E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 124 din  8 octombrie 2001

privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman pentru Eficienta Energiei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 644 din 15 octombrie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Fondul Roman pentru Eficienta Energiei, denumit in continuare Fondul, organism de interes public, cu personalitate juridica, independent si autonom din punct de vedere financiar, cu sediul in municipiul Bucuresti.
    (2) Fondul va avea ca principal obiect de activitate gestionarea resurselor financiare primite de Romania de la Fondul Global de Mediu prin Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD), in baza Acordului de grant incheiat intre BIRD si Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice, precum si finantarea proiectelor de investitii pentru cresterea eficientei utilizarii energiei in Romania, conform prioritatilor stabilite prin programele anuale de eficienta energetica, aprobate de Guvern.
    (3) Fondul isi va desfasura activitatea in baza prevederilor prezentei ordonante de urgenta si cu respectarea legislatiei romane in vigoare.
    Art. 2
    In sensul prezentei ordonante de urgenta, notiunile la care se face referire au urmatorul inteles:
    a) Fondul Global de Mediu - organizatie internationala finantatoare pentru proiecte in domeniile protectiei biodiversitatii, protectiei apelor internationale si a schimbarilor climatice. Fondul Global de Mediu finanteaza proiecte in domeniile de mai sus prin Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, care actioneaza ca agentie de implementare;
    b) acordul de grant - contract incheiat intre Ministerul Finantelor Publice, in numele Romaniei, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD), in calitate de agentie de implementare pentru Fondul Global de Mediu, prin care acesta din urma acorda Romaniei asistenta financiara nerambursabila pentru finantarea Proiectului de eficienta energetica;
    c) acordul subsidiar de grant - contract incheiat intre Ministerul Finantelor Publice si Fond, prin care se transfera fondurile din asistenta nerambursabila primite de Romania de la Fondul Global de Mediu pentru implementarea Proiectului de eficienta energetica aprobat;
    d) comitet de investitii - subcomitet al consiliului de administratie al Fondului, format din 3 persoane cu calificare economica si experienta in analiza de credite, care face verificarea finala a dosarelor de finantare propuse de administratorul Fondului;
    e) proiect eligibil - proiect de modernizare sau de inlocuire a unor echipamente consumatoare de combustibili ori de energie electrica, prin care se realizeaza o economie de combustibil sau de energie electrica echivalenta cu cel putin 50% din totalul economiilor realizate prin proiectul respectiv, cu efecte benefice asupra mediului inconjurator;
    f) contract de finantare - contract incheiat in forma scrisa intre Fond si beneficiarul eligibil pentru finantarea cu titlu de rambursabilitate a Proiectului de eficienta energetica aprobat de consiliul de administratie al Fondului;
    g) beneficiari eligibili - societati comerciale sau institutii publice de interes national si/sau local, care inainteaza Fondului, spre analiza si aprobare a finantarii, proiecte de eficienta energetica;
    h) manager Fond - persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care are capacitate manageriala si de expertiza financiara pentru a executa activitatile legate de identificarea proiectelor eligibile, a analiza proiectele si beneficiarii eligibili si pentru a purta negocierile legate de finantare cu beneficiarii, precum si pentru a pregati dosarul de finantare pentru comitetul de investitii.
    Art. 3
    (1) Patrimoniul initial al Fondului este, la data constituirii acestuia, acoperit din bugetul Fondului.
    (2) Patrimoniul Fondului poate fi majorat prin atragerea resurselor financiare prevazute la art. 5.
    Art. 4
    In vederea atingerii scopului propus si a indeplinirii obiectului de activitate Fondul promoveaza urmatoarele principii:
    a) autofinantarea;
    b) transparenta in privinta administrarii patrimoniului;
    c) asigurarea unui tratament egal tuturor clientilor Fondului;
    d) parteneriatul si colaborarea cu sectorul privat pentru cofinantarea proiectelor de investitii in vederea cresterii eficientei utilizarii energiei.
    Art. 5
    (1) Resursele financiare ale Fondului provin din urmatoarele surse:
    a) donatii ale persoanelor fizice si persoanelor juridice, din tara sau din strainatate;
    b) venituri financiare constand in dobanzi la conturi curente sau la depozite bancare ale Fondului, precum si dobanzile si comisioanele aferente contractelor de finantare incheiate cu clientii Fondului;
    c) imprumuturi sau alte instrumente financiare de la banci ori de la investitori, angajate exclusiv pentru dezvoltarea obiectivului Fondului.
    (2) Disponibilitatile Fondului se pastreaza intr-un cont purtator de dobanzi, deschis la o banca comerciala care isi desfasoara activitatea in Romania.
    Art. 6
    Pana la data intrarii in vigoare a Acordului de grant dintre Romania si BIRD cheltuielile Fondului pentru angajarea personalului, inchirierea si amenajarea sediului, precum si pentru achizitionarea bazei materiale necesare in vederea desfasurarii activitatii vor fi acoperite exclusiv din bugetul de pregatire a Proiectului de eficienta energetica.
    Art. 7
    (1) In vederea realizarii obiectului de activitate si a atingerii scopului propus Fondul are urmatoarele atributii:
    a) elaboreaza un set de criterii de evaluare si selectie, precum si proceduri de operare in conformitate cu standardele internationale acceptate, in vederea stabilirii metodelor de identificare, evaluare, selectionare si finantare a beneficiarilor proiectelor de crestere a eficientei energetice, denumiti in continuare clienti;
    b) promoveaza si difuzeaza catre potentialii beneficiari informatii cu privire la propria activitate si la proiectele pe care le poate finanta;
    c) acorda asistenta tehnica beneficiarilor eligibili in conformitate cu criteriile aprobate de consiliul de administratie, in vederea elaborarii proiectelor de investitii in domeniul eficientizarii consumului de energie;
    d) finanteaza proiectele care indeplinesc cerintele impuse de criteriile de evaluare si selectie.
    (2) Finantarea proiectelor prevazute la alin. (1) lit. d) se face numai cu conditia indeplinirii de catre beneficiari a criteriilor de evaluare si selectie aprobate de consiliul de administratie si in limita fondurilor disponibile.
    Art. 8
    (1) Fondul adopta norme si reglementari interne proprii, in conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta. Aceste reglementari vor consta in: Manualul de operare al Fondului, Regulamentul de organizare si functionare, Criteriile de evaluare si selectie a beneficiarilor si a proiectelor in vederea finantarii, precum si alte asemenea reglementari proprii, in functie de necesitati.
    (2) Reglementarile interne prevazute la alin. (1) sunt aprobate de consiliul de administratie in conditiile prevazute la art. 14.
    (3) Reglementarile interne ale Fondului vor fi puse in mod gratuit la dispozitie solicitantilor, la cererea acestora.
    (4) In baza reglementarilor sale interne si cu respectarea prevederilor legale in vigoare in Romania Fondul isi administreaza propriul buget de venituri si cheltuieli.

    CAP. 2
    Organizarea Fondului

    Art. 9
    (1) Organul de conducere al Fondului este consiliul de administratie, alcatuit din 7 membri, reprezentanti ai sectorului public si privat, dupa cum urmeaza:
    a) un reprezentant al Ministerului Industriei si Resurselor, desemnat de ministru;
    b) un reprezentant al Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, desemnat de ministru;
    c) 5 reprezentanti ai sectorului privat, dintre care minimum 2 sunt experti financiari cu o buna reputatie si pregatire profesionala.
    (2) Reprezentantul desemnat al Ministerului Industriei si Resurselor este presedintele consiliului de administratie, functie pe care o va indeplini pentru o perioada de un an.
    (3) La expirarea mandatului presedintelui membrii consiliului de administratie vor alege un nou presedinte dintre membrii consiliului de administratie pentru perioade succesive de cate un an, in conditiile de cvorum si de vot prevazute la art. 14.
    Art. 10
    (1) Durata mandatului membrilor consiliului de administratie este de 4 ani, care poate fi prelungita o singura data pentru o perioada de 4 ani si cu respectarea procedurii prevazute pentru numirea lor.
    (2) Reprezentantul Ministerului Industriei si Resurselor si cel al Ministerului Apelor si Protectiei Mediului vor fi numiti prin ordin de catre conducatorul institutiei respective, in termen de 5 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
    (3) Reprezentantii sectorului privat, inclusiv expertii financiari, sunt numiti de presedintele consiliului de administratie pe baza propunerilor asociatiilor patronale si profesionale.
    Art. 11
    (1) Membrii consiliului de administratie vor indeplini urmatoarele conditii:
    a) nu pot fi soti, rude sau afini pana la gradul al doilea intre ei;
    b) nu trebuie sa aiba cazier judiciar.
    (2) Membrii consiliului de administratie pot fi revocati de autoritatea care i-a numit, in urmatoarele situatii:
    a) au savarsit fapte penale pentru care au suferit condamnari definitive sau orice alte fapte de natura sa afecteze autoritatea Fondului;
    b) se afla intr-o situatie de conflict de interese cu Fondul, astfel cum a fost definit in reglementarile interne prevazute la art. 8;
    c) nu promoveaza principiile Fondului prevazute la art. 4;
    d) absenteaza nejustificat de la 3 sedinte consecutive lunare ale consiliului de administratie.
    (3) De asemenea, pot fi revocati membrii consiliului de administratie desemnati de autoritatile prevazute la art. 9 lit. a) si b), in cazul in care si-au pierdut calitatea in temeiul careia au fost propusi de catre aceste autoritati.
    (4) Membrii consiliului de administratie nu pot lua parte la luarea deciziilor privind beneficiarii eligibili la care este angajata o persoana dintre cele mentionate la alin. (1) lit. a).
    (5) Calitatea de membru al consiliului de administratie inceteaza in urmatoarele situatii:
    a) la expirarea termenului pentru care a fost numit;
    b) prin demisie ori prin deces;
    c) la aparitia unor incompatibilitati dintre cele prevazute la alin. (1);
    d) prin revocare, in conditiile prevazute la alin. (2) si (3).
    Art. 12
    (1) Consiliul de administratie se intruneste in sedinte de lucru lunare si ori de cate ori este nevoie.
    (2) Modalitatea de convocare, precum si organizarea sedintelor consiliului de administratie vor fi stabilite prin reglementarile interne ale Fondului.
    (3) Pentru participarea la sedintele consiliului de administratie membrii acestuia primesc o indemnizatie de sedinta al carei cuantum va fi stabilit de consiliul de administratie.
    (4) Consiliul de administratie poate decide, cu unanimitate de voturi, majorarea indemnizatiei de sedinta a presedintelui consiliului peste cuantumul stabilit pentru ceilalti membri ai consiliului.
    (5) Consiliul de administratie numeste un secretar pentru fiecare sedinta, pentru intocmirea proceselor-verbale ce vor cuprinde ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si opiniile separate. Procesul-verbal va fi semnat de toti cei care au participat la sedinta.
    Art. 13
    Consiliul de administratie gestioneaza intreaga activitate a Fondului. In acest scop exercita urmatoarele atributii:
    a) urmareste concordanta si complementaritatea strategiei si politicii Fondului cu strategia si politica nationala de crestere a eficientei energetice si urmareste ca politica de finantare a proiectelor de investitii sa se realizeze in concordanta cu programele anuale in domeniul eficientei energetice aprobate de catre Guvern;
    b) aproba structura organizatorica a Fondului si stabileste remuneratiile angajatilor in conditiile prevazute de lege pentru salarizarea institutiilor publice finantate integral din venituri extrabugetare;
    c) adopta reglementarile interne ale Fondului, inclusiv Manualul de operare al Fondului si Regulamentul de organizare si functionare;
    d) aproba criteriile de evaluare si selectie a proiectelor de investitii pentru cresterea eficientei energiei, in vederea finantarii acestora;
    e) selecteaza si numeste directorul executiv al Fondului;
    f) aproba politica financiara si de investitii a Fondului;
    g) aproba bugetul de venituri si cheltuieli si raportul anual de activitate al Fondului, elaborate de directorul executiv;
    h) stabileste strategia de afaceri a Fondului;
    i) aproba planul de afaceri intocmit de administratorul Fondului;
    j) numeste membrii comitetului de investitii;
    k) desemneaza cenzori externi independenti in vederea verificarii situatiilor financiare ale Fondului, primeste si aproba rapoartele acestora;
    l) aproba proiectele de finantare a investitiilor in eficienta energiei, pe baza propunerilor comitetului de investitii;
    m) adopta orice alte masuri necesare pentru realizarea scopului Fondului.
    Art. 14
    (1) Consiliul de administratie se intruneste, in conditiile art. 12 alin. (1), la convocarea presedintelui sau a cel putin 3 dintre membrii sai.
    (2) Sedintele consiliului de administratie sunt conduse de presedinte sau, in absenta acestuia, de catre unul dintre membrii desemnati de presedinte.
    (3) Consiliul de administratie adopta hotarari cu majoritate de voturi, in prezenta a cel putin 5 membri, dintre care unul trebuie sa fie presedintele consiliului sau, dupa caz, un membru mandatat de catre presedinte.
    (4) In situatia in care, cu ocazia adoptarii unei hotarari, unul dintre membrii consiliului de administratie stie ca se afla intr-un conflict de interese, acesta este obligat sa se abtina de la vot. Incalcarea acestei obligatii poate conduce la revocarea sa si la anularea hotararii adoptate.
    (5) La sedintele consiliului de administratie vor participa, in calitate de invitati, directorul executiv si managerul Fondului sau, dupa caz, un reprezentant al administratorului Fondului, cu exceptia cazului in care se discuta despre functia directorului executiv si despre activitatea acestuia.
    Art. 15
    (1) In vederea evaluarii cererilor de finantare ale beneficiarilor consiliul de administratie numeste dintre membrii sai un comitet de investitii compus din 3 persoane.
    (2) Minimum 2 dintre membrii comitetului de investitii vor fi alesi in mod obligatoriu dintre acei membri ai consiliului de administratie care au calitatea de expert financiar.
    (3) Comitetul de investitii are ca atributie principala verificarea documentatiei depuse de beneficiari la consiliul de administratie in vederea recomandarii finantarii. In cazul in care criteriile de evaluare si selectie sunt indeplinite, comitetul de investitii va trimite spre aprobare propunerea de finantare cu documentatia aferenta consiliului de administratie. Comitetul de investitii poate face recomandari solicitantilor in sensul completarii dosarului sau poate respinge cererea de finantare in situatia in care criteriile de evaluare si selectie a beneficiarilor nu sunt indeplinite.
    (4) In situatia in care criteriile de evaluare si selectie sunt indeplinite, comitetul de investitii va inainta spre aprobare consiliului de administratie cererea de finantare impreuna cu documentatia aferenta.
    (5) In situatia neindeplinirii de catre beneficiari a criteriilor de evaluare si selectie comitetul de investitii va comunica acestora decizia de respingere a cererii de finantare. Beneficiarii ale caror cereri au fost respinse pot formula o noua cerere de finantare in conditiile prevazute in reglementarile interne ale Fondului.
    (6) Comitetul de investitii poate aproba, in baza puterilor delegate de consiliul de administratie, finantarea proiectelor care indeplinesc criteriile de evaluare si selectie in limita unui plafon stabilit prin reglementarile interne ale Fondului.
    (7) Membrii comitetului de investitii pot primi pentru activitatea prestata o remuneratie suplimentara indemnizatiei de membru al consiliului de administratie, in conformitate cu reglementarile interne ale Fondului.
    Art. 16
    Activitatea curenta a Fondului este condusa de directorul executiv, numit de consiliul de administratie pe baza de concurs, cu conditia indeplinirii cerintelor de pregatire si de experienta profesionala impuse de natura activitatii Fondului.
    Art. 17
    Directorul executiv al Fondului are urmatoarele atributii:
    a) conduce activitatea compartimentelor de specialitate ale Fondului;
    b) intocmeste proiectul strategiei de afaceri a Fondului, proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si le supune spre aprobare consiliului de administratie;
    c) pregateste documentatia necesara in vederea eliberarii fondurilor, conform prevederilor Acordului de grant dintre Romania si BIRD;
    d) organizeaza procesul de selectie a administratorului Fondului conform procedurilor de achizitie ale BIRD;
    e) monitorizeaza activitatea administratorului Fondului;
    f) este ordonator principal de credite, calitate in care asigura intocmirea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli si executia acestuia, conform aprobarii consiliului de administratie;
    g) asigura intocmirea rapoartelor si a oricaror alte materiale in conformitate cu reglementarile interne ale Fondului, care se supun analizei si aprobarii consiliului de administratie;
    h) organizeaza sedintele consiliului de administratie;
    i) semneaza contractele de finantare cu beneficiarii Fondului;
    j) informeaza periodic, in cadrul sedintelor consiliului de administrare, asupra stadiului de implementare a proiectelor de finantare;
    k) organizeaza procesul de selectie a expertilor financiari;
    l) indeplineste orice alte activitati stabilite de consiliul de administratie.
    Art. 18
    (1) Directorul executiv reprezinta Fondul in relatiile cu persoanele fizice si cu persoanele juridice, precum si in fata instantelor judecatoresti, cu exceptia situatiilor stabilite de consiliul de administratie si prevazute in Regulamentul de organizare si functionare.
    (2) Directorul executiv angajeaza si concediaza, in conditiile legii si potrivit reglementarilor interne ale Fondului, personalul acestuia; structura personalului, numarul salariatilor, precum si drepturile si obligatiile acestora, inclusiv sub aspectul nivelului salarizarii, se stabilesc prin reglementarile interne ale Fondului.
    (3) Directorul executiv incheie contracte civile cu colaboratori externi, persoane fizice sau juridice, pe baza termenilor de referinta aprobati de consiliul de administratie, pe o durata determinata.
    (4) Directorul executiv incheie orice fel de acte juridice circumscrise scopului pentru care a fost creat Fondul si angajeaza patrimoniul acestuia, in conformitate cu reglementarile interne ale Fondului.
    Art. 19
    (1) Administratorul Fondului, selectat conform procedurilor BIRD, poate fi persoana fizica sau juridica, romana ori straina, avand urmatoarele atributii:
    a) intocmeste planul de investitii al Fondului;
    b) identifica si atrage cofinantatori ai proiectelor de investitii in domeniul cresterii eficientei utilizarii energiei si negociaza cu acestia termenii cofinantarii;
    c) efectueaza analiza tehnica si financiara a proiectelor, precum si a bonitatii clientilor;
    d) intocmeste documentatia aferenta fiecarui proiect de finantare si negociaza termenii contractului de finantare;
    e) inainteaza cererile de finantare, impreuna cu avizul sau, spre evaluare, comitetului de investitii, precum si spre informare, directorului executiv;
    f) monitorizeaza derularea contractelor de finantare, in conformitate cu prevederile contractuale si legale;
    g) monitorizeaza permanent derularea proiectelor de investitii si respectarea obligatiilor de rambursare a finantarii de catre beneficiari;
    h) urmareste derularea finantarilor neperformante si ia masurile necesare pentru recuperarea fondurilor;
    i) intocmeste rapoarte trimestriale de activitate, pe care le inainteaza consiliului de administratie.
    (2) Drepturile si obligatiile administratorului Fondului vor fi detaliate in contractul de management pe care il va incheia cu Fondul.
    (3) Plata administratorului se face in functie de indeplinirea criteriilor de performanta ce vor fi mentionate in contractul de management.
    (4) Contractul de management intra in vigoare la data aprobarii acestuia de catre consiliul de administratie cu majoritate de voturi.

    CAP. 3
    Resursele financiare ale Fondului

    Art. 20
    (1) Resursele financiare ale Fondului vor fi utilizate exclusiv pentru:
    a) finantarea proiectelor de investitii in vederea cresterii eficientei utilizarii energiei;
    b) acoperirea cheltuielilor proprii prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat de consiliul de administratie;
    c) plata serviciilor prestate de administratorul Fondului, auditurilor financiare ale Fondului, precum si a asistentei tehnice, daca aceasta va fi considerata necesara.
    (2) Alocarea resurselor financiare ale Fondului se face numai pe baza indeplinirii de catre beneficiari a criteriilor de evaluare si selectie, potrivit reglementarilor interne adoptate de consiliul de administratie.
    Art. 21
    Resursele Fondului nu vor putea fi utilizate pentru:
    a) achizitionarea de terenuri si cladiri;
    b) operatiuni speculative de orice tip;
    c) achizitionarea de valori mobiliare;
    d) constructii si amenajari, cu exceptia celor care sunt circumscrise obiectului de activitate al Fondului;
    e) alte operatiuni prevazute in reglementarile interne adoptate de consiliul de administratie.

    CAP. 4
    Contractul de finantare

    Art. 22
    (1) Contractul de finantare se incheie in forma scrisa intre Fond, reprezentat de directorul executiv, pe de o parte, si reprezentantii beneficiarului, in numele si pe seama acestora, pe de alta parte.
    (2) Contractul de finantare constituie titlu executoriu.
    (3) Continutul-cadru al contractului de finantare va fi stabilit prin reglementarile interne ale Fondului.
    Art. 23
    Conditiile de finantare ale beneficiarilor, incluzand rata dobanzii, ratele scadente, comisioanele si onorariile, vor fi calculate in dolari S.U.A. Toate platile si rambursarile facute pe teritoriul Romaniei se efectueaza in lei, la termenele si in conditiile stabilite in contract, la rata de schimb leu - dolar la cursul Bancii Nationale a Romaniei la data efectuarii platii.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 24
    In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta consiliul de administratie va adopta reglementarile interne ale Fondului, va aproba structura organizatorica a acestuia si va proceda la angajarea personalului necesar in vederea desfasurarii activitatii.

                 PRIM-MINISTRU
                 ADRIAN NASTASE

                        Contrasemneaza:
                        Ministrul industriei si resurselor,
                        Dan Ioan Popescu

                        Ministrul apelor si protectiei mediului,
                        Aurel Constantin Ilie

                        p. Ministrul finantelor publice,
                        Gheorghe Gherghina,
                        secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la OUG 124/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 124 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu