E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 154 din 24 aprilie 1997

pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 79 din 30 aprilie 1997


SmartCity3


    In temeiul art. 29 alin. (3) din Legea nr. 40/1991 cu privire la salarizarea Presedintelui si Guvernului Romaniei, precum si a personalului Presedintiei, Guvernului si al celorlalte organe ale puterii executive, republicata,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de intai a lunii urmatoare datei publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 498/1993 cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 242 din 11 octombrie 1993, cu modificarile ulterioare, se abroga.

                      PRIM-MINISTRU
                     VICTOR CIORBEA

                           Contrasemneaza:
                           Ministru de stat,
                           ministrul finantelor,
                           Mircea Ciumara

    ANEXA 1

                        NORME METODOLOGICE
privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia

    I. Constituirea fondurilor de stimulare
    1. (1) Fondurile de stimulare se constituie lunar, astfel:
    - prin aplicarea cotei de 15% asupra valorii bunurilor confiscate si valorificate si asupra sumei penalitatilor aplicate si incasate de catre personalul din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia;
    - prin aplicarea unei cote de 7% asupra valorii bunurilor confiscate de alte ministere si de celelalte institutii ale administratiei publice centrale si locale, care, potrivit legii, au acest drept, si valorificate prin aparatul Ministerului Finantelor;
    - prin aplicarea unei cote de 6% asupra penalitatilor date de alte ministere si de celelalte institutii ale administratiei publice centrale si locale, care, potrivit legii, au acest drept, si incasate prin aparatul Ministerului Finantelor.
    (2) In categoria bunurilor confiscate si valorificate se includ toate valorile materiale si banesti (in lei si in valuta) care fac obiectul confiscarii si au fost valorificate potrivit legii, inclusiv cele abandonate in timpul controlului. In aceasta categorie se cuprind si sumele constatate si incasate de organele de control ale Ministerului Finantelor ca incasate necuvenit de agentii economici ca urmare a stabilirii si practicarii unor preturi si tarife gresite sau de monopol, a aplicarii unor cote de adaos comercial si comision nelegale, a recurgerii la practici anticoncurentiale (intelegeri interzise, abuz de pozitie dominanta, nerespectarea reglementarilor privind concentrarile economice si alte acte de concurenta neloiala). Valuta confiscata se evalueaza in lei, la cursul de schimb valutar din ziua virarii contravalorii in lei de catre Banca Nationala a Romaniei.
    (3) Bunurile confiscate reprezentand arme, munitii, echipament militar, produse explozibile si alte bunuri similare vor fi predate si valorificate in conditiile legii; pentru confiscarea acestora nu se constituie fond de stimulare.
    (4) In categoria penalitatilor se includ:
    - majorarile de intarziere, calculate pentru sumele identificate suplimentar, in timpul controlului, peste obligatiile de plata declarate sau stabilite, dupa caz, anterior controlului, de contribuabili, ca datorate bugetului de stat, bugetelor locale si fondurilor speciale, constand in impozite, taxe si alte obligatii legale catre fondurile publice;
    - majorarile de intarziere, stabilite in urma verificarii respectarii termenelor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru achitarea obligatiilor catre bugetul de stat, bugetele locale si fondurile speciale;
    - sumele reprezentand dublarea impozitelor ca urmare a sustragerii de la plata;
    - amenzile aplicate si incasate in conditiile legii;
    - majorarile de intarziere aplicate persoanelor juridice pentru nerespectarea contractelor subsidiare incheiate cu beneficiarii interni pentru derularea imprumuturilor guvernamentale externe.
    2. Cotele utilizate pentru constituirea fondului de stimulare se aplica numai in cazurile in care confiscarile si penalitatile sunt stabilite definitiv si numai daca acestea au fost valorificate si incasate de catre organele autorizate, potrivit reglementarilor legale in vigoare, iar sumele au fost incasate efectiv la bugetul de stat, respectiv la bugetele locale.
    3. Fondul de stimulare se constituie conform pct. 1 de catre:
    a) directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti, din sumele provenite din activitatea proprie (cu reflectarea distincta pe directii) si din cea a unitatilor subordonate si prin retinerea unei cote de 5% din stimulentele aferente bunurilor valorificate de organele fiscale, provenite de la unitatile vamale din raza judetului;
    b) Colegiul Ministerului Finantelor, din sumele provenite din activitatea proprie a directiilor din structura sa si din virarea unei cote de 10% din fondurile de stimulare constituite in cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, potrivit lit. a);
    c) vami, din sumele provenite din activitatea proprie;
    d) directiile regionale vamale, din sumele provenite din activitatea proprie si din virarea unei cote de 10% din fondul constituit la nivelul vamilor din raza de activitate;
    e) Directia generala a vamilor, din virarea unei cote de 20% din fondul constituit la vami si din cel constituit la directiile regionale vamale din sumele provenite din activitatea proprie.

    II. Utilizarea fondurilor de stimulare
    1. Principalele criterii de repartizare pe salariati a stimulentelor:
    - contributia efectiva in activitatea de confiscare si valorificare a bunurilor, de aplicare si incasare de penalitati;
    - contributia personala in identificarea si atragerea de venituri bugetare;
    - contributia la buna organizare si functionare a activitatii proprii, la aplicarea mecanismelor de urmarire a incasarii veniturilor datorate statului;
    - competenta profesionala dovedita si disponibilitatea la sarcini in indeplinirea atributiilor;
    - respectarea ordinii si disciplinei individuale sau in compartimentul de munca pe care il coordoneaza, in cazul functiilor de conducere;
    - contributia personala la introducerea, reglementarea si aplicarea corecta a procedurilor, tehnicilor si nomenclaturii vamale;
    - frecventa, natura, dificultatea si valoarea descoperirilor in activitatea de control financiar, a Garzii financiare si vamala;
    - indeplinirea corecta si la timp a activitatilor programate, calitatea serviciilor prestate, prevenirea si lichidarea debitelor, conducerea corecta si la zi a evidentelor;
    - gradul de periculozitate a actiunilor la care participa;
    - valorificarea in timp cat mai scurt a bunurilor confiscate si nedepasirea coeficientului de perisabilitate admis de norme;
    - incasarea in timp cat mai scurt a penalitatilor aplicate;
    - complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale si capacitatea stabilirii corecte a raspunderii persoanelor vinovate, potrivit legii.
    2. Cuantumul lunar al stimulentelor individuale poate fi de:
    a) cel mult 3 salarii de baza pentru personalul care contribuie la confiscarea de bunuri, la aplicarea si incasarea de penalitati, la identificarea si atragerea de venituri la bugetul de stat, bugetele locale si fondurile speciale, precum si pentru:
    - salariatii care participa efectiv la valorificarea bunurilor confiscate si la incasarea penalitatilor aplicate;
    - personalul Directiei generale a controlului financiar de stat si al directiilor controlului financiar de stat din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat din judete si municipiul Bucuresti, care participa la actiunile de restructurare economica, disciplina financiara, repatriere a valutei si la alte actiuni similare dispuse de conducere;
    - personalul brigazilor mobile din cadrul Directiei de supraveghere si control vamal, care a obtinut rezultate deosebite in activitate;
    - personalul incadrat in alte compartimente decat cele cu atributii de confiscari de bunuri si aplicari de penalitati, care aduce o contributie efectiva in realizarea acestor activitati;
    - personalul de specialitate, inclusiv cel care ocupa functii de conducere, altul decat cel prevazut mai sus, salarizat potrivit anexei nr. 1 cap. I si II si anexei nr. 2 cap. I la Legea nr. 85/1996, fara a se depasi 50% din totalul acestuia incadrat efectiv;
    - persoanele care ocupa functii de demnitari;
    b) cel mult un salariu de baza pentru celalalt personal al ministerului si al unitatilor sale subordonate, inclusiv pentru personalul apartinand Centrului de tehnologie a informatiei financiare, care contribuie la buna desfasurare a activitatii unitatii din care face parte;
    c) pentru contributii exceptionale la identificarea de venituri atrase efectiv la bugetul de stat prin confiscari de bunuri si aplicare de penalitati, conducerea ministerului poate aproba stimulente peste nivelul prevazut la pct. 2 lit. a) de mai sus.
    3. Unitatile in cadrul carora se formeaza fondurile de stimulare:
    a) la nivelul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, prin evidentiere in analitic, pe fiecare directie si unitate subordonata care le-a creat prin efort propriu;
    b) la nivelul Colegiului ministerului, prin evidentierea in analitic, pe fiecare directie care le-a creat prin efort propriu si, separat, din virarile de 10% de la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat.
    Repartizarea pe directii, sectii ale Garzii financiare, celelalte compartimente independente si unitati subordonate a fondurilor de stimulare constituite in conditiile prevazute la pct. 3 lit. a) se face de catre directorul general, la propunerea conducerilor compartimentelor si ale unitatilor subordonate.
    Repartizarea pe directii, directii generale si Garda financiara a fondurilor de stimulare constituite in conditiile prevazute la lit. b) de mai sus se face de catre ministrul finantelor, la propunerea secretarilor de stat.
    4. Aprobarea stimulentelor nominale se face de catre:
    a) primul-ministru, pentru ministrul finantelor;
    b) ministrul finantelor, pentru:
    - secretarii de stat;
    - comisarul general si comisarii generali adjuncti ai Garzii financiare, directorul general si directorii generali adjuncti ai Directiei generale a vamilor, directorii (generali), directorii (generali) adjuncti ai directiilor (generale) din minister, subordonate ministrului finantelor, si consilierii ministrului;
    - directorii (generali), directorii (generali) adjuncti ai celorlalte directii (generale) din minister, la propunerea secretarilor de stat coordonatori;
    - directorul si directorul adjunct tehnic de la Centrul de tehnologie a informatiei financiare, la propunerea directorului general al Directiei generale de studii economico-financiare;
    - celelalte categorii de personal din minister (exclusiv cel apartinand Directiei generale a vamilor), la propunerea directorilor generali si directorilor, respectiv a comisarului general, cu acordul secretarilor de stat coordonatori, dupa caz;
    - directorii generali si directorii generali adjuncti de la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, la propunerea Directiei generale organizare, resurse umane si servicii generale, cu acordul secretarilor de stat;
    - directorii, comisarii sefi de sectie si adjunctii acestora de la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, la propunerea directorului general, cu acordul secretarilor de stat coordonatori si, respectiv, al comisarului general, pentru personalul sectiilor Garzii financiare;
    c) directorii generali ai directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat, pentru:
    - aparatul propriu, exclusiv personalul prevazut la lit. b) liniutele a 6-a si a 7-a, la propunerea conducatorilor de directii, ai sectiilor Garzii financiare si ai compartimentelor independente;
    - directorii administratiilor financiare si adjunctii acestora, sefii circumscriptiilor financiare municipale si personalul perceptiilor rurale;
    d) directorii administratiilor financiare si sefii circumscriptiilor financiare, pentru:
    - personalul din subordine, exclusiv cel prevazut la lit. c) liniuta a 2-a;
    e) directorul general al vamilor, pentru:
    - personalul din aparatul propriu, exclusiv cel prevazut la lit. b) liniuta a 2-a;
    - directorii si directorii adjuncti din cadrul directiilor regionale vamale;
    - sefii de vama si adjunctii acestora, la propunerea directorilor generali adjuncti si a directorilor directiilor regionale vamale;
    f) directorii directiilor regionale vamale, pentru:
    - personalul propriu, exclusiv cel prevazut la lit. e) liniuta a 2-a;
    - personalul vamilor din subordine, la propunerea sefilor acestora si a sefilor de compartimente din cadrul directiilor regionale vamale, dupa caz [exclusiv cel prevazut la pct. 4 lit. e) liniuta a 3-a];
    g) directorul Directiei generale de studii economico-financiare pentru personalul Centrului de tehnologie a informatiei financiare, exclusiv cel prevazut la lit. b) liniuta a 4-a, la propunerea directorului acestei unitati.

    III. Dispozitii finale
    1. Ministrul finantelor poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulare intre unitatile subordonate, precum si intre minister si acestea.
    2. In cazuri temeinic justificate, directorul general al vamilor poate aproba redistribuirea de fonduri de stimulare intre vami si directiile regionale vamale, intre acestea, precum si intre Directia generala a vamilor si unitatile sale subordonate.
    3. Plata stimulentelor aprobate se face, de regula, in cursul fiecarei luni, pentru luna expirata, sau in lunile urmatoare.
    4. Stimulentele atribuite sunt supuse impozitarii, prin cumulare cu celelalte drepturi salariale primite in cursul lunii respective, potrivit legii.
    Stimulentele nu fac parte din salariul de baza, nu se suporta din fondul de salarii, iar asupra lor nu se calculeaza C.A.S., Fondul pentru plata ajutorului de somaj si contributia pentru pensia suplimentara.
    5. Sumele ramase neutilizate la sfarsitul lunii, respectiv al anului, se reporteaza lunar si anual, urmand sa fie utilizate in acelasi scop.
    6. Evidentierea in contabilitate a fondurilor de stimulare se efectueaza potrivit normelor stabilite de Ministerul Finantelor.
    7. Sumele incluse in fondul de stimulare in mod necuvenit, prin nerespectarea reglementarilor legale, vor fi deduse din fondul de stimulare constituit in perioadele urmatoare si vor fi virate la bugetul de stat.
    8. Sumele existente in soldurile fondurilor de stimulare, constituite pana la data intrarii in vigoare a hotararii Guvernului de aprobare a prezentelor norme metodologice, se preiau in noile fonduri de stimulare.
    9. Personalul insarcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul fiecarei unitati apartinand Ministerului Finantelor are obligatia de a verifica corecta constituire si utilizare a fondurilor de stimulare si de a nu permite constituirea si, dupa caz, plata sumelor care nu se incadreaza in norme, informand despre aceasta conducerea ierarhic superioara.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 154/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 154 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 154/1997
Hotărârea 562 1994
pentru modificarea Hotaririi Guvernului nr. 498/1993 cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia, cu modificarile ulterioare
Hotărârea 74 1994
pentru modificarea Hotaririi Guvernului nr. 498/1993 cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia
Hotărârea 498 1993
cu privire la aprobarea Normelor referitoare la constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finantelor si din unitatile subordonate acestuia
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu