LEGE
Nr. 120 din 19 aprilie 2004
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind
reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 408 din 6 mai 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Ordonanta Guvernului nr. 96 din 27 august 1998 privind reglementarea
regimului silvic si administrarea fondului forestier national, republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 122 din 26 februarie 2003, se
modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Padurile, prin functiile ecologice, de protectie si socioeconomice pe care
le indeplinesc, constituie, indiferent de forma de proprietate, o avutie de
interes national de care beneficiaza intreaga societate. In acest scop este
necesara asigurarea gestionarii durabile a padurilor prin stabilirea de masuri
concrete de administrare, regenerare, ingrijire si exploatare."
2. Litera c) a articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"c) fondul forestier proprietate privata a unitatilor de cult
(parohii, schituri, manastiri), a institutiilor de invatamant, Academiei Romane
sau a altor persoane de drept privat;"
3. La articolul 4 se introduc alineatele (3), (4) si (5) cu urmatorul
cuprins:
"(3) La solicitarea detinatorului majoritar al fondului forestier,
proprietate privata a persoanelor fizice sau juridice, drumurile forestiere si
terenul aferent acestora trec, prin hotarare a Guvernului, din domeniul public
al statului si din administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva in
domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale.
(4) Intretinerea si pastrarea in permanenta stare de functionare a
drumurilor forestiere revin proprietarilor acestora.
(5) Constructiile si pepinierele care deservesc, la data intrarii in
vigoare a prezentei ordonante, teren forestier ce face obiectul retrocedarii
integrale pot fi inchiriate sau vandute, potrivit legii, cu acordul
detinatorului actual al structurii silvice care administreaza fondul forestier
respectiv."
4. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) In vederea respectarii reglementarilor referitoare la regimul silvic,
proprietarii de paduri si detinatorii cu orice titlu au urmatoarele obligatii:
a) sa elaboreze, prin unitati specializate autorizate de autoritatea
publica centrala care raspunde de silvicultura, amenajamente silvice sau,
pentru terenuri forestiere in suprafata de pana la 30 ha, studii sumare de
amenajare. Modalitatea de elaborare si continutul acestora sunt cele prevazute
de normele tehnice de amenajare a padurilor, aprobate prin ordin al ministrului
agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale. Mijloacele financiare necesare
elaborarii se asigura de la bugetul de stat pentru persoane fizice care
gestioneaza padurea in mod individual sau in asociatii. Pentru padurile
proprietate privata sau publica, cu suprafete de peste 30 ha, se intocmesc
amenajamente silvice pe proprietar, asociatie, proprietate indiviza sau unitate
de productie, dupa caz. Normele privind asigurarea si decontarea fondurilor
necesare elaborarii amenajamentelor silvice sau studiilor sumare de amenajare
se emit de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura si se
aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale;
b) sa asigure paza padurilor in vederea prevenirii taierilor ilegale,
distrugerii sau degradarii vegetatiei forestiere, pasunatului abuziv,
braconajului si a altor fapte infractionale sau contraventionale. Proprietarii
de paduri mentionati la art. 12 alin. (1) vor asigura paza prin structurile
silvice de administrare, de stat sau private, dupa caz. Neasigurarea pazei prin
structurile silvice autorizate atrage raspunderea contraventionala;
c) sa execute lucrarile necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor si
daunatorilor padurilor, stabilite de organele autoritatii publice pentru
silvicultura, cu mijloace proprii sau contra cost, prin structuri silvice
autorizate;
d) sa asigure respectarea masurilor de prevenire si stingere a incendiilor
si, dupa caz, dotarea cu mijloace de prima interventie;
e) sa efectueze lucrarile de impadurire si de ajutorare a regenerarii
naturale, potrivit prevederilor amenajamentelor silvice si ale normelor tehnice
specifice. Lucrarile de impadurire se vor executa in termen de cel mult 2 ani
de la exploatarea masei lemnoase. In caz contrar se vor aplica masurile
prevazute la art. 67 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic;
f) sa efectueze lucrarile de intretinere a plantatiilor si regenerarilor
naturale pana la realizarea starii de masiv;
g) sa execute la timp, in conformitate cu prevederile amenajamentelor
silvice si ale normelor tehnice specifice, lucrarile de ingrijire a arboretelor
- degajari, curatari, rarituri, taieri de igiena;
h) sa execute taieri de arbori numai dupa punerea in valoare si eliberarea
documentelor specifice de catre personalul silvic autorizat;
i) sa asigure, in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice si
actelor normative in vigoare, intretinerea si repararea drumurilor forestiere
aflate in proprietate.
(2) In situatiile in care gospodarirea padurilor, proprietate privata,
apartinand persoanelor fizice sau juridice, este asigurata pe baze contractuale
de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva sau de structuri silvice autorizate,
obligatiile mentionate la alin. (1) se vor regasi ca atare in contractele
incheiate."
5. Dupa articolul 8 se introduce articolul 8^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 8^1
(1) Proprietarii de paduri au obligatia sa infiinteze un fond de conservare
si regenerare a padurilor, purtator de dobanda, aflat la dispozitia si in
contul administratorului, respectiv in contul structurii silvice care asigura
serviciul public cu specific silvic din resursele prevazute la art. 63 din
Legea nr. 26/1996 - Codul silvic.
(2) In situatia in care masa lemnoasa recoltata se acorda in natura,
contributia la fondul de conservare si regenerare constituit potrivit alin. (1)
se calculeaza pe baza pretului mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe
picior, in vigoare.
(3) Fondul de conservare si regenerare a padurilor se foloseste pentru
impadurirea unor terenuri goale, pentru regenerarea suprafetelor parcurse cu
taieri, gospodarirea unor paduri cu functii speciale de protectie si acoperirea
unor cheltuieli ocazionate de calamitati asupra padurilor.
(4) Alimentarea fondului de conservare si regenerare se face pana la 31
decembrie, fondul are regimul rezervelor fiscale si este deductibil fiscal.
Evidenta acestuia se tine pe proprietar, iar nealimentarea lui la termenul
legal, conform resurselor de la alin. (1), constituie contraventie si
sanctiunea se aplica proprietarilor. Aplicarea sanctiunii nu exonereaza
proprietarul de obligatia prevazuta la alin. (1).
(5) Sumele ramase disponibile din acest fond la finele anului sunt folosite
in exercitiul financiar al anului urmator in acelasi scop, cu exceptia
fondurilor publice."
6. Litera a) a alineatului (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
"a) defrisarea vegetatiei forestiere, respectiv inlaturarea acesteia
si schimbarea folosintei ori destinatiei terenului, fara aprobarea autoritatii
publice centrale care raspunde de silvicultura;"
7. Alineatele (1), (2), (4) si (5) ale articolului 10 vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 10
(1) Exploatarea masei lemnoase se face numai in conformitate cu prevederile
amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare si cu respectarea
instructiunilor privind termenele, modalitatile si epocile de recoltare si
transport al materialului lemnos din paduri, emise de autoritatea publica
centrala care raspunde de silvicultura.
(2) Pentru masa lemnoasa destinata a se exploata, proprietarii sau
detinatorii cu orice titlu intocmesc acte de punere in valoare, in conformitate
cu normele tehnice in vigoare, cu inventarierea prealabila a arborilor
destinati taierii, de catre personalul silvic delegat sa utilizeze ciocanul
silvic de marcat. Serviciul public cu specific silvic pentru proprietarii de
paduri din fiecare localitate se asigura pe structura silvica autorizata ce
administreaza majoritatea fondului forestier din raza localitatii respective.
...........................................................................
(4) Masa lemnoasa care se exploateaza, transporta, depoziteaza, prelucreaza
sau se comercializeaza va fi insotita, indiferent de locul in care aceasta se
afla, de documente prevazute in reglementarile privind controlul circulatiei,
depozitarii, comercializarii materialelor lemnoase si functionarii
instalatiilor de debitat lemn rotund, aprobate prin hotarare a Guvernului.
(5) Formularele tipizate ale documentelor de insotire necesare justificarii
provenientei materialelor lemnoase se executa centralizat, prin grija
autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, si se distribuie
contra cost persoanelor juridice autorizate sa le foloseasca, prin
inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic."
8. Alineatele (1), (3) si (4) ale articolului 12 vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 12
(1) Padurile proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si
municipiilor, precum si cele proprietate privata indiviza sau a asociatiilor
formate de acestea se administreaza de catre proprietari, prin structuri
silvice proprii autorizate, similare cu cele ale statului sau, la cerere, prin
structuri silvice existente autorizate, pe baza contractelor convenite intre
parti. Prin contractele incheiate intreaga responsabilitate privind respectarea
regimului silvic este preluata de administrator. Pentru gospodarirea padurilor
prin structuri silvice proprii, detinatorii mentionati mai sus angajeaza
personal de specialitate, autorizat in conditiile legii.
...........................................................................
(3) Structurile silvice prevazute la alin. (1) indeplinesc, in conditiile
legii, atributii de serviciu public cu specific silvic.
(4) Structurile silvice proprii autorizate, constituite de catre unitatile
administrativ-teritoriale sau asociatii formate exclusiv din unitati
administrativ-teritoriale, au personalitate juridica si functioneaza ca regii
publice locale cu specific exclusiv silvic."
9. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
Modalitatile concrete de repartizare a resurselor materiale si a surselor
financiare cuvenite persoanelor fizice si juridice pentru padurile pe care le
au in proprietate si administrate prin structurile silvice de stat, precum si
obligatiile partilor se reglementeaza prin regulament aprobat prin hotarare a
Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura."
10. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Proprietarii de paduri la care se refera prezenta sectiune isi pot
gospodari padurile ce le apartin in conditiile art. 12 alin. (1) sau pe baza
contractuala prin Regia Nationala a Padurilor - Romsilva."
11. Alineatele (2) si (3) ale articolului 15 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In vederea respectarii obligatiei prevazute la alin. (1),
proprietarii de paduri individuali sau constituiti in asociatii pot administra
padurile pe baza contractuala prin structuri silvice autorizate.
(3) Supravegherea tehnica, serviciile publice silvice si aplicarea
amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare vor fi asigurate de
structurile silvice autorizate din zona, pe principiul teritorialitatii, pe
baza contractuala."
12. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Administrarea padurilor proprietate privata apartinand parohiilor,
schiturilor, manastirilor, unitatilor de invatamant, unitatilor
administrativ-teritoriale sau altor persoane juridice se face prin structuri silvice
proprii autorizate sau pe baza contractuala, prin structuri silvice autorizate.
(2) Pentru indeplinirea obligatiilor prevazute la alin. (1), proprietarii
padurilor respective se pot asocia cu alti detinatori in vederea gospodaririi
acestora."
13. Alineatele (2), (3) si (4) ale articolului 17 vor avea urmatorul
cuprins:
"(2) Contractele prevazute la alin. (1) se incheie de reprezentantii
legali ai partilor in prezenta reprezentantului imputernicit al structurilor
aflate in subordinea autoritatii publice care raspunde de silvicultura, cu
obligatia de a certifica sub semnatura legalitatea clauzelor contractuale care
se refera la regimul silvic. Aceste contracte se inregistreaza la structurile
aflate in subordinea autoritatii publice care raspunde de silvicultura,
institutii definite conform art. 19 si 21, in a caror raza teritoriala se afla
fondul forestier ce face obiectul contractului.
(3) Rezilierea contractului din initiativa unei parti se solutioneaza
conform legislatiei civile si in conditiile asigurarii obligatorii de catre
proprietar a administrarii padurilor, in continuare, in regim silvic prin
structuri silvice autorizate.
(4) Activitatea personalului silvic angajat de structurile silvice proprii
care executa paza si gospodarirea padurilor proprietate publica apartinand
unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata este controlata,
sub raportul regimului silvic, de personalul tehnic silvic al autoritatii
publice centrale care raspunde de silvicultura si al Autoritatii Nationale de
Control, prin structurile teritoriale silvice aflate in subordinea
acestora."
14. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
(1) Pana la retrocedarea unor terenuri forestiere din administrarea Regiei
Nationale a Padurilor - Romsilva in proprietatea publica a unitatilor
administrativ-teritoriale sau in proprietatea privata, respectiv pana la
punerea in posesie conform prevederilor Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea
dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere,
solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale
Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, Regia Nationala
a Padurilor - Romsilva are obligatia sa execute lucrarile tehnice silvice conform
prevederilor amenajamentelor silvice si reglementarilor impuse de regimul
silvic, acordand proprietarilor profitul rezultat din valorificarea masei
lemnoase respective. Profitul rezultat se acorda in bani sau in natura, la
cererea proprietarului.
(2) Suprafetele forestiere de pe care masa lemnoasa a fost exploatata, in
urma unor taieri rase, definitive sau accidentale, si neimpadurite la data
punerii in posesie de catre Regia Nationala a Padurilor - Romsilva se vor
impaduri pe cheltuiala acesteia. Suprafetele se considera impadurite la
declararea reusitei definitive."
15. Dupa articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 19^1
Fondul forestier national este arondat pe ocoale silvice ca structuri
functionale de baza pentru aplicarea regimului silvic."
16. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Controlul respectarii regimului silvic pentru intregul fond forestier
national se exercita de autoritatea publica centrala care raspunde de
silvicultura si de Autoritatea Nationala de Control, prin structurile
teritoriale silvice, cu personalitate juridica, aflate in subordinea acestora.
(2) Modul de organizare si functionare a controlului aplicarii regimului
silvic la nivel central si local, precum si structurile administrative
aferente, in conditiile prevazute la alin. (1), se stabilesc prin regulament
aprobat prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale
care raspunde de silvicultura."
17. Litera b) a articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
"b) analizeaza si controleaza modul de respectare a prevederilor
amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare pentru toate padurile,
indiferent de natura proprietatii;"
18. Dupa litera h) a articolului 21 se introduce litera h^1) cu urmatorul
cuprins:
"h^1) organizeaza, supravegheaza si coordoneaza serviciile publice cu
specific silvic, administrarea fondului forestier, altul decat cel proprietate
publica de stat, si indeplineste atributii de avizare, aprobare, evidenta,
conform competentelor primite prin reglementari specifice;"
19. La articolul 21 se introduc alineatele (2) si (3) cu urmatorul cuprins:
"(2) Salariatii persoanelor juridice supuse controlului sunt obligati
sa permita accesul si exercitarea controlului de catre personalul cu atributii
de control.
(3) In timpul exercitarii controlului personalul silvic cu atributii in
acest sens este obligat sa aiba asupra sa legitimatia si ordinul de serviciu
sau delegatia."
20. Alineatul (3) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic, precum
si alte structuri aflate in subordinea autoritatii publice centrale care
raspunde de silvicultura se constituie prin hotarare a Guvernului."
21. Litera a) a alineatului (2) al articolului 24 va avea urmatorul
cuprins:
"a) taxa pentru ocuparea definitiva a terenurilor forestiere, potrivit
prevederilor art. 92 alin. (4), cu exceptiile prevazute de alin. (6), din Legea
fondului funciar nr. 18/1991, republicata, care se va varsa in Fondul de
ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, fond aflat la dispozitia
autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;"
22. La articolul 24 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
"(5) Pentru schimbarea categoriei de folosinta silvica a terenurilor
cu destinatie forestiera de la folosinta <<padure>> la alta
categorie de folosinta silvica, cu exceptia terenurilor destinate constructiei
drumurilor forestiere, solicitantul este obligat sa plateasca o taxa calculata
conform prevederilor alin. (2) lit. a), ce se varsa in Fondul de ameliorare a
fondului funciar cu destinatie silvica."
23. Litera d) a alineatului (1) al articolului 25 va avea urmatorul
cuprins:
"d) cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere si de
intretinere a acesteia, pana la realizarea starii de masiv, pentru terenurile
ocupate, proprietate publica sau privata, care se achita anticipat
administratorului acestora;"
24. Alineatele (2) si (4) ale articolului 25 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) In situatia in care ocuparea temporara a terenului nu implica
defrisarea vegetatiei forestiere lemnoase, beneficiarul nu plateste
proprietarului sau administratorului terenului sumele prevazute la alin. (1)
lit. c) si d).
...........................................................................
(4) Pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, care se
foloseste pentru calculul obligatiilor banesti aferente ocuparii terenurilor
din fondul forestier national, prevazute la art. 24 si in prezentul articol, se
stabileste prin ordin al autoritatii publice centrale care raspunde de
silvicultura, tinand seama de preturile de piata."
25. Dupa litera b) a articolului 28 se introduce litera b^1) cu urmatorul
cuprins:
"b^1) bugetele locale."
26. Literele d) si h) ale alineatului (1) al articolului 29 vor avea
urmatorul cuprins:
"d) amenajarea padurilor proprietate privata a persoanelor fizice
constituite sau nu in asociatii;
...........................................................................
h) finantarea, acolo unde este cazul, a cheltuielilor pentru regenerarea
padurilor, care depasesc fondul de conservare si regenerare, aflat la
dispozitia structurilor silvice autorizate;"
27. Dupa litera h) a alineatului (1) al articolului 29 se introduce litera
i) cu urmatorul cuprins:
"i) sprijinirea infiintarii si dezvoltarii asociatiilor de proprietari
de paduri."
28. Alineatele (1), (2) si (3) ale articolului 32 vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 32
(1) Taierea, distrugerea sau scoaterea din radacini, fara drept, de arbori,
puieti sau lastari din fondul forestier national sau din vegetatia forestiera
situata pe terenuri din afara acestuia, de catre proprietari sau detinatori,
daca valoarea arborilor, puietilor sau lastarilor este de peste 5 ori mai mare
decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior sau daca
valoarea este sub aceasta limita, dar fapta a fost savarsita de cel putin doua
ori in interval de doi ani, constituie infractiune si se pedepseste cu
inchisoare de la 6 luni la 4 ani sau cu amenda.
(2) Daca valoarea arborilor, puietilor sau lastarilor taiati, distrusi sau
scosi din radacina este de peste 20 de ori mai mare decat pretul mediu al unui
metru cub de masa lemnoasa pe picior, pedeapsa este inchisoarea de la unu la 5
ani.
(3) Cand valoarea arborilor, puietilor sau lastarilor taiati, distrusi ori
scosi din radacina este de peste 50 de ori mai mare decat pretul mediu al unui
metru cub de masa lemnoasa pe picior, pedeapsa este inchisoarea de la 2 la 7
ani."
29. Dupa litera c) a alineatului (1) al articolului 34 se introduc literele
d) si e) cu urmatorul cuprins:
"d) stabilirea posibilitatii padurilor in cadrul amenajamentelor
silvice cu incalcarea prevederilor din normele tehnice de amenajare se
sanctioneaza cu retragerea autorizatiei de functionare pentru unitatea
specializata respectiva si cu amenda cuprinsa intre 50.000.000 lei si
100.000.000 lei;
e) acceptarea de catre membrii comisiei tehnico-economice, care autorizeaza
solutiile propuse in amenajamentele silvice respective, cu incalcarea
prevederilor lit. d) se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 25.000.000 lei si
50.000.000 lei."
30. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 36
Constatarea infractiunilor prevazute la art. 31 - 33 se face de catre
personalul silvic prevazut la art. 105 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, de
catre personalul silvic din structurile silvice autorizate de autoritatea
publica centrala care raspunde de silvicultura, de catre personalul silvic din
Autoritatea Nationala de Control si structurile teritoriale silvice aflate in
subordinea acestora, precum si de catre organele de cercetare penala."
31. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
Unitatile de politie, impreuna cu cele ale jandarmeriei, precum si organele
administratiei publice locale ori, dupa caz, organele de pompieri militari au
obligatia de a sprijini organele silvice sau, dupa caz, de a le acorda
asistenta tehnica, potrivit competentelor, in organizarea si desfasurarea
actiunilor de prevenire si de combatere a fenomenului infractional si
contraventional si, respectiv, pentru prevenirea si stingerea incendiilor, atat
in padurile proprietate publica, cat si in cele proprietate privata."
32. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
Marcarea si evaluarea arborilor destinati taierii si eliberarea
documentelor legale pentru exploatarea si transportul materialelor lemnoase
pentru proprietarii de terenuri forestiere care isi administreaza singuri
padurile se fac, la cerere, de catre personalul silvic din cadrul ocoalelor
silvice, autorizate conform legii, care asigura serviciile publice cu specific
silvic, conform prevederilor art. 10 alin. (4)."
33. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 41
In intelesul prezentei ordonante, structura silvica privata sau de stat
este ocolul silvic autorizat, in cadrul caruia functioneaza districte si
cantoane silvice."
34. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 42
Structurile silvice similare cu cele de stat, precum si personalul angajat
vor fi autorizate de autoritatea publica centrala care raspunde de
silvicultura, in termen de 60 de zile de la data depunerii documentelor
necesare autorizarii."
35. Dupa articolul 43 se introduc articolele 43^1, 43^2 si 43^3 cu
urmatorul cuprins:
"Art. 43^1
(1) Prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii
rurale, la solicitarea detinatorilor, pot trece in fondul forestier national
terenuri cu vegetatie forestiera din afara acestuia, precum si alte terenuri.
(2) Schimbarea destinatiei terenurilor agricole in terenuri cu destinatie
forestiera este scutita de taxe, iar terenurile respective sunt scutite de
impozite.
Art. 43^2
Destinatia volumului masei lemnoase pe picior din padurile proprietate
publica se stabileste prin hotarare a Guvernului.
Art. 43^3
Prin lege speciala se va reglementa modul de gestionare a vegetatiei forestiere
din afara fondului forestier national."
Art. 2
In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi,
Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale va aproba ordinul
prevazut la art. 8 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998,
republicata.
Art. 3
Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata, cu modificarile si
completarile aduse prin prezenta lege, se va republica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 martie 2004, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 30 martie
2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU