Luând în considerare că tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România a fost introdus în legislaţia naţională prin adoptarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, care a transpus în legislaţia naţională Directiva 1999/62/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 17 iunie 1999 de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri,ţinând cont că, prin Legea nr. 221/2016 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, au fost transpuse unele dintre prevederile Directivei 2011/76/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 27 septembrie 2011 de modificare a Directivei 1999/62/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 17 iunie 1999 de aplicare a taxelor la vehiculele grele de marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri, prevederi referitoare la tarifele intermediare de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România pentru vehiculele care transportă marfă cu masa totală maximă autorizată, „MTMA", mai mare sau egală cu 3,5 tone,având în vedere că anexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările şi completările ulterioare, aşa cum a fost modificată prin Legea nr. 221/2016, include, ca urmare a unor erori materiale, aceleaşi tipuri de vehicule transport persoane în două categorii diferite, pentru care se aplică corespunzător două tarife diferite, prevederi care conduc la confuzii, descurajează şi împovărează mediul de afaceri reprezentat de transportatorii de persoane,luând în considerare faptul că Ministerul Transporturilor, după publicarea Legii nr. 221/2016 în Monitorul Oficial al României, a sesizat Secretariatul General al Guvernului, Comisia pentru industrii şi servicii, Comisia pentru transporturi şi infrastructură, Camera Deputaţilor şi Senatul României în vederea corectării erorilor materiale apărute în cadrul anexei la Legea nr. 221/2016, potrivit art. 71 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi răspunsurile transmise de către Comisia pentru industrii şi servicii şi Secretariatul General al Guvernului prin care se stipula că modificările solicitate nu pot fi remediate în baza Legii nr. 24/2000 datorită faptului că aceste „erori" au fost votate în plenul Camerei Deputaţilor,având în vedere că responsabilitatea încadrării vehiculului în categoriile A-H revine, în exclusivitate utilizatorului, ţinând cont de nivelul mai redus al tarifelor intermediare, pentru perioadele de valabilitate de 7 zile, 30 de zile şi 90 de zile pentru rovinietele tip C şi D, pentru aceste vehicule de transport persoane este posibil ca utilizatorii să solicite distribuitorilor eliberarea acestor categorii de roviniete, şi nu a categoriilor G şi H, corespunzătoare,luând în considerare faptul că pentru circulaţia vehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto şi maximum 23 de locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto şi pentru circulaţia vehiculelor de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, pentru care au fost emise roviniete tip C şi D, vor fi constatate contravenţii şi vor fi aplicate sancţiuni contravenţionale constând în amendă,pornind de la faptul că potrivit art. II din Legea nr. 221/2016, tarifele modificate au intrat în vigoare la 60 de zile de la data publicării legii în Monitorul Oficial al României, respectiv începând cu data de 20 ianuarie 2017,având în vedere că după intrarea în vigoare a Legii nr. 221/2016, pentru vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, şi maximum 23 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, au fost emise 83.519 roviniete cu valabilitate de 1 zi, Compania Naţională de Administraţie a Infrastructurii Rutiere a înregistrat un prejudiciu mediu lunar de circa 35.000 euro rezultat din neaplicarea corectă a tarifului pentru acest tip de autovehicule, influenţând negativ bugetul alocat programului de întreţinere a drumurilor naţionale si autostrăzilor.Ţinând cont de faptul că aceste aspecte vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. Articolul IAnexa nr. 1 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 424/2002, se modifică după cum urmează: 1. La litera „B" , „Tipul vehiculului" va avea următorul cuprins: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone 2. La litera „C" , „Tipul vehiculului" va avea următorul cuprins: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone şi mai mică sau egală cu 7,5 tone 3. La litera „D" , „Tipul vehiculului" va avea următorul cuprins: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone şi mai mică decât 12,0 tone 4. La litera „E" , „Tipul vehiculului" va avea următorul cuprins: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) 5. La litera „F" , „Tipul vehiculului" va avea următorul cuprins: Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) 6. La litera „G" , „Tarif [euro] (TVA inclus)" pentru perioada de „1 zi" va avea următorul cuprins: 4 Articolul II Rovinieta achitată anterior intrării în vigoare a tarifului prevăzut la art. I pct. 6 îşi menţine valabilitatea pe toată durata de utilizare pentru care a fost achitată. PRIM-MINISTRU MIHAI TUDOSE Contrasemnează: Ministrul transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc Ministrul afacerilor externe, Teodor-Viorel Meleşcanu Ministrul delegat pentru afaceri europene, Victor Negrescu Ministrul finanţelor publice, Ionuţ Mişa