ORDIN
Nr. 1159 din 30 iulie 2004
pentru aprobarea Instructiunilor privind continutul, forma de prezentare si
structura programelor elaborate de ordonatorii principali de credite in scopul
finantarii unor actiuni sau ansamblu de actiuni
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1100 din 25 noiembrie 2004
In temeiul art. 10 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile
ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 19 si 79 din Legea nr. 500/2002 privind
finantele publice,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Instructiunile privind continutul, forma de prezentare si
structura programelor elaborate de ordonatorii principali de credite in scopul
finantarii unor actiuni sau ansamblu de actiuni, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Ordonatorii principali de credite vor intocmi programele anexe la bugetul
acestora, in baza instructiunilor prevazute la art. 1, incepand cu anul bugetar
2006.
Art. 3
Directia generala de programare bugetara sectoriala si securitate sociala
va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
INSTRUCTIUNI
privind continutul, forma de prezentare si structura programelor elaborate de
ordonatorii principali de credite in scopul finantarii unor actiuni sau
ansamblu de actiuni
1. Legea nr. 500/2002 privind finantele publice prevede la art. 19 ca in
domeniul finantelor publice Ministerul Finantelor Publice are ca atributii si
stabilirea continutului, formei de prezentare si structurii programelor
elaborate de ordonatorii principali de credite.
2. In aplicarea prevederilor mentionate la pct. 1 s-au emis prezentele
instructiuni, care au ca scop final intocmirea programelor care sa reprezinte,
in faza de elaborare a bugetului, instrumentul de luare a deciziei cu privire
la stabilirea prioritatilor din cadrul strategiei sectoriale, iar in faza de
executie bugetara, sa evidentieze eficienta cu care s-au cheltuit fondurile
publice pentru atingerea scopului/tintei care face obiectul programului.
In anexa la prezentele instructiuni este redata macheta unui program, care
trebuie folosita ca model de fiecare ordonator de credite.
3. Ordonatorii principali de credite, pentru elaborarea bugetelor
sectoarelor lor, trebuie sa fie raspunzatori pentru elaborarea, analizarea si
selectarea programelor in cadrul unei limite de cheltuieli generale stabilite
de Guvern.
In functie de sectorul pentru care se elaboreaza un program, evaluarea
eficientei cheltuielilor publice prin prisma eforturilor si a efectelor
acestora se poate realiza prin metode de analiza pe care ordonatorul principal
de credite le considera ca fiind cele mai adecvate pentru programele pe care
intentioneaza sa le finanteze.
4. In intelesul Legii nr. 500/2002 si al prezentelor instructiuni:
a) programul este o actiune sau un ansamblu coerent de actiuni ce se refera
la acelasi ordonator principal de credite, proiectate pentru a realiza un
obiectiv sau un set de obiective definite si pentru care sunt stabiliti
indicatori de program care sa evalueze rezultatele ce vor fi obtinute, in
limitele de finantare aprobate;
b) institutia publica reprezinta denumirea generica ce include Parlamentul,
Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale
administratiei publice, alte autoritati publice, institutii publice autonome,
precum si institutiile din subordinea acestora, indiferent de modul de
finantare a acestora;
c) creditul de angajament aferent unui program este limita maxima a
cheltuielilor ce pot fi angajate in timpul exercitiului bugetar, in limitele
aprobate;
d) creditul bugetar aferent unui program este suma aprobata prin buget,
reprezentand limita maxima pana la care se pot ordonanta si efectua plati in
cursul anului bugetar pentru angajamentele contractate in cursul exercitiului
bugetar si/sau in exercitii anterioare pentru actiuni multianuale;
e) virarea de credite bugetare este operatiunea prin care se diminueaza
creditul bugetar de la o subdiviziune a programului care, in anumite
imprejurari, prezinta disponibilitati si se majoreaza corespunzator o alta
subdiviziune la care fondurile sunt insuficiente, respectandu-se principiile si
dispozitiile legii finantelor publice de efectuare a operatiunilor respective;
f) plata cheltuielilor aferente unui program este faza din procesul
executiei bugetare, reprezentand actul final prin care institutia publica isi
achita obligatiile fata de terti;
g) responsabilul de program este persoana sau compartimentul dintr-o
institutie publica, care raspunde de inscrierea programului in strategia
programului respectiv, de elaborarea si de urmarirea in executie a acestuia;
h) costurile eligibile sunt costurile recunoscute de finantatori, respectiv
finantate din fonduri publice;
i) costurile neeligibile sunt costurile necesare realizarii programului,
respectiv finantate din fonduri private;
j) costul programului este egal cu totalul surselor care participa la
finantarea acestuia.
5. Un program trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) denumirea institutiei publice raspunzatoare de realizarea lui;
b) denumirea;
c) prioritatea;
d) finantatori in parteneriat;
e) o descriere succinta;
f) data de incepere a realizarii;
g) data de inchidere;
h) finantarea:
h.1) costurile totale ale programului:
h.1.1) costurile eligibile;
h.1.2) costurile neeligibile;
h.2) sursele de finantare [cele prevazute la pct. 6 lit. a) - j)];
h.3) rata de finantare (se calculeaza ca raport dintre totalul unei
categorii de fonduri si costurile totale ale programului):
h.3.1) rata de finantare din fonduri publice;
h.3.2) rata de finantare din fonduri private;
i) rezultate asteptate:
i.1) activitati demarate;
i.2) numar de entitati sustinute;
i.3) grupuri de comunitati asistate;
i.4) servicii comunitare sustinute;
i.5) parteneriate infiintate;
i.6) lucrari de ambianta realizate;
i.7) suprafata reabilitata (ha);
i.8) numar de oameni/animale/pasari/plante/localitati/etc. implicate;
i.9) numar de initiative sustinute;
i.10)
...
...
i.n)
j) indicatori de rezultate:
j.1) numar de locuri de munca create;
j.2) numar de locuri de munca pastrate;
j.3) proiecte realizate de comunitatile sustinute;
j.4) initiative realizate de comunitatile sustinute;
j.5) numarul initiativelor comunitatii inca active dupa 2 ani;
j.6) numar de activitati demarate;
j.7)
...
...
j.n)
k) indicatori de eficienta:
k.1) costuri pe activitate demarata/entitate sustinuta/servicii comunitare
asistate/etc.;
k.2) cost pe ha de suprafata reabilitata;
k.3) cost pe loc de munca nou-infiintat/pastrat;
k.4)
...
...
k.n)
6. Finantarea cheltuielilor aferente unui program se realizeaza din:
a) bugetul de stat;
b) bugetul asigurarilor sociale de stat;
c) bugetul asigurarilor pentru somaj;
d) bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;
e) bugetele fondurilor provenite din credite externe contractate sau
garantate de stat si ale caror rambursare, dobanzi si alte costuri se asigura
din fonduri publice;
f) bugetele fondurilor externe nerambursabile;
g) veniturile proprii;
h) donatiile si sponsorizarile acordate potrivit legii;
i) alte resurse atrase de ordonatorii de credite;
j) surse private.
7. Finantarea cheltuielilor aferente unui program:
7.1. din punctul de vedere al surselor poate fi:
7.1.1. simpla - dintr-o singura sursa, respectiv din unul dintre bugetele
sau resursele prevazute la pct. 6 lit. a) - j);
7.1.2. combinata - din doua sau mai multe dintre bugetele si resursele
prevazute la pct. 6 lit. a) - j);
7.2. din punctul de vedere al finantatorului poate fi realizata de:
7.2.1. ordonatorul de credite a carui institutie publica este implicata in
realizarea programului;
7.2.2. ordonatorul de credite a carui institutie publica este implicata in
realizarea programului in colaborare cu alti ordonatori de credite implicati,
daca legea prevede astfel;
7.2.3. ordonatorul de credite a carui institutie publica este implicata in
realizarea programului de colaborare cu organizatii si fundatii, in conditiile
legii;
7.2.4. organizatii si fundatii, in conditiile legii, al caror obiect de
activitate corespunde cu scopul programului.
8. Pentru atingerea scopurilor stabilite prin strategie, un ordonator
principal de credite poate finanta din bugetul propriu unul sau mai multe programe
a caror evaluare financiara insumata poate sa fie mai mica sau cel mult egala
cu nivelul creditelor bugetare prevazute in bugetul sau.
8.1. Un program poate fi:
8.1.1. sectorial, daca are ca scop realizarea unei activitati de catre un
ordonator de credite, care se incadreaza in structura clasificatiei bugetare
functionale, respectiv:
8.1.1.1. paragraf;
8.1.1.2. subcapitol;
8.1.1.3. capitol;
8.1.2. multisectorial, daca are ca scop realizarea:
8.1.2.1. unei activitati de catre un ordonator de credite, care face
obiectul a doua sau mai multor paragrafe, subcapitole sau capitole ale
clasificatiei bugetare functionale, pentru realizarea scopului propus;
8.1.2.2. unei activitati care rezulta din eforturile depuse de 2 sau mai
multi ordonatori de credite, care face obiectul a doua sau mai multor
paragrafe, subcapitole sau capitole ale clasificatiei bugetare functionale,
daca legea prevede astfel.
8.2. Din punctul de vedere al profilului economic, printr-un program se pot
finanta urmatoarele naturi de cheltuieli:
8.2.1. de personal;
8.2.2. materiale si servicii;
8.2.3. subventii;
8.2.4. prime;
8.2.5. transferuri:
8.2.5.1. consolidabile;
8.2.5.2. neconsolidabile;
8.2.6. de capital;
8.2.7. imprumuturi acordate;
8.2.8. rambursari de credite, plati de dobanzi si comisioane la credite.
8.3. Activitatea unui ordonator de credite poate face obiectul unuia sau
mai multor programe care trebuie sa realizeze un obiectiv pe care acesta il are
de indeplinit:
- pentru ca un program sa-si atinga scopul, la nivelul ordonatorilor de
credite acesta poate fi realizat sub forma unuia sau mai multor proiecte;
- pentru realizarea unui proiect se pot stabili una sau mai multe masuri;
- proiectele sau masurile pot face obiectul unei diviziuni a clasificatiei
bugetare functionale.
9. Bugetul unui ordonator de credite poate asigura sursele de finantare
pentru urmatoarele categorii de programe:
9.1. programe-suport pentru functionarea institutiei publice;
9.2. programe ale caror rezultate pot fi urmarite prin indicatori de
eficienta si de rezultate.
10. Modificarea prevederilor bugetare ale unui program.
Prin anexe la legea bugetara anuala se aproba creditele bugetare pentru
fiecare program, precum si detalierea acestora pe naturi de cheltuieli.
Creditele bugetare aprobate pentru un program sunt autorizari pe durata
exercitiului bugetar.
Creditele bugetare aprobate pentru un program nu pot fi utilizate pentru
finantarea altui program.
Creditele bugetare aprobate la o natura de cheltuieli nu pot fi utilizate
pentru finantarea altei naturi de cheltuieli.
Virarile de credite bugetare intre programe se pot efectua in limita unei
cote de 5% din prevederile programului, care urmeaza a se suplimenta cu cel
putin o luna inainte de angajarea cheltuielilor.
Aceste virari se pot efectua incepand cu trimestrul al III-lea al anului
bugetar, cu conditia de a se respecta prevederile Legii nr. 500/2002, ale
legilor bugetare anuale si ale celor de rectificare a acestora.
In cazul in care bugetul unui program s-a suplimentat din Fondul de rezerva
bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat, este interzisa
virarea de credite bugetare de la programul respectiv la alt program.
Virarile de credite bugetare intre naturile de cheltuieli si intre programe
trebuie sa fie temeinic justificate.
Creditele bugetare aprobate pentru un program se modifica numai cu avizul
Ministerului Finantelor Publice, astfel:
A. pe tot parcursul executiei bugetare, de la 1 ianuarie pana la 31
decembrie, in urmatoarele cazuri:
a) suplimentarea bugetului unui ordonator principal de credite, in cazul in
care se suplimenteaza bugetul acestuia din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia
Guvernului pentru finantarea unei actiuni nou-intervenite pe parcursul
executiei bugetare si care are efecte asupra programului;
b) disponibilizarea la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului
a sumelor care pe parcursul executiei bugetare se constata ca se vor economisi;
c) trecerea unei activitati de la un ordonator principal de credite la alt
ordonator principal de credite, trecere ce necesita si transferarea partiala
sau in intregime a unui program;
B. incepand cu trimestrul al III-lea al anului, virarea de credite bugetare
intre bugetele programelor, asa cum prevede Legea nr. 500/2002;
C. cu ocazia rectificarilor bugetare ce se efectueaza pe parcursul
executiei bugetare.
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa este reprodusa in facsimil.
______________________________________________________________________________
| Realizator: | Cod: | (INSTITUTIA PUBLICA) .............
|
|_______________________________|_________|____________________________________|
______________________________________________________________________________
| Denumirea programului: | Cod: | ..................................
|
|_______________________________|_________|____________________________________|
______________________________________________________________________________
| Prioritatea: | ..................................................
|
|_________________________|____________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Parteneri: | ..................................................
|
|_________________________|____________________________________________________|
Descrierea programului:
______________________________________________________________________________
| Programul este destinat sustinerii/dezvoltarii/regenerarii/revitalizarii
|
| ............................................................................
|
| Programul va finaliza lucrarile de ameliorare si imbunatatire a zonelor de
|
| acces si zonelor de interes public din cadrul ..............................
|
| ............................................................................
|
| Programul face parte din categoria programelor de dezvoltare regionala si
|
| este localizat in Regiunea .................................................
|
|______________________________________________________________________________|
________________________________________
| Data inceperii: | ............. 200_ |
|___________________|____________________|
| Data inchiderii: | ............. 200_ |
|___________________|____________________|
Finantare:
Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Anul 200_ si anii anteriori*)
- mii lei -
______________________________________________________________________________
| Costurile | I |Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_| TOTAL
|
| Programului | |program |propuneri|estimari |estimari |estimari |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
| A | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |7=1+...+6|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|Total | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- eligibile | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- neeligibile | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
*) In aceasta coloana se inscriu cheltuielile efectiv realizate pana la
anul de baza al noului proces de elaborare a bugetului.
Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Anul 200_ estimari
- mii lei -
______________________________________________________________________________
| Sursele de |Cod |Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_| I | I | I | TOTAL
|
| finantare |indicator|si anii |program |propuneri| | | |
|
| | |anteriori| | | | | |
|
|I. credite de | | *) | | | | | | |
| angajament | | | | | | | |
|
|II. credite | | | | | | | |
|
| bugetare | | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|7=1+...+6|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|TOTAL - | | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|din care din: | | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL DE STAT | 50.01 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL | | | | | | | | |
|ASIGURARILOR | | | | | | | |
|
|SOCIALE DE STAT | 50.04 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL | | | | | | | |
|
|ASIGURARILOR | | | | | | | |
|
|SOCIALE PENTRU | | | | | | | |
|
|SOMAJ | 50.06 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL | | | | | | | |
|
|FONDULUI | | | | | | | |
|
|NATIONAL UNIC | | | | | | | |
|
|DE ASIGURARI | | | | | | | |
|
|SOCIALE DE | | | | | | | | |
|SANATATE | 50.05 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL | | | | | | | |
|
|FONDURILOR | | | | | | | |
|
|PROVENITE DIN | | | | | | | |
|
|CREDITE EXTERNE | | | | | | | |
|
|SAU GARANTATE | | | | | | | |
|
|DE STAT | 50.14 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL | | | | | | | |
|
|FONDURILOR | | | | | | | |
|
|EXTERNE | | | | | | | |
|
|NERAMBURSABILE | 50.30 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|VENITURI | | | | | | | |
|
|PROPRII | 50.03 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|DONATII SI | | | | | | | |
|
|SPONSORIZARI | | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|ALTE SURSE | | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|SURSE PRIVATE | | | | | | | | |
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
*) In aceasta coloana se inscriu cheltuielile efectiv realizate pana la
anul de baza al noului proces de elaborare a bugetului.
Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Anul 200_ estimari
- mii lei -
______________________________________________________________________________
|Costurile |Cod |Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_| I | I | I | TOTAL
|
|programului |indicator|si anii |program |propuneri| | | |
|
| | |anteriori| | | | | |
|
|I. credite de | | *) | | | | | |
|
| angajament | | | | | | | |
|
|II. credite | | | | | | | |
|
| bugetare | | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|7=1+...+6|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|BUGETUL ....... | 50.. | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Capitolul ..... | ..01 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. curente | ..01 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. de | | | | | | | | |
|personal | ..02 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. materiale| | | | | | | |
|
|si servicii | ..20 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|subventii | ..34 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|prime | ..36 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|transferuri | ..38 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. de | | | | | | | |
|
|capital | ..70 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Imprumuturi | | | | | | | |
|
|acordate | ..79 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Rambursari de | | | | | | | |
|
|credite, plati | | | | | | | |
|
|de dobanzi si | | | | | | | |
|
|comisioane | ..84 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|CREDITE EXTERNE | 50.14 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Capitolul ..... | ..14 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. curente | ..01 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. de | | | | | | | |
|
|personal | ..02 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. materiale| | | | | | | |
|
|si servicii | ..20 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|subventii | ..34 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|prime | ..36 | | | | | | | |
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|transferuri | ..38 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. de | | | | | | | |
|
|capital | ..70 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Imprumuturi | | | | | | | |
|
|acordate | ..79 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Rambursari de | | | | | | | |
|
|credite, plati | | | | | | | |
|
|de dobanzi si | | | | | | | |
|
|comisioane | ..84 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|FONDURI EXTERNE | | | | | | | |
|
|NERAMBURSABILE | 50.30 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Capitolul ......| ..30 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. curente | ..01 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. de | | | | | | | |
|
|personal | ..02 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. materiale| | | | | | | |
|
|si servicii | ..20 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|subventii | ..34 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|prime | ..36 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|transferuri | ..38 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. de | | | | | | | |
|
|capital | ..70 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Imprumuturi | | | | | | | | |
|acordate | ..79 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Rambursari de | | | | | | | |
|
|credite, plati | | | | | | | |
|
|de dobanzi si | | | | | | | |
|
|comisioane | ..84 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|VENITURI PROPRII| 50.08 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Capitolul ......| ..08 | | | | | | | |
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. curente | ..01 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. de | | | | | | | |
|
|personal | ..02 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|chelt. materiale| | | | | | | |
|
|si servicii | ..20 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|subventii | ..34 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|prime | ..36 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|transferuri | ..38 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Chelt. de | | | | | | | |
|
|capital | ..70 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Imprumuturi | | | | | | | |
|
|acordate | ..79 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
|
|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
|Rambursari de | | | | | | | |
|
|credite, plati | | | | | | | |
|
|de dobanzi si | | | | | | | |
|
|comisioane | ..84 | | | | | | |
|
| I.| | | | | | | |
|
| |_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
| II.| | | | | | | |
|
|________________|_________|_________|_________|_________|___|___|___|_________|
*) In aceasta coloana se inscriu cheltuielile efectiv realizate pana la
anul de baza al noului proces de elaborare a bugetului.
Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Anul 200_ si anii anteriori*)
______________________________________________________________________________
| | I |Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_| TOTAL
|
| | |program |propuneri|estimari |estimari |estimari |
|
|___________|______|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
| A | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|7=1+...+6|
|___________|______|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|Rata de |100,0%| 100,0% | 100,0% | 100,0% | 100,0% | 100,0% | 100,0%
|
|finantare | | | | | | |
|
|din: | | | | | | |
|
|___________|______|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|Fonduri | | | | | | |
|
|publice | .... | ....... | ....... | ....... | ....... | ....... | .......
|
|___________|______|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|Fonduri | | | | | | |
|
|private | .... | ....... | ....... | ....... | ....... | ....... | .......
|
|___________|______|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
______________________________________________________________________________
| Rezultate asteptate:
|
|
|
|
|
| Activitati demarate
|
|
|
|
|
| Numar de entitati sustinute
|
|
|
|
|
| Grupuri de comunitati ajustate/asistate
|
|
|
|
|
|______________________________________________________________________________|
Indicatori de fundamentare:
Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Anul 200_ si anii anteriori*)
______________________________________________________________________________
|Indicatori de | I |Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_| TOTAL
|
|eficienta | |program |prevederi|estimari |estimari |estimari |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
| A | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|7=1+...+6|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- costuri pe | | | | | | |
|
|activitate | | | | | | |
|
|demarata/... | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- cost pe ha | | | | | | |
|
|de suprafata | | | | | | |
|
|reabilitata | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- cost pe ... | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|............. | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
*) In aceasta coloana se inscriu cheltuielile efectiv realizate pana la
anul de baza al noului proces de elaborare a bugetului.
Semnificatia coloanei I din tabelul de mai jos este urmatoarea:
I - Anul 200_ si anii anteriori*)
______________________________________________________________________________
|Indicatori de | I |Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_|Anul 200_| TOTAL
|
|rezultate | |program |prevederi|estimari |estimari |estimari |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
| A | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
|7=1+...+6|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- numar de | | | | | | |
|
|locuri noi de | | | | | | |
|
|munca create | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- numar de | | | | | | |
|
|locuri de | | | | | | |
|
|munca pastrate| | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|- proiecte | | | | | | |
|
|realizate de | | | | | | |
|
|comunitatile | | | | | | |
|
|sustinute | | | | | | | |
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
|............. | | | | | | |
|
|______________|___|_________|_________|_________|_________|_________|_________|
*) In aceasta coloana se inscriu cheltuielile efectiv realizate pana la
anul de baza al noului proces de elaborare a bugetului.
Comentarii:
______________________________________________________________________________
| Programul a fost analizat si propus la finantare in anul .........., cand a
|
| reprezentat o prioritate pentru Ministerul
..................................|
| In anul ......... acest program a devenit/a ramas prioritatea nr. ....
pentru|
| minister. Comentarii pentru sustinerea prioritatii:
|
| Ministerul ................................. va realiza acest program pentru
|
| regenerarea/revitalizarea/dezvoltarea ......................................
|
| ............................................................................
|
| Programul intruneste scopul si obiectivele din Programul de Guvernare,
|
| Documentul de pozitie privind negocierea in domeniul .......................
|
| ............................................................................
|
|______________________________________________________________________________|