ORDIN
Nr. 1084 din 22 decembrie 2003
privind aprobarea procedurilor de notificare a activitatilor care prezinta
pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante
periculoase si, respectiv, a accidentelor majore produse
ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI
MEDIULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 118 din 10 februarie 2004
In baza prevederilor art. 65 din Legea protectiei mediului nr. 137/1995,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 11 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 739/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si
Mediului, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003 privind
controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt
implicate substante periculoase,
ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba Procedura de notificare a unei activitati care prezinta pericole
de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante
periculoase, prevazuta in anexa nr. 1, precum si continutul formularului de
notificare, prevazut in anexa nr. 1.1.
Art. 2
Se aproba Procedura de notificare a unui accident major, prevazuta in anexa
nr. 2, precum si continutul formularului de notificare, prevazut in anexa nr.
2.1.
Art. 3
Anexele nr. 1, 1.1, 2 si 2.1 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Titularii activitatilor in care sunt utilizate substante periculoase vor
duce la indeplinire dispozitiile referitoare la notificarile din Hotararea
Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole
de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, prin
aplicarea procedurilor de notificare prevazute in anexele nr. 1, 1.1, 2 si 2.1.
Art. 5
Autoritatile publice pentru protectia mediului si protectie civila vor duce
la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. 6
Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage raspunderea materiala,
civila, administrativa, contraventionala sau penala, dupa caz.
Art. 7
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul agriculturii,
padurilor, apelor si mediului,
Petre Daea,
secretar de stat
ANEXA 1
PROCEDURA DE NOTIFICARE
a unei activitati care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in
care sunt implicate substante periculoase
1. Scop
Scopul prezentei proceduri consta in stabilirea modului si a regulilor de
intocmire a Notificarii unei/unor activitati cu pericol potential de producere
a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, prevazuta
in partile I si II din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind
controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt
implicate substante periculoase.
In cadrul prezentei proceduri sunt prezentate datele, informatiile,
formularele si responsabilitatile asociate schimbului si diseminarii informatiilor
privind activitatile cu potential pericol de producere a unor accidente majore.
2. Domeniul de aplicare
Prezenta procedura se aplica tuturor unitatilor economice care intra sub
incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003.
Prezenta procedura nu se aplica:
- activitatilor desfasurate in cadrul obiectivelor, instalatiilor sau
depozitelor militare;
- pericolelor induse de radiatii ionizante;
- transportului de substante periculoase si stocarii temporare intermediare
a acestora pe cai rutiere, cai ferate, cai de navigatie interne, cai maritime
sau cai aeriene, situate in afara obiectivelor unde se desfasoara activitati in
care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la
Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
- operatiilor de incarcare, descarcare si transport la sau de la alte
mijloace de transport pe docuri, punti sau statii de triaj;
- transportului de substante periculoase prin conducte, inclusiv pentru
statii de pompare, situate in afara obiectivelor in care se desfasoara
activitati in care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr.
2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
- activitatilor din industria extractiva privind explorarea si exploatarea
minereurilor din cariere, foraje sau mine;
- depozitarii deseurilor.
3. Termeni si definitii
Definitiile termenilor utilizati in prezenta procedura sunt urmatoarele:
- accident major - orice eveniment survenit, cum ar fi o emisie de
substante periculoase, un incendiu sau o explozie, care rezulta din evolutii
necontrolate in cursul exploatarii oricarui obiectiv prevazut la art. 3 din
Hotararea Guvernului nr. 95/2003, care conduce la aparitia imediata sau
intarziata a unor pericole grave asupra sanatatii populatiei si/sau asupra
mediului, in interiorul sau in exteriorul obiectivului, si in care sunt
implicate una sau mai multe substante periculoase;
- autoritatea centrala pentru protectia mediului - Ministerul Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului;
- autoritatea publica teritoriala pentru protectia mediului - agentiile de
protectie a mediului judetene, a municipiului Bucuresti si Administratia
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" (ARBDD);
- autoritatea teritoriala de protectie civila - serviciul public comunitar
pentru situatii de urgenta, aflat in subordinea consiliilor judetene si locale,
precum si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti si consiliilor locale
ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
- depozitare - prezenta unei cantitati de substante periculoase in scop de
stocare si/sau de pastrare in conditii de siguranta;
- instalatie - o entitate tehnica din cadrul unui obiectiv, unde sunt
produse, utilizate, manipulate si/sau depozitate substante periculoase.
Instalatia cuprinde totalitatea echipamentelor, structurilor, sistemului de
conducte, utilajelor, dispozitivelor, cailor ferate interne, docurilor,
cheiurilor de descarcare care deservesc instalatia, a debarcaderelor, a
depozitelor si a altor structuri similare, plutitoare sau de alta natura,
necesare pentru exploatarea instalatiei;
- obiectiv - spatiul care se afla sub controlul titularului activitatii,
unde sunt prezente substante periculoase in una sau in mai multe instalatii,
inclusiv infrastructurile ori activitatile comune sau conexe;
- obiective existente - toate instalatiile in functiune si cele in curs de
executie care detin acord de mediu inainte de intrarea in vigoare a Hotararii
Guvernului nr. 95/2003;
- pericol - proprietatea intrinseca a unei substante sau a unui preparat
chimic ori a unei stari fizice, precum si a unei situatii concrete, cu
potential de a induce efecte negative asupra sanatatii populatiei si asupra
mediului;
- prezenta substantelor periculoase - prezenta efectiva sau anticipata a unor
astfel de substante in cadrul obiectivului ori prezenta acestora in cazul in
care se considera ca pot fi generate prin pierderea controlului asupra unui
proces chimic industrial;
- substanta periculoasa - orice substanta chimica pura, amestec de substante
sau preparate prevazute in partea I din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr.
95/2003 ori care indeplineste criteriile prevazute in partea II din anexa nr. 2
la aceeasi hotarare si care exista sub forma de materii prime, produse, produse
secundare, reziduuri sau produse intermediare, inclusiv acele substante despre
care exista presupunerea rezonabila ca vor fi generate in cazul producerii unui
accident;
- titularul activitatii - orice persoana fizica sau juridica care
exploateaza ori detine controlul instalatiei sau care este delegata cu o putere
economica decisiva in ceea ce priveste functionarea acesteia;
- unitate de stocare - orice spatiu in care sunt depozitate substante
periculoase.
4. Reguli procedurale
In conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Hotararea Guvernului
nr. 95/2003, titularul activitatii care prezinta pericole de producere a unor
accidente majore in care sunt implicate substante periculoase are obligatia de
a transmite autoritatilor publice teritoriale cu responsabilitati in domeniile
protectiei mediului si protectiei civile o notificare care trebuie sa cuprinda
in mod obligatoriu cel putin datele si informatiile structurate conform
formularului prezentat in anexa nr. 1.1, denumita in continuare notificare.
5. Responsabilitati
5.1. Responsabilitati ale titularului activitatii
Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente
majore in care sunt implicate substante periculoase este obligat sa elaboreze
notificarea si va raspunde de transmiterea acesteia autoritatilor publice
teritoriale pentru protectia mediului si de protectie civila.
Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente
majore in care sunt implicate substante periculoase are obligatia de a informa
imediat autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului si de
protectie civila, in cazul in care dupa transmiterea notificarii apar
modificari de tipul:
- cresterea semnificativa a cantitatii de substante periculoase prezente pe
amplasament;
- schimbarea semnificativa a naturii sau a starii fizice a substantei
periculoase prezente pe amplasament;
- aparitia oricarei modificari in procesele tehnologice in care sunt
utilizate substante periculoase;
- inchiderea definitiva, temporara sau trecerea in regim de conservare a
instalatiei;
- schimbarea titularului activitatii.
5.2. Responsabilitati ale reprezentantilor autoritatilor publice
Reprezentantii autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului
si de protectie civila au obligatia de a valida continutul notificarii si de a
comunica titularului activitatii respective observatii cu privire la
corectitudinea sau incorectitudinea intocmirii acesteia.
Autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului si de protectie
civila au dreptul de a interzice utilizarea sau punerea in functiune a oricarui
obiectiv, a oricarei instalatii ori unitati de stocare sau a oricarei parti din
aceasta, daca titularul activitatii nu a inaintat in termenele legale
notificarea.
6. Inregistrari
Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente
majore in care sunt implicate substante periculoase este obligat sa pastreze in
dosarul documentatiilor legale ale unitatii un exemplar original al notificarii
transmise autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului si de
protectie civila. De asemenea, se recomanda stocarea notificarii si pe suport
magnetic.
ANEXA 1.1
NOTIFICARE
1. Elemente de identificare a unitatii economice
a) denumirea unitatii economice;
b) adresa completa a unitatii economice;
c) numele sau denumirea comerciala a titularului activitatii;
d) sediul social al titularului activitatii, inclusiv adresa completa a
acestuia;
e) numele, prenumele si functia persoanei care administreaza unitatea
economica [in cazul in care aceasta este diferita de cea de la lit. c)]
2. Profilul de activitate al unitatii economice sau profilul de activitate
intentionat
3. Lista substantelor periculoase prezente pe amplasamentul unitatii
economice
______________________________________________________________________________
|N |Denumirea |Numar|Localizarea|Cantitatea|Capacitate|Stare |Mod
|Conditii|
|r.|substantei |CAS | |totala |totala |fizica|de |de
|
| |periculoase| | |detinuta |de stocare| |stocare|stocare
|
|c | | | |(tone) |(tone) | | |
|
|r | | | | | | | |
|
|t.| | | | | | | |
|
|__|___________|_____|___________|__________|__________|______|_______|________|
| 0| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
|
|__|___________|_____|___________|__________|__________|______|_______|________|
| | | | | | | | |
|
|__|___________|_____|___________|__________|__________|______|_______|________|
NOTA:
Suplimentar, se vor insera in tabel si informatii cu privire la localizarea
substantelor periculoase pe amplasament, iar acolo unde este cazul trebuie
specificate si conditiile de operare ale instalatiei sau instalatiilor
(temperatura, presiune etc.).
4. Tipul activitatii/activitatilor in care sunt implicate substantele
periculoase
NOTA:
Se insereaza tipul activitatii (activitatilor) industriale in care sunt
implicate substante periculoase, specificandu-se:
- vechimea si nivelul tehnologiei (anul proiectarii si constructiei
instalatiei);
- modul in care sunt controlate procesele tehnologice;
- tipul productiei: - continua (24 de ore/zi timp de 7 zile/saptamana);
- semicontinua (24 de ore/zi timp de 5 - 6
zile/saptamana);
- discontinua.
5. Informatii cu privire la alte elemente (inclusiv din imediata apropiere
a obiectivului) susceptibile de a provoca accidente majore sau de a agrava
consecintele acestora
6. Marimea zonei/platformei industriale
NOTA:
Se insereaza informatii privind:
- marimea suprafetei pe care o ocupa unitatea economica;
- marimea platformei industriale (daca este cazul);
- marimea zonei direct afectate de activitatea industriala.
7. Informatii cu privire la hazardurile naturale specifice zonei
NOTA:
Se insereaza date cu privire la hazardurile naturale specifice zonei in
care este amplasata unitatea economica:
- zona susceptibila la inundatii;
- zona seismica;
- alunecari de teren;
- miscari tectonice etc.
8. Data intocmirii notificarii
9. Datele de identificare a persoanei care a intocmit notificarea
- numele, prenumele si functia persoanei care a intocmit notificarea;
- semnatura persoanei care a intocmit notificarea;
- stampila unitatii economice.
ANEXA 2
PROCEDURA DE NOTIFICARE
a unui accident major
1. Scop
Prezenta procedura prezinta modul de intocmire a notificarii unui accident
major in care sunt implicate categoriile de substante periculoase nominalizate
in partile I si II din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind
controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt
implicate substante periculoase.
In cadrul prezentei proceduri sunt prezentate datele, informatiile,
formularele si responsabilitatile asociate schimbului si diseminarii
informatiilor in cazul producerii unui accident major.
2. Domeniul de aplicare
Prezenta procedura se aplica tuturor unitatilor economice care intra sub
incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003.
Prezenta procedura nu se aplica:
- activitatilor desfasurate in cadrul obiectivelor, instalatiilor sau
depozitelor militare;
- pericolelor induse de radiatii ionizante;
- transportului de substante periculoase si stocarii temporare intermediare
a acestora pe cai rutiere, cai ferate, cai de navigatie interne, cai maritime
sau cai aeriene, situate in afara obiectivelor unde se desfasoara activitati in
care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la
Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
- operatiilor de incarcare, descarcare si transport la sau de la alte
mijloace de transport pe docuri, punti sau statii de triaj;
- transportului de substante periculoase prin conducte, inclusiv pentru
statii de pompare, situate in afara obiectivelor in care se desfasoara
activitati in care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr.
2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
- activitatilor din industria extractiva privind explorarea si exploatarea
minereurilor din cariere, foraje sau mine;
- depozitarii deseurilor.
3. Termeni si definitii
Definitiile termenilor utilizati in prezenta procedura sunt urmatoarele:
- accident major - orice eveniment survenit, cum ar fi o emisie de
substante periculoase, un incendiu sau o explozie, care rezulta din evolutii
necontrolate in cursul exploatarii oricarui obiectiv prevazut la art. 3 din
Hotararea Guvernului nr. 95/2003, care conduce la aparitia imediata sau
intarziata a unor pericole grave asupra sanatatii populatiei si/sau asupra
mediului, in interiorul sau in exteriorul obiectivului, si in care sunt
implicate una sau mai multe substante periculoase;
- autoritatea centrala pentru protectia mediului - Ministerul Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului;
- autoritatea publica teritoriala pentru protectia mediului - agentiile de
protectie a mediului judetene, a municipiului Bucuresti si Administratia
Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" (ARBDD);
- autoritatea centrala de protectie civila - Inspectoratul General pentru
Situatii de Urgenta;
- autoritatea teritoriala de protectie civila - serviciul public comunitar
pentru situatii de urgenta, aflat in subordinea consiliilor judetene si locale,
precum si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti si consiliilor locale
ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
- avarie - eveniment sau incident care nu genereaza efecte majore asupra
sanatatii populatiei si/sau asupra mediului, dar care are potential sa produca
un accident major;
- obiectiv - spatiul care se afla sub controlul titularului activitatii,
unde sunt prezente substante periculoase in una sau in mai multe instalatii,
inclusiv infrastructurile ori activitatile comune sau conexe;
- substanta periculoasa - orice substanta chimica pura, amestec de
substante sau preparate prevazute in partea I din anexa nr. 2 la Hotararea
Guvernului nr. 95/2003 ori care indeplineste criteriile prevazute in partea II
din anexa nr. 2 la aceeasi hotarare si care exista sub forma de materii prime,
produse, produse secundare, reziduuri sau produse intermediare, inclusiv acele
substante despre care exista presupunerea rezonabila ca vor fi generate in
cazul producerii unui accident;
- titularul activitatii - orice persoana fizica sau juridica care
exploateaza ori detine controlul instalatiei/obiectivului sau care este delegata
cu o putere economica decisiva in ceea ce priveste functionarea acestora.
4. Reguli procedurale
4.1. Informarea autoritatilor
In conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului
nr. 95/2003, in cazul producerii unui accident major in care sunt implicate
substante periculoase, care indeplineste cel putin una dintre consecintele
descrise la pct. 4.2, titularul activitatii are obligatia de a informa imediat
autoritatile publice teritoriale cu responsabilitati in domeniile protectiei
civile, protectiei mediului, protectiei muncii, administratiei publice si
sanatatii.
Informarea se va face imediat, atat telefonic, cat si prin elaborarea
imediata sau cel tarziu in timpul saptamanii ce urmeaza accidentului a unui
document denumit in continuare notificare. Acest document trebuie sa cuprinda
cel putin datele si informatiile structurate conform formularului prezentat in
anexa nr. 2.1.
4.2. Evaluarea accidentului
Evaluarea unui accident sau a unei avarii se face pe baza urmatoarelor
criterii:
- prezenta substantelor periculoase - orice incendiu ce conduce la un
accident, la o explozie si/sau la eliberarea accidentala a unei substante
periculoase in cantitati de cel putin 5% din cantitatea relevanta stabilita in coloana
3 a tabelelor nr. 1 si 2 din partea I a anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului
nr. 95/2003;
- vatamarea persoanelor:
a) un deces;
b) ranirea a 6 persoane in interiorul obiectivului si spitalizarea acestora
cel putin pentru 24 de ore;
c) ranirea unei persoane din afara obiectivului si spitalizarea acesteia
cel putin pentru 24 de ore;
- producerea de daune asupra bunurilor imobiliare:
a) producerea de daune asupra unei/unor locuinte din afara obiectivului si
distrugerea acesteia/acestora, creand imposibilitatea de a mai fi
locuita/locuite ca rezultat al accidentului;
b) evacuarea sau sinistrarea unor persoane pentru mai mult de doua ore
(persoane x ore), valoarea calculata trebuie sa fie de cel putin 500;
c) intreruperea serviciilor de furnizare a apei potabile, electricitatii,
gazului sau telecomunicatiilor pentru mai mult de doua ore (persoane x ore) in
cazul in care valoarea rezultata prin multiplicarea numarului de persoane
afectate cu numarul de ore de intrerupere a serviciilor mentionate este de cel
putin 1.000;
- producerea de efecte nocive imediate asupra mediului:
a) daune permanente sau pe termen lung asupra habitatelor terestre:
- 0,5 ha sau mai mult dintr-un habitat cu valoare ecologica ori de conservare,
protejat prin lege;
- 10 ha sau mai mult dintr-un habitat mai extins, incluzand teren
agricol;
b) daune semnificative sau pe termen lung asupra habitatelor de apa
curgatoare sau marine (acolo unde este cazul, in procesul de evaluare a pagubelor
se pot face referiri la legislatia referitoare la substantele si preparatele
chimice periculoase sau la concentratia letala pentru 50% din speciile
reprezentative ale mediului afectat):
- 10 km sau mai mult dintr-un rau sau canal;
- 1 ha sau mai mult dintr-un lac sau iaz;
- 2 ha sau mai mult dintr-o delta;
- 2 ha sau mai mult dintr-o apa costiera sau mare deschisa;
c) daune semnificative aduse unui acvifer sau apelor subterane marine
(acolo unde este cazul, in procesul de evaluare a pagubelor se pot face
referiri la legislatia referitoare la substantele si preparatele chimice
periculoase sau la concentratia letala pentru 50% din speciile reprezentative
ale mediului afectat):
- 1 ha sau mai mult;
- producerea de daune asupra bunurilor:
a) daune aduse bunurilor din cadrul obiectivului, a caror valoare in lei
reprezinta echivalentul a cel putin 0,5 milioane euro;
b) daune aduse unor bunuri din afara obiectivului, a caror valoare in lei
reprezinta echivalentul a cel putin 0,2 milioane euro;
- producerea de daune transfrontiera: orice accident in care este prezenta
o substanta periculoasa si care produce efecte in afara teritoriului national.
5. Responsabilitati
5.1. Responsabilitati ale titularului activitatii
In cazul producerii unui accident major in care sunt implicate substante
periculoase, titularul activitatii are obligatia de a informa imediat
autoritatile publice teritoriale cu responsabilitati in domeniile: protectiei
civile, protectiei mediului, protectiei muncii, administratiei publice si
sanatatii.
Un accident se notifica autoritatilor publice teritoriale si centrale, daca
are cel putin una dintre consecintele prezentate la pct. 4.2.
Se notifica orice accident sau avarie considerata ca prezentand un interes
tehnic special pentru prevenirea accidentelor majore si pentru limitarea
consecintelor acestora, chiar daca nu indeplineste consecintele prezentate la
pct. 4.2.
Titularul activitatii pe platforma caruia s-a produs un accident major are
obligatia de a elabora notificarea si va raspunde de transmiterea acesteia
autoritatilor publice teritoriale de protectie civila si pentru protectia
mediului.
Titularul activitatii are obligatia de a actualiza informatiile prezentate
in notificare in cazul in care cercetarile ulterioare dezvaluie date
suplimentare care modifica informatiile initiale sau concluziile referitoare la
accidentul major produs.
5.2. Responsabilitati ale reprezentantilor autoritatilor publice
Reprezentantii autoritatilor publice teritoriale de protectie civila si
pentru protectia mediului au obligatia de a valida continutul notificarii si de
a comunica titularului activitatii respective observatii cu privire la
corectitudinea sau incorectitudinea acesteia.
Autoritatea centrala pentru protectia mediului, prin autoritatile publice
teritoriale pentru protectia mediului, are obligatia de a urmari:
a) luarea tuturor masurilor de interventie si remediere necesare, urgente,
pe termen mediu sau lung, de catre titularul activitatii;
b) colectarea si verificarea, prin inspectie, a informatiilor necesare
pentru analizarea completa a aspectelor tehnice, organizatorice si manageriale
ale accidentului major;
c) imbunatatirea masurilor preventive viitoare ce se impun, de catre
titularul activitatii.
Autoritatea centrala de protectie civila, prin autoritatile teritoriale de
protectie civila, are obligatia de a urmari:
a) organizarea si conducerea activitatilor de pregatire, prevenire si protectie
a populatiei, bunurilor materiale si a valorilor culturale in cazul producerii
unor accidente majore;
b) participarea cu forte si mijloace la actiunile de limitare si inlaturare
a efectelor in cazul producerii accidentelor majore;
c) luarea masurilor de interventie si remediere necesare, urgente, pe
termen mediu sau lung, de catre titularul activitatii;
d) verificarea si colectarea, prin inspectie, a informatiilor necesare
pentru analizarea completa a aspectelor tehnice, organizatorice si manageriale
ale accidentului major;
e) imbunatatirea masurilor preventive viitoare ce se impun, de catre
titularul activitatii;
f) anuntarea autoritatilor similare din tarile vecine in caz de producere a
unui accident major cu posibile efecte transfrontiere.
6. Inregistrari
Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente
majore in care sunt implicate substante periculoase este obligat sa pastreze un
exemplar original al notificarii transmise autoritatilor publice teritoriale de
protectie civila si pentru protectia mediului. De asemenea, se recomanda
stocarea acestui document si pe suport magnetic.
ANEXA 2.1
NOTIFICARE
a accidentului major produs la data de ..........
1. Elemente de identificare a unitatii economice:
a) denumirea unitatii economice;
b) adresa completa a unitatii economice;
c) numele sau denumirea comerciala a titularului activitatii;
d) sediul social al titularului activitatii, inclusiv adresa completa a
acestuia;
e) numele, prenumele si functia persoanei care administreaza unitatea
economica;
f) profilul de activitate.
2. Caracterizarea accidentului in functie de criteriile prevazute la pct.
4.2 din procedura
3. Circumstantele accidentului:
- locul in care s-a produs accidentul (instalatie, echipament de proces,
sistem de stocare, sistem de compresie, conducte etc.);
- modul de operare in momentul producerii accidentului;
- conditiile meteorologice in timpul producerii accidentului (viteza si
directia vantului, clasa de stabilitate, temperatura si umiditatea aerului,
presiunea atmosferica);
- tipul accidentului (incendiu, explozie, evacuare toxica etc.);
- cauza accidentului (cauza imediata);
- substantele periculoase implicate;
- cantitatile de substante periculoase implicate in accident; daca nu sunt
disponibile informatii precise, pot fi inserate estimari de tipul:
- mai putin de X tone;
- intre X si Y tone;
- mai mult de Y tone.
4. Felul notificarii:
- prima notificare;
- completari si corectari;
- notificare finala.
5. Consecintele accidentului
Evaluarea efectelor asupra:
- persoanelor din interiorul si exteriorul obiectivului;
- bunurilor imobiliare din interiorul si exteriorul obiectivului;
- factorilor de mediu: apa de suprafata, apa subterana, aer si sol.
6. Masuri de atenuare a efectelor accidentului major in interiorul
amplasamentului:
- masuri de interventie si de remediere de prima urgenta adoptate;
- masuri de minimizare a efectelor asupra activitatilor care nu au fost
direct afectate;
- masuri de interventie si/sau de remediere necesare pe termen mediu si
lung (masuri necesare in scopul asigurarii unei restaurari rapide si
corespunzatoare a zonelor afectate, o data cu terminarea urgentei);
- masuri de prevenire a producerii unor accidente similare;
- planificarea timpului pentru implementarea masurilor.
7. Data intocmirii notificarii
- Notificarea a fost intocmita la data de .........
8. Datele de identificare a persoanei care a intocmit notificarea:
- numele, prenumele si functia persoanei care a intocmit notificarea;
semnatura persoanei care a intocmit notificarea;
stampila unitatii economice.