Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1224 din 1 octombrie 2008

pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 696 din 13 octombrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 981/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind valorificarea prin licitaţie a bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657 din 19 octombrie 2001.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,

Marcel Opriş

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

REGULAMENT

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, scoase din funcţiune potrivit reglementărilor în vigoare, se valorifică în starea fizică în care se află sau ca materiale şi piese rezultate în urma dezmembrării lor.

Art. 2. - Valorificarea bunurilor aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se efectuează la propunerile unităţilor militare deţinătoare şi se aprobă de organele competente, potrivit legii.

Art. 3. - In sensul prezentului regulament, prin noţiunea bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice ale obiecte, de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia celor care aparţin domeniului public al statului, precum şi cu excepţia clădirilor şi terenurilor.

Art. 4. - (1) Fac obiectul valorificării:

a)  activele fixe scoase din funcţiune, materialele de natura obiectelor de inventar şi materialele declasate, precum şi materialele şi piesele rezultate în urma casării sau demolării;

b) bunurile care nu au putut fi împrospătate, a căror păstrare în depozite ar duce la deprecieri ori stări periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercări în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;

c)  tehnica, utilajele, loturile de piese de schimb, scule şi accesorii, piesele de schimb, agregatele, ansamblele, subansamblele şi materialele de orice fel, precum şi echipamentele şi utilajele achiziţionate aferente obiectivelor de investiţii nefinalizate din unităţile militare, în starea în care se află şi dacă îndeplinesc cel puţin una dintre următoarele condiţii:

(i) nu mai sunt necesare;

(ii) au devenit excedentare;

(iii) nu mai sunt prevăzute în normele de înzestrare ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;

(iv) nu se mai fabrică;

(v) nu  mai  corespund destinaţiei sau fac obiectul înlocuirii cu altele performante de aceIaşi tip, datorită uzurii morale ori fizice avansate;

d) alte bunuri aflate în administrare, indiferent de starea acestora, în scopul rezolvării unor nevoi ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

(2) Bunurile care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate se valorifică la persoane fizice şi/sau juridice, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.

(3)  Bunurile care implică apărarea ţării, ordinea publică şi siguranţa naţională, definite conform prevederilor legale în vigoare, se valorifică către:

a) operatorii economici producători de astfel de bunuri, în starea în care se află ori demilitarizate;

b) operatorii economici specializaţi şi autorizaţi în comercializarea acestora ori care au în obiectul de activitate valorificarea deşeurilor de acest tip, dar numai după scoaterea din funcţiune.

(4) Bunurile prevăzute la alin. (3) se valorifică, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, numai după scoaterea din funcţiune şi efectuarea operaţiunilor de demilitarizare şi către persoane juridice care au prevăzută în obiectul de activitate realizarea de producţii cinematografice, la cererea expresă a acestora.

(5)  Operaţiunile de demilitarizare a bunurilor prevăzute la alin. (4) se execută de unităţi specializate din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională sau acreditate să execute astfel de operaţiuni, după achitarea contravalorii totale a contractului de vânzare-cumpărare, iar costurile aferente acestora se suportă de către beneficiar.

(6)  Bunurile valorificate către persoane juridice care au ca obiect de activitate realizarea de producţii cinematografice se vor utiliza exclusiv pentru realizarea scopului pentru care au fost cerute.

Art. 5. - (1) Nu fac obiectul valorificării:

a)   aparatura de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aparatura de secretizare, mediile de stocare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la transmiterea de informaţii şi date cu caracter clasificat. Acestea se scot din funcţiune sau se declasează, după caz, şi se casează potrivit normelor în vigoare;

b) tehnica militară de transmisiuni, precum şi ansamblele, subansamblele şi piesele de schimb specifice acesteia;

c)  bunurile materiale de resortul sanitar care sunt atipice, interzise la comercializare şi/sau utilizare de către organele acreditate în acest sens din România sau care prezintă uzură fizică avansată ce periclitează viaţa bolnavilor ori a utilizatorilor;

d) deşeurile nerefolosibile care se distrug.

(2) Nu se valorifică către persoanele fizice şi operatorii economici neautorizaţi bunurile care, prin utilizarea ulterioară, pot afecta securitatea naţională şi individuală sau colectivă.

Art. 6. - Bunurile se valorifică în starea tehnică în care se găsesc la data transmiterii documentelor pentru aprobarea valorificării, după parcurgerea operaţiunilor de scoatere din funcţiune.

Art. 7. - (1) Pentru bunurile aprobate la valorificare se interzice efectuarea oricăror lucrări care necesită manoperă şi materiale din fondurile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pentru schimbarea stării tehnice, cu excepţia situaţiilor stabilite prin instrucţiunile de aplicare a prezentului regulament, aprobate prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, denumite în continuare instrucţiuni.

(2) Bunurile aprobate la valorificare se păstrează în starea tehnică şi de completare în administrarea unităţilor gestionare, potrivit documentelor de evaluare, până la finalizarea procedurii de valorificare şi predare la cumpărător.

Art. 8. - Competenţele de stabilire a bunurilor supuse valorificării se reglementează prin instrucţiuni.

Art. 9. - (1) Bunurile aflate în administrarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale se valorifică prin:

a) licitaţie;

b) selecţie de oferte de preţ sau negociere directă;

c) valorificare directă fără organizare de licitaţie;

d) transmitere fără plată la alte instituţii publice, în condiţiile prezentului regulament.

(2) Prin procedura prevăzută la alin. (1) lit. a) se valorifică:

a)  tehnica de luptă care devine comună cu cea din alte sectoare de activitate, după dezafectarea de dotarea specific militară, precum şi bunurile, inclusiv cele demilitarizate, care pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate, în starea în care se află ori în stare dezmembrată/parţial dezmembrată, cât şi busolele, lunetele, binoclurile, precum şi deşeurile feroase, neferoase, de metale preţioase şi de aliaje ale acestora. La licitaţie pot participa atât persoane fizice, cât şi juridice;

b)  armamentul şi tehnica de luptă demilitarizate. La licitaţie pot participa numai operatori economici specializaţi şi autorizaţi care au în domeniul de activitate fabricarea, modernizarea, repararea şi/sau comercializarea bunurilor identice ori de aceIaşi gen şi/sau valorificarea deşeurilor feroase şi neferoase;

c) armamentul şi tehnica de luptă demilitarizate, prevăzute la lit. b), care au rămas neadjudecate, inclusiv bunurile cu uzură morală şi fizică avansată, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembrată. La licitaţie pot participa numai operatori economici specializaţi şi autorizaţi, care au în domeniul de activitate fabricarea, modernizarea, repararea bunurilor identice sau de aceIaşi gen şi/sau valorificarea deşeurilor feroase şi neferoase şi care se obligă să le dezmembreze la sediul unităţilor militare centrale, ca şi organe de înzestrare.

(3) Prin procedura prevăzută la alin. (1) lit. b) se valorifică:

a)  bunurile care implică apărarea ţării, ordinea publică şi siguranţa naţională, de natura armamentului, muniţiei, tehnicii de luptă, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, în starea în care se află. La procedură pot participa numai operatori economici de profil din industria de apărare;

b)  materialele de resortul hrănirii şi cele de construcţii şi cazare, echipamentul, animalele, ambalajele şi deşeurile de sticlă, cauciuc, textile, lemn, hârtie, carton, plastic, feroase şi neferoase;

c)  armamentul uşor de infanterie, care nu a fost adjudecat prin procedura de licitaţie prevăzută la alin. (2), precum şi muniţia care trebuie delaborata. La procedura de valorificare pot participa numai operatori economici de profil din industria de apărare.

(4)  Prin procedura prevăzută la alin. (1) lit. c) se valorifică bunuri, în cazul în care producătorul sau alt ofertant acceptă schimbarea bunurilor cu alte bunuri noi, similare, având cel puţin aceiaşi parametri, necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, inclusiv bunuri contra servicii oferite de operatorii economici de profil din industria de apărare, ori în cazul vânzării cu amănuntul a obiectelor de inventar, a materialelor de construcţii-cazare sau de resortul hrănirii, a echipamentului şi a ambalajelor, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni, sau în alte situaţii aprobate de ordonatorul principal de credite, la propunerea transmisă pe cale ierarhică de unitatea centrală, organ de înzestrare. Modalitatea de compensare valorică se stabileşte prin instrucţiuni, plecând de la preţurile reciproc convenite în cazul schimbării bunurilor cu alte bunuri, respectiv pe baza preţurilor de producţie şi/sau servicii practicate de operatorii economici, la data acceptării, în situaţia schimbării bunurilor contra servicii.

(5)  Prin procedura prevăzută la alin. (1) lit. d) se valorifică bunurile care au parcurs procedurile prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi care nu s-au valorificat prin aceste proceduri, dar numai după scoaterea din funcţiune şi demilitarizare, după caz.

CAPITOLUL II

Evaluarea bunurilor

Art. 10. - (1) Estimarea valorii bunurilor propuse pentru valorificare se face de către comisia ordonatorului de credite în a cărui administrare nemijlocită se află acestea, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni. In documentele de valorificare unităţile militare gestionare vor preciza bunurile cu uzură morală şi fizică avansată care se valorifică, prin licitaţie, în starea în care se află, la preţuri de deşeuri nedezmembrate. In documentele de valorificare se vor menţiona condiţiile care au generat asemenea situaţie şi se vor anexa copii ale actelor din care rezultă că bunurile se pot valorifica în acest mod.

(2) Stabilirea preţurilor iniţiale de vânzare se face de către unităţile centrale, organe de înzestrare, potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni, printr-o comisie de evaluare numită prin ordin al şefului unităţii centrale, formată din 3-9 membri. Pentru identificarea stării tehnice şi de completare a bunurilor din unităţi, comisia, prin cel puţin 2 membri, va face evaluarea la faţa locului, prilej cu care se vor stabili şi bunurile cu uzura morală şi fizică avansată care se valorifică, prin licitaţie, în starea în care se află, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembrată.

(3) Preţurile iniţiale de vânzare pentru tehnica de luptă dezafectată din dotarea specific militară şi bunurile comune cu alte sectoare de activitate, care au o uzură morală şi fizică avansată şi care se valorifică, prin licitaţie, în starea în care se află, la preţuri de deşeuri în stare nedezmembrată, nu vor fi mai mici decât contravaloarea deşeurilor ce ar rezulta în urma casării acestora.

Art. 11. - (1) Comisia întocmeşte un raport de evaluare a bunurilor care urmează să fie valorificate. Preţul iniţial de vânzare, structura acestuia şi, după caz, preţul diminuat se aprobă conform competenţelor stabilite prin instrucţiuni.

(2) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere procedurile şi criteriile stabilite prin instrucţiuni, precum şi preţul pieţei la bunuri de aceIaşi fel.

CAPITOLUL III

Valorificarea bunurilor

SECŢIUNEA 1

Organizarea şi desfăşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin licitaţie

Art. 12. - Licitaţia se organizează de către unităţile centrale, organe de înzestrare, pentru bunurile de resortul lor aprobate să fie valorificate prin vânzare.

Art. 13. - La licitaţii pot participa persoanele fizice şi/sau juridice prevăzute la art. 9 alin. (2), care prezintă până la data ţinerii şedinţei de licitaţie următoarele:

a) documentul din care să rezulte constituirea garanţiei de participare;

b)   copie de pe certificatul unic de înregistrare, pentru persoanele juridice, sau copie de pe actul de identitate, pentru persoanele fizice;

c) chitanţa de achitare a contravalorii caietului de sarcini şi a taxei de participare, eliberată de casieria organizatorului licitaţiei, sau ordinul de plată emis de instituţiile abilitate;

d)  declaraţia de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpărare prevăzut în caietul de sarcini;

e)  alte documente prevăzute de legislaţia în vigoare şi solicitate de organizatorul licitaţiei.

Art. 14. - (1) Şeful unităţii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data ţinerii licitaţiei, comisia de licitaţie, formată din 3-9 membri, în următoarea componenţă:

a) preşedinte, din partea organizatorului licitaţiei;

b)   secretar al comisiei de licitaţie, din partea unităţii deţinătoare a bunului;

c) membri, specialişti (experţi) cu experienţă profesională în domeniu din cadrul unor compartimente din unitatea organizatoare sau din alte unităţi ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiilor de evaluare.

Art. 15. - (1) Nu pot participa la licitaţie în calitate de cumpărători membrii comisiilor de evaluare şi ai celor de licitaţie şi nici soţul/soţia sau rudele ori afinii până la gradul al patrulea inclusiv.

(2) Membrii comisiilor de licitaţie au obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, după modelul stabilit prin instrucţiuni.

Art. 16.-(1) Garanţia de participare la licitaţie reprezintă 10% din valoarea preţului iniţial de vânzare stabilit în caietul de sarcini pentru bunurile care se valorifică. Depunerea garanţiei se face în contul unităţii organizatoare a licitaţiei până la termenul-limită prevăzut în caietul de sarcini.

(2) Garanţia de participare la licitaţie se va returna, începând cu cea de-a treia zi lucrătoare de la data închiderii licitaţiei, celor declaraţi necâştigători, respectiv celor declaraţi câştigători, după achitarea şi ridicarea integrală a bunurilor adjudecate, prin ordin de plată sau în numerar.

Art. 17. - Organizatorul licitaţiei întocmeşte următoarele documente:

a) caietul de sarcini;

b) anunţul publicitar;

c) tabelul cuprinzând persoanele care participă la licitaţie.

Art. 18. - (1) Caietul de sarcini se întocmeşte în baza informaţiilor transmise de unităţile militare deţinătoare ale bunurilor şi cuprinde cel puţin următoarele elemente:

a) obiectul licitaţiei;

b) cantitatea de bunuri oferită şi locul de depozitare sau de păstrare;

c) preţul de începere a licitaţiei, precum şi valoarea salturilor de supralicitare;

d) modalităţile de plată;

e)  termenul-limită de prezentare a documentelor de către licitator;

f) data şi locul de desfăşurare a licitaţiei;

g) modul de desfăşurare a licitaţiei;

h) valoarea taxei de participare, cuantumul şi modul de constituire a garanţiei care trebuie să fie depusă de către solicitanţi pentru a fi admişi la licitaţie, locul şi data depunerii;

i) proiectul de contract de vânzare-cumpărare;

j) modelul declaraţiei licitatorului de acceptare a proiectului de contract de vânzare-cumpărare;

k) clauzele asigurătorii privind pierderea garanţiei de participare la licitaţie, în cazul în care câştigătorul licitaţiei renunţă la cumpărarea bunului şi refuză semnarea contractului de vânzare-cumpărare, precum şi în situaţia în care la licitaţie fiind acceptaţi minimum 2 participanţi aceştia nu oferă preţurile de pornire a licitaţiei;

l) precizarea de neadmitere la licitaţie a persoanelor care nu prezintă toate documentele sau care prezintă documente incomplete ori incorect întocmite;

m) alte condiţii şi precizări pe care comisia de licitaţie le consideră necesare.

(2) Caietul de sarcini se aprobă de şeful unităţii militare organizatoare.

Art. 19. - (1) Caietul de sarcini se pune la dispoziţia solicitanţilor cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării licitaţiei şi se poate analiza, respectiv achiziţiona de la sediul unităţii militare organizatoare.

(2)  Preţul caietului de sarcini nu va depăşi contravaloarea întocmirii, redactării şi multiplicării acestuia.

(3)  Fişele tehnice se pun la dispoziţia solicitanţilor numai pentru analiză şi numai la sediul unităţii militare organizatoare.

Art. 20. - (1) Anunţul publicitar se face într-o publicaţie cu circulaţie la nivel naţional. In scopul asigurării unei transparenţe maxime, anunţul publicitar se face şi pe pagina de internet a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (www. stsnet. ro) sau prin alte mijloace de informare, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru licitaţie.

(2) Anunţul privind vânzarea prin licitaţie conţine următoarele informaţii:

a) denumirea şi adresa organizatorului licitaţiei;

b) obiectul licitaţiei;

c) locul, data şi ora începerii licitaţiei;

d) locul şi data la care se poate obţine caietul de sarcini;

e) numărul de fax sau adresa de e-mail la care se pot obţine informaţii suplimentare;

f) preţul de pornire al licitaţiei.

Art. 21. - (1) Persoana care a achiziţionat caietul de sarcini are dreptul să examineze condiţiile, formularele, termenii şi specificaţiile din documentele licitaţiei, iar în cazul în care are nevoie de informaţii suplimentare în legătură cu acestea, le solicită în scris organizatorului licitaţiei.

(2) Organizatorul licitaţiei răspunde în scris la toate solicitările primite, înainte de termenul-limită de depunere a documentelor de către licitatori.

Art. 22. - (1) Organizatorul licitaţiei poate modifica documentele licitaţiei din proprie iniţiativă sau ca urmare a solicitării licitatorilor.

(2)  Modificările aduse documentelor licitaţiei se notifică tuturor licitatorilor în scris, prin fax, prin poşta electronică, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de termenul-limită de depunere a ofertei. In situaţia în care se descoperă vicii de formă şi erori aritmetice ale unor documente ale licitaţiei, care ar putea prejudicia patrimoniul unităţii deţinătoare a bunului, modificările vor fi aduse la cunoştinţa tuturor licitatorilor, la începerea şedinţei de licitaţie, pe baza documentului oficial şi a procesului-verbal întocmit de unitatea militară organizatoare şi semnat de toţi licitatorii acceptaţi.

(3) Omiterea vreunei informaţii în documentele de participare la licitaţie sau prezentarea unor documente necorespunzătoare faţă de cele stabilite prin caietul de sarcini determină descalificarea licitatorului respectiv.

(4)  Organizatorul licitaţiei va anula procedura de licitaţie în situaţia în care constată existenţa unor omisiuni sau erori în documentaţia de licitaţie, de natură să prejudicieze drepturile licitatorilor. In acest caz, garanţiile de participare la licitaţie se restituie licitatorilor.

Art. 23. - (1) Taxa de participare la licitaţie se determină în funcţie de cheltuielile de organizare şi desfăşurare a licitaţiei şi se achită la termenul prevăzut în caietul de sarcini.

(2) Contravaloarea caietului de sarcini, a taxei de participare, respectiv a garanţiei de participare la licitaţie se poate achita atât la sediul unităţii militare organizatoare, cât şi prin ordin de plată în contul de virament al acesteia, care este prevăzut în caietul de sarcini.

(3) Licitatorilor care nu participă la licitaţie li se va restitui, la cerere, taxa de participare.

Art. 24. - (1) Solicitanţilor care prezintă unităţilor militare chitanţa sau ordinul de plată privind achitarea contravalorii taxei de participare la licitaţie li se pun la dispoziţie, pentru consultare şi luare la cunoştinţă sub semnătură, fişele tehnice şi inventarele bunurilor şi li se permite examinarea acestora la locul în care se află depozitate ori păstrate, fără punerea în funcţiune şi fără efectuarea altor probe.

(2) Renunţarea participanţilor la licitaţie la dreptul de a inspecta bunurile licitate nu constituie temei pentru nulitatea totală sau parţială a contractului de vânzare-cumpărare.

Art. 25. - (1) Comisia de licitaţie analizează documentele prezentate de licitatori cu cel puţin două zile lucrătoare înainte de începerea licitaţiei şi întocmeşte lista cuprinzând ofertanţii acceptaţi, excluzându-i de la participare pe cei care nu au îndeplinit condiţiile sau care nu au prezentat, în totalitate şi la termenul stabilit, documentele cerute prin caietul de sarcini.

(2) Cu această ocazie, comisia de licitaţie verifică:

a) dosarul cu documentele de organizare a licitaţiei;

b)   dacă publicitatea s-a făcut conform prevederilor prezentului regulament;

c) documentele privind calificarea participanţilor la licitaţie.

Art. 26. - (1) Licitaţia se desfăşoară în prezenţa tuturor membrilor comisiei de licitaţie, iar şedinţa este condusă de către preşedintele comisiei.

(2) La data şi ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie anunţă obiectul licitaţiei, face prezenţa participanţilor şi constată dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea acesteia.

(3) Desfăşurarea în continuare a licitaţiei se face astfel:

a) preşedintele anunţă preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite;

b)  participanţii la licitaţie prezintă oferta de preţ. Oferta trebuie să respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei;

c) preşedintele comisiei de licitaţie anunţă cu glas tare şi clar suma oferită de licitator;

d)  dacă la a treia ofertare nu se oferă o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunţă adjudecarea licitaţiei în favoarea participantului care a oferit ultima sumă;

e)  licitaţia se declară închisă după anunţarea verbală a câştigătorului de către preşedintele comisiei de licitaţie şi după întocmirea procesului-verbal care se semnează de către membrii comisiei de licitaţie şi de către participanţii la licitaţie.

(4) Procesul-verbal al procedurii de valorificare împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea acesteia se arhivează la sediul organizatorului licitaţiei şi constituie baza legală a încheierii contractului de vânzare-cumpărare.

Art. 27. - (1) Pentru bunurile care fac obiectul valorificării în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, cu modificările şi completările ulterioare, în situaţia în care se prezintă un singur participant, comisia de licitaţie negociază preţul de vânzare pornind de la preţul iniţial al licitaţiei.

(2)  Rezultatul negocierii se înscrie într-un proces-verbal de negociere semnat de ambele părţi, care constituie temei legal pentru încheierea contractului de vânzare-cumpărare.

(3) Preţul rezultat din negociere nu poate fi mai mic decât cel stabilit ca preţ de pornire la procedura prin licitaţie.

Art. 28. - (1) Participanţii la licitaţie pot formula contestaţii în cazul în care consideră că nu s-au respectat dispoziţiile legale şi precizările din caietul de sarcini referitoare la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei.

(2) Contestaţiile se depun la sediul organizatorului licitaţiei în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.

Art. 29. - Organizatorul licitaţiei este obligat să soluţioneze contestaţia şi să comunice rezultatul în scris tuturor participanţilor, în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acesteia. In acest sens va fi numită o comisie formată din 3-5 membri, alţii decât cei care au făcut parte din comisia de licitaţie.

Art. 30. - (1) In termen de 10 zile lucrătoare de la termenul-limită prevăzut în caietul de sarcini pentru semnarea contractului de vânzare-cumpărare, persoana căreia i s-a adjudecat bunul este obligată să ia, pe bază de semnătură, de la unitatea centrală, organ de înzestrare, exemplarul nr. 1 al facturii şi numai în baza ei să achite contravaloarea totală a acestora. Cumpărătorul va intra în posesia bunurilor în momentul achitării integrale a contravalorii bunurilor adjudecate şi a taxei pe valoarea adăugată.

(2)  Dacă persoana care şi-a adjudecat bunul renunţă la cumpărarea acestuia sau nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1), pierde garanţia depusă.

(3)  Pentru bunul adjudecat la care persoana câştigătoare renunţă la cumpărare, se va relua procedura de valorificare prin licitaţie.

(4)  Bunurile adjudecate şi achitate integral vor putea fi ridicate de cumpărător în termenul şi în condiţiile prevăzute în contractul de vânzare-cumpărare.

(5)  Pentru bunurile adjudecate şi achitate integral, care nu se preiau de către cumpărător în maximum 60 de zile de la data achitării lor, cumpărătorul este obligat să plătească penalităţile percepute conform contractului de vânzare-cumpărare.

Art. 31. - (1) Organizatorul licitaţiei va anula licitaţia până la închiderea acesteia în una dintre situaţiile următoare:

a) nu a fost asigurat un nivel corespunzător al concurenţei la licitaţiile organizate pentru bunurile prevăzute la art. 27 alin. (1);

b)   niciunul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare;

c) au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare.

(2) Decizia de anulare a licitaţiei creează pentru organizatorul acesteia obligaţia de a comunica în scris tuturor participanţilor la licitaţie atât încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au asumat prin depunerea de oferte, cât şi motivul anulării, precum şi obligaţia de a returna garanţia de participare.

Art. 32. -In situaţia în care bunul nu a fost adjudecat sau nu s-a prezentat niciun participant, organizatorul licitaţiei informează în scris unitatea centrală, organ de înzestrare, pentru ca aceasta să dispună măsuri de valorificare prin celelalte proceduri prevăzute la art. 9 ori casarea, după caz.

SECŢIUNEA a 2-a

Organizarea şi desfăşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin selecţie de oferte de preţ sau negociere directă

Art. 33. - (1) Valorificarea bunurilor care se găsesc în situaţia prevăzută la art. 32 se face prin organizarea selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe, pe baza preţurilor care pot fi majorate, menţinute sau diminuate în funcţie de modul de desfăşurare a licitaţiei şi care se aprobă conform competenţelor stabilite prin instrucţiuni.

(2) Dacă bunurile nominalizate în instrucţiuni, care pot intra în competenţa de valorificare a unităţilor militare gestionare, potrivit prevederilor art. 2, nu se valorifică după desfăşurarea procedurii de valorificare prin selecţie de oferte de preţ/negociere directă, în termen de 45 de zile de la data desfăşurării procedurii de valorificare prin licitaţie, acestea se vând, în starea în care se află, numai operatorilor specializaţi şi autorizaţi în valorificarea deşeurilor sau, după caz, se casează şi se valorifică deşeurile rezultate.

Art. 34. - Numirea comisiei unităţii militare organizatoare se face conform regulilor stabilite la art. 14.

Art. 35. - (1) Selecţia de oferte de preţ/negocierea directă pentru bunurile care se găsesc în situaţia prevăzută la art. 32 se face pe baza anunţului publicitar care se dă cu ocazia organizării licitaţiei şi a extrasului din caietul de sarcini de la licitaţie, în care se includ bunurile neadjudecate la licitaţie, la noile preţuri de valorificare, precum şi precizările strict necesare, inclusiv proiectul contractului de vânzare-cumpărare.

(2) După depunerea cererilor de cumpărare şi a garanţiei de participare în cuantum de 10% din valoarea preţului iniţial de valorificare, solicitanţilor li se trimit invitaţii de participare, în care li se precizează şi alte detalii legate de desfăşurarea selecţiei de oferte de preţ/negocierii directe.

(3) Fiecare ofertant are voie să facă o singură ofertă de preţ pe care nu o poate schimba.

(4)  Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, în plic închis şi sigilat, până la data şi ora precizate în extrasul din caietul de sarcini de la licitaţie, semnate de ofertantul interesat. Ofertele sunt analizate în prezenţa membrilor comisiei. Rezultatul analizei ofertelor de preţ se consemnează într-un proces-verbal.

(5) Contractul de vânzare-cumpărare se încheie cu persoana care a oferit preţul cel mai mare.

(6)  Dacă un singur ofertant a răspuns la solicitare, bunurile se valorifică către acesta prin negociere directă.

(7)  Procedurile de valorificare pentru bunurile şi deşeurile prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. b) se efectuează potrivit metodologiei stabilite prin instrucţiuni.

Art. 36. - (1) Procedura de valorificare a bunurilor prin negociere directă presupune negocierea, cu un singur cumpărător, a clauzelor contractuale, inclusiv preţul de valorificare.

(2) Rezultatele negocierii se consemnează într-un proces-verbal semnat de ambele părţi, care constituie baza legală a contractului de vânzare-cumpărare.

Art. 37. - Preţul minim de valorificare al bunurilor prevăzute la art. 9 alin. (3) lit. b) şi c) acoperă contravaloarea deşeurilor ce ar rezulta în urma dezmembrării acestora, precum şi contravaloarea operaţiunilor de demilitarizare ce se efectuează prin grija unor unităţi specializate.

SECŢIUNEA a 3-a

Organizarea şi desfăşurarea procedurii de valorificare a bunurilor prin transmiterea fără plată

Art. 38. - (1) Bunurile materiale scoase din funcţiune se pot transmite fără plată către alte instituţii publice după desfăşurarea procedurilor prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c).

(2) Bunurile materiale, aflate în stare de funcţionare, indiferent de durata de folosinţă, dacă nu mai sunt necesare Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, pot fi transmise fără plată către alte instituţii publice fără parcurgerea procedurilor prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-c).

Art. 39. - (1) Listele cu bunurile ce urmează să fie valorificate prin transmitere fără plată se comunică de către unităţile militare deţinătoare instituţiilor publice interesate.

(2) Cererile privind transmiterea fără plată a bunurilor se adresează unităţilor militare deţinătoare.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 40. - Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv, precum şi înregistrările contabile şi documentele justificative ale modificărilor de patrimoniu determinate de procesul valorificării bunurilor se efectuează potrivit legii.

Art. 41. - Sumele încasate din valorificarea bunurilor constituie venituri bugetare şi se virează la bugetul de stat în termen de 3 zile lucrătoare de la încasare.

Art. 42. -In termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament se aprobă, prin ordin al directorului Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, instrucţiuni de aplicare a acestuia, precum şi reguli privind comportamentul personalului participant la procedurile de valorificare, care să conducă la fluidizarea procesului de valorificare a bunurilor şi la prevenirea actelor de corupţie.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1224/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1224 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu