![SmartCity1](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Având în vedere prevederile art. 118 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în baza prevederilor art. 2 alin. (1) lit. c) şi d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. c), art. 6 alin. (1) şi (2), ale art. 7 alin. (2) şi ale art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 24 lit. a) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din şedinţa din data de 12.04.2017,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. Articolul INorma nr. 3/2013 privind activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat, aprobată prin Hotărârea Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 5/2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 22 martie 2013, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 2 alineatul (2), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins: h1) semnătura biometrică - semnătură olografă utilizată pe un suport informatic specializat care înregistrează date temporale, precum viteza şi acceleraţia, presiunea cu care se semnează pe suportul informatic specializat, datele grafice ale semnăturii biometrice, unghiul şi diferenţa de unghi utilizate la semnare. 2. La articolul 6, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: d)obţinerea acordului de aderare al persoanei eligibile la fondul de pensii administrat privat, prin semnarea actului individual pe suport hârtie sau prin utilizarea semnăturii biometrice. 3. La articolul 51, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 51(1) Pentru retragerea avizului agenţilor de marketing persoane fizice la iniţiativa administratorului/agentului de marketing persoană juridică, acesta transmite Autorităţii următoarele documente:a)o cerere de retragere a avizului sub formă de imagine scanată; b)declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al administratorului sau al agentului de marketing persoană juridică din care reiese că pentru fiecare persoană fizică pentru care se solicită retragerea avizului ca agent de marketing există în arhiva administratorului sau agentului de marketing persoană juridică notificările privind încetarea relaţiilor contractuale cu privire la activitatea de marketing; c)tabelul nominal al agenţilor de marketing persoane fizice, în format electronic, sub semnătură electronică extinsă. 4. La articolul 63, după litera d) se introduce o nouă literă, litera d1), cu următorul cuprins: d1) să completeze actul individual de aderare prin folosirea unui dispozitiv electronic, în cazul în care persoana eligibilă optează pentru semnarea actului individual de aderare pe suport informatic specializat utilizând semnătura biometrică; 5. La articolul 63, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins: g)să înmâneze persoanei eligibile un exemplar original al actului individual de aderare completat corect şi semnat, în cazul în care actul de aderare a fost semnat pe suport hârtie; 6. La articolul 63, după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins: h)să transmită persoanei eligibile un exemplar semnat al actului individual de aderare, pe adresa de e-mail a acesteia sau la adresa de domiciliu ori de corespondenţă, după caz, în situaţia în care actul de aderare a fost semnat pe suport informatic specializat utilizând semnătura biometrică. 7. După articolul 63 se introduce un nou articol, articolul 631, cu următorul cuprins: Articolul 631 În cazul în care persoana eligibilă semnează actul individual de aderare pe suport informatic specializat utilizând semnătura biometrică, agentul de marketing îl transmite administratorului prin intermediul unui dispozitiv electronic specializat, în termen de o zi lucrătoare de la semnare. 8. La articolul 66, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Agentul de marketing persoană juridică poate transmite documentele prevăzute la alin. (1) în format electronic, sub formă de imagini scanate, cu semnătură electronică extinsă, în termen de 5 zile calendaristice de la data semnării acestora, cu obligaţia ca, în termen de 10 zile calendaristice de la data semnării acestora, să le predea, în original, administratorului. 9. La articolul 69, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:(2) Agentul de marketing persoană fizică poate transmite documentele prevăzute la alin. (1) în format electronic, sub formă de imagini scanate, în termen de 5 zile calendaristice de la data semnării acestora, cu obligaţia ca în termen de 10 zile calendaristice de la data semnării acestora să le predea, în original, administratorului. Articolul II Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară,Mişu Negriţoiu