E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 28 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 34 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 36 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 39 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 40 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 41 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 42 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 adauga dupa articolul 43 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 adauga dupa articolul 8 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 adauga dupa articolul 19 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 96 1998
Articolul 1 din actul Legea 120 2004 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 96 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 120 din 19 aprilie 2004

pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 408 din  6 mai 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Ordonanta Guvernului nr. 96 din 27 august 1998 privind reglementarea regimului silvic si administrarea fondului forestier national, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 122 din 26 februarie 2003, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Padurile, prin functiile ecologice, de protectie si socioeconomice pe care le indeplinesc, constituie, indiferent de forma de proprietate, o avutie de interes national de care beneficiaza intreaga societate. In acest scop este necesara asigurarea gestionarii durabile a padurilor prin stabilirea de masuri concrete de administrare, regenerare, ingrijire si exploatare."
    2. Litera c) a articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "c) fondul forestier proprietate privata a unitatilor de cult (parohii, schituri, manastiri), a institutiilor de invatamant, Academiei Romane sau a altor persoane de drept privat;"
    3. La articolul 4 se introduc alineatele (3), (4) si (5) cu urmatorul cuprins:
    "(3) La solicitarea detinatorului majoritar al fondului forestier, proprietate privata a persoanelor fizice sau juridice, drumurile forestiere si terenul aferent acestora trec, prin hotarare a Guvernului, din domeniul public al statului si din administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva in domeniul public al unitatilor administrativ-teritoriale.
    (4) Intretinerea si pastrarea in permanenta stare de functionare a drumurilor forestiere revin proprietarilor acestora.
    (5) Constructiile si pepinierele care deservesc, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, teren forestier ce face obiectul retrocedarii integrale pot fi inchiriate sau vandute, potrivit legii, cu acordul detinatorului actual al structurii silvice care administreaza fondul forestier respectiv."
    4. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) In vederea respectarii reglementarilor referitoare la regimul silvic, proprietarii de paduri si detinatorii cu orice titlu au urmatoarele obligatii:
    a) sa elaboreze, prin unitati specializate autorizate de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, amenajamente silvice sau, pentru terenuri forestiere in suprafata de pana la 30 ha, studii sumare de amenajare. Modalitatea de elaborare si continutul acestora sunt cele prevazute de normele tehnice de amenajare a padurilor, aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale. Mijloacele financiare necesare elaborarii se asigura de la bugetul de stat pentru persoane fizice care gestioneaza padurea in mod individual sau in asociatii. Pentru padurile proprietate privata sau publica, cu suprafete de peste 30 ha, se intocmesc amenajamente silvice pe proprietar, asociatie, proprietate indiviza sau unitate de productie, dupa caz. Normele privind asigurarea si decontarea fondurilor necesare elaborarii amenajamentelor silvice sau studiilor sumare de amenajare se emit de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale;
    b) sa asigure paza padurilor in vederea prevenirii taierilor ilegale, distrugerii sau degradarii vegetatiei forestiere, pasunatului abuziv, braconajului si a altor fapte infractionale sau contraventionale. Proprietarii de paduri mentionati la art. 12 alin. (1) vor asigura paza prin structurile silvice de administrare, de stat sau private, dupa caz. Neasigurarea pazei prin structurile silvice autorizate atrage raspunderea contraventionala;
    c) sa execute lucrarile necesare pentru prevenirea si combaterea bolilor si daunatorilor padurilor, stabilite de organele autoritatii publice pentru silvicultura, cu mijloace proprii sau contra cost, prin structuri silvice autorizate;
    d) sa asigure respectarea masurilor de prevenire si stingere a incendiilor si, dupa caz, dotarea cu mijloace de prima interventie;
    e) sa efectueze lucrarile de impadurire si de ajutorare a regenerarii naturale, potrivit prevederilor amenajamentelor silvice si ale normelor tehnice specifice. Lucrarile de impadurire se vor executa in termen de cel mult 2 ani de la exploatarea masei lemnoase. In caz contrar se vor aplica masurile prevazute la art. 67 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic;
    f) sa efectueze lucrarile de intretinere a plantatiilor si regenerarilor naturale pana la realizarea starii de masiv;
    g) sa execute la timp, in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice si ale normelor tehnice specifice, lucrarile de ingrijire a arboretelor - degajari, curatari, rarituri, taieri de igiena;
    h) sa execute taieri de arbori numai dupa punerea in valoare si eliberarea documentelor specifice de catre personalul silvic autorizat;
    i) sa asigure, in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice si actelor normative in vigoare, intretinerea si repararea drumurilor forestiere aflate in proprietate.
    (2) In situatiile in care gospodarirea padurilor, proprietate privata, apartinand persoanelor fizice sau juridice, este asigurata pe baze contractuale de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva sau de structuri silvice autorizate, obligatiile mentionate la alin. (1) se vor regasi ca atare in contractele incheiate."
    5. Dupa articolul 8 se introduce articolul 8^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 8^1
    (1) Proprietarii de paduri au obligatia sa infiinteze un fond de conservare si regenerare a padurilor, purtator de dobanda, aflat la dispozitia si in contul administratorului, respectiv in contul structurii silvice care asigura serviciul public cu specific silvic din resursele prevazute la art. 63 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic.
    (2) In situatia in care masa lemnoasa recoltata se acorda in natura, contributia la fondul de conservare si regenerare constituit potrivit alin. (1) se calculeaza pe baza pretului mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, in vigoare.
    (3) Fondul de conservare si regenerare a padurilor se foloseste pentru impadurirea unor terenuri goale, pentru regenerarea suprafetelor parcurse cu taieri, gospodarirea unor paduri cu functii speciale de protectie si acoperirea unor cheltuieli ocazionate de calamitati asupra padurilor.
    (4) Alimentarea fondului de conservare si regenerare se face pana la 31 decembrie, fondul are regimul rezervelor fiscale si este deductibil fiscal. Evidenta acestuia se tine pe proprietar, iar nealimentarea lui la termenul legal, conform resurselor de la alin. (1), constituie contraventie si sanctiunea se aplica proprietarilor. Aplicarea sanctiunii nu exonereaza proprietarul de obligatia prevazuta la alin. (1).
    (5) Sumele ramase disponibile din acest fond la finele anului sunt folosite in exercitiul financiar al anului urmator in acelasi scop, cu exceptia fondurilor publice."
    6. Litera a) a alineatului (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "a) defrisarea vegetatiei forestiere, respectiv inlaturarea acesteia si schimbarea folosintei ori destinatiei terenului, fara aprobarea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;"
    7. Alineatele (1), (2), (4) si (5) ale articolului 10 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Exploatarea masei lemnoase se face numai in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice, studiilor sumare de amenajare si cu respectarea instructiunilor privind termenele, modalitatile si epocile de recoltare si transport al materialului lemnos din paduri, emise de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura.
    (2) Pentru masa lemnoasa destinata a se exploata, proprietarii sau detinatorii cu orice titlu intocmesc acte de punere in valoare, in conformitate cu normele tehnice in vigoare, cu inventarierea prealabila a arborilor destinati taierii, de catre personalul silvic delegat sa utilizeze ciocanul silvic de marcat. Serviciul public cu specific silvic pentru proprietarii de paduri din fiecare localitate se asigura pe structura silvica autorizata ce administreaza majoritatea fondului forestier din raza localitatii respective.
    ...........................................................................
    (4) Masa lemnoasa care se exploateaza, transporta, depoziteaza, prelucreaza sau se comercializeaza va fi insotita, indiferent de locul in care aceasta se afla, de documente prevazute in reglementarile privind controlul circulatiei, depozitarii, comercializarii materialelor lemnoase si functionarii instalatiilor de debitat lemn rotund, aprobate prin hotarare a Guvernului.
    (5) Formularele tipizate ale documentelor de insotire necesare justificarii provenientei materialelor lemnoase se executa centralizat, prin grija autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, si se distribuie contra cost persoanelor juridice autorizate sa le foloseasca, prin inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic."
    8. Alineatele (1), (3) si (4) ale articolului 12 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Padurile proprietate publica apartinand comunelor, oraselor si municipiilor, precum si cele proprietate privata indiviza sau a asociatiilor formate de acestea se administreaza de catre proprietari, prin structuri silvice proprii autorizate, similare cu cele ale statului sau, la cerere, prin structuri silvice existente autorizate, pe baza contractelor convenite intre parti. Prin contractele incheiate intreaga responsabilitate privind respectarea regimului silvic este preluata de administrator. Pentru gospodarirea padurilor prin structuri silvice proprii, detinatorii mentionati mai sus angajeaza personal de specialitate, autorizat in conditiile legii.
    ...........................................................................
    (3) Structurile silvice prevazute la alin. (1) indeplinesc, in conditiile legii, atributii de serviciu public cu specific silvic.
    (4) Structurile silvice proprii autorizate, constituite de catre unitatile administrativ-teritoriale sau asociatii formate exclusiv din unitati administrativ-teritoriale, au personalitate juridica si functioneaza ca regii publice locale cu specific exclusiv silvic."
    9. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Modalitatile concrete de repartizare a resurselor materiale si a surselor financiare cuvenite persoanelor fizice si juridice pentru padurile pe care le au in proprietate si administrate prin structurile silvice de stat, precum si obligatiile partilor se reglementeaza prin regulament aprobat prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura."
    10. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Proprietarii de paduri la care se refera prezenta sectiune isi pot gospodari padurile ce le apartin in conditiile art. 12 alin. (1) sau pe baza contractuala prin Regia Nationala a Padurilor - Romsilva."
    11. Alineatele (2) si (3) ale articolului 15 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) In vederea respectarii obligatiei prevazute la alin. (1), proprietarii de paduri individuali sau constituiti in asociatii pot administra padurile pe baza contractuala prin structuri silvice autorizate.
    (3) Supravegherea tehnica, serviciile publice silvice si aplicarea amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare vor fi asigurate de structurile silvice autorizate din zona, pe principiul teritorialitatii, pe baza contractuala."
    12. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Administrarea padurilor proprietate privata apartinand parohiilor, schiturilor, manastirilor, unitatilor de invatamant, unitatilor administrativ-teritoriale sau altor persoane juridice se face prin structuri silvice proprii autorizate sau pe baza contractuala, prin structuri silvice autorizate.
    (2) Pentru indeplinirea obligatiilor prevazute la alin. (1), proprietarii padurilor respective se pot asocia cu alti detinatori in vederea gospodaririi acestora."
    13. Alineatele (2), (3) si (4) ale articolului 17 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Contractele prevazute la alin. (1) se incheie de reprezentantii legali ai partilor in prezenta reprezentantului imputernicit al structurilor aflate in subordinea autoritatii publice care raspunde de silvicultura, cu obligatia de a certifica sub semnatura legalitatea clauzelor contractuale care se refera la regimul silvic. Aceste contracte se inregistreaza la structurile aflate in subordinea autoritatii publice care raspunde de silvicultura, institutii definite conform art. 19 si 21, in a caror raza teritoriala se afla fondul forestier ce face obiectul contractului.
    (3) Rezilierea contractului din initiativa unei parti se solutioneaza conform legislatiei civile si in conditiile asigurarii obligatorii de catre proprietar a administrarii padurilor, in continuare, in regim silvic prin structuri silvice autorizate.
    (4) Activitatea personalului silvic angajat de structurile silvice proprii care executa paza si gospodarirea padurilor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale si proprietate privata este controlata, sub raportul regimului silvic, de personalul tehnic silvic al autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si al Autoritatii Nationale de Control, prin structurile teritoriale silvice aflate in subordinea acestora."
    14. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) Pana la retrocedarea unor terenuri forestiere din administrarea Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva in proprietatea publica a unitatilor administrativ-teritoriale sau in proprietatea privata, respectiv pana la punerea in posesie conform prevederilor Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, Regia Nationala a Padurilor - Romsilva are obligatia sa execute lucrarile tehnice silvice conform prevederilor amenajamentelor silvice si reglementarilor impuse de regimul silvic, acordand proprietarilor profitul rezultat din valorificarea masei lemnoase respective. Profitul rezultat se acorda in bani sau in natura, la cererea proprietarului.
    (2) Suprafetele forestiere de pe care masa lemnoasa a fost exploatata, in urma unor taieri rase, definitive sau accidentale, si neimpadurite la data punerii in posesie de catre Regia Nationala a Padurilor - Romsilva se vor impaduri pe cheltuiala acesteia. Suprafetele se considera impadurite la declararea reusitei definitive."
    15. Dupa articolul 19 se introduce articolul 19^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 19^1
    Fondul forestier national este arondat pe ocoale silvice ca structuri functionale de baza pentru aplicarea regimului silvic."
    16. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) Controlul respectarii regimului silvic pentru intregul fond forestier national se exercita de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura si de Autoritatea Nationala de Control, prin structurile teritoriale silvice, cu personalitate juridica, aflate in subordinea acestora.
    (2) Modul de organizare si functionare a controlului aplicarii regimului silvic la nivel central si local, precum si structurile administrative aferente, in conditiile prevazute la alin. (1), se stabilesc prin regulament aprobat prin hotarare a Guvernului, la propunerea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura."
    17. Litera b) a articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "b) analizeaza si controleaza modul de respectare a prevederilor amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare pentru toate padurile, indiferent de natura proprietatii;"
    18. Dupa litera h) a articolului 21 se introduce litera h^1) cu urmatorul cuprins:
    "h^1) organizeaza, supravegheaza si coordoneaza serviciile publice cu specific silvic, administrarea fondului forestier, altul decat cel proprietate publica de stat, si indeplineste atributii de avizare, aprobare, evidenta, conform competentelor primite prin reglementari specifice;"
    19. La articolul 21 se introduc alineatele (2) si (3) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Salariatii persoanelor juridice supuse controlului sunt obligati sa permita accesul si exercitarea controlului de catre personalul cu atributii de control.
    (3) In timpul exercitarii controlului personalul silvic cu atributii in acest sens este obligat sa aiba asupra sa legitimatia si ordinul de serviciu sau delegatia."
    20. Alineatul (3) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic, precum si alte structuri aflate in subordinea autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura se constituie prin hotarare a Guvernului."
    21. Litera a) a alineatului (2) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "a) taxa pentru ocuparea definitiva a terenurilor forestiere, potrivit prevederilor art. 92 alin. (4), cu exceptiile prevazute de alin. (6), din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicata, care se va varsa in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica, fond aflat la dispozitia autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura;"
    22. La articolul 24 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Pentru schimbarea categoriei de folosinta silvica a terenurilor cu destinatie forestiera de la folosinta <<padure>> la alta categorie de folosinta silvica, cu exceptia terenurilor destinate constructiei drumurilor forestiere, solicitantul este obligat sa plateasca o taxa calculata conform prevederilor alin. (2) lit. a), ce se varsa in Fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica."
    23. Litera d) a alineatului (1) al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "d) cheltuielile de reinstalare a vegetatiei forestiere si de intretinere a acesteia, pana la realizarea starii de masiv, pentru terenurile ocupate, proprietate publica sau privata, care se achita anticipat administratorului acestora;"
    24. Alineatele (2) si (4) ale articolului 25 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) In situatia in care ocuparea temporara a terenului nu implica defrisarea vegetatiei forestiere lemnoase, beneficiarul nu plateste proprietarului sau administratorului terenului sumele prevazute la alin. (1) lit. c) si d).
    ...........................................................................
    (4) Pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, care se foloseste pentru calculul obligatiilor banesti aferente ocuparii terenurilor din fondul forestier national, prevazute la art. 24 si in prezentul articol, se stabileste prin ordin al autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, tinand seama de preturile de piata."
    25. Dupa litera b) a articolului 28 se introduce litera b^1) cu urmatorul cuprins:
    "b^1) bugetele locale."
    26. Literele d) si h) ale alineatului (1) al articolului 29 vor avea urmatorul cuprins:
    "d) amenajarea padurilor proprietate privata a persoanelor fizice constituite sau nu in asociatii;
    ...........................................................................
    h) finantarea, acolo unde este cazul, a cheltuielilor pentru regenerarea padurilor, care depasesc fondul de conservare si regenerare, aflat la dispozitia structurilor silvice autorizate;"
    27. Dupa litera h) a alineatului (1) al articolului 29 se introduce litera i) cu urmatorul cuprins:
    "i) sprijinirea infiintarii si dezvoltarii asociatiilor de proprietari de paduri."
    28. Alineatele (1), (2) si (3) ale articolului 32 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    (1) Taierea, distrugerea sau scoaterea din radacini, fara drept, de arbori, puieti sau lastari din fondul forestier national sau din vegetatia forestiera situata pe terenuri din afara acestuia, de catre proprietari sau detinatori, daca valoarea arborilor, puietilor sau lastarilor este de peste 5 ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior sau daca valoarea este sub aceasta limita, dar fapta a fost savarsita de cel putin doua ori in interval de doi ani, constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 4 ani sau cu amenda.
    (2) Daca valoarea arborilor, puietilor sau lastarilor taiati, distrusi sau scosi din radacina este de peste 20 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, pedeapsa este inchisoarea de la unu la 5 ani.
    (3) Cand valoarea arborilor, puietilor sau lastarilor taiati, distrusi ori scosi din radacina este de peste 50 de ori mai mare decat pretul mediu al unui metru cub de masa lemnoasa pe picior, pedeapsa este inchisoarea de la 2 la 7 ani."
    29. Dupa litera c) a alineatului (1) al articolului 34 se introduc literele d) si e) cu urmatorul cuprins:
    "d) stabilirea posibilitatii padurilor in cadrul amenajamentelor silvice cu incalcarea prevederilor din normele tehnice de amenajare se sanctioneaza cu retragerea autorizatiei de functionare pentru unitatea specializata respectiva si cu amenda cuprinsa intre 50.000.000 lei si 100.000.000 lei;
    e) acceptarea de catre membrii comisiei tehnico-economice, care autorizeaza solutiile propuse in amenajamentele silvice respective, cu incalcarea prevederilor lit. d) se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 25.000.000 lei si 50.000.000 lei."
    30. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    Constatarea infractiunilor prevazute la art. 31 - 33 se face de catre personalul silvic prevazut la art. 105 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, de catre personalul silvic din structurile silvice autorizate de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, de catre personalul silvic din Autoritatea Nationala de Control si structurile teritoriale silvice aflate in subordinea acestora, precum si de catre organele de cercetare penala."
    31. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    Unitatile de politie, impreuna cu cele ale jandarmeriei, precum si organele administratiei publice locale ori, dupa caz, organele de pompieri militari au obligatia de a sprijini organele silvice sau, dupa caz, de a le acorda asistenta tehnica, potrivit competentelor, in organizarea si desfasurarea actiunilor de prevenire si de combatere a fenomenului infractional si contraventional si, respectiv, pentru prevenirea si stingerea incendiilor, atat in padurile proprietate publica, cat si in cele proprietate privata."
    32. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    Marcarea si evaluarea arborilor destinati taierii si eliberarea documentelor legale pentru exploatarea si transportul materialelor lemnoase pentru proprietarii de terenuri forestiere care isi administreaza singuri padurile se fac, la cerere, de catre personalul silvic din cadrul ocoalelor silvice, autorizate conform legii, care asigura serviciile publice cu specific silvic, conform prevederilor art. 10 alin. (4)."
    33. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    In intelesul prezentei ordonante, structura silvica privata sau de stat este ocolul silvic autorizat, in cadrul caruia functioneaza districte si cantoane silvice."
    34. Articolul 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    Structurile silvice similare cu cele de stat, precum si personalul angajat vor fi autorizate de autoritatea publica centrala care raspunde de silvicultura, in termen de 60 de zile de la data depunerii documentelor necesare autorizarii."
    35. Dupa articolul 43 se introduc articolele 43^1, 43^2 si 43^3 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 43^1
    (1) Prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, la solicitarea detinatorilor, pot trece in fondul forestier national terenuri cu vegetatie forestiera din afara acestuia, precum si alte terenuri.
    (2) Schimbarea destinatiei terenurilor agricole in terenuri cu destinatie forestiera este scutita de taxe, iar terenurile respective sunt scutite de impozite.
    Art. 43^2
    Destinatia volumului masei lemnoase pe picior din padurile proprietate publica se stabileste prin hotarare a Guvernului.
    Art. 43^3
    Prin lege speciala se va reglementa modul de gestionare a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national."
    Art. 2
    In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale va aproba ordinul prevazut la art. 8 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata.
    Art. 3
    Ordonanta Guvernului nr. 96/1998, republicata, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 30 martie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 120/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 120 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu