Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1305 din 13 iunie 2007

pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea de distinctii si premii personalului didactic si de cercetare, precum si bibliotecarilor din invatamantul superior de stat

ACT EMIS DE: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 473 din 13 iulie 2007



In baza prevederilor art. 113 şi 114 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 366/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului,

ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind acordarea de distincţii şi premii personalului didactic şi de cercetare, precum şi bibliotecarilor din învăţământul superior de stat, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu anul universitar 2007-2008. La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă orice alte dispoziţii contrare.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 4. - Direcţia generală management învăţământ superior, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, Direcţia generală buget-finanţe, patrimoniu şi investiţii, instituţiile de învăţământ superior de stat şi bibliotecile centrale universitare vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Cristian Mihai Adomniţei

ANEXĂ

REGULAMENT

privind acordarea de distincţii şi premii personalului didactic şi de cercetare, precum şi bibliotecarilor din învăţământul superior de stat

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Potrivit prevederilor art. 113 şi 114 din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului este autorizat să acorde următoarele distincţii şi premii:

a)  adresă de mulţumire publică: se acordă personalului didactic şi de cercetare, precum şi bibliotecarilor din învăţământul superior de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;

b) Diploma „Titu Maiorescu", clasele I, a II-a şi a III-a, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, cu acordarea unui premiu de 25%, 20%, respectiv 15%, din suma salariilor de bază primite în ultimele 12 luni; diploma se acordă personalului didactic şi de cercetare din învăţământul superior de stat;

c)  Diploma „Alexandru Rosetti", clasele I, a II-a şi a III-a, al cărei model este prezentat în anexa nr. 3, cu acordarea unui premiu de 25%, 20%, respectiv 15%, din suma salariilor de bază primite în ultimele 12 luni; diploma se acordă bibliotecarilor din învăţământul superior de stat;

d)  Diploma de excelenţă, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4, se acordă cadrelor didactice pensionate sau pensionabile, cu activitate deosebită în învăţământul superior de stat; diploma este însoţită de un premiu de 20% din suma salariilor de bază primite în ultimele 12 luni.

Art. 2. - Unei persoane nu i se pot acorda simultan două distincţii şi premii.

Art. 3. - Persoana care a beneficiat de o distincţie poate solicita acordarea altei distincţii, de nivel superior, după o perioadă de minimum 5 ani.

CAPITOLUL II

Criterii pentru acordarea de distincţii şi premii personalului didactic de predare şi de cercetare din învăţământul superior de stat

Art. 4. - Personalul didactic titular, cu rezultate deosebite în activitatea didactică, educativă şi ştiinţifică, poate primi distincţii şi premii prevăzute la art. 1 lit. a), b) şi d).

Art. 5. - (1) In baza principiilor autonomiei universitare conferite prin lege, senatele universitare sunt singurele în măsură să stabilească criteriile pentru acordarea distincţiilor şi premiilor prevăzute la art. 1 lit. a), b) şi d).

(2) In stabilirea listei cu personalul didactic şi de cercetare căruia i se acordă premiile şi distincţiile prevăzute la art. 1 lit. a), b) şi d), senatele universitare vor avea în vedere următoarele criterii:

- rezultatele obţinute în activitatea didactică şi în domeniul cercetării-dezvoltării, inovării şi managementului de programe şi proiecte;

-   rezultatele obţinute în cadrul programelor/proiectelor cuprinse în planurile/programele de cercetare naţionale şi/sau internaţionale;

- rezultatele obţinute în procesul de dezvoltare a resurselor umane şi creşterea competenţei profesionale, inclusiv a studenţilor;

-contribuţia la managementul asigurării calităţii educaţiei la nivelul catedrei, facultăţii şi/sau al instituţiei de învăţământ superior de stat în cauză;

-ordine, medalii, distincţii, premii etc. obţinute în activitatea didactică şi ştiinţifică.

CAPITOLUL III

Condiţii pentru acordarea de distincţii şi premii bibliotecarilor din învăţământul superior de stat, potrivit art. 1 lit. c)

Art. 6. - Diploma „Alexandru Rosetti" clasa I se acordă bibliotecarilor din învăţământul superior de stat care îndeplinesc cel puţin 3 dintre următoarele condiţii:

- sunt bibliotecari încadraţi cu funcţia de bază în biblioteci centrale universitare sau în biblioteci ale instituţiilor de învăţământ superior de stat şi sunt cunoscuţi ca personalităţi în domeniu;

-  au o vechime neîntreruptă într-o bibliotecă centrală universitară sau de învăţământ superior de stat de cel puţin 20 de ani;

-  manifestă deontologie profesională, conduită morală şi profesionalism incontestabile;

- au titlul de doctor în domeniul biblioteconomiei şi probează preocupări ştiinţifice, recunoscute pe plan naţional şi internaţional;

- demonstrează preocupări relevante în managementul de bibliotecă, prin implementarea celor mai moderne metode şi sisteme de stocare şi regăsire a informaţiilor şi documentelor;

- sunt implicaţi direct în organizarea şi susţinerea acţiunilor de formare iniţială şi/sau de perfecţionare continuă a personalului de specialitate;

- sunt autori a cel puţin 3 lucrări reprezentative în domeniul biblioteconomie.

Art. 7. - Diploma „Alexandru Rosetti" clasa a II-a se acordă bibliotecarilor din învăţământul superior de stat care îndeplinesc cel puţin 3 dintre următoarele condiţii:

- sunt bibliotecari încadraţi cu funcţia de bază în biblioteci centrale universitare sau în biblioteci ale instituţiilor de învăţământ superior de stat şi sunt cunoscuţi ca personalităţi în domeniu;

- au o vechime neîntreruptă într-o bibliotecă de învăţământ superior de stat de cel puţin 15 ani;

- manifestă deontologie profesională, conduită morală şi profesionalism incontestabile;

- probează preocupări ştiinţifice recunoscute pe plan naţional;

- demonstrează interes ştiinţific cu valoare aplicativă în activitatea de bibliotecă;

- au o activitate publicistică concretizată în studii şi articole în domeniul biblioteconomic.

Art. 8. - Diploma „Alexandru Rosetti" clasa a III-a se acordă bibliotecarilor din învăţământul superior de stat care îndeplinesc cel puţin 3 dintre următoarele condiţii:

- sunt bibliotecari încadraţi cu funcţia de bază în biblioteci centrale universitare sau în biblioteci ale instituţiilor de învăţământ superior de stat şi sunt cunoscuţi ca personalităţi în domeniu;

- au o vechime neîntreruptă într-o bibliotecă de învăţământ superior de stat de cel puţin 10 ani;

-  manifestă deontologie profesională, conduită morală şi profesionalism incontestabile;

- demonstrează preocupări relevante pentru managementul colecţiilor şi serviciilor de bibliotecă;

- au preocupări ştiinţifice în domeniul ştiinţei informării şi al biblioteconomiei;

-  demonstrează interes profesional pentru dezvoltarea biblioteconomiei şi a cooperării interbibliotecare.

CAPITOLUL IV

Norme procedurale privind acordarea distincţiilor şi premiilor personalului didactic şi de cercetare, precum şi bibliotecarilor din învăţământul superior de stat

Art. 9. - Propunerile nominale de acordare a distincţiilor şi premiilor se fac de biroul catedrei, se avizează de consiliul facultăţii/departamentului şi se aprobă de senatul universitar. In cazul bibliotecilor instituţiilor de învăţământ superior, propunerile nominale de acordare a distincţiilor şi premiilor se fac de către conducerile bibliotecilor respective şi se aprobă de senatele universitare. In ceea ce priveşte bibliotecile centrale universitare, propunerile pentru acordarea premiilor sunt avizate de consiliile de administraţie ale acestora şi sunt aprobate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

Art. 10. - (1) Premiile aferente distincţiilor prevăzute la art. 1 se acordă de instituţiile de învăţământ superior de stat din fondurile proprii, dobândite în condiţiile legii.

(2) In cazul bibliotecilor centrale universitare, premiile se acordă din fondurile acestora, provenite de la bugetul alocat prin Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

Art. 11. - Calendarul şi procedura de atribuire a distincţiilor şi premiilor personalului didactic şi de cercetare, precum şi bibliotecarilor din învăţământul superior de stat se desfăşoară în etape, după cum urmează:

1.   Persoana propusă pentru acordarea unei distincţii întocmeşte şi depune la conducerea catedrei/bibliotecii raportul de autoevaluare însoţit de documentele doveditoare, conform criteriilor stabilite de senatul universitar, iar pentru bibliotecari, conform condiţiilor prevăzute la cap. III din prezentul regulament, până la data de 28 februarie.

2.  Biroul catedrei/Conducerea bibliotecii analizează dosarul şi formulează aprecieri sintetice asupra fiecărei persoane propuse, până la data de 15 martie.

3.  Până la data de 30 martie, dosarele sunt supuse spre avizare consiliului facultăţii. Decanul facultăţii/directorul bibliotecii înaintează senatului universitar cererea, raportul de autoevaluare, cu anexele doveditoare şi aprecierea consiliului facultăţii, până la data de 15 aprilie.

4. Senatul universitar/Consiliul de administraţie al bibliotecii centrale universitare analizează propunerile şi stabileşte lista candidaţilor în ordinea descrescătoare a punctajului acordat şi o afişează până la data de 1 mai. Numărul distincţiilor acordate anual se stabileşte de instituţia de învăţământ superior de stat în limita fondurilor proprii alocate, iar pentru bibliotecile centrale universitare, de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, în limita fondurilor bugetare alocate.

5. Eventualele contestaţii se pot depune la registratura universităţii/bibliotecii centrale universitare în termen de 3 zile calendaristice de la data afişării.

6.  Comisia de etică a senatului, respectiv comisia de contestaţii a bibliotecii centrale universitare, analizează contestaţiile şi afişează rezultatele definitive, in termen de 7 zile calendaristice de la data limită pentru depunerea contestaţiilor.

7.  Listele cuprinzând datele solicitanţilor validaţi vor fi înaintate la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului până la data de 15 mai, conform modelelor de tabel prevăzute în anexa nr. 5.

8. Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului verifică listele înaintate de instituţiile de învăţământ superior de stat, verifică şi aprobă listele înaintate de bibliotecile centrale universitare şi elaborează ordinul de acordare a distincţiilor şi premiilor. Listele cu candidaţii aprobaţi prin ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului sunt trimise instituţiilor de învăţământ superior de stat şi bibliotecilor centrale universitare respective pentru completarea diplomelor. Diplomele semnate de ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului se eliberează titularilor de către instituţia de învăţământ superior/biblioteca centrală universitară. 9. Plata premiilor se face de instituţia de învăţământ superior de stat/biblioteca centrală universitară la care sunt angajate cu funcţia de bază cadrele didactice, respectiv bibliotecarii.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 12. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 2 la regulament

ROMÂNIA

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

CABINETUL MINISTRULUI

Stimată/Stimate...................

Conducerea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului este onorată să vă adreseze sincera preţuire şi profunda admiraţie pentru înalta dumneavoastră activitate didactică şi ştiinţifică.

Dumneavoastră aţi dovedit că profesia de dascăl este sinonimă cu pasiunea şi abnegaţia în formarea viitorilor specialişti cu studii superioare.

Cu deosebită satisfacţie, omagiem în persoana dumneavoastră un model de slujire a învăţământului, talentul de a cultiva în conştiinţa studenţilor valorile spirituale perene ale poporului nostru, măiestria de a sădi în sufletele lor dragostea pentru patrie şi datoria de a deveni cetăţeni demni ai României.

Suntem încredinţaţi că veţi continua, fără preget, nobila misiune pe care v-aţi asumat-o, aceea de a transmite viitorimii încrederea în propriile capacităţi, în victoria competenţei, a cinstei, a adevărului şi dreptăţii, pasiunea pentru cunoaştere.

Vă dorim multă sănătate şi fericire, satisfacţii şi împliniri în activitatea dumneavoastră profesională, astfel încât să rămâneţi un model de slujire a şcolii, de ataşament faţă de nobilele ei idealuri, ca dascăl cu iscusinţă şi har în modelarea vlăstarelor viitorului nostru european.

MINISTRU,

Data..........................

ANEXA Nr. 21) la regulament

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA

„TITU MAIORESCU" CLASA I

              Se acordă Doamnei / Domnului_________________________________________*,

cadru didactic la ____________________________________________________________,

                                  (instituţia de învăţământ superior de stat)

DIPLOMA „TITU MAIORESCU" CLASA I pentru merite deosebite în activitatea didactică şi ştiinţifică şi pentru rezultate remarcabile obţinute în formarea şi educarea studenţilor.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

*  Se trec gradul didactic şi gradul ştiinţific ale cadrului didactic

1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

 

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA

„TITU MAIORESCU" CLASA a II-a

          Se acordă Doamnei / Domnului___________________________________________*,

cadru didactic la ____________________________________________________________,

                             (instituţia de învăţământ superior de stat)

DIPLOMA „TITU MAIORESCU" CLASA a II-a pentru merite deosebite în activitatea didactică şi ştiinţifică şi pentru rezultate remarcabile obţinute în formarea şi educarea studenţilor.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

*  Se trec gradul didactic şi gradul ştiinţific ale cadrului didactic

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA

„TITU MAIORESCU" CLASA a III-a

          Se acordă Doamnei / Domnului____________________________________________*,

cadru didactic la ____________________________________________________________,

                                (instituţia de învăţământ superior de stat)

DIPLOMA „TITU MAIORESCU" CLASA a III-a pentru merite deosebite în activitatea didactică şi ştiinţifică şi pentru rezultate remarcabile obţinute în formarea şi educarea studenţilor.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

* Se trec gradul didactic şi gradul ştiinţific ale cadrului didactic

Anexa 31 la regulament

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA

„ALEXANDRU ROSETTI" CLASA I

          Se acordă Doamnei / Domnului_____________________________________________,

bibliotecar la _______________________________________________________________,

                                                 (biblioteca)

DIPLOMA „ALEXANDRU ROSETTI" CLASA I pentru merite deosebite în domeniul biblioteconomic şi rezultate remarcabile obţinute în activitatea profesională.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

1) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA

„ALEXANDRU ROSETTI" CLASA a II-a

          Se acordă Doamnei / Domnului_____________________________________________,

bibliotecar la _______________________________________________________________,

                                                         (biblioteca)

DIPLOMA  „ALEXANDRU ROSETTI"  CLASA  a  II-a pentru merite  deosebite în domeniul biblioteconomic şi rezultate remarcabile obţinute în activitatea profesională.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA

„ALEXANDRU ROSETTI" CLASA a III-a

         Se acordă Doamnei / Domnului_____________________________________________,

bibliotecar la________________________________________________________________,

                                    (biblioteca)

DIPLOMA „ALEXANDRU ROSETTI" CLASA a III-a pentru merite deosebite în domeniul biblioteconomic şi rezultate remarcabile obţinute în activitatea profesională.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

Anexa 41 la regulament

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUI

DIPLOMA DE  EXCELENŢĂ

          Se acordă Doamnei / Domnului____________________________________________*,

cadru didactic la ____________________________________________________________,

                     (instituţia de învăţământ superior de stat)

DIPLOMA DE EXCELENŢĂ pentru activitate remarcabilă în slujba şcolii şi pentru merite deosebite în formarea şi educarea studenţilor.

MINISTRU,

Data şi locul eliberării:

*  Se trec gradul didactic şi gradul ştiinţific ale cadrului didactic

1) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 5 la regulament

Instituţia de învăţământ superior de stat...........................

TABEL  NOMINAL

pentru acordarea ........................................................

                                         (distincţia propusă)

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Gradul didactic

Catedra/ Facultatea

Observaţii

0

1

2

3

4

Rector,

.............................................

Secretarul-şef al universităţii,

.............................................

Biblioteca Centrală Universitară..............................

TABEL  NOMINAL

pentru acordarea ................................................

                                       (distincţia propusă)

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Funcţia

Departament/ Serviciu/Birou

Observaţii

0

1

2

3

4

Director general,

................................

Instituţia de învăţământ superior de stat.............................

Biblioteca........................................................................

TABEL  NOMINAL

pentru acordarea .........................................................

                                           (distincţia propusă)

Nr. crt.

Numele şi prenumele

Funcţia

Departament/ Serviciu/Birou

Observaţii

0

1

2

3

4

Rector,

......................................................

Secretarul-şef al universităţii

......................................................

Directorul bibliotecii,

......................................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1305/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1305 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1305/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu