Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 470 din 20 septembrie 2001

pentru ratificarea Protocolului facultativ la Conventia cu privire la drepturile copilului, referitor la vanzarea de copii, prostitutia copiilor si pornografia infantila, semnat la New York la 6 septembrie 2000*)

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 601 din 25 septembrie 2001


SmartCity3


    *) A se vedea si Decretul nr. 442 din 18 iunie 2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 337 din 25 iunie 2001.

    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Protocolul facultativ la Conventia cu privire la drepturile copilului, referitor la vanzarea de copii, prostitutia copiilor si pornografia infantila, semnat la New York la 6 septembrie 2000.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 august 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 10 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         PRESEDINTELE SENATUI
                            NICOLAE VACAROIU

                          PROTOCOL FACULTATIV
la Conventia cu privire la drepturile copilului, referitor la vanzarea de copii, prostitutia copiilor si pornografia infantila*)

    *) Traducere.

    Statele parti la prezentul protocol,
    considerand ca pentru a avansa in directia realizarii scopurilor Conventiei cu privire la drepturile copilului si la aplicarea dispozitiilor acesteia, in special ale art. 1, 11, 21, 32, 33, 34, 35 si 36, este adecvata extinderea masurilor pe care statele parti trebuie sa le ia pentru a garanta protectia copilului fata de vanzarea de copii, prostitutia copiilor si pornografia infantila,
    considerand, de asemenea, ca mentionata Conventie cu privire la drepturile copilului consacra dreptul copilului de a fi protejat impotriva exploatarii economice si de a nu fi constrans la o munca implicand riscuri ori fiind susceptibila de a compromite educatia sa sau de a-i afecta grav sanatatea ori dezvoltarea fizica, mentala, spirituala, morala sau sociala,
    constatand cu vie preocupare ca traficul international cu copii in scopul vinderii acestora, al prostitutiei copiilor si pornografiei infantile a dobandit proportii considerabile si crescande,
    profund preocupate de practica raspandita si persistenta a turismului sexual fata de care copiii sunt expusi in mod special, in masura in care favorizeaza in mod direct vanzarea de copii, prostitutia copiilor si pornografia infantila,
    constiente ca un anumit numar de grupuri, in special vulnerabile, indeosebi fetitele, sunt cu atat mai mult expuse riscului de exploatare sexuala si ca s-a inregistrat un numar anormal de mare de fetite printre victimele exploatarii sexuale,
    preocupate de oferta crescanda de materiale pornografice care folosesc copii, pe Internet si pe alte noi suporturi tehnologice, si reamintind ca in concluziile sale Conferinta internationala asupra luptei contra pornografiei infantile pe Internet, tinuta la Viena in 1999, a solicitat in special incriminarea in lumea intreaga a productiei, difuzarii, exportului, importului, transmiterii, posesiei cu intentie si publicitatii facute materialelor pornografice implicand copii si a subliniat importanta unei cooperari si a unui parteneriat mai strans intre autoritatile publice si profesionistii Internetului,
    convinse ca eliminarea vanzarii de copii, a prostitutiei copiilor si a pornografiei infantile va fi facilitata prin adoptarea unei strategii globale care sa tina seama de factorii care contribuie la aceste fenomene, indeosebi subdezvoltarea, saracia, disparitatile economice, inechitatea structurilor socioeconomice, disfunctionalitatile familiale, lipsa de educatie, exodul rural, discriminarea bazata pe sex, comportamentul sexual iresponsabil al adultilor, conflictele armate si sclavia copiilor,
    estimand ca o actiune de sensibilizare a publicului este necesara pentru a reduce cererea care sta la originea vanzarii de copii, a prostitutiei copiilor si a pornografiei infantile si ca este importanta consolidarea parteneriatului mondial intre toti factorii, precum si ameliorarea aplicarii legii la nivel national,
    luand act de dispozitiile instrumentelor juridice internationale pertinente in materia protectiei copiilor, indeosebi ale Conventiei de la Haga privind protectia copiilor si cooperarea in materia adoptiei internationale, ale Conventiei de la Haga asupra aspectelor civile ale rapirii internationale de copii, ale Conventiei de la Haga privind competenta, legea aplicabila, recunoasterea, executarea si cooperarea in materie de responsabilitate parentala si masuri privind protectia copiilor si ale Conventiei nr. 182 a Organizatiei Internationale a Muncii privind interzicerea celor mai grele forme de munca a copiilor si actiune imediata in vederea eliminarii acestora,
    incurajate de sprijinul considerabil primit de Conventia cu privire la drepturile copilului, care denota o vointa generala de promovare si protectie a drepturilor copilului,
    considerand ca este importanta aplicarea dispozitiilor programului de actiune pentru prevenirea vanzarii de copii, a prostitutiei copiilor si a pornografiei infantile, a Declaratiei si Programului de actiune adoptate in 1996 la Congresul mondial impotriva exploatarii sexuale a copiilor in scopuri comerciale, tinut la Stockholm intre 27 si 31 august 1996, precum si a altor decizii si recomandari pertinente ale organismelor internationale implicate,
    tinand seama in special de importanta traditiilor si a valorilor culturale ale fiecarui popor pentru protectia copilului si dezvoltarea lui armonioasa,
    au convenit cele ce urmeaza:

    Art. 1
    Statele parti vor interzice vanzarea de copii, prostitutia copiilor si pornografia infantila, in conformitate cu dispozitiile prezentului protocol.
    Art. 2
    In sensul prevederilor prezentului protocol:
    a) vanzarea de copii este considerat orice act sau tranzactie prin care un copil este transferat de orice persoana sau grup de persoane catre o alta persoana ori catre un alt grup contra cost sau contra oricaror alte avantaje materiale;
    b) prostitutia copiilor reprezinta folosirea copiilor pentru activitati sexuale, contra cost sau contra oricaror alte avantaje materiale;
    c) pornografia infantila inseamna orice reprezentare, prin orice mijloace, a copiilor angajati intr-o activitate sexuala explicita, reala ori simulata, sau orice alta expunere a organelor sexuale ale copiilor, in principal in scopuri sexuale.
    Art. 3
    1. Orice stat parte va urmari ca cel putin urmatoarele acte si activitati sa fie pe deplin incriminate in dreptul sau penal, indiferent daca aceste acte sunt comise pe plan intern sau international, individual ori in mod organizat.
    a) In ceea ce priveste vanzarea de copii, astfel cum este definita la art. 2:
    (i) oferirea, livrarea sau acceptarea unui copil, indiferent de mijloacele utilizate, in scopul:
    - exploatarii sexuale a copilului;
    - transferului de organe de copil pentru profit;
    - supunerii la munca fortata a copiilor;
    (ii) obtinerea consimtamantului, in mod fraudulos, ca intermediar pentru adoptia copiilor, prin incalcarea instrumentelor juridice internationale in materia adoptiei.
    b) Oferirea, obtinerea, procurarea sau furnizarea copiilor pentru prostitutie, astfel cum este definita la art. 2.
    c) Producerea, distribuirea, difuzarea, importul, exportul, oferirea, vinderea sau detinerea in scopurile mentionate de materiale de pornografie, astfel cum este definita la art. 2.
    2. Sub rezerva dreptului intern al statului parte, aceleasi dispozitii vor fi in vigoare in caz de tentativa de comitere a oricaruia dintre aceste acte, de complicitate in savarsirea sa sau de participare la acesta.
    3. Statul parte va considera aceste infractiuni pasibile de pedepse adecvate, in functie de gravitatea acestora.
    4. Sub rezerva prevederilor dreptului sau intern, fiecare stat parte va lua, daca se considera necesar, toate masurile care se impun in scopul de a stabili responsabilitatea persoanelor juridice pentru infractiunile definite la paragraful 1. In conformitate cu principiile dreptului intern al statului parte, aceasta responsabilitate ar putea fi de natura penala, civila sau administrativa.
    5. Statele parti vor lua toate masurile juridice sau administrative adecvate pentru a se asigura ca toate persoanele implicate in procedura de adoptie actioneaza conform dispozitiilor instrumentelor juridice internationale aplicabile.
    Art. 4
    1. Fiecare stat parte va lua masurile necesare pentru stabilirea competentei sale privind infractiunile la care se refera art. 3 paragraful 1, atunci cand acestea sunt comise pe teritoriul sau, la bordul unei nave sau aeronave inregistrate in acest stat.
    2. Fiecare stat parte va putea lua masurile necesare pentru stabilirea propriei competente privind infractiunile la care se refera art. 3 paragraful 1, in urmatoarele cazuri:
    a) cand autorul prezumat al infractiunii este un cetatean al respectivului stat sau isi are resedinta pe teritoriul acestuia;
    b) cand victima este un cetatean al acelui stat.
    3. Fiecare stat parte va lua, de asemenea, masurile proprii pentru stabilirea competentei sale privind infractiunile mentionate mai sus, atunci cand autorul prezumat al infractiunii este prezent pe teritoriul sau si daca nu il extradeaza catre un alt stat parte pe motivul ca infractiunea a fost comisa de unul dintre cetatenii sai.
    4. Prezentul protocol nu exclude exercitarea oricarei competente penale in conformitate cu dreptul intern.
    Art. 5
    1. Infractiunile la care se refera art. 3 paragraful 1 se considera a fi incluse in orice tratat de extradare in vigoare intre statele parti si vor fi incluse in orice tratat de extradare care va fi incheiat ulterior intre acestea, in conformitate cu conditiile enuntate in aceste tratate.
    2. Daca un stat parte care conditioneaza extradarea de existenta unui tratat primeste o cerere de extradare din partea unui alt stat parte cu care acesta nu a incheiat un tratat de extradare, poate considera prezentul protocol drept temei juridic pentru extradare in ceea ce priveste infractiunile enuntate. Extradarea se va efectua in conformitate cu conditiile prevazute de dreptul statului caruia i s-a solicitat extradarea.
    3. Statele parti care nu conditioneaza extradarea de existenta unui tratat recunosc infractiunile enuntate ca fiind cazuri de extradare intre acestea, in conditiile prevazute de dreptul statului caruia i se solicita extradarea.
    4. Infractiunile respective sunt considerate de catre statele parti, in vederea extradarii, ca fiind comise nu numai la locul savarsirii acestora, dar si pe teritoriul aflat sub jurisdictia statelor parti chemate sa isi stabileasca competentele conform art. 4.
    5. Daca o cerere de extradare este prezentata in temeiul unei infractiuni definite la art. 3 paragraful 1 si daca statul parte caruia i se solicita extradarea nu va extrada sau nu va dori sa extradeze autorul infractiunii, datorita cetateniei acestuia, acest stat va lua masurile necesare pentru sesizarea autoritatilor competente, in scopul urmaririi penale.
    Art. 6
    1. Statele parti isi acorda sprijinul reciproc cel mai larg posibil pentru orice ancheta, procedura penala sau procedura de extradare, referitoare la infractiunile definite la art. 3 paragraful 1, inclusiv pentru obtinerea dovezilor de care dispun si care sunt necesare procedurilor.
    2. Statele parti isi indeplinesc obligatiile asumate prin paragraful 1, in conformitate cu orice tratat sau acord de asistenta juridica reciproca existent intre ele. In absenta unui astfel de tratat sau acord statele parti isi vor acorda acest sprijin in conformitate cu dreptul lor intern.
    Art. 7
    Sub rezerva prevederilor dreptului lor intern, statele parti:
    a) vor lua masurile adecvate pentru a permite, daca este necesar, ridicarea si confiscarea:
    (i) bunurilor, cum ar fi: documente, obiecte sau alte mijloace materiale utilizate pentru comiterea infractiunilor definite in prezentul protocol sau pentru facilitarea comiterii acestora;
    (ii) produsului acestor infractiuni;
    b) vor raspunde cererilor altui stat parte de ridicare sau de confiscare a bunurilor ori produselor definite la alin. (i) si (ii) ale paragrafului a);
    c) vor lua masuri in vederea inchiderii provizorii sau definitive a localurilor utilizate pentru comiterea infractiunilor sus-mentionate.
    Art. 8
    1. Statele parti vor adopta in toate stadiile procedurii penale masurile necesare pentru protejarea drepturilor si intereselor copiilor care sunt victimele practicilor interzise prin prezentul protocol, in special:
    a) recunoscand vulnerabilitatea copiilor victime si adaptand procedurile intr-un mod care sa tina seama de necesitatile lor speciale, indeosebi in calitate de martori;
    b) informand copiii victime asupra drepturilor si rolului lor, a scopului, termenelor, a desfasurarii, avansarii procedurilor, precum si asupra deciziei luate in cazul lor;
    c) permitand ca punctele de vedere, necesitatile sau preocuparile copiilor victime sa fie prezentate si examinate in cursul procedurii, atunci cand interesele lor personale sunt afectate, in conformitate cu regulile procedurale din dreptul intern;
    d) acordand sprijin adecvat copiilor victime in toate stadiile procedurii penale;
    e) protejand, pe cat este posibil, viata privata si identitatea copiilor victime si luand masuri conforme cu dreptul intern pentru a preveni difuzarea oricarei informatii care ar putea conduce la identificarea lor;
    f) protejand, daca este necesar, siguranta copiilor victime, a familiilor lor si a martorilor acuzarii de intimidare si represalii;
    g) evitand orice intarzieri nejustificate in solutionarea cazurilor si in executarea hotararilor sau a deciziilor prin care se acorda o indemnizatie copiilor victime.
    2. Statele parti vor asigura ca nici o incertitudine asupra varstei reale a victimelor sa nu impiedice declansarea anchetelor penale, in special a anchetelor destinate sa determine aceasta varsta.
    3. Statele parti vor asigura ca in modul de tratament al copiilor victime, in cadrul sistemului de justitie penala, va prima interesul superior al copilului.
    4. Statele parti vor lua masuri pentru asigurarea unei pregatiri corespunzatoare, in special juridica si psihologica, a persoanelor care lucreaza cu victimele infractiunilor definite prin prezentul protocol.
    5. Statele parti vor lua, in cazul in care este necesar, masuri pentru asigurarea sigurantei si integritatii persoanelor si/sau organizatiilor implicate in prevenirea si/sau protectia si reabilitarea victimelor acestor infractiuni.
    6. Nici una dintre dispozitiile prezentului articol nu va aduce atingere dreptului acuzatului la un proces echitabil si impartial sau nu este incompatibila cu acest drept.
    Art. 9
    1. Statele parti vor adopta sau vor intari, vor aplica si vor difuza legi, masuri administrative, politici si programe sociale pentru prevenirea infractiunilor vizate in prezentul protocol. O atentie speciala va fi acordata protectiei copiilor vulnerabili la astfel de practici.
    2. Statele parti vor sensibiliza opinia publica, inclusiv copiii, asupra masurilor destinate prevenirii practicilor interzise de catre prezentul protocol si a efectelor nefaste ale acestor practici, prin intermediul tuturor mijloacelor adecvate, de educatie si de formare. In vederea indeplinirii obligatiilor prezentului articol statele parti vor incuraja participarea comunitatilor si, in special, a copiilor si a copiilor victime la programe de informare, educatie si formare, inclusiv la nivel international.
    3. Statele parti vor lua toate masurile posibile pentru a asigura orice tip de asistenta corespunzatoare pentru victimele infractiunilor definite in prezentul protocol, in special deplina reintegrare sociala si recuperarea deplina din punct de vedere fizic si psihologic.
    4. Statele parti vor lua masuri ca toti copiii victime ale infractiunilor definite in prezentul protocol sa aiba acces fara discriminare la proceduri care sa le permita solicitarea compensarii prejudiciului suferit din partea persoanelor raspunzatoare din punct de vedere legal.
    5. Statele parti vor lua masurile adecvate pentru interzicerea in mod eficient a producerii si difuzarii materialelor care fac publicitate practicilor interzise prin prezentul protocol.
    Art. 10
    1. Statele parti vor lua toate masurile necesare in vederea intaririi cooperarii internationale prin acorduri multilaterale, regionale si bilaterale, in scopul prevenirii, identificarii, urmaririi, anchetarii si pedepsirii celor responsabili de actele legate de vanzarea de copii, de prostitutia copiilor, de pornografia infantila si de turismul pedofil. Statele parti vor favoriza, de asemenea, cooperarea si coordonarea internationala intre autoritatile lor, intre organizatii neguvernamentale nationale si internationale si organizatii internationale.
    2. Statele parti vor incuraja cooperarea internationala pentru a contribui la readaptarea fizica si psihologica a copiilor victime, la reintegrarea lor sociala si la repatrierea lor.
    3. Statele parti se angajeaza sa intareasca cooperarea internationala pentru a elimina principalii factori care fac vulnerabili copiii la vanzare, prostitutie, pornografie si turism pedofil, indeosebi saracia si subdezvoltarea.
    4. Statele parti care au capacitatea de a actiona vor furniza ajutor financiar, tehnic sau de alta natura in cadrul programelor existente pe plan multilateral, regional, bilateral sau de alta natura.
    Art. 11
    Nici una dintre dispozitiile prezentului protocol nu va afecta dispozitiile mai favorabile realizarii sau exercitarii drepturilor copilului care pot figura:
    a) in legislatia unui stat parte;
    b) in dreptul international in vigoare pentru acel stat parte.
    Art. 12
    1. Fiecare stat parte, in termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a prezentului protocol, va prezenta un raport catre Comitetul pentru Drepturile Copilului, continand informatii detaliate asupra masurilor adoptate in vederea implementarii dispozitiilor protocolului.
    2. Dupa prezentarea raportului detaliat fiecare stat parte va include in rapoartele prezentate Comitetului pentru Drepturile Copilului, in conformitate cu art. 44 din conventie, orice informatie suplimentara referitoare la aplicarea prezentului protocol. Celelalte state parti la protocol vor prezenta un raport la fiecare 5 ani.
    3. Comitetul pentru Drepturile Copilului poate cere statelor parti informatii suplimentare privind aplicarea prezentului protocol.
    Art. 13
    1. Prezentul protocol este deschis spre semnare oricarui stat care este parte la conventie sau care a semnat-o.
    2. Prezentul protocol este supus ratificarii sau este deschis spre aderare pentru orice stat care este parte la conventie sau care a semnat-o. Instrumentele de ratificare sau de aderare vor fi depuse la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 14
    1. Prezentul protocol va intra in vigoare in termen de 3 luni de la depunerea celui de-al zecelea instrument de ratificare sau de aderare.
    2. Pentru fiecare stat care va ratifica prezentul protocol sau care va adera la acesta inainte ori dupa intrarea sa in vigoare, protocolul va intra in vigoare in termen de o luna de la data depunerii de catre acest stat al instrumentului sau de ratificare sau de aderare.
    Art. 15
    1. Orice stat parte va putea in orice moment sa denunte prezentul protocol prin notificare scrisa, adresata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite, care va informa ulterior celelalte state parti la conventie si toate statele care au semnat-o. Denuntarea va produce efecte in termen de un an de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    2. Denuntarea nu va avea ca efect scutirea statului parte de obligatiile pe care i le impune prezentul protocol, referitoare la orice infractiune survenita anterior datei la care denuntarea isi produce efectele, dupa cum nu atrage in nici un caz urmarirea examinarii oricarei probleme pentru care Comitetul pentru Drepturile Copilului a fost deja sesizat inainte de aceasta data.
    Art. 16
    1. Fiecare stat parte poate propune un amendament si poate depune textul acestuia la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite. Acesta va comunica propunerea de amendament statelor parti si le va cere sa ii faca cunoscut daca sunt favorabile convocarii unei conferinte a statelor parti, in vederea examinarii propunerii si supunerii la vot. Daca intr-un interval de 4 luni de la data comunicarii cel putin o treime din numarul statelor parti se va pronunta in favoarea convocarii unei astfel de conferinte, secretarul general va convoca conferinta sub auspiciile Organizatiei Natiunilor Unite. Orice amendament adoptat de catre majoritatea statelor parti, prezente si votante in cadrul conferintei, va fi supus spre aprobare Adunarii Generale a Organizatiei Natiunilor Unite.
    2. Orice amendament adoptat in conformitate cu dispozitiile paragrafului 1 va intra in vigoare dupa adoptarea de catre Adunarea Generala a Organizatiei Natiunilor Unite si acceptarea lui cu o majoritate de doua treimi din numarul statelor parti.
    3. Dupa intrarea in vigoare a unui amendament acesta devine obligatoriu pentru statele parti care l-au acceptat, celelalte state parti ramanand legate prin dispozitiile prezentului protocol si prin toate celelalte amendamente anterior, acceptate de catre acestea.
    Art. 17
    1. Prezentul protocol, ale carui texte in limba araba, chineza, engleza, franceza, rusa si spaniola sunt egal autentice, va fi depozitat in arhivele Organizatiei Natiunilor Unite.
    2. Secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite va transmite copii certificate de pe prezentul protocol tuturor statele parti la conventie si tuturor statelor care au semnat o.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 470/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 470 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu