ORDIN Nr. 1205
din 24 iulie 2007
pentru aprobarea Normelor
procedurale interne privind organizarea si desfasurarea procedurilor de
incheiere a contractului-cadru pentru asistenta juridica si reprezentare in
legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul
Mediului si Dezvoltarii Durabile, prin Directia generala pentru managementul
instrumentelor structurale, in calitate de autoritate de management, pentru
implementarea Programului operational sectorial de mediu, precum si asistenta
juridica pentru contractele finantate in cadrul acestuia, inclusiv alte
documente relevante
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 563 din 16 august 2007
Avand în vedere prevederile
art. 2 şi art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006
privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările
şi completările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (7) din
Hotărarea Guvernului nr.
368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile,
ministrul mediului şi dezvoltării durabile emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele procedurale interne privind
organizarea şi desfăşurarea procedurilor de încheiere a contractului-cadru
pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu
contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale, în calitate de autoritate de management, pentru implementarea
Programului operaţional sectorial de mediu, precum şi asistenţă juridică pentru
contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante, denumite în continuare servicii juridice, prevăzute în anexa nr. 1.
Art. 2. - Pentru încheierea contractului de achiziţie
publică pentru servicii juridice în legătură cu contractele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial
de mediu (POS Mediu), gestionat de autoritatea de management, a fost estimată
suma de 178.500 euro, din care 28.500 este valoarea T.V.A.
Art. 3. - Se numeşte comisia de selecţie a avocaţilor,
indiferent de forma de exercitare a profesiei, a cărei componenţă este
prevăzută în anexa nr. 2.
Art. 4. - Se numeşte comisia de soluţionare a
contestaţiilor, a cărei componenţă este prevăzută în anexa nr. 3.
Art. 5. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul mediului şi dezvoltari durabile,
Attila Korodi
ANEXA Nr. 1
NORME PROCEDURALE INTERNE
privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor de
încheiere a contractului-cadru pentru asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele
încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării
Durabile, prin Direcţia generală pentru
managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, pentru implementarea Programului operaţional sectorial de mediu, precum şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în
cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezentele norme procedurale interne
asigură cadrul şi metodologia unitară pentru organizarea şi desfăşurarea
procedurilor de încheiere a contractului de achiziţie publică pentru asistenţă
juridică şi reprezentare în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele
încheiate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia
generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de
autoritate de management, în vederea implementării Programului operaţional
sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în
cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante,
denumite în continuare contract-cadru de servicii juridice.
(2) Incheierea contractului-cadru de servicii juridice
are la bază principiile enunţate la art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a
contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune
de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu
modificările şi completările ulterioare.
Contractul-cadru de servicii juridice
Art. 2. - (1) Contractul-cadru de servicii juridice
este acel acord intervenit între Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile,
prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, şi unul
sau mai mulţi avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei, prin care
aceştia din urmă îşi asumă obligaţia
de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu
contractele/acordurile/protocoalele încheiate de minister, în calitate de
autoritate de management, şi asistenţă juridică pentru contractele finanţate în
cadrul Programului operaţional sectorial de mediu, inclusiv alte documente
relevante.
(2) Modelul contractului-cadru de servicii juridice
care va fi încheiat cu avocaţii selectaţi este prevăzut în anexa A.
(3) Contractul-cadru de
servicii juridice se încheie cu cel puţin un avocat, indiferent de forma de
exercitare a profesiei, pe o perioadă de 2 ani. Ministerul Mediului şi Dezvoltării
Durabile va emite solicitări/mandate de reprezentare în funcţie de necesităţile
apărute.
(4) Contractul-cadru de servicii juridice produce
efecte începand cu data la care Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile emite solicitări/mandate de reprezentare.
(5) In perioada cuprinsă între încheierea
contractului-cadru de servicii juridice şi emiterea solicitării/mandatului de
reprezentare, avocaţii nu sunt îndreptăţiţi să pretindă Ministerului Mediului
şi Dezvoltării Durabile efectuarea de plăţi în baza contractului-cadru de
servicii juridice.
(6) Avocaţii selectaţi să fie parte la contractul-cadru
de servicii juridice încheiat pe parcursul a 2 ani calendaristici şi care au
primit solicitare/mandat de reprezentare într-o cauză au obligaţia de a depune
toate diligentele pentru apărarea intereselor încredinţate, pană la finalizarea procesului aflat în
derulare, chiar dacă, ulterior expirării contractului-cadru de servicii
juridice încheiat potrivit alin. (2), nu mai sunt selectaţi de către Ministerul
Mediului şi Dezvoltării Durabile pentru un alt contract-cadru de servicii
juridice. In această situaţie, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile are
obligaţia corelativă de a face plata contraprestaţiilor acestor avocaţi, în
baza solicitării/mandatului de reprezentare emise/emis, numai pentru serviciile
juridice prestate efectiv de aceştia.
Procedura pentru încheierea contractului-cadru de
servicii juridice
Art. 3. - Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile,
prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în
calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de
mediu (AM POS Mediu), încheie contractul-cadru de servicii juridice prin
aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor, respectiv a procedurii prin
care comisia de selecţie, după aplicarea criteriilor în prealabil stabilite,
analizează şi selectează echipa de avocaţi.
Reguli generale de participare
Art. 4. - Orice avocat care consideră că satisface
cerinţele enunţate în invitaţia de participare, al cărei model este prevăzut în
anexa B, şi în caietul de sarcini are dreptul de a participa, în condiţiile
prezentelor norme procedurale interne, la procedura de selecţie a
candidaturilor pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice.
Iniţierea procedurii pentru încheierea
contractului-cadru de servicii juridice
Art. 5. - (1) Ministerul
Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul
instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru
Programul operaţional sectorial de mediu, va iniţia aplicarea procedurii de
selecţie de candidaturi pentru încheierea contractului-cadru de servicii
juridice numai dacă este constituită comisia de selecţie şi este publicată
invitaţia de participare.
(2) Inainte de emiterea solicitării/mandatului de
reprezentare, Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile trebuie să asigure
fonduri suficiente pentru anul în curs, dar şi să aibă în vedere posibilitatea
că un mandat de reprezentare se poate întinde pe o perioadă mai lungă de timp.
Evaluarea situaţiilor de concurenţă neloială şi de
conflict de interese
Art. 6. - (1) Pe parcursul derulării procedurii de
încheiere a contractului-cadru de servicii juridice, Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile va lua toate măsurile legale necesare pentru a combate
apariţia eventualelor situaţii de concurenţă neloială sau de conflict de
interese, precum şi a oricăror fapte considerate contravenţii ori infracţiuni,
potrivit legislaţiei în vigoare. In cazul în care aceste situaţii se produc
totuşi, se vor lua toate măsurile legale pentru înlăturarea lor.
(2) Avocaţii selectaţi vor
semna o declaraţie pe propria răspundere privind inexistenţa situaţiilor de
conflict de interese în legătură cu obiectul contractelor finanţate în cadrul
Programului operaţional sectorial de mediu, gestionat de autoritatea de
management.
Intocmirea şi conţinutul documentaţiei de încheiere
a contractului-cadru de servicii juridice
Art. 7. - Caietul de sarcini pentru încheierea
contractului-cadru de servicii juridice este prevăzut în anexa C.
Art. 8. - (1) Cerinţele în vederea aplicării
criteriilor de selecţie de candidaturi pot fi, după caz, şi fără a se limita la
următoarele:
(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
(ii) cunoştinţe privind Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cat şi privind celelalte acte normative subsecvente referitoare
la achiziţiile publice din Romania şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene,
atestate prin documente relevante
(certificate, contracte, atestate);
(iii) cunoştinţe temeinice de
dreptul comerţului internaţional atestate prin documente de formare academică
recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit
prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor
nativi de limbă engleză;
(v) să demonstreze că se bucură de încredere din
partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte
finalizate cu o valoare mai mare de un milion de euro (recomandări,
certificate, contracte, atestate).
(2) Criteriile aplicabile în vederea selectării
ofertelor sunt:
(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face
parte din echipă şi vechimea
în specialitatea juridică de minimum 3 ani - cate un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care
îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numărul de avocaţi din echipă care au experienţă în
litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - cate 5 puncte pentru fiecare membru al
echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de
puncte;
(iii) numărul de litigii/tranzacţii comerciale cu o
valoare mai mare de un milion de euro caştigate/finalizate - cate 10 puncte pentru
fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte
criteriul, dar nu mai mult de 30 de puncte;
(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat
asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de
lucrări publice cu finanţare internaţională - cate 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care
îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte.
(3) Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor
obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori)
la îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (2), astfel:
1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte
punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un
punctaj tehnic calculat astfel:
Punctaj tehnic oferta „X" = [(Scor tehnic oferta
„X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];
2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta
care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte.
(4) Contractul-cadru de servicii juridice se va încheia
cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului
tehnic.
(5) Fiecare ofertă va trebui să conţină şi o ofertă
financiară care va cuprinde onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în
lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu
ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul
solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărei/fiecărui solicitări/mandat de
reprezentare, se va negocia cuantumul total al onorariului estimat pentru
solicitarea/mandatul de reprezentare respectivă/respectiv, avandu-se în vedere principiul asigurării
utilizării eficiente a fondurilor publice.
(6) Emiterea solicitării/mandatului de reprezentare va
fi realizată pe baza următoarelor criterii:
(i) specialitatea prestatorului în problema pentru
care se emite solicitarea/mandatul de reprezentare;
(ii) disponibilitatea efectivă a acestuia pentru
realizarea mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat şi cuprins în contractul-cadru
de servicii juridice, precum
şi cel negociat estimat pentru mandatul de reprezentare
respectiv.
(7) Indeplinirea cerinţelor şi a criteriilor de
selecţie se atestă de către participanţi prin declaraţie pe propria răspundere
sau prin documente relevante.
Publicitate
Art. 9. - (1) Ministerul Mediului şi Dezvoltării
Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale, în calitate de autoritate de management, va transmite spre
publicare în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi cel puţin într-un
cotidian naţional de mare tiraj o invitaţie de participare la procedura de
selecţie pentru contractul-cadru de servicii juridice.
(2) Invitaţia de participare va fi publicată şi pe
pagina web a Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile.
(3) Invitaţia de participare va conţine informaţiile
privind adresa Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile unde se pot
solicita clarificări.
Aplicarea procedurii de selecţie a candidaturilor
pentru încheierea contractului-cadru de servicii juridice
Art. 10. - Procedura de selecţie a candidaturilor se
desfăşoară în mai multe etape, după cum urmează:
A. Etapa de lansare a procedurii:
a) transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a VI-a „Achiziţii publice", şi
într-un cotidian naţional de mare tiraj a invitaţiei de participare privind
achiziţia de servicii juridice;
b) întocmirea caietului de sarcini pentru încheierea
contractului-cadru de servicii juridice.
B. Etapa de selectare:
a) primirea ofertelor;
b) analiza şi stabilirea ofertelor care îndeplinesc
cerinţele minime solicitate;
c) aplicarea criteriilor de selectare;
d) stabilirea ierarhiei propunerilor de oferte
acceptate, pe baza cărora se va încheia contractul-cadru de servicii juridice;
e) înştiinţarea conducerii Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile cu privire la rezultatul aplicării procedurii;
f) încheierea contractului-cadru de servicii juridice;
g) întocmirea dosarului-cadru de servicii juridice.
Atribuţiile comisiei de selecţie a avocaţilor
Art. 11. - Comisia de selecţie
a avocaţilor, denumită în continuare comisie de selecţie, constituită
potrivit art. 3 din ordin, răspunde de desfăşurarea următoarelor activităţi:
a) stabilirea ofertelor care îndeplinesc cerinţele
minime impuse;
b) aplicarea criteriilor de ierarhizare, potrivit celor
stabilite în caietul de sarcini;
c) stabilirea ierarhiei ofertelor care îndeplinesc
cerinţele minime impuse;
d) întocmirea grilelor de evaluare şi redactarea
raportului de evaluare de către membrul evaluator desemnat. Raportul de
evaluare este aprobat de către preşedintele comisiei;
e) înştiinţarea conducerii Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile cu privire la rezultatul selecţiei de candidaturi;
f) negocierea contractului.
Art. 12. - Pe parcursul desfăşurării procedurii de
selecţie de candidaturi, membrii comisiei de selecţie au obligaţia de a păstra
confidenţialitatea asupra conţinutului negocierilor, precum şi asupra oricăror
alte informaţii prezentate de ofertanţi, a căror dezvăluire ar putea aduce
atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
Art. 13. - (1) Fiecare membru al comisiei de selecţie
are obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de
confidenţialitate şi imparţialitate, prin care se angajează să respecte
prevederile art. 12 şi prin care confirmă totodată că nu se află în niciuna
dintre situaţiile următoare:
a) este soţ sau rudă pană la gradul al patrulea inclusiv ori afin pană la gradul al patrulea inclusiv cu
avocaţii propuşi de către ofertanţi pentru a face parte din echipă;
b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre ofertanţi ori cu
asociaţii unuia dintre ofertanţi sau a făcut parte din adunarea asociaţilor ori
din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre ofertanţi;
c) are calitatea de asociat sau
face parte din organele de conducere ori de administrare ale unuia dintre
ofertanţi.
(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) trebuie semnată
înainte de iniţierea etapei de ierarhizare a ofertelor.
(3) In cazul în care unul dintre membrii desemnaţi de
comisia de selecţie constată că se află în una sau mai multe dintre situaţiile
prevăzute la alin. (1), atunci aceasta are obligaţia de a solicita de îndată
înlocuirea sa din componenţa comisiei respective.
Incheierea contractului-cadru de servicii juridice
Art. 14. - (1) Ministerul
Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul
instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management pentru
Programul operaţional sectorial de mediu, în urma aplicării procedurii de
selecţie a candidaturilor, va încheia contractul-cadru de servicii juridice cu
avocaţii ale căror oferte au fost acceptate.
(2) Contractul-cadru de servicii juridice se semnează
de către ministrul mediului şi dezvoltării durabile şi de către reprezentantul
mandatat al ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de
selecţie.
(3) Contractul-cadru de servicii juridice se încheie în
termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la anunţarea avocaţilor care au fost
selectaţi în vederea încheierii acestuia, cu excepţia cazului în care au fost
formulate contestaţii, situaţie în care termenul este de 5 zile lucrătoare de
la data soluţionării contestaţiei de către Ministerul Mediului şi Dezvoltării
Durabile.
Dosarul contractului-cadru de servicii juridice
Art. 15. - (1) Ministerul
Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia asistenţă tehnică din cadrul
Direcţiei generale pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate
de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu,
are obligaţia de a întocmi dosarul contractului-cadru de servicii juridice
încheiat.
(2) Dosarul achiziţiei publice trebuie să cuprindă cel
puţin următoarele documente:
a) componenţa comisiei de selecţie;
b) invitaţia de participare privind încheierea contractului-cadru de servicii juridice;
c) procesul-verbal de ierarhizare a ofertelor;
d) hotărarea comisiei de selecţie cu privire la rezultatul aplicării
procedurilor de selecţie a candidaturilor;
e) contestaţiile primite, rezoluţiile şi, după caz,
măsurile corective adoptate de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile şi
comunicate ofertanţilor, precum şi hotărarile judecătoreşti irevocabile;
f) contractul-cadru de servicii juridice semnat;
g) solicitări/mandate de reprezentare emise.
(3) Dosarul achiziţiei publice
se păstrează de către autoritatea de management din cadrul Ministerului
Mediului şi Dezvoltării Durabile atata timp cat contractul produce efecte juridice, dar nu mai puţin de 5 ani de
la data finalizării contractului-cadru de servicii juridice.
Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
Art. 16. - Contestaţiile înaintate pe cale
administrativă se soluţionează potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Dispoziţii finale
Art. 17. -Anexele A-C fac parte integrantă din
prezentele norme procedurale interne.
ANEXA A la normele procedurale interne
CONTRACT-CADRU DE SERVICII JURIDICE
Nr.....data.....
- model -
1. Părţi contractante
Intre:
Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin
Direcţia generală pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, avand adresa sediului .........................................,
telefon/fax........................, număr de
înmatriculare........................................................., cod
fiscal..................................................., cont
trezorerie......................, reprezentată prin (denumirea conducătorului)...............................................................,funcţia............................................,în calitate de achizitor, pe de o parte,
şi
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(denumirea operatorului/operatorilor
economic/economici)
adresă.........................................................,
telefon/fax................................, număr de
înmatriculare.......................................,
cod fiscal............................., cont
(trezorerie, bancă)........................., reprezentat prin (denumirea
conducătorului)................................................,
funcţia.................................................., în calitate de prestator, pe de altă parte.
2. Obiectul contractului
Prin încheierea prezentului contract prestatorul îşi
asumă obligaţia de a asigura asistenţă juridică şi reprezentare în legătură cu
contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării
Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru
contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante,
denumite în continuare servicii juridice, în baza solicitării/mandatului de reprezentare acordate/acordat de minister.
3. Preţul contractului
3.1. Achizitorul se obligă să plătească prestatorului
onorariul convenit, în cazul în care, în baza solicitării/mandatului de
reprezentare, prestatorul asigură asistenţă juridică şi reprezentare în legătură
cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea implementării
Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică pentru
contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente relevante.
3.2. Onorariul convenit pentru îndeplinirea
obligaţiilor asumate prin prezentul contract, plătibil prestatorului de către
achizitor, este de .... lei/oră/avocat, din care TVA.... lei.
3.3. Plata se face doar pentru serviciile juridice
prestate efectiv de prestator, în baza solicitării/mandatului de reprezentare
emise/emis de achizitor, încheierea prezentului contract negenerand nicio obligaţie financiară pentru
achizitor.
3.4. Valoarea estimată se stabileşte în caz de
acordare a solicitării/mandatului de reprezentare prin negocierea dintre
achizitor şi prestator, pe baza preţului convenit şi a complexităţii şi duratei
seviciilor juridice solicitate (act adiţional).
4. Regimul cheltuieilor
4.1. Cheltuielile de transport şi cazare vor fi
decontate de achizitor pe bază de documente justificative, în limitele
stabilite de reglementările legale în vigoare în Romania pentru funcţionarii publici.
4.2. Alte cheltuieli care apar pe perioada derulării
prezentului contract vor fi decontate de achizitor numai pe bază de documente
justificative.
5. Durata contractului
5.1. Prezentul contract se încheie pentru o perioadă
de 2 (doi) ani. Prestatorul îşi asumă obligaţia de a asigura servicii juridice
Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile, respectiv Direcţiei generale
pentru managementul instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de
management, în vederea implementării Programului operaţional sectorial de
mediu, conform mandatului acordat.
5.2. In baza prezentului contract achizitorul va emite
solicitări pentru asistenţă juridică sau mandate de reprezentare, în funcţie de
necesităţile apărute.
5.3. In perioada cuprinsă între momentul încheierii
prezentului contract şi emiterea solicitării/mandatului de reprezentare,
prestatorul nu este îndreptăţit să pretindă achizitorului să efectueze plăţi în
baza acestui contract.
5.4. Prestatorul care a primit solicitări/mandate de
reprezentare are obligaţia de a depune toate diligentele pentru apărarea
intereselor încredinţate, pană
la finalizarea cauzei, chiar şi în situaţia în care în anul următor nu mai este
selectat de către achizitor pentru un alt contract-cadru de reprezentare. In
acest caz, durata prezentului contract se prelungeşte fără alte formalităţi.
6. Caracterul confidenţial
al contractului
6.1. (1) O parte contractantă nu are dreptul, fără
acordul scris al celeilalte părţi:
a) să facă cunoscut prezentul contract sau orice
prevedere a acestuia unei terţe părţi, în afară de acele persoane implicate în
îndeplinirea prezentului contract;
b) să utilizeze informaţiile şi documentele obţinute
sau la care are acces în perioada de derulare a prezentului contract, în alt
scop decat acela de a-şi
îndeplini obligaţiile contractuale.
(2) Dezvăluirea oricărei informaţii faţă de persoanele
implicate în îndeplinirea prezentului contract se va face confidenţial şi se va
extinde numai asupra acelor informaţii necesare în vederea îndeplinirii acestuia.
6.2. O parte contractantă va fi exonerată de
răspunderea pentru dezvăluirea de informaţii referitoare la contract, dacă:
a) informaţia era cunoscută părţii contractante înainte
ca ea să fi fost primită de la cealaltă parte contractantă; sau
b) informaţia a fost
dezvăluită după ce a fost obţinut acordul scris al celeilalte părţi
contractante pentru asemenea dezvăluire; sau
c) partea contractantă a fost obligată în mod legal să
dezvăluie informaţia.
7. Responsabilităţile
prestatorului
7.1. (1) Prestatorul are
obligaţia de a presta serviciile prevăzute în prezentul contract cu
profesionalismul şi promptitudinea cuvenite angajamentului asumat şi în
conformitate cu propunerea de ofertă.
(2) Prestatorul are obligaţia de a supraveghea
prestarea serviciilor, de a asigura resursele umane, materiale, instalaţiile,
echipamentele sau altele asemenea, fie de natură provizorie, fie definitivă,
cerute de şi pentru prezentul contract, în măsura în care necesitatea asigurării
acestora este prevăzută în contract sau se poate deduce
în mod rezonabil din prezentul contract.
(3) Prestatorul poate înlocui un membru al echipei
numai cu acceptul achizitorului şi dacă avocatul propus are aceleaşi calificări
şi întruneşte criteriile de selecţie aplicate de achizitor în cadrul procedurii de atribuire a contractului.
(4) Pe durata derulării prezentului contract,
prestatorul are obligaţia de a informa achizitorul despre apariţia situaţiilor
de conflict de interese şi de a lua toate măsurile legale pentru înlăturarea
lor.
7.2. Prestatorul este pe deplin
responsabil pentru prestarea serviciilor. Totodată, este răspunzător atat de oportunitatea şi legalitatea tuturor
operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cat şi de calificarea personalului folosit pe toată durata prezentului contract.
8. Responsabilităţile
achizitorului
Achizitorul are obligaţia de a pune la dispoziţie
prestatorului orice facilitate şi/sau informaţii pe care acesta le-a cerut în
propunerea de ofertă şi pe care le consideră necesare pentru îndeplinirea prezentului contract.
9. Verificări
9.1. Achizitorul are dreptul de a verifica modul de
prestare a serviciilor.
9.2. Verificările vor fi efectuate în conformitate cu
prevederile prezentului contract. Achizitorul are obligaţia de a notifica în
scris prestatorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru acest
scop.
10. Asigurarea serviciilor juridice
Prestatorul are obligaţia de a începe prestarea
serviciilor juridice în timpul cel mai scurt posibil de la formularea de către
achizitor a solicitării de asistenţă juridică sau, în cazul solicitărilor de
reprezentare, din momentul emiterii mandatului de reprezentare.
11. Modalităţi de plată
Achizitorul are obligaţia de a efectua plata către
prestator în termen de cel mult 30 de zile de la emiterea facturii de către
prestator. Plăţile în valută se vor efectua cu respectarea prevederilor legale
în materie.
12. Amendamente
Modificarea prezentului contract se face numai în
scris, cu acordul părţilor contractante.
13. Penalităţi şi
daune-interese
In situaţia în care, din cauza neprezentării la
termene, prestatorul nu reuşeşte să îşi îndeplinească obligaţiile asumate prin
prezentul contract, achizitorul are dreptul de a-i imputa contravaloarea
litigiului, prezentul contract constituind titlu executoriu.
14. Rezilierea contractului
14.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul
contract de către una dintre părţi dă dreptul părţii lezate de a cere
rezilierea contractului şi de a pretinde plata de daune-interese.
14.2. Achizitorul îşi rezervă dreptul de a renunţa
unilateral la prezentul contract în cel mult 30 de zile de la apariţia unor
circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care
conduc la modificarea clauzelor contractuale în aşa măsură încat îndeplinirea contractului respectiv ar
fi contrară interesului public.
14.3. In cazul prevăzut la pct. 14.2, prestatorul are
dreptul de a pretinde numai plata corespunzătoare pentru partea din prezentul
contract îndeplinită pană la
data denunţării unilaterale a acestuia.
15. Forţa majoră
15.1. Forţa majoră exonerează părţile contractante de
îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în
care acesta acţionează.
15.2. Indeplinirea prezentului contract va fi
suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia
drepturile ce li se cuveneau părţilor pană la apariţia acesteia.
15.3. Partea contractantă care invocă forţa majoră are
obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea
acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea
limitării consecinţelor.
15.4. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că
va acţiona pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să
notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără
ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
16. Soluţionarea litigiilor
16.1. Achizitorul şi prestatorul vor depune toate
eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice
neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură
cu îndeplinirea prezentului contract.
16.2. Dacă achizitorul şi prestatorul nu reuşesc să
rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca
disputa să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti competente din Romania.
17. Limba care guvernează
contractul
17.1. Limba care guvernează contractul este limba romană.
18. Comunicări
18.1.1. Orice comunicare între părţi referitoare la
îndeplinirea prezentului contract trebuie transmisă în scris.
18.1.2. Orice document scris trebuie înregistrat atat în
momentul transmiterii, cat şi în momentul primirii.
18.2. Comunicările între părţi se pot face şi prin
telefon, telegramă, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării în scris a
primirii comunicării.
19. Legea aplicabilă
contractului
19.1. Prezentul contract va fi interpretat conform
legilor din Romania.
Incheiat astăzi, ................, în ...(...)
exemplare originale, un exemplar pentru Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale, un exemplar pentru Direcţia juridică şi un exemplar pentru
prestator.
Achizitor,
.........................
Prestator,
........................
ANEXA B la normele procedurale interne
FORMULAR DE INVITAŢIE DE PARTICIPARE
MINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTĂRII DURABILE
Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale
(autoritate de management - POS Mediu)
Nr......../........2007
Aprobat.
Secretar general,
...............................
Denumirea autorităţii contractante:
Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile - Direcţia
generală pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management - POS Mediu)
Cod fiscal nr. 16335444
Adresa: Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5
Telefon: +40 21 300 77 77
Fax:+40 21 316 07 78
Obiectul contractului:
servicii juridice - cod CPV 74110000-3 la 7114000-1
Procedura aplicată:
selecţie de candidaturi
Data limită pentru depunerea ofertelor:(ziua/luna/anul/ora)............................................................................,
la sediul ministerului, Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5,
camera........, telefon.........................................
Modul de prezentare a candidaturilor: un exemplar original al ofertei tehnice şi 3 copii, un exemplar
original al ofertei financiare şi o copie, introduse fiecare într-un plic
sigilat. Aceste două plicuri vor fi introduse într-un plic exterior, sigilat şi
marcat cu datele de identificare ale ofertantului.
Clarificări, precum şi documentaţia pentru elaborarea
şi prezentarea ofertelor pot fi solicitate la sediul Ministerului Mediului şi
Dezvoltării Durabile - Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale (autoritate de management - POS Mediu), Bucureşti, Bd. Libertăţii
nr. 12, sectorul 5, camera................, telefon................
Persoana de contact:
...................., telefon...............
Deschiderea ofertelor se va face în:(ziua/luna/anul/ora)
..............................................., la sediul ministerului, Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, camera................, telefon................
Director,
..........................
ANEXA C la normele procedurale interne
CAIETUL DE SARCINI
pentru încheierea contractului-cadru de servicii
juridice
Informaţii generale
Denumirea autorităţii contractante:
Ministerul Mediului şi
Dezvoltării Durabile
Direcţia generală pentru managementul instrumentelor
structurale
(autoritate de management - POS Mediu)
Bd. Libertăţii nr. 12, sector 5, Bucureşti
Persoană de contact:
Tel: +40 21 300 77 77
Fax:+40 21 316 07 78
Finanţare: buget de stat
Scopul aplicării procedurii: atribuirea contractului-cadru de asistenţă juridică şi reprezentare
în legătură cu contractele/acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul
Mediului şi Dezvoltării Durabile, prin Direcţia generală pentru managementul
instrumentelor structurale, în calitate de autoritate de management, în vederea
implementării Programului operaţional sectorial de mediu, şi asistenţă juridică
pentru contractele finanţate în cadrul acestuia, inclusiv alte documente
relevante referitoare la POS Mediu, denumite în
continuare servicii juridice.
Procedura de atribuire a contractului de achiziţie
publică: selecţie de candidaturi
Criterii de selecţie
Cerinţele în vederea aplicării criteriilor de selecţie ale
candidaturilor pot fi, după caz, şi fără a se limita la următoarele:
(i) curriculum vitae al membrilor echipei propuse;
(ii) cunoştinţe despre Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de
lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, cat şi despre celelalte acte normative subsecvente în materie de achiziţii publice din Romania şi procedurile de achiziţie ale
Comisiei Europene atestate prin documente relevante;
(iii) cunoştinţe temeinice
de dreptul comerţului internaţional atestate prin documente de formare
academică recunoscute;
(iv) nivelul cunoştinţelor de limbă engleză dovedit
prin certificate de atestare recunoscute, cu excepţia vorbitorilor nativi de limbă engleză;
(v) să demonstreze că se bucură de încredere din
partea clienţilor pe baza acţiunilor îndeplinite în cadrul unor proiecte cu valoare mai mare de un milion de euro (certificate, contracte,
atestate).
Criteriile de selecţie aplicabile în vederea
ierarhizării ofertelor sunt:
(i) numărul de avocaţi definitivi care vor face
parte din echipă şi vechimea în specialitatea juridică de minimum 3 ani - cate un punct pentru fiecare
membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 5 puncte;
(ii) numărul de avocaţi din echipă care au
experienţă în litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro - cate 5 pentru fiecare membru al
echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 25 de puncte;
(iii) numărul de
litigii/tranzacţii comerciale cu o valoare mai mare de un milion de euro caştigate/finalizate - cate 10 puncte pentru fiecare membru al
echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 30 de
puncte;
(iv) numărul de avocaţi din echipă care au acordat
asistenţă juridică sau au asigurat reprezentarea în legătură cu contracte de lucrări publice cu finanţare
internaţională - cate 10 puncte pentru fiecare membru
al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar
nu mai mult de 40 de puncte.
Punctajul tehnic
Punctajul tehnic se calculează pe baza punctelor
obţinute (scor tehnic = media punctelor acordate de fiecare dintre evaluatori)
la îndeplinirea criteriilor prevăzute mai sus, astfel:
1. oferta cu scorul tehnic cel mai mare primeşte
punctaj tehnic maxim de 100 de puncte, iar următoarele oferte primesc un
punctaj tehnic calculat astfel:
Punctaj tehnic oferta „X" = [(Scor tehnic oferta
„X" x 100)/scorul tehnic cel mai mare];
2. este declarată admisă în evaluarea financiară oferta
care întruneşte un scor de cel puţin 70 de puncte. Contractul-cadru de servicii
juridice se va încheia cu toţi ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic.
Fiecare ofertă va trebui să cuprindă şi o propunere
financiară care va conţine onorariul/oră/avocat solicitat, exprimat în
lei/oră/avocat, fără TVA. Contractul-cadru de servicii juridice încheiat cu
ofertanţii selectaţi în baza punctajului tehnic va menţiona onorariul
solicitat, cu menţiunea că, la acordarea fiecărei solicitări/mandat de
reprezentare, va fi negociat cuantumul total al onorariului estimat pentru
activitatea respectivă, avandu-seîn
vedere principiul asigurării utilizării eficiente a fondurilor publice.
Adresarea solicitării/acordarea mandatelor de reprezentare va fi realizată avand la bază următoarele criterii:
(i) specialitatea prestatorului în problema pentru
care este solicitat/mandatat;
(ii) disponibilitatea
efectivă a acestuia pentru realizarea solicitării/mandatului de reprezentare;
(iii) onorariul ofertat şi cuprins în
contractul-cadru de servicii juridice, precum şi cel negociat estimat pentru
solicitarea/mandatul de reprezentare respectivă/respectiv, Indeplinirea
cerinţelor şi a criteriilor de selecţie se atestă de către participanţi prin
declaraţie pe propria răspundere sau prin documente relevante.
Director,
.......................
ANEXA Nr. 2
COMPONENŢA
Comisiei de selecţie a avocaţilor
Preşedinte - director în cadrul Direcţiei generale
pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru
POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile
Secretar -
Membrii votanţi:
membru - reprezentant al
Direcţiei juridice;
membru - consilier în cadrul Direcţiei generale pentru
managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS
Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile;
membru - consilier în cadrul Direcţiei generale pentru
managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS
Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile.
ANEXA Nr. 3
COMPONENŢA
Comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Preşedinte - director în structura Direcţiei generale
pentru managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru
POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile
Membru - director în cadrul Direcţiei generale pentru
managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS
Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile
Membru - director în cadrul Direcţiei generale pentru
managementul instrumentelor structurale (autoritate de management pentru POS
Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile