Având în vedere prevederile art. 113 alin. (4) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005, cu modificările şi completările ulterioare,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. Articolul INorma nr. 10/2010 privind obligaţiile de raportare şi transparenţă în sistemul pensiilor administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 20/2010, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 şi 605 bis din 26 august 2010, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 10, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins: (11) Planul de audit intern anual, aprobat de consiliul de administraţie sau consiliul de supraveghere, după caz, se notifică Comisiei până la data de 31 ianuarie a anului pentru care urmează a se efectua misiunea de audit intern, conform anexei nr. 17. 2. La articolul 23, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
(2) Raportul anual prevăzut la alin. (1) se transmite în acelaşi termen Comisiei şi va conţine cel puţin informaţiile prevăzute la art. 111 alin. (4) lit. a)-d) din Legea nr. 411/2004, precum şi următoarele:a)principiile investiţionale ale schemei de pensii administrate şi rezultatele aplicării lor; b)riscurile financiare, tehnice şi de altă natură ale schemei de pensii şi modul de gestionare a acestora; c)costurile de administrare totale şi defalcate pe categorii; d)principiile relaţiei dintre administrator şi participanţii fondului de pensii administrate privat şi modul de derulare pe parcursul anului; e)politica de investiţii a administratorului prevăzută la art. 24 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 şi rezultatele aplicării ei, pe fiecare componentă; f)prezentarea portofoliului de investiţii pe tipuri de investiţii şi a deţinerilor pe fiecare tip de investiţie. 3. La articolul 25 alineatul (2), partea introductivă şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(2) Raportul anual prevăzut la alin. (1) cuprinde cel puţin următoarele:a)date privind identificarea administratorului, conducerea, organizarea şi funcţionarea acestuia, organigrama entităţii, cu specificarea numărului mediu de persoane alocate fiecărui departament; 4. La articolul 25 alineatul (2), după litera i) se introduc patru noi litere, literele j)-m), cu următorul cuprins: j)informaţii cu privire la cheltuielile de administrare suportate de administrator şi cheltuielile de administrare suportate de fond, detaliate pe fiecare componentă; k)informaţii cu privire la plăţile de disponibilităţi băneşti care s-au efectuat din fondul de pensii administrat privat, detaliate pe tipuri de plăţi; l)analiza sesizărilor primite de la participanţi, modul de soluţionare a acestora şi măsurile întreprinse; m)analiza desfăşurării activităţii de audit intern şi măsurile întreprinse. 5. După articolul 26 se introduce un nou articol, articolul 261, cu următorul cuprins: Articolul 261
(1) Administratorul are obligaţia de a publica pe pagina proprie web, pentru fiecare fond de pensii administrat privat, odată cu situaţiile financiare anuale, şi structura portofoliului de investiţii prevăzută în cadrul anexei nr. 14, detaliată, pentru fiecare instrument financiar şi pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată, în lei, şi ponderea deţinută în activul total al fondului de pensii la data de 31 decembrie.
(2) Administratorul are obligaţia de a publica pe pagina proprie web, pentru fiecare fond de pensii administrat privat, până la data de 1 octombrie a fiecărui an, şi structura portofoliului de investiţii prevăzută în cadrul anexei nr. 14, detaliată, pentru fiecare instrument financiar şi pentru fiecare emitent, cu date referitoare la valoarea actualizată, în lei, şi ponderea deţinută în activul total al fondului de pensii la data de 30 iunie. 6. Articolului 32 se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 32Anexele nr. 1A, 1B, 1C, 1D, 1E şi 2-17 fac parte integrantă din prezenta normă. 7. La anexa nr. 12, la punctul III, în coloanele 2 şi 3 se elimină x. 8. După anexa nr. 16 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 17, cu următorul cuprins: ANEXA Nr. 17la normă PLAN DE AUDIT INTERN
Nr. crt. |
Tema misiunii de audit |
Activitatea de administrare supusă auditării |
Obiectivele misiunii de audit |
Perioada supusă auditării interne |
Departamentul/ Direcţia/Serviciul auditat |
Perioada desfăşurării misiunii de audit |
Col. 1 |
Col. 2 |
Col. 3 |
Col. 4 |
Col. 5 |
Col. 6 |
Col. 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucţiuni de completare a anexei nr. 17
(1) Anexa nr. 17 se întocmeşte de către conducătorul direcţiei de audit intern al administratorului fondului de pensii, aprobat de consiliul de administraţie sau consiliul de supraveghere, după caz.
(2) Instrucţiunile prezentate în continuare au ca scop standardizarea procesului de raportare a activităţii de audit intern.
(3) Anual, conducătorul direcţiei de audit intern are obligaţia de a întocmi un raport privind acţiunile de audit intern desfăşurate la nivelul fiecărui fond de pensii, din care să reiasă constatările şi recomandările acestuia.
(4) Fişierul se denumeşte după următoarea sintaxă:YYYYMMDD_anx17_EEE.pdf.p7s, unde YYYYMMDD reprezintă data transmiterii raportului.
(5) Fişierul denumit YYYYMMDD_anx17_EEE.pdf.p7s se semnează electronic, cu semnătură electronică extinsă a persoanei responsabile nominalizate prin anexa nr. 15.
(6) Fişierul YYYYMMDD_anx17_EEE.pdf.p7s, semnat electronic, se încarcă în sistemul informatic de raportare, în folderul dedicat «anx17».
(7) Anexa nr. 17 se întocmeşte semestrial şi se transmite Comisiei conform art. 10 alin. (11) din normă. Articolul IIPrevederile art. I se aplică începând cu raportările aferente exerciţiului financiar 2010.