Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 136 din 17 martie 2010

privind punerea în aplicare a Regulamentului pentru modificarea si completarea Regulamentului de organizare, functionare si procedura al Consiliului Concurentei, pus în aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor si instructiunilor Consiliului Concurentei, elaborate în baza Legii concuren?ei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 235 din 14 aprilie 2010



In baza:

- Decretului Preşedintelui României nr. 700/2009 pentru numirea preşedintelui Consiliului Concurenţei;

- Decretului Preşedintelui României nr. 701/2009 pentru numirea vicepreşedintelui Consiliului Concurenţei;

- prevederilor art. 21 alin. (2) şi ale art. 27 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată,

având în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

preşedintele Consiliului Concurenţei emite următorul ordin:

Art. 1. - In urma adoptării în Plenul Consiliului Concurenţei, se pune în aplicare Regulamentul pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedură al Consiliului Concurenţei, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor şi instrucţiunilor Consiliului Concurenţei, elaborate în baza Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 1 aprilie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmări punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin şi regulamentul menţionat la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Consiliului Concurenţei,

Otilian Neagoe

ANEXĂ

REGULAMENT

pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedură al Consiliului Concurenţei

In temeiul art. 27 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, republicată,

Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament.

Art. I. - Regulamentul de organizare, funcţionare şi procedură al Consiliului Concurenţei, cu modificările şi completările ulterioare, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 61/2004 privind punerea în aplicare a regulamentelor şi instrucţiunilor Consiliului Concurenţei, elaborate în baza Legii concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 1 aprilie 2004, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 1, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 1

(1) Administrarea şi punerea în aplicare a Legii concurenţei nr. 21/1996, republicată, şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin    Legea    nr. 137/2007,    sunt   încredinţate    Consiliului Concurenţei, ca autoritate administrativă autonomă în domeniul concurenţei, cu personalitate juridică.

(2) In cuprinsul prezentului regulament, ori de câte ori se va face trimitere la Legea nr. 21/1996, republicată, şi la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, se va înţelege legile respective."

2. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 3

Consiliul Concurenţei are atribuţiile prevăzute de Legea nr. 21/1996, republicată, şi de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007."

3. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 4

Organizarea, structura şi procedurile de funcţionare ale Consiliului Concurenţei trebuie să asigure realizarea atribuţiilor prevăzute de Legea nr. 21/1996, republicată, şi de legislaţia privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat."

4. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 5

(1) Consiliul Concurenţei îşi desfăşoară activitatea prin următoarele structuri cu caracter funcţional şi operaţional: direcţii, servicii şi compartimente.

........................................................................................................................................................................ ........................................................

(3) Personalul Consiliului Concurenţei este alcătuit din funcţionari publici şi personal contractual. Funcţia publică de specialitate este cea de inspector de concurenţă."

5.  La articolul 5, alineatul (4) se abrogă.

6. La articolul 6 alineatul (3), literele c) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,c) adoptă avizele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007;

........................................................................................................................................................................ ........................................................

j) sesizează autoritatea emitentă a unui act normativ prin care se instituie măsuri de ajutor de stat care nu respectă prevederile comunitare în domeniu, în vederea modificării sau abrogării;".

7.  La articolul 6 alineatul (3), litera f) se abrogă.

8.  La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Plenul Consiliului Concurenţei constată săvârşirea contravenţiilor prevăzute la art. 51 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 21/1996, republicată, individualizează şi aplică amenda."

9.  La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 7

(1) Preşedintele Consiliului Concurenţei, în calitate de ordonator principal de credite, angajează patrimonial, prin semnătura sa, Consiliul Concurenţei ca persoană juridică şi îl reprezintă ca instituţie publică în faţa persoanelor fizice şi juridice, a autorităţilor legislative, judiciare şi administrative, precum şi a altor instituţii româneşti şi străine, a organismelor şi organizaţiilor internaţionale."

10.  La articolul 8, alineatele (1), (2) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 8

(1)  Consiliul Concurenţei îşi desfăşoară activitatea şi în comisii, în scopul aplicării sancţiunilor pentru contravenţiile prevăzute la art. 50 lit. a) şi la art. 51 alin. (1) lit. c) şi d), precum şi a amenzilor cominatorii prevăzute la art. 54 din Legea nr. 21/1996, republicată.

(2)  In cadrul Consiliului Concurenţei funcţionează două comisii coordonatoare.

........................................................................................................................................................................ ........................................................

(8) Comisiile constituite potrivit art. 20 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 21/1996, republicată, au următoarele atribuţii:

a)  examinează în activităţile preliminare sesizările şi orice alte acte adresate Consiliului Concurenţei în temeiul Legii nr. 21/1996, republicată, şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007, soluţionându-le potrivit dispoziţiilor legale;

b)  examinează practicile anticoncurenţiale, concentrările economice, omisiunea notificării unei concentrări economice;

c) propun acordarea derogării de la regula instituită la art. 15 alin. (4) din Legea nr. 21/1996, republicată;

d)  aplică amenzile cominatorii potrivit art. 54 din Legea nr. 21/1996, republicată, amenzile pentru omisiunea notificării operaţiunilor de concentrare economică şi amenzile pentru începerea unei operaţiuni de concentrare declarate incompatibilă cu Legea nr. 21/1996, republicată, printr-o decizie a Consiliului Concurenţei;

e)   alte sarcini încredinţate comisiilor de către plenul Consiliului Concurenţei sau de către preşedinte."

11.  La articolul 8, alineatul (12) se abrogă.

12. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 9

In vederea exercitării atribuţiilor sale, Consiliul Concurenţei dispune de aparatul propriu, conform organigramei prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament."

13.  La articolul 10, alineatele (1), (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 10

(1) Direcţiile Consiliului Concurenţei sunt: Direcţia Bunuri de Consum, Direcţia Servicii, Direcţia Industrie şi Energie, Direcţia Ajutor de Stat, Direcţia Licitaţii şi Petiţii, Direcţia Cercetare-Sinteze, Direcţia Juridic-Contencios, Direcţia Relaţii Externe şi Comunicare, Direcţia Teritorială, Direcţia Buget, Resurse Umane, Direcţia Administrativă.

(2)   In compunerea Consiliului Concurenţei intră, de asemenea, şi inspectoratele de concurenţă, care sunt unităţi teritoriale ale Consiliului Concurenţei, făcând parte din structura Direcţiei Teritoriale.

(3)  Direcţia Buget, Resurse Umane, Direcţia Administrativă împreună cu Managerii Publici, Compartimentul Secretariat, Organizare Şedinţe şi Protocol şi Compartimentul Registratură, Documente Secrete şi Arhivă alcătuiesc Secretariatul general, care este condus de către un secretar general."

14.  La articolul 11, alineatele (1)-(5) şi (10)-(12) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 11

(1)  Direcţia Bunuri de Consum, Direcţia Servicii, Direcţia Industrie şi Energie sunt coordonate de către o comisie alcătuită din un vicepreşedinte şi 2 consilieri de concurenţă, desemnaţi prin ordin de preşedintele Consiliului Concurenţei.

(2)  Direcţia Ajutor de Stat, Direcţia Teritorială şi Direcţia Licitaţii şi Petiţii sunt coordonate de către o comisie alcătuită din un vicepreşedinte şi 2 consilieri de concurenţă, desemnaţi prin ordin de preşedintele Consiliului Concurenţei.

(3)  Direcţia Relaţii Externe şi Comunicare, Direcţia Juridic-Contencios, Direcţia Cercetare-Sinteze sunt coordonate direct de către preşedintele Consiliului Concurenţei.

(4) In cadrul fiecărei direcţii se pot constitui, prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, la solicitarea directorului, module de lucru specializate pe anumite domenii de activitate. In cazul în care nu mai sunt necesare, pot fi desfiinţate sau înlocuite cu alte module.

(5)  Direcţia Servicii, Direcţia Bunuri de Consum, Direcţia Industrie şi Energie şi Direcţia Licitaţii şi Petiţii au atribuţii referitoare la:

a) aplicarea strategiei generale stabilite în Plenul Consiliului Concurenţei;

b)  desfăşurarea de activităţi de cunoaştere a pieţelor, în vederea detectării existenţei unor fenomene sau practici de natură a avea efecte anticoncurenţiale;

c) analizarea cererilor sau a plângerilor, denunţând, respectiv acuzând   o   practică   anticoncurenţială,   şi   elaborarea   de propuneri, pe baza celor constatate, în vederea adoptării de măsuri în aplicarea art. 40 din Legea nr. 21/1996, republicată;

d)   analizarea notificărilor operaţiunilor de concentrare economică, în baza procedurii stabilite prin regulament, şi elaborarea de propuneri, pe baza celor constatate, în aplicarea prevederilor art. 46 din Legea nr. 21/1996, republicată;

e)  analizarea şi elaborarea de propuneri pentru aplicarea prevederilor art. 11 lit. b) şi art. 15 alin. (5) din Legea nr. 21/1996, republicată;

f) desfăşurarea activităţilor de investigaţie în conformitate cu Legea nr. 21/1996, republicată, privind cazurile de încălcare a dispoziţiilor art. 5 alin. (1), art. 6, 9, 12 şi 15 din lege şi acordarea de dispense pentru înţelegeri, decizii ale asociaţiilor de agenţi economici ori practici concertate, prorogări de dispense, care se încadrează în prevederile art. 5 alin. (2) din Legea nr. 21/1996, republicată;

g)    analizarea cererilor de certificare prealabilă a neintervenţiei, la cererea agenţilor economici, şi elaborarea de propuneri, pe baza analizei dovezilor prezentate de aceştia, în sensul certificării neintervenţiei Consiliului Concurenţei sau al declanşării unei investigaţii, dacă aceasta este necesară;

h) analizarea şi elaborarea de propuneri în vederea emiterii de avize conforme pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurenţial şi elaborarea propunerii de modificare a acelora care au un asemenea efect;

i) iniţierea de măsuri care să faciliteze dezvoltarea pieţei şi a concurenţei în vederea elaborării de către Consiliul Concurenţei a unor recomandări către Guvern;

j) urmărirea aplicării efective a deciziilor, respectiv a obligaţiilor sau condiţiilor impuse de Consiliul Concurenţei;

k) predarea la arhiva Consiliului Concurenţei a tuturor dosarelor de investigaţie, studiilor, rapoartelor şi a altor documente ce conţin date şi informaţii utile şi participarea la crearea bazei centralizate de date şi de documentare a Consiliului Concurenţei;

l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în Legea nr. 21/1996, republicată, dispuse de către preşedintele Consiliului Concurenţei.

........................................................................................................................................................................ ........................................................

(10) Direcţia Relaţii Externe şi Comunicare are următoarele atribuţii:

a) participă la investigaţiile şi la inspecţiile inopinate derulate de Consiliul Concurenţei şi colaborează cu ofiţerul responsabil de politica de clemenţă şi cu ofiţerul responsabil de inspecţiile inopinate din cadrul Consiliului Concurenţei în cazurile în care sunt incidente regulile de concurenţă comunitare sau atunci când Comisia Europeană sau o altă autoritate naţională de concurenţă solicită asistenţa Consiliului Concurenţei;

b)   participă alături de celelalte direcţii ale Consiliului Concurenţei la implementarea proiectelor finanţate din fonduri nerambursabile, şi anume: proiectele din programele comunitare şi proiectele în cadrul asistenţei bilaterale;

c) asigură condiţiile necesare pentru participarea Consiliului Concurenţei la activitatea organizaţiilor internaţionale cu care colaborează, cum ar fi Organizaţia Mondială a Comerţului - OMC, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică - OECD, Conferinţa Naţiunilor Unite pentru Comerţ şi Dezvoltare - UNCTAD, Reţeaua Internaţională a Concurenţei - ICN;

d)  iniţiază relaţiile de colaborare cu instituţii similare din străinătate, prin încheierea de acorduri bi- şi multilaterale;

e) asigură derularea acordurilor de colaborare încheiate cu instituţiile similare din străinătate;

f)   asigură condiţiile necesare în vederea organizării şi desfăşurării misiunilor în străinătate ale membrilor şi/sau ale personalului Consiliului Concurenţei, precum şi a misiunilor străine la sediul Consiliului Concurenţei;

g)   organizează şi desfăşoară manifestări specifice, cu caracter internaţional, cum sunt: stagii, conferinţe, seminare, simpozioane etc, menite să contribuie la pregătirea profesională a personalului Consiliului Concurenţei;

h) organizează activităţi de informare-documentare în domeniul relaţiilor internaţionale;

i) asigură traduceri din şi în limbile străine ale unor acte şi documente relevante legate de activitatea internaţională a instituţiei;

j) acordă asistenţă de specialitate în domeniul relaţiilor internaţionale, pentru toate structurile componente ale Consiliului Concurenţei;

k) îndeplineşte oricare alte sarcini aferente relaţiilor internaţionale şi integrării europene ale Consiliului Concurenţei, derivate din prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi din dispoziţia preşedintelui Consiliului Concurenţei;

l) coordonează participarea Consiliului Concurenţei în ECN, Reţeaua Europeană a Concurenţei, şi gestionează schimbul de informaţii vehiculate în aceasta, prin intermediul ofiţerului autorizat - ADO, în cazul informaţiilor confidenţiale, şi prin punctul de contact general, în cazul informaţiilor care nu sunt supuse unui regim special;

m) gestionează schimbul de informaţii cu Comisia Europeană în cazurile de concentrare economică care intră sub incidenţa Regulamentului (CE) nr. 139/2004 al Consiliului din 20 ianuarie 2004 privind controlul concentrărilor economice între întreprinderi, prin intermediul ofiţerului responsabil de concentrările economice;

n) asigură îndeplinirea obligaţiilor de informare şi cooperare impuse Consiliului Concurenţei prin Regulamentul (CE) nr. 1/2003 al Consiliului din 16 decembrie 2002 privind punerea în aplicare a normelor de concurenţă prevăzute la articolele 81 şi 82 din tratat, în cazurile instrumentate de Consiliul Concurenţei, şi colaborează cu direcţiile de specialitate pentru întocmirea documentelor necesare în acest sens;

o) monitorizează aplicaţia ECN Interactive în vederea identificării cazurilor care pot prezenta interes pentru Consiliul Concurenţei;

p) colaborează cu celelalte direcţii în vederea asigurării participării Consiliului Concurenţei la reuniunile comitetelor consultative convocate de Comisia Europeană, la reuniunile grupurilor de lucru şi subgrupurilor ECN, precum şi la alte reuniuni organizate în cadrul ECN;

q) elaborează răspunsuri la cererile de informaţii şi formulează poziţii faţă de proiecte legislative comunitare, în scopul transmiterii acestora către Comisia Europeană sau autorităţi naţionale de concurenţă, în colaborare cu celelalte direcţii ale Consiliului Concurenţei;

r) monitorizează îndeplinirea obligaţiilor României prevăzute în Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Ţărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeană, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, ratificat prin Legea nr. 157/2005 (Tratatul de aderare la Uniunea Europeană), ce revin în responsabilitatea Consiliului Concurenţei, şi participă la îndeplinirea atribuţiilor care îi revin Consiliului Concurenţei şi care decurg din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene.

(11) Direcţia Teritorială are următoarele atribuţii:

A.  de descoperire şi investigare a încălcării prevederilor legale din domeniul concurenţei şi ajutorului de stat:

a) efectuează investigarea cazurilor privind posibile practici anticoncurenţiale în conformitate cu procedurile Consiliului Concurenţei;

b)   întreprinde demersuri şi efectuează analize pentru depistarea practicilor anticoncurenţiale şi a cazurilor de concentrări economice nenotificate;

c)  primeşte şi soluţionează sesizările, plângerile şi cererile depuse în teritoriu potrivit procedurii legale;

d)  urmăreşte, la nivel local, aplicarea efectivă a deciziilor emise de către Consiliul Concurenţei;

e)  efectuează unele investigaţii utile pentru cunoaşterea pieţei dispuse de Consiliul Concurenţei;

f)  monitorizează, pe plan local, comportamentul pe piaţă al agenţilor economici;

g)  efectuează acţiuni de monitorizare a ajutoarelor de stat existente;

h) supraveghează intervenţiile pe piaţă ale organelor administraţiei publice locale în vederea respectării normelor legale în domeniul concurenţei şi ajutorului de stat;

i) verifică datele şi informaţiile obţinute atunci când există îndoieli serioase cu privire la aspectele vizând ajutorul de stat;

j) acordă asistenţă de specialitate furnizorilor de ajutor de stat în vederea întocmirii raportărilor privind ajutoarele de stat acordate la nivel local şi elaborării schemelor de ajutor de stat;

k) realizează revista Consiliului Concurenţei împreună cu Direcţia Cercetare-Sinteze;

l) îndeplineşte orice alte sarcini dispuse de conducerea Consiliului Concurenţei;

B.   de îndrumare şi coordonare a inspectoratelor de concurenţă:

a) implementarea, în plan teritorial, a obiectivelor cuprinse în strategia stabilită de Consiliul Concurenţei;

b)  elaborarea trimestrială a programului-cadru de activitate pe baza sarcinilor primite de la conducerea Consiliului Concurenţei, a propunerilor celorlalte direcţii ale Consiliului Concurenţei, precum şi ale aparatului teritorial, pe care îl prezintă spre aprobare preşedintelui;

c) elaborarea materialelor necesare întocmirii, documentării şi colectării într-o manieră unitară de către inspectoratele de concurenţă a informaţiilor şi datelor care fac obiectul de activitate al direcţiei;

d)   urmărirea îndeplinirii sarcinilor repartizate aparatului teritorial;

e)   mediatizarea, prin intermediul aparatului teritorial, a legislaţiei şi practicii în domeniul concurenţei şi al ajutorului de stat;

f) întocmirea situaţiilor privind necesarul de fonduri pentru cheltuieli materiale şi de personal şi propuneri de repartizare în teritoriu a creditelor bugetare;

g)    urmărirea realizării logisticii necesare funcţionării aparatului teritorial;

h) asigurarea informării, documentării şi pregătirii profesionale a personalului din aparatul teritorial.

(12) Consiliul Concurenţei îşi organizează aparatul teritorial sub formă de inspectorate de concurenţă, fără personalitate juridică, grupate din punct de vedere geografic în regiuni, coordonate şi îndrumate de Direcţia Teritorială după cum urmează:

a)   Regiunea nord-est, care cuprinde judeţele: Neamţ, Suceava, Bacău, Botoşani, laşi şi Vaslui;

b)  Regiunea nord-vest, care cuprinde judeţele: Bistriţa-Năsăud, Bihor, Maramureş, Satu Mare, Cluj şi Sălaj;

c)  Regiunea sud-vest, care cuprinde judeţele: Olt, Dolj, Mehedinţi, Gorj şi Vâlcea;

d) Regiunea sud-est, care cuprinde judeţele: Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea;

e) Regiunea sud, care cuprinde judeţele: Argeş, Dâmboviţa, Prahova, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi;

f)   Regiunea vest, care cuprinde judeţele: Arad, Caraş-Severin, Timiş şi Hunedoara;

g)  Regiunea centru, care cuprinde judeţele: Braşov, Sibiu, Covasna, Alba, Harghita şi Mureş;

h) Regiunea Bucureşti-Ilfov, care cuprinde municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov."

15. La articolul 11, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(6) Direcţia Ajutor de Stat are următoarele atribuţii:

a) analizează notificările privind posibile măsuri de ajutor de stat supuse obligaţiei de notificare, informările privind măsurile de ajutor de stat care intră în domeniul de aplicare a exceptărilor pe categorii, proiectele de acte juridice care instituie măsurile respective, precum şi modificările acestora şi întocmeşte avize, din punctul de vedere al respectării reglementărilor în domeniu;

b)  solicită iniţiatorului, furnizorului, beneficiarului sau altor persoane interesate orice date şi informaţii suplimentare necesare emiterii de avize, îndeplinirii altor atribuţii prevăzute de lege şi, după caz, iniţiază, organizează şi efectuează verificări la faţa locului atunci când există îndoieli serioase în legătură cu datele transmise;

c) asigură asistenţa de specialitate la elaborarea notificărilor şi a informărilor privind posibile măsuri de ajutor de stat şi a proiectelor de acte juridice care instituie măsurile respective şi acordă consultanţă de specialitate la solicitarea autorităţilor publice şi altor iniţiatori sau furnizori în domeniul ajutorului de stat;

d)  transmite Comisiei Europene notificările şi informările privind posibile măsuri de ajutor de stat în sistemul SÂNI, State Aid Notification Interactive, şi elaborează cererile de retragere a notificărilor de la Comisia Europeană, în cazul în care primeşte o astfel de solicitare în timp util;

e) formulează şi transmite iniţiatorului observaţii pe marginea proiectelor de scheme de ajutor de minimis cu privire la respectarea regulilor specifice, la solicitarea acestuia;

f)  asigură suportul pentru reprezentarea României în faţa Comisiei Europene în procedurile comunitare privind ajutorul de stat, precum şi în relaţiile de cooperare cu alte instituţii şi organizaţii comunitare şi internaţionale în domeniul ajutorului de stat, inclusiv prin promovarea schimbului de experienţă şi informaţii;

g) participă la elaborarea de răspunsuri, explicaţii, formulări de poziţii sau alte acte, cu consultarea iniţiatorului, furnizorului ori a beneficiarului ajutorului de stat, în scopul transmiterii acestora Comisiei Europene, prin intermediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană de la Bruxelles, şi pregăteşte informările ce se transmit iniţiatorului, furnizorului sau beneficiarului, după caz, cu privire la deciziile adoptate de Comisia Europeană, primite prin intermediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană de la Bruxelles;

h) propune măsuri privind modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative ori administrative care instituie ajutoare de stat ce conduc la distorsiuni semnificative pe piaţă sau la încălcarea reglementărilor în materia ajutorului de stat;

i) convoacă, pregăteşte, coordonează întâlnirile interministeriale axate pe domeniul ajutorului de stat;

j) asigură administrarea şi funcţionarea în condiţii optime a programului RENAS, Reţeaua Naţională de Ajutor de Stat, şi actualizează baza de date a Consiliului Concurenţei în materia ajutorului de stat;

k) elaborează regulamentele pentru aplicarea legislaţiei primare în domeniul ajutorului de stat, regulamentele referitoare la procedurile de inventariere, raportare şi monitorizare a ajutoarelor de stat, precum şi de asigurare a transparenţei relaţiilor financiare dintre autorităţile publice şi întreprinderile publice;

l) elaborează machete-standard pentru colectarea datelor şi informaţiilor, precum şi modele-standard de prelucrare pe calculator a informaţiilor primite în domeniul ajutorului de stat;

m) monitorizează ajutoarele de stat în derulare în vederea verificării respectării prevederilor actelor normative sau administrative care le instituie şi a condiţiilor din deciziile de autorizare;

n) analizează, prelucrează şi centralizează raportările transmise de către furnizorii de ajutoare de stat de la nivel central şi de către oricare alte organisme care administrează surse ale statului, precum şi de către autorităţile locale, prin intermediul inspectoratelor, potrivit prevederilor legii;

o) analizează efectele/impactul creat prin acordarea ajutoarelor de stat, întocmind rapoarte specifice de monitorizare, precum şi oricare alte rapoarte de monitorizare/situaţii privind ajutoarele de stat, la cererea Comisiei Europene şi a altor organisme internaţionale cum ar fi Organizaţia Mondială a Comerţului şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică;

p) întocmeşte în fiecare an inventarul ajutoarelor de stat, evaluând cuantumul ajutoarelor de stat acordate, precum şi Raportul anual al ajutoarelor de stat acordate în România;

q) elaborează anual Scoreboard-ul ajutoarelor de stat în concordanţă cu cerinţele Comisiei Europene;

r) întocmeşte şi elaborează Raportul semestrial de activitate al Consiliului Concurenţei în domeniul ajutorului de stat, care este prezentat Guvernului României;

s) colaborează cu personalul împuternicit de Comisia Europeană, atunci când acesta întreprinde acţiuni de control la faţa locului;

t) elaborează proiecte de răspuns la sesizările şi reclamaţiile agenţilor economici şi persoanelor fizice privind domeniul ajutorului de stat;

u) urmăreşte evoluţia în timp a ajutoarelor acordate printr-un sistem de evidenţă computerizată a actelor normative care conţin prevederi prin care se instituie ajutoare de stat, grupate pe sectoare de activitate;

v) propune furnizorilor de ajutor de stat luarea unor măsuri corespunzătoare, potrivit legii, în cazul în care constată că un ajutor existent denaturează semnificativ mediul concurenţial normal sau afectează comerţul dintre România şi statele membre ale Uniunii Europene;

w) solicită furnizorilor de ajutor de stat luarea de măsuri corespunzătoare,  potrivit legii, în vederea recuperării sau rambursării ajutorului de stat în cazul în care nu au fost respectate condiţiile sau obligaţiile prevăzute în actul normativ de instituire a măsurii în cauză;

x) urmăreşte asigurarea transparenţei relaţiilor financiare dintre autorităţile publice şi întreprinderile publice, precum şi transparenţa financiară în cadrul anumitor întreprinderi, potrivit regulamentelor emise;

y) participă la elaborarea materialelor de mediatizare a problematicii ajutorului de stat, precum şi la specializarea personalului din administraţia centrală şi locală cu atribuţii în acest domeniu;

z) îndeplineşte orice alte atribuţii rezultând din prevederile legale în materia ajutorului de stat sau dispuse de preşedintele Consiliului Concurenţei."

16.  La articolul 11, alineatul (7) se abrogă.

17. La articolul 11 alineatul (8), după litera a) se introduc trei noi litere, literele a1)-a3), cu următorul cuprins:

,,a1) elaborează strategia Consiliului Concurenţei, în colaborare cu celelalte direcţii şi Cabinetul preşedintelui;

a2) efectuează investigaţii utile pentru cunoaşterea pieţei, precum şi investigaţii privind încălcarea art. 5 alin. (1), art. 6, 9, 12 şi 15 din Legea nr. 21/1996, republicată, dispuse în conformitate cu procedurile Consiliului Concurenţei;

a3) culege şi prelucrează date în format electronic pe parcursul investigaţiilor şi participă la derularea de inspecţii inopinate, asigurând şi suportul pentru analiza de tip Forensic a datelor;".

18.  La articolul 11 alineatul (8), literele j), k) şi m) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,j) elaborează proiectele de raport anual al Consiliului Concurenţei şi Raportul asupra concurenţei în colaborare cu celelalte direcţii din cadrul Consiliului Concurenţei;

k) asigură împreună cu Direcţia Teritorială realizarea revistei Consiliului Concurenţei;

........................................................................................................................................................................ ........................................................

m) asigură actualizarea site-urilor Consiliului Concurenţei;".

19.  La articolul 11 alineatul (9), litera i) se abrogă.

20. La articolul 11 alineatul (9), litera k) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,k) întocmeşte evidenţa executării deciziilor Consiliului Concurenţei în colaborare cu celelalte direcţii ale Consiliului Concurenţei."

21.  La articolul 11, după alineatul (10) se introduc două noi alineate, alineatele (101) şi (102), cu următorul cuprins:

„(101) In cadrul Direcţiei Relaţii Externe şi Comunicare funcţionează Serviciul Relaţii Instituţionale şi Comunicare.

(102) Serviciul Relaţii Instituţionale şi Comunicare are următoarele atribuţii:

a)  întocmeşte materialele pentru informarea publicului în domeniul concurenţei şi al ajutorului de stat, prin mass-media şi alte mijloace;

b) stabileşte şi menţine legături permanente şi eficiente cu mass-media şi elaborează documente de presă şi materiale informative;

c)  elaborează strategii de relaţii publice şi campanii de informare şi evaluează impactul activităţii de comunicare;

d) prin ofiţerul de presă desemnat, asigură contactele media, iar atunci când este cazul, organizează şi conferinţele de presă;

e) soluţionează solicitările de informaţii publice adresate de cetăţeni conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, actualizează în mod permanent informaţiile de interes public şi întocmeşte raportul privind accesul la informaţiile de interes public şi asigură primirea, înregistrarea, urmărirea soluţionării petiţiilor şi expedierea răspunsurilor către petiţionari, potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002;

f)  urmăreşte parcursul actelor normative care au primit aviz din partea Consiliului Concurenţei;

g)   asigură colaborarea cu celelalte instituţii publice în vederea facilitării comunicării interinstituţionale."

22.  La articolul 11, alineatul (13) se abrogă.

23. La articolul 12 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,a) coordonează buna funcţionare a direcţiilor şi compartimentelor din subordinea sa;".

24.   La articolul 12 alineatul (2), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins:

,,h1) asigură managementul carierei în cadrul Consiliului Concurenţei;".

25. La articolul 12, alineatele (3), (4), (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(3) In cadrul Direcţiei Administrative funcţionează Compartimentul Achiziţii şi Gestiune Materială şi Compartimentul Logistică, PSI, SSM.

(4)   Compartimentul Achiziţii şi Gestiune Materială are următoarele atribuţii:

a)  întocmeşte programul achiziţiilor publice de produse şi servicii;

b) elaborează şi întocmeşte documentaţia pentru achiziţiile publice de bunuri şi servicii, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

c) recepţionează şi gestionează produsele achiziţionate;

d)    întocmeşte documentaţia către Regia Autonomă «Monitorul Oficial» pentru publicarea ordinelor şi deciziilor emise de Consiliul Concurenţei;

e) avizează facturile emise de furnizori sau prestatori.

(5)   Compartimentul Secretariat, Organizare Şedinţe şi Protocol are următoarele atribuţii:

a)  primeşte, înregistrează şi asigură evidenţa, distribuţia şi circulaţia corespondenţei, materialelor pentru şedinţe şi a altor documente;

b)  asigură pregătirea mapelor de şedinţă pentru membrii Consiliului Concurenţei;

c)  întocmeşte şi asigură consultarea stenogramelor şi a proceselor-verbale ale şedinţelor în plen şi în comisii ale Consiliului Concurenţei;

d)   îndeplineşte şi alte atribuţii încredinţate de către preşedintele Consiliului Concurenţei, membrii Plenului şi secretarul general.

(6)  Compartimentul Registratură, Documente Secrete şi Arhivă are următoarele atribuţii:

a)   distribuie corespondenţa sosită şi asigură predarea acesteia către Cabinetul preşedintelui şi înregistrează în registrele dedicate documentele aferente;

b) organizează şi gestionează arhiva Consiliului Concurenţei, potrivit legislaţiei în domeniul arhivelor;

c) asigură aplicarea prevederilor legale privind declararea şi verificarea averilor, conflictele de interese şi incompatibilităţile;

d)  gestionează informaţiile clasificate naţionale din cadrul Consiliului Concurenţei şi este responsabil cu protecţia personalului şi securitatea documentelor clasificate;

e) tine evidenţa şi gestionează ştampilele şi sigiliile din cadrul Consiliului Concurenţei;

f)  asigură întocmirea documentaţiei pentru confecţionarea paşapoartelor demnitarilor şi a paşapoartelor de serviciu, a documentaţiei pentru obţinerea vizelor de la ambasade şi consulate, precum şi pentru obţinerea asigurărilor de sănătate;

g) asigură verificarea şi păstrarea paşapoartelor de serviciu;

h) asigură întocmirea legitimaţiilor de serviciu şi de control  pentru angajaţii instituţiei şi ţine evidenţa lor;

i) asigură relaţionarea cu autorităţile şi instituţiile statului care au atribuţii pe linia protecţiei informaţiilor clasificate."

26. La articolul 12, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:

„(41) Compartimentul Logistică, PSI, SSM are următoarele atribuţii:

a)  asigură gestionarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar în folosinţă din evidenţele contabile ale Consiliului Concurenţei;

b)  se ocupă de rezervarea şi pregătirea sălilor pentru şedinţele de audieri;

c) gestionează şi răspunde de buna funcţionare a parcului auto;

d)  răspunde de gestionarea bonurilor valorice de carburant auto, de eliberarea acestora şi de încadrarea în consumul normat de carburant;

e) întocmeşte documentele de necesitate pentru reviziile şi reparaţiile autoturismelor;

f)  asigură organizarea şi desfăşurarea, potrivit legislaţiei în vigoare, a instructajelor angajaţilor instituţiei privind normele de tehnica securităţii muncii şi de pază şi stingere a incendiilor."

27.  La articolul 15, alineatul (5) se abrogă.

28. La articolul 16 alineatul (4), literele d), d1), d2) şi e) se abrogă.

29.  La articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 22

(1) Nomenclatorul de funcţii al Consiliului Concurenţei, cuprinzând inspectori de concurenţă şi alte categorii de personal, condiţiile de încadrare pe funcţii, de promovare şi de stimulare, precum şi atribuţiile fiecărei funcţii se stabilesc prin regulament adoptat de Consiliul Concurenţei."

30.  La articolul 22, alineatul (4) se abrogă.

31. Anexa la regulament se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.

Art. II. - Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării lui în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I pct. 15 şi 16, care intră în vigoare în termen de 6 luni de la publicare.

Art. III. - Regulamentul de organizare, funcţionare şi procedură al Consiliului Concurenţei, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezentul regulament, va fi republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

ANEXĂ*) la regulament (Anexa la regulament)

Organigrama Consiliului Concurenţei

Numărul de posturi= 352

*) Anexa este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 136/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 136 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu