ORDIN Nr
ORDIN Nr. 1297
din 20 august 2010
pentru completarea Normelor
metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea
pe piata a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii
publice, al ministrului mediului si gospodaririi apelor si al presedintelui
Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr.
1.321/2006/280/90/2007
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 620 din 2 septembrie 2010
In temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare, al art. 15 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 4
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor
şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările ulterioare,
ministrul sănătăţii, ministrul mediului şi pădurilor
şi preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emit prezentul ordin.
Art. I. - Normele
metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea
pe piaţă a produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii
publice, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor si al preşedintelui
Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru Siguranţa Alimentelor nr.
1.321/2006/280/90/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I,
nr. 286 din 2 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se
completează după cum urmează:
1. După articolul 14
se introduce următorul paragraf:
„Prezentul ordin transpune prevederile Directivei
2009/85/CE a Comisiei din 29 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului pentru a include cumatetralilul ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 198 din 30 iulie 2009, ale Directivei 2009/86/CE a
Comisiei din 29 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea fenpropimorfului ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 198 din 30 iulie 2009, ale Directivei 2009/89/CE a
Comisiei din 30 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului în vederea includerii azotului ca substanţă activă în anexa I
la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 199 din
31 iulie 2009, ale Directivei 2009/91/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de
modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în
ceea ce priveşte includerea tetraboratului disodic ca substanţă activă în anexa
I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L201 din
1 august 2009, ale Directivei 2009/94/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de
modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în
ceea ce priveşte includerea acidului boric ca substanţă activă în anexa I la
directiva, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 201 din 1
august 2009, ale Directivei 2009/95/CE a Comisiei din 31 iulie 2009 de
modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în
vederea includerii fosfurii de aluminiu care eliberează fosfină ca substanţă
activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii
Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/96/CE a Comisiei din
31 iulie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului European şi a
Consiliului în ceea ce priveşte includerea octaboratului de disodiu tetrahidrat
ca substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 201 din 1 august 2009, ale Directivei 2009/98/CE a
Comisiei din 4 august 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a Parlamentului
European şi a Consiliului în ceea ce priveşte includerea oxidului boric ca
substanţă activă în anexa I la directiva, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 203 din 5 august 2009, ale Directivei 2009/150/CE a
Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii flocumafenului ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009, ale Directivei 2009/151/CE a
Comisiei din 27 noiembrie 2009 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului privind includerea tolilfluanidului ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 313 din 28 noiembrie 2009, ale Directivei 2010/5/UE a
Comisiei din 8 februarie 2010 de modificare a Directivei 98/8/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului în vederea includerii acroleinei ca
substanţă activă în anexa I la directivă, publicată în Jurnalul Oficial al
Uniunii Europene nr. L 36 din 9 februarie 2010."
2. La anexa nr. I „Lista substanţelor active
aprobate de Uniunea Europeană, admise în componenţa produselor biocide",
după poziţia nr. 19 se introduc 11 noi poziţii, poziţiile nr. 20-25 şi 27-31,
conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - (1)
Prevederile de la poziţia nr. 30 din anexa nr. I la Normele metodologice de
aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţă a
produselor biocide, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice, al
ministrului mediului şi gospodăririi apelor şi al preşedintelui Autorităţii
Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr.
1.321/2006/280/90/2007, intră în vigoare la data de 1 septembrie 2010.
(2) Prevederile de la poziţiile nr. 21 şi 28 din anexa
nr. I la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005
privind plasarea pe piaţă a produselor biocide, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor
şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranţa Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, intră în vigoare la data de 1
iulie 2011.
(3) Prevederile de la poziţiile nr. 20, 22, 23, 24, 25
şi 27 din anexa nr. I la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii
Guvernului nr. 956/2005 privind plasarea pe piaţă a produselor biocide,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii publice, al ministrului mediului şi
gospodăririi apelor si al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, intră în
vigoare la data de 1 septembrie 2011.
(4) Prevederile de la poziţiile nr. 29 şi 31 din anexa
nr. I la Normele metodologice de aplicare a Hotărârii Guvernului nr. 956/2005
privind plasarea pe piaţă a produselor biocide, aprobate prin Ordinul
ministrului sănătăţii publice, al ministrului mediului şi gospodăririi apelor
şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare si pentru
Siguranţa Alimentelor nr. 1.321/2006/280/90/2007, intră în vigoare la data de 1
octombrie 2011.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Raed Arafat
p. Ministrul mediului şi pădurilor,
Cristian Apostol,
secretar de stat
p. Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
Csutak-Nagy Laszlo
ANEXA
LISTA
pentru completarea anexei nr. I la normele
metodologice „Lista substanţelor active aprobate de Uniunea Europeană, admise
în componenţa produselor biocide”
Poziţia
|
Denumirea
comună
|
Denumirea
lUPAC/Numere de identificare
|
Puritatea
minimă a substanţei active din produsul biocid, în forma în care acesta este
plasat
pe piaţă
|
Data
includerii
|
Termen-limită
pentru
punere
în
conformitate cu art. 16(3) din Directiva
98/8/CE
[cu excepţia
produselor
care conţin
mai mult
decât o
substanţă
activă,
pentru
care termenul-limită de punere în conformitate cu art. 16 (3) este cel
prevăzut în ultima
decizie de
includere cu privire la substanţele
active ale
respectivelor
produse]
|
Data la
care expiră
includerea
|
Tip
de
produs
|
Dispoziţii
specifice
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
20
|
Fosfură de aluminiu care eliberează
fosfină
|
Fosfură de aluminiu Nr. CE: 244-088-0
Nr. CAS: 20859-73-8
|
830 g/kg
|
1.09.2011
|
31.08.2013
|
31.08.2021
|
14
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar, In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
In mod special, produsele nu pot fi autorizate pentru o utilizare în
interior, cu excepţia cazului în care sunt furnizate date care să demonstreze
că produsele vor respecta cerinţele prevăzute la art. 24-27 din Hotărârea
Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar, prin recurgerea la
măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. Autoritatea competentă se
asigură că autorizaţiile respectă următoarele condiţii:
1. Produsele sunt vândute numai către
profesionişti care au beneficiat de o instruire specifică şi sunt utilizate
numai de către aceştia din urmă.
2. Avându-se în vedere riscurile
identificate pentru operatori, trebuie luate măsuri corespunzătoare de
reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele, utilizarea
|
|
|
|
|
|
|
|
|
unui echipament individual de protecţie
corespunzător, folosirea de aplicatoare şi prezentarea produsului într-o
formă concepută pentru a reduce expunerea operatorului la un nivel
acceptabil.
3. Avându-se în vedere riscurile
identificate pentru speciile de animale terestre nevizate, trebuie luate
măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. Acestea includ, printre
altele, absenţa tratamentului pentru zonele în care sunt prezente mamifere de
vizuină, altele decât speciile-ţintă.
|
21
|
Fenpropimorf
|
(+/-)-cis-4-[3-(p-terţ- butil
fenil)-2-m'etil propil]-2,6- dimetilmorfolină/
Fenpropimorf
Nr. CE: 266-719-9
Nr. CAS: 67564-91-4
|
930 g/kg
|
1.07.2011
|
30.06 2013
|
30.06.2021
|
8
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea'
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar, In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior de faptul
că se iau măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce
riscurile identificate.
Autorizările pentru produse pot fi
acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că
autorizaţiile respectă următoarele condiţii:
1. In temeiul presupunerilor făcute în
cadrul evaluării riscurilor, produsele autorizate pentru utilizare
industrială trebuie să fie folosite cu echipament individual de protecţie
adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea de
autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii industriali
se pot reduce la un nivel acceptabil prin alte mijloace.
2. Avându-se în vedere riscurile
identificate pentru sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie să se ia
măsuri corespunzătoare pentru a proteja aceste compartimente. In special,
etichetele sau fişele tehnice ale produselor autorizate pentru utilizare
industrială trebuie să indice faptul că cheresteaua proaspăt tratată va fi
depozitată după tratare, în loc acoperit şi/sau pe suport dur impermeabil,
pentru a preveni pierderile directe pe sol sau în apă, iar eventualele
pierderi vor fi colectate pentru reutilizare sau eliminare.
|
22
|
Acid boric
|
Acid boric
Nr. CE: 233-139-2
Nr. CAS: 10043-35-3
|
990 g/kg
|
1.09.2011
|
31.08.2013
|
31.08.2021
|
8
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar.
In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
identificate.
Autorizările pentru produse pot fi
acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că
autorizaţiile respectă următoarele condiţii:
1. Produsele autorizate pentru utilizări
industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
alte mijloace.
2. Ţinându-se cont de riscurile
identificate pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele
nu se autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi
pentru lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt
furnizate date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art.
24-27 din Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
prin intermediul unor măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. In
special, etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor pentru
uz industrial trebuie să indice faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să
fie depozitat după tratare într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură
impermeabilă, în scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi
că eventualele pierderi trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau
eliminare.
|
23
|
Oxid boric
|
Trioxid de dibor
Nr. CE: 215-125-8
Nr. CAS: 1303-86-2
|
975 g/kg
|
1.09.2011
|
31.08.2013
|
31.08.2021
|
8
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
identificate.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Autorizările pentru produse pot fi
acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că
autorizaţiile respectă următoarele condiţii:
1. Produsele autorizate pentru utilizări
industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
alte mijloace.
2. Ţinându-se cont de riscurile
identificate pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele
nu se autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi
pentru lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt
furnizate date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art.
24-27 din Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
prin intermediul unor măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. In
special, etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor pentru
uz' industrial trebuie să indice faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să
fie depozitat după tratare într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură
impermeabilă, în scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi
că eventualele pierderi trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau
eliminare.
|
24
|
Tetraborat de disodiu
|
Tetraborat de disodiu
Nr. CE: 215-540-4
Nr. CAS: (anhidru):
1330-43-4;
Nr. CAS:
(pentahidrat):
12267-73-1;
Nr. CAS: (decahidrat):
1303-96-4
|
990 g/kg
|
1.09.2011
|
31.08.2013
|
31.08.2021
|
8
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă următoarele
condiţii:
1. Produsele autorizate pentru utilizări
industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
alte mijloace.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Ţinând cont de riscurile identificate
pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele nu se
autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi pentru
lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt furnizate
date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
prin intermediul unor măsuri corespunzătoare de reducere a riscurilor. In
special, etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor pentru
uz industrial trebuie să indice faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să
fie depozitat după tratare într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură
impermeabilă, în scopul prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi
că eventualele pierderi trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau
eliminare.
|
25
|
Octaborat de disodiu tetrahidrat
|
Octaborat de disodiu
tetrahidrat
Nr. CE: 234-541-0
Nr. CAS: 12280-03-4
|
975 g/kg
|
1.09.2011
|
31.08.2013
|
31.08.2021
|
8
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar, In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
identificate.
Autorizările pentru produse pot fi
acordate numai atunci când solicitările demonstrează că riscurile pot fi
reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că
autorizaţiile respectă următoarele condiţii:
1. Produsele autorizate pentru utilizări
industriale şi profesionale trebuie folosite cu echipament individual de
protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea
de autorizare a produsului faptul că riscurile pentru utilizatorii
profesionali şi/sau industriali se pot reduce la un nivel acceptabil prin
alte mijloace.
2. Ţinându-se cont de riscurile
identificate pentru sol şi pentru compartimentele mediului acvatic, produsele
nu se autorizează pentru tratarea in situ a lemnului în exterior şi
pentru lemnul tratat expus intemperiilor, cu excepţia cazului în care sunt
furnizate date care să demonstreze că produsele vor respecta cerinţele art.
24-27 din Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, dacă este necesar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
prin intermediul unor măsuri
corespunzătoare de reducere a riscurilor. In special, etichetele şi/sau fişele
cu date de securitate ale produselor pentru uz industrial trebuie să indice
faptul că lemnul proaspăt tratat trebuie să fie depozitat după tratare
într-un loc acoperit şi/sau pe o suprafaţă dură impermeabilă, în scopul
prevenirii pierderilor directe pe sol sau în apă, şi că eventualele pierderi
trebuie să fie recuperate pentru reutilizare sau eliminare.
|
27
|
Azot
|
Azot
Nr. CE: 231-783-9
Nr. CAS: 7727-37-9
|
999 g/kg
|
1.09.2011
|
31.08.2013
|
31.08.2021
|
18
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea'
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivel comunitar. In momentul autorizării unui produs,
autoritatea competentă evaluează riscurile şi se asigură ulterior că se iau
măsuri adecvate sau se impun condiţii specifice pentru a reduce riscurile
identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă următoarele
condiţii:
1. Produsele sunt vândute numai către
profesionişti care au beneficiat de o instruire specifică şi sunt utilizate
numai de către aceştia din urmă.
2. Pentru reducerea la minimum a
riscurilor, este necesar să se stabilească practici de lucru sigure şi metode
de lucru sigure, inclusiv punerea la dispoziţie a echipamentului individual
de protecţie, dacă este necesar.
|
28
|
Cumatetralil
|
Cumatetralil
Nr. CE: 227-424-0
Nr. CAS: 5836-29-3
|
980 g/kg
|
1.07.2011
|
30.06.2013
|
30.06.2016
|
14
|
Având în vedere riscurile identificate
pentru animalele nevizate, substanţa activă este supusă unei evaluări
comparative a riscurilor, în conformitate cu art. 10 alin. (5) pct. (i) al
doilea paragraf din Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea includerii sale
în această anexă. Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă
următoarele condiţii:
1. Concentraţia nominală a substanţei
active în produse, în afară de pulberile de prăfuit, nu trebuie să depăşească
375 mg/kg şi se autorizează numai produsele gata de utilizare.
2. Produsele trebuie să conţină un agent
aversiv şi, atunci când este cazul, un colorant.
3. Expunerea primară şi secundară a
oamenilor, a animalelor nevizate şi a mediului este redusă la minimum prin
luarea în considerare şi aplicarea tuturor măsurilor adecvate şi disponibile
de reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele, utilizarea doar în
scopuri profesionale, fixarea unei limite superioare a dimensiunii pachetului
şi stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de intoxicare rezistente la
deschidere şi securizate.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
29
|
Tolilfluanid
|
Diclor-N- [(dimetilamino) sulfonil]
fluor-N-(p-tolil) metansulfen amidă
Nr. CE: 211-986-9
Nr. CAS: 731-27-1
|
960 g/kg
|
1.10.2011
|
30.09.2013
|
30.09.2021
|
8
|
Produsele nu sunt autorizate pentru
tratarea in situ a lemnului în exterior sau pentru lemn care va fi expus
intemperiilor. Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă
următoarele condiţii:
1. Avându-se în vedere ipotezele făcute
în cadrul evaluării riscurilor, produsele autorizate pentru utilizare
industrială sau profesională trebuie să fie folosite cu echipament individual
de protecţie adecvat, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în
cererea de autorizare a produsului că riscurile pentru utilizatorii
industriali sau profesionali se pot reduce la un nivel acceptabil prin alte
mijloace.
2. Avându-se în vedere riscurile
identificate pentru sol şi compartimentele mediului acvatic, trebuie să se ia
măsuri corespunzătoare pentru a proteja aceste compartimente. In special
etichetele şi/sau fişele cu date de securitate ale produselor autorizate
pentru utilizare industrială trebuie să indice faptul că cheresteaua proaspăt
tratată va fi depozitată, după tratare, în loc acoperit şi/sau pe suport dur
impermeabil, pentru a preveni pierderile directe pe sol sau în apă, iar
eventualele pierderi vor fi colectate pentru reutilizare sau eliminare.
|
30
|
Acroleină
|
Aldehidă acrilică
Nr. CE: 203-453-4
Nr. CAS: 107-02-8
|
913 g/kg
|
1.09.2010
|
Nu se aplică.
|
31.08.2020
|
12
|
In momentul examinării cererii de
autorizare a unui produs, în conformitate cu cerinţele art. 24-27 din
Hotărârea Guvernului nr. 956/2005, cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale anexei nr. VI la normele metodologice, autoritatea'
competentă evaluează, atunci când sunt relevante pentru un anumit produs,
acele grupe de populaţie care pot fi expuse la produs şi utilizările sau
scenariile de expunere care nu au fost abordate în mod reprezentativ în
evaluarea riscurilor la nivelul Uniunii Europene. In momentul acordării unei
autorizări pentru un produs, autoritatea competentă evaluează riscurile şi se
asigură ulterior de faptul că au fost luate măsurile necesare sau că sunt
respectate condiţiile specifice impuse pentru a limita riscurile
identificate. Autorizările pentru produse pot fi acordate numai atunci când
solicitările demonstrează că riscurile pot fi reduse la niveluri acceptabile.
Autoritatea competentă se asigură că autorizaţiile respectă următoarele
condiţii:
1. Apele reziduale care conţin acroleină
trebuie monitorizate înainte de deversare, cu excepţia cazului în care se poate
demonstra că riscurile pentru mediu pot fi reduse prin alte mijloace. In
cazurile în care este necesar din punctul de vedere al riscurilor pentru
mediul marin, apele reziduale trebuie fie păstrate în cisterne sau
rezervoare, fie tratate corespunzător înainte de deversare.
2. Produsele autorizate pentru uz
industrial şi/sau profesional trebuie utilizate cu un echipament individual
de protecţie adecvat, trebuind să se stabilească proceduri operaţionale
sigure, cu excepţia cazului în care se poate demonstra în cererea de
autorizare a produsului că riscurile pentru utilizatorii industriali şi/sau
profesionali pot fi reduse până la un nivel acceptabil prin alte mijloace.
|
31
|
Flocumafen
|
4-hidroxi-3-[(1RS,3RS;1RS,3RS)
1,2,3,4-tetrahidro- 3-[4-(4-trifluoro metilbenziloxi) fenil]-1- naftil]
cumarină
Nr. CE: 421-960-0
Nr. CAS: 90035-08-8
|
955 g/kg
|
1.10.2011
|
30.09.2013
|
30.09.2016
|
14
|
Deoarece caracteristicile substanţei
active conferă acesteia caracter potenţial persistent, capacitate de
bioacumulare sau toxicitate ori caracter foarte persistent sau capacitate
semnificativă de bioacumulare, substanţa activă trebuie să facă obiectul unei
evaluări comparative a riscurilor în conformitate cu art. 10 alin. (5) pct.
(i) al doilea paragraf din Directiva 98/8/CE, înainte de reînnoirea
includerii sale în prezenta anexă. Autoritatea competentă se asigură că
autorizaţiile respectă următoarele condiţii:
1. Concentraţia nominală a substanţei
active în produse nu trebuie să depăşească 50 mg/kg şi se autorizează numai
produsele gata de utilizare.
2. Produsele trebuie să conţină un agent
aversiv şi, atunci când este cazul, un colorant.
3. Produsele nu trebuie să fie utilizate
ca pulbere de prăfuit.
4. Expunerea primară şi secundară a
oamenilor, a animalelor nevizate şi a mediului este redusă la minimum prin
luarea în considerare şi aplicarea tuturor măsurilor adecvate şi disponibile
de reducere a riscurilor. Acestea includ, printre altele, utilizarea doar în scopuri
profesionale, fixarea unei limite superioare a dimensiunii pachetului şi
stabilirea obligaţiilor de a folosi staţii de intoxicare rezistente la
deschidere şi securizate.
|
|