HOTARARE Nr. 878 din 26 octombrie 1999
privind masurile organizatorice pentru efectuarea recensamantului populatiei si
al locuintelor din Romania in anul 2001
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 539 din 4 noiembrie 1999
In temeiul prevederilor art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind
organizarea statisticii publice, republicata, cu modificarile ulterioare, si
avand in vedere prevederile art. 4 alin. (3) lit. a) si ale art. 6 din
Hotararea Guvernului nr. 43/1999 privind efectuarea recensamantului populatiei
si al locuintelor din Romania,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Recensamantul populatiei si al locuintelor se va efectua pe intregul teritoriu
al tarii in perioada 19 - 28 martie 2001.
(2) Informatiile care se inregistreaza la recensamant vor avea drept moment
de referinta ora "0" din ziua de 19 martie 2001.
Art. 2
La recenzarea populatiei se vor inregistra, pentru fiecare persoana,
urmatoarele caracteristici:
a) de identificare - numele, prenumele si initiala prenumelui tatalui;
b) geografice - situatia la recensamant (prezenta sau absenta), domiciliul
sau resedinta, locul nasterii;
c) sociodemografice - sexul, data nasterii, starea civila, numarul copiilor
nascuti vii, anul incheierii casatoriei (pentru femeile aflate la prima
casatorie), cetatenia, nationalitatea, limba materna, religia, institutiile de
invatamant absolvite si/sau institutiile de invatamant pe care le urmeaza;
d) gradul de rudenie fata de capul gospodariei;
e) economice - situatia economica a persoanei, ocupatia, statutul
ocupational, locul de munca principal, sectorul in care activeaza, timpul
lucrat, modalitatea de transport la locul de munca, durata somajului.
Art. 3
La recenzarea cladirilor si a locuintelor se vor inregistra urmatoarele
caracteristici:
a) pentru cladiri - destinatia actuala a cladirii, anul constructiei,
materialul de constructie al peretilor exteriori, numarul locuintelor din
cladire;
b) pentru locuinte - titlul sub care este detinuta locuinta, numarul
gospodariilor din locuinta, destinatia locuintei, tipul locuintei, forma de
proprietate, nivelul la care este situata locuinta, numarul si suprafata camerelor
de locuit, numarul si suprafata camerelor utilizate in alte scopuri decat cel
de locuit, dependintele: bucatarie, baie, grup sanitar, dotarea cu instalatii
de apa rece, apa calda, de canalizare, de energie electrica, combustibilul
folosit pentru gatit, modul de incalzire a locuintei, chiria lunara pentru
locuinta inchiriata.
Art. 4
(1) Inregistrarea in formularele de recensamant a informatiilor prevazute
la art. 2 si 3 se face, de regula, la domiciliul/resedinta persoanelor, de
catre recenzori, pe baza declaratiei persoanelor cu capacitate deplina de
exercitiu. Pentru inregistrarea corecta a informatiilor de identificare a
persoanelor se vor prezenta actele de identitate, certificatele de nastere sau
pasaportul pentru cetatenii straini. Alte documente legale, care atesta
validitatea informatiilor referitoare la persoane si la locuinte vor fi
consultate numai cu acordul persoanelor recenzate.
(2) Pe toata perioada de recenzare, in indeplinirea atributiilor ce le
revin personalul de recensamant si membrii comisiilor de recensamant se vor
identifica prin prezentarea legitimatiei care sa le ateste calitatea.
(3) Recenzorii vor completa informatiile in formularele de recensamant cu
majuscule, folosind pix cu pasta de culoare albastra sau neagra.
(4) Persoanele prezente la domiciliu/resedinta vor fi inregistrate de catre
recenzorul sectorului de recensamant in care se afla amplasata locuinta, pe
baza declaratiilor acestora. Pentru incapabili inregistrarea se va face pe baza
declaratiilor celorlalti membri ai gospodariei, a persoanelor in a caror
ingrijire se afla sau a reprezentantilor legali ai acestora.
(5) Persoanele absente temporar din gospodarie vor fi inregistrate la
domiciliul lor, pe baza informatiilor furnizate de celelalte persoane din
gospodarie sau a informatiilor care rezulta din evidentele oficiale existente
pe plan local. Aceste persoane vor fi inregistrate si in localitatea in care se
afla prezente temporar in momentul de referinta al recensamantului, pe baza
declaratiei si a documentelor oficiale proprii.
(6) Persoanele care, datorita unor situatii exceptionale, nu au fost
recenzate se vor prezenta, pana in ultima zi a perioadei de inregistrare, la
comisia de recensamant din localitatea in care se afla pentru a fi inregistrate.
Art. 5
Recenzarea persoanelor din unitatile Ministerului Apararii Nationale,
Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informatii si ale Ministerului
Justitiei se face de catre aceste institutii publice in conformitate cu
prevederile prezentei hotarari si ale normelor specifice elaborate de ele si
aprobate de catre Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor.
Art. 6
Recenzarea cetatenilor romani plecati in strainatate in cadrul misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare si reprezentantelor comerciale din
strainatate, precum si a cetatenilor romani cu resedinta declarata in
strainatate se va face de catre Ministerul Afacerilor Externe prin formulare
speciale, in conformitate cu prevederile prezentei hotarari si ale normelor
speciale elaborate de Ministerul Afacerilor Externe si aprobate de Comisia
centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor.
Art. 7
(1) Cetatenii au obligatia de a furniza recenzorilor informatii corecte si
complete.
(2) Datele si informatiile individuale inscrise in formularele de
recensamant sunt strict confidentiale si sunt utilizate numai in scopuri
statistice. Declaratiile populatiei, inregistrate la recensamant, nu vor fi
utilizate pentru luarea unor decizii sau masuri privind persoanele in cauza.
Art. 8
(1) Persoanele care efectueaza inregistrarea in formularele de recensamant
(recenzorii), precum si cele cu sarcini de indrumare, coordonare si control au
obligatia de a respecta intocmai prevederile prezentei hotarari si
instructiunile specifice aprobate de Comisia centrala pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor, precum si de a asigura pastrarea caracterului
confidential al datelor declarate de cetateni si inscrise in formularele de
recensamant.
(2) In indeplinirea sarcinilor care le revin pe timpul efectuarii
recensamantului persoanele prevazute la alin. (1) se bucura de protectia legii,
fiind considerate ca indeplinesc functii ce implica exercitiul autoritatii de
stat.
Art. 9
(1) Organizatiile legal constituite care au ca scop apararea drepturilor
omului si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale membre
ale Consiliului Minoritatilor Nationale pot delega observatori pe langa
recenzori pe toata durata recensamantului. Delegarea observatorilor se va face
conform Programului privind desfasurarea actiunilor si lucrarilor de pregatire
si efectuare a recensamantului populatiei si al locuintelor aprobat de catre
Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor in perioada
stabilita pentru recrutarea personalului de recensamant.
(2) Listele cuprinzand observatorii se vor depune de catre conducerea
organizatiilor mentionate la alin. (1) la comisiile de recensamant, pentru
luarea in evidenta.
(3) Observatorii acreditati pot sa participe la recenzarea persoanelor
numai cu acordul capului gospodariei si nu vor putea inregistra prin nici un
mijloc raspunsurile declarate de acestea.
(4) Observatorii acreditati trebuie sa respecte toate prevederile legale si
instructiunile privind pastrarea caracterului confidential al datelor personale
declarate de cetateni si inscrise in formularele de recensamant.
Art. 10
Pentru pregatirea, organizarea, conducerea si efectuarea lucrarilor de
recensamant la nivel teritorial se constituie comisii de recensamant judetene,
municipale, ale sectoarelor municipiului Bucuresti, orasenesti si comunale, in
componenta prevazuta in anexa nr. 1, care poarta raspunderea pentru efectuarea
recensamantului pe teritoriul in care isi desfasoara activitatea.
Art. 11
Comisiile de recensamant judetene, ale municipiilor cu peste 100.000 de
locuitori si ale sectoarelor municipiului Bucuresti vor constitui secretariate
tehnice. Componenta, atributiile si perioada de functionare a acestora vor fi
stabilite de catre Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor.
Art. 12
(1) Personalul de recensamant: recenzori, recenzori-sefi responsabili de
circumscriptii urbane, precum si personalul angajat la primarii, care vor
participa la intocmirea, verificarea si actualizarea denumirii strazilor si la
numerotarea cladirilor, impartirea localitatilor in sectoare, sectii si
circumscriptii de recensamant, vor fi selectati din randul personalului
didactic, al specialistilor in economie, informatica si in alte domenii, precum
si din randul pensionarilor, studentilor si al altor persoane cu pregatire
corespunzatoare.
(2) Pentru efectuarea in bune conditii a recensamantului si pentru a nu se
perturba procesul de invatamant, Ministerul Educatiei Nationale si Comisia
centrala pentru recensamantul populatiei si al locuintelor vor stabili, de
comun acord, vacanta scolara in perioada de efectuare a recensamantului.
Art. 13
(1) Personalul mentionat la art. 12 alin. (1), cat si specialistii din
secretariatele tehnice vor fi scutiti de toate sarcinile care le revin la
unitatile unde sunt incadrati si vor beneficia de toate drepturile salariale,
potrivit legii, pe intreaga perioada de participare la lucrarile de recensamant.
(2) Persoanele mentionate la art. 12 alin. (1) vor primi pentru activitatea
depusa, pe langa drepturile salariale prevazute la alin. (1), o indemnizatie de
pana la un salariu mediu brut pe economie.
(3) Indemnizatia prevazuta la alin. (2) se acorda o singura data.
Art. 14
(1) Prefectii, primarii, consiliile judetene si consiliile locale ale
municipiilor, oraselor, comunelor si sectoarelor municipiului Bucuresti vor
asigura conditiile tehnico-materiale necesare bunei desfasurari a pregatirii,
organizarii si efectuarii recensamantului populatiei si al locuintelor,
potrivit actiunilor care vor fi stabilite de catre Comisia centrala pentru
recensamantul populatiei si al locuintelor.
(2) In acest scop, prefectul si celelalte autoritati ale administratiei
publice locale:
a) constituie si aproba, prin ordin al prefectului sau prin dispozitie a
primarului, dupa caz, componenta nominala a comisiilor teritoriale de
recensamant si a secretariatelor tehnice, in conformitate cu prevederile prezentei
hotarari si ale instructiunilor Comisiei centrale pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor;
b) asigura spatiile, mobilierul si mijloacele de telecomunicatii necesare
desfasurarii activitatii comisiilor de recensamant si secretariatelor tehnice,
depozitarii si pastrarii in conditii corespunzatoare a materialelor de
recensamant, precum si alte mijloace necesare desfasurarii in bune conditii a
lucrarilor de recensamant;
c) asigura verificarea si actualizarea denumirii strazilor si numerotarea
cladirilor pana la data de 30 iunie 2000. In perioada iulie 2000 - aprilie 2001
autoritatile administratiei publice locale nu vor mai efectua schimbari de
denumiri de strazi si renumerotari ale cladirilor;
d) intocmesc listele cuprinzand strazile, cladirile, locuintele si numarul
persoanelor existente in locuinte, precum si materialele cartografice necesare
delimitarii unitatilor administrativ-teritoriale si impartirii acestora in
sectoare si circumscriptii de recensamant la termenele si in conformitate cu
instructiunile Comisiei centrale pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor; asigura, instruiesc si coordoneaza activitatea personalului tehnic
necesar acestor lucrari;
e) efectueaza, potrivit normelor stabilite de catre Comisia centrala pentru
recensamantul populatiei si al locuintelor, impartirea localitatilor in
sectoare, sectii si circumscriptii de recensamant;
f) asigura selectarea recenzorilor, recenzorilor-sefi si a responsabililor
de circumscriptie, precum si spatiile necesare desfasurarii instructajelor;
g) asigura mijloacele de transport necesare pregatirii si efectuarii
recensamantului la termenele si pe duratele prevazute in graficele elaborate de
comisiile de recensamant. Cota de carburanti necesara mijloacelor de transport
utilizate in scopul recensamantului, potrivit prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 63/1994 privind actualizarea unor normative de cheltuieli pentru
autoritatile si institutiile publice, aprobata si modificata prin Legea nr.
13/1995, cu modificarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 33/1997 privind competenta stabilirii de catre autoritatile administratiei
publice locale a normativelor proprii pentru dotarea cu autoturisme si a
consumului lunar de carburanti, aprobata prin Legea nr. 161/1997, se
suplimenteaza de catre Comisia centrala pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor cu cantitatea prevazuta in bugetul recensamantului, prezentat in
anexa nr. 2.
Art. 15
Pentru inregistrarea cu exactitate a numarului populatiei pe localitati, in
functie de domiciliul/resedinta fiecarei persoane la data recensamantului,
Ministerul de Interne va asigura, conform prevederilor Legii nr. 105/1996
privind evidenta populatiei si cartea de identitate, actualizarea cartilor de imobil,
inscrierea operativa in actele de identitate a mentiunii de schimbare a
domiciliului/resedintei, inclusiv a modificarilor survenite in denumirile
localitatilor si strazilor, precum si in numerotarea cladirilor, astfel incat
fiecare persoana sa poata fi recenzata corespunzator situatiei reale la data
recensamantului.
Art. 16
(1) In perioada 1 - 10 aprilie 2001 se organizeaza o ancheta de control
pentru verificarea volumului si calitatii informatiilor inscrise in formularele
de recensamant, care se va desfasura cu anchetatori special selectati in acest
scop, conform instructiunilor aprobate de catre Comisia centrala pentru
recensamantul populatiei si al locuintelor.
(2) Personalul prevazut la alin. (1) beneficiaza de drepturile stipulate la
art. 13.
Art. 17
Pentru prelucrarea datelor recensamantului Comisia Nationala pentru
Statistica si directiile generale judetene de statistica vor fi dotate cu
echipamente ce urmeaza sa fie achizitionate conform bugetului recensamantului
prevazut in anexa nr. 2.
Art. 18
Prelucrarea si publicarea rezultatelor definitive ale recensamantului se
vor face de catre Comisia Nationala pentru Statistica pe baza planului si
calendarului, aprobate de catre Comisia centrala pentru recensamantul
populatiei si al locuintelor.
Art. 19
Pentru efectuarea lucrarilor de pregatire, organizare, inregistrare,
prelucrare si publicare a rezultatelor recensamantului populatiei si al
locuintelor se suplimenteaza numarul de posturi al Comisiei Nationale pentru Statistica
si al unitatilor sale subordonate, peste numarul prevazut la art. 7 alin. (2)
si la art. 8 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 677/1998 privind
organizarea si functionarea Comisiei Nationale pentru Statistica, astfel:
a) in anul 2000: - la Comisia Nationala pentru Statistica: 3 salariati pe o
perioada de 12 luni fiecare, 18 salariati pe o perioada de 6 luni fiecare;
- la directiile generale judetene de statistica: 2 salariati pe o perioada
de 12 luni fiecare;
b) in anul 2001: - la Comisia Nationala pentru Statistica: 21 de salariati
pe o perioada de 12 luni fiecare;
- la directiile generale judetene de statistica: 6 salariati pe o perioada
de 12 luni fiecare, 20 de salariati pe o perioada de 10 luni fiecare.
Art. 20
(1) Fondurile necesare pregatirii, organizarii si efectuarii
recensamantului, prelucrarii datelor si publicarii rezultatelor, prezentate in
anexa nr. 2, se includ anual in bugetul Comisiei Nationale pentru Statistica.
(2) Ministerul Finantelor va introduce modificarile corespunzatoare in
bugetele anuale ale Comisiei Nationale pentru Statistica, potrivit alin. (1).
Art. 21
Pentru asigurarea in bune conditii a activitatilor de pregatire, organizare
si efectuare a recensamantului populatiei si al locuintelor se suplimenteaza
parcul auto al Comisiei Nationale pentru Statistica cu un autoturism de oras si
cu un microbuz.
Art. 22
Incalcarea prevederilor prezentei hotarari atrage, dupa caz, raspunderea
disciplinara, materiala, civila, contraventionala sau penala a celor vinovati.
Art. 23
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu sunt savarsite in
astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate
infractiuni:
a) impiedicarea persoanelor implicate in actiunea de recensamant de a
efectua inregistrarea si controlul datelor ce fac obiectul recensamantului, cu
respectarea prevederilor prezentei hotarari, sau a desfasurarii, in orice mod,
a lucrarilor recensamantului;
b) refuzul de a furniza organelor de recensamant informatiile prevazute in
formularele de inregistrare sau furnizarea de date eronate, precum si
neprezentarea, la comisia de recensamant, a persoanelor prevazute la art. 4
alin. (6);
c) nerespectarea de catre personalul insarcinat cu efectuarea recensamantului
a dispozitiilor legale si a instructiunilor privind modul de inregistrare a
populatiei si de pastrare a caracterului confidential al datelor personale
declarate de cetateni si inscrise in formularele de recensamant;
d) nerespectarea de catre personalul care asigura prelucrarea datelor
recensamantului a caracterului confidential al datelor si informatiilor
individuale declarate de populatie la recensamant;
e) nerespectarea de catre personalul mentionat la art. 9 alin. (1) a
caracterului confidential al datelor si informatiilor individuale declarate de
populatie la recensamant.
(2) Pentru faptele prevazute la alin. (1) lit. a) si b) cuantumul amenzii
este cuprins intre 200.000 lei si 2.000.000 lei, iar pentru faptele prevazute
la alin. (1) lit. c), d) si e) cuantumul amenzii este cuprins intre 500.000 lei
si 3.000.000 lei.
(3) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre primar
sau de persoane anume imputernicite de catre Comisia centrala sau de comisiile
judetene si a municipiului Bucuresti pentru recensamantul populatiei si al
locuintelor.
(4) Contraventiilor prevazute in prezentul articol le sunt aplicabile
dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor, cu modificarile ulterioare.
Art. 24
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
p. Presedintele Comisiei
Nationale pentru Statistica,
Constantin Chirca
Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Nicolae Noica
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministrul educatiei nationale,
Mircea Fronescu,
secretar de stat
Ministrul sanatatii,
Hajdu Gabor
Ministru de stat,
ministrul apararii nationale,
Victor Babiuc
p. Ministru de interne,
Liviu Popescu,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu
Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Vlad Rosca
Ministru delegat pe langa
primul-ministru pentru
minoritati nationale,
Eckstein Kovacs Peter
Secretariatul de Stat pentru Culte
Nicolae I. Branzea,
secretar de stat
Ministrul culturii,
Ion Caramitru
ANEXA 1
COMPONENTA
comisiilor judetene, a municipiului Bucuresti, municipale, ale sectoarelor
municipiului Bucuresti, orasenesti si comunale pentru recensamantul populatiei
si al locuintelor
A. Comisia judeteana si a municipiului Bucuresti:
Presedinte: - subprefectul judetului, subprefectul municipiului
Bucuresti
Vicepresedinti: - secretarul general al prefecturii
- directorul general al directiei generale judetene de
statistica, respectiv a municipiului Bucuresti
- directorul Directiei urbanism si amenajarea teritoriului
Secretar: - directorul directiei generale judetene de statistica,
directorul general adjunct al Directiei generale de
statistica a municipiului Bucuresti
Membri: - adjunctul sefului inspectoratului judetean de politie,
adjunctul directorului general al Directiei generale de
politie a municipiului
- inspectorul general adjunct al Inspectoratului scolar
- directorul Directiei sanitare
- directorul Directiei de munca si protectie sociala
- cate un specialist din administratia publica locala,
cultura, invatamant, sanatate, urbanizare
B. Comisia municipala, oraseneasca si a sectorului municipiului Bucuresti:
Presedinte: - viceprimar al municipiului, orasului, sectorului
Vicepresedinte: - secretarul municipiului, orasului, sectorului
Secretar: - seful oficiului/compartimentului de stare civila
Membri: - adjunctul sefului politiei
- inspectorul scolar general adjunct
- seful compartimentului pentru administrarea fondului
locativ din cadrul primariei
- seful sectiei sanitare a municipiului, orasului,
sectorului
- cate un specialist din administratia publica locala,
invatamant, sanatate, urbanizare
C. Comisia comunala:
Presedinte: - primarul comunei
Secretar: - secretarul comunei
Membri: - directorul unei scoli din satul resedinta de comuna
- referentul cu starea civila din primarie
- seful postului de politie
- seful circumscriptiei medicale.
ANEXA 2
BUGETUL
recensamantului populatiei si al locuintelor in anul 2001
I. Cheltuieli de personal
1. Indemnizatii/cheltuieli pentru personalul participant la recensamant
- mii lei -
Indemnizatiile recenzorilor pentru ancheta-pilot 150.400
Indemnizatiile recenzorilor pentru ancheta de control 800.000
Indemnizatiile personalului pentru sectorizare 11.520.000
Cheltuieli pentru personalul angajat suplimentar la
Comisia Nationala pentru Statistica in anul 2000 763.899
Cheltuieli pentru personalul angajat suplimentar la
Comisia Nationala pentru Statistica in anul 2001 1.328.723
Cheltuieli pentru personalul angajat suplimentar la
directiile generale judetene de statistica in anul 2000 7.751.473
Cheltuieli pentru personalul angajat suplimentar la
directiile generale judetene de statistica in anul 2001 55.955.045
Indemnizatii pentru specialistii cooptati 902.400
Indemnizatii pentru recenzori si recenzorii-sefi 195.200.000
Indemnizatii pentru personalul de paza si securitate
a materialelor de recensamant 235.000
TOTAL 1: 274.606.940
2. Cheltuieli de deplasare, diurna si transport
Cercetare, documentare 648.000
Ancheta-pilot 105.665
Ancheta de control 123.503
Recensamantul propriu-zis 84.578.364
TOTAL 2: 85.455.532
TOTAL CHELTUIELI DE PERSONAL (1+2): 360.062.472
II. Cheltuieli materiale si servicii
1. Ancheta-pilot (recensamant de proba)
Cheltuieli pentru prelucrare 127.350
Cheltuieli pentru telefon 20.868
Hartie si tiparirea formularelor de recensamant 8.800
Cheltuieli pentru energie 30.240
TOTAL 1: 187.258
2. Ancheta de control
Cheltuieli pentru prelucrare 69.600
Cheltuieli pentru telefon 20.868
Hartie si tiparirea formularelor de recensamant 11.350
Cheltuieli pentru energie 181.124
TOTAL 2: 282.942
3. Sectorizare
Materiale cartografice 13.000.000
Cheltuieli pentru posta, telefon, fax 1.230.000
TOTAL 3: 14.230.000
4. Efectuarea recensamantului propriu-zis
Hartie si tiparirea formularelor pentru recensamant 70.000.000
Hartie si tiparirea publicatiilor 400.000
Inchirieri de localuri pentru instruiri 705.000
Carburanti, lubrifianti 1.484.185
Intretinere, reparatii curente la parcul auto 26.000.000
Cheltuieli pentru posta, telefon, fax in anul 2000 2.384.035
Cheltuieli pentru posta, telefon, fax in anul 2001 600.000
Cheltuieli pentru popularizare 1.355.000
Cheltuieli administrativ-gospodaresti 853.900
Cheltuieli pentru prelucrare 1.221.500
Cheltuieli pentru energie 2.072.700
Cheltuieli cu materiale consumabile 223.720
Cheltuieli neprevazute 1.000.000
TOTAL 4: 108.300.040
TOTAL CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII (1+2+3+4): 123.000.240
III. Cheltuieli de capital
Investitii ale Comisiei Nationale pentru Statistica
si ale directiilor generale judetene de statistica 15.719.000
TOTAL CHELTUIELI DE CAPITAL: 15.719.000
TOTAL( I+II+III): 498.781.712