HOTARARE Nr.
144 din 23 februarie 2010
privind organizarea si
functionarea Ministerului Sanatatii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 139 din 2 martie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a
ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Ministerul Sănătăţii este
organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului, cu sediul în municipiul
Bucureşti, str. Cristian Popişteanu nr. 1-3, sectorul 1, şi
reprezintă autoritatea centrală în domeniul asistenţei de
sănătate publică.
Art. 2. - Ministerul Sănătăţii
îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) elaborează politici, strategii şi
programe de acţiune în domeniul sănătăţii
populaţiei, în acord cu Programul de guvernare, coordonează şi
controlează implementarea politicilor, strategiilor şi programelor
din domeniul sănătăţii populaţiei, la nivel
naţional, regional şi local;
b) evaluează şi monitorizează starea
de sănătate a populaţiei, ia măsuri pentru
îmbunătăţirea acesteia şi informează Guvernul
referitor la indicatorii de sănătate, tendinţele de
evoluţie şi despre măsurile necesare pentru
îmbunătăţirea acestora;
c) reglementează modul de organizare şi
funcţionare a sistemului de sănătate;
d) monitorizează, controlează şi
evaluează activitatea instituţiilor sanitare şi ia măsuri
pentru îmbunătăţirea calităţii asistenţei
medicale acordate populaţiei;
e) asigură, în colaborare cu instituţiile
administraţiei publice centrale şi locale, resursele umane, materiale
şi financiare necesare funcţionării instituţiilor din
sistemul public de sănătate;
f) colaborează cu reprezentanţii
autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, cu
cei ai societăţii civile şi cu mass-media în scopul
educaţiei pentru sănătate a populaţiei şi
adoptării unui stil de viaţă sănătos;
g) participă la limitarea efectelor apărute
în urma dezastrelor, calamităţilor şi epidemiilor în domeniul
său de competenţă;
h) reprezintă Guvernul României în relaţiile
cu Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi cu
alte organisme internaţionale, în domenii de interes;
i) elaborează, implementează şi
coordonează programe naţionale de sănătate, în scopul
realizării obiectivelor politicii de sănătate publică;
j) gestionează, prin structuri specializate,
programele internaţionale de asistenţă financiară pentru
susţinerea reformei în sănătate şi pentru creşterea
calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
k) colaborează cu Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului şi implementează
proiecte şi programe.
Art. 3. - In activitatea sa, Ministerul
Sănătăţii urmăreşte îndeplinirea
următoarelor obiective generale:
a) realizarea unui sistem de sănătate modern
şi performant, adaptat nevoilor populaţiei şi compatibil cu cel
din statele membre ale Uniunii Europene;
b) reorganizarea sistemului de sănătate, cu
descentralizare organizaţională şi decizională;
c) îmbunătăţirea permanentă a
stării de sănătate a populaţiei şi accesul echitabil
la servicii de sănătate pentru toate categoriile de populaţie,
inclusiv pentru cea din mediul rural;
d) dezvoltarea sistemului calităţii actului
medical şi a siguranţei pacientului;
e) dezvoltarea unui sistem de alocare a resurselor în
sănătate bazat pe criterii de transparenţă, calitate
şi evidenţe medicale;
f) diversificarea şi utilizarea de noi metode de
finanţare a serviciilor spitaliceşti care să aibă ca
bază performanţa şi calitatea serviciilor oferite
pacienţilor;
g) dezvoltarea asigurărilor private de
sănătate;
h) definirea unor noi reguli de compensare şi de
stabilire a preţului la medicamente pentru asigurarea utilizării în
condiţii de cost/eficienţă a resurselor publice;
i) dezvoltarea unor politici sectoriale coerente de
formare, dezvoltare şi alocare a resurselor umane în sectorul sanitar;
j) dezvoltarea sistemului de sănătate
publică la nivel naţional, regional şi local în vederea
eficientizării supravegherii şi controlului bolilor transmisibile,
netransmisibile şi impactului factorilor de mediu asupra
sănătăţii populaţiei;
k) educaţia pentru sănătate a
populaţiei în scopul deprinderii comportamentelor preventive şi al
îmbunătăţirii indicatorilor demografici, creşterii
calităţii vieţii şi reducerii nevoilor de îngrijiri
medicale;
l) perfecţionarea managementului sistemului
informatic al sistemului de sănătate.
Art. 4. - (1) In îndeplinirea obiectivelor
prevăzute la art. 3, Ministerul Sănătăţii
exercită atribuţiile prevăzute de Legea nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi alte atribuţii, după cum
urmează:
1. organizează, coordonează şi
controlează, după caz, activităţi de: asistenţă
de sănătate publică, promovare a sănătăţii
şi medicinei preventive, asistenţă medicală de
urgenţă, curativă, de recuperare medicală,
asistenţă medicală la domiciliu, care se acordă prin
unităţile sanitare publice sau private, precum şi
asistenţă de medicină legală şi de medicină
sportivă;
2. asigură supravegherea şi controlul
aplicării legislaţiei de către instituţiile şi
organismele care au responsabilităţi în domeniul
sănătăţii publice, al asigurărilor sociale de
sănătate şi de către unităţile sanitare din
sectorul privat de asistenţă medicală, colaborând în acest scop
cu organismele profesionale din domeniul medico-sanitar din România,
autorităţile publice locale şi cu alte instituţii
abilitate;
3. organizează informatizarea sistemului de
sănătate;
4. fundamentează necesarul de servicii medicale,
precum şi resursele financiare pentru funcţionarea sistemului de
sănătate;
5. stabileşte şi controlează,
împreună cu instituţiile competente, folosirea energiei nucleare în
scopuri medicale;
6. gestionează resursele colectate în
conformitate cu prevederile art. 362 din Legea nr. 95/2006, cu
modificările şi completările ulterioare, asigurând cu prioritate
îmbunătăţirea infrastructurii sistemului sanitar şi
finanţarea programelor naţionale de sănătate;
7. emite avize şi autorizaţii sanitare de
funcţionare, abilitări şi acorduri scrise pentru importul
deşeurilor şi reziduurilor de orice natură, precum şi al
altor produse periculoase pentru sănătatea populaţiei şi
mediul înconjurător, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
8. emite reglementări privind regimul
substanţelor stupefiante şi toxice, precum şi autorizaţii
pentru culturile de mac;
9. stabileşte şi avizează preţurile
medicamentelor din ţară şi din import, cu excepţia
medicamentelor care se eliberează fără prescripţie
medicală;
10. aprobă tarife pentru actele pe care este
abilitat să le elibereze, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
11. autorizează furnizorii de dispozitive
medicale şi asigură certificarea şi inspecţia aparaturii
şi echipamentelor medicale prin Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale
Bucureşti;
12. urmăreşte, în baza normelor metodologice
aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii, examinarea,
testarea şi controlul dispozitivelor medicale, precum şi evaluarea
performanţelor dispozitivelor medicale, în condiţiile prevăzute
de lege;
13. stabileşte, creează şi
păstrează capacităţi şi rezerve de mobilizare în
domeniul ocrotirii sănătăţii;
14. constituie rezerva de medicamente, seruri,
vaccinuri, dezinfectante, insecticide şi alte materiale specifice pentru
situaţii speciale, cu implicaţii asupra sănătăţii
publice, şi aprobă, prin ordin al ministrului
sănătăţii, normele metodologice de constituire,
păstrare şi utilizare a acesteia;
15. elaborează şi organizează
împreună cu Academia de Ştiinţe Medicale strategia de cercetare
ştiinţifică medicală şi asigură resursele
materiale şi financiare pentru buna funcţionare a acestei
activităţi;
16. aprobă, la propunerea Agenţiei
Naţionale a Medicamentului, norme, instrucţiuni şi alte
reglementări cu caracter obligatoriu vizând asigurarea
calităţii, eficacităţii şi siguranţei medicamentelor
de uz uman;
17. supraveghează şi controlează, prin
Agenţia Naţională a Medicamentului, calitatea medicamentelor de
uz uman în procesul de fabricaţie şi în toate situaţiile în care
există alerte privind calitatea şi efectul acestora, elaborarea
şi editarea anuală a Nomenclatorului medicamentelor de uz uman;
18. urmăreşte eliberarea certificatului de
bună practică de fabricaţie ca urmare a evaluării
făcute de inspectorii Agenţiei Naţionale a Medicamentului;
19. asigură, prin intermediul Registrului
Naţional al Donatorilor Voluntari de Celule Stern Hematopoietice,
coordonarea şi controlul activităţii de donare de celule stern
hematopoietice periferice şi centrale, crearea şi gestionarea unei
baze de date informatice pe teritoriul României privind persoanele fizice care
şi-au dat acceptul pentru a dona celule stern, precum şi
interconectarea obligatorie cu organismele similare internaţionale;
20. realizează consilierea medicală în
domeniul consumului de droguri;
21. iniţiază, negociază şi
încheie, cu împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţională
în domeniul ocrotirii sănătăţii şi reprezintă
statul român în relaţiile cu organismele internaţionale din domeniul
sănătăţii;
22. aprobă, prin ordin al ministrului
sănătăţii, Nomenclatorul de specialităţi
medicale, medico-dentare şi farmaceutice, Normele cu privire la
specialităţile medico-sanitare şi paramedicale şi
atestatele de pregătire complementară pentru reţeaua de
asistenţă medicală;
23. în calitate de autoritate competentă,
atestă titlurile româneşti de calificare în profesiile reglementate
din domeniul sănătăţii şi aplică procedurile de
recunoaştere profesională a calificărilor de medic, medic
dentist, farmacist, asistent medical generalist şi moaşă, în
condiţiile legii;
24. aprobă, prin ordin al ministrului
sănătăţii, metodologia privind angajarea, transferarea
şi detaşarea medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor,
biochimiştilor, biologilor şi chimiştilor din
unităţile sanitare publice;
25. stabileşte criterii pentru angajarea şi
promovarea personalului din unităţile sanitare publice;
26. coordonează programele de specializare prin
rezidentiat, în specialităţile prevăzute în Nomenclatorul de
specialităţi medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru
reţeaua de asistenţă medicală, desfăşurate în
centre universitare şi unităţi sanitare acreditate, pe baza
curriculumurilor aprobate de Ministerul Sănătăţii şi
de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
27. asigură coordonarea la nivel naţional a
pregătirii teoretice şi practice de rezidentiat şi în a doua
specialitate a medicilor, medicilor dentişti şi farmaciştilor,
inclusiv editarea carnetelor de monitorizare a activităţii
rezidenţilor;
28. asigură împreună cu alte instituţii
din domeniu elaborarea şi implementarea curriculumurilor de pregătire
în specialitate a medicilor, medicilor dentişti şi farmaciştilor
şi a curriculumurilor programelor de studii complementare, în vederea
obţinerii atestatelor de către medici, medici dentişti şi
farmacişti;
29. asigură organizarea şi
desfăşurarea examenelor de promovare şi evaluare
profesională a medicilor, medicilor dentişti, farmaciştilor,
biologilor, biochimiştilor, chimiştilor, asistenţilor medicali
şi moaşelor;
30. organizează, în condiţiile legii,
concursuri şi examene pentru obţinerea specialităţii
şi promovarea în grade profesionale pentru medici, medici dentişti,
farmacişti, biologi, chimişti şi biochimişti şi pentru
asistenţi medicali şi moaşe din reţeaua Ministerului
Sănătăţii şi a ministerelor cu reţea
sanitară proprie;
31. stabileşte anual numărul necesar de
medici rezidenţi pe specialităţi pentru reţeaua de
sănătate;
32. elaborează strategiile şi
organizează activitatea privind formarea, pregătirea şi
perfecţionarea profesională a personalului medico-sanitar,
instruirea, evaluarea profesională şi certificarea programelor de
educaţie medicală continuă; elaborează criterii pentru
desfăşurarea activităţii de învăţământ
integrat;
33. elaborează contractul-cadru şi
metodologia de colaborare între spitale şi instituţii de
învăţământ superior medical;
34. stabileşte şi aprobă cuantumul
taxelor pentru organizarea şi realizarea activităţilor
prevăzute la pct. 30, precum şi pentru concursurile şi examenele
organizate de unităţile sanitare publice, în condiţiile legii;
35. aprobă structura organizatorică şi
normele de organizare şi funcţionare ale instituţiilor publice
din reţeaua proprie, în condiţiile legii;
36. emite aviz privind înfiinţarea sau
desfiinţarea unităţilor sanitare private, reorganizarea,
modificarea structurii, sediului, precum şi a denumirii acestora, monitorizează
şi controlează activitatea în domeniul medical privat al serviciilor
medicale;
37. aprobă/avizează structura
organizatorică, restructurarea, reorganizarea, schimbarea sediului şi
denumirii unităţilor sanitare publice;
38. elaborează norme pentru asigurarea
condiţiilor de cazare, igienă, alimentaţie şi de prevenire
a infecţiilor nosocomiale pentru unităţile sanitare;
39. elaborează normativele de personal ale
instituţiilor publice din reţeaua proprie, care se aprobă prin
ordin al ministrului sănătăţii, în condiţiile legii;
40. avizează şi aprobă, după caz,
proiectarea şi realizarea investiţiilor în domeniul sanitar;
41. negociază, contractează şi
asigură plata din bugetul Ministerului Sănătăţii
pentru efectuarea de studii, activităţi şi lucrări aferente
programelor/subprogramelor de sănătate de către instituţii
de cercetare-dezvoltare din coordonarea sa, precum şi de către
Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management
şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, în
condiţiile legii;
42. organizează activităţi de audit
public intern pentru instituţiile publice din reţeaua proprie, în
conformitate cu prevederile legale în vigoare;
43. avizează/aprobă, după caz,
bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice aflate în
subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea sa;
44. exercită drepturile şi obligaţiile
statului, ca acţionar la societăţile comerciale şi
companiile naţionale din portofoliul său, până la finalizarea
procesului de privatizare;
45. asigură aplicarea strategiei Guvernului
privind realizarea procesului de restructurare şi privatizare a
societăţilor comerciale şi/sau companiilor naţionale din
portofoliul său;
46. realizează controlul postprivatizare al
îndeplinirii clauzelor din contractele de vânzare-cumpărare de
acţiuni;
47. elaborează şi promovează, cu
respectarea cadrului specific, proceduri de vânzare de acţiuni, de vânzare
de active şi alte proceduri ori instrucţiuni privind domeniul
său de activitate;
48. elaborează elementele contractului de mandat
ce se încheie cu agenţii de privatizare în vederea vânzării
participaţiilor statului la societăţile comerciale şi/sau
companiile naţionale din portofoliul său;
49. îndeplineşte orice alte atribuţii care
decurg din dispoziţiile legale aplicabile instituţiilor publice
implicate în procesul de privatizare sau în legătură cu exercitarea
calităţii de acţionar al statului la societăţile
şi/sau companiile naţionale aflate în portofoliul său;
50. editează publicaţii de specialitate
şi de informare profesională;
51. organizează, împreună cu Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate, licitaţii la
nivel naţional şi alte proceduri de achiziţii publice pentru
achiziţionarea medicamentelor şi materialelor specifice, pentru
consumul în spitale şi în ambulatoriu, în vederea derulării
programelor naţionale;
52. organizează licitaţii naţionale
pentru achiziţia de bunuri şi servicii cu caracter medical şi
nemedical, de aparatură şi instrumente medicale, precum şi
lucrări de întreţinere, reparaţii şi investiţii pentru
instituţiile publice din sectorul sanitar, în limita prevederilor bugetare
aprobate;
53. împuterniceşte, după caz,
unităţile aflate în subordinea sa pentru îndeplinirea unor
activităţi, în vederea realizării obiectivelor sale.
(2) Ministerul Sănătăţii îndeplineşte
orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de
activitate.
Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor şi pentru
îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice privind
conceperea şi punerea în aplicare de acţiuni intersectoriale şi
de parteneriate public-privat şi central-local, Ministerul
Sănătăţii colaborează cu autorităţile
administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice
de specialitate, cu structurile societăţii civile şi ale
mediului de afaceri din ţară şi din străinătate.
Art. 6. - In vederea exercitării atribuţiilor
sale, Ministerul Sănătăţii este abilitat să solicite
şi să primească, în condiţiile legii, informaţii de
la: autorităţile administraţiei publice centrale şi locale,
instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat cu
activitate în domeniul său de competenţă.
Art. 7. - (1) Conducerea Ministerului
Sănătăţii se exercită de către ministrul
sănătăţii.
(2) Ministrul sănătăţii conduce
activitatea ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte
ministere, cu alte autorităţi şi organizaţii, precum
şi cu persoane fizice sau juridice din ţară ori din
străinătate.
(3) Ministrul sănătăţii este
ordonator principal de credite şi poate delega prin ordin, în limitele
şi în condiţiile prevăzute de lege, această calitate.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
sănătăţii emite ordine, instrucţiuni şi alte acte
cu caracter normativ, prevăzute de lege.
(5) In îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul
sănătăţii este ajutat de 3 secretari de stat, de un
subsecretar de stat, de un secretar general şi de un secretar general
adjunct.
(6) In cazul în care ministrul nu îşi poate
exercita atribuţiile curente, acesta desemnează prin ordin un
secretar de stat care să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l
pe primul-ministru.
Art. 8. - Secretarii de stat şi subsecretarul de
stat se subordonează ministrului sănătăţii şi
îndeplinesc atribuţiile stabilite prin ordin al ministrului
sănătăţii.
Art. 9. - Secretarul general şi secretarul general
adjunct sunt înalţi funcţionari publici, sunt subordonaţi
ministrului sănătăţii şi îndeplinesc atribuţiile
prevăzute prin lege sau stabilite prin ordin al ministrului
sănătăţii, precum şi alte sarcini stabilite de acesta.
Art. 10. - (1) Pe lângă ministrul sănătăţii
funcţionează ca organ consultativ Colegiul ministerului.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare
şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin
al ministrului sănătăţii.
(3) Preşedintele Colegiului ministerului este
ministrul sănătăţii.
(4) Colegiul ministerului se întruneşte la
cererea ministrului sănătăţii, pentru dezbaterea unor
probleme privind activitatea ministerului.
Art. 11. - (1) In exercitarea atribuţiilor sale,
ministrul sănătăţii poate constitui organisme consultative
după cum urmează: comisiile de specialitate, Comisia de strategie
terapeutică, Comisia naţională de transparenţă şi
Comitetul naţional de vaccinologie.
(2) Componenţa, atribuţiile, modul de
organizare şi funcţionare ale comisiilor consultative se stabilesc
prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 12. - Structura organizatorică a Ministerului
Sănătăţii este prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 13. - (1) In cadrul structurii organizatorice,
prin ordin al ministrului sănătăţii, se pot organiza
servicii, birouri, compartimente sau colective temporare, stabilindu-se
numărul posturilor de conducere, în condiţiile legii, cu respectarea
numărului de posturi aprobat.
(2) Numărul posturilor de conducere se
stabileşte în condiţiile legii.
(3) Numărul maxim de posturi este de 264,
exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(4) In numărul maxim de posturi prevăzut la
alin. (3) sunt incluse şi posturile aferente cabinetelor secretarilor de
stat.
(5) Ministerul Sănătăţii
funcţionează pe baza regulamentului de organizare şi
funcţionare, precum şi a regulamentului intern, care se aprobă
prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 14. - (1) Unităţile aflate în
subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului
Sănătăţii sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică a instituţiilor
publice din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii
se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare
a acestora se aprobă prin ordin al ministrului
sănătăţii.
(4) Organigrama şi statele de funcţii pentru
instituţiile din subordinea Ministerului Sănătăţii se
aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 15. - Pentru realizarea obiectivelor ministerului
sau pentru elaborarea unor proiecte specifice, ministrul
sănătăţii, prin ordin, poate numi consilieri onorifici
şi poate constitui, pe perioade determinate, consilii de experţi sau
colective de lucru formate din specialişti.
Art. 16. - (1) Ministerul Sănătăţii
are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un
număr de autoturisme cu un consum lunar de carburant stabilit conform
normelor legale în vigoare.
(2) Pentru îndeplinirea activităţilor
specifice, Ministerul Sănătăţii are în dotare un parc de
autoturisme, cu un consum mediu de carburant pe lună, potrivit
reglementărilor legale în vigoare.
Art. 17. - (1) La nivelul judeţelor şi al
municipiului Bucureşti funcţionează direcţiile de
sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului
Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridică,
ale Ministerului Sănătăţii, în subordinea cărora
funcţionează alte unităţi cu personalitate juridică,
conform prevederilor legale.
(2) Regulamentul de organizare şi
funcţionare, structura organizatorică a direcţiilor de
sănătate publică şi condiţiile specifice ocupării
funcţiilor publice de conducere din direcţiile de sănătate
publică se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
Art. 18. - (1) Ministerul Sănătăţii
organizează concursuri şi examene în vederea admiterii la
rezidenţiat şi alte forme de pregătire profesională, ca
activitate finanţată integral din venituri proprii.
(2) Cheltuielile curente şi de capital determinate
de organizarea activităţii prevăzute la alin. (1) se
suportă din taxele de înscriere la respectivele examene şi
concursuri.
Art. 19. - (1) Aplicarea structurii organizatorice
prevăzute în anexa nr. 1 se realizează în termen de 30 de zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Reîncadrarea personalului potrivit prevederilor
alin. (1) se realizează cu respectarea prevederilor aplicabile
personalului contractual şi funcţionarilor publici în cazul
reorganizării instituţiei publice.
Art. 20. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 21. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 5 din 6 ianuarie 2009, cu modificările şi completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei
sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
Numărul maxim de posturi = 264, exclusiv
demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Sănătăţii
M1 - Direcţia generală economică
M2 - Direcţia politica medicamentului
M3 - Direcţia generală implementare şi
coordonare programe şi relaţii internaţionale M4 - Direcţia
organizare şi politici salariale M5 - Direcţia juridică şi
contencios
M6 - Direcţia asistenţă medicală
M7 - Direcţia sănătate publică
şi control în sănătate publică
M8 - Serviciul patrimoniu şi informatică
M9 -Serviciul achiziţii publice
M10 - Serviciul pentru programe de sănătate
M11 - Centrul operativ pentru situaţii de
urgenţă
*) Funcţionează la nivel de serviciu.
**) Funcţionează la nivel de compartiment.
ANEXA Nr. 2
LISTA
cuprinzând unităţile cu personalitate
juridică aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea
Ministerului Sănătăţii
A. UNITĂŢI AFLATE ÎN SUBORDINEA
MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII
I. Unităţi finanţate integral de la
bugetul de stat:
1. direcţiile de sănătate publică
judeţene, respectiv a municipiului'Bucureşti, servicii publice
decon'centrate*);
2. Institutul Naţional de Sănătate
Publică Bucureşti;
3. Institutul Naţional de Medicină
Sportivă Bucureşti;
4. Institutul Naţional de Hematologie
Transfuzională „Prof. Dr. CT. Nicolau" Bucureşti;
5. Centrul Naţional pentru Organizarea şi
Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul
Sănătăţii Bucureşti;
6. Academia de Ştiinţe Medicale
Bucureşti;
7. Agenţia Naţională de Transplant
Bucureşti;
8. Oficiul Central de Stocare pentru Situaţii
Speciale Bucureşti;
9. Registrul Naţional al Donatorilor Voluntari de
Celule Stern Hematopoietice;
10. Agenţia Naţională a Medicamentului
Bucureşti;
11. Oficiul Tehnic de Dispozitive Medicale
Bucureşti. Numărul maxim de posturi la unităţile
prevăzute la pct. 1-11 este de 8.337, din care:
- Spitalul Tichileşti (leprozerie) - 28;
- medici rezidenţi pe post - 282.
II. Unităţi finanţate integral din
venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de asigurări sociale
de sănătate:
1. Institutul Oncologic „Prof. Dr. Alexandru
Trestioreanu" Bucureşti;
2. Institutul Oncologic „Prof. Dr. I.
Chiricuţă" Cluj-Napoca;
3. Institutul Naţional de Gerontologie şi
Geriatrie „Ana Aslan" Bucureşti;
4. Institutul de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius
Nasta" Bucureşti;
5. Institutul pentru Ocrotirea Mamei şi Copilului
„Prof. Dr. Alfred Rusescu" Bucureşti;
6. Institutul Naţional de Recuperare,
Medicină Fizică şi Balneoclimatologie Bucureşti;
7. Institutul Naţional de Endocrinologie „C. I.
Parhon" Bucureşti;
8. Institutul Naţional de Diabet, Nutriţie
şi Boli Metabolice „Prof. Dr. N. Paulescu" Bucureşti;
9. Institutul Naţional de Neurologie şi Boli
Neurovasculare Bucureşti;
10. Institutul de Urgenţă pentru Boli
Cardiovasculare „Prof. Dr. C. C. Iliescu" Bucureşti;
11. Institutul Inimii de Urgenţă pentru Boli
Cardiovasculare „Nicolae Stăncioiu" Cluj-Napoca;
12. Institutul Naţional de Boli Infecţioase
„Prof. Dr. Matei Balş" Bucureşti;
13. Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie
Funcţională O.R.L. „Prof. Dr. Dorin Hociotă"
Bucureşti;
14. Institutul de Boli Cardiovasculare Timişoara;
15. Institutul Clinic Fundeni Bucureşti;
16. Institutul Clinic de Urologie şi Transplant
Renal Cluj-Napoca;
17. Institutul de Urgenţă pentru Boli
Cardiovasculare şi Transplant Târgu Mureş;
18. Institutul de Gastroenterologie şi Hepatologie
laşi;
19. Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G. I.
M. Georgescu" laşi;
20. Institutul Regional de Oncologie laşi;
21. Institutul Clinic de Boli Digestive şi
Transplant Hepatic Fundeni;
22. Institutul Clinic de Uronefrologie şi
Transplant Renal Fundeni;
23. Institutul Regional de Oncologie Timişoara;
24. Centrul de Cardiologie Craiova;
25. Centrul de Patologie Neuromusculară „Dr. Radu Horia"
Vâlcele;
26. Centrul Medical Clinic de Evaluare şi
Recuperare pentru Copii şi Tineri „Cristian Serban" Buziaş;
27. Spitalul de Recuperare Neurop'sihomotorie Dezna;
28. Spitalul de Recuperare Borşa;
29. Spitalul Clinic de Recuperare Medicală
Băile Felix;
30. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri
de Siguranţă Stei;
31. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri
de Siguranţă Săpoca;
32. Spitalul de Psihiatrie Poiana Mare;
33. Spitalul de Psihiatrie Zam;
34. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri
de Siguranţă Pădureni-Grajduri;
35. Spitalul de Psihiatrie Gătaia;
36. Spitalul de Psihiatrie şi pentru Măsuri
de Siguranţă Jebel;
37. Spitalul Clinic de Psihiatrie „Socola"
laşi;
38. Spitalul de Cardiologie Covasna;
39. Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină
Fizică şi Balneologie Eforie Nord;
40. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare
Techirghiol;
41. Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia;
42. Sanatoriul Balneoclimateric de Copii Buşteni;
43. Sanatoriul de Nevroze Predeal;
44. Sanatoriul Balnear Slănic-Moldova;
45. Institutul Naţional pentru Medicină
Complementară şi Alternativă Bucureşti „Prof. Dr. Florin
Brătila" Bucureşti;
46. Centrul Medical Clinic de Recuperare
Neuropsi'homotorie pentru Copii „Dr. Nicolae Robănescu"
Bucureşti.
Numărul maxim de posturi la unităţile
prevăzute la pct. 1-46, precum şi pentru unităţile sanitare
publice din subordinea direcţiilor de sănătate publică este
de 186.815.
Unităţile sanitare pot primi sume de la
bugetul de stat sau de la bugetele locale, în condiţiile legii.
III. Unităţi finanţate din venituri
proprii şi subvenţii de la bugetul de stat:
1. Institutul Naţional de Medicină
Legală „Mina Minovici" Bucureşti;
2. Institutul de Medicină Legală laşi;
3. Institutul de Medicină Legală
Cluj-Napoca;
4. Institutul de Medicină Legală
Timişoara;
5. Institutul de Medicină Legală Craiova;
6. Institutul de Medicină Legală Târgu
Mureş;
7. Centrul Naţional de Sănătate
Mintală şi Luptă Antidrog Bucureşti.
Numărul maxim de posturi la unităţile
prevăzute la pct. 1-7 este de 510.
B. UNITĂŢI AFLATE SUB AUTORITATEA
MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII:
1. Compania Naţională „Unifarm" - S.A.
Bucureşti;
2. Societatea Comercială „Sanevit 2003" -
S.A. Arad;
3. Societatea Comercială „Antibiotice" - S.A.
laşi.
C. UNITĂŢI AFLATE ÎN COORDONAREA
MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII:
1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în
Domeniul Patologiei şi Ştiinţelor Biomedicale „Victor
Babeş" Bucureşti;
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Microbiologie şi Imuriologie „Cantacuzino" Bucureşti;
3. Şcoala Naţională de
Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în
Domeniul Sanitar Bucureşti.
*) In subordinea direcţiilor de sănătate
publică judeţene şi a municipiului Bucureşti
funcţionează unităţi cu personalitate juridică, finanţate
integral din venituri proprii din contractele încheiate prin sistemul de
asigurări sociale de sănătate, precum şi serviciile de
ambulanţă, centrele de diagnostic şi tratament, centrele
medicale şi ambulatoriile de specialitate.