ORDONANTA DE URGENTA Nr. 28 din 25 martie 1999 * Republicata
privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat
electronice fiscale*)
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 75 din 21 ianuarie 2005
*) Republicata in temeiul art. XI din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004
privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004, aprobata cu modificari prin
Legea nr. 507/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.
1.080 din 19 noiembrie 2004, dandu-se textelor o noua numerotare.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 a fost republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 381 din 5 iunie 2002 si a fost
modificata prin:
- Ordonanta Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor masuri
financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 90 din 31
ianuarie 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 116/2004,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 353 din 22 aprilie
2004;
- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2004 pentru prorogarea
termenului prevazut la art. 4 alin. (7^2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de
marcat electronice fiscale, precum si a termenului prevazut la art. 59 alin.
(1) din Legea nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de
inchiriere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 4
iunie 2004, aprobata prin Legea nr. 338/2004, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 674 din 27 iulie 2004.
Art. 1
(1) Agentii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul,
precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa
utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Agentii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare
utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat
electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor,
utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
(3) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori
autorizati. In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin distribuitor
autorizat se intelege agentul economic pe numele caruia a fost eliberat avizul
prevazut la art. 5 alin. (2). Distribuitorul autorizat are dreptul de a
comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele
complementare acestora, pentru care a obtinut avizul, precum si obligatia sa
asigure service la aceste aparate atat in mod direct, cat si prin alti agenti
economici acreditati de catre acesta, denumiti in continuare unitati acreditate
pentru comercializare si/sau service. Distribuitor autorizat nu poate fi decat
producatorul sau importatorul aparatului respectiv, persoana juridica romana.
In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii
sunt obligati ca in momentul constatarii defectiunii sa anunte distribuitorul
autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea de service acreditata
a acestui distribuitor autorizat.
(4) Pana la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale,
agentii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru,
special intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita
facturi fiscale pentru respectivele operatiuni, la cererea clientului.
Art. 2
Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
a) comertul ocazional cu produse agricole efectuat de producatorii agricoli
individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate,
livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, precum si
activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce
functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
b) serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport
public de calatori;
c) vanzarea de paine si produse de panificatie in magazine sau in raioane
specializate;
d) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
e) transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite
conform legii, precum si cu metroul;
f) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu
valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee,
expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice,
biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la
jocuri de noroc si altele similare;
g) activitatile de asigurari, precum si activitatile financiare si bancare,
cu exceptia caselor de schimb valutar apartinand persoanelor juridice
autorizate;
h) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de
organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, precum si
activitatile economice desfasurate in mod independent de persoanele fizice
autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru
marfuri si persoane;
i) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de
institutiile de cult;
j) vanzarea bunurilor de folosinta indelungata, definite potrivit legii;
k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta,
cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de catre magazine;
l) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor,
efectuate la domiciliul clientului;
m) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora
de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a
gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie
mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin
cablu, de Internet;
o) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si
intretinere de locuinte;
p) serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de
munca al clientului;
r) vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza
integral cu numerar si/sau substituite de numerar;
s) vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza
integral in momentul livrarii bunului sau prestarii serviciului.
Art. 3
(1) In sensul dispozitiilor art. 1 alin. (1), aparate de marcat electronice
fiscale sunt: casele de marcat, precum si alte sisteme ce includ dispozitive cu
functii de case de marcat, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin
intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare si
afisajul client.
(2) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa indeplineasca
cumulativ cel putin urmatoarele functii esentiale:
a) conservarea datelor prin acumulari progresive;
b) imprimarea si emiterea de: bonuri fiscale, role jurnal, rapoarte fiscale
de inchidere zilnica, rapoarte fiscale periodice;
c) inregistrarea in memoria fiscala a datelor de sinteza cu caracter fiscal
provenite din rapoartele fiscale de inchidere zilnica si a oricaror modificari
de parametri care afecteaza interpretarea datelor stocate si evenimente care
afecteaza continuitatea inregistrarii datelor;
d) blocarea automata a functionarii aparatului, cand sunt inactive memoria
fiscala, dispozitivul de imprimare sau afisajul client;
e) asigurarea continuitatii functionarii si inregistrarii datelor,
coerentei structurii de date si a documentelor emise, precum si asigurarea
procedurilor de recuperare din stari de eroare generate de manipulari gresite
sau de erori de sistem.
(3) Memoria fiscala este un dispozitiv unic inscriptibil din modulul
fiscal, care trebuie sa permita obligatoriu acumulari progresive ale datelor
fara ca acestea sa poata fi modificate sau sterse, precum si conservarea in
timp a acestora pe o perioada de minimum 10 ani.
(4) In memoria fiscala se vor stoca urmatoarele date: denumirea si codul
fiscal al emitentului, adresa de la locul de instalare a aparatului, logotipul
si seria fiscala ale aparatului, precum si datele prevazute la alin. (2) lit.
c).
(5) Aparatele de marcat electronice fiscale vor fi sigilate prin aplicarea
unui sigiliu fiscal de catre persoane autorizate in acest scop de Ministerul
Finantelor Publice.
Art. 4
(1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic
fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin: denumirea si codul fiscal ale
agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de
marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de
ordine; data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu
prestat; pretul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune,
inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cu indicarea cotei de taxa; valoarea totala
a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata; valoarea totala a taxei pe
valoarea adaugata pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota; valoarea
totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea
altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea
adaugata, daca este cazul.
(2) Rola-jurnal este documentul pe care se inscriu toate datele din
bonurile fiscale si se pastreaza in arhiva agentilor economici timp de 2 ani de
la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia a fost intocmit.
(3) Raportul fiscal de inchidere zilnica este documentul care contine:
denumirea si codul fiscal ale agentului economic emitent; adresa de la locul de
instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala
ale aparatului; numarul de ordine numerotat progresiv; data si ora emiterii;
numarul bonurilor emise in ziua respectiva; valoarea totala a operatiunilor
efectuate si totalul taxei pe valoarea adaugata, cu precizarea nivelului cotei,
valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si
valoarea taxelor care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea
adaugata.
(4) Registrul special prevazut la art. 1 alin. (4) si raportul fiscal de
inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu
ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si
taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (4)
se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de
inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani.
(5) Agentii economici care utilizeaza aparate de marcat electronice
fiscale, la umplerea memoriei fiscale, atunci cand aceasta trebuie inlocuita ca
urmare a defectarii, ori cand nu mai poate fi folosita de catre utilizatori din
diverse motive, precum si in cazul in care acestia isi inceteaza activitatea,
sunt obligati ca, dupa citirea memoriei si preluarea rolei pe care sunt inregistrate
datele din aceasta de catre organul fiscal teritorial, sa predea memoria
fiscala spre pastrare si arhivare directiilor generale ale finantelor publice
judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz. Pastrarea si arhivarea
memoriilor fiscale se asigura pentru o perioada de minimum 10 ani.
(6) Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati:
a) sa foloseasca numai consumabile de tipul si cu caracteristicile tehnice
prevazute in manualul de utilizare a aparatului respectiv;
b) sa foloseasca numai consumabile care asigura mentinerea lizibilitatii
datelor pe perioada de arhivare prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta;
c) sa solicite distribuitorului autorizat de la care a cumparat aparatul
sau unitatii acreditate de catre acesta completarea manualului de utilizare cu
informatii privind tipul si caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca
manualul de utilizare a aparatului respectiv nu contine astfel de informatii;
d) sa incheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme continand clauze
de livrare numai a consumabilelor de tipul si cu caracteristicile tehnice
prevazute in manualul de utilizare, care sa asigure mentinerea lizibilitatii
datelor pe perioada de arhivare prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta,
precum si clauze privind daunele la care sunt indreptatiti utilizatorii in
cazul nerespectarii clauzelor contractuale de catre furnizori.
(7) Distribuitorii autorizati sunt obligati ca, in mod direct sau prin
unitatile acreditate de catre acestia, sa completeze, la cererea
utilizatorilor, manualul de utilizare cu informatii privind tipul si
caracteristicile tehnice ale consumabilelor, daca manualul de utilizare a
aparatului respectiv nu contine astfel de informatii.
(8) Furnizorii consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice
fiscale, agenti economici producatori, importatori sau comercianti, sunt
obligati sa livreze utilizatorilor numai consumabilele prevazute in contractele
ferme incheiate conform alin. (6) lit. d).
(9) Utilizatorii si furnizorii consumabilelor raspund solidar pentru
nerespectarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta referitoare la tipul
si caracteristicile tehnice ale consumabilelor folosite si, respectiv,
furnizate, precum si la conditia privind mentinerea lizibilitatii datelor pe
perioada de arhivare stabilita.
(10) Agentii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia ca lunar,
pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, sa predea organului fiscal
teritorial raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare.
Art. 5
(1) In vederea avizarii modelelor de aparate de marcat electronice fiscale,
autorizarii distribuitorilor si inregistrarii unitatilor de distributie si/sau
service acreditate de catre acestia se constituie, sub autoritatea Ministerului
Finantelor Publice, Comisia de avizare a distribuitorilor si a aparatelor de
marcat electronice fiscale.
(2) Comercializarea sau utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
pe teritoriul Romaniei este permisa numai daca pentru respectivele aparate s-a
obtinut avizul comisiei prevazute la alin. (1) si in conditiile stipulate in
acest aviz.
(3) Aparatele de marcat electronice fiscale trebuie sa fie dotate de catre
distribuitor cu manual de utilizare a acestora, precum si cu o brosura cu
pagini numerotate, care contine evolutia exploatarii aparatului, denumita carte
de interventii. Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt
obligati sa pastreze cartea de interventii, iar impreuna cu unitatile de
service acreditate raspund de completarea si de actualizarea acesteia cu datele
referitoare la identitatea utilizatorului si la interventiile service
efectuate.
(4) Sunt admisi la procedura de avizare numai agentii economici care
comercializeaza aparate de marcat electronice fiscale ce se incadreaza in
prevederile art. 3, asigura service pentru perioada de garantie, post garantie
si piese de schimb.
(5) Distribuitorii autorizati prin unitatile de service acreditate sunt
obligati sa asigure, in termen de maximum 72 de ore de la solicitarea
utilizatorului, instalarea aparatului nou, precum si inlocuirea memoriei
fiscale defecte ori a carei capacitate de stocare a fost epuizata.
Art. 6
Obligatia agentilor economici prevazuti la art. 1 de a utiliza aparate de
marcat electronice fiscale ia nastere astfel:
a) de la data de 1 ianuarie 2000, pentru contribuabilii care au realizat
venituri totale in anul 1998 de peste 500 milioane lei;
b) de la data de 1 iulie 2000, pentru contribuabilii care au realizat
venituri totale in anul 1998 intre 100 milioane lei si 500 milioane lei;
c) de la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante
de urgenta, pentru contribuabilii care realizeaza venituri totale sub 100
milioane lei.
Art. 7
Agentii economici care pana la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta au achizitionat aparate de marcat electronice fiscale in
scopul utilizarii sau distribuirii sunt obligati ca pana la data de 1 ianuarie
2000 sa obtina avizul Comisiei de avizare a distribuitorilor si a aparatelor de
marcat electronice fiscale.
Art. 8
(1) Distribuitorii autorizati care inceteaza activitatea de comercializare
a aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si cei carora li s-a retras
avizul de distributie si utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale
raman raspunzatori in continuare pentru obligatiile ce le revin conform
prevederilor prezentei ordonante de urgenta, pentru aparatele livrate.
(2) In cazul in care utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale
isi inceteaza activitatea, precum si in cazul aparatelor de marcat electronice
fiscale confiscate potrivit legii ori preluate spre valorificare de societatile
bancare ca urmare a neachitarii imprumutului contractat pentru achizitionarea
acestor aparate, valorificarea lor se va realiza numai prin distribuitorii
autorizati.
Art. 9
(1) Clientii vor solicita si vor pastra bonurile fiscale asupra lor pana la
parasirea unitatii de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in
vederea prezentarii lor la un eventual control, pentru justificarea
provenientei acestora.
(2) Utilizatorii sunt obligati sa afiseze la loc vizibil anunturi de
atentionare a clientilor cu privire la obligatia acestora de a respecta
dispozitiile prevazute la alin. (1).
Art. 10
Constituie contraventii urmatoarele fapte daca, potrivit legii penale, nu
sunt considerate infractiuni:
a) comercializarea de catre agentii economici a aparatelor de marcat
electronice fiscale fara avizul Comisiei de avizare a distribuitorilor si a
aparatelor de marcat electronice fiscale ori nerespectarea conditiilor
stipulate in aviz, altele decat cele definite ca fiind contraventii in
prezentul articol;
b) neindeplinirea obligatiei agentilor economici de a se dota si de a
utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate conform art. 5 alin. (2),
la termenele stabilite la art. 6, cu exceptia prevazuta la art. 1 alin. (4),
neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate
ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale, precum si
nereintroducerea datelor inscrise pe rola jurnal privind tranzactiile efectuate
de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative;
c) emiterea bonului fiscal fara ca acesta sa contina toate datele prevazute
la art. 4 alin. (1);
d) nepredarea bonului fiscal clientului de catre operatorul aparatului de
marcat electronic fiscal;
e) neindeplinirea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice
fiscale a obligatiei de a afisa anunturile de atentionare prevazute la art. 9
alin. (2);
f) neindeplinirea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice
fiscale a obligatiei de a preda raportul memoriei fiscale, conform
dispozitiilor art. 4 alin. (10);
g) nerespectarea de catre utilizatori a obligatiei de a anunta unitatea de
service desemnata de distribuitorul autorizat ori, dupa caz, distribuitorul sau
reprezentantul acestuia in momentul constatarii defectarii aparatelor de marcat
electronice fiscale;
h) incalcarea de catre agentii economici care utilizeaza aparate de marcat
electronice fiscale a dispozitiilor art. 4 alin. (6), precum si incalcarea de
catre furnizorii consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice
fiscale a dispozitiilor art. 4 alin. (8);
i) incalcarea de catre distribuitorii autorizati si de catre unitatile
acreditate de acestia a dispozitiilor art. 4 alin. (7);
j) nerespectarea obligatiilor ce revin distribuitorilor autorizati, prin
unitatile de service acreditate, de a instala aparatul de marcat electronic
fiscal nou si de a inlocui memoria fiscala defecta ori a carei capacitate de
stocare a fost epuizata, in termenul prevazut la art. 5 alin. (5);
k) nerespectarea de catre distribuitorii autorizati care inceteaza
activitatea de comercializare a aparatelor de marcat electronice fiscale,
precum si de cei carora li s-a retras avizul de distributie si utilizare a
aparatelor de marcat electronice fiscale a obligatiilor ce le revin potrivit
prezentei ordonante de urgenta, pentru aparatele livrate;
l) nerespectarea obligatiei de a pastra si arhiva rola jurnal, raportul
fiscal de inchidere zilnica si registrul special, prevazut la art. 1 alin. (4);
m) nerespectarea obligatiei de a pastra, de a completa si de a actualiza
cartea de interventii prevazuta la art. 5 alin. (3), precum si nerespectarea
prevederilor art. 1 alin. (4);
n) nerespectarea obligatiei de a preda spre pastrare si arhivare memoria
fiscala, conform prevederilor art. 4 alin. (5);
o) comercializarea de aparate de marcat electronice fiscale care nu sunt
sigilate potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (5), nerespectarea prevederilor
art. 8 alin. (2), precum si nerespectarea prevederilor normelor prevazute la
art. 15.
Art. 11
(1) Amenzile pentru contraventiile prevazute la art. 10 se aplica agentilor
economici, cu exceptia celor prevazute la lit. d), astfel:
a) faptele prevazute la art. 10 lit. c), e), f), g) si o) se sanctioneaza
cu amenda de la 20 milioane lei la 40 milioane lei;
b) faptele prevazute la art. 10 lit. a), b), i), j), l) si m) se
sanctioneaza cu amenda de la 80 milioane lei la 400 milioane lei;
c) faptele prevazute la art. 10 lit. h), k) si n) se sanctioneaza cu amenda
de la 400 milioane lei la 1 miliard lei.
(2) Contraventiile prevazute la art. 10 lit. d), aplicabile persoanelor
fizice, se sanctioneaza cu amenda de la 8 milioane lei la 40 milioane lei.
(3) Sumele gasite la punctele de vanzare a bunurilor sau de prestare a
serviciilor apartinand agentilor economici prevazuti la art. 1 alin. (1), care
nu pot fi justificate prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de
marcat electronice fiscale, in registrul special, mentionat la art. 1 alin.
(4), ori prin facturi fiscale, dupa caz, sunt considerate fara provenienta si
se confisca, facandu-se venit la bugetul de stat. De asemenea, se confisca
sumele incasate din livrarea de bunuri ori prestarea de servicii dupa
suspendarea activitatii agentilor economici, potrivit art. 14.
Art. 12
(1) Constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de
catre organele de specialitate din Ministerul Finantelor Publice si din
unitatile sale teritoriale, precum si de catre comisarii Garzii Financiare.
(2) Contestarea actelor de control intocmite de organele prevazute la alin.
(1) si solutionarea contestatiilor, cu exceptia celor formulate impotriva
deciziei de retragere a avizului de distributie si utilizare a aparatelor de
marcat electronice fiscale, se efectueaza potrivit legislatiei privind regimul
juridic al contraventiilor.
(3) Prevederile prezentei ordonante de urgenta se completeaza cu
dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al
contraventiilor*).
------------
*) Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 a fost aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 13
(1) In cazul repetarii faptei prevazute la art. 10 lit. j), o data cu
aplicarea amenzii contraventionale organele de control vor propune comisiei
prevazute la art. 5 alin. (1) si retragerea avizului eliberat distribuitorului
pentru distributia si comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale.
(2) Incalcarea dispozitiilor art. 10 lit. a), referitoare la comercializarea
aparatelor de marcat electronice fiscale neavizate de comisia prevazuta la art.
5 alin. (1), atrage si confiscarea incasarilor obtinute de agentul economic din
aceasta activitate, sumele facandu-se venit la bugetul de stat.
Art. 14
(1) Neindeplinirea obligatiei agentilor economici prevazuti la art. 1 de a
se dota cu aparate de marcat electronice fiscale la termenele prevazute la art.
6 atrage si suspendarea activitatii unitatii pana la momentul inlaturarii
cauzelor care au generat aceasta.
(2) Nerespectarea de catre agentii economici a prevederilor art. 10 lit.
b), referitoare la neutilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale,
neemiterea bonurilor fiscale pentru toate bunurile livrate sau serviciile
prestate, emiterea de bonuri cu o valoare inferioara celei reale si
nereintroducerea datelor inscrise pe rola-jurnal privind tranzactiile efectuate
de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative,
atrage si suspendarea activitatii unitatii pe o perioada de 3 luni.
Art. 15
In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei ordonante de
urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Ministerul Finantelor
Publice va elabora norme metodologice de aplicare care se vor aproba prin
hotarare a Guvernului.
NOTA:
Reproducem mai jos art. XII din sectiunea a 7-a a cap. II din Ordonanta
Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 507/2004, care nu este incorporat in
textul republicat al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999:
"Art. 12
Prezenta sectiune intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005, cu exceptia
prevederilor art. X pct. 2 referitoare la art. 2 lit. t), care intra in vigoare
la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante."
(Conform art. XXXX, ordonanta a intrat in vigoare la 3 zile de la data
publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.)