Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 52 din 15 iunie 2005

privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, pentru finantarea Proiectului de restructurare a transporturilor

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 514 din 16 iunie 2005


SmartCity3


    Se evidentiaza necesitatea ratificarii in regim de urgenta a acordului de imprumut, pentru urgentarea procesului de intrare in efectivitate a acestui imprumut, tinand seama de faptul ca 10% din suma imprumutului trebuie disponibilizata cat mai rapid in scopul eliminarii efectelor inundatiilor din vestul tarii din sectorul rutier si feroviar.
    In temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania, reprezentata de Ministerul Finantelor Publice, si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, in valoare de 225 milioane USD, pentru finantarea Proiectului de restructurare a transporturilor.
    Art. 2
    (1) Implementarea acordului de imprumut prevazut la art. 1 se va realiza de catre agentiile de implementare, respectiv Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A., pentru suma de 149 milioane USD, Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A., pentru suma de 75 milioane USD, si Societatea Comerciala "Metrorex" - S.A., pentru suma de 1 milion USD.
    (2) Intre Ministerul Finantelor Publice, in calitate de reprezentant al Imprumutatului, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitate de minister coordonator al activitatii agentiilor de implementare a Proiectului si ordonator principal de credite, precum si fiecare dintre agentiile de implementare a Proiectului, respectiv Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A., Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si Societatea Comerciala "Metrorex" - S.A., se va incheia cate un acord de imprumut subsidiar prin care se va delega agentiilor de implementare intreaga autoritate si responsabilitate in realizarea proiectului si in utilizarea sumelor din imprumut.
    (3) Acordul de imprumut subsidiar incheiat intre Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si, respectiv, Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. va cuprinde si nivelul comisionului la fondul de risc.
    Art. 3
    (1) Fondurile necesare in vederea rambursarii imprumutului extern, platii dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri aferente imprumutului se vor asigura dupa cum urmeaza:
    a) 218,775 milioane USD (reprezentand 97,23% din imprumutul extern si cuprinzand suma de 149,0 milioane USD aferenta subproiectului implementat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A., suma de 1,0 milion USD aferenta subproiectului implementat de Societatea Comerciala "Metrorex" - S.A. si, respectiv, suma de 68,775 milioane USD aferenta subproiectului implementat de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.) vor fi asigurate de la bugetul de stat, din sumele prevazute anual cu aceasta destinatie, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    b) 6,225 milioane USD (reprezentand 2,77% din imprumutul extern) vor fi asigurate din surse proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
    (2) Contributia Romaniei la realizarea investitiilor finantate prin imprumutul extern acordat de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prevazut la art. 1, inclusiv pentru plata taxelor si impozitelor percepute pe teritoriul tarii, precum si contravaloarea altor costuri locale, care nu se pot plati din imprumutul extern, se va asigura de la bugetul de stat, din sumele prevazute anual, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, si din surse proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
    Art. 4
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului extern, in raport cu conditiile concrete de derulare a acordului de imprumut prevazut la art. 1, amendamente la continutul acestuia care privesc realocari de fonduri, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la acordul de imprumut, convenite cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare potrivit alin. (1), se aproba prin hotarare a Guvernului.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

                       Ministrul transporturilor,
                       constructiilor si turismului,
                       Gheorghe Dobre

                       Ministrul administratiei si internelor,
                       Vasile Blaga

                       p. Ministrul apararii nationale,
                       Ion Mircea Plangu,
                       secretar de stat

                       Ministrul afacerilor externe,
                       Mihai Razvan Ungureanu

    Numarul imprumutului: 4757 RO

                            ACORD DE IMPRUMUT
              (Proiectul de restructurare a transporturilor)

    intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare

                               28 ianuarie 2005

    Acord din data de 28 ianuarie 2005 intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    (A) Imprumutatul, considerand satisfacatoare fezabilitatea si prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la prezentul acord, a solicitat Bancii asistenta pentru finantarea Proiectului.
    (B) Partea A din Proiect va fi implementata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. (CNADNR), partea B din Proiect va fi implementata de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. (CFR), iar partea C va fi implementata de Societatea Comerciala "Metrorex" - S.A. (Metrorex), toate cu sprijinul Imprumutatului, actionand prin Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), si, ca parte a acestei asistente, Imprumutatul va pune la dispozitia CNADNR, CFR si Metrorex parti din sumele imprumutului prevazute la art. II al prezentului acord (imprumutul), disponibile precum este stabilit in prezentul acord.
    Avand in vedere ca Banca a fost de acord, pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa prelungeasca termenul imprumutului acordat Imprumutatului, in termenii si conditiile prevazute in prezentul acord, in acordul incheiat la aceeasi data intre Banca si CNADNR (Acordul de proiect cu CNADNR), in acordul incheiat la aceeasi data intre Banca si CFR (Acordul de proiect cu CFR) si in acordul incheiat la aceeasi data intre Banca si Metrorex (Acordul de proiect cu Metrorex),
    partile la prezentul acord convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii
    Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si de garantie pentru imprumuturile intr-o singura valuta" ale Bancii, datate 30 mai 1995 (cu modificarile din data de 1 mai 2004) (Conditiile generale), constituie parte integranta a prezentului acord.
    Sectiunea 1.02. Daca din context nu reiese altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulul la prezentul acord au semnificatiile prezentate acolo, iar urmatorii termeni suplimentari au semnificatiile de mai jos:
    a) CFR Calatori inseamna compania responsabila cu asigurarea serviciilor feroviare de calatori pe teritoriul Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    b) CFR Marfa inseamna compania responsabila cu asigurarea serviciilor feroviare de marfa pe teritoriul Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    c) Acord de proiect cu CFR inseamna acordul incheiat intre Banca si CFR, avand aceeasi data cu a prezentului acord, dupa cum acesta poate fi modificat periodic; aceasta formulare include tot ceea ce s-a convenit in plus fata de Acordul de proiect cu CFR;
    d) Acord de imprumut subsidiar cu CFR inseamna acordul care se va incheia intre Imprumutat, MTCT si CFR, in conformitate cu sectiunea 3.02 b) din prezentul acord, dupa cum acesta poate fi modificat periodic; aceasta formulare include tot ceea ce s-a convenit in plus fata de Acordul de imprumut subsidiar cu CFR;
    e) planurile de management al mediului inconjurator inseamna planurile, satisfacatoare pentru Banca, elaborate si adoptate de Imprumutat in perioada mai - august 2004, care descriu masurile de institutionalizare, monitorizare si diminuare a impactului asupra mediului pentru scopul Proiectului;
    f) raportul de monitorizare financiara sau RMF inseamna orice raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 din prezentul acord, sectiunea 4.02 din Acordul de proiect cu CNADNR, sectiunea 4.02 din Acordul de proiect cu CFR si sectiunea 4.02 din Acordul de proiect cu Metrorex;
    g) cadrul juridic pentru achizitionarea de terenuri inseamna legile si procedurile administrative adoptate de Imprumutat, care descriu procedurile si compensarile corespunzatoare situatiilor de stramutare sau de pierdere a veniturilor, cu care s-ar putea confrunta persoanele fizice sau persoanele juridice ca urmare a achizitionarii terenurilor in scop public, inclusiv pentru implementarea Proiectului;
    h) Acord de proiect cu Metrorex inseamna acordul incheiat intre Banca si Metrorex, avand aceeasi data cu a prezentului acord, dupa cum acesta poate fi modificat periodic; aceasta formulare include tot ceea ce s-a convenit in plus fata de Acordul de proiect cu Metrorex;
    i) Acord de imprumut subsidiar cu Metrorex inseamna acordul care urmeaza sa se incheie intre Imprumutat, MTCT si Metrorex, in conformitate cu sectiunea 3.02 c) din prezentul acord, dupa cum acesta poate fi modificat periodic; aceasta formulare include tot ceea ce s-a convenit in plus fata de Acordul de imprumut subsidiar cu Metrorex;
    j) contract de activitate inseamna contractele incheiate intre operatorul autorizat de transport feroviar de calatori si MTCT, aprobate de Guvern, in baza art. 37 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 (cu modificarile ulterioare); un astfel de contract de activitate include, inter alia, lista serviciilor sociale ce urmeaza a fi prestate de respectivul operator de transport feroviar de calatori, precum si suma care va fi transferata acestuia de catre Imprumutat, sub forma de compensatii pentru servicii publice;
    k) Plan de achizitii inseamna Planul de achizitii pentru Proiect din data de 7 octombrie 2004, care acopera initial o perioada de 18 luni (sau mai mult) din implementarea Proiectului si care va fi actualizat periodic, in conformitate cu prevederile sectiunii 3.04 din prezentul acord, astfel incat sa acopere perioada ulterioara celor 18 luni (sau mai mult) ale implementarii Proiectului;
    l) Acord de proiect cu CNADNR inseamna acordul incheiat intre Banca si CNADNR, avand aceeasi data cu a prezentului acord, dupa cum acesta poate fi modificat periodic; aceasta formulare include tot ceea ce s-a convenit in plus fata de Acordul de proiect cu CNADNR;
    m) Acord de imprumut subsidiar cu CNADNR inseamna acordul care urmeaza sa se incheie intre Imprumutat, MTCT si CNADNR, in conformitate cu sectiunea 3.02 a) din prezentul acord, dupa cum acesta poate fi modificat periodic; aceasta formulare include tot ceea ce s-a convenit in plus fata de Acordul de imprumut subsidiar cu CNADNR;
    n) conturile speciale inseamna conturile la care se face referire in sectiunea 2.02 b) din prezentul acord.
    Sectiunea 1.03. Orice referire in Conditiile generale sau in prezentul acord la entitatea de implementare a Proiectului va fi considerata drept o referire la CNADNR, CFR sau Metrorex, dupa caz.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile prevazute sau la care se face referire in prezentul acord, o suma egala cu doua sute douazeci si cinci milioane USD (225.000.000 $).
    Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, daca Banca va fi de acord astfel, care urmeaza a fi efectuate) privind costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    b) Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, poate deschide si mentine in USD, pentru scopurile oricareia dintre partile A, B sau C ale Proiectului, un cont special de depuneri, separat, la o banca comerciala, in termeni si in conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzand protectia adecvata impotriva compensarii, confiscarii si sechestrului. Depunerile in si platile din contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la prezentul acord.
    Sectiunea 2.03. Data ultimei trageri va fi 31 iulie 2009 sau acea data ulterioara pe care Banca o va stabili. Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatului aceasta data ulterioara.
    Sectiunea 2.04. Imprumutatul va plati Bancii un comision perceput anticipat, in valoare egala cu un procent (1,00%) din valoarea imprumutului, acesta fiind subiect al oricarei reduceri dupa cum poate stabili Banca la un moment dat. Acest comision va fi platibil nu mai tarziu de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului acord.
    Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati Bancii un comision de angajament, in valoare de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1,00%), anual, aplicat la valoarea capitalului imprumutului netrasa la un anumit moment.
    Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati dobanda aferenta valorii capitalului imprumutului, trasa si nerambursata la un anumit moment, la o rata egala, pentru fiecare perioada de dobanda, cu rata dobanzii cu baza LIBOR plus marja totala LIBOR.
    b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la data prezentului acord inclusiv pana la prima data de plata a dobanzii exclusiv, care survine dupa aceasta, iar dupa perioada initiala, fiecare perioada de la o data de plata a dobanzii inclusiv pana la data de plata a dobanzii imediat urmatoare exclusiv;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna fiecare data specificata in sectiunea 2.07 din prezentul acord;
    (iii) rata dobanzii cu baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza la depozitele in USD pe 6 luni, valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei initiale de dobanda, valabila pentru data de plata a dobanzii, care survine in sau care preceda imediat prima zi a unei astfel de perioade de dobanda), dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca procent pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1,00%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata, pentru o astfel de perioada de dobanda, sub (sau peste) ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta la depozitele pe 6 luni, cu privire la imprumuturile contractate de Banca si nerambursate sau parti din acestea, alocate de Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura valuta sau a unor parti din acestea, acordate de ea, care includ imprumutul; dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de Banca si exprimata ca procent pe an.
    c) Banca va instiinta Imprumutatul despre rata dobanzii cu baza LIBOR si despre marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, cu promptitudine, dupa determinarea acestora.
    d) Ori de cate ori, ca urmare a schimbarilor din practica pietei care influenteaza determinarea ratelor de dobanda la care se face referire in prezenta sectiune 2.06, Banca stabileste ca este in interesul imprumutatilor sai, luati in ansamblu, ca si al Bancii sa aplice o baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in sectiunea mentionata, Banca poate modifica baza pentru determinarea ratelor de dobanda aplicabile imprumutului, prin notificarea Imprumutatului despre noua baza cu cel putin 6 luni inainte. Noua baza va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, cu exceptia cazului in care Imprumutatul instiinteaza Banca, in timpul perioadei mentionate, despre obiectiile sale la aceasta, caz in care modificarea respectiva nu se va aplica imprumutului.
    Sectiunea 2.07. Dobanda si alte speze vor fi platibile cumulat din urma, semestrial, la fiecare data de 15 aprilie si 15 octombrie in fiecare an.
    Sectiunea 2.08. Imprumutatul va rambursa suma capitalului imprumutului, in conformitate cu graficul de rambursare prevazut in anexa nr. 3 la prezentul acord.
    Art. 3
    Executarea Proiectului
    Sectiunea 3.01. Imprumutatul se obliga sa indeplineasca obiectivele Proiectului si in acest scop, fara limitare sau restrictie asupra altor obligatii ale sale in cadrul prezentului acord:
    a) va determina CNADNR, CFR si Metrorex sa-si indeplineasca obligatiile, potrivit prevederilor acordurilor de proiect cu CNADNR, CFR si cu Metrorex, asa cum au fost stabilite;
    b) va actiona sau va determina sa fie intreprinse toate actiunile relevante, inclusiv prevederea de fonduri, spatii, servicii si alte resurse necesare sau corespunzatoare, pentru a permite CNADNR, CFR si Metrorex sa-si indeplineasca obligatiile asumate prin acordurile de proiect cu CNADNR, CFR si cu Metrorex, si nu va intreprinde sau permite sa fie intreprinse actiuni care ar putea impiedica sau interveni in indeplinirea obligatiilor.
    Sectiunea 3.02. Fara a se limita prevederile sectiunii 3.01 din prezentul acord:
    a) pentru scopurile partii A a Proiectului, Imprumutatul va subimprumuta catre CNADNR parti din sumele imprumutului alocate periodic pentru categoriile (1), (2) a), (3) a) si (4) a) din tabelul de la pct. 1 al anexei nr. 1 la prezentul acord, in suma echivalenta de pana la 149.000.000 USD (imprumut subsidiar cu CNADNR), in cadrul unui acord de imprumut subsidiar care urmeaza a se incheia intre Imprumutat, MTCT si CNADNR (Acordul de imprumut subsidiar cu CNADNR), potrivit termenilor si conditiilor ce vor fi fost aprobate de Banca si care vor include in principal urmatorii termeni: (i) capitalul imprumutului subsidiar cu CNADNR se va rambursa in lei, in sume echivalente (determinate la acea data sau la datele respective de rambursare, potrivit anexei nr. 3 la prezentul acord) cu sumele trase din contul imprumutului sau platite din contul special pentru partea A a Proiectului in contul bunurilor si serviciilor pentru partea A a Proiectului si finantate din sumele imprumutului; (ii) suma capitalului imprumutului subsidiar cu CNADNR se va rambursa intr-o perioada de maximum 17 ani, care include o perioada de gratie nu mai mare de 5 ani; si (iii) CNADNR va plati dobanda si alte costuri aferente capitalului imprumutului subsidiar la o rata egala cu rata aplicabila imprumutului, in conformitate cu prevederile sectiunii 2.06 din prezentul acord.
    b) Pentru scopurile partii B a Proiectului, Imprumutatul va subimprumuta CFR parti din sumele imprumutului alocate la anumite momente pentru categoriile (2) b), (3) b) si (4) b) din tabelul de la pct. 1 al anexei nr. 1 la prezentul acord, in suma echivalenta de pana la 75.000.000 USD (imprumut subsidiar cu CFR), in cadrul unui acord de imprumut subsidiar (Acordul de imprumut subsidiar cu CFR) care urmeaza a se incheia intre Imprumutat, MTCT si CFR, potrivit termenilor si conditiilor ce vor fi fost aprobate de Banca.
    c) Pentru scopurile partii C a Proiectului, Imprumutatul va subimprumuta Metrorex parti din sumele imprumutului alocate la anumite momente pentru categoria (3) c) din tabelul de la pct. 1 al anexei nr. 1 la prezentul acord, in suma echivalenta de pana la 1.000.000 USD (imprumut subsidiar cu Metrorex), in cadrul unui acord de imprumut subsidiar (Acordul de imprumut subsidiar cu Metrorex) care urmeaza a se incheia intre Imprumutat, MTCT si Metrorex, potrivit termenilor si conditiilor ce vor fi fost aprobate de Banca.
    d) Imprumutatul isi va exercita drepturile in conformitate cu Acordul de imprumut subsidiar cu CNADNR, in asa fel incat sa protejeze interesele Imprumutatului si ale Bancii si sa indeplineasca scopurile imprumutului, si, cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, Imprumutatul nu va transfera, modifica, abroga sau renunta la Acordul de imprumut subsidiar cu CNADNR sau la oricare dintre prevederile acestuia.
    e) Imprumutatul isi va exercita drepturile in conformitate cu Acordul de imprumut subsidiar cu CFR, in asa fel incat sa protejeze interesele Imprumutatului si ale Bancii si sa indeplineasca scopurile imprumutului, si, cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, Imprumutatul nu va transfera, modifica, abroga sau renunta la Acordul de imprumut subsidiar cu CFR sau la oricare dintre prevederile acestuia.
    Sectiunea 3.03. Fara a se limita prevederile sectiunilor 3.01 si 3.02 ale prezentului acord si exceptand cazul cand Banca sau Imprumutatul ar conveni altfel, Imprumutatul va determina ca Proiectul sa fie implementat in conformitate cu programul stabilit in anexa nr. 5 la prezentul acord.
    Sectiunea 3.04. a) Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta necesare Proiectului si care urmeaza a se finanta din sumele imprumutului va fi guvernata de prevederile din anexa nr. 4 la prezentul acord, deoarece aceste prevederi ar putea fi ulterior elaborate in Planul de achizitii.
    b) Imprumutatul, prin agentiile de implementare a Proiectului, va actualiza Planul de achizitii in conformitate cu instructiunile acceptabile pentru Banca si va furniza Bancii astfel de actualizari nu mai tarziu de 12 luni de la data Planului de achizitii precedent, pentru a fi aprobate de Banca.
    Sectiunea 3.05. Banca si Imprumutatul convin prin prezentul acord ca obligatiile stabilite in sectiunile 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 si 9.09 din Conditiile generale (cu privire la asigurare, utilizarea bunurilor si serviciilor, planuri si grafice, evidente si rapoarte, intretinere si, respectiv, achizitionarea de terenuri), referitoare la: a) partea A a Proiectului, vor fi indeplinite de CNADNR conform sectiunii 2.03 a Acordului de proiect cu CNADNR; b) partea B a Proiectului, vor fi realizate de CFR conform sectiunii 2.03 a Acordului de proiect cu CFR; si c) partea C a Proiectului, vor fi realizate de Metrorex conform sectiunii 2.03 a Acordului de proiect cu CFR.
    Art. 4
    Clauze financiare si alte clauze
    Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul va asigura sau va determina asigurarea unui sistem de management financiar, incluzand inregistrari si evidente contabile, si va pregati situatiile financiare, toate in conformitate cu standardele de contabilitate acceptabile Bancii, adecvate pentru reflectarea operatiunilor, resurselor si cheltuielilor referitoare la Proiect.
    b) Imprumutatul, prin agentiile de implementare a Proiectului:
    (i) va detine situatiile financiare la care se face referire in lit. a) din prezenta sectiune pentru fiecare an (sau alta perioada acceptata de Banca), auditate in conformitate cu standardele de audit acceptabile pentru Banca, aplicate in mod consecvent de auditori independenti, acceptabili Bancii;
    (ii) va transmite sau va determina sa fie transmise Bancii, cat mai curand posibil, dar in orice caz nu mai tarziu de 6 luni de la sfarsitul fiecarui an (sau al perioadei acceptate de Banca): (A) copii autorizate ale situatiilor financiare mentionate la lit. a) din prezenta sectiune, aferente anului respectiv (sau perioadei acceptate de Banca), auditate in acest fel; si (B) un aviz asupra respectivelor situatii al auditorilor mentionati, cu un continut si grad de detaliu satisfacatoare pentru Banca; si
    (iii) va transmite sau va determina sa fie transmise Bancii alte asemenea informatii referitoare la situatiile si conturile mentionate, precum si la auditul acestora, dupa cum Banca le poate solicita periodic, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care s-au efectuat trageri din contul imprumutului pe baza deconturilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, va trebui:
    (i) sa asigure ca toate evidentele (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care reflecta aceste cheltuieli sunt pastrate cel putin un an dupa primirea de catre Banca a raportului de audit pentru sau care acopera anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului;
    (ii) sa permita reprezentantilor Bancii sa examineze aceste evidente; si
    (iii) sa asigure ca aceste deconturi de cheltuieli sunt incluse in toate auditarile pe care Banca le-ar fi putut solicita in conformitate cu lit. b) a prezentei sectiuni.
    Sectiunea 4.02. Fara limitare sau restrictie asupra prevederilor sectiunii 3.01 din prezentul acord, cu privire la asigurarea fondurilor pentru CFR in vederea implementarii Proiectului, Imprumutatul va asigura finantarea in fiecare an a serviciilor feroviare de calatori, in conformitate cu toate contractele de activitate aplicabile.
    Art. 5
    Clauze asiguratorii pentru Banca
    Sectiunea 5.01. In conformitate cu sectiunea 6.02 (p) din Conditiile generale, sunt prezentate urmatoarele situatii suplimentare:
    a) CNADNR, CFR sau Metrorex nu-si va fi indeplinit vreuna dintre obligatiile din Acordul de proiect cu CNADNR, Acordul de proiect cu CFR sau, respectiv, Acordul de proiect cu Metrorex;
    b) ca rezultat al evenimentelor care au survenit dupa data prezentului acord va fi aparut o situatie extraordinara care face improbabila capacitatea de indeplinire de catre CNADNR, CFR sau Metrorex a obligatiilor in cadrul acordurilor de proiect incheiate cu CNADNR, CFR sau, respectiv, cu Metrorex;
    c) Legea nr. 47/2004 a Imprumutatului va fi fost modificata, suspendata, abrogata, revocata sau se va face derogare de la prevederile sale, astfel incat sa afecteze material si nefavorabil capacitatea CNADNR de a-si indeplini obligatiile asumate prin Acordul de proiect cu CNADNR; si
    d) Hotararea Guvernului nr. 581/1998 va fi fost modificata, suspendata, abrogata, revocata sau se va face derogare de la prevederile sale, astfel incat sa afecteze material si nefavorabil capacitatea CFR de a-si indeplini obligatiile asumate prin Acordul de proiect cu CFR.
    Sectiunea 5.02. In conformitate cu sectiunea 7.01 (k) din Conditiile generale, sunt specificate urmatoarele situatii suplimentare:
    a) una dintre situatiile mentionate la lit. a) din sectiunea 5.01 a prezentului acord va aparea si va continua pe o perioada de 60 de zile dupa notificarea data Imprumutatului de Banca;
    b) va aparea una dintre situatiile mentionate la lit. c) sau d) din sectiunea 5.01 a prezentului acord.
    Art. 6
    Data intrarii in vigoare; rezilierea
    Sectiunea 6.01. Se specifica urmatoarele elemente drept conditii suplimentare de intrare in vigoare a prezentului acord, pentru scopurile sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale:
    a) Acordul de imprumut subsidiar cu CNADNR a fost executat in numele Imprumutatului, MTCT si al CNADNR; si
    b) Acordul de imprumut subsidiar cu CFR a fost executat in numele Imprumutatului, MTCT si al CFR;
    c) planul de afaceri pe 5 ani al CFR, inclusiv cifra de afaceri a companiei, precum si planul de investitii pe 5 ani al CNADNR, avizate de consiliile de administratie ale respectivelor companii, sunt satisfacatoare pentru Banca.
    Sectiunea 6.02. Se specifica urmatoarele elemente suplimentare, in intelesul sectiunii 12.02 (c) din Conditiile generale, care urmeaza sa fie incluse in punctul de vedere ce se va transmite Bancii:
    a) Acordul de proiect cu CNADNR a fost legal aprobat sau ratificat de catre CNADNR si este obligatoriu din punct de vedere juridic pentru CNADNR, in conformitate cu termenii sai;
    b) Acordul de proiect cu CFR a fost legal aprobat sau ratificat de catre CFR si este obligatoriu din punct de vedere juridic pentru CFR, in conformitate cu termenii sai;
    c) Acordul de proiect cu Metrorex a fost legal aprobat sau ratificat de catre Metrorex si este obligatoriu din punct de vedere juridic pentru Metrorex, in conformitate cu termenii sai;
    d) Acordul de imprumut subsidiar cu CNADNR a fost legal aprobat sau ratificat de catre Imprumutat, MTCT si CNADNR si este obligatoriu din punct de vedere juridic, in conformitate cu termenii sai; si
    e) Acordul de imprumut subsidiar cu CFR a fost legal aprobat sau ratificat de catre Imprumutat, MTCT si CFR si este obligatoriu din punct de vedere legal pentru Imprumutat, MTCT si CFR, in conformitate cu termenii sai.
    Sectiunea 6.03. Data care survine dupa 150 de zile de la data prezentului acord este specificata aici pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 7
    Reprezentantul Imprumutatului; adrese
    Sectiunea 7.01. Ministerul Finantelor Publice al Imprumutatului este desemnat drept reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 7.02. Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti, Romania
    Telex: 11239
    Fax: 4021 312 6792

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W., Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Adresa cablu:    Telex:           Fax:
    INTBAFRAD        248423 (MCI) sau (202)477-6391
    Washington, D.C. 64145 (MCI)

    Drept care, partile la prezentul acord, actionand prin reprezentantii lor oficial autorizati, au dispus ca prezentul acord sa fie semnat, in numele lor, in ziua si anul mentionate mai sus.

                            Pentru Romania,
                            Ionel Popescu,
                     ministrul finantelor publice,
                        reprezentant autorizat

                   Pentru Banca Internationala pentru
                      Reconstructie si Dezvoltare,
                            Anand K. Seth,
                              director,
                        reprezentant autorizat

    ANEXA 1

                        TRAGEREA SUMELOR IMPRUMUTULUI

    1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile care vor fi finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor din imprumut pe fiecare categorie si procentul de cheltuieli pentru elementele care vor fi astfel finantate din fiecare categorie:
________________________________________________________________________________
Categoria                            Suma          % din cheltuielile care
                                     alocata din   vor fi finantate
                                     imprumut
                                     (exprimata
                                     in USD)
________________________________________________________________________________
(1) Lucrari in cadrul partii A       128.850.000   100% din cheltuieli externe,
a Proiectului                                      80%  din cheltuieli locale
________________________________________________________________________________
(2) Bunuri                                         100% din cheltuieli externe,
a) in cadrul partii A a Proiectului    1.100.000   100% din cheltuieli locale
b) in cadrul partii B a Proiectului   66.500.000   (costuri ex-factory) si 80%
                                                   din cheltuieli locale pentru
                                                   alte elemente achizitionate
                                                   pe plan local
________________________________________________________________________________
(3) Servicii de consultanta                        75% pentru persoane fizice si
a) in cadrul partii A a Proiectului   16.990.000   firme locale; 85% pentru
b) in cadrul partii B a Proiectului    7.800.000   persoane fizice si firme
c) in cadrul partii C a Proiectului    1.000.000   straine
________________________________________________________________________________
(4) Instruire                                      100%
a) in cadrul partii A a Proiectului       60.000
b) in cadrul partii B a Proiectului      200.000
________________________________________________________________________________
(5) Nealocate
a) pentru partea A a Proiectului       2.000.000
b) pentru partea B a Proiectului         500.000
________________________________________________________________________________
TOTAL:                               225.000.000
________________________________________________________________________________

    2. Pentru scopurile prezentei anexe:
    a) expresia cheltuieli externe inseamna cheltuieli in moneda unei tari, alta decat a Imprumutatului, pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    b) expresia cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) expresia instruire inseamna costurile si cheltuielile aferente Proiectului, asumate ca urmare a calatoriilor de studii, seminariilor, instruirilor si altor activitati de pregatire, care nu se regasesc printre bunurile, constructiile sau alte servicii furnizate prin contract; va include, de asemenea, costurile de calatorie, cazare si diurna pentru reprezentantii Guvernului si ai agentiilor de implementare a Proiectului.
    3. Fara a prejudicia prevederile pct. 1 de mai sus, nu se vor face trageri in legatura cu: a) plati efectuate pentru cheltuieli care au avut loc inainte de data prezentului acord; b) orice categorie din tabelul de la pct. 1 de mai sus, cu exceptia cazului in care Banca a primit plata integrala a comisionului platit anticipat, la care se face referire in sectiunea 2.04 a prezentului acord; si c) plati efectuate pentru cheltuielile aferente categoriei (3) c), prevazuta la pct. 1 al prezentei anexe, pana la primirea de catre Banca a unor dovezi satisfacatoare potrivit carora Acordul de imprumut subsidiar cu Metrorex a fost executat in numele Imprumutatului, MTCT si Metrorex.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza deconturilor de cheltuieli pentru cheltuielile aferente contractelor pentru: a) bunuri al caror cost este mai mic decat echivalentul a 200.000 USD pentru fiecare contract; b) lucrari al caror cost este mai mic decat echivalentul a 2.000.000 USD pentru fiecare contract; c) serviciile consultantilor independenti al caror cost este mai mic decat echivalentul a 50.000 USD pentru fiecare contract; d) serviciile firmelor de consultanta in cadrul contractelor al caror cost este mai mic decat echivalentul a 100.000 USD pentru fiecare contract; si e) instruire, indiferent de valoare, toate acestea in conformitate cu termenii si conditiile pe care Banca le va specifica printr-o notificare adresata Imprumutatului.

    ANEXA 2

                              DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivele Proiectului sunt: imbunatatirea eficientei cailor ferate si a subsectoarelor rutiere, reducerea costurilor totale ale transporturilor, imbunatatirea sigurantei rutiere si reducerea impactului negativ al congestionarilor traficului si poluarii in orasele selectate, precum si sprijinirea dezvoltarii institutionale a Metrorex.
    Proiectul cuprinde urmatoarele parti, supuse oricaror modificari hotarate de Imprumutat si Banca periodic pentru atingerea obiectivelor:

    Partea A. Componenta rutiera
    1. Dezvoltarea institutionala a CNADNR
    a) Furnizarea de asistenta tehnica si de echipamente corespunzatoare in scopul sustinerii dezvoltarii institutionale a CNADNR, constand in: (i) dezvoltarea organizationala; (ii) revizuirea si actualizarea clasificarii functionale si administrative a retelei publice rutiere; (iii) dezvoltarea programului si politicii de mediu ale CNADNR; si (iv) dezvoltarea serviciilor de date si capacitatilor analitice in gestionarea rutiera
    b) Furnizarea de asistenta tehnica si de echipamente corespunzatoare pentru dezvoltarea capacitatilor si metodelor de planificare ale CNADNR, constand in: (i) utilizarea sistemelor de gestionare rutiera pentru a dezvolta un program cu derulare pe 5 ani; si (ii) dezvoltarea unor planuri si metode multianuale de intretinere si procesele pentru procurarea acestora
    c) Revizuirea, diagnosticarea si imbunatatirea documentelor standard ale contractului
    d) Armonizarea si actualizarea specificatiilor tehnice, standardelor geometrice si documentelor CNADNR cu standardele UE
    e) Realizarea unui studiu privind taxa de utilizare a drumurilor
    f) Auditarea conturilor Proiectului
    2. Imbunatatirea sigurantei rutiere
    Furnizarea de lucrari civile care sa sustina cresterea sigurantei traficului de tipul "comuna lineara" si eliminarea punctelor negre; activitati de educare si informare publica, cum ar fi seminariile; suport tehnic pentru aplicarea bazei de date cuprinzand inregistrarile accidentelor rutiere si implementarea planului-pilot de siguranta rutiera pentru Comuna Lineara Busteni
    3. Construirea si supervizarea soselelor de ocolire in orasele selectate
    Furnizarea de lucrari si servicii de consultanta pentru evitarea congestionarilor, poluarii mediului si reducerea costurilor de calatorie pentru traficul prin orasele selectate (Bacau, Brasov, Reghin, Medias si Targu Mures, cu Adjud si Ramnicu Sarat ca orase suplimentare, in functie de fondurile disponibile)
    4. Reabilitarea podurilor
    Repararea sau inlocuirea podurilor de prima prioritate selectate in programul Imprumutatului privind investitiile publice
    5. Instruire
    Achizitionarea de servicii de pregatire profesionala si de alte activitati de instruire pentru imbunatatirea cunostintelor si abilitatilor personalului CNADNR

    Partea B. Componenta feroviara
    1. Comercializarea industriei feroviare si cooperarea tehnica
    Pregatirea in domeniul managementului pentru CFR, pentru a sprijini adoptarea practicilor sectorului comercial/privat; realizarea de studii pentru imbunatatirea concentrarii asupra pietei pentru reproiectarea CFR Marfa si CFR Calatori in ceea ce priveste organizarea si procesele comerciale pentru serviciile de marfa pentru clienti, exploatarea trenurilor si intretinerea si gestionarea infrastructurii; furnizarea de asistenta tehnica pentru pregatirea CFR Marfa in vederea privatizarii
    2. Imbunatatirea utilizarii tehnologiei de informatii si comunicatii
    Furnizarea catre CFR de hardware si software necesar pentru tehnologia de informatii si comunicatii, in scopul cresterii eficientei serviciilor feroviare si a interoperabilitatii in cadrul retelei europene, prin finalizarea retelei nationale de transmisii de date, si cresterea capacitatii de procesare a serverelor bazei de date existente si asigurarea accesului la unitatile feroviare suplimentare
    3. Intretinerea infrastructurii, echipamente de alimentare cu energie si de semnalizare
    Furnizarea de echipamente moderne de intretinere a infrastructurii si de echipament modern de control al trenurilor pentru a imbunatati calitatea serviciilor CFR si a reduce costurile de operare. Echipamentele vor include, printre altele, masini universale de burat traverse, masini de profilare prisme pentru balast, masini de extras si sortat balast, vagoane speciale de curatare a deseurilor, masini de burat pentru linii si macazuri, diferite masini mici de mecanizare si echipamente pentru modernizarea semnalizarii si a statiilor si substatiilor de alimentare cu energie selectate.
    4. Sisteme pentru gestionarea calitatii si mediului
    Procurarea de echipamente pentru CFR pentru a implementa sisteme integrate de gestionare a calitatii si mediului, pentru a alinia caile ferate romane la standardele europene de exploatare a trenurilor
    5. Instruire
    Achizitionarea de servicii de pregatire profesionala si alte activitati de instruire pentru imbunatatirea cunostintelor si abilitatilor personalului CFR
    6. Audit
    Furnizarea de servicii de consultanta pentru auditul situatiilor financiare ale CFR si al conturilor Proiectului, pe parcursul anilor financiari pe toata durata implementarii Proiectului

    Partea C. Componenta transport urban (Metrorex)
    Dezvoltare institutionala
    Acordarea de asistenta tehnica pentru sprijinirea dezvoltarii institutionale a MTCT si Metrorex, constand in: (i) infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti; (ii) reorganizarea structurii institutionale a Metrorex pentru imbunatatirea eficientei si randamentului; (iii) studii de fezabilitate pentru extinderea serviciilor de metrou Metrorex in cadrul districtelor metropolitane din Bucuresti; si (iv) acordarea de servicii de consultanta pentru auditul conturilor proiectului pe perioada anilor financiari in care se implementeaza Proiectul.

    Proiectul va fi incheiat pana la data de 30 aprilie 2009.

    ANEXA 3

                              GRAFIC DE RAMBURSARE

________________________________________________________________________________
Data de plata                                              Rata de capital
                                                           (exprimata in USD)*)
________________________________________________________________________________
la fiecare data de 15 aprilie si 15 octombrie,                 9.375.000
incepand cu data de 15 octombrie 2010
pana la data de 15 octombrie 2021
________________________________________________________________________________
    *) Sumele din aceasta coloana reprezinta sumele in USD de rambursat, cu exceptiile prevazute in sectiunea 4.04 (d) din Conditiile generale.

    ANEXA 4

                                 ACHIZITII

    Sectiunea I
    Date generale

    A. Toate bunurile, lucrarile si serviciile (altele decat serviciile de consultanta) vor fi achizitionate in concordanta cu prevederile sectiunii I din "Ghidul de procurare a imprumuturilor BIRD si creditelor AID" din mai 2004 (Ghidul de procurare) si cu prevederile din prezenta anexa.
    B. Toate serviciile de consultanta vor fi procurate in concordanta cu sectiunile I si IV din "Ghid: Selectia si angajarea consultantilor de catre debitorii Bancii Mondiale" din mai 2004 (Ghidul consultantului) si cu prevederile prezentei anexe.
    C. Termenii subliniati de mai jos, folositi in prezenta anexa pentru a descrie anumite metode de achizitionare sau metodele de analizare a contractelor de catre Banca, au intelesurile atribuite prin Ghidul de procurare ori Ghidul consultantului, dupa caz.

    Sectiunea II
    Metode specifice de achizitionare a bunurilor, lucrarilor si serviciilor (altele decat serviciile de consultanta)

    A. Licitatii internationale competitive. Daca nu se prevede altfel in partea B a prezentei sectiuni, contractele vor fi acordate prin licitatii internationale competitive. Prevederile pct. 2.55 si 2.56 din Ghidul de procurare, care prevad preferarea ofertelor interne la evaluarea licitatiilor, se vor aplica pentru bunurile produse pe teritoriul Imprumutatului.
    B. Alte proceduri de achizitie
    1. Licitatii nationale competitive. Bunurile cu costuri estimate in valoare echivalenta mai mica de 200.000 USD pe contract si lucrarile cu costuri estimate in valoare echivalenta mai mica de 2.000.000 USD pe contract pot fi achizitionate prin contracte acordate prin licitatii nationale competitive si pe baza prevederilor suplimentare stabilite in apendixul la prezenta anexa.
    2. Cumparare. Bunurile cu costuri estimate in valoare echivalenta mai mica de 100.000 USD pe contract si lucrarile cu costuri estimate in valoare echivalenta mai mica de 100.000 USD pe contract pot fi procurate prin contracte acordate prin cumparare.
    3. Contractarea directa. Bunurile si lucrarile cu care Banca este de acord ca indeplinesc conditiile pentru contractarea directa pot fi achizitionate in conformitate cu prevederile respectivei metode de achizitie.

    Sectiunea III
    Metode specifice de achizitie a serviciilor de consultanta

    A. Selectarea pe baza calitatii si a costului. Daca nu este prevazut altfel in partea B a prezentei sectiuni, serviciile de consultanta vor fi achizitionate prin contracte acordate prin selectarea pe baza calitatii si a costului. In scopurile pct. 2.7 din Ghidul consultantului, lista prescurtata a consultantilor care presteaza servicii cu costuri estimate echivalente mai mici de 200.000 USD pe contract poate cuprinde in totalitate consultanti nationali.
    B. Alte proceduri
    1. Selectarea pe baza calitatii. Serviciile pentru asistenta, in legatura cu care Banca este de acord ca indeplinesc conditiile stabilite la pct. 3.2 din Ghidul consultantului, pot fi achizitionate prin contracte acordate prin Selectarea pe baza calitatii, in conformitate cu prevederile pct. 3.1 - 3.4 din Ghidul consultantului.
    2. Selectarea in functie de bugetul stabilit. Serviciile pentru asistenta, in legatura cu care Banca este de acord ca indeplinesc conditiile stabilite la pct. 3.5 din Ghidul consultantului, pot fi achizitionate prin contracte acordate pe baza bugetului stabilit in conformitate cu prevederile pct. 3.1 si 3.5 din Ghidul consultantului.
    3. Selectarea pe baza celui mai mic cost. Serviciile pentru asistenta, in legatura cu care Banca este de acord ca indeplinesc conditiile stabilite la pct. 3.6 din Ghidul consultantului, pot fi achizitionate prin contracte acordate prin Selectarea pe baza celui mai mic cost, in conformitate cu prevederile pct. 3.1 si 3.6 din Ghidul consultantului.
    4. Selectarea pe baza calificarii consultantilor. Serviciile cu costuri estimate echivalente mai mici de 200.000 USD pe contract pot fi achizitionate prin contracte acordate in conformitate cu prevederile pct. 3.1, 3.7 si 3.8 din Ghidul consultantului.
    5. Selectarea pe baza sursei unice. Serviciile privind sarcinile care intrunesc conditiile stabilite la pct. 3.10 din Ghidul consultantului pentru Selectarea pe baza sursei unice, cu acordul anterior al Bancii, pot fi achizitionate in conformitate cu prevederile pct. 3.9 - 3.13 din Ghidul consultantului.
    6. Consultantii individuali. Serviciile privind sarcinile care intrunesc conditiile stabilite la primul alineat al pct. 5.1 din Ghidul consultantului pot fi achizitionate prin contracte incheiate cu consultanti individuali in conformitate cu prevederile pct. 5.2 - 5.3 din Ghidul consultantului. In situatiile descrise la pct. 5.4 din Ghidul consultantului, aceste contracte pot fi acordate consultantilor individuali pe baza sursei unice.

    Sectiunea IV
    Analizarea de catre Banca a deciziilor de achizitii

    Planul de achizitii va stipula acele contracte care vor fi analizate in prealabil de catre Banca. Toate celelalte contracte vor fi supuse analizei ulterioare a Bancii.

    APENDIX
    la anexa nr. 4

                          PREVEDERI OBLIGATORII
pentru achizitiile din cadrul contractelor finantate de Banca, supuse licitatiilor nationale competitive

    Contractele pentru bunuri sau lucrari pentru care anexa nr. 4 la prezentul acord permite achizitii in conditiile pct. 3.3 si 3.4 din Ghidul achizitiilor pot fi acordate in concordanta cu prevederile si reglementarile din legislatia nationala, cu urmatoarele exceptii:

    A. Proceduri
    Procedura de deschidere, asa cum este definita la art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, va fi aplicata in toate cazurile, indiferent de valoarea contractului. Invitatiile la licitatie vor fi publicate in cel putin un cotidian national de larga circulatie sau in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, acordandu-se o perioada de minimum 30 de zile pentru pregatirea si prezentarea ofertelor.

    B. Selectarea ofertantilor
    Atunci cand sunt necesare preselectii pentru lucrari mari sau complexe, invitatiile la preselectie in vederea participarii la licitatie vor fi publicate in cel putin un cotidian national de larga circulatie sau in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, acordandu-se o perioada de minimum 30 de zile pentru prezentarea cererilor de preselectie. Experienta minima, cerintele tehnice si financiare vor fi prezentate in mod explicit in documentele de preselectie si vor fi evaluate prin metoda "admis/respins" si nu printr-un sistem de punctare a calitatilor. In cazul in care nu este folosita preselectia, ofertantul care este recomandat pentru preluarea contractului va fi evaluat prin postselectie, urmarind experienta minima, cerintele tehnice si financiare ce vor fi prezentate explicit in documentele de licitatie.

    C. Participarea intreprinderilor de stat
    Intreprinderile de stat din Romania vor fi eligibile sa participe la licitatie numai daca pot arata ca sunt autonome din punct de vedere legal si financiar, ca functioneaza conform legislatiei comerciale si ca nu sunt institutii dependente ale autoritatii contractante. In plus, acestea vor fi supuse acelorasi cerinte pentru licitatie si garantii ca si ceilalti ofertanti.

    D. Documentele de licitatie
    Cumparatorii vor utiliza documentele standard de licitatie corespunzatoare pentru achizitionarea de bunuri, lucrari sau servicii, care vor contine contractul-cadru si conditiile contractuale agreate de Banca. Instructiunile de licitatie vor stipula in mod clar ca discounturile, in cazul in care exista, trebuie specificate de catre ofertant fie printr-o scrisoare de prezentare, fie in formularul de participare la licitatie. In cazul firmelor mixte, conditiile de licitatie vor stipula obligatiile comune si individuale ale partenerilor din cadrul firmei mixte.

    E. Depunerea ofertelor, deschiderea si evaluarea, castigarea contractului
    a) Ofertele vor fi depuse intr-un singur plic care va cuprinde datele despre calificarea ofertantului, oferta tehnica si pretul, acestea fiind deschise la deschiderea publica a licitatiei. In cazul in care ofertele vor fi prezentate in doua sau mai multe plicuri, toate plicurile vor fi deschise la deschiderea publica a licitatiei.
    b) Ofertele de licitatie vor fi deschise in mod public imediat dupa expirarea termenului de depunere a acestora. Nici o oferta nu va fi respinsa in timpul deschiderii licitatiei. Numele ofertantului, suma totala a fiecarei oferte, precum si eventualele discounturi vor fi citite cu voce tare si inregistrate in procesul-verbal al deschiderii publice a licitatiei. Orice discount nementionat in scrisoarea de prezentare sau in formularul de participare la licitatie nu va fi luat in considerare in vederea evaluarii.
    c) Evaluarea ofertelor se va realiza in stricta concordanta cu criteriile cuantificabile monetar specificate in documentele de licitatie si nu vor fi utilizate sisteme de punctare a calitatilor sau de acordare de scoruri pe baza "realizarilor tehnice si financiare".
    d) Extinderea valabilitatii licitatiei va fi permisa o singura data cu maximum 30 de zile. Nici o alta prelungire a valabilitatii nu va fi ceruta fara aprobarea prealabila a Bancii.
    e) Contractele vor fi acordate ofertantilor selectati care au prezentat ofertele cele mai avantajoase.
    f) In cadrul licitatiilor nationale competitive nu vor exista favoruri.
    g) In lipsa acordului prealabil al Bancii nu vor exista negocieri nici macar pentru cea mai avantajoasa oferta de licitatie.
    h) Rezultatele evaluarii si numele castigatorului licitatiei vor fi publicate.

    F. Ajustarile de pret
    Contractele de lucrari civile de lunga durata (de exemplu, mai mult de 18 luni) vor contine o clauza corespunzatoare referitoare la ajustarea pretului.

    G. Respingerea tuturor ofertelor
    a) Nu vor fi respinse toate ofertele si nu va fi solicitata o noua licitatie fara acordul scris prealabil al Bancii.
    b) Cand numarul ofertelor primite este mai mic de doua, nu va fi facuta relicitarea fara acordul prealabil al Bancii.

    H. Garantii
    Nu vor fi efectuate plati in avans catre contractori fara o garantare corespunzatoare a platii in avans. Mentionarea acestor garantii se va face in documentele de licitatie si vor fi in forma acceptabila pentru Banca.

    ANEXA 5

                            PROGRAM DE IMPLEMENTARE

    1. Imprumutatul, prin CNADNR, CFR, Metrorex si MTCT:
    a) va mentine politicile si procedurile adecvate pentru a permite urmarirea si evaluarea continua, in conformitate cu indicatorii acceptabili pentru Banca, a implementarii Proiectului si pentru realizarea obiectivelor acestuia;
    b) va pregati, conform unor termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, si va furniza Bancii, in data de 15 iunie 2007, un raport continand rezultatele monitorizarii si evaluarii activitatilor desfasurate ca urmare a prevederilor lit. a) din prezenta anexa, cu referire la progresul realizat in implementarea Proiectului in perioada anterioara datei raportului mentionat si la adoptarea masurilor recomandate pentru a asigura eficienta indeplinirii Proiectului si atingerea obiectivelor acestuia in perioada urmatoare acestei date;
    c) va intocmi, pana la data de 30 septembrie 2007 sau la o data solicitata de Banca, un raport intermediar asupra Proiectului, pe baza raportului mentionat la lit. b) din prezenta anexa, si va lua in continuare toate masurile necesare pentru a asigura eficienta finalizare a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si a opiniilor Bancii in acest sens.
    2. Imprumutatul: a) va lua toate masurile necesare pentru implementarea Planului de management al mediului inconjurator in timp util; si b) va furniza Bancii, in conformitate cu un grafic satisfacator pentru Banca, o informare adecvata cu privire la ducerea la indeplinire a acestor masuri.
    3. Imprumutatul, prin MTCT, va asigura ca toate achizitiile de terenuri conform partii A a Proiectului vor fi efectuate in conformitate cu cadrul legal al achizitiei de terenuri.

    ANEXA 6

                              CONTURI SPECIALE

    1. Pentru scopurile prezentei anexe:
    a) expresia categorii eligibile inseamna categoriile (1), (2) a), (3) a) si (4) a) mentionate in tabelul de la pct. 1 al anexei nr. 1 la prezentul acord, in ceea ce priveste contul special aferent partii A a Proiectului, categoriile (2) b), (3) b) si (4) b) mentionate in tabelul respectiv, in ceea ce priveste contul special aferent partii B a Proiectului si categoria (3) c) mentionata in tabelul respectiv in ceea ce priveste contul special aferent partii C a Proiectului;
    b) expresia cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile referitoare la costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare pentru Proiect si care vor fi finantate din sumele imprumutului alocate periodic categoriilor eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord; si
    c) expresia alocare autorizata inseamna suma de 15.000.000 USD aferenta contului special pentru partea A a Proiectului, o suma echivalenta cu 7.500.000 USD aferenta contului special pentru partea B a Proiectului si suma de 200.000 USD aferenta contului special pentru partea C a Proiectului, care pot fi trase din contul imprumutului si depuse in conturile speciale corespunzatoare, in conformitate cu pct. 3 lit. a) din prezenta anexa.
    2. Platile din respectivele conturi speciale vor fi facute exclusiv pentru cheltuielile eligibile in conformitate cu prevederile prezentei anexe.
    3. Dupa ce Banca primeste o dovada satisfacatoare ca respectivul cont special a fost deschis corespunzator, tragerile alocarii autorizate si tragerile ulterioare pentru reintregirea contului special vor fi facute dupa cum urmeaza:
    a) pentru tragerile alocarii autorizate, Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, va furniza Bancii una sau mai multe cereri pentru depunerea in contul special corespunzator a uneia sau mai multor sume care nu vor depasi suma totala a alocarii autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va retrage din contul de imprumut si va depune in contul special corespunzator suma sau sumele solicitate de Imprumutat, prin CNADNR, CFR si Metrorex.
    b) (i) Pentru reintregirea contului special corespunzator, Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, va trimite Bancii cereri de depuneri in contul special corespunzator la intervalele pe care Banca le va specifica.
    (ii) Inainte sau cu ocazia unor asemenea cereri, Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, va furniza Bancii documentele si celelalte dovezi cerute ca urmare a pct. 4 din prezenta anexa, pentru plata sau platile pentru care este solicitata reintregirea. Pe baza fiecarei asemenea cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special corespunzator suma, asa cum a fost solicitata de Imprumutat prin CNADNR, CFR si Metrorex si demonstrata prin documentele si celelalte dovezi mentionate ca fiind platita din contul special corespunzator pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de Banca din contul imprumutului pentru categoriile respective eligibile si in sume echivalente corespunzatoare, asa cum au fost justificate prin documentele si celelalte dovezi mentionate.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat prin CNADNR, CFR si Metrorex din contul special respectiv, Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, la un moment pe care Banca il va preciza in mod rezonabil, va furniza Bancii documente si alte dovezi care sa evidentieze ca platile respective au fost facute exclusiv pentru cheltuielile eligibile.
    5. Banca nu va cere sa se faca depuneri ulterioare in cadrul vreunui cont special, fara a tine seama de prevederile pct. 3 din prezenta anexa:
    a) daca, la un anumit moment, Banca a stabilit ca toate tragerile ulterioare vor fi facute de catre Imprumutat, prin CNADNR, CFR si Metrorex, direct din contul imprumutului in concordanta cu prevederile art. V din Conditiile generale si cu lit. a) din sectiunea 2.02 a prezentului acord;
    b) daca Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, nu a reusit sa trimita Bancii, in intervalul de timp specificat in sectiunea 4.01 b) (ii) din cadrul prezentului acord, vreunul dintre rapoartele de audit care trebuiau sa fie puse la dispozitia Bancii, in conformitate cu sectiunea mentionata cu privire la auditul inregistrarilor si conturilor pentru conturile speciale;
    c) daca, la un anumit moment, Banca notifica Imprumutatului intentia sa de a suspenda in totalitate sau partial dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) cand suma totala care nu a fost trasa din imprumutul alocat categoriilor eligibile pentru contul special corespunzator oricareia dintre partile Proiectului minus suma totala a tuturor obligatiilor speciale neindeplinite, angajate de Banca potrivit sectiunii 5.02 din Conditiile generale pentru partea respectiva a Proiectului, va fi egala cu echivalentul dublului sumei alocarii autorizate.
    Ulterior, tragerea din contul imprumutului a sumei ramase netrase din imprumutul alocat categoriilor eligibile pentru partile respective ale Proiectului va urma procedurile pe care Banca le va specifica prin instiintarea Imprumutatului. Aceste trageri ulterioare vor fi facute numai dupa si in masura in care Banca a fost convinsa ca toate sumele ramase in contul special corespunzator, la data unei asemenea instiintari, vor fi utilizate pentru plata cheltuielilor eligibile.
    6. a) Daca Banca stabileste la un moment dat ca o plata efectuata din oricare cont special: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau intr-o suma care nu este eligibila in conditiile pct. 2 din prezenta anexa; sau (ii) nu a fost justificata prin dovezile furnizate Bancii, Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, imediat dupa instiintarea primita din partea Bancii: (A) va furniza dovezile suplimentare pe care Banca le poate cere; sau (B) va depune in contul special corespunzator (sau, daca Banca o va cere, va rambursa Bancii) o suma egala cu totalul unei asemenea plati sau partea din aceasta care nu este eligibila sau justificata. Daca Banca nu va stabili altfel, nici o depunere ulterioara intr-un cont special nu va fi facuta de catre Banca pana cand Imprumutatul, prin CNADNR, CFR si Metrorex, nu furnizeaza asemenea dovezi sau nu depune ori nu ramburseaza, dupa caz.
    b) Daca Banca hotaraste la un moment dat ca o suma de plata aferenta unui cont special nu trebuie sa acopere platile ulterioare pentru cheltuieli eligibile, Imprumutatul, imediat dupa primirea instiintarii de la Banca, va rambursa Bancii respectiva suma de plata.
    c) Imprumutatul poate, dupa instiintarea Bancii, sa ramburseze Bancii in totalitate sau partial fondurile depuse in conturile speciale.
    d) Rambursarile catre Banca facute in temeiul pct. 6 lit. a), b) si c) ale prezentei anexe vor fi alocate contului imprumutului pentru tragerile ulterioare sau pentru anulare in conformitate cu prevederile relevante ale prezentului acord, inclusiv cu Conditiile generale.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 52/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 52 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 52/2005
Ordonanţa 3 2011
pentru modificarea art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, pentru finantarea Proiectului de restructurare a transporturilor
Hotărârea 224 2010
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori, semnate la Bucuresti la 7 octombrie 2009 si la 13 octombrie 2009 între Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de împrumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, pentru finantarea Proiectului de restructurare a transporturilor
Rectificare 52 2009
In Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, pentru finantarea Proiectului de restructurare a transporturilor
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu