Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1288 din 24 octombrie 2006

pentru aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru investigatii paraclinice, utilizat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, si a Instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigatii paraclinice

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 939 din 21 noiembrie 2006



Având în vedere:

-   Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare;

-   Referatul comun de aprobare al Ministerului Sănătăţii Publice şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. E.N. 5.816/D.G. 4.746/2006,

în temeiul:

-   Legii nr.  95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările ulterioare;

-   Hotărârii  Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice;

-   Hotărârii  Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

ministrul sănătăţii publice şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă modelul unic al biletului de trimitere pentru investigaţii paraclinice, ca imprimat cu regim special, în baza căruia se recomandă investigaţii medicale paraclinice decontate de casele de asigurări de sănătate, prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 2. - Casa Naţională de Asigurări de Sănătate asigură implementarea biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, formulare ce conţin elemente de protecţie împotriva falsificării şi contrafacerii, potrivit tuturor elementelor prevăzute în anexa nr. 1, înserierea acestora, numerotarea filelor carnetelor cuprinzând biletele de trimitere pentru investigaţii paraclinice, precum şi distribuirea acestora.

Art. 3. - (1) Se aprobă Instrucţiunile privind utilizarea şi modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Aplicarea prevederilor instrucţiunilor prevăzute la alin. (1) este obligatorie.

Art. 4. - Medicul care eliberează biletele de trimitere pentru investigaţii paraclinice este responsabil de realitatea datelor înscrise în rubricile completate.

Art. 5. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - (1) Prevederile prezentului ordin se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Formularele biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice, în formatul aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 681/243/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 1 decembrie 2006.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,

Cristian Vlădescu

ANEXA Nr. 1*)

Bilet de trimitere pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS

Serie ......................... Nr...........................

1. Unitate medicală

CUI       ................................................................................        L.S.    |_|  MF

Sediu (localitate, str.. nr.)   ..................................................                     |_| Amb. Spec.

Judetul    ..............................................................................

Casa de asigurari / Nr. Contract ...................... / .................

Nivel de prioritate

Urgenta  |_|

Curente  |_|

2. Date identificare asigurat

Asigurat CAS .............................  RC ......................      |_|   Salariat                                          |_|  Veteran

                                                                                       |_|   Persoana in întreţinere                    |_| Revoluţionar

Nume ..........................................                                   |_|   Pensionar                                      |_|  Handicap

                                                                                       |_|   Copil (<18 ani)                              |_|   PNS.

Prenume ......................................                                   |_|   Elev/Ucenic/ Student (18-26 ani)   |_|  Ajutor social

                                                                                       |_|   Gravida/Lehuza                             |_|   Şomaj

                                                                                                                                                  |_| Alte categorii

CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Beneficiar            Pachet de                          Pachet                      Pachet

                               baza        |_|                   facultativ |_|             minimal  |_|

3. Cod diagnostic         

         |_|_|_|_|_|                                            Diagnostic ........................................................................

         |_|_|_|_|_|                                            ...........................................................................................

Data trimiterii  .......... / .......... /............       Semnătura medicului ....................      Cod parafa |_|_|_|_|_|_|

    

Poziţia

Cod investigaţie

Investigaţii recomandate

Investigaţii efectuate

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

5. Numele si semnătura persoanei desemnate de laborator

............................................................

L.S. Laborator

6. Data prezentării asiguratului                                Semnătura asiguratului

............./................/..................                            ......................................

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2

INSTRUCŢIUNI

privind utilizarea şi modul de completare a biletelor de trimitere pentru investigaţii paraclinice

A.  Principii generale

1.   Recomandarea pentru investigaţii paraclinice se face pe formularul cu regim special descris în anexa nr. 1 la ordin. Utilizarea altor formulare pentru recomandarea de investigaţii paraclinice atrage răspunderea persoanelor vinovate, în conformitate cu dispoziţiile legale.

2.   Biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice, denumit în continuare bilet de trimitere, se completează de către medicii aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, potrivit specialităţii şi competenţelor, respectiv atestatelor pe care le-au obţinut, şi în condiţiile contractului-cadru şi ale normelor metodologice de aplicare a acestuia şi numai pentru pacienţii care beneficiază de asigurări sociale de sănătate.

3.  Se interzic:

-   emiterea biletelor de trimitere de către medicii care nu au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, direct sau prin reprezentantul legal al furnizorului;

-   emiterea de către unităţile spitaliceşti a biletelor de trimitere pentru pacienţii spitalizaţi, în decursul internării acestora, precum şi a celor pentru investigaţii contra cost, deoarece tratamentul pacienţilor internaţi se asigură integral de către unitatea spitalicească respectivă, indiferent de afecţiunile asociate.

4.  Investigaţiile paraclinice se pot efectua de către orice furnizor de investigaţii paraclinice aflat în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în condiţiile prevăzute în contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia.

5.  Utilizarea formularelor pentru investigaţii paraclinice cu regim special nu exclude utilizarea fişelor de recomandare pentru investigaţiile paraclinice RMN, CT, scintigrafie, cuprinse în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.

B.  Instrucţiuni privind utilizarea formularelor de bilet de trimitere pentru investigaţiile paraclinice decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate

1.   Biletul de trimitere este tipărit pe hârtie autocopiantă în 3 culori. Exemplarul 3 (verde) rămâne în carnet, la medicul care a făcut trimiterea, iar exemplarele 1 (alb) şi 2 (roz) se predau asiguratului, care le depune la furnizorul de servicii paraclinice care va efectua investigaţiile recomandate. Furnizorul de servicii paraclinice va păstra exemplarul roz, iar exemplarul alb (originalul) va fi înaintat casei de asigurări de sănătate împreună cu factura şi desfăşurătorul activităţii prestate (în format electronic şi pe suport hârtie).

2.  In situaţia în care în interiorul carnetului cu bilete de trimitere există formulare greşit tipărite, incomplete sau completate greşit de către medic, se va scrie cuvântul „ANULAT" pe formular şi acesta nu va fi decupat din carnet. Aceste file vor fi pliate, rămânând în carnet. Pe versoul cotorului ultimului bilet de trimitere se va preciza: „Acest carnet conţine ... file (în cifre şi în litere), de la numărul ... la numărul ..., şi ... file anulate."

3.   Gestionarea, distribuirea şi achiziţionarea carnetelor cu bilete de trimitere se vor face după cum urmează:

a)  carnetele înseriate şi numerotate vor fi distribuite de către fiecare casă de asigurări de sănătate, în funcţie de necesităţi, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, fiecărui furnizor de servicii medicale care a încheiat în prealabil contract cu aceasta, asigurând evidenţa biletelor de trimitere distribuite furnizorilor de servicii medicale;

b)  gestionarea carnetelor cu bilete de trimitere la nivelul caselor de asigurări de sănătate se va face potrivit reglementărilor legale în vigoare;

c)   furnizorii de servicii medicale îşi vor asigura la cerere, contra cost, carnetele respective de la casele de asigurări de sănătate cu care se află în relaţii contractuale;

d)  achiziţia formularelor de bilete de trimitere se va face de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale sau de delegatul acestuia, pe baza facturii fiscale.

4.   - Furnizorul de servicii medicale îşi va organiza modul de gestionare şi evidenţă a carnetelor cu bilete de trimitere, precum şi modul de păstrare a carnetelor epuizate.

-   Pentru furnizorii de servicii medicale care au mai mulţi medici angajaţi care au dreptul de a trimite asiguratul la investigaţii paraclinice pe baza biletului de trimitere, distribuirea şi arhivarea carnetelor cu bilete de trimitere la nivelul furnizorului se vor face pe baza unui tabel centralizator care va conţine următoarele rubrici obligatorii: numele şi prenumele medicului, data repartizării carnetului/carnetelor, seria (cu numerele) carnetului/ carnetelor repartizat/repartizate, semnătura de primire şi parafa, data returnării în arhivă a exemplarului 3, seria biletelor de trimitere returnate (exemplarul 3), semnătura de returnare şi parafa.

-   Inregistrarea biletelor de trimitere emise asiguraţilor se va face în registrul de consultaţii, la rubrica „Recomandări", unde se vor nota seria şi numărul biletului de trimitere emis.

C. Instrucţiuni de completare a formularelor de bilet de trimitere pentru investigaţiile paraclinice decontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate

Formularele de bilete de trimitere se completează în succesiunea numerelor şi în ordinea cronologică a consultaţiilor, astfel:

Câmpul 1 - „Unitate medicală":

a)   se completează cu denumirea unităţii medicale, codul unic de înregistrare (CUI) al cabinetului medical sau al unităţii sanitare, adresa completă, casa de asigurări de sănătate cu care furnizorul are încheiat contract, numărul contractului de furnizare de servicii medicale în baza căruia medicul prescriptor prestează serviciul;

b)  se alege prin bifare cu „x" categoria de furnizor de servicii medicale, după cum urmează:

-  „MF" pentru furnizorii de servicii de asistenţă primară;

-   „Amb. Spec." pentru furnizorii de servicii ambulatorii de specialitate, inclusiv servicii de medicină dentară.

Medicii angajaţi ai unui spital care prestează servicii în baza contractului încheiat între spital şi casele de asigurări de sănătate pentru servicii ambulatorii de specialitate vor bifa căsuţa „Amb. Spec." atunci când emit un bilet de trimitere pacienţilor consultaţi în ambulatoriul de specialitate al spitalului;

c) „Nivel de prioritate" - se va bifa cu „x" căsuţa corespunzătoare nivelului de prioritate al investigaţiilor paraclinice recomandate.

Câmpul 2 - „Date identificare asigurat":

a)  „Asigurat la CAS" - se va înscrie casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află asiguratul;

b)   „RC" - se completează numărul din registrul de consultaţii (RC);

c)   se alege prin bifare cu „x" categoria în care se încadrează asiguratul. Medicul va bifa o singură categorie de asigurat:

-   se bifează căsuţa „Ajutor social" pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;

-   se bifează căsuţa „Veteran", „Revoluţionar" sau „Handicap" numai pentru asiguraţii care nu realizează alte venituri decât cele provenite din drepturile băneşti acordate de legile speciale prin care li se stabileşte această calitate, precum şi cele provenite din pensii;

-   se bifează căsuţa „Gravidă/Lehuză" numai pentru femeile gravide şi lehuze care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul minim brut pe ţară (conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările ulterioare). Pentru femeile gravide/lehuze care nu se încadrează în această categorie se bifează exclusiv categoria de asigurat din care fac parte;

-   se bifează căsuţa „Alte categorii" pentru persoanele care nu se încadrează în categoriile de asigurat prevăzute în biletul de trimitere, menţionându-se categoria de asigurat numai pentru persoanele beneficiare ale unei legi speciale (Legea nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950 - 1961, Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri);

-   se bifează căsuţa „PNS" şi se notează numărul programului/subprogramului de sănătate pentru bolnavii cu afecţiuni incluse în Programul naţional de sănătate cu scop curativ, stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice, până la vindecarea respectivei afecţiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte resurse, pe perioada în care sunt incluşi în program;

-  categoria „Persoană în întreţinere" se referă la soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;

d)   se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele, adresa completă);

e)  „CNP" - se completează cu codul numeric personal al asiguratului, format din 13 cifre;

f)  se va bifa cu „x" căsuţa „Pachet de bază", „Pachet facultativ" sau „Pachet minimal", în funcţie de tipul de asigurare a beneficiarului.

Câmpul 3 - „Cod diagnostic":

-   se vor completa căsuţele destinate codului de diagnostic corespunzător diagnosticului sau diagnosticelor cunoscute ori prezumtive pentru care se recomandă investigaţiile;

-   „Data trimiterii" - se va specifica data trimiterii asiguratului pentru efectuarea investigaţiilor recomandate;

-   „Semnătura medicului/Cod parafă" - se execută specimenul de semnătură a medicului care a emis biletul de trimitere şi se aplică parafa şi codul corespunzător acestuia.

Câmpul 4 - „Cod investigaţie/Investigaţii recoman­date/Investigaţii efectuate":

-   medicul care trimite asiguratul, în mod facultativ, poate completa codul de investigaţie separat, pentru fiecare investigaţie recomandată;

-   codurile proprii investigaţiilor paraclinice se vor completa obligatoriu de către furnizorul de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile, corespunzător reglementărilor în vigoare;

 „Investigaţii recomandate" - se va completa de medicul care trimite asiguratul; investigaţiile recomandate vor fi scrise lizibil cu majuscule;

-  „Investigaţii efectuate" - se va completa prin bifare cu „x" de furnizorul de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile. In situaţia în care furnizorul nu poate efectua toate investigaţiile prescrise, le va anula cu o linie pe cele neefectuate, pe ambele exemplare ale biletului de trimitere, fără a avea posibilitatea înlocuirii sau adăugării altor investigaţii paraclinice.

Câmpul 5 - „Numele şi semnătura persoanei desemnate de laborator":

-  se va completa în clar numele persoanei desemnate de furnizorul de servicii paraclinice, care va executa specimenul de semnătură;

-  „LS" - se va aplica ştampila furnizorului de servicii paraclinice care a efectuat investigaţiile recomandate.

Câmpul 6 - „Data prezentării asiguratului":

-  se va completa de către asigurat data la care acesta s-a prezentat la furnizorul de servicii paraclinice pentru efectuarea investigaţiilor;

-   „Semnătura asiguratului" - se execută semnătura beneficiarului serviciilor paraclinice recomandate după ce a fost informat asupra tipurilor de investigaţii paraclinice de care urmează să beneficieze.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1288/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1288 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1288/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu