Ordinul Nr.111 din 05.08.2021pentru stabilirea unor aspecte referitoare la constituirea comisiei prevăzute la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat şi la comisia prevăzută la art. 64 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, precum şi pentru aprobarea regulamentelor de organizare şi funcţionare a acestora ACT EMIS DE: Ministerul Afacerilor Interne ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 793 din 18 august 2021
Având în vedere prevederile art. 7 alin. (5) şi art. 19 din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, ţinând cont de dispoziţiile art. 4 alin. (2), art. 17 alin. (2) şi (3) şi ale art. 64 şi 65 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021,în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul afacerilor interne emite următorul ordin: Articolul 1
(1) Comisia prevăzută la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, denumită în continuare Comisia, se desemnează prin dispoziţie a secretarului de stat pentru ordine şi siguranţă publică, în următoarea componenţă:a)preşedinte - un subsecretar de stat; b)câte un membru titular şi un membru supleant din Direcţia generală management operaţional, Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, Direcţia generală management resurse umane, Direcţia generală financiară, Direcţia medicală, Direcţia generală logistică, Direcţia generală juridică, Direcţia Generală de Protecţie Internă, precum şi din unităţile, instituţiile şi structurile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia instituţiilor prefectului, pentru care reprezentarea în cadrul Comisiei se asigură de către Direcţia generală pentru relaţiile cu instituţiile prefectului, Direcţia Generală de Paşapoarte sau, după caz, de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
(2) Membrii titulari ai Comisiei se desemnează din rândul persoanelor care ocupă funcţii de conducere.
(3) La reuniunile Comisiei, membrii titulari sau supleanţi pot fi însoţiţi de specialişti din cadrul structurilor pe care le reprezintă. Articolul 2Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei prevăzute la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, prevăzut în anexa nr. 1. Articolul 3Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de sprijin familial constituite potrivit dispoziţiilor art. 64 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, prevăzut în anexa nr. 2. Articolul 4Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul afacerilor interne, Bogdan Despescu, secretar de stat ANEXA Nr. 1REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a comisiei prevăzute la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat Articolul 1
(1) Comisia este organism operaţional, fără personalitate juridică.
(2) Comisia este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (5) din Legea nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, precum şi cu dispoziţiile art. 4 alin. (2) şi ale art. 17 alin. (2) şi (3) din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, denumite în continuare norme.
(3) Secretariatul comisiei este asigurat de către Direcţia secretariat general. Articolul 2Rolul comisiei este de a stabili dacă evenimentul în urma căruia personalul Ministerului Afacerilor Interne interesat a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice sau a decedat a avut loc pe timpul şi din cauza desfăşurării unor acţiuni militare, misiuni sau operaţii în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 168/2020. Articolul 3
(1) Comisia se întruneşte în maximum 7 zile lucrătoare de la înregistrarea la secretariatul comisiei a cererii persoanei interesate şi a documentaţiei aferente sau a deciziei medicale/certificatului-decizie medicală emise potrivit dispoziţiilor art. 18 din norme, ca urmare a producerii evenimentului în urma căruia personalul a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate sau a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice.
(2) Pe baza documentelor prevăzute la alin. (1), puse la dispoziţie de către secretariatul comisiei, aceasta se convoacă de către preşedinte.
(3) Cu ocazia transmiterii invitaţiei de participare la şedinţa de lucru, secretariatul comisiei comunică structurilor vizate, în copie, documentaţia ce urmează a fi analizată sau informează cu privire la posibilitatea consultării acesteia anterior şedinţei.
(4) Activitatea comisiei se desfăşoară în şedinţe de lucru.
(5) Gestionarea documentelor şi baza materială necesară pentru desfăşurarea şedinţelor se asigură de către secretariatul comisiei. Articolul 4
(1) Dacă, în urma şedinţei de lucru, comisia constată că pentru clarificarea situaţiei analizate sunt necesare informaţii suplimentare sau au fost identificate aspecte care nu pot fi stabilite/clarificate prin raportare la competenţele membrilor săi, preşedintele poate suspenda activitatea comisiei pentru a solicita date suplimentare sau opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau, în cazuri justificate, participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), secretariatul comisiei întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează activitatea în cadrul şedinţei de lucru, motivele care au dus la necesitatea suspendării acesteia şi data stabilită de către preşedintele comisiei pentru reluarea activităţii.
(3) Corespondenţele prin care se solicită date suplimentare, opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru se întocmesc de către secretariatul comisiei şi se transmit sub semnătura preşedintelui comisiei.
(4) Punctele de vedere formulate de către structurile consultate potrivit alin. (1) sau opinia reprezentanţilor acestora exprimată în cadrul şedinţei de lucru a comisiei au caracter consultativ. Articolul 5
(1) Pentru valabilitatea activităţii comisiei, la şedinţele de lucru ale acesteia participă:a)preşedintele; b)membrii desemnaţi din unităţile aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne şi din Direcţia Generală de Protecţie Internă; c)membrul desemnat din unităţile sau instituţiile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne în structura căruia se regăseşte unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă, astfel cum este definită la art. 2 lit. b) din norme; d)membrul desemnat din unităţile sau instituţiile aflate în subordinea sau în cadrul Ministerului Afacerilor Interne în care personalul interesat a fost încadrat pe timpul participării la acţiunea militară, misiunea sau operaţia în urma căruia personalul a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice sau a decedat, dacă acesta diferă de membrul desemnat potrivit lit. c); e)reprezentantul Direcţiei secretariat general.
(2) Condiţia de valabilitate este îndeplinită şi în situaţia în care la activitate participă membrul supleant. Articolul 6În cadrul şedinţelor de lucru, membrii comisiei se pronunţă asupra aspectelor specifice domeniului de competenţă al structurii din care provin. Articolul 7
(1) La încheierea lucrărilor comisiei, concluziile activităţii sunt votate de către preşedinte şi membrii acesteia.
(2) Decizia comisiei cu privire la faptul că evenimentul în urma căruia personalul Ministerului Afacerilor Interne interesat a fost rănit, încadrat în grad de invaliditate, a dobândit afecţiuni fizice şi/sau psihice sau a decedat a avut loc pe timpul şi din cauza desfăşurării unor acţiuni militare, misiuni sau operaţii în sensul art. 2 lit. b) din Legea nr. 168/2020 se ia cu unanimitate de voturi.
(3) Abţinerea de la vot a membrilor sau a preşedintelui nu este permisă.
(4) În situaţia exprimării unui vot negativ, membrii comisiei prezintă argumentele care justifică decizia.
(5) Secretariatul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează opiniile exprimate de membrii comisiei, argumentele prevăzute la alin. (4), după caz, şi decizia acesteia şi îl prezintă, spre semnare, preşedintelui şi membrilor comisiei. Articolul 8
(1) Decizia comisiei se comunică, de către secretariatul acesteia, unităţii Ministerului Afacerilor Interne responsabile, pentru demersuri în consecinţă.
(2) La solicitarea persoanei interesate, unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă îi comunică acesteia care a fost decizia comisiei. Articolul 9Decizia comisiei este obligatorie pentru unităţile Ministerului Afacerilor Interne responsabile. ANEXA Nr. 2REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE a comisiei de sprijin familial prevăzute la art. 64 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021 Articolul 1
(1) Comisia este organism operaţional, fără personalitate juridică.
(2) Comisia este organizată şi funcţionează în conformitate cu prevederile Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat şi ale art. 64 din Normele de aplicare în Ministerul Afacerilor Interne a Legii nr. 168/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului participant la acţiuni militare, misiuni şi operaţii pe teritoriul sau în afara teritoriului statului român şi acordarea unor drepturi acestuia, familiei acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 48/2021, denumite în continuare norme.
(3) Secretariatul comisiei este asigurat de către Direcţia secretariat general. Articolul 2Rolul comisiei este de a analiza solicitările personalului participant şi/sau ale familiilor acestuia şi de a decide cu privire la acordarea măsurilor de sprijin familial. Articolul 3
(1) Comisia se întruneşte după înregistrarea la secretariatul comisiei a cererii persoanei interesate.
(2) Pe baza cererii prevăzute la alin. (1), puse la dispoziţie de către secretariatul comisiei, aceasta se convoacă de către preşedinte.
(3) În situaţia în care cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de documente justificative, cu ocazia transmiterii invitaţiei de participare la şedinţa de lucru, secretariatul comisiei comunică structurilor vizate o copie a acestora sau informează cu privire la posibilitatea consultării documentaţiei anterior şedinţei, după caz.
(4) Activitatea comisiei se desfăşoară în şedinţe de lucru.
(5) Gestionarea documentelor şi baza materială necesară pentru desfăşurarea şedinţelor se asigură de către secretariatul comisiei. Articolul 4
(1) Dacă în urma şedinţei de lucru comisia constată că pentru clarificarea situaţiei analizate sunt necesare informaţii suplimentare sau au fost identificate aspecte care nu pot fi stabilite sau clarificate prin raportare la competenţele membrilor săi, aceasta poate solicita date suplimentare sau opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau, în cazuri justificate, participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), secretariatul comisiei întocmeşte un proces-verbal în care se consemnează activitatea în cadrul şedinţei de lucru, motivele care au dus la necesitatea suspendării acesteia şi data stabilită de către preşedintele comisiei pentru reluarea activităţii.
(3) Corespondenţele prin care se solicită date suplimentare, opinia altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne competente sau participarea unor reprezentanţi ai acestor structuri la următoarea şedinţă de lucru se întocmesc de către secretariatul comisiei şi se transmit sub semnătura preşedintelui acesteia.
(4) Punctele de vedere formulate de către structurile consultate potrivit alin. (1) sau opinia reprezentanţilor acestora exprimată în cadrul şedinţei de lucru a comisiei au caracter consultativ. Articolul 5
(1) Pentru valabilitatea activităţii comisiei, la şedinţele de lucru ale acesteia participă preşedintele, membrii titulari şi reprezentantul Direcţiei secretariat general.
(2) Condiţia de valabilitate este îndeplinită şi în situaţia în care la activitate participă membrul supleant. Articolul 6În cadrul şedinţelor de lucru, membrii comisiei se pronunţă asupra aspectelor specifice domeniului de competenţă al structurii din care provin. Articolul 7
(1) La încheierea lucrărilor comisiei, concluziile activităţii sunt votate de către preşedinte şi membrii acesteia. Hotărârea se ia cu unanimitate de voturi.
(2) Abţinerea de la vot a membrilor sau a preşedintelui nu este permisă.
(3) În situaţia exprimării unui vot negativ, membrii comisiei prezintă argumentele care justifică decizia.
(4) Secretariatul comisiei întocmeşte procesul-verbal în care consemnează opiniile exprimate de membrii acesteia, argumentele prevăzute la alin. (3), după caz, şi hotărârea luată potrivit alin. (1) şi îl prezintă, spre semnare, preşedintelui şi membrilor comisiei. Articolul 8
(1) Hotărârea comisiei se înaintează unităţii Ministerului Afacerilor Interne responsabile, pentru demersuri în consecinţă.
(2) La solicitarea persoanei interesate, unitatea Ministerului Afacerilor Interne responsabilă îi comunică acesteia care a fost hotărârea comisiei. Articolul 9Concluziile comisiei sunt obligatorii pentru unităţile Ministerului Afacerilor Interne responsabile.
|