Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 208 din 31 decembrie 1999

privind ratificarea Acordului de cooperare pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii transfrontaliere, semnat la Bucuresti la 26 mai 1999

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 654 din 31 decembrie 1999


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul de cooperare pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii transfrontaliere, semnat la Bucuresti la 26 mai 1999.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 8 noiembrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 22 decembrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                  p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                               VASILE LUPU

                                 ACORD
de cooperare pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii transfrontaliere*)

    *) Traducere.

    Guvernele semnatare ale acordului, denumite in continuare parti,
    in dorinta de a largi si de a diversifica relatiile de cooperare in cadrul Programului "Initiativa de cooperare in Sud-Estul Europei",
    luand in considerare importanta legaturilor comerciale dintre parti si a celor cu alte state si dorind sa contribuie la dezvoltarea armonioasa a acestor legaturi,
    recunoscand interesul lor reciproc in ceea ce priveste combaterea infractiunilor transfrontaliere si dezvoltarea unei mai stranse cooperari regionale in aplicarea legislatiei,
    fiind convinse ca infractiunile existente la frontierele partilor reprezinta o amenintare serioasa pentru suveranitatea acestora si pentru comertul legal, aceasta putand fi combatuta in mod eficient prin cooperarea dintre autoritatile cu atributii legale specifice,
    fiind de parere ca, pentru a realiza acest obiectiv, ar trebui sa existe un angajament de dezvoltare a cooperarii in cel mai inalt grad intre autoritatile cu atributii legale specifice,
    considerand ca infractiunile transfrontaliere prejudiciaza interesele economice, fiscale si comerciale ale respectivelor state,
    avand in vedere acordurile, intelegerile sau tratatele existente privind asistenta reciproca, precum si alte acorduri internationale cu privire la aplicarea legii, deja acceptate de parti,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Definitii
    In sensul prezentului acord:
    a) sintagma autoritati cu atributii in aplicarea legii privind infractionalitatea transfrontaliera si vamala defineste autoritatile nationale competente, desemnate de parti; aceasta desemnare va fi confirmata la Secretariatul SECI si poate fi modificata printr-o notificare adresata acestuia;
    b) sintagma infractionalitate transfrontaliera defineste toate incalcarile sau tentativele de incalcare a legislatiilor si reglementarilor nationale, in scopul organizarii, dirijarii, sprijinirii sau facilitarii activitatilor infractionale internationale;
    c) sintagma legi vamale defineste legile si reglementarile aplicate de administratiile vamale la importul, exportul si tranzitul sau la circulatia marfurilor, in corelatie cu drepturile, comisioanele si cu alte taxe vamale sau cu masurile prohibitive, restrictiile si cu alte controale similare referitoare la miscarea bunurilor aflate sub control, care traverseaza frontierele nationale;
    d) termenul informatii defineste date sub orice forma, documente, evidente si rapoarte ori copii legalizate sau autentificate de pe acestea;
    e) termenul persoana defineste orice persoana fizica sau juridica;
    f) sintagma date personale defineste toate informatiile referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila;
    g) termenul bunuri defineste bunurile de orice fel si documentele sau instrumentele juridice care mentioneaza dreptul la sau interesul pentru aceste bunuri;
    h) sintagma masuri provizorii defineste:
    (1) interzicerea temporara a schimbarii naturii bunurilor, a efectuarii actelor de dispozitie asupra bunurilor, a deplasarii sau transferului bunurilor; sau
    (2) preluarea temporara a custodiei sau a controlului asupra bunurilor, pe baza unei dispozitii emise de un tribunal, o autoritate competenta sau prin alte mijloace juridice ori administrative;
    i) sintagma pierderea unui drept defineste privarea de folosinta ori de posesia unor bunuri in baza unei dispozitii a unui tribunal sau a unei autoritati competente si include si confiscarea in cazurile in care se poate aplica;
    j) sintagma autoritatea solicitanta defineste autoritatea descrisa la art. 1 lit. a), care cere asistenta in conformitate cu prevederile art. 8 paragraful 1;
    k) sintagma autoritatea solicitata defineste autoritatea descrisa la art. 1 lit. a), careia i se cere asistenta in conformitate cu prevederile art. 8 paragraful 1.
    Art. 2
    Domeniul de aplicare a acordului
    1. Partile, prin autoritatile desemnate, isi vor acorda asistenta reciproca, in conformitate cu prevederile prezentului acord, in ceea ce priveste prevenirea, descoperirea, investigarea, aducerea in fata justitiei si sanctionarea infractiunilor transfrontaliere.
    2. Prezentul acord nu va fi interpretat ca putand sa prejudicieze sau sa afecteze aplicarea Tratatului Uniunii Europene, a Acordului Schengen din 14 iunie 1985 si a Conventiei pentru aplicarea Acordului Schengen din 19 iunie 1990, a acordurilor internationale, acordurilor de asistenta reciproca si a altor acorduri internationale privind aplicarea legii, acceptate deja de parti, sau a oricarei asistente reciproce privind aplicarea unei legi, unui acord, unei intelegeri sau a unui tratat in vigoare intre oricare dintre partile la acest acord sau care ar putea fi incheiat ulterior de acestea.
    3. Fiecare parte va executa cererile de asistenta in sensul prezentului acord, in conformitate cu prevederile legale ale statului sau.
    4. In scopul imbunatatirii eficientei prevenirii, descoperirii, investigarii si aducerii in fata justitiei a infractiunilor transfrontaliere, in calitate de membri activi ai OIPC - Interpol in probleme specifice activitatii politiei si ai Organizatiei Mondiale a Vamilor in probleme vamale, statele participante la SECI vor face schimb de informatii si de analize in parteneriat cu autoritatile lor cu atributii in aplicarea legii, cu Secretariatul General Interpol si cu Organizatia Mondiala a Vamilor.
    Art. 3
    Formele asistentei speciale
    1. La cerere sau din proprie initiativa, o parte va furniza asistenta unei alte parti, sub forma de informatii cu privire la infractionalitatea transfrontaliera.
    2. La cerere, o parte va furniza asistenta sub forma de informatii care pot sa asigure punerea in aplicare a legislatiei si a reglementarilor nationale de evaluare exacta a drepturilor vamale si a taxelor impuse de parti.
    3. La cerere sau din proprie initiativa o parte poate oferi asistenta sub forma de informatii, care includ, dar nu se limiteaza la:
    a) metode si tehnici de examinare a pasagerilor si a marfurilor;
    b) aplicarea cu succes a mijloacelor si tehnicii de lupta impotriva fraudelor;
    c) actiuni ce ar putea fi folositoare in lupta impotriva fraudelor;
    d) noi metode folosite in comiterea infractiunilor.
    Partile vor coopera pentru:
    a) facilitarea unei coordonari eficiente;
    b) stabilirea si mentinerea canalelor de comunicare pentru a facilita asigurarea si schimbul rapid de informatii;
    c) asigurarea reciproca, dupa caz, a oricarui alt tip de asistenta tehnica, prin schimb de cunostinte profesionale, stiintifice si tehnice;
    d) evaluarea si testarea noilor echipamente sau proceduri;
    e) orice alte probleme administrative generale care pot necesita din cand in cand actiuni comune;
    f) punerea in practica a metodelor de livrari controlate, in conformitate cu legislatia nationala a partilor interesate.
    5. La cerere, partile se vor informa reciproc despre efectuarea legala a importului pe teritoriul uneia dintre parti al marfurilor exportate din teritoriul celeilalte parti. Daca se solicita, informatiile vor cuprinde procedura vamala aplicata pentru vamuirea bunurilor.
    6. La cerere, partea solicitata va acorda, in masura in care este abilitata, in limita resurselor disponibile si in conformitate cu legislatia nationala, informatii referitoare la:
    a) persoane cunoscute sau suspectate de autoritatea solicitanta de a fi comis infractiuni transfrontaliere, in special persoanele care intra in si ies de pe teritoriul sau;
    b) bunurile aflate in curs de transport sau depozitate, identificate de autoritatea solicitanta ca facand obiectul unei activitati de trafic clandestin cu destinatia in teritoriul sau; si
    c) mijloacele de transport suspectate de a fi fost folosite la comiterea unor fraude pe teritoriul partii solicitante.
    7. La cerere sau din proprie initiativa, partile isi vor furniza reciproc informatiile cu privire la activitatile ce pot conduce la aparitia infractiunilor transfrontaliere. In cazuri care pot implica daune substantiale asupra economiei, sanatatii publice, securitatii publice sau oricaror alte interese vitale ale celeilalte parti, o parte va putea furniza aceste informatii in masura posibilitatilor, fara cerere speciala.
    8. In conformitate cu legislatia nationala, partile isi vor acorda asistenta prin punerea in practica a masurilor provizorii si a procedurilor legale referitoare la bunuri, venituri si/sau mijloace ale infractiunilor transfrontaliere supuse acestor masuri provizorii.
    9. Partile pot, cu conditia respectarii legislatiei nationale:
    a) sa dispuna de bunurile, de veniturile si de mijloacele confiscate ca urmare a activitatii de asistenta oferite prin prezentul acord, in ceea ce priveste controlul bunurilor, veniturilor si mijloacelor respective;
    b) sa transfere bunurile, veniturile sau mijloacele confiscate ori veniturile rezultate in urma vanzarii lor catre cealalta parte, in conditii stabilite de comun acord.
    Art. 4
    Confidentialitatea informatiilor si protectia datelor personale
    1. Informatiilor obtinute potrivit prezentului acord li se va asigura de catre autoritatea solicitanta acelasi grad de confidentialitate cu cel care este acordat de legea statului sau aceluiasi tip de informatii la care acesta are acces.
    2. Fara a prejudicia prevederile Conventiei pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea automatizata a datelor (Consiliul Europei, ETS No. 108 Strasbourg, 28 ianuarie 1981), datele personale primite ca urmare a aplicarii acestui acord vor fi protejate la un nivel care este cel putin echivalent cu cel prevazut de legea statului partii furnizoare.
    3. Informatiile obtinute in conformitate cu prezentul acord vor fi folosite numai in scopurile mentionate in acesta. Atunci cand autoritatea solicitanta cere folosirea unor astfel de informatii pentru alte scopuri, inclusiv difuzarea lor catre un tert, ea va trebui sa obtina consimtamantul scris al autoritatii solicitate care a furnizat informatia. Folosirea informatiilor va fi realizata in conditiile stabilite de autoritatea solicitata.
    4. In cazul in care partea solicitata nu indica altfel, prevederile paragrafului 3 nu vor impiedica folosirea informatiilor in procedurile judiciare sau administrative instituite ca urmare a comiterii unei infractiuni transfrontaliere. Partile pot folosi drept probe in evidentele lor, in rapoarte si in marturii, precum si in procedurile judiciare informatiile obtinute si documentele consultate in conformitate cu prevederile prezentului acord. Autoritatea competenta care a furnizat informatia va fi notificata in scris inaintea folosirii acesteia.
    Art. 5
    Raspunderea si protectia legala pentru prelucrarea neautorizata sau incorecta a datelor
    1. Fiecare parte va fi responsabila, in conformitate cu legislatia statului sau, pentru daunele provocate unei persoane ca rezultat al unei erori de drept sau de fapt in datele transmise Centrului SECI.
    2. Numai statul partii pe teritoriul caruia a avut loc evenimentul care a dat nastere la o dauna poate constitui subiectul unei actiuni de compensare intentate de partea lezata, care va solicita aceasta instantei in jurisdictia careia se afla, in conformitate cu legislatia nationala a statului SECI implicat.
    3. O parte nu poate invoca faptul ca o alta parte a transmis date inexacte in scopul de a evita raspunderea care ii revine, in conformitate cu legislatia sa nationala, cu privire la o parte lezata. Daca aceste erori legale sau de fapt au avut loc ca rezultat al transmiterii eronate a unor date sau ca urmare a nerespectarii obligatiilor prevazute in acest acord de catre una sau mai multe parti ori ca rezultat al unei transmiteri neautorizate sau incorecte, cealalta parte implicata va trebui sa plateasca, la cerere, sumele platite drept compensatie, daca datele nu au fost utilizate de partea apartinand statului pe al carui teritoriu a fost provocata dauna ca urmare a incalcarii acestui acord.
    Art. 6
    Dosare si documente
    1. Autoritatea solicitata va furniza, la cerere, copii autentificate in mod corespunzator de pe dosarele, documentele si alte materiale referitoare la infractiunile transfrontaliere.
    2. In cazul in care autoritatea solicitanta nu cere in mod expres originale sau copii autentificate, autoritatea solicitata poate transmite informatii computerizate sub orice forma. Autoritatea solicitata va furniza, in acelasi timp, toate informatiile relevante pentru interpretarea sau folosirea informatiilor computerizate.
    3. Cu acordul autoritatii solicitate, persoane oficiale desemnate de autoritatea solicitanta pot examina la sediul autoritatii solicitate informatiile relevante intr-un caz de infractiune transfrontaliera si pot face copii de pe acestea sau pot extrage din ele informatii.
    Art. 7
    Martori si experti
    1. O persoana oficiala reprezentand autoritatea solicitata poate fi autorizata sa compara, in limitele autorizarii acordate, ca martor sau ca expert in proceduri juridice sau administrative initiate pe teritoriul statului partii solicitante, in probleme referitoare la prezentul acord, si sa prezinte dosare, documente sau alte materiale ori copii de pe acestea. Solicitarea de a comparea trebuie sa specifice in ce problema si in virtutea carui titlu sau a carei calitati compara persoana oficiala drept martor sau expert.
    2. Partea solicitanta este datoare sa ia toate masurile necesare pentru asigurarea securitatii persoanelor oficiale pe durata sederii lor pe teritoriul statului sau, conform paragrafului 1. Cheltuielile zilnice si de transport ale persoanelor oficiale vor fi suportate de partea solicitanta.
    Art. 8
    Comunicarea cererilor
    1. Cererile se intocmesc, in conformitate cu prezentul acord, in scris, in limba engleza sau in alta limba acceptata de autoritatile partii solicitate, direct de catre autoritatile desemnate. Informatiile necesare pentru executarea cererilor se vor anexa la acestea. In situatii urgente pot fi facute si acceptate si cereri verbale, dar ele vor fi confirmate si in scris, in maximum 48 de ore. Fiecare parte va desemna un punct national unic de contact initial, care va transmite si va primi cererile si va difuza detaliile de contact prin Secretariatul Centrului SECI.
    2. Cererile vor cuprinde urmatoarele informatii:
    a) denumirea autoritatilor desemnate si numele persoanelor care fac cererea;
    b) natura problemei sau a procedurilor, inclusiv legile, reglementarile si alte prevederi legale implicate;
    c) o descriere sumara a faptelor si a infractiunilor transfrontaliere comise;
    d) tipul de asistenta avuta in vedere;
    e) motivul cererii si modul de utilizare a informatiei;
    f) numele si adresele persoanelor implicate, scrise in conformitate cu documentele lor de identitate nationala sau internationala, daca sunt cunoscute.
    Art. 9
    Executarea cererilor
    1. Autoritatea solicitata va lua toate masurile posibile pentru a solutiona cererea si se va stradui sa asigure orice masura necesara in acest scop.
    2. In cazul in care autoritatea solicitata nu are competenta in rezolvarea cererii, ea va lua masuri pentru a obtine solutionarea acesteia ca si cand ar actiona pe cont propriu si in conformitate cu legislatia statului sau si va aviza in acest sens autoritatea solicitanta.
    3. Autoritatea solicitata va efectua sau, daca este posibil si in conformitate cu legislatia nationala, va permite autoritatii solicitante sa efectueze inspectii, verificari, audieri sau masuri de investigare, inclusiv audierea expertilor, martorilor si a persoanelor suspectate de a fi comis o infractiune transfrontaliera, daca acestea sunt necesare in vederea solutionarii cererii.
    4. Pentru a facilita actiuni concertate si la cerere, autoritatea solicitanta va fi informata in prealabil despre data si locul oricarei actiuni ce se va intreprinde pentru solutionarea unei cereri.
    5. La cerere, autoritatea solicitata va autoriza, daca este posibil si in conformitate cu legislatia statului sau intr-o masura cat mai mare, ca persoanele oficiale ale partii solicitante sa fie prezente pe teritoriul statului partii solicitate, pentru a asista la solutionarea unei cereri.
    6. Autoritatea solicitata va respecta cererea de urmare a unei anumite proceduri, cu conditia ca aceasta sa nu fie interzisa de legislatia statului partii solicitate.
    Art. 10
    Cazuri de exceptie
    1. In cazul in care autoritatea solicitata considera ca acordarea asistentei incalca suveranitatea, securitatea, ordinea publica a statului sau ori alt interes national important sau daca incalca legislatia si reglementarile nationale, asistenta poate fi refuzata sau retrasa ori poate fi acordata in anumite conditii.
    2. Daca autoritatea solicitanta nu va putea satisface o cerere similara inaintata de autoritatea solicitata, ea va atrage atentia asupra acestui fapt in cererea sa. Indeplinirea cererii va fi lasata la latitudinea autoritatii solicitate.
    3. Autoritatea solicitata poate amana acordarea de asistenta in cazul in care aceasta se interfereaza cu o investigatie, urmarire sau procedura in curs. In acest caz autoritatea solicitata se va consulta cu autoritatea solicitanta pentru a stabili daca asistenta se poate acorda in termenii si in conditiile impuse de autoritatea solicitata.
    4. In cazul in care nu se poate da curs cererii, autoritatea solicitanta va fi anuntata imediat, precizandu-se motivele care au stat la baza amanarii sau a refuzului cererii. Autoritatii solicitante ii vor fi furnizate datele despre imprejurarile care ar putea fi relevante pentru urmarirea ulterioara a cazului.
    Art. 11
    Cheltuieli
    1. Partile vor renunta, de regula, la toate pretentiile de rambursare a cheltuielilor ocazionate de punerea in aplicare a prezentului acord, exceptand cheltuielile pentru martori si onorariile pentru experti, precum si cheltuielile pentru translatori si interpreti, daca acestia nu sunt salariati guvernamentali.
    2. Daca pentru solutionarea unei cereri apar cheltuieli substantiale sau extraordinare, autoritatile se vor consulta pentru stabilirea termenilor si a conditiilor in care se va rezolva cererea de asistenta, precum si a modului in care vor fi suportate cheltuielile.
    Art. 12
    Implementarea acordului
    1. Pentru aplicarea prezentului acord se constituie un comitet comun de cooperare, cu sediul la Bucuresti, format din reprezentanti ai autoritatilor desemnate de parti, in care fiecare parte are un singur vot. Un reprezentant al OIPC - Interpol si al Organizatiei Mondiale a Vamilor va servi drept consilier permanent pe langa Comitetul Comun de Cooperare. Comitetul Comun de Cooperare se va intruni cel putin o data pe an intr-un loc si la o data stabilite de comun acord.
    2. Inter alia, Comitetul Comun de Cooperare:
    a) va asigura corecta aplicare a prezentului acord;
    b) va examina toate problemele ce decurg din aplicarea lui;
    c) va lua masurile necesare in vederea cooperarii in conformitate cu domeniul de aplicare a prezentului acord;
    d) va schimba puncte de vedere de interes comun privind cooperarea, inclusiv masurile viitoare si resursele pentru acestea;
    e) va recomanda solutii pentru realizarea obiectivelor acordului.
    3. Comitetul Comun de Cooperare, care este organul institutional suprem al Centrului SECI, va adopta prin consens propriul regulament interior.
    4. Comitetul Comun de Cooperare se va consulta cu alte institutii internationale, cum sunt: Comisia Economica pentru Europa, Oficiul O.N.U. pentru Controlul Stupefiantelor si Prevenirea Infractionalitatii, Organizatia Mondiala a Vamilor, Interpol si Europol, in scopul functionarii eficiente a acordului si a Centrului SECI.
    Art. 13
    Centrul Regional al Initiativei de Cooperare in Sud-Estul Europei - SECI pentru combaterea infractionalitati transfrontaliere (Centrul SECI)
    1. Centrul SECI se va infiinta si va avea sediul la Bucuresti, Romania.
    2. Centrul SECI va functiona conform unei Carte de organizare si functionare a Centrului SECI de combatere a infractiunilor transfrontaliere, care urmeaza sa fie adoptata de parti cat mai curand posibil, ca parte integranta a prezentului acord.
    3. Activitatea Centrului SECI va fi coordonata de Comitetul Comun de Cooperare.
    Art. 14
    Aplicarea
    Prezentul acord se va aplica pe teritoriul statului fiecarei parti.
    Art. 15
    Solutionarea divergentelor
    In cazul unei divergente intre doua sau mai multe parti sau intre o parte si Centrul SECI privind interpretarea sau aplicarea acestui acord, partile interesate vor consulta si, daca este necesar, vor inainta divergenta spre solutionare Comitetului Comun de Cooperare.
    Art. 16
    Intrarea in vigoare si denuntarea
    1. Prezentul acord va intra in vigoare in prima zi a lunii urmatoare datei la care trei parti notifica depozitarului incheierea procedurilor nationale necesare pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    2. Pentru fiecare stat participant la SECI, care adera la prezentul acord dupa intrarea lui in vigoare, acesta va intra in vigoare in prima zi a lunii urmatoare datei la care acel stat notifica depozitarului instrumentul sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare.
    Pentru orice stat neparticipant la SECI hotararea de a permite aderarea la acest acord dupa intrarea lui in vigoare poate fi luata numai prin consensul statelor participante la SECI. Pentru acele state acest acord va intra in vigoare in prima zi a lunii urmatoare datei la care acel stat notifica depozitarului instrumentul sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare.
    3. Guvernul Romaniei va indeplini calitatea de depozitar al acestui acord. Depozitarul va informa partile cu privire la notificarea despre care se face referire la paragrafele 1 si 2, precum si cu privire la data intrarii in vigoare a acordului.
    4. O parte se poate retrage din prezentul acord in orice moment, printr-o notificare scrisa, transmisa depozitarului. Retragerea va deveni efectiva la 3 luni dupa data notificarii. Procedurile in curs la data retragerii vor fi finalizate in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    Art. 17
    Amendamente
    1. Amendamentele la acest acord pot fi propuse de oricare dintre parti. Orice amendament propus va fi transmis depozitarului, care il va comunica partilor.
    2. Partile vor notifica depozitarului cat mai curand posibil acceptarea sau refuzul amendamentelor propuse la acest acord.
    3. Amendamentele adoptate in conformitate cu paragraful 2, prin consens, vor intra in vigoare in conformitate cu prevederile art. 16.
    4. In cazul in care depozitarul primeste o obiectie sau un refuz la amendamentul recomandat, amendamentul respectiv va fi considerat ca neacceptat si va fi nul.
    Acest acord, intocmit intr-un singur exemplar in limba engleza, va fi depus in original la Guvernul Romaniei, in calitate de depozitar, care va transmite o copie autentificata fiecarei parti.

    Drept care, subsemnatii, fiind pe deplin autorizati de guvernele lor, au semnat prezentul acord.

    Semnat la Bucuresti la 26 mai 1999.

                      Pentru
                      Guvernul Republicii Albania,
                      Marko Bello,
                      ambasador extraordinar si
                      plenipotentiar la Bucuresti

                      Pentru
                      Guvernul Bosniei-Hertegovina,
                      Recica Nudzeim,
                      adjunct al ministrului pentru
                      probleme civile si comunicatii

                      Pentru
                      Guvernul Republicii Bulgaria,
                      Bojdihar Dimitrov Popov,
                      secretar-sef in Ministerul de Interne

                      Pentru
                      Guvernul Republicii Elene,
                      Georgios Andreopoulos,
                      secretar general
                      in Ministerul Justitiei

                      Pentru
                      Guvernul Republicii Ungare,
                      Rudolf Joo,
                      secretar de stat adjunct in
                      Ministerul Afacerilor Externe

                      Pentru
                      Guvernul Fostei Republici Iugoslave
                      a Macedoniei,
                      Ulber Ljufi,
                      subsecretar in Ministerul de Interne

                      Pentru
                      Guvernul Republicii Moldova,
                      Victor Catan,
                      ministru de interne

                      Pentru
                      Guvernul Republicii Turcia,
                      Ramazan Uludag,
                      subsecretar in Subsecretariatul Vamal

                      Pentru
                      Guvernul Romaniei,
                      Constantin Dudu Ionescu,
                      ministru de interne

                                   CARTA
de organizare si functionare a Centrului Regional al Initiativei de Cooperare in Sud-Estul Europei - SECI pentru combaterea infractionalitatii transfrontaliere

    1. Obiectivele Centrului SECI
    1.1. Dezvoltarea relatiilor de lucru interinstitutionale eficiente in cadrul Centrului SECI, intre si in interiorul statelor participante.
    1.2. Partile, prin intermediul ofiterilor de legatura, vor coopera pentru a incerca sa identifice, sa previna, sa investigheze si sa combata infractiunile transfrontaliere prin schimb de informatii si documente si alte activitati corespunzatoare, prevazute in acord.
    1.3. Asistenta pentru investigatiile vamale si penale privind criminalitatea transfrontaliera, in curs de desfasurare.
    1.4. Identificarea, studiul si propunerile referitoare la probleme care influenteaza calitatea cooperarii in aplicarea legii in regiune.
    1.5. Coordonarea legaturii cu OIPC - Interpol si cu Organizatia Mondiala a Vamilor, pentru minimizarea efortului si maximizarea impactului diferitelor programe in curs de desfasurare.
    2. Activitatea participantilor la Centrul SECI
    2.1. Activitatea Centrului SECI va fi conforma cu termenii Acordului de cooperare pentru prevenirea si combaterea infractionalitatii transfrontaliere.
    2.2. Centrul va utiliza procedurile standard si sistemele tehnice ale OIPC - Interpol pentru transmiterea, stocarea, cautarea, recuperarea si analiza categoriilor convenite de informatii legate de infractiunile transfrontaliere.
    2.3. Centrul SECI va organiza ad-hoc intalniri de lucru si, atunci cand este necesar si in conformitate cu legislatia nationala, va sprijini activitatile operative in interiorul statelor participante, la cererea acestora.
    2.4. In cazul aderarii sau al retragerii ofiterilor de legatura la/din Centrul SECI, partile vor notifica in scris directorului Centrului SECI, care apoi va notifica acest lucru Comitetului Comun de Cooperare.
    3. Observatorii permanenti
    3.1. Statutul unui observator permanent va fi aprobat de Comitetul Comun de Cooperare.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 208/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 208 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu