ORDIN Nr. 120
din 25 mai 2010
pentru aprobarea
Regulamentului de ordine interioara în directiile generale/directiile
aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 357 din 31 mai 2010
In temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de ordine
interioară în direcţiile generale/direcţiile aparatului central
al Ministerului Administraţiei şi Internelor, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXĂ
REGULAMENT
de ordine interioară în direcţiile
generale/direcţiile aparatului central al Ministerului Administraţiei
şi Internelor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament stabileşte normele
de ordine interioară, principiile şi regulile privind desfăşurarea
activităţilor structurilor organizatorice ale aparatului central al
Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare aparat
central, precum şi relaţiile organizatorice dintre acestea, în
scopul realizării funcţiilor de previziune, planificare, organizare,
coordonare şi control, potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) Structura organizatorică a
aparatului central este stabilită prin hotărâre a Guvernului.
(2) Unitatea organizatorică şi
funcţională de bază în cadrul aparatului central este
direcţia generală/direcţia.
(3) Direcţiile generale/direcţiile din
componenţa aparatului central, denumite în continuare direcţii
generale/direcţii, au competenţa, în domeniile lor de activitate,
de a coordona, controla, îndruma şi răspunde de îndeplinirea
atribuţiilor ministerului, conform prevederilor actelor normative în
vigoare.
(4) Dispunerea direcţiilor
generale/direcţiilor şi responsabilii privind ordinea interioară
fac obiectul anexei care face parte integrantă din prezentul regulament.
Art. 3. - Domeniile de competenţă ale
direcţiilor generale/direcţiilor sunt prevăzute în regulamentele
de organizare şi funcţionare proprii.
Art. 4. - (1) Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor se compune din: funcţionari publici,
funcţionari publici cu statut special - poliţişti, cadre
militare în activitate şi personal contractual.
(2) Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor se supune prevederilor legale care îi
reglementează activitatea.
Art. 5. - (1) Prezentul regulament se aplică
tuturor categoriilor de personal din direcţiile generale/direcţii,
precum şi personalului delegat/detaşat de la alte structuri, elevilor
şi studenţilor care desfăşoară activităţi de
practică în direcţiile generale/direcţii şi, în
părţile care le privesc, tuturor persoanelor care au acces în incinta
acestora.
(2) Dispoziţiile prezentului regulament se
completează cu prevederile actelor normative în vigoare.
(3) In aplicarea prezentului regulament, şefii
unităţilor aparatului central pot emite dispoziţii cu privire la
organizarea şi disciplina muncii.
(4) Prezentul regulament asigură cadrul general
necesar elaborării regulamentelor de ordine interioară la nivelul
tuturor unităţilor ministerului.
CAPITOLUL II
Principiile privind desfăşurarea activităţilor
în direcţiile generale/direcţii
Art. 6. - (1) Pentru realizarea obiectivelor şi
atribuţiilor ce le revin, direcţiile generale/direcţiile
cooperează şi angrenează în acest proces instituţiile
şi structurile aflate în subordinea/coordonarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare M.A.I.
(2) In acelaşi scop, prevăzut la alin. (1),
direcţiile generale/direcţiile colaborează cu celelalte
ministere, cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale şi cu autorităţile administraţiei publice locale,
structurile asociative ale acestora, patronatele şi sindicatele,
asociaţiile şi organizaţiile neguvernamentale, cu alte persoane
juridice, precum şi cu persoanele fizice, în condiţiile
prevăzute de lege.
Art. 7. - Principiile care stau la baza
activităţii direcţiilor generale/direcţiilor sunt:
a) legalitatea - în exercitarea atribuţiilor,
personalul direcţiilor generale/direcţiilor este obligat să
respecte legea, precum şi drepturile şi libertăţile
constituţionale ale persoanelor;
b) nediscriminarea şi echidistanţa - în
îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, personalul direcţiilor
generale/direcţiilor este obligat să aplice prevederile legale în mod
nediferenţiat, fără discriminări pe considerente etnice, de
naţionalitate, rasă, religie, opinie politică, vârstă, sex,
orientare sexuală, avere, origine naţională sau socială ori
considerente de altă natură, decurgând din orice altă
situaţie, acţionând cu imparţialitate şi într-o
manieră echitabilă;
c) disponibilitatea - reprezintă obligaţia
personalului direcţiilor generale/direcţiilor de a acţiona
pentru soluţionarea problemelor de serviciu repartizate de şeful
ierarhic, contribuind permanent la îmbunătăţirea calităţii
şi eficienţei activităţii unităţii din care face
parte;
d) prioritatea interesului public - în îndeplinirea
atribuţiilor funcţionale, personalul direcţiilor
generale/direcţiilor este obligat să respecte şi să
promoveze atributul ce fundamentează activitatea ministerului, respectiv
de a fi permanent în slujba cetăţeanului;
e) profesionalismul - obligaţia personalului
direcţiilor generale/direcţiilor de a cunoaşte şi a aplica
corect şi responsabil, în exercitarea atribuţiilor de serviciu,
prevederile actelor normative în vigoare, cu incidenţă asupra domeniilor
în care îşi desfăşoară activitatea, precum şi de
a-şi dezvolta în mod continuu, prin dobândire de cunoştinţe,
abilităţile profesionale, în vederea obţinerii şi
menţinerii unui standard înalt de calitate a muncii specifice;
f) confidenţialitatea - reprezintă
obligaţia personalului direcţiilor generale/direcţiilor de a
garanta securitatea datelor şi informaţiilor obţinute în
exercitarea autorităţii conferite de lege;
g) transparenţa - activităţile
desfăşurate de unităţile aparatului central, în exercitarea
atribuţiilor de serviciu, sunt publice, în limitele legii şi
implică informarea populaţiei în raporturile stabilite cu societatea
civilă.
CAPITOLUL III
Sistemul de relaţii al unităţilor
aparatului central
Art. 8. - Principalele relaţii la nivelul
aparatului central sunt relaţiile de autoritate, relaţiile de
cooperare/colaborare, relaţiile publice şi relaţiile cu
publicul.
Art. 9. - Relaţiile de autoritate, la nivelul
aparatului central, pot fi ierarhice, funcţionale şi de coordonare.
Art. 10. - (1) Relaţiile ierarhice se stabilesc pe
linie de subordonare nemijlocită între nivelurile ierarhice ale M.A.I.,
între acesta şi eşaloanele subordonate, precum şi între
funcţiile de conducere şi cele de execuţie.
(2) Relaţia ierarhică funcţionează,
cu caracter temporar, şi în situaţia constituirii organelor colective
de lucru, analiză şi decizie.
Art. 11. - (1) Autoritatea funcţională
reprezintă competenţa acordată unei structuri/persoane de a
dispune măsuri obligatorii faţă de celelalte structuri/persoane
care concură la îndeplinirea obiectivelor stabilite.
(2) Relaţiile funcţionale se stabilesc între
două sau mai multe unităţi ale aparatului central sau între
direcţiile generale/direcţiile şi instituţiile şi
structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I., dintre care una are asupra
celeilalte/celorlalte autoritate funcţională, derivată din
domeniul de responsabilitate al acesteia.
Art. 12. - (1) Relaţiile de cooperare
intraministerială se stabilesc între direcţiile
generale/direcţii sau între direcţiile generale/direcţiile
şi instituţiile/structurile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.
(2) Relaţiile de colaborare
interinstituţională/cu societatea civilă se stabilesc, după
caz, între M.A.I. şi celelalte ministere sau alte organe de specialitate
ale administraţiei publice centrale, autorităţi ale
administraţiei publice locale şi structurile asociative ale acestora,
patronate şi organizaţii sindicale reprezentative, asociaţii
şi organizaţii neguvernamentale, precum şi cu alte persoane
juridice şi fizice.
Art. 13. - (1) Relaţiile publice sunt gestionate,
la nivelul aparatului central, de Direcţia informare şi relaţii
publice şi de structurile de informare şi relaţii publice din
cadrul direcţiilor generale/direcţiilor, acolo unde acestea sunt constituite.
(2) Relaţiile publice se realizează prin
asigurarea de către structurile prevăzute la alin. (1) a
relaţiei cu mass-media, prin comunicarea internă, prin comunicarea cu
cetăţenii, prin comunicarea externă, prin comunicarea
internaţională, prin gestionarea crizelor mediatice şi a
imaginii publice a M.A.I.
(3) In situaţiile în care reprezentanţii
mass-mediei solicită personalului M.A.I. care îşi
desfăşoară activitatea în cadrul aparatului central
precizări, declaraţii, interviuri, acesta are obligaţia de a-i
îndruma către structura de specialitate, respectiv Direcţia informare
şi relaţii publice sau, în funcţie de problematica
abordată, către structurile de informare şi relaţii publice
din cadrul direcţiilor generale/direcţiilor, acolo unde acestea sunt
constituite.
(4) Fac excepţie de la prevederile alin. (2)
şi (3) ministrul, secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul
general şi secretarii generali adjuncţi.
(5) Activitatea în domeniul relaţiilor cu
comunitatea presupune informarea oportună şi corectă, prin
mass-media, a societăţii civile cu privire la problemele care pot
afecta viaţa, sănătatea şi liniştea socială a
populaţiei, în scopul formării unei atitudini preventive, dar şi
pentru înţelegerea activităţii M.A.I. şi întărirea
cooperării atât în situaţii de normalitate socială, cât şi
în situaţii de criză.
Art. 14. - (1) Organizarea şi
desfăşurarea comunicării interne revine şefilor
unităţilor aparatului central şi se realizează cu toate
categoriile de personal, în conformitate cu obiectivele prioritare stabilite
şi cu nevoile de informare ale personalului. Comunicarea internă este
o componentă a conducerii, având drept scop informarea celor
interesaţi asupra rezultatului deciziilor, realizând acordul execuţiei
cu obiectivele şi a rezultatelor cu planificarea.
(2) Comunicarea externă urmăreşte
promovarea sistematică, prin presa scrisă şi audiovizuală,
a unor date şi informaţii publice referitoare la activitatea M.A.I.
(3) Comunicarea internaţională are drept scop
promovarea sistematică, prin presa scrisă şi audiovizuală
internaţională, a datelor publice referitoare la activitatea M.A.I.
Art. 15. - (1) Relaţiile cu publicul, la nivelul
conducerii M.A.I. şi al direcţiilor generale/direcţiilor,
asigură relaţionarea instituţiei cu cetăţenii şi
cu organizaţiile legal constituite, prin activităţi de primire,
înregistrare, examinare şi soluţionare a petiţiilor adresate
conducerii ministerului, precum şi prin organizarea activităţii
de primire a cetăţenilor în audienţă.
(2) Activităţile menţionate la alin. (1)
se realizează de Secretariatul General şi de structurile de
relaţii cu publicul din cadrul direcţiilor generale/direcţiilor,
acolo unde acestea sunt constituite.
CAPITOLUL IV
Procesul managerial în cadrul aparatului central
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale
Art. 16. - (1) In sensul prezentului regulament, procesul
managerial reprezintă ansamblul de activităţi prin care
şefii unităţilor aparatului central planifică,
organizează, coordonează şi controlează activitatea
subordonaţilor lor, în scopul realizării obiectivelor propuse, în
condiţii de eficienţă şi de responsabilitate
profesională.
(2) Funcţiile procesului managerial în
direcţiile generale/direcţiile sunt:
a) planificarea, organizarea şi conducerea
activităţilor;
b) coordonarea structurii şi stimularea
personalului;
c) controlul activităţilor;
d) evidenţa şi urmărirea executării
ordinelor şi dispoziţiilor.
SECŢIUNEA a 2-a
Planificarea, organizarea, coordonarea şi
evaluarea activităţilor direcţiilor generale/direcţiilor
Art. 17. - (1) Planificarea, având ca principale
instrumente de cunoaştere diagnoza şi prognoza, reprezintă
alegerea sarcinilor care trebuie îndeplinite pentru realizarea obiectivelor
propuse, prezentarea modului în care trebuie îndeplinite sarcinile şi
precizarea momentului în care trebuie îndeplinite.
(2) Etapele planificării sunt:
a) identificarea şi stabilirea obiectivelor;
b) formularea variantelor de acţiune, pe baza
rezultatelor diagnozelor şi prognozelor;
c) stabilirea priorităţilor;
d) stabilirea etapelor acţiunii planificate;
e) normarea acţiunii corespunzător etapelor;
f) programarea acţiunii;
g) alocarea resurselor.
Art. 18. - (1) Stabilirea şi structurarea
activităţilor pentru îndeplinirea obiectivelor/misiunilor de
către direcţiile generale/direcţii se concretizează în:
a) documente de planificare strategică:
- Strategia naţională de ordine publică;
- Strategia naţională privind accelerarea
dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice;
- Planul strategic al M.A.I. şi planurile
strategice sectoriale, pentru domeniile gestionate de M.A.I.;
- planurile de acţiune anuale, pentru
implementarea strategiilor, a Planului strategic al M.A.I., precum şi a
planurilor strategice sectoriale;
- alte documente de planificare strategică
naţionale/sectoriale;
b) documente de planificare operaţională:
- planurile anuale cu principalele activităţi
ale direcţiilor generale/direcţiilor, întocmite pe baza extraselor
din Planul unic cu principalele activităţi ale M.A.I.;
- planurile semestriale de activităţi ale
direcţiilor generale/direcţiilor;
- notă de sarcini lunare ale direcţiilor
generale/direcţiilor;
- alte documente de planificare operaţională.
(2) Structurile subordonate direcţiilor
generale/direcţiilor şi cele subordonate/în coordonarea M.A.I.
îşi organizează planificarea activităţilor, în funcţie
de specificul fiecăreia, prin metodologii proprii.
Art. 19. - Planurile unice prevăd, în mod expres,
necesarul de fonduri pentru finanţare, pe activităţi şi
perioade de timp.
Art. 20. - Planificarea activităţilor ce
urmează a fi desfăşurate se realizează în limita fondurilor
alocate prin bugetul aprobat de către ordonatorul principal de credite
pentru direcţiile generale/direcţii, pe capitole de cheltuieli.
Art. 21. - Organizarea şi conducerea
direcţiilor generale/direcţiilor sunt activităţi
coordonate, după caz, de ministrul administraţiei şi internelor,
secretarii de stat sau secretarul general, potrivit prevederilor actelor
normative în vigoare.
Art. 22. - Organizarea activităţilor
presupune stabilirea nivelurilor ierarhice, responsabilităţilor
şi/sau sarcinilor fiecărei unităţi a aparatului central.
Art. 23. - Pentru eficientizarea sistemului
informaţional-decizional, creşterea operativităţii în
îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor curente, evitarea omisiunilor
şi/sau distorsionării deciziilor ori perturbării fluxului de
transmitere a datelor şi informaţiilor, se respectă nivelurile
ierarhice.
Art. 24. - Activităţile şi sarcinile ce
revin direcţiilor generale/direcţiilor se stabilesc
corespunzător funcţiilor şi nivelurilor ierarhice şi se
materializează în:
a) ordine şi instrucţiuni ale ministrului
administraţiei şi internelor, care pot avea caracter normativ sau
individual;
b) dispoziţii ale secretarilor de
stat/secretarului general, necesare îndeplinirii atribuţiilor în domeniile
de competenţă;
c) ordin de zi pe M.A.I., emis de Secretariatul
General, cu privire la organizarea şi desfăşurarea
activităţilor la nivelul ministerului;
d) dispoziţia zilnică a şefului
unităţii aparatului central, document emis de către fiecare
director general/director, pentru direcţia generală/direcţia
coordonată, cu privire la organizarea şi desfăşurarea
activităţilor curente în unitate, potrivit actelor normative interne
în domeniu;
e) dispoziţiile şefilor unităţilor
aparatului central, necesare reglementării unor activităţi
punctuale în cadrul acestora, obligatorii pentru personalul din subordine;
f) dispoziţiile şefilor unităţilor
aparatului central, transmise celorlalte direcţii generale/direcţii
şi instituţiilor/structurilor aflate în subordinea/coordonarea
M.A.I., necesare reglementării activităţilor din domeniile de
muncă specifice, emise în temeiul actelor normative în vigoare.
Art. 25. - (1) Activităţile planificate, în a
căror rezolvare sunt implicate mai multe direcţii
generale/direcţii, se organizează de către şeful
unităţii aparatului central cu competenţe în domeniul respectiv,
denumită în continuare direcţie titulară, şi sunt
coordonate, după caz, de secretarul general, de secretarul de stat care
coordonează direcţia titulară sau de persoana desemnată de
acesta.
(2) Direcţia titulară poate colabora
şi cu alte direcţii generale/direcţii, dacă este atins
domeniul de activitate al acestora, cu informarea din timp a
unităţilor respective.
(3) Direcţiile generale/direcţiile
solicitate contribuie la activitatea iniţiată de direcţia
titulară şi preiau din responsabilităţile acesteia,
potrivit competenţelor pe care le au în domeniul respectiv.
(4) Desfăşurarea activităţilor
neplanificate, în a căror rezolvare sunt implicate mai multe direcţii
generale/direcţii, se asigură prin grija directorului
general/directorului direcţiei titulare şi sub coordonarea, după
caz, a secretarului general, respectiv a secretarului de stat care
coordonează direcţia titulară.
Art. 26. - (1) Coordonarea îndeplinirii sarcinilor se
execută de către şefii unităţilor aparatului central
implicate, prin informare reciprocă.
(2) Informarea reciprocă şi colaborarea
dintre direcţiile generale/direcţii se desfăşoară, în
principal, prin:
a) discuţii/convorbiri/consultări;
b) stabilirea procedurilor de lucru şi a
colectivelor;
c) schimb de materiale/documente/informaţii
şi date;
d) clarificarea/eliminarea punctelor de vedere
divergente;
e) analiza rezultatelor parţiale şi finale.
Art. 27. - (1) Pentru problemele ample, a căror
soluţionare necesită o colaborare intensă între mai mulţi
specialişti ai unor domenii, pot fi constituite temporar grupuri de lucru
pe domenii de activitate, programe sau proiecte.
(2) Constituirea grupului de lucru nu afectează
responsabilitatea direcţiilor generale/direcţiilor, în ceea ce
priveşte atribuţiile ce le revin.
Art. 28. - (1) La constituirea unui grup de lucru se
stabilesc: denumirea, compunerea, mandatul, autoritatea şi
competenţele, persoana desemnată coordonator, tipul relaţiilor
de lucru, modul de lucru, durata de funcţionare, locul de
desfăşurare a activităţii, organul de conducere şi
coordonare, finalitatea activităţii.
(2) In compunerea grupurilor de lucru trebuie să
se regăsească personal a cărui competenţă face
obiectul soluţionării problemei, desemnat de către şefii
unităţilor aparatului central.
(3) Personalul desemnat trebuie să aibă
competenţa şi experienţa necesare pentru rezolvarea problemei
stabilite şi să poată gestiona date şi informaţii
specifice.
(4) Conducerea grupului de lucru revine unei persoane
din cadrul direcţiei titulare.
Art. 29. - La fiecare direcţie
generală/direcţie, organizarea, coordonarea activităţilor
şi analiza eficienţei îndeplinirii sarcinilor se realizează
după cum urmează:
a) şefii unităţilor aparatului central
organizează săptămânal, împreună cu adjuncţii,
activitatea pentru intervalul următor, în cadrul şedinţelor de
lucru. Problemele dezbătute şi măsurile stabilite în aceste
şedinţe se pot consemna în Registrul cu procese-verbale ale
şedinţelor de lucru, de regulă prin grija structurii de
secretariat a unităţii;
b) şefii serviciilor şi birourilor din
cadrul direcţiilor generale/direcţiilor îşi organizează
activitatea pentru propria structură, săptămânal, de regulă
după stabilirea priorităţilor de către şeful ierarhic;
c) activităţile individuale se
organizează, zilnic, la începutul programului, pentru ziua curentă,
sau la sfârşitul programului, pentru ziua următoare;
d) direcţiile generale/direcţiile care
organizează şi desfăşoară inspecţii şi
controale, precum şi alte acţiuni complexe, care angajează mai
multe forţe, îşi detaliază activităţile, de
regulă, în ultima săptămână a fiecărei luni, pentru
luna următoare.
Art. 30. - (1) Comisiile pe domenii de activitate se
constituie la ordinul şi cu aprobarea ministrului administraţiei
şi internelor sau a înlocuitorului legal al acestuia şi
funcţionează pe baza ordinelor acestuia.
(2) Comisiile se constituie numai pentru rezolvarea problemelor
deosebit de importante şi complexe, care excedează
competenţelor/atribuţiilor unei direcţii generale/direcţii.
Art. 31. - Constituirea comisiilor se face cu
respectarea următoarelor reguli:
a) problematica să fie limitată temporar
şi corespunzător din punctul de vedere al complexităţii,
astfel încât să se evite depăşirea competenţelor membrilor
comisiei;
b) selecţia specialiştilor să vizeze,
după caz, şi cuprinderea domeniilor conexe celui în a cărui
sferă se află problema de rezolvat;
c) eliberarea, totală sau parţială, a
membrilor comisiei de obligaţiile de serviciu curente sau cel puţin
acordarea de prioritate colaborării în cadrul comisiei, faţă de
celelalte activităţi;
d) participarea fiecărui membru la rezolvarea
problemelor în ansamblu;
e) obligaţia tuturor direcţiilor
generale/direcţiilor de a sprijini activitatea comisiei, prin punerea la
dispoziţie a documentelor şi datelor solicitate;
f) obligaţia preşedintelui comisiei de a
prezenta rezultatele, nemijlocit, conducerii M.A.I.;
g) asigurarea spaţiilor de lucru şi a
sprijinului logistic necesar.
Art. 32. - Verificarea semestrială şi
anuală a pregătirii continue a personalului din direcţiile
generale/direcţii, precum şi evidenţa rezultatelor se
desfăşoară/se ţine potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 33. - Evaluarea rezultatelor
activităţilor desfăşurate de direcţiile
generale/direcţii se realizează, pe niveluri ierarhice şi pe
domenii de responsabilitate, anual şi semestrial, prin verificare, control,
analize, comparaţii şi observare personală.
Art. 34. - (1) Bilanţul anual al M.A.I. este
precedat de bilanţurile anuale ale direcţiilor
generale/direcţiilor, instituţiilor şi structurilor aflate în
subordinea/coordonarea ministerului.
(2) Bilanţurile anuale ale direcţiilor
generale/direcţiilor, desfăşurate de regulă în luna
ianuarie, sunt precedate de bilanţurile instituţiilor şi
structurilor aflate în subordinea/ coordonarea M.A.I., care se
desfăşoară, de asemenea, anual.
SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea şi mecanismul decizional în
direcţiile generale/direcţii
Art. 35. - (1) Conducerea M.A.I. se exercită de
către ministru.
(2) In absenţa ministrului administraţiei
şi internelor, conducerea ministerului se exercită de către
persoana desemnată prin ordin al acestuia.
(3) Ministrul administraţiei şi internelor
răspunde de întreaga activitate a M.A.I. în faţa Guvernului, precum
şi, în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului,
şi reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi
publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din
străinătate, precum şi în justiţie.
(4) Secretarii de stat şi secretarul general
răspund de organizarea şi conducerea activităţii
structurilor coordonate, potrivit atribuţiilor şi competenţelor
stabilite prin actele normative în vigoare.
Art. 36. - Direcţiile generale/direcţiile
coordonează, controlează şi monitorizează, potrivit
competenţelor în domeniul de activitate, modul de aplicare a prevederilor
legale de către direcţiile generale/direcţii şi
instituţiile/structurile aflate în coordonarea/subordonarea M.A.I.
Art. 37. - (1) In sensul prezentului ordin, conducerea
reprezintă ansamblul activităţilor prin care persoanele cu
funcţii de conducere asigură coordonarea activităţii
personalului subordonat, în sensul şi cu scopul realizării obiectivelor
stabilite la nivelul organizaţiei.
(2) Cerinţele conducerii constau în:
cunoaşterea situaţiei existente în domeniul de competenţă;
identificarea formelor, metodelor, tehnicilor, procedeelor, procedurilor
şi mijloacelor optime de acţiune; identificarea
modalităţilor optime de motivare a personalului.
(3) Metoda de conducere este maniera prin care
persoanele cu funcţii de conducere desfăşoară procesul de
conducere, transformând, prin decizii, informaţiile în acţiuni, în
scopul creşterii eficienţei/operativităţii acţiunilor,
în vederea îndeplinirii atribuţiilor din competenţă.
Art. 38. - Decizia şefului ierarhic, ca
esenţă a atributului de conducere, trebuie să îndeplinească
următoarele condiţii:
a) să fie legală;
b) să fie emisă în baza unei autorităţi
instituţionale;
c) să fie emisă în timp optim;
d) să asigure condiţiile care fac
posibilă executarea ei.
Art. 39. - (1) Fundamentarea deciziilor conducerii
ministerului se realizează de către şefii unităţilor
aparatului central, potrivit competenţelor şi domeniilor de
responsabilitate.
(2) In funcţie de problematica abordată,
procesul de fundamentare a deciziilor presupune şi consultarea
instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/coordonarea
M.A.I., a ministerelor sau a altor organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale, precum şi a autorităţilor
administraţiei publice locale, a structurilor asociative ale acestora, a
patronatelor şi organizaţiilor sindicale reprezentative, a
asociaţiilor şi organizaţiilor neguvernamentale, a altor persoane
juridice, precum şi a persoanelor fizice, în condiţiile
prevăzute de lege.
Art. 40. - Fundamentarea deciziilor şefilor
unităţilor aparatului central se realizează de către
adjuncţii acestora, şefii de servicii/birouri, subordonaţi,
precum şi de către grupurile de lucru anume desemnate, potrivit
competenţelor şi domeniilor de responsabilitate.
Art. 41. - Persoanele cu funcţii de conducere pot
atribui temporar, prin delegare de competenţă, îndeplinirea
atribuţiilor ce le revin unor persoane subordonate ierarhic.
Art. 42. - Controlul îndeplinirii prevederilor
prezentului regulament se realizează, după caz, de către
persoanele cu funcţii de conducere, fiecare pentru componenta pe care o
coordonează, respectiv de către structurile cu atribuţii şi
competenţe de control, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
SECŢIUNEA a 4-a
Evidenţa, păstrarea şi manipularea
ordinelor şi dispoziţiilor cu caracter normativ sau individual,
precum şi a protocoalelor de cooperare/colaborare interministerială
în direcţiile generale/direcţii
Art. 43. - (1) La nivelul fiecărei
unităţi a aparatului central se constituie registre pe suport hârtie
şi/sau registre electronice, ce au drept scop urmărirea etapelor de
elaborare, difuzare şi raportare a punerii în aplicare a prevederilor
ordinelor şi dispoziţiilor cu caracter normativ sau individual emise
de ministrul administraţiei şi internelor.
(2) Evidenţa ordinelor şi dispoziţiilor
cu caracter normativ sau individual emise de ministrul administraţiei
şi internelor se realizează de Direcţia juridică, iar
păstrarea şi manipularea acestora se realizează prin:
a) compartimentele registratură, secretariat -
planificare/ similare din cadrul direcţiilor generale/direcţiilor,
pentru cele adresate acestora;
b) birourile documente clasificate/similare sau
printr-un ofiţer anume desemnat, pentru cele adresate şefilor
unităţilor aparatului central.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2),
evidenţa ordinelor şi dispoziţiilor de gestiune a resurselor
umane se realizează de Direcţia generală resurse umane, iar a
ordinelor pe linie de management organizatoric se realizează de
Direcţia generală management operaţional.
(4) Evidenţa dispoziţiilor secretarilor de
stat/secretarului general se realizează, pentru fiecare secretar de stat
sau pentru secretarul general, printr-un registru unic, instituit în acest
scop, după caz, la cabinetul demnitarului/înaltului funcţionar public
sau la o direcţie generală/direcţie desemnată dintre cele
aflate în coordonarea acestuia.
(5) Evidenţa dispoziţiilor comune ale
secretarilor de stat/secretarului general se realizează prin registrul
unic instituit la cabinetul demnitarului/înaltului funcţionar public în a
cărui subordine se află direcţia generală/direcţia iniţiatoare.
(6) Difuzarea dispoziţiilor secretarilor de
stat/secretarului general se realizează de către structura
iniţiatoare sau de către structura nominalizată, în
conţinut, în acest scop.
(7) Protocoalele de colaborare interministerială
se păstrează la direcţiile generale/direcţiile
iniţiatoare, iar un exemplar la Direcţia juridică.
(8) Evidenţa acordurilor colective şi a
contractelor colective de muncă încheiate la nivelul M.A.I. se
realizează de Direcţia juridică.
CAPITOLUL V
Desfăşurarea activităţilor în
direcţiile generale/direcţii
SECŢIUNEA 1
Programul de lucru
Art. 44. - (1) Programul de lucru în direcţiile
generale/direcţii se organizează potrivit prevederilor Ordinului
ministrului administraţiei şi internelor nr. 703/2009 privind
stabilirea programului de lucru în Ministerul Administraţiei şi
Internelor.
(2) In direcţiile generale/direcţiile în care
programul de lucru nu poate fi desfăşurat în intervalul 8,00-16,00,
conform Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.
703/2009, acesta este organizat, prin dispoziţia directorilor
generali/directorilor direcţiilor generale respective, cu consultarea,
după caz, a Corpului Naţional al Poliţiştilor şi a
altor asociaţii profesionale legal constituite, precum şi a
organizaţiilor sindicale reprezentative, cu respectarea prevederilor
legislaţiei în vigoare.
(3) Prin excepţie, pentru desfăşurarea
unor activităţi temporare cu caracter specific, şefii
unităţilor aparatului central pot organiza, fără
consultarea asociaţiilor cu caracter profesional şi a
organizaţiilor sindicale reprezentative, programul de lucru în alt
interval orar, cu obligaţia de a asigura corespunzător compensarea cu
timp liber.
(4) Programul de lucru al compartimentelor care
desfăşoară activităţi cu publicul se stabileşte
de către şeful unităţii aparatului central, în raport cu
amploarea activităţii, asigurându-se personalului respectarea
programului de lucru legal şi repartizarea corespunzătoare a
volumului de muncă.
(5) Programul de lucru al personalului care
execută serviciu operativ 24 din 24 de ore în Centrul operaţional de
comandă din cadrul Centrului Naţional de Conducere a Acţiunilor
de Ordine Publică se stabileşte prin dispoziţie a directorului
general al Direcţiei generale management operaţional.
(6) Programul de lucru al personalului care
execută serviciu operativ 24 din 24 de ore în cadrul Centrului
naţional SIS şi al Staţiei operative centrale pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei se stabileşte prin
dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei.
Art. 45. - (1) In situaţii de protecţie
civilă, tulburări de amploare ale ordinii şi siguranţei
publice ori alte asemenea evenimente, la instituirea stării de
urgenţă sau a stării de asediu, la declararea mobilizării
şi la război, la alarmarea unităţii, personalul
direcţiilor generale/direcţiilor din categoria funcţionarilor
publici cu statut special - poliţişti şi a cadrelor militare,
aflat în Garnizoana Bucureşti, este obligat, potrivit prevederilor legale
în vigoare, să se prezinte de îndată la unitatea din care face parte.
(2) In cazul producerii vreuneia dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), funcţionarii publici cu statut special -
poliţişti şi cadrele militare din direcţiile
generale/direcţii, din categoriile prevăzute la alin. (1), care se
află într-o altă localitate, se prezintă în cel mai scurt timp
la cea mai apropiată unitate a M.A.I. şi iau legătura cu
direcţia generală/direcţia din care face parte.
(3) In cazul producerii vreuneia dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), funcţionarii publici cu statut special -
poliţişti şi cadrele militare din direcţiile
generale/direcţiile care se află în străinătate se supun
regulilor stabilite în cadrul misiunii internaţionale respective.
(4) In situaţiile prevăzute la alin. (1),
funcţionarii publici şi personalul contractual din direcţiile
generale/direcţii acţionează potrivit atribuţiilor
stabilite de legislaţia în vigoare şi în baza planurilor de
creştere a capacităţii operaţionale/intervenţie/
alertare/anunţare, după caz, elaborate la nivelul fiecărei
unităţi a aparatului central.
Art. 46. - (1) Şeful unităţii aparatului
central poate dispune reducerea programului de lucru în perioadele cu
temperaturi extreme şi în alte condiţii prevăzute de actele
normative în vigoare.
(2) Programul de lucru pentru personalul
direcţiilor generale/direcţiilor, detaşat în afara M.A.I., se
stabileşte de către şeful structurii unde acesta este
detaşat.
(3) Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor delegat îşi desfăşoară
activitatea conform programului de lucru al structurii la care este delegat.
Art. 47. - (1) In situaţii neprevăzute, care
impun desfăşurarea de activităţi peste durata programului
de lucru, şeful unităţii aparatului central poate dispune în
scris, cu justificarea temeinică a hotărârii sale şi în condiţiile
prevăzute de prevederile legale în vigoare, efectuarea de ore
suplimentare.
(2) Sarcinile care presupun desfăşurarea de
activităţi după încheierea programului de lucru şi cele
care necesită chemarea personalului direcţiilor
generale/direcţiilor la serviciu, de la domiciliu, din timpul liber al
acestuia, se îndeplinesc în condiţiile alin. (1), cu respectarea
prevederilor art. 44 alin. (3).
Art. 48. - (1) Orele de serviciu prestate de personalul
direcţiilor generale/direcţiilor peste durata programului de lucru se
consideră ore suplimentare şi se plătesc sau se compensează
cu timp liber corespunzător, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Orele de serviciu prestate de personalul
direcţiilor generale/direcţiilor în zilele libere sau pe timpul
sărbătorilor legale stabilite potrivit legii se consideră ore
suplimentare şi se plătesc sau se compensează cu timp liber
corespunzător, conform dispoziţiilor legale în vigoare.
Art. 49. - (1) Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor care, din motive întemeiate, întârzie sau
absentează de la serviciu este obligat să anunţe imediat
şeful nemijlocit.
(2) Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor poate părăsi locul de muncă, în timpul
programului, în situaţii temeinic justificate, numai cu acordul
şefului nemijlocit, în condiţiile prevăzute de actele normative
în vigoare.
Art. 50. - (1) Pentru personalul direcţiilor
generale/direcţiilor care desfăşoară activitatea în
schimburi, precum şi pentru cei care desfăşoară
activităţi operative se asigură, în cursul unei luni, cel
puţin un repaus săptămânal, sâmbăta şi duminica, în
zile consecutive.
(2) Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor aflat în timpul liber, după efectuarea
serviciului nu participă la executarea şedinţelor de tragere cu
armamentul din dotare, la activităţile de pregătire fizică,
la analize profesionale sau la orice alte activităţi, exceptând
situaţiile în care neparticiparea la aceste activităţi ar face
imposibilă evaluarea acestuia.
(3) Pentru participarea la astfel de
activităţi din timpul liber, personalului direcţiilor
generale/direcţiilor i se acordă compensarea în mod
corespunzător, cu timp liber sau cu plata orelor suplimentare.
(4) Munca de noapte se prestează de către
personalul direcţiilor generale/direcţiilor, în limitele şi cu
acordarea drepturilor compensatorii prevăzute de lege.
Art. 51. - Orele efectuate în scopul asigurării
serviciului de permanenţă se compensează prin acordarea de timp
liber corespunzător, în zilele imediat următoare, iar când nu este
posibil, şeful unităţii aparatului central, pe baza unei
planificări, acordă zilele de recuperare în următoarele 60 de
zile lucrătoare.
SECŢIUNEA a 2-a
Reguli privind asigurarea spaţiilor
direcţiilor generale/direcţiilor, în afara programului de lucru
Art. 52. - (1) La terminarea programului de lucru,
uşile încăperilor se încuie, iar în condiţiile în care se
deţin documente clasificate, uşile se încuie şi se
sigilează.
(2) Un rând de chei de la uşile încăperilor
se păstrează la panoul instalat, după caz, fie în camera
ofiţerului de serviciu pe unitate, fie în anticamera cabinetului
şefului unităţii aparatului central.
(3) Un rând de chei de la fişetele personalului
unităţii aparatului central se păstrează în fişetul
şefului de serviciu/birou, iar un rând de chei de la fişetele
şefilor de serviciu/birou se păstrează la ofiţerul de
serviciu pe unitate, după caz.
(4) Un rând de chei de la încăperile din care se
asigură serviciul de permanenţă de la fiecare direcţie
generală/direcţie se păstrează la ofiţerul de serviciu
principal pe M.A.I., în cutie sigilată. Ridicarea acestor chei se
consemnează într-un registru destinat acestui scop.
(5) Un rând de chei de la uşile de acces la
subsolurile şi terasele sediilor aparatului central se
păstrează, în cutie sigilată, după caz, la subunitatea de
jandarmi sau la personalul specializat care asigură paza şi
protecţia sediilor. Ridicarea acestor chei se consemnează într-un
registru destinat acestui scop.
(6) Un rând de chei de la cabinetele demnitarilor
şi de la sălile de şedinţe se păstrează la
ofiţerul de serviciu principal pe M.A.I., în cutie sigilată.
Art. 53. - (1) Deschiderea fişetelor personalului
unităţii aparatului central, respectiv a şefilor de
servicii/birouri, în lipsa acestora, se realizează de către o comisie
numită de şeful unităţii aparatului central sau de
înlocuitorul acestuia şi se evidenţiază prin încheierea unui
proces-verbal. Procesul-verbal se întocmeşte în două exemplare,
dintre care unul se înaintează compartimentului secretariat din cadrul
unităţii aparatului central, pentru luarea acestuia în
evidenţă, iar celălalt este lăsat în fişetul care a
fost deschis.
(2) In direcţiile generale/direcţiile în care
este instituit serviciul de zi pe unitate, deschiderea fişetului se
consemnează şi de către ofiţerul de serviciu pe unitate, în
procesul-verbal de predare-primire a serviciului de zi pe unitate.
Art. 54. - (1) In afara orelor de program, accesul în
spaţiile direcţiilor generale/direcţiilor se face numai cu
aprobarea conducerii unităţii aparatului central respective sau,
după caz, după anunţarea ofiţerului de serviciu pe
unitate/minister şi consemnarea în registrul de evidenţă a
intrărilor/ieşirilor în/din direcţia
generală/direcţie, în afara programului de lucru, de către
personalul care asigură serviciul de permanenţă pe unitate.
(2) In situaţia semnalării accesului
nepermis în spaţiile direcţiilor generale/direcţiilor, în afara
orelor de program, persoana care asigură serviciul de permanenţă
pe unitate/ofiţerul de serviciu principal pe M.A.I. dispune măsurile
necesare ce se impun în astfel de situaţii, potrivit competenţelor.
(3) Nicio persoană fizică sau
reprezentanţii altor autorităţi nu poate/pot pătrunde în
încăperile din sediile aparatului central, sub niciun motiv, în afara
orelor de program, fără acordul prealabil al ministrului
administraţiei şi internelor/persoanei desemnate la conducerea
ministerului, în conformitate cu dispoziţiile legale.
(4) In cazul producerii unor situaţii de
urgenţă - incendii, inundaţii, cutremure, epidemii, în afara
orelor de program, persoana care asigură serviciul de permanenţă
pe unitate/ofiţerul de serviciu principal pe M.A.I. ia măsuri pentru
realizarea intervenţiei în situaţii de urgentă potrivit
prevederilor art. 72 alin. (5).
SECŢIUNEA a 3-a
Modul de promovare şi de transmitere a
documentelor la nivelul aparatului central
Art. 55. - (1) Primirea, evidenţa, trierea,
repartizarea, urmărirea soluţionării, multiplicarea,
manipularea, selecţionarea, păstrarea şi arhivarea documentelor
adresate conducerii M.A.I. se realizează de Secretariatul General, iar la
nivelul direcţiilor generale/direcţiilor, de serviciile/birourile de
profil.
(2) Forma şi modul de promovare şi
transmitere a documentelor adresate conducerii M.A.I. se realizează
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 56. - Atunci când documentele adresate conducerii
M.A.I. conţin informaţii clasificate, activitatea prevăzută
la art. 55 se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare
privind protecţia informaţiilor clasificate.
Art. 57. - (1) Transmiterea urgentă, utilizând
mijloace tehnice de comunicaţii, a unor documente între direcţiile
generale/direcţii sau către alte structuri M.A.I. se realizează
şi prin Staţia operativă centrală pentru comunicaţii
şi legături cifrate din cadrul Direcţiei generale pentru
comunicaţii şi tehnologia informaţiei.
(2) Transmiterea documentelor, prin personalul din
cadrul secretariatelor/cabinetelor proprii sau din structura de securitate a
unităţii aparatului central, se face cu respectarea prevederilor
legale în vigoare privind transportul corespondenţei.
(3) Documentele pot fi prezentate, pentru transmitere,
atât în forma tipărită, cât şi în format electronic.
SECŢIUNEA a 4-a
Desfăşurarea audienţelor
Art. 58. - (1) Pentru probleme personale, care nu pot
fi soluţionate la nivelul unităţii aparatului central din care
face parte, personalul M.A.I. poate solicita, prin cerere scrisă/raport
scris, pe cale ierarhică, înscrierea în audienţă, după caz,
la ministrul administraţiei şi internelor, la secretarul general sau
la secretarii de stat care coordonează direcţia
generală/direcţia respectivă.
(2) Primirea în audienţă prevăzută
la alin. (1) se planifică prin Secretariatul General.
(3) Conducerea M.A.I. acordă audienţe
şi personalului din afara direcţiilor generale/direcţiilor,
precum şi persoanelor care nu fac parte din personalul ministerului, pe
baza planificării realizate de Serviciul relaţii cu publicul din
cadrul Secretariatului General.
(4) Primirea cetăţenilor în
audienţă la conducerea M.A.I. se face în zilele lucrătoare ale
săptămânii şi la orele stabilite pentru aceste
activităţi, prin Secretariatul General ori prin cabinetele
persoanelor cărora le sunt adresate petiţiile.
(5) Primirea în audienţă la şefii
unităţilor aparatului central se solicită prin serviciile/birourile
secretariat din cadrul acestora sau prin compartimentele de relaţii cu
publicul, acolo unde acestea sunt constituite.
Art. 59. - Persoanele din afara direcţiilor
generale/direcţiilor planificate a fi primite în audienţă
trebuie însoţite permanent de personal anume desemnat la persoana pentru
care s-a dat aprobarea, precum şi de la aceasta până la ieşirea
din obiectiv.
Art. 60. - Programul pentru primirea în
audienţă la conducerea M.A.I. se afişează la sediul
Serviciului relaţii cu publicul din cadrul Secretariatului General, iar
pentru primirea în audienţă la conducerea direcţiilor
generale/direcţiilor, acesta se afişează fie la sediul
compartimentelor de secretariat din cadrul acestora, fie la cel al
compartimentelor de relaţii cu publicul, la direcţiile
generale/direcţiile unde acestea sunt constituite.
SECŢIUNEA a 5-a
Portul ţinutei
Art. 61. - (1) In sediile direcţiilor
generale/direcţiilor, în timpul programului de lucru, poliţiştii
şi cadrele militare îşi desfăşoară activitatea în
uniformă sau în ţinută civilă, în condiţiile stabilite
prin reglementările interne în vigoare.
(2) Ţinuta funcţionarilor publici şi a
personalului contractual trebuie să fie decentă.
Art. 62. - La activităţile de protocol
şi la festivităţi, ţinuta se stabileşte de către
persoana care conduce activitatea şi care are în responsabilitate şi
organizarea evenimentului.
SECŢIUNEA a 6-a
Concedii şi învoiri
Art. 63. -Acordarea concediilor şi învoirilor
personalului direcţiilor generale/direcţiilor se realizează
potrivit prevederilor legale în vigoare.
Art. 64. - (1) La plecarea în concediul de odihnă/
suplimentar, pe baza planificării aprobate de conducerea direcţiei
generale/direcţiei, structura de secretariat a fiecărei direcţii
generale/direcţii eliberează, numai pentru poliţişti
şi cadre militare, pe baza cererii/raportului acestora, ordin de serviciu.
(2) In cererea/raportul
prevăzută/prevăzut la alin. (1), care se avizează de
către şeful nemijlocit ai solicitantului şi se aprobă de
către adjunctul şefului unităţii aparatului central,
poliţiştii şi cadrele militare sunt obligaţi să
prezinte situaţia lucrărilor rămase nesoluţionate, în
vederea redistribuirii acestora.
(3) Pentru celelalte categorii de personal, plecarea
în concediu se realizează, potrivit planificării aprobate de
conducerea direcţiei generale/direcţiei, pe bază de cerere,
avizată de către şeful nemijlocit al solicitantului şi
aprobată de către adjunctul şefului unităţii
aparatului central, iar sarcinile de serviciu se redistribuie.
(4) In cazul în care o anumită situaţie
determină plecarea în concediu în afara planificării, angajatul
menţionează aceasta în raport/cerere.
Art. 65. - (1) Situaţiile cu prezenţa şi
răspândirile personalului se păstrează la structura de
secretariat/similară a fiecărei unităţi a aparatului
central, iar mişcările zilnice ale personalului, astfel cum sunt
definite în reglementările interne în vigoare, se consemnează în
dispoziţia zilnică a şefului unităţii aparatului
central.
(2) Invoirile pentru mai mult de o zi de lucru se
aprobă de şeful unităţii aparatului central şi se
consemnează în dispoziţia zilnică a şefului
unităţii aparatului central.
Art. 66. - La nivelul fiecărei unităţi a
aparatului central se ţine evidenţa lunară şi anuală a
concediilor şi învoirilor acordate personalului, respectiv a zilelor de
misiune efectuate.
CAPITOLUL VI
Serviciul de permanenţă, accesul, paza
şi intervenţia în direcţiile generale/direcţii
SECŢIUNEA 1
Serviciul de permanenţă, accesul
şi paza în direcţiile generale/direcţii
Art. 67. - Serviciul de permanenţă şi
accesul persoanelor în direcţiile generale/direcţii se
organizează şi se desfăşoară potrivit prevederilor
legale în vigoare.
Art. 68. - (1) Direcţia generală resurse
umane asigură gestionarea documentelor de legitimare a personalului
direcţiilor generale/direcţiilor.
(2) Direcţia generală management
operaţional coordonează activitatea personalului care asigură
paza, accesul, supravegherea video şi intervenţia la sediul central
al M.A.I. şi asigură sprijin în aplicarea corespunzătoare a
prevederilor actelor normative care reglementează instituirea, organizarea
şi executarea pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor şi
protecţia persoanelor la celelalte sedii ale aparatului central.
(3) Cartelele individuale de acces în sediul central al
M.A.I. se eliberează prin grija personalului care deserveşte
dispeceratul de supraveghere-monitorizare video al M.A.I., în baza
solicitărilor direcţiilor generale/direcţiilor interesate, cu
avizul Direcţiei generale management operaţional.
Art. 69. - (1) Accesul autovehiculelor în perimetrul
păzit al sediilor direcţiilor generale/direcţiilor se
realizează pe baza permiselor de acces, iar în cel delimitat cu bariere,
cu cartelele magnetice de acces.
(2) Permisele de acces auto în sediul central al
aparatului central se eliberează de Direcţia generală management
operaţional, iar tipărirea acestora se realizează prin grija
Direcţiei economico-administrative.
(3) Cartelele magnetice de acces auto în zona
controlată/protejată a imobilului din Piaţa Revoluţiei nr.
1Ase eliberează de Direcţia generală management operaţional
direcţiilor generale/direcţiilor interesate, iar asigurarea acestora
se realizează prin grija Direcţiei generale pentru comunicaţii
şi tehnologia informaţiei.
(4) Pentru celelalte sedii ale aparatului central,
asigurarea cartelelor individuale de acces şi a
permiselor/cartelelor magnetice de acces auto se realizează prin grija
şefilor direcţii lor generale/direcţiilor respective.
Art. 70. - In toate cazurile, regulile de acces/traseele
în spaţiile ce aparţin direcţiilor generale/direcţiilor se
stabilesc prin dispoziţie a directorului general/directorului
fiecărei unităţi a aparatului central.
Art. 71. - Paza şi protecţia sediilor
direcţiilor generale/direcţiilor se asigură, în funcţie de
nivelul de risc la care este încadrat fiecare sediu, cu efective de jandarmi,
cu personal calificat, angajat al unităţii aparatului central
beneficiare, sau cu personal al societăţilor specializate de
pază, în conformitate cu actele normative în vigoare şi
reglementările proprii.
SECŢIUNEA a 2-a
Asigurarea intervenţiei în sediile
direcţiilor generale/direcţiilor
Art. 72. - (1) Intervenţia în primă
urgenţă, în cazul apariţiei unor situaţii de risc, se
realizează, după caz, fie de către efectivele stabilite din
cadrul subunităţii de jandarmi - la sediile aparatului central unde
paza şi protecţia se asigură cu efective de jandarmi, fie de
către personalul desemnat din cadrul societăţii de pază
şi protecţie - la sediul/sediile unde paza şi protecţia se
asigură de către o societate specializată în domeniu.
(2) Intervenţia pentru restabilirea ordinii
publice, în situaţia tulburării acesteia, se asigură de
Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti.
(3) Intervenţia antiteroristă se
execută de Brigada Specială de Intervenţie a Jandarmeriei, iar
intervenţia contrateroristă se execută de Brigada
Antiteroristă a Serviciului Român de Informaţii.
(4) Intervenţia pentru stingerea incendiilor se
realizează de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dealul
Spirii" Bucureşti.
(5) Intervenţia în situaţii de
urgenţă - incendiu, inundaţie, cutremur, epidemie - care
necesită evacuarea bunurilor se realizează de către efectivele
stabilite din cadrul subunităţii de pază, sub coordonarea turei
operative a Centrului operaţional de comandă şi, ulterior, de
către personalul fiecărei unităţi a aparatului central.
Măsurile de limitare a extinderii epidemiei şi măsurile profilactice
se dispun de către Direcţia medicală.
CAPITOLUL VII
Măsurile de protecţie privind
informaţiile clasificate, securitatea şi sănătatea în
muncă, apărarea împotriva incendiilor, protecţia mediului
şi regulile privind fumatul în direcţiile generale/direcţii
SECŢIUNEA 1
Măsuri de protecţie privind informaţiile
clasificate
Art. 73. -In direcţiile generale/direcţii,
accesul la informaţii clasificate este permis în condiţiile
prevăzute de legislaţia din domeniu, cu respectarea principiului
necesităţii de a cunoaşte.
Art. 74. - Evidenţa, întocmirea, păstrarea,
procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea, distrugerea şi
măsurile de protecţie a informaţiilor clasificate, la nivelul
direcţiilor generale/direcţiilor, deţinătoare de
informaţii clasificate, se realizează în conformitate cu prevederile
actelor normative în vigoare.
SECŢIUNEA a 2-a
Reguli privind securitatea şi
sănătatea în muncă, în direcţiile generale/direcţii
Art. 75. - (1) Şefii unităţilor
aparatului central au obligaţia de a asigura aplicarea normelor privind
securitatea şi sănătatea personalului în toate aspectele legate
de muncă.
(2) In cadrul responsabilităţilor pe care le
au, şefii unităţilor aparatului central au obligaţia
să ia măsurile necesare/să solicite luarea măsurilor
necesare, potrivit competenţelor, pentru:
a) asigurarea securităţii şi
protecţia sănătăţii personalului;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea personalului;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a
mijloacelor necesare securităţii şi
sănătăţii în muncă.
Art. 76. - Şefii unităţilor aparatului
central au obligaţia de a comunica de îndată Direcţiei generale
resurse umane orice accident suferit de personalul unităţii
aparatului central, atât la locul de muncă şi/sau în îndeplinirea
îndatoririlor de serviciu, cât şi în timpul deplasării la/de la
domiciliu sau de la un sediu la altul, precum şi situaţiile de
persoane date dispărute şi intoxicaţiile acute profesionale.
Art. 77. - Fiecare persoană din cadrul
direcţiilor generale/direcţiilor trebuie să îşi
desfăşoare activitatea în conformitate cu pregătirea şi
instruirea sa, precum şi cu instrucţiunile primite din partea
conducătorilor unităţii aparatului central, astfel încât să
nu expună la pericol de accidentare sau de îmbolnăvire profesională
nici propria persoană, nici alte persoane care pot fi afectate de
acţiunile sau omisiunile sale, în timpul procesului de muncă.
Art. 78. - Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor are următoarele obligaţii:
a) să utilizeze, conform prevederilor legale,
autovehiculele, aparatura, uneltele, substanţele periculoase,
echipamentele de transport etc;
b) să utilizeze, conform prevederilor legale,
echipamentul individual de protecţie din dotare, pe care, după
utilizare, să îl depună la locul destinat pentru păstrare;
c) să nu procedeze la scoaterea din funcţiune,
la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor
de securitate instalate pe maşini, aparatură, unelte, instalaţii
tehnice şi clădiri şi să le utilizeze corect;
d) să comunice imediat şefului
unităţii aparatului central şi/sau lucrătorilor
desemnaţi orice situaţie de muncă pentru care există motive
întemeiate să fie considerată un pericol pentru securitatea şi
sănătatea personalului, precum şi orice deficienţă a
sistemelor de protecţie;
e) să aducă de îndată la
cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau a
şefului unităţii aparatului central accidentele de muncă
suferite de sine sau de altul, atât la locul de muncă şi/sau în
îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, cât şi în timpul deplasării
la/de la domiciliu ori de la un loc de muncă la altul;
f) să coopereze cu şeful unităţii
aparatului central şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât
este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri
sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi
inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii
şi securităţii lucrătorilor;
g) să coopereze, atât timp cât este necesar, cu
şeful unităţii aparatului central şi/sau cu lucrătorii
desemnaţi, pentru a permite acestuia/acestora să se asigure că
mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi
fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în
domeniul său de activitate;
h) să îşi însuşească şi
să respecte prevederile legislaţiei din domeniul
securităţii şi sănătăţii în muncă
şi măsurile de aplicare a acestora.
Art. 79. - (1) Coordonarea şi controlul
activităţilor de securitate şi sănătate în muncă
în direcţiile generale/direcţii în care îşi
desfăşoară activitatea funcţionari publici cu statut
special se realizează de Direcţia generală resurse umane, prin
structura proprie de specialitate. Organizarea activităţilor de
securitate şi sănătate în muncă în aceste direcţii
generale/direcţii se realizează potrivit prevederilor actelor
normative aplicabile în domeniu.
(2) Organizarea, coordonarea şi controlul
activităţilor de securitate şi sănătate în muncă
în direcţiile generale/direcţiile în care îşi
desfăşoară activitatea exclusiv funcţionari publici şi
personal contractual se realizează potrivit prevederilor Legii
securităţii şi sănătăţii în muncă nr.
319/2006.
SECŢIUNEA a 3-a
Apărarea împotriva incendiilor la nivelul
direcţiilor generale/direcţiilor
Art. 80. - Şefii unităţilor aparatului
central răspund pentru asigurarea măsurilor de apărare împotriva
incendiilor, de prevenire şi stingere, pentru spaţiile şi
bunurile materiale pe care le administrează.
Art. 81. - Pe linia apărării împotriva
incendiilor, şeful unităţii aparatului central are
următoarele atribuţii:
a) verifică, prin ofiţerul
responsabil/persoana desemnată, modul în care sunt respectate măsurile
privind activităţile de apărare împotriva incendiilor în sediile
direcţiilor generale/direcţiilor, instalaţiile şi
materialele de stins incendii, precum şi pregătirea pentru
intervenţie a personalului;
b) dispune efectuarea de cercetări, potrivit
regulilor stabilite în reglementările de specialitate, privind
împrejurările şi cauzele care au provocat incendii;
c) stabileşte modul de efectuare a instructajului
de prevenire şi stingere a incendiilor, conform normelor în vigoare;
d) organizează activităţi de
anunţare şi alarmare în caz de incendiu.
Art. 82. -Activitatea de prevenire şi stingere a
incendiilor se organizează de Direcţia economico-administrativă
astfel:
a) organizează activitatea de prevenire şi
stingere a incendiilor, potrivit normelor, în toate încăperile,
atelierele, parcurile de tehnică, depozitele cu materiale şi lichide
inflamabile de care răspunde;
b) urmăreşte, prin personalul desemnat, modul
de amplasare a materialelor de stins incendii şi verifică trimestrial
starea tehnică, întreţinerea şi funcţionarea acestora;
c) interzice efectuarea lucrărilor cu foc deschis
în alte locuri decât cele stabilite şi amenajate în acest scop;
d) organizează activitatea de prevenire şi
stingere a incendiilor la sediile aparatului central;
e) afişează la loc vizibil documentele
aferente şi urmăreşte prelucrarea şi însuşirea lor de
către întregul personal al aparatului central;
f) asigură marcarea locurilor periculoase cu
indicatoare avertizoare, conform reglementărilor legale în vigoare;
g) controlează, împreună cu responsabilul cu
prevenirea şi stingerea incendiilor din fiecare direcţie
generală/direcţie, clădirile, spaţiile de depozitare,
instalaţiile, blocul alimentar, podurile clădirilor, coşurile de
fum şi spaţiile aflate în folosinţa unităţii aparatului
central, urmărind respectarea măsurilor de prevenire şi stingere
a incendiilor;
h) asigură materialele de prevenire şi
stingere a incendiilor necesare fiecărei unităţi a aparatului
central, potrivit normelor de dotare;
i) verifică periodic, cel puţin o dată
pe trimestru, starea de întreţinere a tuturor materialelor,
dispozitivelor, instalaţiilor şi utilajelor de stins incendii şi
ia măsuri de remediere a neajunsurilor constatate;
j) organizează şi asigură
desfăşurarea corespunzătoare a lucrărilor cu foc deschis;
k) asigură păstrarea şi depozitarea
corespunzătoare a materialelor periculoase.
Art. 83. - Personalul direcţiilor
generale/direcţiilor răspunde de cunoaşterea şi respectarea
regulilor şi măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor
şi are următoarele obligaţii:
a) să cunoască şi să aplice normele
de apărare împotriva incendiilor;
b) să respecte regulile privind fumatul
instituite în spaţiile unităţii aparatului central, precum
şi pe cele referitoare la executarea lucrărilor cu pericol de
incendiu: sudură, folosirea aparatelor electrice de încălzire şi
altele asemenea;
c) să controleze, la începerea şi încheierea
programului, locurile de muncă, în vederea depistării şi
înlăturării cauzelor generatoare de incendii;
d) să cunoască modul de funcţionare
şi să nu deterioreze mijloacele de protecţie împotriva
incendiilor;
e) să anunţe imediat ofiţerul de
serviciu şi/sau şeful unităţii aparatului central despre
orice incendiu sau început de incendiu declanşat;
f) să participe la stingerea incendiilor,
evacuarea oamenilor şi a documentelor importante, înlăturarea
efectelor incendiilor sau dezastrelor, potrivit planurilor de evacuare în caz
de incendiu, întocmite la nivelul fiecărei unităţi a aparatului
central;
g) să participe la instructajele de prevenire
şi stingere a incendiilor;
h) să nu intervină în afara atribuţiilor
de serviciu pentru remedierea unor defecţiuni la instalaţia de
iluminat şi de forţă: schimbarea siguranţelor, mutarea sau
instalarea lămpilor, întrerupătoarelor, prizelor etc;
i) să nu cureţe pardoselile şi
mobilierul cu substanţe inflamabile;
j) să se asigure că resturile de la
ţigări, din coşurile dispuse în locurile amenajate pentru fumat
să fie stinse şi, pe cât posibil, acestea să nu vină în
contact cu materiale combustibile sau inflamabile;
k) să nu blocheze căile de acces şi de
evacuare, hidranţii, sursele de apă, stingătoarele, tablourile
electrice, total sau parţial, definitiv sau temporar, cu materiale, chiar
dacă sunt incombustibile;
l) să nu utilizeze pentru încălzire
radiatoare, aparate de aer condiţionat, aeroterme şi altele asemenea,
cu excepţia celor aflate în inventarul de gestiune al ministerului;
m) să nu distrugă prin ardere, decât în
locuri special amenajate, deşeuri, reziduuri, gunoaie şi alte
materiale combustibile.
SECŢIUNEA a 4-a
Măsuri de protecţie antiseismică
în direcţiile generale/direcţii
Art. 84. - Şefii unităţilor aparatului
central răspund de:
a) verificarea şi analizarea periodică a
dispunerii mobilierului din încăperi, pentru evitarea blocării
ieşirilor şi căilor de acces - holuri, scări, în caz de
seism;
b) verificarea periodică a stării de
fixaţie din încăperi - mobilier, hărţi, planşe, cuier,
rafturi, lustre etc, şi executarea lucrărilor necesare pentru fixarea
acestora;
c) pregătirea şi antrenarea personalului cu
privire la modul de acţiune (protecţie şi intervenţie) la
producerea unui seism major.
Art. 85. - Activităţile de protecţie
antiseismică se organizează de Direcţia
economico-administrativă prin:
a) evaluarea nivelului de protecţie a
clădirilor în care sunt dispuse direcţiile generale/direcţiile;
b) planificarea inspectării de urgenţă
postseism a clădirilor;
c) intervenţii de consolidare a clădirilor;
d) cunoaşterea punctelor de întrerupere (oprire) a
instalaţiilor de alimentare cu apă, gaze şi energie
electrică şi stabilirea personalului pentru executarea acestor
operaţiuni.
Art. 86. - Personalului direcţiilor
generale/direcţiilor i se recomandă să respecte următoarele
reguli de protecţie antiseismică la locul de muncă:
a) să îşi însuşească
cunoştinţe necesare supravieţuirii în caz de seism;
b) să evite aglomerarea spaţiilor cu piese de
mobilier sau cu echipamente tehnice şi/sau casnice; amplasarea pieselor de
mobilier sau a echipamentelor tehnice şi/sau casnice trebuie să se
facă astfel încât să nu se afle în vecinătatea ieşirilor
din încăperi, pentru a nu bloca prin deplasarea lor accesul în caz de
seism;
c) să fixeze aparatura astfel încât racordurile
să nu sufere deteriorări în caz de seism;
d) să poziţioneze obiectele fragile/valoroase
într-un loc mai jos şi sigur;
e) să amplaseze chimicalele/combustibilii în
dulapuri asigurate/fixate împotriva răsturnării, în încăperi în
care nu se lucrează şi în care nu există pericol de
contaminare/incendiu;
f) să asigure, prin fixarea de pereţi,
mobilierul înalt sau instabil.
Art. 87. - Pe timpul producerii seismului, întregului
personal al aparatului central i se recomandă să respecte
următoarele reguli de comportare raţională, de protecţie
individuală şi de grup:
a) să rămână în încăpere, departe
de ferestre şi să se protejeze sub o grindă, toc de
uşă solid, sub un birou/masă suficient de rezistentă sau,
cunoscând în prealabil elementele de construcţie rezistente, să
acţioneze în consecinţă;
b) dacă este posibil, să închidă
potenţialele surse de incendii sau să acţioneze în acest sens
imediat după încetarea seismului;
c) să nu părăsească
încăperea, să nu sară pe ferestre, să nu utilizeze
scările şi nici ascensoarele şi, dacă este posibil, să
deschidă spre exterior uşa încăperii, spre a preveni blocarea
acesteia, în perspectiva evacuării, ulterior încetării
mişcării seismice;
d) să nu alerge în stradă;
e) dacă se află în afara unei clădiri,
să se deplaseze cu calm cât mai departe de aceasta, spre un loc deschis
şi sigur, ferindu-se de eventualele căderi de tencuială,
cărămizi, cornişe, geamuri, coşuri, parapete, ornamente;
f) în situaţia în care a fost surprins de
căderi de tencuială, mobilier etc, să îşi asigure
supravieţuirea în primul rând prin protejarea cu mâinile a capului, dar
şi prin alte metode, în funcţie de situaţie.
Art. 88. - Ulterior producerii seismului, se
recomandă ca întreg personalul aparatului central să respecte
următoarele reguli de comportare:
a) să nu părăsească imediat
spaţiul, camera, clădirea în care a fost surprins de seism, acordând
primul ajutor persoanelor rănite şi calmând persoanele speriate sau
panicate;
b) să utilizeze telefoanele exclusiv pentru
apeluri de urgenţă, spre a nu bloca circuitele sau reţelele
telefonice;
c) dacă s-a declanşat un incendiu, să
acţioneze prin forţe proprii pentru stingerea acestuia;
d) să verifice instalaţiile electrice
şi/sau, după caz, de apă, gaze, canal şi, vizual, starea
clădirii în interior; în cazul constatării de avarii, să
anunţe unitatea pentru intervenţie şi să nu utilizeze foc
deschis;
e) să iasă cu calm şi prudenţă
din clădire, fără a lua cu sine lucruri inutile, verificând în
prealabil starea scării şi a căii de ieşire, spre a nu se
expune la pericole;
f) pentru orice eventualitate la ieşirea din
încăpere/clădire se recomandă protejarea capului cu o cască
de protecţie, iar în lipsa acesteia, cu un taburet, o carte mai
groasă, o geantă etc;
g) dacă întâlneşte uşi blocate, să
acţioneze cu calm pentru deblocarea acestora; dacă uşile
respective sunt prevăzute cu vitraje, să procedeze la spargerea
geamului utilizând un scaun sau orice obiect la îndemână;
h) dacă sesizează blocarea unor persoane în
ascensor, să acţioneze pentru calmarea acestora şi să
solicite ajutor de la personalul autorizat;
i) să acorde ajutor echipelor de
intervenţie/salvare;
j) să urmeze recomandările de acţiune
ale structurilor specializate, difuzate de posturile naţionale de radio
şi televiziune;
k) la evacuare, să acorde prioritate
răniţilor, femeilor şi persoanelor în vârstă.
Art. 89. - Persoanelor surprinse sub
dărâmături li se recomandă ca, adaptat la situaţie, să
respecte următoarele reguli generale:
a) să rămână calme şi să
încerce deblocarea căilor de acces şi/sau degajarea proprie sau a
altor persoane de sub dărâmături/mobilier;
b) să îi calmeze pe cei din preajmă şi
să nu permită propagarea reacţiilor specifice panicii;
c) să îşi semnaleze prezenţa prin
lovirea în conducte sau în pereţi, la intervale regulate de timp;
d) după stabilirea contactului verbal cu
salvatorii, să solicite acestora primul ajutor şi să le
furnizeze pe cât posibil datele solicitate;
e) să nu se preocupe de durata acţiunii de
salvare, conservându-şi şi canalizându-şi energia pentru a face
faţă situaţiei.
SECŢIUNEA a 5-a
Protecţia mediului în direcţiile
generale/direcţii
Art. 90. -Indrumarea şi controlul
activităţilor de protecţie a mediului în cadrul direcţiilor
generale/direcţiilor se realizează de către Direcţia
logistică, prin structura proprie de specialitate.
Art. 91. - (1) La nivelul direcţiilor
generale/direcţiilor, directorul general/directorul răspunde de
realizarea activităţilor de protecţie a mediului în
spaţiile repartizate unităţii aparatului central.
(2) Obligaţiile ce revin şefilor unităţilor
aparatului central prevăzute la alin. (1) sunt îndeplinite nemijlocit de
către un responsabil de mediu pe direcţia
generală/direcţie.
Art. 92. - Atribuţiile inspectorilor de mediu
încadraţi în structura de specialitate a Direcţiei logistice şi
ale responsabililor de mediu, precum şi obligaţiile directorilor
generali/directorilor şi ale personalului direcţiilor
generale/direcţiilor aparatului central sunt cele prevăzute de
prevederile legale în vigoare.
SECŢIUNEA a 6-a
Reguli privind fumatul în sediile
direcţiilor generale/direcţiilor aparatului central
Art. 93. - (1) Fumatul este interzis în spaţiile
publice închise, aflate în administrarea sau folosinţa direcţiilor
generale/ direcţiilor.
(2) Fumatul este permis numai în spaţii special
amenajate, delimitate, cu respectarea următoarelor condiţii
obligatorii:
a) să fie realizată delimitarea de restul
spaţiului public închis, asigurând izolarea completă de acesta -
spaţiile respective să nu fie spaţii de tranzit sau de acces în
spaţiul public închis;
b) să fie dotate cu sisteme de ventilaţie
funcţionale, care să asigure evacuarea fumului de tutun;
c) să fie dotate cu scrumiere şi
extinctoare şi să fie amenajate în conformitate cu prevederile legale
în vigoare privind prevenirea şi stingerea incendiilor;
d) să fie marcate la loc vizibil cu unul dintre
următoarele indicatoare: „Loc pentru fumat", „Spaţiu pentru
fumat", „In acest spaţiu fumatul este permis."
Art. 94. - Şefii unităţilor aparatului
central au obligaţia de a dispune măsurile necesare, în cadrul
structurilor proprii, pentru afişarea la loc vizibil a simbolurilor care
interzic fumatul.
ANEXĂ la regulament
Dispunerea sediilor direcţiilor
generale/direcţiilor şi a spaţiilor destinate responsabililor
privind ordinea interioară
Nr. crt.
|
Clădiri/Adrese
|
Direcţii
generale/Direcţii ale aparatului central
|
Responsabili
|
Alte structuri ale aparatului
central,
instituţii/structuri aflate în
subordinea/coordonarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor (M.A.I.)
|
1.
|
Imobilul din Piaţa Revoluţiei nr. 1 A, sectorul 1
|
Direcţia generală control şi audit intern
Direcţia de control
Direcţia generală resurse umane
Direcţia generală pentru comunicaţii şi
tehnologia informaţiei
Direcţia generală management operaţional
Unitatea centrală pentru reforma administraţiei publice
Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii
administrative
Direcţia pentru politici fiscale şi bugetare locale
Direcţia pentru relaţiile cu instituţiile
prefectului
Direcţia pentru serviciile publice deconcentrate
Direcţia pentru comunităţi locale, zone asistate,
ajutor de stat şi parteneriat cu structurile asociative
Direcţia pentru servicii de interes general, investiţii
şi dezvoltare locală
Direcţia afaceri europene şi relaţii
internaţionale
Direcţia Schengen
Direcţia juridică
Secretariatul General
|
Şefii unităţilor aparatului central din sediul
central al M.A.I.
|
- Unitatea Specială 78 Jandarmi Pază şi
Protecţie Instituţională
- Direcţia informare şi relaţii publice
- bufet
|
2.
|
Imobilul din str. Mihai Vodă nr. 17-19, sectorul 5
|
Direcţia medicală
Direcţia informare şi relaţii publice
|
Directorul Direcţiei medicale, respectiv directorul
Direcţiei informare şi relaţii publice
|
Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament „Nicolae
Kretzulescu"
- bufet (Direcţia medicală)
- Casa de Cultură a M.A.I.
- Ansamblul artistic „Ciocârlia"
- Redacţia revistei „Pentru Patrie"
- Redacţia revistei „Poliţia Română"
|
3.
|
Imobilul din str. Beldiman nr. 2
|
Direcţia generală de informaţii şi
protecţie internă
|
Directorul general al Direcţiei generale de informaţii
şi protecţie internă
|
|
4.
|
Imobilul din str. Domniţa Anastasia nr. 2
|
Direcţia informare şi relaţii publice, cu
Serviciul multimedia
|
Directorul Direcţiei informare şi relaţii publice
|
|
5.
|
Imobilul din str. Eforie nr. 3-5, sectorul 5
|
Corpul B: Direcţia logistică Corpul B:
- Direcţia generală control şi audit intern
- Direcţia audit intern Corpul C:
Unitatea de politici publice
Corpul C:
Direcţia generală financiară
|
Directorul Direcţiei logistice
Directorul general al Direcţiei generale control şi
audit intern Directorul Unităţii de politici publice Directorul
general al Direcţiei generale financiare
|
- bufet
|
Nr. crt.
|
Clădiri/Adrese
|
Direcţii
generale/Direcţii ale aparatului central
|
Responsabili
|
Alte structuri ale aparatului
central,
instituţii/structuri aflate în
subordinea/coordonarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor (M.A.I.)
|
6.
|
Imobilul din str. George Georgescu nr. 3
|
Direcţia generală de informaţii şi
protecţie internă
|
Directorul general al Direcţiei generale de informaţii
şi protecţie internă
|
|
7.
|
Imobilul din şos. Olteniţei nr. 390a, sectorul 4
|
Direcţia generală anticorupţie
|
Directorul general al Direcţiei generale anticorupţie
|
- bufet
|
8.
|
Imobilul din str. Leaota nr. 2A, sectorul 6
|
Secretariatul General - Serviciul arhive
|
Directorul Secretariatului General
|
|