HOTARARE Nr.
1718 din 30 decembrie 2008
privind organizarea si
functionarea Ministerului Sanatatii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 5 din 6 ianuarie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi
funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi
completările ulterioare, şi al art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administraţiei publice centrale,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii este organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian
Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1, şi reprezintă autoritatea centrală în domeniul
asistenţei de sănătate publică.
Art. 2. - Ministerul Sănătăţii îndeplineşte următoarele
atribuţii principale:
a) elaborează politici,
strategii şi programe de acţiune în domeniul sănătăţii populaţiei, în acord cu
Programul de guvernare, coordonează şi controlează implementarea politicilor,
strategiilor şi programelor din domeniul sănătăţii populaţiei, la nivel
naţional, regional şi local;
b) evaluează şi monitorizează
starea de sănătate a populaţiei, ia măsuri pentru îmbunătăţirea acesteia şi
informează Guvernul referitor la indicatorii de sănătate, tendinţele de
evoluţie şi despre măsurile necesare pentru îmbunătăţirea acestora;
c) reglementează modul de
organizare şi funcţionare a sistemului de sănătate;
d) monitorizează, controlează
şi evaluează activitatea instituţiilor sanitare şi ia măsuri pentru
îmbunătăţirea calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
e) asigură, în colaborare cu instituţiile
administraţiei publice centrale şi locale, resursele umane, materiale şi
financiare necesare funcţionării instituţiilor din sistemul public de sănătate;
f) colaborează cu
reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, cu cei
ai societăţii civile şi cu mass-media în scopul educaţiei pentru sănătate a
populaţiei şi adoptării unui stil de viaţă sănătos;
g) participă la limitarea efectelor apărute în urma
dezastrelor, calamităţilor şi epidemiilor în domeniul său de competenţă;
h) reprezintă Guvernul României în relaţiile cu
Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi cu alte organisme internaţionale, în
domenii de interes;
i) elaborează, implementează şi coordonează programe
naţionale de sănătate, în scopul realizării obiectivelor politicii de sănătate
publică;
j) gestionează, prin structuri specializate, programele
internaţionale de asistenţă financiară pentru susţinerea reformei în sănătate
şi pentru creşterea calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
k) colaborează cu Ministerul Educaţiei, Cercetării şi
Inovării şi implementează proiecte şi programe.
Art. 3. - In activitatea sa, Ministerul Sănătăţii
urmăreşte îndeplinirea următoarelor obiective generale:
a) realizarea unui sistem de sănătate modern şi
performant, adaptat nevoilor populaţiei şi compatibil cu cel din statele membre ale Uniunii Europene;
b) reorganizarea sistemului de
sănătate, cu descentralizare organizaţională şi decizională;
c) îmbunătăţirea permanentă a stării de sănătate a
populaţiei şi accesul echitabil la servicii de sănătate pentru toate
categoriile de populaţie, inclusiv pentru cea din mediul rural;
d) dezvoltarea sistemului calităţii actului medical şi
a siguranţei pacientului;
e) dezvoltarea unui sistem de alocare a resurselor în
sănătate bazat pe criterii de transparenţă, calitate şi evidenţe medicale;
f) diversificarea şi utilizarea de noi metode de
finanţare a serviciilor spitaliceşti care să aibe ca bază performanţa şi
calitatea serviciilor oferite pacienţilor;
g) dezvoltarea asigurărilor private de sănătate;
h) definirea unor noi reguli de compensare şi de stabilire a preţului la medicamente pentru asigurarea
utilizării în condiţii de cost/eficienţă a resurselor publice;
i) dezvoltarea unor politici sectoriale coerente de
formare, dezvoltare şi alocare a resurselor umane în sectorul sanitar;
j) dezvoltarea sistemului de
sănătate publică la nivel naţional, regional şi local în vederea eficientizării
supravegherii şi controlului bolilor transmisibile, netransmisibile şi a
impactului factorilor de mediu asupra sănătăţii populaţiei;
k) educaţia pentru sănătate a populaţiei în scopul
deprinderii comportamentelor preventive şi a îmbunătăţirii indicatorilor
demografici, a creşterii calităţii vieţii şi a reducerii nevoilor de îngrijiri
medicale;
l) perfecţionarea
managementului sistemului informatic al sistemului de sănătate.
Art. 4. - (1) In îndeplinirea obiectivelor prevăzute la
art. 3, Ministerul Sănătăţii exercită atribuţiile prevăzute de Legea nr. 95/2006
privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi alte atribuţii, după cum urmează:
1. organizează, coordonează şi
controlează, după caz, activităţi de: asistenţă de sănătate publică, promovarea
sănătăţii şi medicinei preventive, asistenţă medicală de urgenţă, curativă, de
recuperare medicală, asistenţă medicală la domiciliu, care se acordă prin
unităţile sanitare publice sau private, precum şi asistenţă de medicină legală
şi de medicină sportivă;
2. asigură supravegherea şi
controlul aplicării legislaţiei de către instituţiile şi organismele care au
responsabilităţi în domeniul sănătăţii publice, al asigurărilor sociale de
sănătate şi de către unităţile sanitare din sectorul privat de asistenţă
medicală, colaborând în acest scop cu organismele profesionale din domeniul
medico-sanitar din România, autorităţile publice locale şi cu alte instituţii
abilitate;
3. organizează informatizarea sistemului de sănătate;
4. fundamentează necesarul de servicii medicale, precum
şi resursele financiare pentru funcţionarea sistemului de sănătate;
5. stabileşte şi controlează, împreună cu instituţiile
competente, folosirea energiei nucleare în scopuri medicale;
6. gestionează resursele colectate în conformitate cu
prevederile art. 362 din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, asigurând cu prioritate îmbunătăţirea infrastructurii sistemului
sanitar şi finanţarea programelor naţionale de sănătate;
7. emite avize şi autorizaţii sanitare de funcţionare,
abilitări şi acorduri scrise pentru importul deşeurilor şi reziduurilor de
orice natură, precum şi al altor produse periculoase pentru sănătatea
populaţiei şi mediul înconjurător, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
8. emite reglementări privind regimul substanţelor
stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii pentru culturile de mac;
9. stabileşte şi avizează preţurile medicamentelor din
ţară şi din import, cu excepţia medicamentelor care se eliberează fără
prescripţie medicală;
10. aprobă tarife pentru actele pe care este abilitat
să le elibereze, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
11. autorizează furnizorii de dispozitive medicale şi
asigură certificarea şi inspecţia aparaturii şi echipamentelor medicale prin
Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti;
12. stabileşte, creează şi păstrează capacităţi şi
rezerve de mobilizare în domeniul ocrotirii sănătăţii;
13. constituie rezerva de
medicamente, seruri, vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale
specifice pentru situaţii speciale, cu implicaţii asupra sănătăţii publice, şi
aprobă, prin ordin al ministrului sănătăţii, normele metodologice de
constituire, păstrare şi utilizare a acesteia;
14. elaborează şi organizează
împreună cu Academia de Ştiinţe Medicale strategia de cercetare ştiinţifică
medicală şi asigură resursele materiale şi financiare pentru buna funcţionare a
acestei activităţi;
15. iniţiază, negociază şi încheie, cu împuternicirea
Guvernului, documente de cooperare internaţională în domeniul ocrotirii sănătăţii
şi reprezintă statul român în relaţiile cu organismele internaţionale din
domeniul sănătăţii;
16. aprobă, prin ordin al
ministrului sănătăţii, Nomenclatorul de specialităţi medicale, medico-dentare
şi farmaceutice, Normele cu privire la specialităţile medico-sanitare şi
paramedicale şi atestatele de pregătire complementară pentru reţeaua de
asistenţă medicală;
17. în calitate de autoritate
competentă, atestă titlurile româneşti de calificare în profesiile reglementate
din domeniul sănătăţii şi aplică procedurile de recunoaştere profesională a
calificării lor de medic, medic dentist, farmacist, asistent medical generalist
şi moaşă, în condiţiile legii;
18. aprobă, prin ordin al
ministrului sănătăţii, metodologia privind angajarea, transferarea şi detaşarea
medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor, biochimiştilor, biologilor şi
chimiştilor din unităţile sanitare publice;
19. stabileşte criterii pentru
angajarea şi promovarea personalului din unităţile sanitare publice;
20. organizează, în condiţiile
legii, concursuri şi examene pentru obţinerea specialităţii şi promovarea în
grade profesionale pentru medici, medici dentişti, farmacişti, biologi,
chimişti şi biochimişti şi pentru asistenţi medicali şi moaşe din reţeaua
Ministerului Sănătăţii şi a ministerelor cu reţea sanitară proprie;
21. stabileşte anual numărul necesar de medici
rezidenţi pe specialităţi pentru reţeaua de sănătate;
22. elaborează strategiile şi
organizează activitatea privind formarea, pregătirea şi perfecţionarea
profesională a personalului medico-sanitar, instruirea, evaluarea profesională
şi certificarea programelor de educaţie medicală continuă; elaborează criterii
pentru desfăşurarea activităţii de învăţământ integrat;
23. elaborează contractul-cadru şi metodologia de
colaborare între spitale şi instituţii de învăţământ superior medical;
24. stabileşte şi aprobă cuantumul taxelor pentru
organizarea şi realizarea activităţilor prevăzute la pct. 20, precum şi pentru
concursurile şi examenele organizate de unităţile sanitare publice, în
condiţiile legii;
25. aprobă structura organizatorică şi normele de
organizare şi funcţionare ale instituţiilor publice din reţeaua proprie, în
condiţiile legii;
26. emite aviz privind
înfiinţarea sau desfiinţarea unităţilor sanitare private, reorganizarea,
modificarea structurii, sediului, precum şi a denumirii acestora, monitorizează
şi controlează activitatea în domeniul medical privat
al serviciilor medicale;
27. aprobă reorganizarea,
schimbarea sediului şi denumirii unităţilor sanitare publice;
28. elaborează norme pentru asigurarea condiţiilor de
cazare, igienă, alimentaţie şi de prevenire a infecţiilor nosocomiale pentru
unităţile sanitare;
29. elaborează normativele de personal ale
instituţiilor publice din reţeaua proprie, care se aprobă prin ordin al
ministrului sănătăţii, în condiţiile legii;
30. avizează şi aprobă, după
caz, proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar;
31. negociază, contractează în sistem direct şi asigură
plata din bugetul Ministerului Sănătăţii pentru efectuarea de studii,
activităţi şi lucrări aferente programelor/subprogramelor de sănătate de către
instituţii de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa, precum şi de către
Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar Bucureşti;
32. organizează activităţi de
audit public intern pentru instituţiile publice din reţeaua proprie, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
33. avizează bugetele de
venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice aflate în subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea sa;
34. exercită drepturile şi
obligaţiile statului, ca acţionar la societăţile comerciale şi companiile
naţionale din portofoliul său, până la finalizarea procesului de privatizare;
35. asigură aplicarea strategiei Guvernului privind
realizarea procesului de restructurare şi privatizare a societăţilor comerciale
şi/sau companiilor naţionale din portofoliul său;
36. realizează controlul
postprivatizare al îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpărare
de acţiuni;
37. elaborează şi promovează,
cu respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare
de active şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul său de
activitate;
38. elaborează elementele
contractului de mandat ce se încheie cu agenţii de privatizare în vederea
vânzării participaţiilor statului la societăţile comerciale şi/sau companiile
naţionale din portofoliul său;
39. îndeplineşte orice alte atribuţii care decurg din
dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice implicate în procesul de
privatizare sau în legătură cu exercitarea calităţii de acţionar al statului la
societăţile şi/sau companiile naţionale aflate în portofoliul său;
40. editează publicaţii de specialitate şi de informare
profesională;
41. organizează, împreună cu Casa Naţională de
Asigurări de Sănătate, licitaţii la nivel naţional şi alte proceduri de
achiziţii publice pentru achiziţionarea medicamentelor şi materialelor
specifice, pentru consumul în spitale şi în ambulatoriu, în vederea derulării
programelor naţionale;
42. organizează licitaţii naţionale pentru achiziţia de
bunuri şi servicii cu caracter medical şi nemedical, de aparatură şi
instrumente medicale, precum şi lucrări de întreţinere, reparaţii şi investiţii
pentru instituţiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor
bugetare aprobate;
43. împuterniceşte, după caz, unităţile aflate în
subordinea sa pentru îndeplinirea unor activităţi, în vederea realizării
obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sănătăţii îndeplineşte orice alte
atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.
Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor şi pentru
îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice, privind conceperea şi
punerea în aplicare de acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat
şi central-local, Ministerul Sănătăţii colaborează cu autorităţile
administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de
specialitate, cu structurile societăţii civile şi ale mediului de afaceri din
ţară şi din străinătate.
Art. 6. - In vederea exercitării atribuţiilor sale,
Ministerul Sănătăţii este abilitat să solicite şi să primească, în condiţiile legii, informaţii de la: autorităţile
administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice şi persoanele
juridice de drept privat cu activitate în domeniul său de competenţă.
Art. 7. - (1) Conducerea
Ministerului Sănătăţii se exercită de către ministrul sănătăţii.
(2) Ministrul sănătăţii conduce
activitatea ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere,
cu alte autorităţi şi organizaţii, precum şi cu persoane fizice sau juridice
din ţară ori din străinătate.
(3) Ministrul sănătăţii este
ordonator principal de credite şi poate delega prin ordin, în limitele şi în
condiţiile prevăzute de lege, această calitate.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
sănătăţii emite ordine, instrucţiuni şi alte acte cu caracter normativ,
prevăzute de lege.
(5) In îndeplinirea
atribuţiilor sale, ministrul sănătăţii este ajutat de 3 secretari de stat, de
un subsecretar de stat, de un secretar general şi de un secretar general adjunct.
(6) In cazul în care ministrul nu îşi poate exercita
atribuţiile curente, acesta desemnează prin ordin un secretar de stat care să
exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
Art. 8. - Secretarii de stat şi subsecretarul de stat
se subordonează ministrului sănătăţii şi îndeplinesc atribuţiile stabilite prin
ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 9. - Secretarul general şi secretarul general
adjunct sunt înalţi funcţionari publici, sunt subordonaţi ministrului sănătăţii
şi îndeplinesc atribuţiile prevăzute prin lege şi alte sarcini stabilite de
acesta.
Art. 10. - (1) Pe lângă ministrul sănătăţii
funcţionează, ca organe consultative, Colegiul şi, respectiv, Consiliul consultativ
al ministerului.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi
funcţionare ale acestora se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
(3) Preşedintele Colegiului
ministerului şi al Consiliului consultativ este ministrul sănătăţii.
(4) Colegiul ministerului şi Consiliul consultativ se
întrunesc, la cererea ministrului sănătăţii, pentru dezbaterea problemelor
privind activitatea ministerului.
Art. 11. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale,
ministrul sănătăţii poate constitui organisme consultative după cum urmează:
comisiile de specialitate, Comisia de strategie terapeutică, Comisia naţională
de transparenţă şi Comitetul naţional de vaccinologie.
(2) Componenţa, atribuţiile, modul de organizare şi
funcţionare ale comisiilor consultative se stabilesc prin ordin al ministrului
sănătăţii.
Art. 12. - Structura organizatorică
a Ministerului Sănătăţii este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 13. - (1) In cadrul structurii organizatorice,
prin ordin al ministrului sănătăţii, se pot organiza servicii, birouri, compartimente
sau colective temporare, stabilindu-se numărul posturilor de conducere, în
condiţiile legii, cu respectarea numărului de posturi aprobat.
(2) Numărul posturilor de conducere se stabileşte în
condiţiile legii.
(3) Numărul maxim de posturi
este de 273, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) In numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (3)
sunt incluse şi posturile aferente cabinetelor secretarilor de stat.
(5) Ministerul Sănătăţii funcţionează pe baza
regulamentului de organizare şi funcţionare, precum şi a regulamentului intern,
care se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 14. - (1) Unităţile aflate în subordinea, sub
autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii sunt prevăzute în anexa
nr. 2.
(2) Structura organizatorică a instituţiilor publice
din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii se aprobă prin ordin al
ministrului sănătăţii.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare a
acestora se aprobă de ministrul sănătăţii.
(4) Statele de funcţii pentru
instituţiile din subordinea Ministerului Sănătăţii se aprobă prin ordin de
către ministrul sănătăţii.
Art. 15. - Pentru realizarea obiectivelor ministerului
sau pentru elaborarea unor proiecte specifice, ministrul sănătăţii, prin ordin,
poate numi consilieri onorifici pentru anumite domenii şi poate constitui, pe
perioade determinate, consilii de experţi sau colective de lucru formate din
specialişti.
Art. 16. - (1) Ministerul Sănătăţii are în dotare,
pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme cu
un consum lunar de carburant stabilit conform normelor
legale în vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea activităţilor specifice,
Ministerul Sănătăţii are în dotare un parc de autoturisme, potrivit anexei nr.
3.
Art. 17. - (1) La nivelul judeţelor şi al municipiului
Bucureşti funcţionează direcţiile de sănătate publică judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate
juridică, ale Ministerului Sănătăţii, în subordinea cărora funcţionează alte
unităţi cu personalitate juridică, conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare,
structura organizatorică a direcţiilor de sănătate publică şi condiţiile
specifice ocupării funcţiilor publice de conducere din direcţiile de sănătate
publică se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 18. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 19. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
590 din 7 iulie 2006, cu modificările şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii,
Ion Bazac
Ministrul administraţiei şi internelor,
Gabriel Oprea
Ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1)
STRUCTURA ORGANIZATORICA A MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII
Număr maxim de posturi 273,
exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului

1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzând unităţile cu personalitate juridică
aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii
A. UNITĂŢI AFLATE IN SUBORDINEA MINISTERULUI
SĂNĂTĂŢII
I. Unităţi finanţate
integral de la bugetul de stat:
1. direcţiile de sănătate
publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice
deconcentrate*);
2. Institutul de Sănătate
Publică Bucureşti;
3. Institutul de Sănătate
Publică „Prof. dr. Iuliu Moldovan" Cluj-Napoca;
4. Institutul de Sănătate
Publică laşi;
5. Institutul de Sănătate
Publică „Prof. dr. Leonida Georgescu" Timişoara;
6. Centrul de Sănătate Publică
Târgu Mureş;
7. Centrul de Sănătate Publică
Sibiu;
8. Institutul Naţional de
Medicină Sportivă Bucureşti;
9. Institutul Naţional de
Hematologie Transfuzională „Prof. dr. OT. Nicolau" Bucureşti;
10. Centrul Naţional pentru
Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul
Sănătăţii Bucureşti;
11. Academia de Ştiinţe Medicale Bucureşti;
12. Agenţia Naţională de Transplant Bucureşti;
13. Oficiul Central de Stocare
pentru Situaţii Speciale Bucureşti;
14. Centrul Naţional de Sănătate
Mintală Bucureşti. Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct. 1 -
14 este de 8.226, din care:
- Spitalul Tichileşti (leprozerie) - 28;
- medici rezidenţi pe post -
345.
II. Unităţi finanţate
integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de
asigurări sociale de sănătate:
1. Institutul Oncologic „Prof. dr. Alexandru Trestioreanu" Bucureşti;
2. Institutul Oncologic „Prof. dr. I. Chiricuţă" Cluj-Napoca;
3. Institutul Naţional de
Gerontologie şi Geriatrie „Ana Asian" Bucureşti;
4. Institutul de
Pneumoftiziologie „Prof. dr. Marius Nasta" Bucureşti;
5. Institutul pentru Ocrotirea
Mamei şi Copilului „Prof. dr. Alfred Rusescu" Bucureşti;
6. Institutul Naţional de
Recuperare, Medicină Fizică şi Balneoclimatologie Bucureşti;
7. Institutul Naţional de
Endocrinologie „CI. Parhon" Bucureşti;
8. Institutul Naţional de
Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice „Prof. dr. N. Paulescu" Bucureşti;
9. Institutul Naţional de
Neurologie şi Boli Neurovasculare Bucureşti;
10. Institutul de Urgenţă
pentru Boli Cardiovasculare „Prof. dr. CC. Iliescu" Bucureşti;
11. Institutul Inimii de
Urgenţă pentru Boli Cardio-vasculare „Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca;
12. Institutul Naţional de Boli
Infecţioase „Prof. dr. Matei Balş" Bucureşti;
13. Institutul de
Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţională O.R.L. „Prof. dr. Dorin Hociotă"
Bucureşti;
14. Institutul de Boli
Cardiovasculare Timişoara;
15. Institutul Clinic Fundeni
Bucureşti;
16. Institutul Clinic de
Urologie şi Transplant Renal Cluj-Napoca;
17. Institutul de Urgenţă
pentru Boli Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
18. Institutul de Gastroenterologie
şi Hepatologie laşi;
19. Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. dr. G. I. M. Georgescu" Iaşi;
20. Centrul de Cardiologie Craiova;
21. Centrul de Patologie
Neuromusculară „Dr. Radu Horia" Vâlcele;
22. Centrul Medical Clinic de
Evaluare şi Recuperare pentru Copii şi Tineri „Cristian Şerban" Buziaş;
23. Spitalul de Recuperare Neuropsihomotorie Dezna;
24. Spitalul de Recuperare
Borşa;
25. Spitalul Clinic de
Recuperare Medicală Băile Felix;
26. Spitalul de Psihiatrie şi
pentru Măsuri de Siguranţă Stei;
27. Spitalul de Psihiatrie şi
pentru Măsuri de Siguranţă Săpoca;
28. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare;
29. Spitalul de Psihiatrie Zam;
30. Spitalul de Psihiatrie şi
pentru Măsuri de Siguranţă Pădureni-Grajduri;
31. Spitalul de Psihiatrie
Gătaia;
32. Spitalul de Psihiatrie şi
pentru Măsuri de Siguranţă Jebel;
33. Spitalul Clinic de
Psihiatrie „Socola" Iaşi;
34. Spitalul de Cardiologie Covasna;
35. Spitalul Clinic de
Recuperare, Medicină Fizică şi Balneologie Eforie Nord;
36. Sanatoriul Balnear şi de
Recuperare Techirghiol;
37. Sanatoriul Balnear şi de
Recuperare Mangalia;
38. Sanatoriul Balneoclimateric
de Copii Buşteni;
39. Sanatoriul de Nevroze Predeal;
40. Sanatoriul Balnear
Slănic-Moldova;
41. Institutul Naţional pentru
Medicină Complementară şi Alternativă Bucureşti „Prof. Dr. Florin Bratila"
Bucureşti;
42. Staţia Centrală de Transport Sanitar şi Ambulanţă
Aeriană Bucureşti;
43. Centrul Medical Clinic de Recuperare
Neuropsihomotorie pentru Copii „Dr. Nicolae Robănescu" Bucureşti.
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct.
1 - 43, precum şi pentru unităţile sanitare publice din subordinea direcţiilor
de sănătate publică este de 195.500.
Unităţile sanitare pot primi sume de la bugetul de stat
sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.
III. Unităţi
finanţate din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
1. Institutul Naţional de
Medicină Legală „Mina Minovici" Bucureşti;
2. Institutul de Medicină
Legală laşi;
3. Institutul de Medicină
Legală Cluj-Napoca;
4. Institutul de Medicină
Legală Timişoara;
5. Institutul de Medicină
Legală Craiova;
6. Institutul de Medicină
Legală Târgu Mureş;
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct.
1 - 6 este de 500.
IV. Unităţi finanţate
integral din venituri proprii:
1. Agenţia Naţională a Medicamentului Bucureşti;
2. Centrul Naţional de Perfecţionare în Domeniul
Sanitar Bucureşti.
Numărul maxim de posturi la unităţile prevăzute la pct.
1 şi 2 este de 740.
*) In subordinea direcţiilor de sănătate publică
judeţene şi a municipiului Bucureşti funcţionează unităţi cu personalitate
juridică, finanţate integral din venituri proprii din contractele încheiate
prin sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi serviciile de
ambulanţă, centrele de diagnostic şi tratament, centrele medicale şi
ambulatoriile de specialitate.
B. UNITĂŢI AFLATE SUB
AUTORITATEA MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII:
1. Compania Naţională
„Unifarm" - S.A. Bucureşti;
2. Societatea Comercială
„Sanevit 2003" - S.A. Arad.
C. UNITĂŢI AFLATE IN
COORDONAREA MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII:
1. Institutul Naţional de
Cercetare-Dezvoltare în Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale „Victor
Babeş" Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino" Bucureşti
3. Şcoala Naţională de Sănătate
Publică şi Management Sanitar Bucureşti
4. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale Bucureşti.
ANEXA Nr. 3
PARCUL AUTO
al Ministerului Sănătăţii pentru activităţile
specifice
Nr. crt.
|
Activitatea specifică
|
Numărul de autoturisme
|
Consumul maxim de carburant pe lună (litri)
|
1.
|
Programul naţional de sănătate derulat prin Direcţia generală de
sănătate publică, asistenţă medicală şi programe
|
2
|
300
|
2.
|
Prevenirea, supravegherea şi controlul bolilor transmisibile şi netransmisibile
|
2
|
300
|
3.
|
Activitatea de control în sănătate
publică
|
2
|
300
|
4.
|
Activitatea de coordonare a politicilor, strategiilor şi din
domeniul sănătăţii populaţiei la nivel naţional
|
1
|
300
|