HOTARARE Nr.
1327 din 31 octombrie 2007
privind cheltuielile
necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea referendumului national
din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru
alegerea membrilor Parlamentului Romaniei
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 746 din 2 noiembrie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 61 lit. a) din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi
desfăşurarea referendumului, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Sumele necesare pentru acoperirea
cheltuielilor privind organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din
data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru
alegerea membrilor Parlamentului României se asigură de la bugetul de stat,
prin bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al
Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică,
al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi al Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Pentru acoperirea cheltuielilor necesare în
vederea pregătirii şi desfăşurării în bune condiţii a referendumului naţional
din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru
alegerea membrilor Parlamentului României, se suplimentează bugetul
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cel al Secretariatului
General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică, al Serviciului
de Telecomunicaţii Speciale, precum şi al Ministerului Afacerilor Externe, din
Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de
stat pe anul 2007, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
repartizează instituţiilor prefectului fondurile necesare pentru organizarea şi
desfăşurarea referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind
introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României.
(4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral
Central se suportă din bugetul Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative.
(5) Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii
publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date,
în vederea asigurării serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de
date necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale de
circumscripţie, se vor asigura prin bugetul Serviciului de Telecomunicaţii
Speciale.
Art. 2. - (1) Ministerul Internelor şi Reformei
Administrative, prin Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat, asigură
achiziţionarea hârtiei necesare pentru tipărirea buletinelor de vot la referendumul
naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind
introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului
României.
(2) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
tipăreşte buletinele de vot şi le repartizează instituţiilor prefectului.
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
asigură, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenţa Persoanelor, întocmirea copiilor de pe listele electorale permanente.
(4) Instituţiile prefectului asigură imprimarea
machetelor listei electorale suplimentare şi ale listei electorale speciale şi
achiziţionarea hârtiei pentru acestea din fondurile repartizate conform art. 1
alin. (3).
(5) Plata hârtiei efectiv consumate se face în termen
de 30 de zile de la publicarea rezultatelor referendumului.
(6) Cheltuielile privind
tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor referendumului,
precum şi dotarea cu echipamente şi tehnică de calcul, aplicaţii informatice şi
consumabile necesare efectuării operaţiunilor tehnice privind stabilirea
rezultatelor referendumului, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul
circumscripţiilor, se asigură din bugetul Secretariatului General al Guvernului
pentru Institutul Naţional de Statistică.
Art. 3. - (1) In cadrul bugetelor aprobate, efectuarea
cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea
referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea
votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României se
realizează de către ordonatorii de credite, cu informarea periodică a Comisiei
pentru transparenţă.
(2) Comisia prevăzută la alin. (1) se compune din câte
un reprezentant al partidelor politice parlamentare, respectiv al
organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ce au grup
parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, din 2 reprezentanţi ai
organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presă.
(3) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin.
(1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei Tehnice Centrale, pe baza
propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, respectiv
organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ce au grup
parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului, de organizaţiile
neguvernamentale şi de Clubul Român de Presă.
(4) Comisia prevăzută la
alin. (1) îşi desemnează preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit
alin. (3).
Art. 4. - Pentru reducerea cheltuielilor necesare
desfăşurării procesului electoral, primarii vor utiliza bunurile materiale
aflate în stare corespunzătoare recuperate de la alegerile anterioare.
Art. 5. - (1) Pe toată perioada exercitării
atribuţiilor privind organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din
data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru
alegerea membrilor Parlamentului României, instituţiile la care sunt angajaţi
membrii birourilor electorale, statisticienii, informaticienii şi personalul
tehnic auxiliar le asigură acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit
legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de
învestire, se acordă o indemnizaţie
de 50 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, care se asigură din
bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(3) Statisticienii, informaticienii
şi personalul tehnic auxiliar care participă la executarea operaţiunilor
generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie
de 35 lei pe zi, pe întreaga perioadă de activitate, care se asigură de
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
(4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie
judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi cei ai birourilor electorale
ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 50 lei pe zi, pe
întreaga perioadă de activitate, începând cu data încheierii procesului-verbal
de învestire. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar
care participă la efectuarea operaţiunilor generate de desfăşurarea
referendumului naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea
votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului României, pe lângă
aceste birouri, primesc o indemnizaţie de 35 lei pe zi, pe întreaga perioadă de
activitate.
(5) Membrilor Biroului Electoral Central,
statisticienilor, informaticienilor şi personalului
tehnic auxiliar al acestuia, care participă la realizarea operaţiunilor legate
de desfăşurarea referendumului naţional din data 25 noiembrie 2007 privind
introducerea votului uninominal pentru alegerea membrilor Parlamentului
României, precum şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative şi/sau al Ministerului Apărării, aflat în misiune de pază la
acest birou, li se asigură în fiecare zi de activitate băuturi răcoritoare,
cafea şi gustări, în limita sumei de 7 lei de persoană. Aceste cheltuieli se
asigură din bugetul alocat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2).
(6) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie
judeţene şi ai biroului de circumscripţie al municipiului Bucureşti,
statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al
acestora, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea referendumului
naţional din data de 25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal
pentru alegerea membrilor Parlamentului României, precum şi personalului
Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi/sau al Ministerului
Apărării, aflat în misiune de pază la aceste birouri, li se asigură în fiecare
zi de activitate băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita sumei de 7
lei de persoană.
(7) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de
votare şi personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative
şi/sau al Ministerului Apărării, aflat în misiune de pază la aceste birouri, li
se asigură, în ziua votării, băuturi răcoritoare, cafea şi gustări, în limita
sumei de 7 lei de persoană.
(8) Plata indemnizaţiilor
prevăzute la alin. (4) se face pe baza listelor de prezenţă avizate de
preşedinţii birourilor electorale.
(9) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin.
(2)-(4) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
(10) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile
calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6
ore pe zi.
(11) Pe lângă drepturile prevăzute la alin. (4),
membrii birourilor electorale care domiciliază în alte localităţi beneficiază
de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport
şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi
pentru personalul din instituţiile publice.
(12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (4) şi
(11) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (6) şi (7) se asigură
din bugetele instituţiilor prefectului, din sumele repartizate conform art. 1
alin. (3), iar pentru secţiile de votare din străinătate plata indemnizaţiilor
şi a cheltuielilor de protocol se asigură din bugetul alocat Ministerului
Afacerilor Externe potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (2).
Art. 6. - Cheltuielile pentru materialele necesare
tipăririi listelor electorale permanente, a copiilor de pe acestea şi a
listelor electorale suplimentare se asigură de instituţiile prefectului din
sumele repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3), iar cheltuielile
pentru selectarea şi prelucrarea datelor privind cetăţenii cu drept de vot,
precum şi cheltuielile pentru dotarea cu echipamente şi tehnică de calcul
necesare desfăşurării acestor activităţi se asigură de Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative.
Art. 7. - Cheltuielile necesare în vederea
transportului documentelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului
electoral se asigură din bugetele instituţiilor prefectului, din sumele
repartizate potrivit dispoziţiilor art. 1 alin. (3), iar pentru transportul
documentelor repartizate secţiilor de votare din străinătate, din bugetul
alocat Ministerului Afacerilor Externe conform art. 1
alin. (2).
Art. 8. - (1) Confecţionarea timbrelor autocolante ce
se aplică pe documentele de identitate ale cetăţenilor şi tipărirea buletinelor
de vot se asigură de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
(2) Ministerul Internelor şi
Reformei Administrative repartizează timbrele autocolante şi buletinele de vot
către instituţiile prefectului, care împreună cu primarii repartizează aceste
materiale secţiilor de vot.
(3) Confecţionarea ştampilelor necesare controlului
şi desfăşurării procesului electoral, inclusiv a ştampilelor cu menţiunea
„VOTAT", se asigură de prefecţi, din sumele repartizate potrivit
dispoziţiilor art. 1 alin. (3).
(4) Ministerul Afacerilor Externe distribuie la
secţiile de votare din străinătate timbrele autocolante necesare exercitării
dreptului de vot de către cetăţenii români aflaţi în străinătate.
Art. 9. -Achiziţionarea bunurilor şi serviciilor
necesare bunei organizări şi desfăşurări a referendumului naţional din data de
25 noiembrie 2007 privind introducerea votului uninominal pentru alegerea
membrilor Parlamentului României se face de către fiecare autoritate
contractantă responsabilă, în condiţiile prevederilor art. 122 lit. c) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor
de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a
contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10. - Sumele neutilizate
puse la dispoziţia Ministerului Internelor şi Reformei Administrative,
Ministerului Afacerilor Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
respectiv a Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de
Statistică se restituie în vederea reîntregirii Fondului de rezervă bugetară la
dispoziţia Guvernului, în termen de 30 de zile de la data publicării
rezultatului referendumului în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. 11. - Sumele alocate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative din Fondul de rezervă bugetară la
dispoziţia Guvernului pentru desfăşurarea procesului electoral se virează cu
această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a prefectului şi structurilor ministerului cu atribuţii în
domeniu, iar decontarea cheltuielilor respective se efectuează cu respectarea
prevederilor legale.
Art. 12. - Ministerul Economiei şi Finanţelor va
introduce modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în structura bugetului de stat
pe anul 2007 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Administraţiei
şi Internelor, al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul
Naţional de Statistică, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi
al Ministerului Afacerilor Externe.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Ministrul economiei şi
finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
- mii lei -
INSTITUŢIA
|
Capitol
|
Cheltuieli
|
TOTAL
|
Personal
|
Materiale
|
Capital
|
|
|
|
|
|
|
1. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative
|
|
29.552
|
14.156
|
580
|
44.288
|
|
1) instituţiile prefectului
|
51.01
|
28.000
|
12.000
|
430
|
40.430
|
2) Biroul Electoral Central
|
51.01
|
192
|
336
|
150
|
678
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP 51.01
|
51.01
|
28.192
|
12.336
|
580
|
41.108
|
|
|
|
|
|
1) Inspectoratul General al Poliţiei
|
61.01
|
1.200
|
1.500
|
|
2.700
|
2) Comandamentul Naţional al Jandarmeriei
|
61.01
|
0
|
300
|
|
300
|
3) Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind
Evidenţa Persoanelor
|
61.01
|
160
|
20
|
0
|
180
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL CAP 61.01
|
61.01
|
1.360
|
1.820
|
0
|
3.180
|
|
2. Secretariatul General al Guvernului
|
51.01
|
|
175
|
970
|
1.145
|
- Institutul Naţional de Statistică
|
51.01
|
|
175
|
970
|
1.145
|
|
3. Ministerul Afacerilor Externe
|
51.01
|
300
|
800
|
|
1.100
|
4. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale
|
61.01
|
|
816
|
|
816
|
|
TOTAL GENERAL
|
|
29.852
|
15.947
|
1.550
|
47.349
|