E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 aproba Ordonanţa 104 1999
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica Ordonanţa 104 1999
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 adauga dupa articolul 1 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 abrogă articolul 4 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 abrogă articolul 9 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 abrogă articolul 10 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 37 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 adauga dupa articolul 16 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 abrogă articolul 17 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 23 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 27 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 30 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 31 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 33 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 abrogă articolul 34 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 35 din actul Ordonanţa 20 1992
Articolul 1 din actul Legea 178 2003 modifica articolul 36 din actul Ordonanţa 20 1992
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 178 din  9 mai 2003

privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 104/1999 pentru modificarea si completarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 338 din 19 mai 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 104 din 30 august 1999 pentru modificarea si completarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, adoptata in temeiul art. 1 lit. G.7 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 426 din 31 august 1999, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Punctul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 1
    Prezenta ordonanta stabileste cadrul si mijloacele prin care se asigura exactitatea si uniformitatea masurarilor.>>"
    2. Dupa punctul 1 se introduc punctele 1^1 - 1^8 cu urmatorul cuprins:
    "1^1. Dupa articolul 1 se introduce articolul 1^1 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 1^1
    Termenii de specialitate utilizati in prezenta ordonanta sunt definiti conform prevederilor anexei nr. 1 care face parte integranta din prezenta ordonanta.>>
    1^2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 2
    Pentru asigurarea exactitatii si uniformitatii masurarilor se utilizeaza unitati de masura legale si mijloace de masurare care au ca referinte etaloane nationale ale Romaniei sau ale altor tari ori etaloane internationale, dupa caz.>>
    1^3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 3
    Mijloacele de masurare si masurarile care sunt utilizate in domenii de interes public privind sanatatea si siguranta populatiei, ordinea publica, protectia mediului, perceperea taxelor si drepturilor, protectia consumatorilor sau corectitudinea tranzactiilor comerciale se supun controlului metrologic legal, conform prevederilor prezentei ordonante.
    Activitatile agentilor economici, care au ca obiect mijloacele de masurare si masurarile prevazute la alin. 1, sunt supuse controlului metrologic legal, prin autorizare si supraveghere metrologica, conform prevederilor prezentei ordonante.>>
    1^4. Articolul 4 se abroga.
    1^5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 5
    Biroul Roman de Metrologie Legala este organul de specialitate al administratiei publice centrale, organism competent, responsabil cu asigurarea reglementarilor metrologice, mijloacelor tehnice si actiunilor la nivelul intregii tari, necesare pentru obtinerea credibilitatii rezultatelor masurarilor.
    Biroul Roman de Metrologie Legala exercita, in numele statului, controlul metrologic legal al mijloacelor de masurare si al masurarilor.>>
    1^6. Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    <<UNITATI DE MASURA LEGALE>>
    1^7. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 6
    Unitatile de masura legale sunt:
    a) unitati de masura apartinand Sistemului International de Unitati, simbolizat SI, multiplii si submultiplii lor zecimali;
    b) unitati din afara SI utilizate impreuna cu unitatile SI;
    c) unitati compuse.
    Unitatile de masura legale se aproba prin hotarari ale Guvernului care stabilesc denumirile, simbolurile si definitiile unitatilor de masura legale, valorile unitatilor de masura legale care nu fac parte din SI, exprimate in unitati SI, si, dupa caz, domeniile in care acestea pot fi utilizate.>>
    1^8. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 7
    Este obligatoriu sa se utilizeze unitati de masura legale in masurarile efectuate in domeniile de interes public prevazute la art. 3 alin. 1.
    Se admite utilizarea tranzitorie a indicatiilor suplimentare exprimate in unitati de masura nelegale, impreuna cu unitatile de masura legale, numai in conditiile stabilite prin hotarari ale Guvernului, prevazute la art. 6 alin. 2.>>"
    3. Punctul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "2. Articolele 9 si 10 se abroga."
    4. La punctul 3, articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    In functie de scopul utilizarii si independent de constructia sau de exactitatea lor, mijloacele de masurare se impart in etaloane si mijloace de masurare de lucru."
    5. Dupa punctul 3 se introduce punctul 3^1 cu urmatorul cuprins:
    "3^1. Titlul capitolului IV se abroga."
    6. La punctul 4, articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Etaloanele nationale sunt recunoscute prin hotarare a Guvernului, la propunerea Biroului Roman de Metrologie Legala.
    Etaloanele nationale sunt bunuri proprietate publica a statului, detinute, perfectionate, conservate si utilizate de catre organizatii nominalizate prin hotarare a Guvernului, care satisfac cerintele stabilite conform prevederilor prezentei ordonante.
    Cheltuielile privind etaloanele nationale ale Biroului Roman de Metrologie Legala si ale organizatiilor prevazute la alin. 2 se suporta de la bugetul de stat."
    7. La punctul 5, articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Trasabilitatea rezultatelor masurarilor efectuate cu mijloace de masurare supuse controlului metrologic legal se realizeaza prin verificari metrologice, efectuate de catre laboratoare de metrologie in conditiile prezentei ordonante. In acest scop se utilizeaza etaloane trasabile la etaloanele nationale ale Romaniei, ale altor tari sau la etaloane internationale, dupa caz."
    8. Dupa punctul 5 se introduc punctele 5^1 - 5^3 cu urmatorul cuprins:
    "5^1. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 14
    Atestarea, conservarea si utilizarea etaloanelor nationale, compararea lor cu etaloanele altor state si racordarea la etaloanele internationale se realizeaza conform prevederilor instructiunilor de metrologie legala, emise potrivit dispozitiilor prezentei ordonante.
    Instructiunile de metrologie legala prevazute la alin. 1 vor stabili si cerintele pe care trebuie sa le indeplineasca organizatiile prevazute la art. 12 alin. 2 in vederea nominalizarii lor.>>
    5^2. Titlul capitolului V va avea urmatorul cuprins:
    <<CONTROLUL METROLOGIC LEGAL>>
    5^3. Titlul sectiunii 1 va avea urmatorul cuprins:
    <<CONTROLUL METROLOGIC LEGAL AL MIJLOACELOR DE MASURARE>>"
    9. La punctul 6, articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Se supun controlului metrologic legal mijloacele de masurare de lucru destinate sa realizeze masurarile din domeniile de interes public prevazute la art. 3 alin. 1, care sunt cuprinse in Lista oficiala a mijloacelor de masurare supuse controlului metrologic legal.
    Lista oficiala a mijloacelor de masurare supuse controlului metrologic legal, prevazuta la alin. 1, va detalia masurarile din domenii de interes public prevazute la art. 3 alin. 1, categoriile si sortimentele de mijloace de masurare de lucru utilizate in aceste masurari, modalitatile de control metrologic aplicabile fiecarui sortiment, precum si intervalul maxim admis intre doua verificari metrologice succesive; lista se stabileste si se aproba de catre directorul general al Biroului Roman de Metrologie Legala si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Pentru fiecare dintre categoriile de mijloace de masurare prevazute in Lista oficiala a mijloacelor de masurare supuse controlului metrologic legal, cu exceptia aparatelor de cantarit cu functionare neautomata, se elaboreaza norme de metrologie legala si/sau norme de metrologie legala CEE, care stabilesc cerintele tehnice si metrologice specifice categoriei respective."
    10. La punctul 7, articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Inainte de introducerea pe piata si punerea in functiune a mijloacelor de masurare prevazute la art. 15 alin. 1, cu exceptia aparatelor de cantarit cu functionare neautomata, controlul metrologic legal se exercita in conformitate cu prevederile din instructiunile de metrologie legala, prin urmatoarele modalitati:
    a) aprobare de model;
    b) aprobare de model CEE;
    c) verificare metrologica initiala;
    d) verificare initiala CEE;
    e) aviz metrologic.
    Conditiile de introducere pe piata si de punere in functiune a aparatelor de cantarit cu functionare neautomata si a mijloacelor de masurare care fac obiectul normelor de metrologie legala CEE se stabilesc prin reglementari tehnice specifice adoptate prin hotarari ale Guvernului."
    11. Dupa punctul 7 se introduce punctul 7^1 cu urmatorul cuprins:
    "7^1. Dupa articolul 16 se introduce articolul 16^1 cu urmatorul cuprins:
    <<Art. 16^1
    Mijloacele de masurare prevazute la art. 15 alin. 1, aflate in utilizare, se supun, in conditiile stabilite prin instructiuni de metrologie legala, urmatoarelor modalitati de control metrologic legal:
    a) verificare metrologica periodica;
    b) verificare metrologica dupa reparare sau modificare;
    c) inspectie si testare inopinata;
    d) supraveghere metrologica a utilizarii.>>"
    12. Punctul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "8. Articolul 17 se abroga."
    13. Dupa punctul 8 se introduce punctul 8^1 cu urmatorul cuprins:
    "8^1 Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 18
    Pe mijloacele de masurare care au corespuns la controlul metrologic legal prevazut la art. 16 alin. 1 si art. 16^1 lit. a) si b) se aplica, dupa caz, urmatoarele marcaje metrologice:
    a) marcajul aprobarii de model;
    b) marcajul de verificare metrologica;
    c) marcajul aprobarii de model CEE;
    d) marcajul de verificare initiala CEE.
    Mijloacele de masurare prevazute la alin. 1 sunt mijloace de masurare legale.
    Reprezentarea grafica, conditiile de aplicare si/sau de recunoastere a marcajelor metrologice se stabilesc prin instructiuni de metrologie legala.
    Marcajele metrologice aplicate sub forma de sigiliu se supun si dispozitiilor legale referitoare la sigiliile statului si beneficiaza de aceeasi protectie juridica.>>"
    14. Punctul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "9. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 19
    Mijloacele de masurare care nu au corespuns la controlul metrologic legal sau pe care sunt aplicate marcaje de verificare cu termen de valabilitate depasit nu au calitatea de mijloace de masurare legale.
    Este interzisa introducerea pe piata, punerea in functiune sau utilizarea pentru masurarile din domeniile de interes public prevazute la art. 3 alin. 1 a mijloacelor de masurare prevazute la alin. 1. Detinatorii acestor mijloace de masurare sunt obligati, dupa caz, sa le retraga de pe piata sau sa le scoata din uz.
    Daca se constata utilizarea de mijloace de masurare nelegale, acestea sunt sigilate si, dupa caz, confiscate. In cazul savarsirii vreunei infractiuni, se iau masuri sa nu dispara urmele infractiunii, corpurile delicte si orice alte mijloace de proba, potrivit prevederilor Codului de procedura penala, si sunt sesizate organele de urmarire penala.>>"
    15. La punctul 10, articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Biroul Roman de Metrologie Legala poate asigura executarea activitatilor de control prevazute la art. 16 alin. 1 lit. c) si la art. 16^1 lit. a) si b) prin delegarea exercitarii acestor categorii de control unor laboratoare autorizate in conformitate cu prevederile instructiunilor de metrologie legala.
    Laboratoarele autorizate prevazute la alin. 1 trebuie sa intocmeasca documente de evidenta privind mijloacele de masurare verificate."
    16. Dupa punctul 10 se introduce punctul 10^1 cu urmatorul cuprins:
    "10^1. Titlul sectiunii a 2-a va avea urmatorul cuprins:
    <<CONTROLUL METROLOGIC LEGAL AL MASURARILOR>>"
    17. Punctul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "11. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 21
    Se supun controlului metrologic legal masurile care se incadreaza in urmatoarele categorii:
    a) masurarile efectuate in cadrul unor tranzactii comerciale sau masurarile pe baza carora se stabilesc costuri pentru utilitati publice, tarife, taxe, daune, impozite si altele asemenea;
    b) masurarile efectuate asupra unor marimi ce afecteaza interesele cetatenilor, cum sunt: concentratia de zahar si concentratia de alcool in bauturi, concentratia de grasimi in lapte si unt, masa hectolitrica si umiditatea cerealelor, viteza autovehiculelor, concentratia alcoolica din sange si altele asemenea;
    c) masurarile efectuate asupra unor marimi ce afecteaza sanatatea si siguranta populatiei, precum si mediul, cum sunt: poluantii organici si metalici din apa, pesticide si alte substante toxice, gazul de esapament al autovehiculelor, continutul de noxe din atmosfera si altele asemenea;
    d) masurarile care privesc produsele si marfurile care se livreaza si se vand preambalate, continand cantitati determinate, indicate prin etichetare sau sub alta forma, precum si produsele cu gramaj declarat, fara a fi preambalate;
    e) alte masuri din domeniile care pot afecta sanatatea si securitatea persoanelor si protectia mediului.
    Pentru domeniile in care se utilizeaza aceste categorii de masurari, metodele de masurare se stabilesc de catre autoritati, dupa caz.>>"
    18. Punctul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "12. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 22
    Controlul metrologic legal asupra masurilor prevazut la art. 5 alin. 2 se realizeaza prin urmatoarele modalitati:
    a) prelevarea de probe si efectuarea de masurari si analize comparative pentru verificarea exactitatii rezultatelor declarate ale masurarilor;
    b) inspectii si testari inopinate in locurile unde se efectueaza masurarile;
    c) avizarea metodelor de masurare prevazute la art. 21 alin. 2;
    d) expertize metrologice.
    Pentru realizarea controlului metrologic legal prevazut la alin. 1 Biroul Roman de Metrologie Legala poate solicita colaborarea si altor organe ale administratiei publice centrale sau locale, dupa caz.>>"
    19. Dupa punctul 12 se introduce punctul 12^1 cu urmatorul cuprins:
    "12^1. Titlul capitolului VI va avea urmatorul cuprins:
    <<OBLIGATIILE PERSOANELOR FIZICE SI JURIDICE IN DOMENIUL METROLOGIEI LEGALE>>"
    20. La punctul 13, articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Persoanele fizice sau juridice care fabrica, importa, repara, modifica, verifica, inchiriaza, vand sau monteaza mijloace de masurare prevazute la art. 15 alin. 1, cu exceptia aparatelor de cantarit cu functionare neautomata, solicita emiterea de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, in conditiile prevazute de reglementarile specifice, a urmatoarelor documente, dupa caz:
    a) avize pentru fabricarea, importul, repararea/modificarea, inchirierea, vanzarea si montarea mijloacelor de masurare;
    b) certificate de aprobare de model sau, dupa caz, certificate de aprobare de model CEE;
    c) autorizatii pentru persoane juridice privind activitatea de verificare a mijloacelor de masurare, precum si de verificator metrolog persoana fizica;
    d) avize metrologice.
    In cazuri speciale, prevazute in reglementarile specifice, responsabilitatea obtinerii aprobarii de model revine detinatorului.
    Persoanele fizice sau juridice care repara, modifica, verifica, inchiriaza si/sau vand aparate de cantarit cu functionare neautomata, dupa ce acestea au fost puse in functiune, solicita emiterea de catre Biroul Roman de Metrologie Legala, in conditiile prevazute de reglementarile specifice, a urmatoarelor documente, dupa caz:
    a) aviz pentru repararea/modificarea, inchirierea, vanzarea si montarea mijloacelor de masurare;
    b) autorizatii pentru persoanele juridice privind activitatea de verificare a mijloacelor de masurare, precum si de verificator metrolog persoana fizica.
    Persoanele fizice si juridice prevazute la alin. 1 si 2 trebuie sa respecte in cursul desfasurarii activitatii cerintele initiale care au stat la baza deciziei de acordare a autorizatiilor si sa asigure conditiile necesare realizarii supravegherii metrologice, conform prevederilor instructiunilor de metrologie legala."
    21. La punctul 14, articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Persoanele fizice sau juridice care utilizeaza ori incredinteaza spre utilizare, in calitate de proprietar, mijloace de masurare supuse controlului metrologic legal sunt obligate sa asigure legalitatea acestora si sa le declare, inainte de punerea in functiune/utilizare, Biroului Roman de Metrologie Legala, pentru asigurarea controlului metrologic.
    Se interzice persoanelor fizice sau juridice sa detina in locurile destinate masurarilor din domenii de interes public, prevazute la art. 3 alin. 1, mijloace de masurare specifice acestor masurari, daca acestea sunt false sau falsificate, nu poarta marcajele metrologice obligatorii in termenul de valabilitate sau au indicatii exprimate numai in unitati de masura nelegale."
    22. La punctul 15, articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    Producatorul de mijloace de masurare supuse controlului metrologic legal prin aprobare de model sau reprezentantul autorizat al acestuia, persoana juridica cu sediul in Romania, are responsabilitatea aplicarii marcajului aprobarii de model, in conditiile prevazute prin reglementari specifice.
    Producatorul sau reprezentantul sau autorizat, importatorul ori detinatorul unui mijloc de masurare sunt obligati sa aduca, integral, la cunostinta clientilor conditionarile impuse prin certificatul aprobarii de model."
    23. La punctul 16, articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Producatorii sau reprezentantii lor autorizati, importatorii si utilizatorii poarta intreaga raspundere privind calitatea mijloacelor de masurare care nu sunt supuse controlului metrologic legal, din punct de vedere metrologic."
    24. La punctul 17, articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Agentii economici persoane juridice care fabrica, importa, repara, modifica, verifica, inchiriaza, vand sau monteaza mijloacele de masurare prevazute la art. 15 alin. 1 isi vor organiza activitatile ce fac obiectul controlului metrologic legal pe baza cerintelor din instructiunile de metrologie legala. Activitatea de metrologie va fi coordonata de un responsabil tehnic al activitatii, numit prin decizie a conducatorului agentului economic."
    25. Punctul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "18. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 29
    Constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni, urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) nerespectarea prevederilor art. 7 alin. 1, cu amenda contraventionala de la 50.000.000 lei la 150.000.000 lei si sigilarea mijlocului de masurare pana la intrarea in legalitate;
    b) nerespectarea prevederilor art. 18 alin. 1, cu amenda contraventionala de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei si sigilarea mijlocului de masurare;
    c) nerespectarea prevederilor art. 19 alin. 2, cu amenda contraventionala de la 50.000.000 lei la 150.000.000 lei si sigilarea mijlocului de masurare pana la intrarea in legalitate;
    d) nerespectarea prevederilor art. 20 alin. 2, cu amenda contraventionala de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei si/sau suspendarea autorizatiei pana la o data stabilita de personalul desemnat al Biroului Roman de Metrologie Legala;
    e) producerea si distributia de produse de larg consum si preambalate care nu au corespuns modalitatilor de control metrologic legal prevazute la art. 22 alin. 1 lit. a), b) si d), cu amenda contraventionala de la 25.000.000 lei la 50.000.000 lei, precum si retragerea de pe piata si/sau interzicerea introducerii pe piata a acestora;
    f) nerespectarea prevederilor art. 23 alin. 1 si 2, cu amenda contraventionala de la 100.000.000 lei la 200.000.000 lei;
    g) nerespectarea prevederilor art. 23 alin. 3, cu amenda contraventionala de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei si restrangerea/suspendarea sau retragerea autorizatiei, dupa caz, conform prevederilor instructiunilor de metrologie legala;
    h) nerespectarea prevederilor art. 24 alin. 1, cu amenda contraventionala de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
    i) nerespectarea prevederilor art. 24 alin. 2, cu amenda contraventionala de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei, sigilarea si/sau confiscarea mijlocului de masurare, dupa caz;
    j) nerespectarea prevederilor art. 25, cu amenda contraventionala de la 25.000.000 lei la 75.000.000 lei si/sau sigilarea mijlocului de masurare;
    k) impiedicarea, sub orice forma, a persoanelor desemnate conform art. 36 sa-si exercite atributiile prevazute de lege privind controlul metrologic legal, cu amenda contraventionala de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.>>"
    26. Punctele 19 si 20 se abroga.
    27. Dupa punctul 18 se introduc punctele 18^1 - 18^4 cu urmatorul cuprins:
    "18^1. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 30
    Contraventiilor prevazute la art. 29 le sunt aplicabile prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.>>
    18^2. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 31
    In cazul in care amenzile prevazute la art. 29 se aplica persoanelor fizice, limitele minime si maxime ale acestora se reduc la jumatate.>>
    18^3. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 32
    Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii se poate face plangere de catre persoana fizica sau juridica, in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia, la judecatoria pe a carei raza teritoriala s-a savarsit contraventia.>>
    18^4. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 33
    Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre personalul din cadrul Biroului Roman de Metrologie Legala, desemnat in acest scop de catre directorul general.>>"
    28. Punctul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "21. Articolul 34 se abroga."
    29. Dupa punctul 21 se introduce punctul 21^1 cu urmatorul cuprins:
    "21^1. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 35
    Pentru serviciile prestate, in aplicarea prezentei ordonante, Biroul Roman de Metrologie Legala are dreptul de a stabili si de a incasa tarife sau contravaloarea devizelor stabilite pe baza de tarife.
    Tarifele se propun de catre Biroul Roman de Metrologie Legala si se aproba prin ordin al ministrului industriei si resurselor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.>>"
    30. La punctul 22, articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 36
    Personalul Biroului Roman de Metrologie Legala desemnat sa efectueze activitatile de inspectie, control inopinat si supraveghere a pietei are drept de acces in toate locurile unde exista si se utilizeaza mijloace de masurare, precum si in locurile unde se fabrica, se repara, se modifica, se incearca, se verifica, se vand sau se inchiriaza mijloace de masurare.
    Organele politiei trebuie sa acorde, la cerere, sprijinul necesar persoanelor desemnate sa efectueze controlul metrologic legal in exercitiul functiunii sau sa le insoteasca, dupa caz."
    31. Punctul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "23. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    <<Art. 37
    In vederea aplicarii prezentei ordonante, Biroul Roman de Metrologie Legala elaboreaza instructiuni de metrologie legala, norme de metrologie legala si norme de metrologie legala CEE.
    Instructiunile de metrologie legala se aproba prin hotarari ale Guvernului; normele de metrologie legala si normele de metrologie legala CEE se aproba prin ordin al directorului general al Biroului Roman de Metrologie Legala, respectiv prin ordin al ministrului industriei si resurselor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga Legea metrologiei nr. 27/1978 si Hotararea Guvernului nr. 225/1995.>>"
    32. Punctul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "24. Anexa nr. 1 va avea urmatorul cuprins:
    <<Termenii de specialitate utilizati in ordonanta se definesc astfel:
    1. aprobare de model - decizie cu relevanta legala bazata pe un raport de evaluare, conform careia un tip de mijloc de masurare indeplineste cerintele din reglementarile de metrologie legala aplicabile si este adecvat utilizarii in domeniul reglementat, astfel incat este de presupus ca el realizeaza rezultate de masurare sigure, intr-o perioada de timp definita;
    2. aprobare de model CEE - aprobare de model acordata prin raportarea la cerintele din directivele europene sau normele de metrologie legala CEE;
    3. CEE - prescurtare a Comunitatii Economice Europene, utilizata in codificarea directivelor europene din vechea abordare;
    4. control metrologic legal - ansamblu de activitati de metrologie legala care contribuie la asigurarea metrologica;
    5. etalon - mijloc de masurare care este destinat sa defineasca, sa realizeze, sa conserve sau sa reproduca o unitate ori una sau mai multe valori ale unei marimi pentru a servi ca referinta;
    6. etalonare - ansamblu de operatii care stabilesc, in conditii specificate, relatia dintre valorile unei marimi indicate de un aparat de masurat ori un sistem de masurare sau dintre valorile reprezentate de o masura ori un material de referinta si valorile corespunzatoare realizate cu etaloane; operatiile de etalonare se aplica atat mijloacelor de masurare etalon, cat si celor de lucru;
    7. etalon international - etalon recunoscut printr-un acord international pentru a servi pe plan international drept baza pentru atribuirea de valori altor etaloane ale marimii considerate;
    8. etalon national - etalon recunoscut printr-o decizie nationala pentru a servi intr-o tara drept baza pentru atribuirea de valori altor etaloane ale marimii considerate;
    9. exactitate de masurare - grad de concordanta intre rezultatul unei masurari si valoarea conventional adevarata a marimii masurate;
    10. exactitate a unui mijloc de masurare - proprietate a unui mijloc de masurare de a da raspunsuri apropiate de o valoare adevarata;
    11. expertiza metrologica - ansamblu de operatiuni efectuate in scopul de a examina si de a demonstra starea unui mijloc de masurare si de a determina caracteristicile metrologice ale acestuia, printre altele, prin raportarea la cerintele din reglementarile de metrologie legala aplicabile;
    12. instructiune de metrologie legala - reglementare de metrologie legala care se refera la principiile si regulile generale specifice activitatilor de control metrologic legal;
    13. introducere pe piata a unui mijloc de masurare - actiunea de a face disponibil un mijloc de masurare pentru prima data, contra cost sau gratuit, in vederea distribuirii si/sau utilizarii;
    14. marcajul aprobarii de model sau marcajul aprobarii de model CEE - semn distinctiv care, aplicat pe un mijloc de masurare, atesta conformitatea acestuia cu modelul aprobat;
    15. marcajul de verificare metrologica sau marcajul de verificare initiala CEE - semn distinctiv care, aplicat pe un mijloc de masurare supus controlului metrologic legal, confirma ca verificarea metrologica, respectiv verificarea initiala CEE, s-a efectuat cu rezultate corespunzatoare;
    16. material de referinta - material sau substanta ale carei una sau mai multe valori ale proprietatii (proprietatilor) sale sunt suficient de omogene si bine stabilite pentru a fi utilizate la etalonarea unui aparat de masurat, evaluarea unei metode de masurare sau atribuirea de valori materialelor ori substantelor;
    17. masurare - ansamblu de operatii avand ca scop determinarea unei valori a unei marimi;
    18. metrologie - stiinta a masurarii;
    19. metrologie legala - parte a metrologiei referitoare la activitatile care sunt desfasurate in conformitate cu cerintele reglementate de catre organisme competente si care se aplica masurarilor, unitatilor de masura, mijloacelor de masurare si metodelor de masurare;
    20. mijloc de masurare - masura, aparat de masurat, material de referinta sau traductor, dispozitiv, echipament, instalatiile, precum si materialele de referinta care furnizeaza informatii de masurare, singure sau asociate cu unul ori mai multe dispozitive suplimentare;
    21. mijloc de masurare de lucru - mijloc de masurare utilizat in masurari uzuale; un mijloc de masurare de lucru nu poate fi utilizat pentru etalonarea sau verificarea metrologica a unui alt mijloc de masurare de aceeasi categorie;
    22. norma de metrologie legala - reglementare de metrologie legala, specifica unei anumite categorii de mijloace de masurare, care contine cerintele tehnice si metrologice pe care trebuie sa le indeplineasca un mijloc de masurare din acea categorie, atunci cand este supus controlului metrologic legal;
    23. norma de metrologie legala CEE - norma de metrologie legala care transpune in legislatia romana prevederile directivelor europene referitoare la o categorie de mijloace de masurare supuse controlului metrologic legal;
    24. punere in functiune a unui mijloc de masurare - prima utilizare a unui mijloc de masurare, in scopul pentru care acesta a fost conceput, de catre un utilizator final;
    25. reprezentant autorizat al producatorului - persoana juridica imputernicita de producator sa actioneze in numele sau;
    26. Sistemul International de Unitati, SI - sistem coerent de unitati adoptat si recomandat de Conferinta Generala de Masuri si Greutati;
    27. supraveghere metrologica - control exercitat la productia, importul, instalarea, utilizarea, intretinerea, repararea si verificarea metrologica a mijloacelor de masurare, in scopul de a constata daca acestea sunt utilizate corect, in raport cu prevederile legii metrologiei si ale reglementarilor metrologice;
    28. trasabilitate - proprietate a rezultatului unei masurari sau a valorii unui etalon de a putea fi raportat, respectiv raportata, la valori ale unor referinte stabilite, de regula etaloane nationale sau internationale, prin intermediul unui lant neintrerupt de comparari avand, toate, incertitudini determinate;
    29. unitate de masura - marime particulara, definita si adoptata prin conventie, cu care sunt comparate alte marimi de aceeasi natura, ca rezultat al masurarii, pentru exprimarea valorilor lor in raport cu acea marime;
    30. unitate de masura compusa - combinatie dintre unitatile apartinand SI si/sau unitatile din afara SI, de exemplu: tona pe metru cub (t/mc), amper ora (Ah), mol pe litru (mol/l);
    31. verificare initiala CEE - verificare initiala efectuata in scopul stabilirii conformitatii unui mijloc de masurare cu modelul CEE aprobat si/sau cu cerintele aplicabile din directivele europene sau normele de metrologie legala CEE; verificarea initiala CEE se certifica prin aplicarea marcajului de verificare initiala CEE;
    32. verificare metrologica - modalitate de control metrologic legal, alta decat aprobarea de model, prin care se constata si se confirma ca mijlocul de masurare indeplineste cerintele prevazute in reglementarile de metrologie legala; termenul "verificare metrologica" este specific numai mijloacelor de masurare supuse controlului metrologic legal;
    33. verificare metrologica initiala - verificare a unui mijloc de masurare care nu a mai fost verificat anterior;
    34. verificare metrologica periodica - verificare obligatorie a unui mijloc de masurare, efectuata periodic, la intervale de timp specificate, conform unei proceduri stabilite prin reglementari de metrologie legala.>>"
    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, cu modificarile si completarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 3 aprilie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 15 aprilie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 178/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 178 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu