Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 981 din  4 octombrie 2001

pentru aprobarea Regulamentului privind valorificarea prin licitatie a bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 657 din 19 octombrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. a) si ale art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea institutiilor publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata si modificata prin Legea nr. 28/2001,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul privind valorificarea prin licitatie a bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    In aplicarea prezentei hotarari Serviciul de Telecomunicatii Speciale emite norme metodologice in termen de 45 de zile de la publicarea prezentei hotarari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 3
    Prezenta hotarare va intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Directorul Serviciului de
                         Telecomunicatii Speciale,
                         Tudor Tanase

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                           REGULAMENT
privind valorificarea prin licitatie a bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Bunurile aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, scoase din functiune potrivit reglementarilor in vigoare, pot fi valorificate in starea fizica in care se afla sau ca materiale si piese rezultate in urma dezmembrarii lor.
    Art. 2
    Prin bunuri scoase din functiune, in sensul prezentului regulament, se intelege mijloacele fixe scoase din functiune care mai pot fi folosite, obiectele de inventar si materialele rezultate in urma dezmembrarii mijloacelor fixe scoase din functiune in starea in care se afla, cu exceptia mijloacelor fixe care apartin domeniului public al statului, precum si cu exceptia cladirilor si a terenurilor.
    Art. 3
    Fac obiectul valorificarii urmatoarele bunuri:
    a) mijloacele fixe scoase din functiune, cu resursele de functionare indeplinite sau neindeplinite, care mai pot fi folosite si care nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicatii Speciale;
    b) mijloacele fixe scoase din functiune, cu resursele de functionare neindeplinite, in stare de nefunctionare, care pentru repunere in stare de functionare (reparare) necesita cheltuieli mai mari de 60% din valoarea lor de inlocuire;
    c) care nu au putut fi improspatate sau a caror pastrare in depozite ar duce la deprecieri sau stari periculoase de orice fel, stabilite prin analize si incercari in laborator;
    d) obiectele de inventar si materialele rezultate in urma dezmembrarii mijloacelor fixe scoase din functiune, declasate sau propuse pentru casare;
    e) rezultate in urma casarii bunurilor prevazute la art. 2.
    Art. 4
    Pentru bunurile a caror valorificare a fost aprobata se interzice efectuarea oricaror lucrari ce necesita consum de manopera si materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicatii Speciale pentru schimbarea starii tehnice in care se aflau la data intocmirii procesului-verbal de scoatere din functiune.
    Art. 5
    Bunurile prevazute la art. 3, aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, care pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate din afara sistemului national de aparare, precum si cele dezafectate de dotarea specific militara pot fi valorificate prin licitatie publica deschisa cu strigare.
    Art. 6
    (1) Bunurile care implica apararea tarii, ordinea publica si siguranta nationala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor si instalatiilor speciale, precum si cele care, datorita caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite in mod curent in alte sectoare de activitate din afara sistemului national de aparare pot fi valorificate la intern catre agentii economici acreditati in comercializarea unor asemenea bunuri, prin selectie de oferte sau prin negociere directa.
    (2) Procedura prin selectie de oferte se aplica in situatia in care se prezinta cel putin 2 agenti economici acreditati in comercializarea bunurilor respective.
    (3) Procedura prin negociere directa se aplica in situatia in care se prezinta un singur agent economic acreditat in comercializarea bunurilor respective.
    (4) Deseurile rezultate in urma delaborarilor pot fi valorificate prin agenti economici romani producatori de munitii, prin negocierea pretului.
    Art. 7
    La licitatiile pentru vanzarea bunurilor poate participa orice persoana fizica sau juridica care prezinta pana la data desfasurarii sedintei de licitatie urmatoarele documente:
    a) chitanta de achitare a cotei de cheltuieli de participare la licitatie, eliberata de casieria unitatii organizatoare;
    b) copie de pe certificatul de inmatriculare la registrul comertului si de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice romane, sau copie de pe actul de identitate pentru persoanele fizice;
    c) dovada privind depunerea garantiei de participare la licitatie.

    CAP. 2
    Evaluarea bunurilor

    Art. 8
    (1) Bunurilor materiale disponibilizate, propuse a fi valorificate prin vanzare la licitatie, li se va stabili valoarea de catre o comisie de evaluare compusa din 3 - 5 membri, numita prin ordin al sefului unitatii organizatoare a licitatiei.
    (2) Din comisia de evaluare fac parte in mod obligatoriu conducatorul compartimentului de specialitate, reprezentantul compartimentului financiar-contabil, precum si alti specialisti.
    Art. 9
    (1) Comisia de evaluare intocmeste un raport de evaluare a bunurilor materiale care urmeaza sa fie valorificate, in care se va stabili pretul initial de vanzare si, dupa caz, preturile diminuate, care vor fi avizate de seful unitatii organizatoare a licitatiei si vor fi aprobate de ordonatorul principal de credite, dupa ce au fost vizate pentru controlul financiar preventiv propriu.
    (2) La evaluarea bunurilor se va avea in vedere metodologia stabilita prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale, precum si pretul pietei la bunuri de acelasi fel.

    CAP. 3
    Organizarea si desfasurarea licitatiilor

    Art. 10
    (1) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum si pentru materialele sau piesele rezultate in urma dezmembrarii, al caror pret initial de vanzare este de peste 10.000.000 lei, structurile abilitate prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicatii Speciale vor publica anunturile de vanzare prin licitatie intr-o publicatie cu circulatie la nivel national, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru licitatie.
    (2) Publicitatea vanzarii se face si prin afisare de catre unitatile militare gestionare la sediul propriu, precum si la sediul administratiei publice locale in a carei raza teritoriala functioneaza, cu 15 zile inainte de desfasurarea licitatiei.
    (3) Pentru bunurile propuse a fi valorificate nedezmembrate, precum si pentru materialele sau piesele rezultate in urma dezmembrarii, al caror pret initial de vanzare este sub 10.000.000 lei, unitatile militare gestionare vor face publica data stabilita pentru licitatie numai prin afisarea anuntului de vanzare la sediul propriu, precum si la sediul autoritatii administratiei publice locale in a carei raza teritoriala functioneaza, cu 15 zile inainte de desfasurarea licitatiei.
    Art. 11
    Anuntul privind vanzarea prin licitatie publica deschisa cu strigare cuprinde:
    a) denumirea si adresa unitatii organizatoare a licitatiei, precum si locul unde pot fi vazute bunurile care fac obiectul licitatiei;
    b) adresa, data si ora tinerii licitatiei, precum si datele de desfasurare a urmatoarelor licitatii in caz de neadjudecare;
    c) numarul de telefon sau de fax la care se pot obtine informatii despre bunurile care fac obiectul licitatiei, precum si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca eventualii achizitori pentru a fi admisi la licitatie;
    d) pretul de pornire a licitatiei;
    e) cota de cheltuieli de participare la licitatie;
    f) cuantumul garantiei de participare la licitatie.
    Art. 12
    (1) Licitatiile se organizeaza de catre unitatile centrale, organe de inzestrare pentru toate bunurile de resortul lor aprobate sa fie valorificate prin vanzare, scop in care acestea numesc prin ordin de zi pe unitate, cu cel putin 30 de zile inainte de data organizarii licitatiei, comisia de licitatie formata din 5 - 7 membri, cu urmatoarea componenta:
    a) presedinte - reprezentantul unitatii centrale care organizeaza licitatia;
    b) secretar - reprezentantul unitatii detinatoare a bunului;
    c) membri:
    - seful compartimentului financiar-contabil al unitatii detinatoare a bunurilor;
    - cel putin cate un specialist din unitatea centrala si din unitatea detinatoare;
    - un jurist (consilier juridic).
    (2) Membrii comisiei de evaluare nu pot face parte din comisia de licitatie.
    (3) Locul de desfasurare a licitatiei se stabileste de organizatorul acesteia, in functie de dispunerea unitatilor militare gestionare ale bunurilor si de cheltuielile ocazionate de aceasta activitate.
    Art. 13
    (1) Garantia de participare la licitatie, stabilita de comisia de licitatie, va reprezenta 5 - 10% din valoarea bunurilor si va fi depusa in contul unitatii militare organizatoare a licitatiei ori va fi platita la casieria acestei unitati cu cel putin 3 zile lucratoare inaintea desfasurarii licitatiei.
    (2) Nu sunt admise la licitatie persoanele fizice sau juridice care nu au depus garantia de participare la licitatie solicitata de organizatorul licitatiei.
    (3) Garantia de participare la licitatie se returneaza persoanelor carora nu li s-a adjudecat bunul licitat.
    Art. 14
    Nu pot participa la licitatie in calitate de cumparator membrii comisiei de evaluare, ai comisiei de licitatie si nici sotul (sotia), fratii (surorile), copiii, parintii, socrii sau cumnatii acestor membri.
    Art. 15
    (1) Organizatorul licitatiei intocmeste urmatoarele documente:
    a) caietul de sarcini;
    b) fisa tehnica a bunului scos din functiune, pe baza celei intocmite de unitatea militara gestionara;
    c) raportul de evaluare;
    d) tabelul cuprinzand persoanele care participa la licitatie; in tabelul intocmit de comisia de licitatie se vor inscrie persoanele care au depus taxa de participare, garantia si celelalte documente solicitate de organizatorul licitatiei;
    e) anuntul publicitar.
    (2) Caietul de sarcini cuprinde:
    a) obiectul licitatiei;
    b) cantitatea oferita;
    c) pretul de incepere a licitatiei, precum si valoarea salturilor de supralicitare;
    d) modalitatile de plata;
    e) termenul limita de prezentare de catre licitatori a documentelor prevazute la art. 7;
    f) data si locul de desfasurare a licitatiei;
    g) modul de desfasurare a licitatiei;
    h) cuantumul garantiei care trebuie sa fie depusa de catre solicitanti pentru a fi admisi la licitatie si locul de depunere a acesteia;
    i) modelul de contract (ca anexa);
    j) modelul declaratiei licitatorului privind acceptarea proiectului de contract;
    k) clauze asiguratorii privind:
    - pierderea garantiei de participare la licitatie, in cazul in care castigatorul licitatiei renunta la cumpararea bunului si refuza semnarea contractului de vanzare-cumparare;
    - neadmiterea la licitatie a persoanelor care nu prezinta toate documentele sau care prezinta documente incomplete;
    l) alte conditii si precizari pe care comisia de licitatie considera ca este necesar sa le introduca.
    Art. 16
    Caietul de sarcini si fisa tehnica se pun la dispozitie solicitantilor, contra cost, cu cel putin 10 zile calendaristice inainte de desfasurarea licitatiei.
    Art. 17
    Licitatorul examineaza documentele licitatiei si, daca are nevoie de date suplimentare, le solicita in scris organizatorului licitatiei care va raspunde in scris la toate solicitarile primite, cu cel putin 5 zile inainte de termenul limita de depunere a documentelor de catre licitatori.
    Art. 18
    (1) Organizatorul licitatiei poate aduce modificari documentelor licitatiei, din proprie initiativa sau ca urmare a solicitarii licitatorilor.
    (2) Modificarile la documentele licitatiei vor fi notificate in scris tuturor licitatorilor, prin telex sau prin fax, cu cel putin 5 zile inainte de termenul limita de depunere a documentelor.
    (3) Omiterea vreunei informatii din documentele licitatiei sau prezentarea unor documente necorespunzatoare fata de cele stabilite prin caietul de sarcini determina descalificarea licitatorului respectiv.
    (4) Documentele licitatiei vor fi puse la dispozitie persoanelor juridice si fizice interesate, contra cost, sub forma unei cote de cheltuieli de participare la licitatie. In aceasta suma se includ valoarea caietului de sarcini si a fisei tehnice, precum si cheltuielile de organizare si desfasurare a licitatiei.
    Art. 19
    Comisia de licitatie analizeaza documentele prezentate, cu doua zile inainte de inceperea licitatiei, si va intocmi lista cuprinzand ofertantii acceptati, excluzandu-i de la participare pe cei care nu au indeplinit conditiile sau care nu au prezentat, in totalitate si la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini. Cu aceasta ocazie comisia de licitatie verifica dosarele cu documentele licitatiei si daca publicitatea s-a facut conform prevederilor prezentului regulament.
    Art. 20
    Solicitantilor care prezinta chitantele de plata a garantiei si a taxei de participare la licitatie li se va permite examinarea amanuntita a bunurilor materiale fara punerea in functiune sau fara efectuarea probelor de rulaj (nu se admit consumuri de energie, de carburanti si lubrifianti sau piese de schimb si materiale).
    Art. 21
    (1) La data si ora stabilite pentru inceperea licitatiei presedintele comisiei de licitatie, in cazul in care sunt minimum 2 participanti, anunta obiectul licitatiei, face prezenta participantilor si constata daca sunt indeplinite conditiile legale pentru desfasurarea acesteia.
    (2) Desfasurarea in continuare a licitatiei se face astfel:
    a) presedintele comisiei de licitatie anunta pretul initial de vanzare de la care porneste strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitatie;
    b) participantii la licitatie prezinta oferta de pret prin strigari, respectand conditiile de salt precizate la deschiderea licitatiei;
    c) presedintele comisiei de licitatie anunta cu glas tare si clar suma oferita de licitant;
    d) daca la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o suma mai mare, presedintele comisiei de licitatie anunta adjudecarea licitatiei in favoarea participantului care a oferit ultima suma;
    e) licitatia se declara inchisa dupa anuntarea verbala a castigatorului de catre presedintele comisiei de licitatie si dupa intocmirea procesului-verbal care se semneaza de membrii comisiei de licitatie si de participantii la licitatie.
    (3) Procesul-verbal al licitatiei, impreuna cu documentele privind organizarea si desfasurarea acesteia, se arhiveaza si se pastreaza timp de 10 ani la sediul unitatii militare gestionare, constituind baza legala a incheierii contractului de vanzare-cumparare.
    (4) Dupa terminarea operatiunii intreaga documentatie va sta la baza activitatii de scadere din evidenta cantitativ-valorica a bunurilor si de inregistrare in contabilitate a veniturilor obtinute.
    Art. 22
    In termen de 24 de ore de la incheierea licitatiei participantii pot depune contestatii la sediul unitatii militare organizatoare, in cazul in care considera ca nu s-au respectat dispozitiile legale si precizarile din caietul de sarcini referitoare la organizarea si desfasurarea licitatiei.
    Art. 23
    Unitatea organizatoare a licitatiei este obligata sa solutioneze contestatia in termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acesteia si sa comunice rezultatul in scris tuturor participantilor la licitatie. Analiza contestatiei se face de o comisie numita de seful unitatii organizatoare, compusa din 2 - 4 membri, altii decat cei care au facut parte din comisia de licitatie.
    Art. 24
    (1) In maximum 10 zile lucratoare de la adjudecare sau de la solutionarea contestatiilor persoana careia i s-a adjudecat bunul licitat este obligata sa semneze contractul de vanzare-cumparare si sa achite pretul acestuia.
    (2) Daca persoana care a castigat licitatia renunta la cumpararea bunului licitat sau daca nu se prezinta in termenul prevazut la alin. (1) pentru semnarea contractului de vanzare-cumparare, pierde garantia depusa.
    Art. 25
    (1) In cazul in care nu s-au prezentat minimum 2 participanti la licitatie sau daca nici un ofertant din cei prezenti nu a oferit cel putin pretul de pornire, licitatia se va repeta, incheindu-se proces-verbal de constatare.
    (2) Repetarea licitatiei se face dupa cel putin 15 zile calendaristice de la data precedentei licitatii, iar noul pret de pornire diminuat va fi aprobat de ordonatorul principal de credite.
    (3) In cazul in care nici de aceasta data nu se prezinta la licitatie minimum 2 participanti sau nu se ofera cel putin pretul de pornire, licitatia se va relua dupa cel putin 15 zile lucratoare, iar pretul va fi diminuat cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
    (4) In situatia in care dupa a treia licitatie nu a fost oferit pretul de pornire a licitatiei, bunurile se vor valorifica conform art. 1 lit. b) si c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate in administrarea institutiilor publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala, aprobata si modificata prin Legea nr. 28/2001.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 26
    Pentru bunurile disponibilizate care nu au putut fi valorificate prin licitatie, selectie de oferte sau prin negociere directa se vor aplica procedurile:
    a) valorificare directa, in cazul in care producatorul sau alt ofertant accepta schimbarea bunului cu altul nou avand aceiasi parametri sau in alte situatii aprobate de directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, la propunerea prim-adjunctului acestuia;
    b) transmitere fara plata altor institutii publice, in conditiile legii.
    Art. 27
    Bunurile care nu au putut fi valorificate prin procedurile prevazute la art. 5, 6, la art. 25 alin. (4) si la art. 26 pot fi declasate si casate in conditiile legii.
    Art. 28
    Aparatura de secretizare scoasa din functiune sau declasata nu face obiectul valorificarii conform prevederilor prezentului regulament, ea urmand sa fie casata.
    Art. 29
    (1) Materialele refolosibile si deseurile rezultate in urma casarii bunurilor, care nu au putut fi valorificate prin licitatie din lipsa de cumparatori sau in legatura cu care ordonatorul de credite in gestiunea caruia se afla bunurile respective a decis pe propria raspundere ca nu se justifica economic organizarea de licitatii, se valorifica prin agenti economici care au ca obiect de activitate achizitionarea de materiale refolosibile, prin oferte de pret negociabile. Negocierile de pret se vor consemna intr-un proces-verbal.
    (2) Materialele si piesele rezultate in urma casarii bunurilor, care nu au putut fi valorificate conform prevederilor alin. (1), vor fi distruse in prezenta comisiei de casare, rezultatul fiind consemnat intr-un proces-verbal.
    Art. 30
    Sumele obtinute in urma organizarii licitatiilor de valorificare a bunurilor scoase din functiune vor fi retinute integral de Serviciul de Telecomunicatii Speciale si li se va da destinatia prevazuta de lege.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 981/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 981 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu