HOTARARE Nr. 981 din 19 octombrie 2000
privind aprobarea Programului de participare a Romaniei la manifestari
promotionale internationale in anul 2001, cu finantare de la bugetul de stat
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 539 din 1 noiembrie 2000

In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 40
alin. (2) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Programul de participare a Romaniei la manifestari promotionale
internationale in anul 2001, cu finantare de la bugetul de stat, prevazut in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare si care include:
a) organizarea pavilioanelor nationale la targuri si expozitii
internationale;
b) actiuni de promovare a exportului romanesc, care se vor organiza in tari
cu potential de import, precum si actiuni privind promovarea exportului de
marfuri si servicii in cadrul programelor de reconstructie si dezvoltare din
Europa de Sud-Est.
Programul va fi realizat de Ministerul Industriei si Comertului, potrivit
atributiilor legale care ii revin.
Art. 2
Se aproba fondurile necesare in vederea acoperirii unor cheltuieli in lei
si in valuta, ocazionate de participarea Romaniei la manifestarile promotionale
internationale in anul 2001, dupa cum urmeaza:
a) echivalentul in lei al sumei de 1.889 mii dolari S.U.A., reprezentand
contributia statului pentru platile in valuta necesare in vederea inchirierii
spatiilor, constructiei si/sau amenajarii acestora, transportului materialelor
aferente, cheltuielilor generale pe perioada de desfasurare a actiunilor
promotionale, de reprezentare si de protocol, transportului in grup in
interiorul tarii de destinatie al participantilor romani la misiuni economice;
b) suma de 5.121 milioane lei, reprezentand cheltuieli pentru pregatirea in
tara a manifestarilor promotionale, cum sunt: elaborarea proiectelor
pavilioanelor, contravaloarea materialelor si a transportului acestora pe
teritoriul Romaniei, constructia si amenajarea pavilioanelor, transportul
persoanelor pentru organizarea actiunilor, precum si alte cheltuieli pentru
realizarea unor materiale publicitare de prezentare, promovare si cu caracter
economic general.
Art. 3
Sumele prevazute la art. 2 constituie contributie a statului la promovarea
exportului Romaniei si vor fi prevazute distinct in bugetul Ministerului
Industriei si Comertului pe anul 2001.
Art. 4
Agentii economici participanti la manifestarile promotionale internationale
in anul 2001, indiferent de natura capitalului social, vor suporta integral
cheltuielile in lei si in valuta legate de transportul mostrelor, exponatelor
si materialelor de promovare proprii pentru actiunile de protocol la nivel de
agent economic, precum si pentru deplasarea in strainatate a delegatilor
proprii: transport, cazare, diurna.
Art. 5
Ministerul Industriei si Comertului poate efectua atat majorari sau
diminuari ale sumelor estimate sa fie cheltuite pentru fiecare actiune, cat si
modificarea sau completarea programului cu alte manifestari de interes pentru
promovarea exporturilor romanesti, cu incadrarea in plafonul maxim de
cheltuieli prevazut la art. 2.
Art. 6
Organizarea manifestarilor promotionale internationale in anul 2001,
prevazute la art. 1, se va face pe baza de contracte incheiate intre Ministerul
Industriei si Comertului si agenti economici, in conformitate cu legislatia in
vigoare privind achizitiile publice.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Eugen Dijmarescu,
secretar de stat
ANEXA 1
PROGRAMUL
de participare a Romaniei la manifestari promotionale internationale in anul
2001, cu finantare de la bugetul de stat
A. Targuri si expozitii internationale
______________________________________________________________________________
Cheltuieli estimate
Nr. Denumirea Tara Caracterul Perioada -----------------------
crt. targului targului (dolari (mii lei)
S.U.A.)
______________________________________________________________________________
1. Dusseldorf Germania vinuri si
bauturi
spirtoase martie 23.000 84.000
2. Hanovra Germania informatica martie 36.000 94.000
3. Abu Dhabi Emiratele tehnica
Arabe militara
Unite martie 50.000 97.000
4. Beijing China general aprilie 38.000 150.000
5. Tokyo Japonia bunuri de consum aprilie 28.000 133.000
6. Hanovra Germania tehnic aprilie 55.000 96.000
7. Graz Austria bunuri de consum aprilie/
mai 48.500 106.000
8. Londra Marea amenajari si
Britanie decoratiuni
interioare mai 35.000 74.000
9. Budapesta Ungaria tehnic mai 75.000 142.400
10. Istanbul Turcia constructii si
materiale de
constructii mai 49.000 51.200
11. Skopje Macedonia general mai 22.000 96.000
12. Beirut Liban constructii si
materiale de
constructii mai 32.500 86.000
13. Le Bourget Franta aviatic iunie 60.000 102.000
14. Bratislava Slovacia chimie iunie 30.000 88.000
15. Baku Azerbaidjan petrol si gaze iunie 42.000 78.000
16. Kiev Ucraina mobila iunie 51.000 78.400
17. Poznan Polonia tehnic iunie 33.000 46.400
18. Alger Algeria general iunie 40.500 161.000
19. Tel Aviv Israel tehnic iunie 40.000 116.000
20. Wood Land
Hills S.U.A. confectii august 53.500 125.000
21. Dusseldorf Germania confectii de dama august 33.000 150.000
22. Helsinki Finlanda confectii si
incaltaminte august 22.000 87.000
23. Damasc Siria general august/
septembrie 34.000 156.000
24. Salonic Grecia general septembrie 42.500 90.000
25. Milano Italia incaltaminte septembrie 33.000 92.000
26. Plovdiv Bulgaria tehnic septembrie 27.000 50.400
27. Brno Cehia tehnic septembrie 31.000 76.000
28. Moscova Federatia
Rusa bunuri de consum septembrie 57.000 90.000
29. Zagreb Croatia general septembrie 31.000 95.200
30. Santiago
de Chile Chile tehnic octombrie 30.000 135.000
31. Zenica Bosnia-
Hertegovina general octombrie 35.000 56.000
32. Teheran Iran tehnic octombrie 23.600 114.000
33. Jeddah Arabia
Saudita bunuri de consum octombrie 33.600 119.000
34. New Delhi India general noiembrie 62.000 105.000
35. Havana Cuba general noiembrie 28.000 145.000
36. Moscova Federatia
Rusa mobila noiembrie 93.000 88.000
37. Lagos Nigeria general noiembrie 25.300 152.000
38. Paris Franta subcontractare
industriala noiembrie 70.000 95.000
39. Taskent Uzbekistan bunuri de consum semestrul II 40.000 105.000
______________________________________________________________________________
TOTAL: 1.593.000 4.005.000
______________________________________________________________________________
B. Actiuni de promovare a exportului romanesc, care se vor organiza in tari
cu potential de import, in afara targurilor internationale la care participa
Romania, precum si pentru sustinerea actiunilor privind promovarea exportului
de marfuri si servicii in cadrul programelor de reconstructie si dezvoltare din
Europa de Sud-Est (misiuni economice, burse de afaceri, zilele Romaniei,
miniexpozitii, seminarii economice etc.), editare de materiale promotionale,
actiuni de informare a societatilor romanesti si straine, participarea la
reuniuni internationale din domeniul promovarii exportului
________________________________________________
Cheltuieli estimate
--------------------------
(dolari S.U.A.) (mii lei)
________________________________________________
TOTAL actiuni: 296.000 1.116.000
________________________________________________
TOTAL GENERAL (A+B): 1.889.000 5.121.000
________________________________________________