ORDIN
Nr. 130 din 28 februarie 2005
pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de
stimulare a innoirii Parcului national auto, modificata si completata prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005
ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 185 din 3 martie 2005
In temeiul art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005 pentru
modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea
Programului de stimulare a innoirii Parcului national auto,
in baza art. 5 alin. (8) din Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea
si functionarea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 285 din 31 martie 2004, cu
modificarile si completarile ulterioare,
ministrul mediului si gospodaririi apelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Instructiunile privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a
innoirii Parcului national auto, modificata si completata prin Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 1/2005, cuprinse in anexa care face parte integranta
din prezentul ordin.
Art. 2
Administratia Fondului pentru Mediu va duce la indeplinire prevederile
prezentului ordin.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA 1
INSTRUCTIUNI
privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a innoirii Parcului
national auto, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 1/2005
Art. 1
Producatorii, importatorii autorizati sau furnizorii de autoturisme,
persoane juridice, care doresc sa se inscrie in Programul de stimulare a
innoirii Parcului national auto, denumit in continuare Program, trebuie sa
indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) functioneaza legal si au avizele/acordurile/autorizatiile necesare
desfasurarii activitatii;
b) au in obiectul de activitate productia si/sau comercializarea
autovehiculelor, inclusiv a autoturismelor noi;
c) si-au indeplinit obligatiile de plata exigibile a taxelor, impozitelor
si contributiilor catre bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul
pentru mediu;
d) au cont deschis la Trezoreria Statului;
e) nu se afla in procedura de reorganizare judiciara sau de faliment;
f) nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea lor in una
dintre situatiile prevazute la lit. e);
g) nu sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului, conform
Legii nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 2
(1) Producatorii, importatorii autorizati sau furnizorii de autoturisme,
persoane juridice, care indeplinesc conditiile prevazute la art. 1, se pot
inscrie in Program in termen de 30 de zile de la data publicarii prezentului
ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, prin depunerea la sediul
Administratiei Fondului pentru Mediu a urmatoarelor documente:
a) cererea de inscriere in vederea validarii si inscrierii in Program,
conform modelului prevazut in formularul nr. 1, in original;
b) certificatul de inregistrare la Oficiul National al Registrului
Comertului, cu toate anexele, in copie;
c) imputernicirea conducerii privind persoana desemnata sa reprezinte
solicitantul in relatia cu Administratia Fondului pentru Mediu, daca este
cazul, in original;
d) certificatul constatator emis de Oficiul National al Registrului
Comertului, nu mai vechi de 10 zile de la data depunerii cererii, din care sa
rezulte: datele de identificare a solicitantului, capitalul social, obiectul
principal de activitate si celelalte activitati secundare, administratorii,
actionarii/asociatii, situatia juridica, in original;
e) certificatele de atestare fiscala, valabile la data depunerii cererii,
care sa dovedeasca faptul ca solicitantul nu are datorii la bugetul general
consolidat si la bugetele locale, in original;
f) formularul de raportare contabila la incheierea exercitiului financiar
aferent anului 2004, vizat de organele teritoriale de specialitate ale
Ministerului Finantelor Publice, insotit de raportul administratorilor si al
comisiei de cenzori, si ultima balanta de verificare pe anul in curs, in copie;
in cazul in care formularul de raportare contabila la incheierea exercitiului
financiar aferent anului 2004 nu a fost depus la organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, se va depune raportul
semestrial aferent anului 2004, insotit de balanta de verificare pentru luna
decembrie 2004;
g) certificatul de omologare nationala de tip pentru autoturismele propuse
a fi introduse in Program, in copie;
h) proiect, conform modelului prevazut in formularul nr. 2, in original.
(2) Documentele prezentate in copie sunt certificate "conform cu
originalul" de catre personalul Administratiei Fondului pentru Mediu,
anterior semnarii contractului de finantare, in baza documentelor originale.
Art. 3
(1) Validarea solicitantilor se face prin derogare de la Manualul de
operare al Administratiei Fondului pentru Mediu, in baza indeplinirii
conditiilor mentionate la art. 1 si a depunerii documentatiei solicitate la
art. 2.
(2) Comitetul de avizare al Administratiei Fondului pentru Mediu valideaza
producatorii, importatorii autorizati sau furnizorii de autoturisme ori
respinge cererile acestora in maximum 15 zile lucratoare de la data inchiderii
perioadei de inscriere in Program.
(3) Lista producatorilor validati, numarul de autoturisme si suma alocata
pentru fiecare producator validat se publica in mass-media si pe site-ul
Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, in termen de 3 zile de la
data inchiderii perioadei de validare.
Art. 4
In conditiile in care suma totala solicitata prin proiectele depuse de
catre producatorii validati depaseste suma alocata prin Program, respectiv 450
miliarde lei, Administratia Fondului pentru Mediu va proceda, in interiorul
termenului prevazut la art. 3 alin. (2), la distribuirea acesteia intre
producatorii validati, prin aplicarea unui coeficient de proportionalitate
obtinut din raportul dintre suma alocata si suma totala solicitata.
Art. 5
(1) Contractul de finantare, conform modelului prevazut in formularul nr.
6, in baza caruia se aloca suma aprobata unui producator validat este valabil
pana la data de 31 august 2005, cu posibilitatea prelungirii acestuia pana la
data de 30 noiembrie 2005, prin act aditional.
(2) Daca un producator validat nu a utilizat pana la data de 31 august 2005
cel putin 80% din suma contractata, Administratia Fondului pentru Mediu va
redistribui suma ramasa neutilizata conform criteriului prevazut la art. 4.
(3) Redistribuirea sumei ramase neutilizate se face prin act aditional, pe
baza cererii de suplimentare a valorii si de prelungire a contractului de
finantare, depusa de producatorii validati care au utilizat cel putin 80% din
suma contractata; depunerea cererilor se face in termen de 5 zile lucratoare de
la data incetarii valabilitatii contractului de finantare, urmand a se aplica
dispozitiile art. 3 alin. (3).
Art. 6
(1) Pentru a putea beneficia de Program, orice persoana fizica,
proprietar/mostenitor al unui autoturism uzat, trebuie sa se inscrie la un
producator validat pentru achizitionarea unui autoturism nou, dupa publicarea
listei producatorilor validati.
(2) La inscriere producatorul validat ii elibereaza persoanei fizice o nota
de acceptare, conform modelului prevazut in formularul nr. 3, cu o valabilitate
de 30 de zile calendaristice de la eliberare, fara ca valabilitatea acesteia sa
depaseasca data de 25 august 2005. La expirarea acestui termen producatorul validat
poate scoate din evidenta persoana fizica respectiva. Notele de acceptare
eliberate persoanelor fizice de producatorii validati dupa redistribuire au
valabilitate 30 de zile calendaristice, fara ca valabilitatea acestora sa
depaseasca data de 25 noiembrie 2005.
(3) Inscrierea se face in limita numarului de autoturisme si a sumei
corespunzatoare acestuia contractate de producatorul validat cu Administratia
Fondului pentru Mediu si ii asigura persoanei fizice accesul la Program.
(4) Persoanele fizice inscrise in Program trebuie sa puna la dispozitie
producatorului validat, in termenul precizat la alin. (2), urmatoarele
documente:
a) actul de identitate al persoanei beneficiare, in copie;
b) certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat, in copie
legalizata;
c) certificatul de predare in vederea distrugerii autoturismului uzat, in
copie legalizata;
d) certificatul de radiere a autoturismului uzat, in original;
e) actul de succesiune, in copie legalizata, pentru cazul in care persoana
fizica beneficiara este mostenitoarea proprietarului (inclusiv, daca este
cazul, certificatele de casatorie sau documentele de schimbare a numelui, in
copii legalizate). In cazul in care pe actul de succesiune sunt mai multi
mostenitori, este necesara si o declaratie notariala a celorlalti mostenitori
prin care accepta ca persoana beneficiara, in calitate de mostenitor, sa poata
beneficia de Program, in original;
f) nota de acceptare eliberata de producatorul validat, in original.
(5) Producatorul validat garanteaza accesul persoanei fizice la Program in
intervalul precizat la alin. (2). In cazul nerespectarii acestei cerinte din
culpa sa, producatorul validat are obligatia de a oferi persoanei fizice
respective, in maximum 90 de zile dupa data de 30 noiembrie 2005, posibilitatea
achizitionarii unui autoturism nou la o valoare mai mica cu suma de 30 milioane
lei. Despagubirea nu se acorda in cazul in care persoana fizica nu poate pune
la dispozitie producatorului validat, in intervalul mentionat la alin. (2),
documentele necesare accesului la Program.
Art. 7
(1) Proprietarul/mostenitorul preda autoturismul uzat unui agent economic
autorizat sa desfasoare activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase
din uz conform Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea
vehiculelor scoase din uz, care in baza verificarii notei de acceptare, a
certificatului de inmatriculare al autoturismului si a actelor de identitate
ale proprietarului/mostenitorului, ii elibereaza certificatul de predare in
vederea distrugerii autoturismului uzat, prevazut in formularul nr. 4.
(2) Lista agentilor economici autorizati sa desfasoare activitati de
colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz se publica pe site-ul
Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro, o data cu publicarea listei
producatorilor validati.
(3) Certificatul de radiere din circulatie a autoturismului uzat se
elibereaza in baza certificatului de predare in vederea distrugerii.
(4) Agentul economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare si
tratare a vehiculelor scoase din uz conform Hotararii Guvernului nr. 2.406/2004
achita proprietarului autoturismului uzat predat spre distrugere suma platita
in mod obisnuit pentru achizitionarea ca deseu a tipului de autoturism
respectiv.
Art. 8
(1) Suma de 30 milioane lei se scade de catre producatorul validat din suma
de incasat de la persoanele fizice beneficiare care achizitioneaza un
autoturism nou.
(2) In factura de livrare a autoturismului va fi evidentiat pretul de
vanzare al acestuia si distinct se va face mentiunea "Suma de 30 milioane
lei se suporta de Administratia Fondului pentru Mediu, conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 99/2004, modificata si completata prin Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 1/2005". Sub rubrica "Total de plata" a
facturii fiscale se inscrie textul "Diferenta de plata beneficiar" si
se mentioneaza suma ramasa de achitat de catre persoana fizica beneficiara.
(3) Decontarea sumei catre producatorul validat se face pe baza de cerere
si contract de finantare nerambursabila, conform modelelor prevazute in
formularele nr. 5 si 6.
(4) Decontarea sumei catre producatorul validat se face lunar, prin
virament in contul de trezorerie al acestuia, pe baza de cerere de tragere,
conform modelului prevazut in formularul nr. 7, care se depune lunar la
Administratia Fondului pentru Mediu, pana la data de 25 a lunii respective, la
care se anexeaza:
a) lista persoanelor fizice beneficiare si a autoturismelor uzate aferente,
semnata si stampilata de catre producatorul validat, care contine datele de
identificare a persoanei fizice beneficiare (felul, seria si numarul actului de
identitate, domiciliul si/sau resedinta, codul numeric personal, numarul de
telefon) si datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, numarul
de identificare - seria sasiului/caroseriei -, seria motorului, dupa caz, anul
de fabricatie, numarul certificatului de inmatriculare al autoturismului,
numarul certificatului de radiere din circulatie a autoturismului uzat);
b) documentele mentionate la art. 6 alin. (4);
c) facturile fiscale emise de catre producatorul validat persoanelor fizice
beneficiare, aferente achizitionarii autoturismelor noi, in copie si in
original (originalul se restituie).
Datele de identificare Nr. de inregistrare la
a solicitantului Administratia Fondului pentru Mediu
................................. .........../.......................
(producator, importator autorizat
sau furnizor de autoturisme)
Nr. de inregistrare
............/....................
FORMULARUL Nr. 1
Cerere de inscriere
Denumirea solicitantului .................................................
Forma juridica de organizare .............................................
Nr. de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului
.............../.............../..............., CUI .....................
Cont nr. ................, deschis la Trezoreria .........................
Adresa sediului social:
Str. ........................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
Oras/sat, comuna ..............., judetul/sectorul .......................
Telefon .............., fax ................, e-mail .....................
Reprezentant legal/imputernicit .........................................,
posesor al BI/CI/pasaport seria .... nr. ..............., eliberat/eliberata de
............................., CNP ..................., domiciliat in
...........................................
Solicitam inscrierea in Programul de stimulare a innoirii Parcului national
auto, instituit prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2004, modificata
si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005.
Subsemnatul ..........................., in calitate de reprezentant legal
al ................................., declar pe propria raspundere, sub
sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, urmatoarele:
a) societatea comerciala nu se afla in procedura de reorganizare judiciara
sau de faliment;
b) societatea comerciala nu face obiectul unei proceduri legale pentru
declararea ei in una dintre situatiile prevazute la lit. a);
c) societatea comerciala nu are obligatii exigibile de plata la bugetul
general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
d) societatea comerciala nu sponsorizeaza activitati cu efect negativ
asupra mediului;
e) nu am furnizat informatii false in documentele prezentate.
Subsemnatul imi asum raspunderea tuturor informatiilor continute in
prezenta cerere si in toate celelalte formulare si documente depuse, inclusiv
documentele financiare, garantez ca datele furnizate sunt actuale, reale si
corecte si declar ca am luat cunostinta despre prevederile Codului penal
privind falsul in declaratii.
Neindeplinirea conditiilor de mai sus ori prezentarea eronata sau falsa a
acestor conditii va duce automat la respingerea cererii sau, ulterior, la
returnarea integrala a sumei primite ca finantare nerambursabila in cadrul
programului mentionat mai sus, daca aceasta a fost acordata.
Subsemnatul autorizez prin prezenta orice institutie, societate comerciala,
banca, alte persoane juridice sa furnizeze informatii reprezentantilor
autorizati ai Administratiei Fondului pentru Mediu, cu privire la orice aspect
tehnic si financiar in legatura cu activitatea societatii pe care o reprezint.
Persoana de contact ......................................................
Telefon ..................................................................
In calitate de ...........................................................
Prin semnatura si stampila sa, solicitantul confirma ca a inteles si si-a
insusit in intregime continutul cererii.
Reprezentant legal/Imputernicit,
Numele si prenumele ...............................
Functia ...........................................
Semnatura .........................................
Data ..............................................
L.S.
Decizia Comitetului de avizare al Administratiei Fondului pentru Mediu
....................................................
(aprobat/respins)
Presedintele Comitetului de avizare
Numele si prenumele ...............
Semnatura .........................
Data ..............................
FORMULARUL Nr. 2
Proiect privind diminuarea poluarii aerului, datorata emisiilor de gaze de
esapament de la autoturisme, prin innoirea parcului national auto
A. Date de identificare a societatii
A.1. Denumirea completa a societatii comerciale: .........................
A.2. Numarul de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului:
........................../...............................................
A.3. CUI/Cod fiscal ......................................................
A.4. Forma juridica de organizare ........................................
A.5. Adresa societatii comerciale:
- Adresa sediului social: str. ............................ nr. ...,
localitatea ........................, judetul/sectorul ............., telefon
................, fax ............, e-mail ......................., persoana de
contact ................, telefon ............... .
- Adresa sediului operational: str. ............................ nr. ...,
localitatea ........................, judetul/sectorul ............., telefon
................, fax ............, e-mail ......................., persoana de
contact ................, telefon ............... .
- Adresele punctelor de lucru care au legatura cu implementarea
proiectului: str. ............................ nr. ..., localitatea
........................, judetul/sectorul ............., telefon
................, fax ............, e-mail ......................., persoana de
contact ................, telefon ............... .
A.6. Forma de proprietate:
_ _
- Forma de proprietate: privata .......... |_| publica .......... |_|
- Procentul: privata .......... % publica .......... %
A.7. Domeniul de activitate al societatii comerciale (descrierea
activitatilor principala si secundare):
______________________________________________________________________________
| Activitatea principala Cod
|
| CAEN
|
|______________________________________________________________________________|
| |
|______________________________________________________________________________|
| Activitati secundare Cod
|
| CAEN
|
|______________________________________________________________________________|
| 1.
|
|______________________________________________________________________________|
| 2.
|
|______________________________________________________________________________|
| 3. |
|______________________________________________________________________________|
| :
|
|______________________________________________________________________________|
A.8. Cifra de afaceri .................................................
A.8.1. Cifra totala de afaceri (pe ultimii 3 ani, daca este cazul, si
estimat pe anul curent): .......................
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul curent ........ valoarea ......................... lei
A.8.2. Cifra de afaceri realizata pe piata romaneasca (pe ultimii 3 ani,
daca este cazul, si estimat pe anul curent):
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul curent ........ valoarea ......................... lei
A.9. Profit/Pierderi inregistrat/inregistrate pe piata romaneasca (pe
ultimii 3 ani, daca este cazul, si estimat pe anul curent):
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul ............... valoarea ......................... lei
- Anul curent ........ valoarea ......................... lei
A.10. Total active/pasive:
- Anul precedent .......... lei
- Anul curent ............. lei
A.11. Numarul si structura personalului:
Numarul total de salariati .........................., din care:
- personal direct productiv ....................................
- personal administrativ si alte departamente ..................
- personal de conducere ........................................
- personal care participa la realizarea proiectului .......... .
B. Descrierea activitatii curente a solicitantului
B.1. Istoric al activitatii solicitantului ...............................
B.1.1. Descrieti activitatea de baza desfasurata .........................
..........................................................................
B.1.2. Descrieti pe scurt activitatile secundare (auxiliare) desfasurate
..........................................................................
B.2. Produsele/serviciile oferite de solicitant (precizati si aria
geografica in care sunt comercializate/prestate):
..........................................................................
B.3. Ponderi ale diferitelor tipuri de activitati in cifra de afaceri
curenta:
......................... ......................... %
......................... ......................... %
B.4. Autorizatii, avize, acorduri, certificate necesare pentru proiect,
daca este cazul:
______________________________________________________________________________
| Denumirea | Data | Institutia emitenta
|
| | eliberarii/expirarii |
|
|_________________________|______________________|_____________________________|
| 1. | | |
|_________________________|______________________|_____________________________|
| 2. | |
|
|_________________________|______________________|_____________________________|
| 3. | |
|
|_________________________|______________________|_____________________________|
| 4. | |
|
|_________________________|______________________|_____________________________|
| | |
|
|_________________________|______________________|_____________________________|
B.5. Piata actuala si piata potentiala a solicitantului:
- ce procent din piata are firma dumneavoastra? Care este piata tinta?
..........................................................................
B.6. Alte informatii si/sau documente semnificative pentru functionarea
afacerii si realizarea proiectului:
..........................................................................
C. Prezentarea proiectului si obiectul finantarii
C.1. Titlul proiectului: Diminuarea poluarii aerului datorata emisiilor de
gaze de esapament de la autoturisme, prin innoirea parcului national auto.
C.2. Descrierea si localizarea proiectului (descrieti tema proiectului cu
elementele generale si particulare, fazele si etapele acestuia, modul de
implementare, grupurile tinta carora se adreseaza, sursa de poluare si
eforturile (inclusiv financiare) depuse pana acum pentru reducerea poluarii)
..............................................................................
C.3. Obiectul finantarii: sustinerea cu suma de 30 milioane lei din pretul
de vanzare, inclusiv T.V.A., al unui autoturism nou, din Fondul pentru mediu,
in conditiile predarii in vederea distrugerii a unui autoturism uzat de catre
persoanele fizice beneficiare.
C.4. Obiectivele si rezultatele estimate la finalizarea proiectului:
..............................................................................
C.5. Impactul asupra mediului (efecte, rezultate, propagare, modul in care
se asteapta ca implementarea proiectului sa contribuie la reducerea poluarii
si/sau a consumului de carburant)
..............................................................................
C.6. Durata si graficul estimativ de realizare a proiectului propus:
Data anticipata de inceput: ziua ....... luna ............... anul .......
Data anticipata de sfarsit: ziua ....... luna ............... anul .......
______________________________________________________________________________
| Luna | Activitatea propusa in cadrul proiectului (innoirea Parcului
|
| | national auto cu un numar de ......... autoturisme noi)
|
|_______________|______________________________________________________________|
| Luna 1 |
|
|_______________|______________________________________________________________|
| Luna 2 |
|
|_______________|______________________________________________________________|
| Luna ........ | |
|_______________|______________________________________________________________|
C.7. Riscuri ce pot aparea in implementarea proiectului (prezentati
riscurile luate in calcul la elaborarea proiectului, daca este cazul):
....................................
D. Valoarea proiectului
Suma totala estimata a se solicita de la Administratia Fondului pentru
Mediu ..................... (milioane lei) (numarul de autoturisme noi ce se
estimeaza a se comercializa in cadrul proiectului x 30 milioane lei)
E. Alte aspecte relevante cu privire la proiectul propus:
..........................................................................
Numele, prenumele si functia Numele, prenumele si functia
reprezentantului responsabilului de proiect
legal/imputernicitului
............................ ............................
Semnatura reprezentantului Semnatura responsabilului
legal/imputernicitului de proiect
si stampila firmei
............................ ............................
Datele de identificare a producatorului validat
Nr. de inregistrare ............/...............
FORMULARUL Nr. 3
Nota de acceptare
I. Prin prezenta se confirma inscrierea in Programul de stimulare a
innoirii Parcului national auto, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 99/2004 privind instituirea Programului de stimulare a innoirii
Parcului national auto, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 1/2005, a:
doamnei/domnului .........................................................
(numele si prenumele)
Adresa ...................................................................
In calitate de proprietar/mostenitor*1) al autoturismului:
Marca*2): ................................................................
Tipul*2): ................................................................
Numarul de identificare (seria caroseriei/sasiului)*2): ..................
Seria motorului (dupa caz)*2), *3): ......................................
Anul de fabricatie*2): ...................................................
Numarul de inmatriculare*2) ..............................................
II. Prezenta nota de acceptare garanteaza accesul doamnei/domnului
.........................................................................,
(numele si prenumele)
la facilitatile oferite prin Programul de stimulare a innoirii Parcului
national auto stabilit prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2004,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005, de
achizitionare a unui autoturism nou:
Marca: ...................................................................
Tipul: ..................................................................,
comercializat prin societatea ........................................., cu
conditia predarii spre casare a autoturismului precizat la pct. I, avand o
vechime mai mare sau egala cu 12 ani, care contine cel putin componentele
esentiale, in mod special grupul motopropulsor, trenul de rulare, caroseria si
sasiul, si a radierii acestuia,
In baza prezentarii urmatoarelor documente intr-un interval de 30 de zile
de la data eliberarii prezentei note de acceptare (dar fara a se depasi data de
25 august 2005*):
a) actul de identitate al persoanei beneficiare, in copie;
b) certificatul de inmatriculare a autoturismului uzat, in copie
legalizata;
c) certificatul de predare in vederea distrugerii autoturismului uzat, in
copie legalizata;
d) certificatul de radiere a autoturismului uzat, in original;
e) actul de succesiune, in copie legalizata, pentru cazul in care persoana
fizica beneficiara este mostenitoarea proprietarului (inclusiv, daca este
cazul, certificatele de casatorie sau documentele de schimbare a numelui, in
copii legalizate). In cazul in care pe actul de succesiune sunt mai multi
mostenitori, declaratie notariala a celorlalti mostenitori prin care accepta ca
unul dintre ei, in calitate de mostenitor, sa poata beneficia de acest program,
in original;
f) prezenta nota de acceptare, in original.
------------
*1) Se anuleaza mentiunea inutila.
*2) Se mentioneaza aceste date conform certificatului de inmatriculare.
*3) Se completeaza daca seria motorului este mentionata in certificatul de
inmatriculare.
*) In caz de redistribuire, valabilitatea notei de acceptare este 25
noiembrie 2005.
Subsemnatul ..............................................., in calitate de
proprietar/mostenitor al autoturismului uzat descris mai sus, cunoscand
prevederile art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2004,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005,
conform careia nu pot beneficia de suma de 30 milioane lei decat o singura data
pentru achizitionarea unui singur autoturism nou, declar pe propria raspundere
ca nu m-am inscris pe listele altui producator validat.
Semnaturile autorizate ale producatorului validat, Beneficiar,
LS. ......................
FORMULARUL Nr. 4
Certificat de predare in vederea distrugerii autoturismului uzat*)
Nr. ............
______________________________________________________________________________
| Datele de identificare a agentului economic care trateaza autoturismul
|
| uzat
|
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea ..................................................................
|
| Sediul social ..............................................................
|
| Codul unic de inregistrare .................................................
|
| Numarul autorizatiei de mediu ..............................................
|
| emisa de Agentia de Protectie a Mediului ...................................
|
| (adresa)
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Datele de identificare a agentului economic care colecteaza autoturismul
|
| uzat*) |
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea ..................................................................
|
| Sediul social ..............................................................
|
| Codul unic de inregistrare .................................................
|
| Numarul autorizatiei de mediu ..............................................
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Detinatorul autoturismului uzat
|
|______________________________________________________________________________|
| Se certifica faptul ca domnul/doamna ...................................,
|
| legitimat/legitimata cu BI/CI seria ............ nr. ......................,
|
| eliberat/eliberata de .......................... la data de ...............,
|
| domiciliat/domiciliata in ......................., str. ....................
|
| nr. ....., bl. ....., sc. ....., judetul/sectorul .........................,
|
| inscris/inscrisa ................. la nr. .............. pe lista Societatii
|
| Comerciale ..........................., in calitate de producator validat in
|
| conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2004 privind
instituirea|
| Programului de stimulare a innoirii Parcului national auto, modificata si
|
| completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005, a predat spre
|
| _ _
|
| casare autoturismul uzat detinut in proprietate |_| mostenit |_|
inmatriculat|
| pe numele ............................, cu urmatoarele date de identificare:
|
|______________________________________________________________________________|
______________________________________________________________________________
| Datele de identificare a autoturismului uzat |
|______________________________________________________________________________|
| Marca, tipul*1) ............................................................
|
| Numarul si seria certificatului de inmatriculare*1) ........................
|
| Seria motorului*1), *2) ....................................................
|
| Numarul de identificare (serie caroserie/sasiu)*1) .........................
|
| Anul de fabricatie*1) ......................................................
|
| Numarul de inmatriculare ...................................................
|
| Autoturismul contine urmatoarele componente esentiale:
|
| grup motopropulsor .................... - sasiu*3) .........................
|
| caroserie ............................. - tren de rulare ...................
|
| echipamente electronice de gestionare a functiilor autovehiculului*4)
|
| ............................................................................
|
| catalizator*4) .............................................................
|
|______________________________________________________________________________|
*) Se utilizeaza numai pe perioada de valabilitate a Programului de
stimulare a innoirii Parcului national auto, instituit prin Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 99/2004, modificata si completata prin Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 1/2005; se completeaza in doua exemplare originale, un
exemplar pentru detinator si un exemplar pentru emitent.
*) Se completeaza doar de catre agentii economici care nu efectueaza si
tratarea vehiculelor uzate.
*1) Se mentioneaza aceste date conform certificatului de inmatriculare.
*2) Se completeaza daca seria motorului este mentionata in certificatul de
inmatriculare.
*3) Se marcheaza numai daca autoturismul este echipat cu sasiu separat.
*4) Daca acestea au fost prevazute din fabricatie.
______________________________________________________________________________
| S-a procedat la verificarea datelor de mai sus, care corespund
|
| certificatului de inmatriculare nr. ......................., prezentat de
|
| detinator, si s-a eliberat prezentul certificat, necesar radierii din
|
| circulatie a autoturismului uzat. |
|______________________________________________________________________________|
| Semnaturi:
|
|______________________________________________________________________________|
| Data ............/........./..........
|
| Emitentul certificatului de predare in Detinatorul,
|
| vederea distrugerii,
|
| ................................... L.S. ........................
|
|______________________________________________________________________________|
Datele de identificare a solicitantului Nr. de inregistrare la
....................................... Administratia Fondului pentru
Mediu
(producator, importator autorizat sau
................../................
furnizor de autoturisme)
Nr. de inregistrare ....../............
FORMULARUL Nr. 5
Cerere de finantare
Denumirea solicitantului .................................................
Forma juridica de organizare .............................................
Nr. de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului
................../................./..........., C.U.I. .....................
Contul nr. ..................., deschis la Trezoreria .................. .
Adresa sediului social:
Str. ......................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
localitatea ................, judetul/sectorul ......................., telefon
....................., fax .................., e-mail:
.........................
Reprezentant legal/imputernicit .......................................,
posesor al BI/CI/pasaport seria ....... nr. ..................,
eliberat/eliberata de ..........................., CNP
........................, domiciliat in
..............................................................
Solicitam finantarea nerambursabila cu suma de .................... lei a
proiectului "Diminuarea poluarii aerului datorata emisiilor de gaze de
esapament de la autoturisme, prin innoirea Parcului national auto" din
cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului national auto, conform
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2004, modificata si completata prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005.
Reprezentantul legal/imputernicitul,
Numele si prenumele ...............................
Functia ...........................................
Semnatura .........................................
Data ..............................................
L.S.
Aprobat de catre Administratia Fondului pentru Mediu:
Director general
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Director economic
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Director Directia de proiecte si implementare
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Sef serviciu (Directia de proiecte si implementare)
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Economist/Referent
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
FORMULARUL Nr. 6
Contract pentru finantare nerambursabila
Nr. ....... din ...............
1. Partile contractante:
Intre:
Administratia Fondului pentru Mediu, cu sediul in municipiul Bucuresti,
Spl. Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650,
reprezentata legal prin director general ............................... si
prin director economic ..............................., in calitate de autoritate
contractanta, denumita in continuare AFM;
si
Societatea Comerciala ......................................, cu sediul in
................................., inregistrata la Oficiul National al
Registrului Comertului ..................................... sub nr.
........................., CUI/cod fiscal
....................................., cont nr. ........................,
deschis la Trezoreria .................................., reprezentata legal
prin domnul/doamna .................................. si domnul/doamna
.................................., care imputernicesc pe domnul/doamna
.................................., in calitate de producator validat, denumita
in continuare Beneficiar,
a intervenit prezentul contract de finantare nerambursabila, denumit in
continuare Contract.
2. Obiectul si valoarea contractului
2.1. Prin prezentul contract, Administratia Fondului pentru Mediu acorda
Beneficiarului o finantare nerambursabila, denumita in continuare finantare, in
vederea sustinerii proiectului intitulat "Diminuarea poluarii aerului
datorata emisiilor de gaze de esapament de la autoturisme, prin innoirea
Parcului national auto" din cadrul Programului de stimulare a innoirii
Parcului national auto, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2004,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2005.
2.2. Valoarea totala a contractului este de ....................... lei.
3. Durata contractului
Contractul intra in vigoare de la data semnarii acestuia de catre parti si
este valabil pana la data de 31 august 2005.
4. Modalitatea de finantare
4.1. Finantarea se face in transe lunare, in interiorul perioadei prevazute
la pct. 3, si in conformitate cu graficul de finantare nerambursabila (anexa la
contract).
4.2. Finantarea se realizeaza prin debitarea contului de trezorerie al
Administratiei Fondului pentru Mediu, pe masura tragerii sumelor, si prin
creditarea contului nr. ..................... deschis la Trezoreria
............................ de catre Beneficiar, pe baza de cerere de tragere
insotita in mod obligatoriu de documentele prevazute la art. 8 alin. (4) din
Instructiunile privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 99/2004, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 1/2005.
4.3. Virarea sumelor din contul Administratiei Fondului pentru Mediu in
contul Beneficiarului se va face in termen de 10 zile de la depunerea cererii
de tragere; ultima cerere de tragere se depune cel mai tarziu pe data de 25
august 2005.
4.4. Suma ramasa neutilizata la sfarsitul perioadei mentionate la pct. 3 se
considera anulata si ramane la dispozitia Administratiei Fondului pentru Mediu
care, in functie de cerere, o poate redistribui altor producatori validati.
5. Obligatii ale Beneficiarului
Beneficiarul se obliga:
a) sa utilizeze finantarea in exclusivitate pentru realizarea proiectului
"Diminuarea poluarii aerului, datorata emisiilor de gaze de esapament de
la autoturisme, prin innoirea Parcului national auto", respectiv
decontarea sumei de 30.000.000 lei/autoturism, acordata conform Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 99/2004, modificata si completata prin Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 1/2005;
b) sa informeze Administratia Fondului pentru Mediu si sa prezinte
documentele corespunzatoare in cazul in care survin modificari cu privire la
actele constitutive si/sau la informatiile furnizate cu ocazia prezentarii
cererii de finantare sau pe parcursul derularii prezentului contract;
c) sa permita reprezentantilor Administratiei Fondului pentru Mediu accesul
la sediile sale pentru inspectarea activitatilor ce se realizeaza din
finantarea acordata si examinarea registrelor si a evidentelor contabile, in
legatura cu derularea proiectului;
d) sa plateasca toate taxele, impozitele si contributiile pe care le
datoreaza potrivit reglementarilor legale si in termenele prevazute de acestea;
e) sa nu sponsorizeze, pe perioada de valabilitate a contractului, activitati
cu impact negativ asupra mediului;
f) sa furnizeze, in maximum 5 zile lucratoare de la solicitarea
Administratiei Fondului pentru Mediu, orice informatii suplimentare considerate
necesare pentru indeplinirea contractului;
g) sa intocmeasca si sa remita Administratiei Fondului pentru Mediu un
raport final privind realizarea activitatilor din proiect, la incetarea
valabilitatii contractului.
6. Obligatiile Administratiei Fondului pentru Mediu
Administratia Fondului pentru Mediu se obliga:
a) sa asigure finantarea proiectului in conditiile mentionate in prezentul
contract, in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie prin bugetul de
venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului pentru Mediu;
b) sa puna la dispozitie Beneficiarului informatiile legate de operatiunea
de finantare.
7. Raspunderea contractuala
7.1. Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre
una dintre parti da dreptul partii lezate de a cere rezilierea contractului si
de a pretinde plata de daune-interese.
7.2. Beneficiarul isi asuma integral raspunderea pentru prejudiciile
cauzate tertilor din culpa sa pe parcursul derularii proiectului, Administratia
Fondului pentru Mediu fiind degrevata integral de orice responsabilitate.
7.3. Orice disfunctionalitate ivita pe parcursul derularii contractului va
fi notificata de catre Beneficiar Administratiei Fondului pentru Mediu. Daca
deficientele mentionate in notificare nu sunt inlaturate in maximum 20 de zile
de la data notificarii, Administratia Fondului pentru Mediu are dreptul de a
lua urmatoarele masuri:
a) sistarea temporara, fara preaviz, a finantarii, pana la remedierea
cauzelor care au dus la sistare;
b) rezilierea contractului si, in acest caz, inapoierea sumelor deja
platite in cadrul contractului.
7.4. Administratia Fondului pentru Mediu isi rezerva dreptul de a denunta
unilateral contractul de finantare in cel mult 15 zile de la aparitia unor
circumstante care nu au putut fi prevazute la data incheierii contractului si
care conduc la modificarea clauzelor contractuale in asa masura incat
indeplinirea contractului respectiv ar fi contrara interesului public.
8. Incetarea contractului
Contractul inceteaza in urmatoarele situatii:
a) la data prevazuta in contract;
b) la data interventiei unei hotarari de autoritate.
9. Forta majora
9.1. Forta majora exonereaza de raspundere partea care o invoca si o
dovedeste in conditiile legii.
9.2. Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a
notifica celeilalte parti aparitia respectivului caz de forta majora, in termen
de 5 zile de la data producerii acestuia.
9.3. Indeplinirea contractului va fi suspendata in perioada de actiune a
fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana
la aparitia acesteia.
10. Cesiunea
Contractul, precum si toate drepturile si obligatiile decurgand din acesta
nu pot face obiectul nici unei cesiuni totale sau partiale.
11. Litigii
11.1. Orice diferend rezultat din interpretarea si/sau executarea
prezentului contract se va rezolva, pe cat posibil, pe cale amiabila.
11.2. In cazul in care o solutie amiabila nu este posibila, litigiul se
supune spre solutionare instantelor judecatoresti competente in a caror raza
teritoriala isi are sediul Administratia Fondului pentru Mediu.
12. Dispozitii finale
12.1. Administratia Fondului pentru Mediu si Beneficiarul se angajeaza sa
pastreze confidentialitatea rapoartelor, situatiilor la care se face referire
in prezentul contract si a oricarui document, informatie sau alt material de
care ia cunostinta in derularea prezentului contract, informatiile putand fi
furnizate numai autoritatilor competente, in conditiile legii, sau unor terte
parti numai cu acordul partilor la prezentul contract.
12.2. Orice notificare in baza prezentului contract se face la urmatoarele
adrese:
Pentru Administratia Fondului pentru Mediu: municipiul Bucuresti, Spl.
Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6;
Pentru Beneficiar: .......................................................
In cazul in care Beneficiarul doreste sa fie notificat la o alta adresa sau
si-a schimbat adresa, va instiinta in scris Administratia Fondului pentru
Mediu, in termen de 10 zile de la data aparitiei modificarii.
12.3. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv in caz de semnare prin
procura, noi, reprezentantii legali ai Beneficiarului, am luat cunostinta de
prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul in declaratii.
12.4. Anexa face parte integranta din prezentul contract.
12.5. Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta, pot fi modificate
si/sau completate cu acordul partilor, prin acte aditionale.
12.6. Prezentul contract s-a semnat la data de ..............., la sediul
Administratiei Fondului pentru Mediu din Bucuresti, in ........ exemplare,
toate avand valoare juridica egala, din care ........ exemplare pentru
Administratia Fondului pentru Mediu si ........ exemplare pentru Beneficiar.
ADMINISTRATIA FONDULUI PENTRU MEDIU: Beneficiar,
...........................
Director general,
....................................
Director economic,
....................................
Director proiecte si implementare,
....................................
Consilier juridic,
....................................
ANEXA 1
la contractul de finantare
GRAFICUL DE FINANTARE NERAMBURSABILA
______________________________________________________________________________
|Nr. | Esalonarea | Sold la | Acordari | Sold la | Observatii
|
|crt.| finantarii | inceputul | | sfarsitul |
|
| |_____________| perioadei |______________________| perioadei |
|
| | anul | luna | | Data | Suma | |
|
| | | | | programata | | |
|
|____|______|______|___________|____________|_________|___________|____________|
| | | | | | | |
|
|____|______|______|___________|____________|_________|___________|____________|
ADMINISTRATIA FONDULUI PENTRU MEDIU: Beneficiar,
.............................
Director general, Numele si functia persoanelor
................................. mentionate in preambulul
contractului si stampila
Director economic,
..................................
Director proiecte si implementare,
..................................
Consilier juridic,
..................................
Datele de identificare a solicitantului Nr. de inregistrare la
....................................... Administratia Fondului pentru
Mediu
(producator, importator autorizat sau ................../................
furnizor de autoturisme)
Nr. de inregistrare ....../............
FORMULARUL Nr. 7
Cerere de tragere
Denumirea solicitantului .................................................
Forma juridica de organizare .............................................
Nr. de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului
...................../................./..........., C.U.I.
.....................
Adresa sediului social:
Str. ......................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
localitatea ................, judetul/sectorul ......................., telefon
....................., fax .................., e-mail:
.........................
Reprezentant legal/imputernicit .......................................,
posesor al BI/CI/pasaport seria ....... nr. .................., eliberat de
..........................., CNP ........................, domiciliat in
..............................................................
In baza Contractului de finantare nerambursabila nr.
............/..................., va rugam sa aprobati prezenta cerere de
tragere pentru suma de ...... lei din finantarea nerambursabila contractata.
Prezenta cerere este insotita de:
a) lista persoanelor fizice beneficiare si a autoturismelor uzate aferente,
semnata si stampilata de catre producatorul validat, care contine: datele de
identificare a persoanei fizice beneficiare (felul, seria si numarul actului de
identitate, domiciliul si/sau resedinta, codul numeric personal, numarul de
telefon) si datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, seria
sasiului, seria motorului si anul de fabricatie, numarul certificatului de
inmatriculare al autoturismului, numarul certificatului de radiere din
circulatie a autoturismului uzat);
b) certificatele de inmatriculare ale autoturismelor uzate, in copii
legalizate;
c) certificatele de predare in vederea distrugerii a autoturismelor uzate,
in copii legalizate;
d) certificatele de radiere din circulatie a autoturismelor uzate, in
original;
e) actul de identitate al persoanei fizice beneficiare, in copie;
f) actele de succesiune, in copii legalizate, pentru cazul in care
persoanele fizice beneficiare sunt mostenitorii proprietarului (inclusiv, daca
este cazul, certificatele de casatorie sau documentele de schimbare a numelui,
in copii legalizate). In cazul in care pe actul de succesiune sunt mai multi
mostenitori, este necesara si o declaratie notariala a celorlalti mostenitori
prin care accepta ca unul dintre mostenitori sa poata beneficia de prezentul
program;
g) facturile fiscale emise de catre producatorul validat in favoarea
persoanelor fizice beneficiare, aferente achizitionarii autoturismelor noi, in
copie si original;
h) notele de acceptare, in original.
Subsemnatul imi asum raspunderea tuturor informatiilor continute in
prezenta cerere si in toate celelalte formulare si documente depuse, inclusiv
documentele financiare, garantez ca datele furnizate sunt actuale, reale si
corecte si declar ca am luat cunostinta de prevederile Codului penal privind
falsul in declaratii.
Reprezentantul legal/imputernicitul,
Numele si prenumele ...............................
Functia ...........................................
Semnatura .........................................
Data ..............................................
L.S.
Aprobat de catre Administratia Fondului pentru Mediu:
Director general
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Director economic
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Director Directia de proiecte si implementare
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Sef serviciu (Directia de proiecte si implementare)
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................
Economist/Referent
Numele/prenumele ....................................
Semnatura ...........................................