Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 745 din  7 decembrie 2001

pentru ratificarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unei linii directe de ferry-boat intre Samsun si Constanta, semnat la Ankara la 15 iulie 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 835 din 27 decembrie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Memorandumul de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unei linii directe de ferry-boat intre Samsun si Constanta, semnat la Ankara la 15 iulie 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 8 octombrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 19 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              GHEORGHE BUZATU

                           MEMORANDUM DE INTELEGERE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unei linii directe de ferry-boat intre Samsun si Constanta

    1. In conformitate cu Conventia cu privire la transporturile internationale pe calea ferata (COTIF), Regulile uniforme referitoare la Contractul de transport international de marfuri (CIM), cu Acordul european privind marile linii de transport international combinat si instalatii conexe (AGTC), incheiat la Geneva la 1 februarie 1991, luand in considerare prevederile Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unor linii directe pe Marea Neagra intre porturile romanesti si turcesti, incheiat in aprilie 1982, Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia, denumite in continuare parti contractante, convin ca incepand cu data de 1 august 1995 cel tarziu sa fie data in exploatare linia de navigatie Constanta - Samsun, prescurtat linia FBCS, deservita de nave multifunctionale (ferry-boats).
    2. Pe baza solicitarilor celor doua parti Oficiul Central pentru Transportul International Feroviar (OCTI) va inscrie linia de navigatie in lista liniilor CIM pentru vagoane de cale ferata si in legatura cu traficul rutier dintre cele doua tari si in tranzit pe teritoriul acestora.
    Pe linia FBCS se pot transporta urmatoarele:
    - marfuri in vagoane complete sau colete incarcate in vagoane;
    - marfuri in containere - conform standardelor Organizatiei Maritime Internationale (IMO), incarcate pe vagoane speciale de cale ferata sau semiremorci auto, cu respectarea regulilor interne si internationale de transport feroviar si rutier;
    - marfuri in vehicule cu sau fara remorci;
    - vehicule CF sau rutiere incarcate ori goale, cu sau fara remorci, autobuze fara pasageri, alte tipuri de autovehicule goale insotite de soferii lor, autoturisme cu ocupantii acestora, in limitele capacitatii disponibile;
    - expeditii postale incarcate in vagoane sau in autovehicule in baza acordului dintre partile contractante.
    Conditiile de transport pentru tipurile de marfuri mentionate mai sus vor fi stabilite in detaliu intr-un acord incheiat cu partile interesate.
    Compania Romana de Transport combinat cu sediul in Romania si o intreprindere turca ce va fi desemnata de Guvernul Turciei vor opera navele pe aceasta linie.
    3. In cazul in care linia FBCS se dovedeste a fi rentabila pentru ambele parti contractante, partea turca poate fi de acord sa sporeasca numarul de linii pe podul mobil de la Samsun.
    Pentru dezvoltarea acestei linii si utilizarea la capacitate a navelor, ambele parti contractante vor dirija pe noua ruta expeditiile in vagoane, in autovehicule si in containere incarcate pe vagoane si autovehicule, inclusiv cele provenite de la terti; prioritate se va acorda vagoanelor la transportul pe ferry-boat. Capacitatea ramasa va fi alocata autocamioanelor si trailerelor.
    4. Traficul de vagoane si camioane dintre Romania si Republica Turcia, precum si traficul de tranzit se vor desfasura in conformitate cu regulile stabilite de Contractul de transport international feroviar de marfuri (CIM), Uniunea Internationala pentru Transport Rutier (IRU) si acordul incheiat intre CFR si TCDD (anexa nr. 1).
    De asemenea, prevederile conventiilor internationale in cadrul Organizatiei Maritime Internationale (IMO) privind securitatea navigatiei, care sunt obligatorii pentru fiecare parte contractanta, vor fi aplicate de autoritatile competente ale fiecarei parti.
    5. O data cu intrarea in exploatare a liniei FBCS isi va incepe activitatea Dispeceratul permanent pentru controlul traficului, conform prevederilor anexei nr. 2.
    6. Programul curselor cu nava ferry-boat va fi stabilit de comun acord, tinandu-se seama de recomandarile Livretului international de marfuri (LIM). Programul definitiv al liniei FBCS, precum si programul curselor suplimentare se vor stabili de comun acord de catre Dispeceratul permanent pentru controlul traficului.
    Dispeceratul va depune toate eforturile pentru prevenirea oricarei perturbari in desfasurarea traficului pe linia FBCS si va recomanda introducerea sau renuntarea la orice itinerar suplimentar in transportul terestru.
    7. Pregatirea vehiculelor, imbarcarea si debarcarea se vor efectua cu personalul terminalelor, iar amararea se va face cu personalul navei.
    8. Tariful feroviar pentru aceasta linie se stabileste intre CFR si TCDD (anexa nr. 3). Acest tarif este deschis unor terte parti, in special tarilor din Orientul Mijlociu.
    9. In legatura cu prevederile art. 10 din Acordul incheiat la 8 aprilie 1982 serviciile legate de exploatarea liniei FBCS vor fi realizate de companiile de transport combinat din Romania si Republica Turcia, membre UIRR, care vor fi desemnate.
    Ambele parti contractante au convenit ca vor reexamina aceasta problema in conformitate cu art. 14.
    10. Conditiile si procedurile de plata pentru cheltuielile, taxele si impozitele portuare vor fi cele prevazute in anexa nr. 3 si vor fi aceleasi pentru ambele porturi Constanta si Samsun.
    Orice diferend care apare la perceperea acestor cheltuieli, taxe si impozite pentru servicii portuare se va solutiona conform prevederilor COTIF.
    11. Fiecare parte contractanta va lua masurile necesare pentru securitatea terminalului si instalatiilor de la tarm in traficul ferry-boat dintre Constanta si Samsun.
    Fiecare parte contractanta va informa cealalta parte asupra oricarei intentii de a modifica aceste masuri de securitate stabilite.
    12. In cazul in care apar unele diferente in aplicarea si/sau in interpretarea acestui memorandum de intelegere si daca cele doua parti contractante nu pot ajunge la un consens, neintelegerile vor fi solutionate in conformitate cu art. 9 din Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Turcia privind crearea unor legaturi directe pe Marea Neagra intre porturile romanesti si turcesti, incheiat in aprilie 1982.
    13. Reglementarile in probleme de exploatare, tehnice si financiare vor fi convenite intre companiile si societatile care participa la trafic din Romania si Republica Turcia.
    14. Acest memorandum de intelegere poate fi completat sau modificat prin acordul mutual al ambelor parti contractante. Orice modificare sau propunere sugerata de una dintre partile contractante trebuie sa primeasca raspuns intr-o perioada nu mai mare de 3 luni de la data primirii.
    Ambele parti contractante convin ca autoritatile lor corespunzatoare, daca se considera necesar, pot face de comun acord orice modificare a anexelor, fara modificarea textului de baza al acestui memorandum de intelegere.
    15. Ambele parti contractante au convenit sa reexamineze acest memorandum de intelegere la 6 luni de la data intrarii lui in vigoare, pentru a analiza rezultatele obtinute in perioada primelor 6 luni de exploatare, si sa modifice acest memorandum de intelegere daca considera necesar.
    16. Acest memorandum de intelegere poate fi denuntat de oricare dintre partile contractante in termen de 6 luni de la notificare.
    17. Acest memorandum de intelegere va intra in vigoare dupa notificare si dupa schimbul instrumentelor de ratificare.
    Acest memorandum de intelegere este redactat in 3 exemplare originale in limbile romana, turca si engleza, toate textele fiind egal autentice.
    In caz de divergente, in ceea ce priveste implementarea si interpretarea, intre textele in limbile romana si turca va prevala textul in limba engleza.
    Incheiat la Ankara la 15 iulie 1996.

                         Pentru Guvernul Romaniei,
                                Aurel Novac,
                         ministrul transporturilor

                     Pentru Guvernul Republicii Turcia,
                                Omer Barutcu,
                 ministrul transporturilor si comunicatiilor

    ANEXA 1
    la memorandum

                                ACORD
privind traficul feroviar pe linia de ferry-boat intre Constanta si Samsun

    Caile Ferate Romane (CFR) si Caile Ferate de Stat ale Republicii Turcia (denumite in continuare TCDD) au convenit asupra transportului feroviar pe linia de ferry-boat intre Constanta si Samsun, cu urmatoarele prevederi:

    CAP. 1
    Prevederi generale

    1. Caile Ferate Romane (CFR) si Caile Ferate de Stat ale Republicii Turcia (TCDD) au desemnat statia Samsun de pe teritoriul Republicii Turcia ca statie de schimb.
    2. La statia de schimb Samsun se efectueaza urmatoarele activitati de transporturi:
    - din Turcia spre Romania si alte tari; sau
    - in tranzit prin Turcia spre Romania si alte tari; sau
    - din Romania spre Turcia si alte tari; sau
    - in tranzit prin Romania spre Turcia si alte tari.

    Activitati
    2.1. Primirea si predarea:
    - tuturor tipurilor de vagoane de marfa incarcate sau goale admise pe linia FBCS;
    - transportului de autoturisme cu ocupantii acestora;
    - autovehiculelor incarcate sau goale, cu sau fara remorca, autobuze fara pasageri;
    - expeditiilor postale incarcate in vagoane sau vehicule rutiere.
    2.2. La imbarcare sau debarcare se va acorda prioritate vagoanelor. Capacitatea ramasa va fi alocata camioanelor si altor tipuri de autovehicule rutiere. Numarul maxim de camioane alocate este de 40.

    Activitati comerciale
    2.3. Primirea si predarea vagoanelor colective, vagoanelor complete si grupurilor de vagoane

    Operatiuni de manevra
    2.4. Debarcarea vagoanelor sosite pe reteaua TCDD si imbarcarea vagoanelor in directia CFR
    2.5. Aranjarea marfurilor in vagoane, solutionarea problemelor comerciale si repararea vagoanelor
    3. Controlul tehnic si comercial al tuturor tipurilor de marfuri si materiale care urmeaza sa fie expediate pe nava ferry-boat de la o retea la cealalta se va efectua de catre autoritatile competente ale ambelor parti contractante in portul Samsun.
    4. Avandu-se in vedere ca CFR si TCDD sunt membre ale RIV (Regulament pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international), COTIF (Conventia privind transporturile feroviare internationale) si ale altor conventii internationale, ambele parti contractante vor respecta in cadrul relatiilor lor prevederile si recomandarile acestor regulamente si conventii.
    5. Statia Samsun va fi punctul de legatura in ceea ce priveste tariful.
    6. Sarcina pe osie admisa pe linia de ferry-boat Constanta - Samsun (FBCS) si pe liniile de cale ferata deservite de FBCS va fi in conformitate cu regulamentul RIV (RIV - anexa nr. II).
    7. Pentru vagoanele cu transporturi exceptionale sarcina pe osie si gabaritul de incarcare vor fi conform fisei UIC (Uniunea Internationala a Cailor Ferate) nr. 502.

    CAP. 2
    Personalul CFR cu activitate in portul Samsun

    1. CFR isi vor desemna un reprezentant in Samsun, TCDD pot avea un reprezentant in Constanta.
    2. Reprezentantii CFR si TCDD vor inregistra reciproc si vor semna data si ora locala de sosire a vagonului pe documentele de predare, care vor constitui baza pentru plata chiriei vagoanelor care au sosit in statia Samsun si care au fost introduse pe linia terminal pentru a fi predate pentru Constanta.
    Reprezentantul CFR va confirma data si ora locala de sosire a fiecarui vagon intr-un registru special.
    3. Pe durata prestarii serviciilor relatiile dintre personalul CFR si TCDD se vor baza pe cooperare si intelegere reciproca. Orice litigii aparute vor fi solutionate prin decizie comuna a reprezentantului CFR si a sefului de statie din Samsun. Daca nu se gaseste nici o solutie, problema va fi solutionata de cele doua parti contractante.
    4. TCDD sunt responsabile sa asigure un birou pentru personalul care va fi angajat in portul Samsun. In plus, se va asigura personalului CFR tot sprijinul necesar pentru indeplinirea atributiilor sale in portul Samsun. La cerere, TCDD vor asigura cazarea personalului CFR, cu conditia suportarii de catre CFR a chiriei.
    5. Avandu-se in vedere ca statia Samsun a fost desemnata ca statie de schimb, se va incheia un acord separat pentru serviciile care vor fi prestate in aceasta statie.

    CAP. 3
    Primirea si predarea

    1. In portul de schimb Samsun primirea si predarea paletelor, containerelor, a vehiculelor incarcate, vagoanelor de marfa de la CFR la TCDD si invers, controlul tehnic si comercial si primirea documentelor respective se efectueaza in portul Samsun de catre reprezentantii autorizati ai celor doua parti contractante, in conformitate cu regulile si prevederile acestui acord si cu reglementarile internationale.
    2. Primirea si predarea se vor efectua pe baza de note de predare separate pentru:
    - vagoane incarcate sau descarcate ori alte vehicule feroviare;
    - containere pe vagoane;
    - palete si vehicule incarcate pe vagoane.
    Nota de predare se va prezenta reciproc intre reprezentantii CFR si TCDD desemnati pentru indeplinirea acestei sarcini, in grupa de imbarcare/debarcare din statia de schimb Samsun. Toate tipurile de vehicule rutiere incarcate sau descarcate, care se deplaseaza pe propriile roti, vor fi primite de oficialii CFR si de agentiile desemnate de CFR.
    Primirea si predarea vagoanelor se vor efectua pe toata durata anului fara intrerupere, cu exceptia reparatiilor programate si notificate catre TCDD in timp util (minimum 45 de zile). Toate vagoanele sosite in Samsun cu ferry-boatul dupa data intreruperii vor fi expediate via Kapikule. In acest caz parcursul gol necompensat in ambele directii, pentru reteaua BDZ, va fi in sarcina CFR. Imbarcarea-debarcarea si predarea vor incepe, de asemenea, cu acordul capitanului vasului, dupa incheierea procedurilor vamale si cuplarea podului mobil.
    Data si ora locala indicate in documentul de predare a vagonului, semnate de reprezentantii CFR si TCDD in port, vor fi considerate drept data si ora predarii vagoanelor.
    Partile care primesc si predau vagoanele vor semna documentele si vor nota data si sigiliul, de asemenea.
    Administratia de cale ferata care va preda vagoanele va intocmi documentul de predare a vagonului in 4 exemplare si va preda doua dintre acestea administratiei de cale ferata care primeste vagoanele.
    3. Cu conditia ca sigiliile sa fie in stare corespunzatoare, vagoanele complete si grupurile de vagoane vor fi primite si predate reciproc impreuna cu documentele acestora, fara control, conform inregistrarilor din lista de predare.
    4. Rectificarile necesare pe lista de predare se fac fara a schimba textul original. Aceste rectificari trebuie sa fie confirmate reciproc prin semnatura.
    5. In cazul unei avarii sau al unui defect se va intocmi un proces-verbal model 29 PIM, conform PIM (Prescriptiile internationale pentru marfuri). Numarul procesului-verbal de predare va fi inscris pe fiecare exemplar al documentului de predare. Acest proces-verbal de predare se va redacta in limbile romana si turca, cu traducere in limba engleza.
    6. Primirea si predarea vagoanelor in portul Samsun
    a) Vehiculele feroviare se considera primite dupa ce nota si tabelul de predare a vagonului vor fi semnate de catre administratia primitoare, la sosire si la plecare.
    b) Vagoanele care urmeaza sa fie predate catre Constanta, care sosesc in statia de schimb Samsun, vor fi predate cu semnatura reprezentantului CFR pe nota de predare. Predarea si primirea vagoanelor in portul Samsun se vor realiza pe liniile de predare din terminal, stabilite de TCDD. Incepand de la ora locala si de la data predarii chiria vagoanelor va fi suportata de CFR. In cazul unei nereguli gasite de reprezentantii CFR si TCDD in timpul verificarii tehnice si comerciale, ce ar putea determina respingerea vagonului conform prevederilor RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international) si PIM (Prescriptiile internationale pentru marfuri), va ramane in sarcina TCDD sa elimine defectul. Pana la remedierea defectului si predarea vagonului catre reprezentantul CFR din portul Samsun TCDD sunt responsabile pentru chiria vagonului din ziua sosirii acestuia pe linia de predare. In cazul in care vagonul este deteriorat, se aplica prevederile RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international) si PIM (Prescriptiile internationale pentru marfuri).
    Paza si protectia vagonului, inclusiv a sigiliilor, revin TCDD pana cand acestea parasesc podul mobil pentru a fi incarcate pe nava.
    c) Momentul incetarii responsabilitatii TCDD se confirma prin contrasemnarea notei de predare de catre ofiterul navei insarcinat cu imbarcarea.
    d) In momentul in care vagonul paraseste linia TCDD se considera ca acesta a fost primit si predat complet in bune conditii.
    e) Daca in timpul imbarcarii se constata un vagon cu sigiliul rupt sau defect, in conformitate cu termenii RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international) si PIM (Prescriptii internationale pentru marfuri), acesta va fi imbarcat numai dupa intocmirea formalitatilor necesare. Daca aceste formalitati nu pot fi intocmite pana la plecarea ferry-boatului, plata chiriei se suporta de TCDD pana la sosirea urmatorului ferry-boat, conform orarului.
    Sistemul aplicat pentru primirea-predarea vagoanelor dinspre Constanta spre Samsun se va aplica, de asemenea, si vagoanelor dinspre Samsun spre Constanta.
    La debarcarea vagoanelor de pe ferry-boatul venind din directia Constanta - Samsun reprezentantul CFR va hotari daca vagonul gasit defect tehnic va fi intors pe ferry-boat. In cazul in care vagonul ramane pe liniile TCDD, raspunderea financiara pana la eliminarea defectului revine CFR. Totusi, daca defectul nu poate fi remediat pana la urmatoarea cursa a ferry-boatului, respectivul vagon va fi returnat cu urmatoarea cursa a ferry-boatului.
    7. Daca durata de asteptare a vagoanelor in Samsun cu destinatia Constanta depaseste 15 zile, datorita unei intreruperi a functionarii ferry-boatului sau oricarui alt motiv, reprezentantul CFR va notifica TCDD in termen de 3 zile, in vederea expedierii respectivelor vagoane via Kapikule. Daca nu s-a facut notificarea, TCDD notifica CFR prin fax. Daca in termen de 4 zile nu se primeste nici un raspuns, TCDD sunt autorizate sa expedieze vagoanele respective via Kapikule. In acest caz parcursul gol de intoarcere pe reteaua BDZ va fi in sarcina CFR.
    In cazul unei intreruperi a functionarii ferry-boatului conform programului, TCDD sunt autorizate sa expedieze imediat via Kapikule vagoanele incarcate cu marfuri perisabile, cum ar fi: animale vii, vegetale, fructe si alte marfuri de acest fel.
    Plata chiriei si a altor despagubiri rezultand din RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international) si costurile de transport al vagoanelor expediate via Kapikule, Samsun - Kapikule si Svilengrad - Russe vor fi suportate de CFR.
    7.1. Nu se va percepe reciproc plata chiriei pentru perioadele de asteptare a vagoanelor CFR predate catre CFR in statia Samsun si a vagoanelor TCDD predate in Constanta. Dincolo de Samsun si Constanta vagoanele ambelor administratii vor fi exceptate de la plata chiriei pentru 108 ore.

    CAP. 4
    Accidente si responsabilitati

    1. Responsabilitatea este preluata in momentul predarii si primirii vagonului (vagoanelor).
    2. Cercetarea in vederea determinarii responsabilitatii accidentului se va efectua de catre administratia in a carei raza a avut loc accidentul. Daca CFR sunt considerate raspunzatoare pentru accident, CFR vor fi imediat informate in vederea determinarii si examinarii reciproce a pagubelor.
    Examinarea reciproca se efectueaza de catre un numar egal de experti de la ambele administratii. La incheierea examinarii cele doua parti contractante vor redacta un raport si il vor semna.
    3. Compensatiile si responsabilitatea pentru avariile care au avut loc pe ferry-boat si in porturile Samsun si Constanta in trafic international vor fi determinate in conformitate cu reglementarile internationale si cu prevederile RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international).
    4. Daca vagoanele defecte provoaca avarii si accidente, in acest caz administratia raspunzatoare pentru accident si daunele inregistrate va fi determinata in conformitate cu prevederile RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international).

    CAP. 5
    Comisia mixta si litigiile

    1. CFR si TCDD vor crea o comisie mixta pentru a rezolva litigiile si pentru a aplica prevederile acestui acord.
    2. La solicitarea uneia dintre partile contractante comisia mixta se intruneste pe rand pe teritoriul fiecarei tari.
    3. Comisia mixta se va intruni pentru sedinte in cazurile in care se considera necesar sa se faca schimbari ale prevederilor acordului si pentru a aplica aceste schimbari.

    CAP. 6
    Limbi

    1. Reprezentantul CFR in portul Samsun va folosi limbile turca si engleza si va actiona ca translator intre reprezentantul CFR pe nava si reprezentantii TCDD care lucreaza in statia Samsun.
    2. Documentele care se vor semna in acelasi timp de reprezentantii oficiali ai celor doua administratii vor fi redactate in limbile engleza si turca.

    Prevederi finale
    1. Reglementarile internationale si prevederile altor acorduri internationale la care participa ambele administratii se vor aplica problemelor nereglementate in acest acord.
    2. Acest acord va intra in vigoare dupa data punerii in exploatare a liniei de ferry-boat Constanta-Samsun.
    3. Acest acord este incheiat pe durata nelimitata. Cu toate acestea, una dintre partile contractante poate renunta la implementarea acestei linii de navigatie. In acest caz acordul poate fi denuntat de una din partile contractante in termen de 3 luni de la notificare.

    ANEXA 2
    la memorandum

              DISPECERATUL PERMANENT PENTRU CONTROLUL TRAFICULUI

    1. Dispeceratul permanent pentru controlul traficului este un organ comun operativ de lucru, format dintr-un reprezentant din conducere si un dispecer ai partii romane si un reprezentant si un dispecer desemnati de partea turca.
    2. Dispeceratul permanent pentru controlul traficului are urmatoarele atributii:
    - acoperirea in totalitate a capacitatii de transport a navei ferry-boat;
    - pregatirea listei de incarcare pentru acoperirea capacitatii navei pe baza informatiilor primite de la membrii Dispeceratului permanent pentru controlul traficului ai celeilalte parti contractante, de la administratia feroviara si de la proprietarii de camioane;
    - rezolvarea prompta a problemelor ce deriva din trafic, acostarea navelor si respectarea graficului;
    - rezolvarea problemelor legate de intocmirea formalitatilor tehnice, comerciale si de decont.
    3. Sediile membrilor Dispeceratului permanent pentru controlul traficului vor fi stabilite inainte de deschiderea liniei prin acord intre partile contractante.
    4. In scopul asigurarii unei legaturi continue intre membrii Dispeceratului, fiecare parte contractanta va comunica in scris celeilalte parti numele membrilor Dispeceratului permanent pentru controlul traficului, adresa acestora si numerele de telefon, precum si codul radio pentru comunicatiile radio.
    5. Prin radio se poate stabili legatura cu comandantii navelor ferry-boat.
    6. In luna aprilie a fiecarui an reprezentantii Dispeceratului permanent pentru controlul traficului se vor intalni in scopul solutionarii problemelor aparute in exploatarea liniei si pentru stabilirea masurilor operative pentru anul urmator.
    Daca vor fi necesare sedinte suplimentare, data si locul acestora vor fi stabilite de comun acord de catre autoritatile competente ale celor doua parti contractante.

    ANEXA 3
    la memorandum

                               TARIFE

    Ambele parti contractante au convenit sa elaboreze un nou proiect de tarif comun de aplicabil pe linia FBCS, pe baza proiectului de tarif comun al cailor ferate din tarile balcanice, si au convenit asupra urmatoarelor:
    1. La toate serviciile portuare care se ofera pentru transporturile care utilizeaza legatura de ferry-boat Constanta - Samsun se aplica tariful portuar TCDD in vigoare.
    1.1. Pentru vagoanele care sosesc si pleaca pe ferry-boat se percep in porturile Constanta si Samsun urmatoarele taxe, in primele 3 luni:
    - 28 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 2 osii;
    - 40 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 4 osii;
    - 54 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe mai mult de 4 osii.
    La sfarsitul acestor 3 luni se vor percepe urmatoarele taxe:
    - 30 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 2 osii;
    - 45 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe 4 osii;
    - 60 dolari S.U.A. pentru vagoanele pe mai mult de 4 osii.
    2. In transporturile terestre pe caile ferate CFR si TCDD, care utilizeaza linia FBCS, se aplica tabelele de preturi anexate (tabelele de preturi nr. 1 si 2) pentru linia FBCS cu doua clase tarifare, separat pentru import/export si tranzit.
    3. La transporturile cu navele "Eforie" si "Mangalia" se aplica:
    3.1. la vagoane taxele prevazute in tabelul nr. 1, care vor fi calculate in functie de tonajul de 10 t, 15 t, 20 t, 25 t si mai mult, pentru distanta de 711 km;
    3.2. pentru autovehicule (vehicule rutiere) se aplica o taxa de 500 dolari S.U.A. pe fiecare TIR incarcat sau gol;
    3.3. pentru vagoanele de cale ferata si particulare, care circula in stare goala pe parcursul de inapoiere spre caile ferate proprietare conform RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international), transportul pe ferry-boat este gratuit daca vagonul a circulat la dus cu incarcatura pe linia FBCS;
    3.4. pentru transportul fara incarcatura al vagoanelor particulare care se inapoiaza la proprietar utilizand nava ferry-boat, vagoane care nu utilizeaza linia FBCS cu incarcatura, taxarea se face conform paragrafului 21 pct. 3 din tariful TRT.
    4. Dispozitiile privind marfurile excluse sau conditional admise la transport, conform CIM (Reguli uniforme privind contractul de transport international de marfuri), sunt, de asemenea, aplicabile pe linia FBCS.
    Totusi transporturile funerare sunt excluse la transportul pe linia FBCS.
    5. Pentru transporturile in tranzit care utilizeaza linia FBCS reducerile si risturnele mentionate mai jos se aplica la preturile de tranzit unitare din tabelul preturilor de tranzit de pe retelele CFR si TCDD. Totusi reducerile si risturnele ce se aplica de catre TCDD sunt valabile pana la data de 31 decembrie 1995.
______________________________________________________________
          TCDD                                CFR
______________________________________________________________
  Reducere   Risturna               Reducere       Risturna
______________________________________________________________
    35%       5.000 t          3%   30 - 70%*)        3%
             20.000 t          4%                     8%
             25.000 t si peste 5%                    12%
                                                   25.000 t
                                                 si peste 18%
______________________________________________________________
    *) Pentru import/export in vagoane CFR.

    Reducerile si risturnele aplicate pe reteaua TCDD nu sunt valabile pentru transporturile de animale vii, de coletarie si marfuri periculoase din clasele 1 - 4 RID (Regulament international pentru transportul marfurilor periculoase), precum si pentru transporturile exceptionale.
    6. Pentru traficul reciproc intre tarile europene, pe de o parte, si Republica Turcia, pe de alta parte, care utilizeaza linia FBCS, taxele (taxa de transport feroviar, taxa de transport pe ferry-boat, taxele accesorii, taxele de vama etc.) aferente, dupa caz, parcursului pana la portul Samsun trebuie sa fie platite de expeditor, iar de la acest punct de frontiera pana la gara de destinatie, de catre destinatar.
    Pentru traficul reciproc intre tarile europene, pe de o parte, si Siria, Liban, Irak si Iran, pe de alta parte, in tranzit prin Republica Turcia, care utilizeaza linia de ferry-boat Constanta - Samsun, taxele (taxa de transport feroviar, taxa de transport pe ferry-boat, taxele accesorii, taxele de vama etc.) aferente, dupa caz, parcursului pana la punctul de frontiera turco-sirian Meydan - Ekbez, Nusaybin sau turco-iranian Kapikoi/Razi trebuie sa fie platite de expeditor, iar de la aceste puncte de frontiera pana la gara de destinatie, de catre destinatar.
    Pentru transporturile ce se vor efectua prin utilizarea liniei FBCS spre tarile C.S.I. si dincolo de aceste tari via Dogukapi trebuie sa se obtina o autorizatie prealabila.
    Totusi pentru transporturile efectuate in numele unui destinatar din Republica Turcia si care continua pe sosea ori sunt supuse operatiunii de reexpediere nu este obligatorie obtinerea autorizatiei prealabile.
    Celelalte taxe survenite in parcurs sau la gara de destinatie si care nu figureaza in tarif sunt platite de catre destinatar.
    7. Reglementarea traficurilor si decontarilor, in cazul transporturilor care utilizeaza linia FBCS, face obiectul unei comunicari la UIC (Uniunea Internationala a Cailor Ferate) de catre CFR si TCDD, simultan cu inscrierea liniei FBCS, tinandu-se seama de principiile din RSM (Reglementari speciale pentru traficul international de marfuri).
    8. Nu se va solicita in mod reciproc taxa de locatie pentru vagoanele CFR livrate la CFR in portul Samsun, precum si pentru termenele de stationare a vagoanelor TCDD in portul Constanta. In afara de porturile Samsun si Constanta vagoanele celor doua retele sunt exonerate de plata taxei de locatie pe o durata de 108 ore.
    9. Taxele pentru stationarea vagoanelor apartinand altor retele decat CFR si TCDD vor fi calculate conform RIV (Regulamentul pentru folosirea reciproca a vagoanelor de marfa in trafic international). Fiecare parte contractanta are dreptul sa incheie un acord bilateral cu alte retele in aceasta problema.
    10. Taxele de transport vor fi calculate separat pe parcursurile CFR si TCDD si pentru sectiunea maritima pe ferry-boat.
    11. Lista clasificarii marfurilor conform Nomenclatorului armonizat al marfurilor (NHM), inserata in acest tarif, este anexata.
    12. Pe parcursurile in tranzit pe liniile CFR si TCDD, pentru transporturile in vagoane complete, care utilizeaza linia FBCS, in masura in care nu exista alte reglementari, se aplica dispozitiile regulamentare nationale ale fiecarei tari conform art. 10 din CIM (Reguli uniforme referitoare la contractul de transport international feroviar de marfuri).
    13. Pentru transporturile de containere mari fiecare retea va aplica propriul tarif special pentru containerele mari.
    14. O lista a marfurilor periculoase din clasele 1 - 4 RID (Regulamentul international pentru transportul marfurilor periculoase) va fi elaborata de catre CFR si va fi inserata in tarif.

    TABELUL I

                             PRETURILE UNITARE
pentru transportul feroviar al marfurilor de import-export cu vagon complet

                             PRETURILE UNITARE
pentru transportul maritim al marfurilor, care foloseste ferry-boatul Constanta - Samsun cu vagon complet

                                               - in centime elvetiene/100 kg -
_____________________________________________________________________________
Distanta in km              Clasa 1                        Clasa 2
                _____________________________   _____________________________
                10 t    15 t    20 t    25 t    10 t    15 t    20 t    25 t
_____________________________________________________________________________
       1           2      3       4       5       6       7       8       9
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
    0 - 20         10       7       7       7       8       6       6       5
_____________________________________________________________________________
   21 - 40         26      21      19      18      21      18      16      15
_____________________________________________________________________________
   41 - 60         42      35      31      30      35      30      26      25
_____________________________________________________________________________
   61 - 80         58      49      43      41      49      42      36      35
_____________________________________________________________________________
   81 - 100        74      62      55      53      63      54      47      45
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  101 - 120        90      76      67      64      77      66      57      55
_____________________________________________________________________________
  121 - 140       105      90      78      74      91      79      68      65
_____________________________________________________________________________
  141 - 160       121     104      91      87     105      90      79      75
_____________________________________________________________________________
  161 - 180       137     117     102      98     118     102      89      84
_____________________________________________________________________________
  181 - 200       153     131     114     109     133     113     100      95
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  201 - 220       169     144     127     121     146     126     110     105
_____________________________________________________________________________
  221 - 240       185     159     139     132     161     138     120     114
_____________________________________________________________________________
  241 - 260       201     172     150     143     175     149     131     125
_____________________________________________________________________________
  261 - 280       217     186     163     155     188     162     141     135
_____________________________________________________________________________
  281 - 300       234     200     175     167     202     174     152     145
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  301 - 320       249     213     186     178     216     185     162     154
_____________________________________________________________________________
  321 - 340       265     228     199     190     231     197     173     165
_____________________________________________________________________________
  341 - 360       281     241     211     201     244     210     183     175
_____________________________________________________________________________
  361 - 380       298     255     222     212     258     221     193     184
_____________________________________________________________________________
  381 - 400       313     268     235     224     272     233     204     194
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  401 - 420       330     282     246     235     286     245     214     205
_____________________________________________________________________________
  421 - 440       346     296     260     246     300     257     225     214
_____________________________________________________________________________
  441 - 460       361     309     271     258     314     270     236     224
_____________________________________________________________________________
  461 - 480       377     323     283     269     328     280     245     234
_____________________________________________________________________________
  481 - 500       393     337     295     281     341     293     256     244
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  501 - 550       399     342     300     285     347     298     260     248
_____________________________________________________________________________
  551 - 600       437     375     328     312     380     326     285     271
_____________________________________________________________________________
  601 - 650       475     407     356     339     413     354     310     295
_____________________________________________________________________________
  651 - 700       513     440     385     367     446     382     337     319
_____________________________________________________________________________
  701 - 750       551     473     413     393     479     410     359     342
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  751 - 800       589     505     441     420     512     439     384     366
_____________________________________________________________________________
  801 - 850       626     538     470     448     545     468     409     389
_____________________________________________________________________________
  851 - 900       664     570     499     475     578     496     434     413
_____________________________________________________________________________
  901 - 950       702     603     527     502     611     524     459     437
_____________________________________________________________________________
  951 - 1.000     741     634     555     528     644     552     483     460
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
1.001 - 1.100     758     650     569     542     660     566     495     471
_____________________________________________________________________________
1.101 - 1.200     776     665     582     554     675     578     506     482
_____________________________________________________________________________
1.201 - 1.300     844     723     632     603     733     629     550     524
_____________________________________________________________________________
1.301 - 1.400     912     781     683     651     792     679     594     566
_____________________________________________________________________________
1.401 - 1.500     979     839     733     699     851     729     638     607
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
1.501 - 1.600   1.046     896     785     747     909     780     682     650
_____________________________________________________________________________
1.601 - 1.700   1.113     955     835     795     968     829     726     692
_____________________________________________________________________________
1.701 - 1.800   1.181   1.012     886     844   1.026     880     770     733
_____________________________________________________________________________
1.801 - 1.900   1.248   1.070     936     892   1.085     930     814     773
_____________________________________________________________________________
1.901 - 2.000   1.316   1.128     987     940   1.144     981     858     817
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
2.001 - 2.100   1.339   1.147   1.003     956   1.164     997     873     831
_____________________________________________________________________________
2.101 - 2.200   1.361   1.166   1.021     972   1.183   1.014     888     845
_____________________________________________________________________________
2.201 - 2.300   1.423   1.221   1.068   1.017   1.238   1.061     928     885
_____________________________________________________________________________
2.301 - 2.400   1.487   1.275   1.115   1.062   1.293   1.109     970     923
_____________________________________________________________________________
2.401 - 2.500   1.550   1.329   1.163   1.107   1.348   1.155   1.011     963
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
    Pentru parcursul C.F.R. se aplica o majorare de 2% preturilor din acest tabel.
    Pentru transportul maritim al marfurilor, care foloseste linia de ferry-boat Constanta - Samsun, a se vedea sectiunea 2 paragraful 4 pct. 11 din tariful TRT.
    Observatie: tabloul de preturi unitare pentru import- export prezinta o modificare a distantei minimale de aplicare a tarifului de la 100 km - dupa cum s-a prevazut in tariful turco-bulgar - la 20 km, dupa propunerea C.F.R. Preturile unitare propuse tin seama de diminuarea cu distanta relativa la zonele de 20 km.

    TABELUL II

                              PRETURILE UNITARE
pentru transportul feroviar al marfurilor de tranzit, cu vagon complet

                                                - in centime elvetiene/100 kg -
_____________________________________________________________________________
Distanta in km              Clasa 1                        Clasa 2
                _____________________________________________________________
                10 t    15 t    20 t    25 t    10 t    15 t    20 t    25 t
_____________________________________________________________________________
       1           2      3       4       5       6       7       8       9
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
    0 - 100       187     161     141     134     163     140     122     116
_____________________________________________________________________________
  101 - 120       198     169     148     141     171     146     128     122
_____________________________________________________________________________
  121 - 140       232     199     174     166     203     174     151     145
_____________________________________________________________________________
  141 - 160       268     230     201     192     234     200     176     169
_____________________________________________________________________________
  161 - 180       304     261     228     217     264     226     198     188
_____________________________________________________________________________
  181 - 200       339     290     254     242     295     252     221     210
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  201 - 220       375     321     281     268     326     279     244     233
_____________________________________________________________________________
  221 - 240       411     352     308     294     357     307     268     255
_____________________________________________________________________________
  241 - 260       446     382     334     318     388     333     291     277
_____________________________________________________________________________
  261 - 280       482     413     362     344     418     359     313     299
_____________________________________________________________________________
  281 - 300       518     444     388     370     449     385     338     321
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  301 - 320       554     475     415     396     481     412     361     343
_____________________________________________________________________________
  321 - 340       588     505     441     420     512     438     384     366
_____________________________________________________________________________
  341 - 360       624     536     469     446     543     466     407     388
_____________________________________________________________________________
  361 - 380       660     567     494     472     573     491     430     409
_____________________________________________________________________________
  381 - 400       695     595     521     496     604     518     453     432
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  401 - 420       731     626     548     522     635     545     476     454
_____________________________________________________________________________
  421 - 440       767     657     576     548     666     571     500     476
_____________________________________________________________________________
  441 - 460       801     687     602     573     698     598     524     499
_____________________________________________________________________________
  461 - 480       838     718     628     598     728     624     546     520
_____________________________________________________________________________
  481 - 500       878     749     655     624     760     651     569     542
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  501 - 550       887     760     665     633     771     662     578     551
_____________________________________________________________________________
  551 - 600       970     832     728     693     845     724     633     603
_____________________________________________________________________________
  601 - 650     1.056     904     792     734     918     787     689     656
_____________________________________________________________________________
  651 - 700     1.139     976     855     814     991     850     743     708
_____________________________________________________________________________
  701 - 750     1.225   1.050     918     874   1.065     913     798     760
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
  751 - 800     1.308   1.121     981     934   1.138     975     854     813
_____________________________________________________________________________
  801 - 850     1.393   1.194   1.044     994   1.212   1.038     909     865
_____________________________________________________________________________
  851 - 900     1.477   1.266   1.107   1.055   1.284   1.101     963     918
_____________________________________________________________________________
  901 - 950     1.561   1.339   1.171   1.115   1.358   1.164   1.019     970
_____________________________________________________________________________
  951 - 1.000   1.645   1.410   1.234   1.175   1.432   1.227   1.074   1.022
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
1.001 - 1.100   1.684   1.444   1.264   1.204   1.466   1.256   1.099   1.047
_____________________________________________________________________________
1.101 - 1.200   1.724   1.478   1.294   1.232   1.500   1.285   1.124   1.071
_____________________________________________________________________________
1.201 - 1.300   1.875   1.607   1.406   1.339   1.630   1.397   1.222   1.164
_____________________________________________________________________________
1.301 - 1.400   2.025   1.736   1.518   1.446   1.760   1.508   1.320   1.257
_____________________________________________________________________________
1.401 - 1.500   2.174   1.864   1.630   1.553   1.891   1.620   1.418   1.350
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
1.501 - 1.600   2.325   1.992   1.744   1.660   2.021   1.732   1.515   1.443
_____________________________________________________________________________
1.601 - 1.700   2.474   2.121   1.856   1.767   2.151   1.844   1.613   1.536
_____________________________________________________________________________
1.701 - 1.800   2.624   2.250   1.968   1.875   2.281   1.956   1.711   1.630
_____________________________________________________________________________
1.801 - 1.900   2.775   2.378   2.081   1.982   2.411   2.067   1.809   1.719
_____________________________________________________________________________
1.901 - 2.000   2.924   2.507   2.193   2.089   2.542   2.179   1.907   1.816
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
2.001 - 2.100   2.975   2.549   2.230   2.125   2.586   2.216   1.940   1.847
_____________________________________________________________________________
2.101 - 2.200   3.024   2.591   2.268   2.160   2.629   2.253   1.972   1.878
_____________________________________________________________________________
2.201 - 2.300   3.164   2.712   2.373   2.260   2.751   2.359   2.063   1.965
_____________________________________________________________________________
2.301 - 2.400   3.305   2.833   2.479   2.361   2.873   2.463   2.155   2.053
_____________________________________________________________________________
2.401 - 2.500   3.445   2.953   2.583   2.461   2.995   2.568   2.247   2.140
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
    Pentru parcursul C.F.R. se aplica o majorare de 2% la preturile cuprinse in acest tabel.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 745/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 745 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu