LEGE
Nr. 84 din 18 martie 2003
pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 119/1999 privind
auditul public intern si controlul financiar preventiv
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 195 din 26 martie 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern si
controlul financiar preventiv, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 301/2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Titlul ordonantei va avea urmatorul cuprins:
"ORDONANTA
privind controlul intern si controlul financiar preventiv"
2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Scopul ordonantei
Prezenta ordonanta reglementeaza controlul intern si controlul financiar
preventiv la entitatile publice si cu privire la utilizarea fondurilor publice
si administrarea patrimoniului public."
3. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
Definitii
In intelesul prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai jos se
definesc dupa cum urmeaza:
a) angajament legal - orice act cu efect juridic, din care rezulta sau ar
putea rezulta o obligatie pe seama fondurilor publice sau a patrimoniului
public;
b) conformitate - caracteristica unei operatiuni, a unor acte sau fapte
administrative produse in cadrul unei entitati publice de a corespunde politicii
asumate in mod expres in domeniul respectiv de catre entitatea in cauza sau de
catre o autoritate superioara acesteia, potrivit legii;
c) control financiar preventiv - activitatea prin care se verifica
legalitatea si regularitatea operatiunilor efectuate pe seama fondurilor
publice sau a patrimoniului public, inainte de aprobarea acestora;
d) control intern - ansamblul formelor de control exercitate la nivelul
entitatii publice, inclusiv auditul intern, stabilite de conducere in
concordanta cu obiectivele acesteia si cu reglementarile legale, in vederea
asigurarii administrarii fondurilor in mod economic, eficient si eficace;
acesta include, de asemenea, structurile organizatorice, metodele si
procedurile;
e) controlor delegat - functionarul public al Ministerului Finantelor
Publice, care exercita atributii de control financiar preventiv delegat, in mod
independent, potrivit prezentei ordonante;
f) credit de angajament - limita maxima a cheltuielilor ce pot fi angajate
in timpul exercitiului bugetar, in limitele aprobate;
g) credit bugetar - suma aprobata prin buget, reprezentand limita maxima
pana la care se pot ordonanta si efectua plati in cursul anului bugetar pentru
angajamentele contractate in cursul exercitiului bugetar si/sau din exercitii
anterioare pentru actiuni multianuale, respectiv se pot angaja, ordonanta si
efectua plati din buget pentru celelalte actiuni;
h) economicitate - minimizarea costului resurselor alocate pentru atingerea
rezultatelor estimate ale unei activitati, cu mentinerea calitatii
corespunzatoare a acestor rezultate;
i) eficacitate - gradul de indeplinire a obiectivelor programate pentru
fiecare dintre activitati si raportul dintre efectul proiectat si rezultatul
efectiv al activitatii respective;
j) eficienta - maximizarea rezultatelor unei activitati in relatie cu
resursele utilizate;
k) fonduri publice - sumele alocate din bugetul de stat, bugetele locale,
bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetul
trezoreriei statului, bugetele institutiilor publice autonome, bugetele
institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetul de stat,
bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, dupa caz,
bugetele institutiilor publice finantate integral din venituri proprii, bugetul
fondurilor provenite din credite externe contractate sau garantate de stat si
ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura din fonduri publice,
bugetul fondurilor externe nerambursabile, credite externe contractate sau
garantate de autoritatile administratiei publice locale, imprumuturi interne
contractate de autoritatile administratiei publice locale, precum si din
bugetele institutiilor publice finantate integral sau partial din bugetele
locale;
l) inspectie - verificarea efectuata la fata locului, in scopul constatarii
unor eventuale abateri de la legalitate si al luarii de masuri pentru
protejarea fondurilor publice si a patrimoniului public si pentru repararea
prejudiciului produs, dupa caz;
m) entitate publica - autoritate publica, institutie publica,
companie/societate nationala, regie autonoma, societate comerciala la care
statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar majoritar, cu
personalitate juridica, care utilizeaza/administreaza fonduri publice si/sau
patrimoniu public;
n) institutie publica - Parlamentul, Administratia Prezidentiala,
ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte
autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din
subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora;
o) legalitate - caracteristica unei operatiuni de a respecta toate
prevederile legale care ii sunt aplicabile, in vigoare la data efectuarii
acesteia;
p) operatiune - orice actiune cu efect financiar pe seama fondurilor
publice sau a patrimoniului public, indiferent de natura acesteia;
q) oportunitate - caracteristica unei operatiuni de a servi in mod adecvat,
in circumstante date, realizarii unor obiective ale politicilor asumate;
r) ordonator de credite - persoana imputernicita prin lege sau prin
delegare, potrivit legii, sa dispuna si sa aprobe operatiuni;
s) patrimoniu public - totalitatea drepturilor si obligatiilor statului,
unitatilor administrativ-teritoriale sau ale entitatilor publice ale acestora,
dobandite sau asumate cu orice titlu. Drepturile si obligatiile statului si ale
unitatilor administrativ-teritoriale se refera atat la bunurile din domeniul
public, cat si la cele din domeniul privat al statului si al unitatilor
administrativ-teritoriale;
t) persoana desemnata cu exercitarea controlului financiar preventiv
propriu - persoana din cadrul compartimentelor de specialitate, numita de
conducatorul entitatii publice pentru exercitarea controlului financiar
preventiv propriu sau persoana care indeplineste aceasta atributie pe baza de
contract, in conditiile legii;
u) proiect de operatiune - orice document prin care se urmareste efectuarea
unei operatiuni, in forma pregatita in vederea aprobarii sale de catre
autoritatea competenta, potrivit legii;
v) regularitate - caracteristica unei operatiuni de a respecta sub toate
aspectele ansamblul principiilor si regulilor procedurale si metodologice care
sunt aplicabile categoriei de operatiuni din care face parte."
4. La alineatul (1) al articolului 10, litera d) va avea urmatorul cuprins:
"d) ordonantarea cheltuielilor;"
5. La alineatul (1) al articolului 10, dupa litera e) se introduc literele
e^1) - e^4) cu urmatorul cuprins:
"e^1) constituirea veniturilor publice, in privinta autorizarii si a
stabilirii titlurilor de incasare;
e^2) reducerea, esalonarea sau anularea titlurilor de incasare;
e^3) constituirea resurselor proprii ale bugetului Uniunii Europene, reprezentand
contributia viitoare a Romaniei la acest organism;
e^4) recuperarea sumelor avansate si care ulterior au devenit
necuvenite;"
6. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In functie de specificul entitatii publice, conducatorul acesteia
poate decide exercitarea controlului financiar preventiv si asupra altor tipuri
de proiecte de operatiuni decat cele prevazute la alin. (1)."
7. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
Organizarea controlului financiar preventiv
(1) Ministerul Finantelor Publice este autoritatea de coordonare si
reglementare a controlului financiar preventiv pentru toate entitatile publice.
(2) Controlul financiar preventiv se organizeaza si se exercita de
autoritati competente, in mod unitar, potrivit prevederilor prezentei ordonante
si ale actelor normative emise in aplicarea acesteia.
(3) Controlul financiar preventiv se organizeaza si se exercita in
urmatoarele forme:
a) controlul financiar preventiv propriu, la toate entitatile publice si
asupra tuturor operatiunilor cu impact financiar asupra fondurilor publice si a
patrimoniului public;
b) controlul financiar preventiv delegat, la ordonatorii principali de
credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, precum si
ai bugetului oricarui fond special, la Fondul national si la agentiile de
implementare a fondurilor comunitare, precum si la alte entitati publice cu
risc ridicat, prin controlori delegati ai Ministerului Finantelor Publice.
(4) Controlul financiar preventiv se va integra in mod treptat in sfera
raspunderii manageriale, proces ce trebuie finalizat pana la data aderarii
Romaniei la Uniunea Europeana, pe masura ce controlul managerial va asigura
eliminarea riscurilor in administrarea fondurilor publice. Atingerea acestui
nivel va fi evaluata de auditul public intern din cadrul Ministerului
Finantelor Publice."
8. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 13
Organizarea controlului financiar preventiv propriu
(1) Entitatile publice, prin conducatorii acestora, au obligatia de a
organiza controlul financiar preventiv propriu si evidenta angajamentelor in
cadrul compartimentului contabil.
(2) Conducatorii entitatilor publice au obligatia sa stabileasca proiectele
de operatiuni supuse controlului financiar preventiv, potrivit art. 10,
documentele justificative si circuitul acestora, cu respectarea dispozitiilor
legale.
(3) Evidenta angajamentelor se organizeaza, se tine, se actualizeaza si se
raporteaza conform normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului
finantelor publice.
(4) Ministerul Finantelor Publice organizeaza controlul financiar preventiv
propriu si pentru operatiunile privind bugetul trezoreriei statului,
operatiunile privind datoria publica si alte operatiuni specifice Ministerului
Finantelor Publice.
(5) Controlul financiar preventiv propriu se exercita, prin viza, de
persoane din cadrul compartimentelor de specialitate, desemnate in acest sens
de catre conducatorul entitatii publice. Actul de numire va cuprinde si
limitele de competenta in exercitarea controlului financiar preventiv propriu.
Persoanele desemnate sa efectueze aceasta activitate sunt altele decat cele
care initiaza operatiunea supusa vizei.
(6) Numirea, suspendarea, destituirea sau schimbarea personalului care
desfasoara activitati de control financiar preventiv propriu se face de catre
conducatorul entitatii publice, cu acordul entitatii publice superioare, iar in
cazul entitatilor publice in care se exercita functia de ordonator principal de
credite al bugetului de stat, al bugetului asigurarilor sociale de stat sau al
bugetului oricarui fond special, cu acordul Ministerului Finantelor Publice.
Persoanele desemnate cu exercitarea activitatii de control financiar preventiv
propriu trebuie sa aiba competentele profesionale solicitate de aceasta
activitate. Ele vor respecta un cod specific de norme profesionale, elaborat de
Ministerul Finantelor Publice, care va cuprinde si conditiile si criteriile unitare
pe care entitatile publice trebuie sa le respecte in cazul numirii,
suspendarii, destituirii sau schimbarii personalului care desfasoara aceasta
activitate.
(7) Prin decizie interna a conducatorului entitatii publice, persoanele
desemnate sa efectueze controlul financiar preventiv propriu pot beneficia de
un spor pentru complexitatea muncii de pana la 25%, aplicat la salariul de baza
brut lunar.
(8) Evaluarea activitatii persoanei care desfasoara activitati de control
financiar preventiv propriu se face de catre conducatorul entitatii publice, cu
acordul entitatii publice care a avizat numirea, anual, prin calificative, pe
baza informatiilor cuprinse in rapoartele auditului public intern si in
rapoartele Curtii de Conturi, unde este cazul.
(9) Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice privind
cadrul general al atributiilor si exercitarii controlului financiar preventiv
propriu. De asemenea, Ministerul Finantelor Publice va aviza norme metodologice
specifice privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv
propriu, elaborate de ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat,
ai bugetului asigurarilor sociale de stat, ai bugetului oricarui fond special,
precum si pentru operatiunile Fondului national si ale agentiilor de
implementare care deruleaza fonduri comunitare.
(10) Ministerul Finantelor Publice va coordona sistemul de pregatire
profesionala a persoanelor desemnate sa efectueze controlul financiar
preventiv."
9. Alineatul (5) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Persoanele in drept sa exercite controlul financiar preventiv
propriu raspund, potrivit legii, in raport de culpa lor, pentru legalitatea,
regularitatea si incadrarea in limitele angajamentelor bugetare aprobate, in privinta
operatiunilor pentru care au acordat viza de control financiar preventiv
propriu."
10. Alineatul (2) al articolului 15 se abroga.
11. La articolul 16 alineatul (3), litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) tipurile de operatiuni ale caror proiecte se supun controlului
financiar preventiv delegat;"
12. Alineatul (6) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
"(6) Controlorii delegati isi desfasoara activitatea la sediul
institutiilor publice la care au fost numiti. Institutiile publice prevazute la
alin. (2) asigura controlorului/controlorilor delegat/delegati spatiul de lucru
si dotarea necesara, precum si cooperarea personalului propriu, indeosebi a
personalului desemnat sa exercite controlul financiar preventiv propriu, pentru
indeplinirea in bune conditii a atributiilor de control financiar preventiv
delegat."
13. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
Viza de control financiar preventiv delegat
(1) Operatiunile care, potrivit art. 16 alin. (3) si (4), fac obiectul
controlului financiar preventiv delegat se supun aprobarii ordonatorului de
credite numai insotite de viza de control financiar preventiv delegat.
(2) Viza de control financiar preventiv delegat se acorda sau se refuza in
scris, pe formular tipizat, si trebuie sa poarte semnatura si sigiliul personal
al controlorului delegat competent.
(3) Persoanele in drept sa exercite controlul financiar preventiv delegat
raspund, potrivit legii, in raport de culpa lor, pentru legalitatea, regularitatea
si incadrarea in limitele creditelor de angajament si creditelor bugetare
aprobate, in privinta operatiunilor pentru care au acordat viza.
(4) Inainte de a emite un refuz de viza, controlorul delegat are obligatia
sa informeze, in scris, in legatura cu intentia sa ordonatorul de credite,
precizand motivele refuzului.
(5) Daca ordonatorul de credite prezinta in scris argumente in favoarea
efectuarii operatiunii pentru care se intentioneaza refuzul de viza,
controlorul delegat poate consulta, inainte de a inregistra oficial refuzul de
viza, opinia neutra asupra cazului. Pentru formularea opiniei neutre se
constituie ad-hoc o comisie formata din 3 membri ai Corpului controlorilor
delegati, prin decizie a controlorului financiar sef.
(6) Opinia neutra se motiveaza si se formuleaza in scris si are rol
consultativ, solutia finala fiind de competenta exclusiva a controlorului
delegat, potrivit principiului exercitarii in mod independent a atributiilor de
control financiar preventiv delegat."
14. Alineatele (3) si (4) ale articolului 18 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Perioada prevazuta la alin. (2) este suspendata de la
inregistrarea informarii prevazute la art. 17 alin. (4) pana la primirea
raspunsului ordonatorului de credite. Perioada de suspendare se aplica si
pentru intervalul necesar in vederea formularii opiniei neutre, care insa nu
poate depasi 3 zile lucratoare.
(4) In cazuri exceptionale controlorul delegat are dreptul sa prelungeasca
perioada prevazuta la alin. (2) cu maximum 5 zile lucratoare, pe baza unui
referat de justificare pe care are obligatia sa il transmita de indata spre
informare controlorului financiar sef si ordonatorului de credite."
15. La articolul 21 alineatul (1), literele a) si d) vor avea urmatorul cuprins:
"a) exercitarea controlului financiar preventiv delegat asupra
proiectelor de operatiuni ale ordonatorului de credite, in conformitate cu
ordinul de numire si cu normele metodologice aprobate potrivit prezentei
ordonante;
...........................................................................
d) formularea de avize cu caracter consultativ, la solicitarea
ordonatorului de credite pe langa care este numit sau la cererea ministrului
finantelor publice, precum si din initiativa proprie, in privinta
conformitatii, economicitatii, eficacitatii sau eficientei unor operatiuni ori
proiecte de acte normative."
16. La articolul 21 alineatul (1), dupa litera d) se introduce litera d^1)
cu urmatorul cuprins:
"d^1) monitorizarea si indrumarea metodologica a controlului financiar
preventiv propriu;"
17. La articolul 21, alineatul (6) va avea urmatorul cuprins:
"(6) Evaluarea activitatii controlorului delegat se face anual prin
calificative, pe baza informatiilor cuprinse in rapoartele anuale privind
activitatea controlorilor delegati, rapoartele structurilor de audit public
intern ale Ministerului Finantelor Publice si in rapoartele Curtii de Conturi.
Calificativele anuale primite de fiecare controlor delegat se pastreaza pe
toata durata exercitarii de catre acesta a atributiilor functiei. Ministrul
finantelor publice il demite de indata pe controlorul delegat care a
inregistrat calificativul <<insuficient>> sau, de 3 ori consecutiv,
calificativul <<satisfacator>>."
18. Alineatul (1) al articolului 23 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 23
Corpul controlorilor delegati
(1) Corpul controlorilor delegati se organizeaza ca un compartiment
distinct in structura Ministerului Finantelor Publice, la nivel central si
teritorial, si cuprinde ansamblul controlorilor delegati."
19. La articolul 23 alineatul (8), litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) asigura formularea de opinii neutre, potrivit prevederilor art. 17
alin. (5);"
20. La articolul 23 alineatul (8), dupa litera g) se introduce litera g^1)
cu urmatorul cuprins:
"g^1) elaboreaza raportul national anual privind controlul preventiv,
pe care il prezinta spre dezbatere Guvernului;"
21. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
Autorizarea efectuarii unor operatiuni pentru care se refuza viza de
control financiar preventiv
(1) O operatiune pentru care s-a refuzat viza de control financiar
preventiv se poate efectua de catre ordonatorul de credite pe propria
raspundere, numai daca prin aceasta nu se depaseste creditul bugetar aprobat.
Ordonatorul de credite poate decide efectuarea operatiunii numai in baza unui
act de decizie interna, emis in forma scrisa, prin care dispune, pe propria
raspundere, efectuarea operatiunii. O copie a actului de decizie interna se
transmite compartimentului de audit public intern al entitatii publice, precum
si controlorului delegat, dupa caz.
(2) In toate cazurile in care, ca urmare a unui refuz de viza de control
financiar preventiv propriu, conducatorii persoanelor juridice dispun, in
conditiile prevazute de prezenta ordonanta, efectuarea operatiunii pe propria
raspundere, persoana desemnata sa efectueze controlul financiar preventiv
propriu are obligatia sa informeze in scris Curtea de Conturi, Ministerul Finantelor
Publice si, dupa caz, organul ierarhic superior al institutiei publice, numai
in aceasta situatie persoana respectiva fiind exonerata de raspundere.
(3) Pentru operatiunile care se supun si controlului financiar preventiv
delegat al Ministerului Finantelor Publice, refuzul vizei de control financiar
preventiv propriu face ca proiectul de operatiune sa nu poata fi supus
controlului preventiv delegat. In aceste conditii ordonatorul de credite va
solicita controlorului delegat formularea unui aviz consultativ. Ordonatorul de
credite va analiza punctul de vedere al controlorului delegat, exprimat in
avizul consultativ, si va decide in conditiile prevazute la alin. (1).
(4) In toate cazurile in care, ca urmare a unui refuz de viza de control
financiar preventiv delegat, conducatorii persoanelor juridice dispun, in
conditiile prevazute de prezenta ordonanta, efectuarea operatiunii pe propria
raspundere, controlorul delegat are obligatia sa informeze in scris Curtea de
Conturi si Ministerul Finantelor Publice.
(5) Documentele privind proiectele de operatiuni supuse controlului
financiar preventiv, care nu au fost vizate, nu pot fi aprobate decat cu
asumarea raspunderii ordonatorului de credite.
(6) Operatiunile efectuate pe propria raspundere a ordonatorului de credite
se inregistreaza si intr-un cont in afara bilantului."
22. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32
Contraventii
Constituie contraventii si se sanctioneaza urmatoarele fapte, daca nu sunt
savarsite in astfel de conditii incat sa fie considerate, potrivit legii
penale, infractiuni:
a) neindeplinirea de catre conducatorul entitatii publice a obligatiei de a
organiza controlul financiar preventiv propriu si evidenta angajamentelor,
conform prevederilor art. 13 alin. (1);
b) nerespectarea obligatiei privind stabilirea proiectelor de operatiuni
supuse controlului financiar preventiv, precum si omisiunea de evidentiere a
angajamentelor, conform art. 13 alin. (2) si (3);
c) prezentarea spre aprobare ordonatorului de credite a proiectelor de
operatiuni fara viza de control financiar preventiv;
d) depasirea termenului prevazut la art. 18 alin. (2) - (4);
e) nerespectarea prevederilor art. 21 alin. (5);
f) emiterea unui refuz de viza fara motivare, conform art. 24 alin. (2);
g) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (2);
h) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (5);
i) nerespectarea prevederilor art. 25 alin. (6)."
23. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
Sanctionarea contraventiilor
Contraventiile prevazute la art. 32 lit. a), b) si d) - i) se sanctioneaza
cu amenda de la 30.000.000 lei la 50.000.000 lei, iar contraventia prevazuta la
lit. c), cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei."
24. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34
Constatarea contraventiilor, stabilirea si aplicarea amenzilor, cai de
atac, actualizarea nivelului amenzilor
(1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre:
a) persoanele cu atributii de inspectie din cadrul Ministerului Finantelor
Publice, pentru contraventiile prevazute la art. 32;
b) controlorii din cadrul Corpului controlorilor delegati, pentru
contraventiile prevazute la art. 32 lit. a) si h).
(2) Nivelul amenzilor prevazute la art. 33 se actualizeaza prin hotarare a
Guvernului, in raport cu rata inflatiei.
(3) Amenzile prevazute ca sanctiuni pentru savarsirea contraventiilor
mentionate la art. 32 pot fi aplicate atat persoanelor fizice, cat si persoanelor
juridice.
(4) Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiilor si de
aplicare a sanctiunilor, intocmit conform competentelor stabilite la alin. (1),
se poate face plangere in termen de 15 zile de la data inmanarii sau a
comunicarii acestuia. Plangerea, insotita de copia procesului-verbal de
constatare a contraventiei, se depune la organul din care face parte agentul
constatator, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind
regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare. Plangerea impreuna cu dosarul
cauzei se trimit de indata judecatoriei in a carei circumscriptie a fost
savarsita contraventia."
25. Alineatul (2) al articolului 37 se abroga.
26. In cuprinsul ordonantei sintagma angajamente bugetare se inlocuieste cu
sintagma credite bugetare sau credite de angajament, dupa caz.
Art. 2
In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi,
Ministerul Finantelor Publice va elabora norme metodologice generale
referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv.
Art. 3
Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind auditul public intern si
controlul financiar preventiv, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 430 din 31 august 1999, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr. 301/2002, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege,
va fi republicata, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se
textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 12 decembrie 2002, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25
februarie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia
Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU