specialitate, cu structurile societăţii civile şi ale mediului de afaceri, din
ţară şi din străinătate.
Art. 6. - In vederea exercitării atribuţiilor sale,
Ministerul Sănătăţii Publice este abilitat să solicite şi să primească, în
condiţiile legii, informaţii de la: autorităţile administraţiei publice,
instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat cu activitate în
domeniul său de competenţă.
Art. 7. - (1) Conducerea Ministerului Sănătăţii Publice
se exercită de către ministrul sănătăţii publice.
(2) Ministrul sănătăţii publice conduce întreaga
activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere,
cu alte autorităţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice
din ţară ori din străinătate.
(3) Ministrul sănătăţii publice este ordonator
principal de credite şi poate delega prin ordin, în limitele şi condiţiile
prevăzute de lege, această calitate.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
sănătăţii publice emite ordine, instrucţiuni şi alte acte cu caracter normativ,
prevăzute de lege.
(5) In îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul
sănătăţii publice este ajutat de 3 secretari de stat, un secretar general şi de
un secretar general adjunct.
(6) In cazul în care ministrul nu îşi poate exercita atribuţiile curente, acesta desemnează prin
ordin un secretar de stat
care exercită aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
Art. 8. - (1) Secretarii de stat se subordonează
ministrului sănătăţii publice şi îndeplinesc atribuţiile şi sarcinile stabilite
de acesta.
(2) Secretarii de stat coordonează proiectele stabilite
de către ministru şi exercită şi alte atribuţii delegate prin ordin al
ministrului sănătăţii publice.
Art. 9. - Secretarul general şi secretarul general
adjunct sunt înalţi funcţionari publici, sunt subordonaţi ministrului sănătăţii
publice şi îndeplinesc atribuţiile prevăzute prin lege şi alte sarcini
stabilite de acesta.
Art. 10. - (1) Pe lângă ministrul sănătăţii publice
funcţionează, ca organ consultativ, Colegiul
ministerului.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi
funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului
sănătăţii publice.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este
ministrul sănătăţii publice.
(4) Colegiul ministerului se
întruneşte, la cererea ministrului sănătăţii publice, pentru dezbaterea
problemelor privind activitatea ministerului.
Art. 11. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale,
ministrul sănătăţii publice poate constitui comisii consultative după cum
urmează: comisiile de specialitate, Comisia de strategie terapeutică şi Comisia
naţională de transparenţă.
(2) Componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi
funcţionare a comisiilor consultative se stabilesc prin ordin al ministrului
sănătăţii publice.
Art. 12. - Structura organizatorică a Ministerului
Sănătăţii Publice este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 13. - (1) In cadrul structurii organizatorice
prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al ministrului sănătăţii publice, se pot
organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare,
stabilindu-se numărul posturilor de conducere, în condiţiile legii.
(2) Numărul maxim de posturi este de 225, exclusiv
demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) In numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (2)
sunt incluse si posturile aferente cabinetelor secretarilor de stat.
(4) Ministerul Sănătăţii Publice funcţionează pe baza
regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a regulamentului intern,
care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Art. 14. - (1) Unităţile aflate în subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii Publice sunt prevăzute în
anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică a instituţiilor publice
din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii Publice se aprobă prin ordin al
ministrului sănătăţii publice.
(3) Criteriile de constituire a structurilor organizatorice
pentru unităţile publice subordonate, precum şi atribuţiile şi regulamentul de
organizare şi funcţionare ale acestora se aprobă de ministrul sănătăţii
publice.
(4) Statele de funcţii pentru instituţiile din
subordinea Ministerului Sănătăţii Publice se aprobă de către ministrul
sănătăţii publice.
Art. 15. - Pentru realizarea obiectivelor ministerului
sau pentru elaborarea unor proiecte specifice,
ministrul sănătăţii publice, prin ordin, poate numi consilieri onorifici pentru
anumite domenii şi poate constitui, pe perioade determinate, consilii de
experţi sau colective de lucru formate din specialişti.
Art. 16. - (1) Ministerul
Sănătăţii Publice are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul
propriu, un număr de autoturisme cu un consum lunar de carburant stabilit
conform normelor legale în vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea activităţilor specifice,
Ministerul Sănătăţii Publice are în dotare un parc de autoturisme, potrivit
anexei nr. 3.
Art. 17. - (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului
Bucureşti funcţionează autorităţile de sănătate publică judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate
juridică, ale Ministerului Sănătăţii Publice, în subordinea cărora funcţionează
alte unităţi cu personalitate juridică, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare,
structura organizatorică a autorităţilor de sănătate publică şi condiţiile
specifice ocupării funcţiilor publice de conducere din autorităţile de sănătate
publică se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii publice.
Art. 18. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 19. - Ordinele, instrucţiunile şi alte asemenea
acte cu caracter normativ, emise de ministrul sănătăţii anterior datei intrării
în vigoare a noilor reglementări cuprinse în Legea nr. 95/2006 privind reforma
în domeniul sănătăţii, îşi menţin aplicabilitatea până la data aprobării prin
ordin al ministrului sănătăţii publice a restructurării actualelor direcţii de
sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a organizării
şi funcţionării Inspecţiei Sanitare de Stat.
Art. 20. - Pe data intrării în
vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 168/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 25 martie 2005, cu modificările şi completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
Ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Sănătăţii Publice

*) Funcţionează la nivel de direcţie.
**) Funcţionează la nivel de direcţie generală.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzând unităţile cu personalitate juridică
aflate în subordinea, sub autoritatea sau în
coordonarea Ministerului Sănătăţii Publice
A. Unităţi aflate în subordinea Ministerului
Sănătăţii Publice
I. Unităţi finanţate
integral de la bugetul de stat:
1. Autorităţile de sănătate publică judeţene,
respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate*)
2. Institutul de Sănătate Publică Bucureşti
3. Institutul de Sănătate Publică „Prof. dr. Iuliu
Moldovan" Cluj-Napoca
4. Institutul de Sănătate Publică laşi
5. Institutul de Sănătate Publică „Prof. dr. Leonida
Georgescu" Timişoara
6. Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureş
7. Centrul de Sănătate Publică Sibiu
8. Institutul Naţional de Medicină Sportivă Bucureşti
9. Institutul Naţional de Hematologie Transfuzională
„Prof. dr. C.T. Nicolau" Bucureşti
10. Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea
Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii Bucureşti
11. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti
12. Agenţia Naţională de Transplant Bucureşti
13. Oficiul Central de Stocare
pentru Situaţii Speciale Bucureşti.
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct.
1-13 este de 8.250, din care:
- Spitalul Tichileşti (leprozerie) - 28;
- medici rezidenţi pe post, în specialitatea
epidemiologie şi medicină de laborator - 345.
II. Unităţi finanţate
integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de
asigurări sociale de sănătate:
1. Institutul Oncologic „Prof. dr. Alexandru
Trestioreanu" Bucureşti
2. Institutul Oncologic „Prof. dr. I. Chiricuţă" Cluj-Napoca
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi Geriatrie
„Ana Aslan" Bucureşti
4. Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. dr. Marius
Nasta" Bucureşti
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului
„Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti
6. Institutul Naţional de
Recuperare, Medicină Fizică şi Balneoclimatologie Bucureşti
7. Institutul de Endocrinologie „CI. Parhon"
Bucureşti
8. Institutul de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice
„Prof. dr. N. Paulescu" Bucureşti
9. Institutul de Boli Cerebrovasculare „Prof. dr. Vlad Voiculescu" Bucureşti
10. Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. dr. CC.
Iliescu" Bucureşti
11. Institutul Inimii „Prof. dr. Nicolae
Stăncioiu" Cluj-Napoca
12. Institutul de Boli Infecţioase „Prof. dr. Matei
Balş" Bucureşti
13. Institutul de
Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţională O.R.L. „Prof. dr. Dorin Hociotă"
Bucureşti
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara
15. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti
16. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant Renal
Cluj-Napoca
17. Institutul de Boli Cardiovasculare şi Transplant
Târgu Mureş
18. Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie
laşi
19. Centrul de Cardiologie laşi
20. Centrul de Cardiologie Craiova
21. Centrul de Patologie Neuromusculară „Dr. Radu
Horia" Vâlcele
22. Centrul Medical Clinic de Evaluare şi Recuperare
pentru Copii şi Adolescenţi „Cristian Şerban" Buziaş
23. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna
24. Spitalul de Recuperare Borşa
25. Spitalul Clinic de Recuperare Medicală Băile Felix
26. Spitalul de Psihiatrie si pentru Măsuri de
Siguranţă Stei
27. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de
Siguranţă Săpoca
28. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare
29. Spitalul de Psihiatrie Zam
30. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de
Siguranţă Pădureni-Grajduri
31. Spitalul de Psihiatrie Gătaia
32. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri de Siguranţă
Jebel
33. Spitalul Clinic de Psihiatrie „Socola" Iaşi
34. Spitalul de Cardiologie Covasna
35. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină Fizică şi Balneologie Eforie-Nord
36. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Techirghiol
37. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia
38. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Buşteni
39. Sanatoriul de Nevroze Predeal
40. Sanatoriul Balnear Slănic Moldova
41. Centrul Naţional de Acupunctura şi Homeopatie
Bucureşti
42. Staţia Centrală de Transport Sanitar şi Ambulanţă
Aeriană Bucureşti.
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct.
1 -42, precum şi pentru unităţile sanitare publice din subordinea autorităţilor
de sănătate publică este de 185.932.
Unităţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat
sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.
III. Unităţi finanţate din
venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
1. Institutul Naţional de
Medicină Legală „Mina Minovici" Bucureşti
2. Institutul de Medicină Legală laşi
3. Institutul de Medicină Legală Cluj-Napoca
4. Institutul de Medicină Legală Timişoara
5. Institutul de Medicină Legală Craiova
6. Institutul de Medicină
Legală Târgu Mureş.
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct. 1 -6 este de 500.
*) In subordinea autorităţilor de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţionează unităţi cu personalitate
juridică, finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate
prin sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi serviciile de
ambulanţă, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale şi
ambulatoriile de specialitate.
IV. Unităţi finanţate
integral din venituri proprii:
1. Agenţia Naţională a Medicamentului Bucureşti
2. Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti.
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct.
1 şi 2 este de 740.
B. Unităţi aflate sub
autoritatea Ministerului Sănătăţii Publice
1. Compania Naţională „Unifarm" - S.A. Bucureşti
2. Societatea Comercială „Sanevit 2003" - S.A.
Arad.
C. Unităţi aflate în
coordonarea Ministerului Sănătăţii Publice
1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale „Victor Babeş" Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino" Bucureşti
3. Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management
Sanitar Bucureşti
4. Oficiul Tehnic de
Dispozitive Medicale Bucureşti.
ANEXA Nr. 3
PARCUL AUTO
al Ministerului Sănătăţii Publice pentru
activităţile specifice
Nr. crt.
|
Activitatea specifică
|
Numărul de autoturisme
|
Consumul
maxim de
carburant
pe lună (litri)
|
1.
|
Programul naţional de sănătate derulat prin Agenţia Naţională
pentru Programe de Sănătate
|
2
|
300
|
2.
|
Prevenirea, supravegherea si controlul bolilor transmisibile si
netransmisibile
|
2
|
300
|
3.
|
Activitatea de inspecţie sanitară de stat:
- farmaceutică
- dispozitive medicale
- controlul calităţii serviciilor de
asistenţă medicală
- de sănătate publică
|
2
|
300
|
4.
|
Activitatea de coordonare a politicilor şi strategiilor,
programelor din domeniul sănătăţii populaţiei la nivel naţional, regional si
local
|
1
|
300
|