HOTARARE Nr. 937 din 10 iunie 2004
pentru modificarea si completarea Procedurilor privind accesul la masurile
pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si
instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr. 377/2002
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 558 din 23 iunie 2004

In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei
de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a
acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu
modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Beneficiarii serviciilor de informare si consiliere profesionala sunt
persoanele in cautarea unui loc de munca, aflate in situatiile prevazute la
art. 16 din lege, precum si persoanele care beneficiaza de servicii de formare
profesionala in mod gratuit, prevazute la art. 66 alin. (1) din lege."
2. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Serviciile de mediere a muncii se acorda gratuit pentru categoriile de
persoane prevazute la art. 16 din lege."
3. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Serviciile de mediere a muncii se pot acorda si contra cost de catre
furnizorii de servicii specializate din sectorul public sau privat, acreditati
de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, sau de furnizorii de
servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca din statele
membre ale Uniunii Europene si din Spatiul Economic European, care au fost
supusi unei astfel de conditii in statul de origine sau de provenienta."
4. Alineatele (2) si (3) ale articolului 18 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele care nu beneficiaza de indemnizatii de somaj si doresc
sa participe la servicii de mediere a muncii trebuie sa depuna o cerere,
conform anexei nr. 9 la norme, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca.
(3) In cazul neincadrarii in munca, persoanele prevazute la alin. (2) vor
reinnoi cererea de participare la serviciile de mediere a muncii, la 6
luni."
5. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) Beneficiarii programelor de formare profesionala sunt persoanele aflate
in situatiile prevazute la art. 16 si la art. 66 alin. (1) si (2) din lege.
(2) Persoanele aflate in detentie care mai au de executat cel mult 9 luni
pana la ultima zi de executare a pedepsei, prevazute la art. 66 alin. (4) din
lege, pot urma un program de formare profesionala care sa le asigure cresterea
si diversificarea competentelor profesionale in scopul asigurarii reintegrarii
pe piata muncii."
6. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
(1) Serviciile de formare profesionala sunt gratuite pentru categoriile de
persoane prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege.
(2) Gratuitatea prevazuta la alin. (1) se acorda in conditiile prevazute la
art. 66 alin. (3) si la art. 66^1 alin. (6) din lege.
(3) Persoanele care nu se incadreaza in prevederile alin. (1) si (2) si
nici in cele ale art. 25 alin. (2) si doresc sa urmeze un program de formare
profesionala realizat de agentiile pentru ocuparea fortei de munca sau centrele
regionale de formare profesionala a adultilor suporta contravaloarea
cheltuielilor pentru organizarea programului."
7. Alineatele (1) si (2) ale articolului 27 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
(1) Persoanele prevazute la art. 66 alin. (1) din lege au acces la programele
de formare profesionala gratuite, daca au fost cuprinse in servicii de
informare si consiliere profesionala sau de mediere si au recomandare pentru
programul de formare profesionala.
(2) La programele de formare profesionala pot fi admise persoanele care
indeplinesc conditiile de acces prevazute pentru programul respectiv."
8. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
(1) Formarea profesionala a persoanelor in cautarea unui loc de munca se
realizeaza de agentiile pentru ocuparea fortei de munca prin centrele de
formare profesionala din subordinea acestora si prin centrele regionale pentru
formarea profesionala a adultilor ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei
de Munca, precum si prin furnizori de formare profesionala din sectorul public
sau privat, denumiti in continuare furnizori, cu care incheie contracte
potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5, care au fost autorizati in
conditiile legislatiei privind formarea profesionala a adultilor.
(2) Programele de formare profesionala la care participa persoanele aflate
in detentie care mai au de executat cel mult 9 luni pana la ultima zi de
detentie se organizeaza in colaborare cu unitatile subordonate Directiei
Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei.
(3) Programele de formare profesionala la care participa persoanele cu
nevoi speciale se organizeaza in colaborare cu structurile teritoriale
specializate ale administratiei publice locale si ale Autoritatii Nationale
pentru Persoanele cu Handicap."
9. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
(1) In cazul in care programele de formare profesionala se realizeaza prin
furnizori, selectarea acestora in vederea incheierii contractelor prevazute la
art. 28 alin. (1) se face de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca,
prin procedura de cerere de oferta, de regula o singura data pe an, pentru
fiecare meserie sau ocupatie, in conditiile prevazute de legislatia privind
achizitiile publice si de art. 38 din norme.
(2) Criteriul pe baza caruia se atribuie contractul in urma cererii de
oferta prevazute la alin. (1) este oferta cea mai avantajoasa din punct de
vedere tehnico-economic.
(3) Daca in derularea activitatii de formare profesionala se constata ca
furnizorul selectionat in urma procedurii de cerere de oferta nu respecta
prevederile contractului incheiat sau nu mai poate desfasura activitatea ca
urmare a retragerii autorizatiei, agentia pentru ocuparea fortei de munca va
proceda la rezilierea contractului si la desemnarea altui furnizor prin
repetarea procedurii mentionate."
10. Dupa articolul 29 se introduce articolul 29^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 29^1
(1) Agentia pentru ocuparea fortei de munca, in baza contractului incheiat
cu furnizorul, solicita acestuia derularea de programe de formare profesionala.
(2) Furnizorul are obligatia sa transmita agentiei pentru ocuparea fortei
de munca, cu cel putin 5 zile inainte de data stabilita pentru inceperea
fiecarui program solicitat, urmatoarele documente:
a) instiintare cu privire la data de incepere a programului de formare
profesionala, precum si la data de sustinere a examenului de absolvire;
b) planul de pregatire - graficul desfasurator;
c) programa de pregatire si modalitatile de evaluare a programului, conform
modelului prevazut in anexa nr. 2, respectiv in anexa nr. 3 la Metodologia de
autorizare a furnizorilor de formare profesionala a adultilor, aprobata prin
Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului
educatiei, cercetarii si tineretului nr. 353/5.202/2003;
d) lista formatorilor pentru pregatirea teoretica si pregatirea practica,
insotita de copii de pe actele de studii care atesta pregatirea acestora; copii
de pe contractele in baza carora se asigura personalul de predare-instruire sau
personalul implicat in organizarea programului."
11. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
(1) Programele de formare profesionala se organizeaza in vederea ocuparii
unui numar cat mai mare de absolventi din randul persoanelor in cautarea unui
loc de munca.
(2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca incheie contracte cu
angajatorii care solicita calificarea fortei de munca in vederea angajarii,
conform modelului prevazut in anexa nr. 6."
12. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 31
Serviciile de formare profesionala pentru categoriile de persoane prevazute
la art. 66 alin. (1) si (2) din lege, precum si programele de formare
profesionala la care participa persoanele aflate in detentie care mai au de
executat cel mult 9 luni pana la ultima zi de detentie, organizate de agentiile
pentru ocuparea fortei de munca, se finanteaza din bugetul asigurarilor pentru
somaj."
13. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32
(1) Cheltuielile ocazionate de programele de formare profesionala
organizate prin centrele proprii de formare profesionala sau prin centrele
regionale pentru formarea profesionala a adultilor sunt formate din cheltuieli
de formare profesionala si cheltuieli cu caracter social.
A. Cheltuielile de formare profesionala cuprind:
a) cheltuielile de personal aferente personalului implicat in activitatea
de organizare a programului de formare profesionala;
b) cheltuielile de personal aferente personalului de specialitate care
desfasoara activitati de predare-instruire;
c) cheltuielile de personal aferente membrilor comisiei de examinare, altii
decat personalul propriu;
d) cheltuielile de intretinere si gospodarire, materiale si prestarile de
servicii cu caracter functional;
e) cheltuielile cu materii prime necesare prelucrarii in cadrul instruirii
practice;
f) cheltuielile pentru materiale de instruire si manuale;
g) cheltuielile pentru echipamente de protectie;
h) cheltuielile de publicitate prin presa, radio si televiziune.
B. Cheltuielile cu caracter social cuprind:
a) cheltuielile pentru rechizite;
b) cheltuielile pentru consultatii medicale, analize medicale si teste
necesare participarii la programul de formare profesionala;
c) cheltuielile pentru abonamente pe mijloacele de transport in comun sau
cheltuielile de transport dus-intors pe traseul cel mai scurt de la domiciliu
la locul de cazare, in conditiile prevazute la art. 66^1 alin. (2) lit. d) din
lege;
d) cheltuielile de cazare;
e) cheltuielile pentru acoperirea mesei.
(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. B.c) - e) se suporta din
bugetul asigurarilor pentru somaj in conditiile prevazute de reglementarile in
vigoare pentru salariatii institutiilor publice si ai regiilor autonome cu
specific deosebit pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum
si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului.
(3) Cheltuielile efectuate cu pregatirea profesionala a persoanelor aflate
in detentie, in cadrul programelor de formare profesionala organizate de
agentiile pentru ocuparea fortei de munca in colaborare cu unitatile
subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului
Justitiei, care se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, sunt
cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. A.a) - g) si lit. B.a).
(4) Cheltuielile privind proiectele de standarde ocupationale prevazute la
art. 69 alin. (2) din lege, precum si cheltuielile pentru acoperirea taxelor de
autorizare a centrelor de formare profesionala din subordinea agentiilor pentru
ocuparea fortei de munca si a centrelor regionale pentru formarea profesionala
a adultilor ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca se suporta din
bugetul asigurarilor pentru somaj."
14. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
(1) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca pot plati lunar serviciile
prestate de furnizori pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala
in luna pentru care se face plata sau integral la finalizarea programului de
formare profesionala.
(2) Platile lunare se fac in limita a 70% din suma reprezentand serviciile
prestate de furnizor pentru persoanele care au urmat programul de formare
profesionala in luna pentru care se face plata.
(3) Virarea sumelor se face in luna urmatoare celei in care au fost
prestate serviciile, in baza certificarii realizarii acestora, potrivit
contractului incheiat cu furnizorul de servicii, de catre responsabilul de
programe de formare profesionala prevazut la art. 40, precum si cu respectarea
celorlalte reglementari privind modalitatile de plata prevazute la pct. 6 din
anexa nr. 5.
(4) Dupa sustinerea examenului la incheierea programului, agentiile pentru
ocuparea fortei de munca platesc furnizorilor diferenta dintre suma
reprezentand serviciile prestate de acestia pentru persoanele care au urmat
programul de formare profesionala si suma platita in conditiile alin.
(2)."
15. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34
Elaborarea programelor de formare profesionala se face in conformitate cu
legislatia in vigoare privind formarea profesionala a adultilor."
16. Articolele 35, 36 si 37 se abroga.
17. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38
(1) Durata programelor de formare profesionala pentru persoanele care
beneficiaza in mod gratuit de acestea este de maximum 9 luni.
(2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca pot organiza, cu aprobarea
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, programe de formare
profesionala cu o durata mai mare de 9 luni, fara a depasi 24 de luni, cu
conditia angajarii tuturor absolventilor programului pentru care se solicita
aprobarea.
(3) Pentru aprobarea organizarii de programe de formare profesionala cu o
durata mai mare de 9 luni se va depune la Agentia Nationala pentru Ocuparea
Fortei de Munca urmatoarea documentatie:
a) referatul justificativ pentru organizarea programului de formare
profesionala pe o durata mai mare de 9 luni;
b) obiectivele programului de formare profesionala, exprimate in
competentele profesionale ce urmeaza sa fie dobandite de fiecare persoana care
urmeaza programul;
c) planul si programa de pregatire;
d) numarul de persoane in cautarea unui loc de munca pentru care se propune
organizarea programului;
e) devizul estimativ al cheltuielilor prevazute la art. 32;
f) contractele cu angajatorii."
18. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
(1) Pentru persoanele care detin cunostinte, abilitati si deprinderi
corespunzatoare uneia sau mai multor unitati de competenta din cadrul unei
ocupatii, demonstrate pe baza certificatului de competenta profesionala
eliberat de un centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale,
autorizat in conditiile legii, sau a unui certificat de absolvire, se pot
elabora si organiza programe de formare profesionala pentru dobandirea acelor
competente care sa le permita obtinerea certificatului de calificare.
(2) Persoanele care cumuleaza certificate de competenta pentru toate
unitatile de competenta din cadrul unei ocupatii se pot inscrie la examenul de
absolvire pentru obtinerea unui certificat de calificare.
(3) In cazul programelor de formare profesionala structurate pe module, la
examenul de absolvire pentru obtinerea unui certificat de calificare se pot
inscrie si persoanele care au cumulat certificate de absolvire pentru module
care corespund programului pentru care se organizeaza examenul, in proportie de
minimum 70% ."
19. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Pentru organizarea fiecarui program de formare profesionala directorul
executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca emite o dispozitie conform
anexei nr. 8, prin care numeste si un responsabil de program de formare
profesionala, cu exceptia programelor de formare profesionala organizate de
centrele regionale de formare profesionala a adultilor.
(2) Responsabilul de program de formare profesionala are urmatoarele sarcini
in cazul in care formarea profesionala se desfasoara prin furnizori:
a) verifica documentatia necesara organizarii programului de formare
profesionala, prezentata de furnizor;
b) monitorizeaza si are drept de control asupra desfasurarii programului de
formare profesionala, in conformitate cu prevederile caietului de sarcini si cu
obligatiile asumate prin contract;
c) asista la examenul de absolvire al participantilor la programul de
formare profesionala."
20. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 41
(1) Pentru inscrierea la programele de formare profesionala persoanele
prevazute la art. 16 lit. a), b), d), e) si f) din lege vor prezenta la agentia
pentru ocuparea fortei de munca urmatoarele acte:
a) recomandare din partea centrului de informare si consiliere privind
cariera sau a serviciului de mediere;
b) cerere de inscriere la programul de formare profesionala, conform
modelului prezentat in anexa nr. 9; in situatia persoanelor care beneficiaza de
servicii de formare profesionala gratuite, cererea cuprinde si angajamentul
persoanei cu privire la suportarea consecintelor legale prevazute de lege;
c) actul de identitate, in original si in copie;
d) certificatul de nastere, in original si in copie;
e) actele de studii eliberate in conditiile legii, in original si in copie;
f) actul medical din care sa rezulte starea sanatatii persoanei si faptul
ca aceasta este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea meseriei in
care doreste sa se califice.
(2) Persoanele inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca,
care desfasoara activitati in mediul rural si nu realizeaza venituri lunare sau
realizeaza venituri lunare mai mici decat indemnizatia de somaj, prevazute la
art. 66 alin. (1) din lege, vor depune pe langa actele prevazute la alin. (1)
si urmatoarele acte:
a) actul eliberat de organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului
Finantelor Publice;
b) dovada ca desfasoara activitatea pe raza comunei sau a satului, eliberata
de autoritatile administratiei publice locale, dupa caz;
c) dovada incadrarii in munca printr-un act eliberat de angajator, din care
sa rezulte venitul lunar realizat, locul de munca si domeniul in care persoana
isi desfasoara activitatea, dupa caz.
(3) Persoanele prevazute la art. 66 alin. (2) din lege vor depune actele
prevazute la alin. (1) lit. b) - f) si, dupa caz, urmatoarele acte:
a) actul emis de angajator, din care sa reiasa data si motivul suspendarii
raporturilor de munca sau de serviciu, data reluarii acestora, precum si
acordul pentru participarea la un program de formare profesionala pe intreaga
perioada a acestuia;
b) certificatul de nastere al copilului, in original si in copie;
c) livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra, in original si in
copie;
d) actul in baza caruia au fost incadrate in munca si decizia de revizuire
medicala, din care sa reiasa redobandirea capacitatii de munca pentru
persoanele care si-au reluat activitatea dupa pensionarea pentru invaliditate,
in original si in copie.
(4) Persoanele prevazute la art. 26 alin. (3) vor depune actele prevazute
la alin. (1) lit. b) - f) si chitanta de achitare a sumei reprezentand
contravaloarea unui avans de cel putin 25% din cheltuielile pentru organizarea
programului de formare profesionala, restul sumei urmand a fi achitat in cel
mult 3 rate pe perioada derularii programului de formare profesionala.
(5) Copiile de pe actele prezentate o data cu originalul se certifica
pentru autenticitate prin inscrierea mentiunii <<conform cu
originalul>>, urmata de numele, prenumele si semnatura functionarului
public, precum si de data la care s-a facut mentiunea, si se pastreaza la dosar
impreuna cu celelalte acte."
21. Alineatul (1) al articolului 42 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 42
(1) Programele de formare profesionala se organizeaza pe grupe constituite
din maximum 28 de cursanti pentru pregatirea teoretica si maximum 14 cursanti
pentru pregatirea practica."
22. Alineatul (4) al articolului 42 se abroga.
23. Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 43
(1) Activitatea de calificare cuprinde pregatirea teoretica si pregatirea
practica.
(2) Programul de pregatire practica si teoretica se stabileste in
conformitate cu prevederile legale in vigoare."
24. Articolele 44 si 45 se abroga.
25. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 46
(1) In cazul programelor de formare profesionala realizate prin centrele
proprii de formare profesionala sau prin centrele regionale pentru formarea
profesionala a adultilor, la care formatorii pentru pregatirea teoretica si
practica nu sunt angajatii institutiei, agentiile pentru ocuparea fortei de
munca, respectiv centrele regionale pentru formarea profesionala a adultilor
vor asigura, in conditiile legii, pentru derularea acestor programe, formatori
din afara institutiei.
(2) Formatorii pentru pregatirea practica raspund, potrivit legii, de
prelucrarea catre participantii la programul de formare profesionala a Normelor
tehnice de securitate a muncii si a normelor P.S.I. specifice."
26. Articolul 47 se abroga.
27. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 49
(1) Participantii la programele de formare profesionala trebuie sa respecte
planul de pregatire - graficul desfasurator.
(2) Persoanelor prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege li se aplica
prevederile art. 37 alin. (5) din norme, daca numarul absentelor nemotivate
depaseste 10% din totalul orelor prevazute in planul de pregatire."
28. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 51
(1) Evaluarea participantilor la programe de formare profesionala, precum
si organizarea si sustinerea examenului de absolvire se fac in conformitate cu
prevederile legislatiei in vigoare privind certificarea formarii profesionale a
adultilor.
(2) Examenul de absolvire se organizeaza in termen de cel mult 10 zile de
la finalizarea programului de formare profesionala."
29. Articolele 52, 53, 54, 55, 56 si 57 se abroga.
30. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 58
(1) Participantilor la programe de formare profesionala care au promovat
examenul de absolvire li se elibereaza, dupa caz, certificat de calificare sau
certificat de absolvire, in conditiile legii.
(2) Participantilor la programe de formare profesionala care nu promoveaza
examenul de absolvire sau nu se prezinta la sustinerea acestuia li se
elibereaza, potrivit prevederilor legale privind certificarea formarii
profesionale a adultilor, o adeverinta de participare la programul de formare
profesionala.
(3) Beneficiarii de programe de formare profesionala gratuite care nu
promoveaza primul examen de absolvire sau nu se prezinta la sustinerea acestuia
au dreptul la o singura reexaminare gratuita.
(4) Data sustinerii reexaminarii se stabileste intr-un interval de cel mult
30 de zile calendaristice de la data primului examen."
31. Articolul 59 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 59
Beneficiarii serviciilor de consultanta si asistenta pentru inceperea unei
activitati independente sau pentru initierea unei afaceri sunt, in conformitate
cu art. 71 din lege, persoanele in cautarea unui loc de munca, precum si
studentii care solicita acordarea de credite cu dobanda avantajoasa din bugetul
asigurarilor pentru somaj, conform art. 86 alin. (4) din lege."
32. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 60
(1) Serviciile de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati
independente sau pentru initierea unei afaceri se acorda gratuit, la cerere, o
singura data, persoanelor prevazute la art. 16 lit. a), b), d), e) si f) din
lege pentru fiecare perioada in care se afla in cautarea unui loc de munca,
precum si studentilor care solicita acordarea de credite cu dobanda avantajoasa
din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 86 alin. (4) din lege.
(2) Persoanele care nu se incadreaza in prevederile alin. (1) pot beneficia
de servicii de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati
independente sau pentru initierea unei afaceri, in baza unei cereri adresate
agentiei pentru ocuparea fortei de munca, cu suportarea cheltuielilor efectuate
de aceasta."
33. La articolul 64, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu
urmatorul cuprins:
"(2) Studentii care solicita acordarea de credite cu dobanda
avantajoasa din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 86 alin. (4)
din lege, vor depune o data cu documentatia pentru acordarea creditului cererea
prevazuta la alin. (1), insotita de urmatoarele documente:
a) actul de identitate, in copie;
b) adeverinta, eliberata de institutia de invatamant superior de stat sau
particular, autorizata sau acreditata, in conditiile legii, din care sa rezulte
ca au statut de student si urmeaza studiile la cursuri de zi;
c) declaratie pe propria raspundere ca au statut de student pentru prima
data."
34. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 68
Beneficiarii acestei masuri sunt persoanele carora li s-a stabilit dreptul
la indemnizatie de somaj, in conditiile legii, si care, inainte de expirarea
perioadei pentru care sunt indreptatite sa primeasca indemnizatia, se
incadreaza in munca, pentru program normal de lucru, pe durata mai mare de 12
luni, la angajatori cu care nu au mai fost in raporturi de munca sau de
serviciu in ultimii 2 ani."
35. La articolul 69 alineatul (1), dupa litera b) se introduc literele c)
si d) cu urmatorul cuprins:
"c) actul in baza caruia au fost incadrate in munca, in copie;
d) document emis de angajator, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani
acesta nu a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoana
respectiva."
36. Dupa alineatul (4) al articolului 70 se introduce alineatul (4^1) cu
urmatorul cuprins:
"(4^1) Persoanele aflate in situatia prevazuta la art. 73 alin. (1)
din lege vor depune o data cu dovada incadrarii in munca, prevazuta la alin.
(1), si documentele prevazute la art. 69 alin. (1) lit. b) - d)."
37. La articolul 75 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform
modelului prezentat in anexa nr. 13 la norme, care constituie titlu
executoriu."
38. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 80
Daca raporturile de munca sau de serviciu inceteaza intr-o perioada mai
mica de 12 luni de la data incadrarii in munca, din motivele prevazute la art.
76 alin. (1) din lege, sumele acordate conform art. 74 sau 75 din lege se vor
recupera pe baza angajamentelor beneficiarilor, care constituie titluri
executorii."
39. Alineatul (2) al articolului 81 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) sunt efectuate in cadrul
realizarii programelor de ocupare temporara a fortei de munca din randul
somerilor, pentru activitati care au ca scop dezvoltarea comunitatilor
locale."
40. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 83
Activitatile care pot fi subventionate din sursele prevazute la art. 78 din
lege sunt desfasurate de autoritati publice locale sau de angajatori in baza contractelor
incheiate cu autoritatile administratiei publice locale cu respectarea
reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
41. Articolele 84 si 85 se abroga.
42. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 86
Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul
asigurarilor pentru somaj prin prestarea unei activitati in scopul dezvoltarii
comunitatii locale, angajatorii trebuie sa faca dovada ca au prevazut in statut
activitatea respectiva si ca li s-au atribuit contractele de catre autoritatile
administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare privind
achizitiile publice."
43. Alineatele (2) si (3) ale articolului 87 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Programele de ocupare anuale transmise de agentiile pentru
ocuparea fortei de munca cuprind numarul de locuri de munca ce pot fi
subventionate in anul respectiv luand in considerare suma alocata prin buget cu
aceasta destinatie, precum si perioada de incadrare in munca a fortei de munca
din randul somerilor, de maximum 12 luni.
(3) O data cu aprobarea programelor de ocupare de catre autoritatile
administratiei publice prevazute la alin. (1) se imputerniceste primarul sau,
dupa caz, presedintele consiliului judetean sa repartizeze, in limita numarului
de persoane prevazute in programul de ocupare, locurile de munca subventionate,
pe lucrari si activitati pentru dezvoltarea comunitatii locale respective, si
sa le distribuie angajatorilor care le organizeaza, pe baza contractelor atribuite
cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
44. Alineatul (1) al articolului 88 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 88
(1) Angajatorii care doresc sa presteze activitati pentru dezvoltarea
comunitatilor locale vor depune propunerile lor la primarul localitatii sau,
dupa caz, la presedintele consiliului judetean, in scopul atribuirii
contractelor cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile
publice, precum si al aprobarii pentru repartizarea unui numar de locuri de
munca subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj."
45. La articolul 92 alineatul (1), dupa litera c) se introduce litera d) cu
urmatorul cuprins:
"d) un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate in
luna respectiva."
46. Alineatul (2) al articolului 92 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cererea de finantare, raportul tehnic privind executia lucrarii
si raportul financiar se depun de angajator la autoritatea administratiei
publice locale pana la data de 3 a lunii urmatoare celei pentru care se
solicita finantarea, iar statele de plata se depun pana la data de 15 a lunii
urmatoare celei pentru care se solicita finantarea."
47. Articolul 93 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 93
(1) Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul
general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar
angajatorii le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic privind executia
lucrarii si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii
urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea
fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
(2) Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care
se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea
fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de
plata semnate.
(3) Autoritatea administratiei publice locale va depune la agentia pentru
ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti solicitarea
pentru acordarea subventiei prevazute la art. 79 alin. (2) din lege, cel mai
tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita
finantarea.
(4) Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului
Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor cel tarziu pana la
data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea."
48. Alineatul (1) al articolului 94 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 94
(1) Beneficiarii subventiilor de la bugetul asigurarilor pentru somaj,
prevazute la art. 80 din lege, sunt angajatorii care incadreaza in munca, pe
perioada nedeterminata, absolventi ai institutiilor de invatamant, care la data
absolvirii studiilor nu aveau raporturi de munca sau de serviciu."
49. La articolul 97, dupa litera b) se introduc literele c), d), e), f) si
g) cu urmatorul cuprins:
"c) actul de identitate al absolventului, in copie;
d) actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie;
e) actul de absolvire a institutiei de invatamant, in copie;
f) declaratie pe propria raspundere a absolventului ca la data absolvirii
studiilor nu avea raporturi de munca sau de serviciu;
g) declaratie pe propria raspundere a angajatorului, din care sa rezulte ca
posturile pe care au fost incadrati absolventi in conditiile art. 80 din lege
nu sunt posturi de munca reinfiintate in mai putin de 6 luni de la desfiintarea
acestora."
50. Alineatul (1) al articolului 98 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 98
(1) Masurile de stimulare prevazute la art. 80 alin. (1) si (2) din lege se
acorda angajatorilor pe o perioada de 12 luni si, respectiv, 18 luni de la data
incheierii conventiei prevazute la art. 96 si constau in acordarea unei sume
lunare in cuantumul prevazut la art. 80 din lege."
51. Dupa alineatul (4) al articolului 98 se introduce alineatul (5) cu
urmatorul cuprins:
"(5) Perioada de suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu nu
face parte din perioada de acordare a masurilor de stimulare."
52. Alineatul (2) al articolului 100 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca in perioada prevazuta la alin. (1) raporturile de munca sau
de serviciu ale absolventilor inceteaza din motivele prevazute la art. 83 alin.
(2) din lege, angajatorul este obligat sa restituie in totalitate agentiilor
pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare absolvent plus
dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii
raporturilor de munca sau de serviciu."
53. Alineatele (3) si (4) ale articolului 100 se abroga.
54. Alineatul (2) al articolului 102 se abroga.
55. Alineatul (4) al articolului 102 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Decontarea cheltuielilor aferente pregatirii profesionale a
absolventilor care au promovat examenul de absolvire se face la finalizarea
cursurilor, in baza urmatoarelor documente:
a) tabelul nominal cu absolventii care au promovat examenul de absolvire,
conform modelului prezentat in anexa nr. 18 la norme;
b) Certificatul de calificare profesionala sau Certificatul de absolvire,
in copie;
c) devizul cheltuielilor pe cursant."
56. La articolul 103, dupa litera b) se introduce litera c) cu urmatorul
cuprins:
"c) angajatorii care incadreaza in munca, potrivit legii, someri care
in termen de cel mult 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru
a solicita pensia anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita
de varsta, daca nu indeplinesc conditiile de a solicita pensia anticipata
partiala."
57. Articolul 104 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 104
La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane din randul
celor prevazute la art. 103, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor
prezenta liste cuprinzand persoanele inregistrate in evidentele proprii, care
fac parte din aceste categorii si care corespund din punct de vedere al
calificarii profesionale."
58. Dupa articolul 105 se introduce articolul 105^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 105^1
(1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 85 alin. (5) din lege,
calculul datelor la care persoana indeplineste conditiile pentru a solicita
pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta
revine angajatorului care isi asuma raspunderea pentru datele comunicate.
(2) La calculul datelor prevazute la alin. (1) angajatorul va avea in
vedere conditiile existente la data angajarii, respectiv varsta persoanei,
stagiul de cotizare in sistemul asigurarilor sociale de stat si locul de munca
pe care a fost incadrata persoana.
(3) Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a
municipiului Bucuresti, verifica pe baza documentelor prezentate de angajator
corectitudinea calculului prevazut la alin. (1)."
59. Alineatul (1) al articolului 107 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 107
(1) Masura de stimulare prevazuta la art. 85 alin. (1) si (2) din lege se
acorda angajatorilor pe o perioada de 12 luni de la data incheierii conventiei si
consta in acordarea unei sume lunare reprezentand un salariu de baza minim brut
pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata."
60. Dupa alineatul (1) al articolului 107 se introduc alineatele (1^1) si
(1^2) cu urmatorul cuprins:
"(1^1) Subventionarea locurilor de munca vacante pentru incadrarea in
munca, in conditiile art. 85 alin. (2) din lege, a persoanelor cu handicap nu
poate depasi 60% din costurile salariale ale angajatorului, pe o perioada de un
an de la angajare, aferente persoanelor cu handicap incadrate in munca.
(1^2) Masura de stimulare prevazuta la art. 85 alin. (5) din lege se acorda
angajatorilor pe perioada angajarii, de la data incheierii conventiei pana la
data indeplinirii conditiilor de pensionare, si consta in acordarea unei sume
lunare reprezentand un salariu de baza minim brut pe tara in vigoare in luna
pentru care se face plata."
61. Alineatul (4) al articolului 107 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Pentru perioada in care raporturile de munca sau de serviciu ale
persoanelor incadrate in baza conventiei prevazute la art. 105 sunt suspendate,
masurile de stimulare prevazute la art. 85 din lege nu se acorda."
62. Dupa alineatul (4) al articolului 107 se introduce alineatul (5) cu
urmatorul cuprins:
"(5) Perioada de suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu nu
face parte din perioada de acordare a masurilor de stimulare."
63. Articolul 108 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 108
(1) Angajatorii care incadreaza in munca persoanele prevazute la art. 85
alin. (1) si (2) din lege si care incheie conventii cu agentiile pentru
ocuparea fortei de munca sunt obligati sa mentina raporturile de munca sau de
serviciu ale acestora cel putin 2 ani de la data incadrarii.
(2) Daca in perioada mentionata la alin. (1) raporturile de munca sau de
serviciu inceteaza din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din lege,
angajatorul este obligat sa restituie in totalitate sumele incasate pentru
fiecare persoana plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in
vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu."
64. Titlul capitolului VIII va avea urmatorul cuprins:
"CAP. 8
Acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj de credite in conditii
avantajoase si fonduri nerambursabile"
65. La articolul 109, litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod
independent, autorizate potrivit legii;"
66. La articolul 109, dupa litera e) se introduce litera f) cu urmatorul
cuprins:
"f) persoane in varsta de pana la 30 de ani, care au statut de student
pentru prima data si urmeaza studiile la cursuri de zi la o institutie de
invatamant superior de stat sau particular, autorizata ori acreditata, in
conditiile legii, care infiinteaza sau dezvolta, individual ori impreuna cu
alti studenti care indeplinesc conditiile prevazute de lege, intreprinderi mici
si mijlocii, unitati cooperatiste, asociatii familiale sau care desfasoara in
mod independent o activitate economica in calitate de persoana fizica
autorizata."
67. La articolul 109, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu
urmatorul cuprins:
"(2) Pot fi beneficiari de fonduri nerambursabile, in conditiile
legii, urmatoarele persoane juridice sau fizice:
a) intreprinderi mici si mijlocii;
b) unitati cooperatiste;
c) asociatii familiale infiintate de someri;
d) someri care au dobandit calitatea de persoana fizica autorizata sa
desfasoare in mod independent o activitate economica."
68. Articolul 110 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 110
Conditiile de acordare si rambursare a creditelor, de acordare a fondurilor
nerambursabile, modul de stabilire a garantiilor, organizare si desfasurarea
licitatiilor pentru desemnarea bancilor si a agentiilor autorizate sa acorde
credite, respectiv fonduri nerambursabile din bugetul asigurarilor pentru
somaj, se vor stabili prin norme metodologice comune ale Ministerului Muncii,
Solidaritatii Sociale si Familiei si Bancii Nationale a Romaniei, care se publica
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
69. Articolul 111 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 111
(1) Beneficiaza de reducerea sumei reprezentand contributia de 3% datorata
bugetului asigurarilor pentru somaj angajatorii care incadreaza in munca
persoane din randul somerilor si pe care le mentin in activitate o perioada de
cel putin 6 luni de la data angajarii.
(2) De aceeasi facilitate beneficiaza si angajatorii care primesc credite
in conditiile art. 86 alin. (1) si (4) din lege, numai pentru somerii incadrati
peste nivelul de 50% din locurile de munca nou-create.
(3) Angajatorii care primesc fonduri nerambursabile din bugetul
asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 86^1 din lege, beneficiaza de
reducere la plata contributiei, potrivit alin. (1), numai pentru somerii
incadrati pe alte locuri de munca decat cele nou-create ca urmare a acordarii
fondurilor nerambursabile."
70. Partea introductiva a articolului 113 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 113
Reducerea sumei reprezentand contributia de 3% datorata bugetului
asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 93 din lege, se acorda la cererea
angajatorilor, al carei model este prezentat in anexa nr. 21 la norme, insotita
de urmatoarele documente:"
71. Articolul 116 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 116
(1) Controlul respectarii obligatiilor privind incadrarea in munca si
mentinerea raporturilor de munca, asumate de angajatorii care au beneficiat,
din bugetul asigurarilor pentru somaj, de subventii, credite sau fonduri
nerambursabile, precum si de facilitati in temeiul art. 93 din lege, se
efectueaza de catre organele de control masuri active din cadrul agentiilor
pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
care vor constata daca s-au indeplinit obligatiile de catre angajatori
prevazute in conventiile/contractele incheiate cu agentiile pentru ocuparea
fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor stabili
eventualele debite si vor aplica, dupa caz, sanctiunile prevazute de lege.
(2) Debitele si sanctiunile prevazute la alin. (1) se consemneaza in
procese-verbale de control, care constituie titluri executorii.
(3) Debitele constatate, amenzile contraventionale, penalitatile si
dobanzile se recupereaza de catre personalul de specialitate din cadrul
agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, desemnat prin dispozitii ale directorilor executivi.
(4) Procedura privind activitatea de control, de indeplinire a masurilor
asiguratorii, precum si de efectuare a executarii silite a debitelor rezultate
din nerespectarea prevederilor legii se aproba prin ordin al presedintelui
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si se publica in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I."
72. Articolul 117 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 117
Controlul asupra finantarii masurilor de stimulare a angajatorilor se
efectueaza de catre organele de control masuri active din cadrul agentiilor
pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti."
73. Anexele nr. 3, 5, 8, 9 si 11 se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4 si
5 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
(Anexa nr. 3 la proceduri)
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
..........................
Subsemnatul/Subsemnata ....................................................,
nascut/nascuta la data de ......................., domiciliat/domiciliata/avand
resedinta in localitatea ........................................., str.
............................. nr. ......., bl. ......., sc. ......, ap.
......., judetul/sectorul ..............................., posesor/posesoare
al/a actului de identitate ........ seria ..... nr. ................, cod
numeric personal ..................................., solicit inscrierea in
evidenta in vederea informarii si consilierii profesionale.
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de aceste servicii si am fost/nu
am fost in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a
Judetului/Municipiului ............................... .
Data Semnatura
............... .....................
ANEXA 2 *1)
(Anexa nr. 5 la proceduri)
*1) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
CONTRACT
DE PRESTARI SERVICII*
* Clauzele contractului sunt minime, putand fi completate.
1. Partile contractante:
1.1. Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
.................................., cu sediul in
.............................., str. ........................ nr. .......,
judetul/sectorul ..................., tel. .................., fax
...................., e-mail ....................., cod fiscal
......................., cont nr. ........................... deschis la
trezoreria ..........................................., reprezentata prin
..........................................., avand functia de director executiv
si prin ............................................................, avand
functia de director economic, denumita in continuare organizator.
1.2.
......................................................................, cu
sediul in ........................, str. ........................ nr. ......,
bloc ............, scara ........, etaj ........, ap. ......., judetul/sectorul
.........................., tel. ......................., fax ................,
e-mail ......................, cod fiscal/cod unic de inregistrare, cont nr.
............................, deschis la .....................................,
autorizat, in conditiile legii, sa organizeze programe de formare profesionala
pentru ocupatia/competentele comune ocupatiilor
..............................., cod C.O.R. .........................., prin autorizatia
seria ...... nr. ..............., inmatriculat in Registrul national al
furnizorilor de formare profesionala a adultilor cu nr.
............/.............., reprezentat prin
..........................................................., avand functia de
........................................., denumit in continuare furnizor.
2. Obiectul contractului:
Obiectul contractului il reprezinta prestarea de catre furnizor, la
solicitarea organizatorului, a serviciului de formare profesionala pentru
dobandirea de competente profesionale pentru ocupatia/meseria
.................. cod nomenclator/cod COR ............. pentru cel mult
............. de persoane, in conditiile legii si a prezentului contract.
3. Durata contractului:
Contractul este valabil pe perioada de desfasurare a programelor de formare
profesionala pe care organizatorul le solicita furnizorului pana la data de 31
decembrie ................
4. Valoarea contractului:
4.1. Valoarea estimata a contractului este de .................... lei.
4.2. Taxa pentru participarea la programul de formare profesionala este de
.................. lei/persoana.
5. Obligatiile partilor:
A. Organizatorul:
A.1. Solicita furnizorului derularea programului de formare profesionala si
transmite lista cu persoanele care urmeaza a participa la program.
A.2. Instiinteaza furnizorul despre persoanele care s-au retras de la
programul de formare profesionala.
A.3. Plateste furnizorului contravaloarea serviciilor prestate.
A.4. Monitorizeaza si au drept de control asupra desfasurarii programului
de formare profesionala in conformitate cu prevederile caietului de sarcini si
obligatiile asumate prin contract.
B. Furnizorul:
B.1. Incepe derularea programului de formare profesionala in termen de cel
mult .......... zile de la comunicarea de catre organizator a solicitarii
pentru derularea programului de formare profesionala si a listei prevazute la
pct. 5.A.1.
B.2. Pune la dispozitia organizatorului cu cel putin 5 zile inainte de data
stabilita pentru inceperea fiecarui program de formare profesionala documentele
prevazute la art. 29^1 alin. (2) din Procedurile privind accesul la masurile
pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile
de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.
B.3. Incepe derularea programului de formare profesionala la data stabilita
in perioada prevazuta la pct. B.1.
B.4. Presteaza serviciile de formare profesionala, cu respectarea normelor
legale si a metodologiilor in materie, punand accent pe calitatea formarii
profesionale.
B.5. Asigura resursele umane, materiale, tehnice sau altele asemenea
necesare desfasurarii activitatii de formare profesionala.
B.6. Asigura finalizarea procesului de formare profesionala si sustinerea
examenelor de absolvire la terminarea stagiilor de pregatire teoretica si
practica si, dupa caz, a reexaminarii, in conditiile legii.
B.7. Pune la dispozitia organizatorului, pe parcursul derularii programului
de formare profesionala, toate informatiile solicitate in legatura cu modul de
desfasurare a programului.
B.8. Introduce in contractele incheiate cu persoanele participante la
programul de formare profesionala o clauza potrivit careia in cazul
inregistrarii a mai mult de 10% absente nemotivate, persoana va fi
exmatriculata.
B.9. Exmatriculeaza persoanele participante la programul de formare
profesionala care cumuleaza mai mult de 10% absente nemotivate din totalul
orelor de pregatire si instiinteaza organizatorul despre persoanele
exmatriculate in termen de 3 zile de la data exmatricularii acestora.
6. Modalitati de plata:
6.1. Plata serviciilor prestate de furnizor se face
.......................*
6.2. Organizatorul achita furnizorului serviciile prestate, pe baza
facturilor emise de acesta, in termen de 10 zile de la data primirii facturii.
6.2.1. Platile lunare se fac in limita a 70% din suma reprezentand serviciile
prestate de furnizori pentru persoanele care au urmat programul de formare
profesionala in luna pentru care se face plata.
6.2.2. Dupa sustinerea examenului la incheierea programului, se plateste
furnizorului diferenta dintre suma reprezentand serviciile prestate de acesta
pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala si suma
platita in conditiile punctului 6.2.1.
6.2.3. Plata integrala la finalizarea programului de formare profesionala
se face dupa sustinerea examenului de absolvire pentru persoanele care au urmat
programul de formare profesionala.
6.2.4. Pentru persoanele care indeplinesc conditiile de exmatriculare,
plata se face pentru serviciile prestate de furnizor pana la data indeplinirii
conditiilor de exmatriculare.
6.2.5. Pentru persoanele care s-au retras de la programul de formare
profesionala, plata se face pentru serviciile prestate de furnizor pana la data
comunicarii de catre organizator a retragerii acestor persoane.
6.3. Facturile vor cuprinde perioada calendaristica acoperita (perioada de
facturare) si suma aferenta acestei perioade.
6.4. Suma aferenta unei perioade de facturare se calculeaza astfel:
Txc
S = ----- x (N1 + N2 + ...... + Nn)
Op
S = suma facturata
Txc = taxa pentru un cursant prevazuta la pct. 4.2
Op = numar total de ore a programului de formare profesionala, conform
programei
N = numarul de ore din programul de formare profesionala derulate in
perioada de facturare pentru o persoana participanta la program (n este numarul
de persoane participante la programul de formare profesionala in perioada de
facturare), dupa caz astfel:
- numarul de ore derulate in perioada de facturare, pentru persoanele care
au participat la programul de formare profesionala pe perioada respectiva;
- numarul de ore derulate pana la data indeplinirii conditiilor de
exmatriculare, pentru persoanele aflate in aceasta situatie;
- numarul de ore derulate pana la data comunicarii de catre organizator a
retragerii de la curs, pentru persoanele aflate in aceasta situatie;
Perioada de facturare este luna calendaristica in situatia in care platile
se fac lunar sau perioada de derulare a programului de formare profesionala in
situatia in care plata se face integral la finalizarea programului de formare
profesionala dupa sustinerea examenului de absolvire.
In situatia in care plata se face lunar suma facturata (S) reprezinta 70%
din suma calculata conform formulei. Ultima factura, eliberata la finalizarea
programului de formare profesionala dupa sustinerea examenului de absolvire va
evidentia atat suma facturata pentru ultima luna a programului de formare
profesionala, cat si diferenta dintre suma reprezentand serviciile prestate de
furnizor pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala si
sumele platite lunar.
------------
* se va inscrie dupa caz lunar sau la finalizarea programului de formare
profesionala dupa sustinerea examenului de absolvire.
7. Modificarea, suspendarea si incetarea contractului
7.1. Modificarea contractului poate fi facuta numai prin acordul de vointa
al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
7.2. Suspendarea contractului se poate dispune de comun acord pe o durata
limitata. Suspendarea se consemneaza in scris cu .......... zile inainte de
data stabilita pentru suspendare.
7.3. Incetarea contractului intervine prin acordul partilor sau prin
reziliere.
7.3.1. In cazul in care una dintre partile contractante nu isi respecta
obligatiile asumate prin contract, partea lezata ii pune in vedere sa depuna
toate diligentele pentru executarea corespunzatoare a clauzelor contractuale.
7.3.2. Daca partea in culpa, in termen de ........... zile de la primirea
notificarii, nu se conformeaza, partea lezata poate denunta unilateral
contractul, reziliindu-l.
8. Cesiunea contractului
8.1. Furnizorul are obligatia de a nu transfera, total sau partial,
obligatiile asumate prin contract, fara sa obtina in prealabil acordul scris al
organizatorului.
8.2. Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind
obligatiile asumate prin contract.
9. Penalitati si daune interese:
9.1. Neinceperea programului de formare profesionala la data prevazuta la
pct. 5.B.3 atrage, in sarcina furnizorului, plata unei penalitati egale cu
0,06% din suma prevazuta pentru derularea programului prevazuta la pct. 4.1
pentru fiecare zi de intarziere, pana la implinirea termenului prevazut la pct.
5.B.1.
9.2. Neplata in termenul prevazut la pct. 6.2 a serviciilor prestate
atrage, in sarcina organizatorului, plata unei penalitati egale cu 0,055% din
valoarea facturii pentru fiecare zi de intarziere.
9.3. In cazul in care pe parcursul derularii contractului intervine
rezilierea pentru unul din motivele prevazute la pct. 10, furnizorul plateste o
penalitate egala cu valoarea estimata a contractului, prevazuta la pct. 4.1.
10. Rezilierea contractului:
Organizatorul poate rezilia unilateral contractul din vina furnizorului, in
principal, pentru:
10.1. Neinceperea programului de formare profesionala in termenul prevazut
la pct. 5.B.1.
10.2. Neremedierea deficientelor constatate in executarea obligatiilor
contractuale ale furnizorului in termenul prevazut la pct. 7.3.2.
10.3. Retragerea autorizatiei.
11. Forta majora:
11.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
11.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea
obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada in care aceasta
actioneaza.
11.3. Partea contractanta care, din cauza de forta majora, nu isi poate
indeplini, respecta si exercita obligatiile contractuale va instiinta, in
scris, cealalta parte contractanta, in cel mult 5 zile de la data aparitiei
acestei situatii.
11.4. Omisiunea de a anunta, in scris, aparitia fortei majore atrage
raspunderea civila contractuala a partii aflate in aceasta situatie.
11.5. Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au
determinat forta majora.
11.6. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza a actiona o perioada
mai mare de ........ zile, oricare dintre parti are dreptul sa notifice
celeilalte parti incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna
dintre parti sa poata pretinde penalitati si daune interese.
12. Solutionarea litigiilor
12.1. Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe
cale amiabila neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea
contractului.
12.2. Daca partile contractante nu reusesc sa rezolve neintelegerile pe
cale amiabila, se pot adresa instantei de judecata.
13. Alte clauze
13.1. Oferta tehnica si oferta financiara constituie anexele nr. 1 si 2 la
prezentul contract si fac parte integranta din acesta.
13.2. Orice comunicare intre partile contractante, referitoare la
indeplinirea prezentului contract, trebuie transmisa in scris.
13.3. Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul
transmiterii, cat si in momentul primirii.
Organizator, Furnizor,
................. .................
ANEXA 3*)
(Anexa nr. 8 la proceduri)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
AGENTIA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA A JUDETULUI/MUNICIPIULUI
...................................
Nr. ............ din ......................
DISPOZITIE
In temeiul prevederilor art. 63 alin. (4) din Legea nr. 76/2002 privind
sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu
modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege si ale
art. 28 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 377/2002 pentru aprobarea
Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de
munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora,
cu modificarile si completarile ulterioare, directorul executiv al Agentiei
pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
............................
Dispune:
1. In perioada ......../......../......... - ......./......./......... se
organizeaza programul de formare profesionala de
...............................................................................
(initiere, calificare, recalificare, perfectionare, specializare)
in meseria/ocupatia/profesia/specializarea ....................................
cod COR sau pentru competente comune ocupatiilor:
............................., domeniul ocupational, nivelul de calificare:
........................................................
(in cazul programelor de calificare, recalificare)
2. Programul face parte din planul judetean de formare profesionala si se
desfasoara prin:
...............................................................................
(centru de formare profesionala propriu, CRFPA, furnizor:
denumire, cod unic de inregistrare/cod fiscal, reprezentant legal)
autorizatie nr. .................... .
3. Programul de formare profesionala se organizeaza pentru un numar de
......... persoane care apartin categoriilor prevazute la art. ...... alin.
.... litera ......., din lege.
4. Durata totala a programului de formare profesionala este de ........
ore, din care:
a) pregatire teoretica ............... ore
b) pregatire practica ................ ore
5. Locul de desfasurare a programului de formare profesionala:
a) pregatirea teoretica ...........................................
b) pregatirea practica ............................................
6. Bugetul total alocat programului de formare profesionala este de
............................... lei conform propunerii de angajare de
cheltuieli nr. ..... din .............., taxa/cursant este de .............................
lei/cursant.
7. Monitorizarea si repartizarea in munca a persoanelor in cautarea unui
loc de munca absolvente a programului de formare profesionala se va face de
catre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ........................
in baza contractului incheiat cu ..................... si/sau pe alte locuri
vacante aflate in evidenta.
8. Intocmirea si pastrarea documentelor de evidenta privind organizarea si
desfasurarea programului de formare profesionala precum si eliberarea
certificatelor de absolvire revin
................................................................................
(centru de formare profesionala propriu, CRFPA, furnizor:
denumire, cod unic de inregistrare/cod fiscal, reprezentant legal).
9. Se numeste responsabil de program de formare profesionala, cu exceptia
programelor de formare profesionala organizate prin Centrele Regionale de
Formare Profesionala a Adultilor, doamna/domnul ...............................
Director executiv,
........................
(L.S.)
Intocmita in ....... exemplare, din care .......... exemplare pentru
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
............................., pentru .....................................
ANEXA 4
(Anexa nr. 9 la proceduri)
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
.......................
Subsemnatul/Subsemnata ................................, nascut/nascuta la
data de .................., domiciliat/domiciliata/avand resedinta in
localitatea ................................., str. ..........................
nr. ......, bl. ....., sc. ...., ap. ....., judetul/sectorul
.................., posesor/posesoare al/a actului de identitate
................ seria ........... nr. ................, cod numeric personal
..................................., solicit luarea in evidenta in vederea
inscrierii la un program de formare profesionala.
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am
fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a
Judetului/Municipiului ............................. .
Declar pe propria raspundere ca am luat cunostinta de prevederile legale cu
privire la dreptul de a beneficia de servicii de formare profesionala gratuite,
o singura data, pentru fiecare perioada in care ma aflu in cautarea unui loc de
munca.
De asemenea, am luat cunostinta de prevederile legale referitoare la
drepturile si obligatiile ce-mi revin ca urmare a participarii la programul de
formare profesionala.
Astfel, in situatia in care, potrivit legii, beneficiez gratuit de
programul de formare profesionala, ma angajez sa suport consecintele legale,
respectiv pierderea dreptului de a mai urma un curs gratuit, restituirea,
potrivit legii, a cheltuielilor efectuate pentru serviciile de formare
profesionala si, dupa caz, incetarea platii indemnizatiei de somaj, daca:
- intrerup programul de formare profesionala din alte motive decat cele
prevazute la art. 37 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.
76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei
de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare;
- numarul absentelor nemotivate depaseste 10% din totalul orelor prevazute
in programa de pregatire;
- nu ma prezint la primul examen de absolvire ori la reexaminare din alte
motive decat cele prevazute la art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de
aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si
stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile
ulterioare;
- refuz nejustificat incadrarea in munca oferita de agentia pentru ocuparea
fortei de munca.
Prezenta cerere a fost completata in fata reprezentantului Agentiei pentru
Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului .............................
si constituie titlu executoriu in caz de nerespectare a angajamentului.
Data Semnatura
............... .....................
ANEXA 5
(Anexa nr. 11 la proceduri)
Catre
Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului
.......................
Subsemnatul/Subsemnata .....................................,
nascut/nascuta la data de ........................., domiciliat/domiciliata/avand
resedinta in localitatea ..............................., str.
............................. nr. ....., bl. ....., sc. ...., ap. ....,
judetul/sectorul ..................., posesor/posesoare al/a actului de
identitate ................. seria ........... nr. ............, cod numeric
personal ..............................., solicit inscrierea in evidenta in
vederea acordarii de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati
independente sau pentru initierea unei afaceri, sub forma de:
- servicii juridice;
- servicii de marketing;
- servicii financiare;
- servicii de management;
- servicii de consultanta.
Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de aceste servicii si am fost/nu
am fost in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a
Judetului/Municipiului ........................ .
Data Semnatura
............... .....................