Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.1428 din 26.08.2013

pentru aprobarea Convenţiei privind implementarea măsurilor de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, a Contractului de garantare, a Convenţiei de fideiusiune şi a modelului înscrisului denumit „Titlu de creanţă“, prevăzut la art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 42 din 20 ianuarie 2014



SmartCity1

Având în vedere:prevederile art. 22 alin. (2) şi (3), art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare;

dispoziţiile art. 37 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare,în vederea reglementării condiţiilor necesare facilitării aplicării măsurilor de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul:

art. 34 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare;

art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare;

în temeiul art. 15 alin. (31) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi ministrul delegat pentru buget emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă modelul Convenţiei privind implementarea măsurilor de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, prevăzută la art. 22 alin. (2) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Se aprobă modelul Contractului de garantare, prevăzut la art. 34 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 3 (1) Se aprobă modelul Convenţiei de fideiusiune, prevăzută la art. 22 alin. (3) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexele nr. 3a şi 3b, care fac parte integrantă din prezentul ordin.
(2) În vederea încheierii convenţiilor de fideiusiune prevăzute la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice mandatează direcţiile generale regionale ale finanţelor publice să semneze aceste convenţii în numele Ministerului Finanţelor Publice. Articolul 4Se aprobă modelul înscrisului denumit „Titlu de creanţă“, prevăzut la
art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 5Ministerul Finanţelor Publice, Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, precum şi finanţatorii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 6Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea
ANEXA Nr. 1Model -CONVENŢIE din ............ privind implementarea măsurilor de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor Încheiată în temeiul
art. 22 alin. (2) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 11 iulie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 31 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural- ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 10 octombrie 2011, cu completările ulterioare, între: Ministerul Finanţelor Publice, autoritate a administraţiei publice centrale, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat de ........ ........ .........., în calitate de ........ ........ ..........., denumit în continuare MFP, şi Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de ........ ........ .............., în calitate de ........ ........ ........., şi de ........ ........ ........., în calitate de ........ ........ ........., denumit în continuare FNGCIMM. Capitolul IObiectul convenţiei Articolul 1 (1) Prezenta convenţie reglementează termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM de către MFP, precum şi drepturile şi obligaţiile părţilor privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor rezultate din aplicarea măsurilor de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.(2) Măsurile au în vedere facilitarea accesului asociaţiilor de proprietari - persoane juridice fără scop patrimonial şi al persoanelor fizice proprietare ale locuinţelor unifamiliale, deţinătoare ale clădirilor care, prin nivelul de degradare a sistemului de închidere perimetrală, pun în pericol sănătatea, viaţa, integritatea fizică şi siguranţa populaţiei şi/sau afectează calitatea mediului înconjurător, a cadrului urban construit şi a spaţiilor publice urbane, la contractarea de credite bancare, acordate de instituţii de credit, denumite în continuare finanţatori, cu garanţie guvernamentală şi cu dobândă subvenţionată, pentru executarea lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor de locuit, prevăzute la art. 6 din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi, după caz, a lucrărilor de intervenţie privind reabilitarea clădirii de locuit, menţionate la art. 7 din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Odată cu executarea lucrărilor de intervenţie prevăzute la
art. 6 din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se pot executa şi lucrările de reabilitare termică a anvelopei clădirii de locuit, în condiţiile legislaţiei în vigoare privind creşterea performanţei energetice a clădirilor.
(4) Sursa de plată a valorii parţiale sau totale de executare a garanţiilor emise de FNGCIMM în numele şi în contul statului este bugetul de stat, prin bugetul MFP - Acţiuni generale.(5) Plafonul anual al garanţiilor care pot fi emise potrivit
art. 22 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se stabileşte de MFP şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului.
(6) Termenii utilizaţi în prezenta convenţie au semnificaţiile prevăzute în anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a
Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare. Capitolul IIConţinutul mandatului Articolul 2MFP, în calitate de reprezentant al statului, are următoarele obligaţii: a)să propună Guvernului plafonul anual al garanţiilor care pot fi emise conform art. 25 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare; b)să efectueze plata valorii parţiale de executare a garanţiei în contul finanţatorilor, de maximum 5 ori pe durata unui credit, în baza deciziei de aprobare a cererii parţiale de plată, transmisă de FNGCIMM conform cap. IV; c)să efectueze plata valorii totale de executare a garanţiei în contul finanţatorilor, după efectuarea a 5 plăţi aferente valorii parţiale de executare a garanţiei pe durata unui credit, în baza deciziei de aprobare a cererii totale de plată, transmisă de FNGCIMM conform cap. IV; d)să transmită FNGCIMM şi finanţatorului eventuale clarificări necesare pentru executarea operaţiunilor ce decurg din mandatul primit; e)să ţină evidenţa plăţilor efectuate pe fiecare beneficiar, asigurându-se că plata valorii totale de executare a garanţiei se realizează în cazul în care, pentru a şasea oară, beneficiarul creditului garantat nu rambursează la scadenţă rata de capital, parţial sau integral; f)să negocieze semestrial nivelul comisionului de gestiune datorat FNGCIMM, calculat pe an, la soldul creditului garantat; ministrul finanţelor publice trebuie să emită ordinul privind aprobarea nivelului comisionului datorat FNGCIMM pentru acordarea şi gestionarea garanţiilor acordate potrivit art. 35 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare. Articolul 3FNGCIMM, în calitate de mandatar, are următoarele obligaţii: a)să elaboreze şi să aprobe, prin organele sale statutare, instrucţiunile generale aplicabile finanţatorilor în privinţa acordării, monitorizării, raportării şi executării garanţiilor acordate pentru creditele bancare destinate realizări lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor de locuit cu finanţare prin credite bancare cu garanţie guvernamentală, denumite în continuare instrucţiuni generale; b)să acorde garanţia în condiţiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare, şi instrucţiunilor generale; c)să urmărească şi să verifice îndeplinirea de către finanţator a tuturor obligaţiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele şi în condiţiile prevăzute de acesta; d)să urmărească periodic stadiul derulării creditului garantat, pe baza situaţiilor furnizate de către finanţatori, conform prevederilor contractului de garantare; e)să monitorizeze încadrarea valorii garanţiilor acordate în plafonul anual aprobat conform art. 25 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare; f)să aprobe plata parţială sau totală a garanţiei, după caz, numai în condiţiile expres prevăzute în contractele de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii şi în instrucţiunile generale; g)să comunice MFP situaţia plăţilor de efectuat aferente garanţiilor emise conform Legii nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, însoţită de deciziile de aprobare a cererilor de plată şi de convenţiile de fideiusiune, încheiate de proprietarul/proprietarii restanţieri în cazul în care asociaţia de proprietari, prin reprezentanţii săi legali, şi-a îndeplinit obligaţia de a identifica pe propria răspundere proprietarii restanţieri, aşa cum a fost prevăzută la art. 32 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011,cu completările ulterioare. În caz contrar, vor fi comunicate convenţiile de fideiusiune încheiate de către toţi proprietarii locuinţelor dintr-o clădire tip bloc de locuinţe; h)să ţină o evidenţă a deciziilor de aprobare/respingere a plăţilor efectuate în contul fiecărei garanţii, asigurându-se că deciziile de aprobare a plăţii valorii totale de executare a garanţiei se efectuează numai după ce au fost emise 5 decizii de aprobare a plăţilor aferente valorilor parţiale de executare a unei garanţii pe durata unui credit; i)să transmită MFP rapoartele prevăzute la cap. III, la termenele stabilite în art. 4 alin. (2); j)să ţină o evidenţă a garanţiilor acordate în condiţiile Programului privind creşterea calităţii arhitectural ambientale a clădirilor, pe categorii de beneficiari, asigurându-se că un beneficiar accesează o singură garanţie guvernamentală pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor; k)să îndeplinească orice alte atribuţii care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei derulări a măsurilor de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor de locuit, solicitate de MFP. Capitolul IIIRaportări Articolul 4(1) Pe parcursul derulării prezentei convenţii, FNGCIMM va transmite MFP următoarele raportări:a)situaţia garanţiilor acordate de FNGCIMM, consolidate pe finanţatori, cu evidenţierea detaliată a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 1); b)situaţia scadenţarului estimativ al rambursărilor de rate de capital aferente creditelor garantate de către FNGCIMM în numele şi în contul statului, consolidate pe finanţatori, cu evidenţierea detaliată a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 2); c)situaţia rambursărilor de rate de capital efectuate în contul creditelor garantate de către FNGCIMM în numele şi contul statului, consolidate pe finanţatori, cu evidenţierea detaliată a categoriilor de beneficiari (anexa nr. 3). (2) Anexele nr. 1-3 se transmit lunar, până în penultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna precedentă. Articolul 5 (1) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală raportează direcţiei de specialitate din cadrul MFP situaţia stingerii creanţelor fiscale datorate de beneficiarii de garanţii în cadrul măsurilor de reabilitare structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor prin modalităţile de executare silită.(2) Transmiterea raportării prevăzute la alin. (1) se efectuează trimestrial, până în a 15-a zi calendaristică a lunii următoare încheierii trimestrului. Capitolul IVPlata garanţiei Articolul 6Cererile de plată parţială şi totală se aprobă de către FNGCIMM, conform prevederilor art. 32 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare, instrucţiunilor generale şi dispoziţiilor din contractele de garantare încheiate cu finanţatorii şi beneficiarii. Articolul 7 (1) Plata valorii parţiale de executare a garanţiei se efectuează de către MFP în contul finanţatorului, de maximum 5 ori pe durata unui credit garantat.(2) Plata valorii totale de executare a garanţiei se efectuează de către MFP în contul finanţatorilor, în cazul în care beneficiarii, pentru a şasea oară, nu rambursează la scadenţă rata de capital, parţial sau integral.(3) Plăţile prevăzute la alin. (1) şi (2) se fac în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către FNGCIMM a cererilor de plată parţială, respectiv totală, fără a depăşi 90 de zile calendaristice restante la plată de către beneficiar. Articolul 8 (1) FNGCIMM transmite MFP deciziile de aprobare a cererilor de plată parţială sau totală pentru fiecare garanţie, în termen de maximum 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată de la finanţator, vizate cu „bun de plată“, împreună cu un exemplar original al fiecărui contract de garantare.(2) Decizia astfel cum este menţionată la alin. (1) reprezintă documentul justificativ pe baza căruia MFP efectuează plata către finanţator a valorii de executare a garanţiei, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea acesteia.(3) Comunicările prevăzute la alin. (1) şi (2) se adresează Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică din cadrul MFP şi se fac prin curier la sediul MFP. Articolul 9(1) Sumele aferente plăţilor efectuate în contul finanţatorilor conform art. 7 se recuperează prin executare silită, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul MFP, de către organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementărilor legale în materia colectării creanţelor fiscale. Creanţele individualizate în aceste titluri sunt asimilate creanţelor fiscale.(2) În termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării fiecărei plăţi, înscrisul, împreună cu dovada comunicării acestuia către debitorul beneficiar al creditului garantat şi proprietarul din asociaţia de proprietari beneficiar al creditului garantat, după caz, însoţite de contractul de garantare în original sau copie certificată, după caz, precum şi documentele care au stat la baza acordării garanţiei se transmit de către direcţia de specialitate din cadrul MFP organelor competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a căror rază teritorială are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidenţa fiscală a acestora.(3) După expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicării înscrisului prevăzut la alin. (2) către debitor, titlul de creanţă devine titlu executoriu, în temeiul căruia organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor proceda la aplicarea modalităţilor de executare silită potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Creanţele prevăzute la alin. (3) se pot stinge şi prin celelalte modalităţi prevăzute de
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul VConfidenţialitate Articolul 10 (1) Părţile sunt obligate să păstreze confidenţialitatea asupra tuturor faptelor, datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea desfăşurată, precum şi asupra oricărui fapt, oricăror date sau informaţii, aflate la dispoziţia lor, care privesc persoana, proprietatea, activitatea, afacerea, relaţiile personale sau de afaceri ale beneficiarilor finanţărilor garantate ori informaţii referitoare la contractele încheiate cu clienţii sau serviciile prestate pentru aceştia, cu asigurarea liberului acces la informaţiile de interes public conform prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) În înţelesul prezentului articol, se consideră client orice persoană fizică sau juridică ce beneficiază ori a beneficiat de serviciile directe sau indirecte ale părţilor, în contextul derulării măsurilor de sprijin pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor. Articolul 11Persoanele care participă, sub orice formă, la administrarea, conducerea ori activitatea părţilor au obligaţia să păstreze confidenţialitatea asupra oricărui fapt, a oricăror date sau informaţii la care se referă art. 10, de care au luat cunoştinţă în cursul exercitării atribuţiilor lor în cadrul derulării Programului privind creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor şi al executării prezentei convenţii, şi nu au dreptul să le utilizeze în folos personal sau în folosul altuia, direct ori indirect. Această obligaţie subzistă şi după încetarea activităţii în cadrul părţilor semnatare ale prezentei convenţii. Articolul 12Obligaţia de păstrare a confidenţialităţii, impusă de prevederile art. 10 şi 11, nu poate fi opusă unei autorităţi care, potrivit legii, are dreptul de a solicita accesul la astfel de informaţii. Capitolul VIRăspundere contractuală. Jurisdicţie Articolul 13Părţile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentei convenţii şi legislaţiei corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datorează forţei majore, faptului celeilalte părţi ori îndeplinirii unei activităţi impuse de lege. Articolul 14FNGCIMM este direct răspunzător de acoperirea oricărui prejudiciu ce ar putea deriva din neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a oricărei obligaţii din conţinutul mandatului acordat de MFP. Articolul 15Orice neînţelegeri decurgând din interpretarea sau aplicarea prevederilor prezentei convenţii vor fi soluţionate de părţi pe cale amiabilă. În cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe această cale, părţile convin ca neînţelegerile să fie soluţionate de instanţele judecătoreşti competente. Capitolul VIIAlte clauze Articolul 16Comunicările referitoare la prezenta convenţie se vor face la adresele şi către persoanele menţionate în continuare: MFP - Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică director general:telefon/fax: 00 40 21 319 98 18 director general adjunct - back office:telefon: 004 0213 199 732; fax: 004 0213 111 608 FNGCIMM - Departament risc şi strategii director coordonator:telefon: 00 40 21 310.18.74; fax: 00 40 21 310.18.57 Articolul 17Orice modificare sau revizuire a prezentei convenţii se va face în scris, cu acordul părţilor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Articolul 18Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta convenţie. Articolul 19Prezenta convenţie se completează cu prevederile din legislaţia în vigoare aplicabilă. Articolul 20 (1) Prezenta convenţie intră în vigoare la data semnării, rămâne în vigoare pe toată perioada de valabilitate a garanţiilor acordate în cadrul Programului privind creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor şi îşi încetează valabilitatea odată cu încetarea valabilităţii contractelor de garantare încheiate de FNGCIMM.(2) Prezenta convenţie a fost semnată de părţi la data de ..........., în 3 exemplare, fiecare având valoare de original şi constituind împreună un singur act juridic, dintre care două exemplare pentru MFP şi unul pentru FNGCIMM. ANEXA Nr. 1la convenţie Situaţia garanţiilor acordate pe categorii de beneficiari de către FNGCIMM în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării arhitectural-ambientale a clădirilor de locuit în luna .............

Nr. crt. Denumirea beneficiarului de garanţie Data contractului de garantare Valoarea garantată (lei) Observaţii
0 1 2 3 4
A. 1. Instituţie de credit 1 Asociaţii de proprietari
asociaţia de proprietari 1
asociaţia de proprietari 2
...
2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervenţiilor în vederea reabilitării arhitectural-ambientală
persoana fizică 1
persoana fizică 2
...
Subtotal instituţie de credit 1 -
B. 1. Instituţie de credit 2 Asociaţii de proprietari
asociaţia de proprietari 1
asociaţia de proprietari 2
...
2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervenţiilor în vederea reabilitării arhitectural-ambientale
persoana fizică 1
0 1 2 3 4
persoana fizică 2
...
Subtotal instituţie de credit 2 -
...
Total: -

Mod de completare: Formularul se completează cu informaţii privind garanţiile emise în luna de raportare, în lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garanţie al creditelor garantate şi consolidat la nivelul instituţiei de credit. Pentru fiecare garanţie formularul se completează şi se transmite o singură dată, împreună cu anexa nr. 2 la convenţie, pentru luna de raportare în care s-a emis garanţia. ANEXA Nr. 2la convenţie Scadenţarul estimativ al rambursărilor de rate de capital aferente creditelor garantate de către FNGCIMM în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării arhitectural-ambientale a clădirilor de locuit în luna .............

Nr. crt. Denumirea beneficiarului de garanţie A Rambursări de rate de capital în primul an al contractului de credit - valoare în lei - Rambursări de rate de capital în al 2-lea an al contractului de credit - valoare în lei - ... Rambursări de rate de capital în ultimul an al contractului de credit - valoare în lei - Valoarea totală a ratelor de capital (lei)
0 1 2 3 4 ... ... ...
A. 1. Instituţie de credit 1 Asociaţii de proprietari
asociaţia de proprietari 1
asociaţia de proprietari 2
...
2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervenţiilor în vederea reabilitării arhitectural-ambientale
persoana fizică 1
persoana fizică 2
...
Subtotal instituţie de credit 1 -
B. Instituţie de credit 2
1. Asociaţii de proprietari
asociaţia de proprietari 1
asociaţia de proprietari 2
...
2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervenţiilor în vederea reabilitării arhitectural-ambientale
persoana fizică 1
persoana fizică 2
...
Subtotal instituţie de credit 2 -
Total: -

Mod de completare: Formularul se completează cu informaţii privind garanţiile emise în luna de raportare, în lei, detaliat pe fiecare beneficiar de garanţie al creditelor garantate şi consolidat la nivel de instituţie de credit. Pentru fiecare garanţie formularul se completează şi se transmite o singură dată, împreună cu anexa nr. 1 la convenţie, pentru luna de raportare în care s-a emis garanţia. Valoarea totală a ratelor de capital trebuie să fie egală cu valoarea garanţiei emise. ANEXA Nr. 3la convenţie Situaţia rambursărilor de rate de capital efectuate în contul creditelor garantate în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării arhitectural-ambientale a clădirilor de locuit de către FNGCIMM în luna .............

Nr. crt. Denumirea beneficiarului de garanţie Data contractului de garantare Rambursări de rate de capital efectuate în luna de raportare Total rambursări de rate de capital
(lei) data rambursării ratei de capital (lei)
0 1 2 3 4 5
A. Instituţie de credit 1
1. Asociaţii de proprietari
asociaţia de proprietari 1
asociaţia de proprietari 2
...
2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervenţiilor în vederea reabilitării arhitectural-ambientale
persoana fizică 1
persoana fizică 2
...
Subtotal instituţie de credit 1 - -
B. 1. Instituţie de credit 2 Asociaţii de proprietari
asociaţia de proprietari 1
asociaţia de proprietari 2
...
2. Persoane fizice proprietare ale clădirilor de locuit de tip unifamilial supuse intervenţiilor în vederea reabilitării arhitectural-ambientale
persoana fizică 1
persoana fizică 2
...
Subtotal instituţie de credit 2 - -
...
Total: - -

Mod de completare: Prin acest formular se raportează lunar rambursările de rate de capital efectuate, în lei, în luna de raportare şi cumulat de la data garantării, pentru fiecare beneficiar de garanţie, în contul garanţiilor emise, şi consolidat la nivel de instituţie de credit. Pentru rambursările de rate de capital efectuate în luna de raportare se menţionează atât valoarea ratei de capital, cât şi data rambursării ratei de capital. ANEXA Nr. 2CONTRACT DE GARANTARE Nr. ................/........ ........ Încheiat în temeiul art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare, între: 1. Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, împuternicit prin Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, în calitate de mandatar al statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul social în municipiul Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J 40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de domnul/doamna .........., în calitate de ........ .........., denumit în continuare FNGCIMM, 2. Finanţatorul ........ ..............., cu sediul în ........ ............, telefon ..........., fax .............., e-mail ........ ..........., reprezentat de ........ ..............., în calitate de ........ ............., şi de ........ .........., în calitate de ........ ..............., având cont bancar nr. ........ ............., deschis la ........ ................ .............., denumit în continuare Finanţator, şi (pentru asociaţii de proprietari) 3. Asociaţia de proprietari ........ ........ ..........., cu sediul în ........ ........, str. ........ ........ ......... nr. ..............., bl. ......, sc. ........., et. ............., ap. ..........., sectorul/judeţul ........ .........., înfiinţată în baza Încheierii judecătorului delegat nr. ..... din data de .............., cod de înregistrare fiscală ........ ........ ........, reprezentată prin ........ ........ ........, în calitate de preşedinte, denumită în continuare Beneficiar, sau (pentru persoane fizice) ........ ........ ........, pseudonim ........ ........., cetăţenie română, data naşterii ............., locul naşterii ..........., judeţul .............., cu domiciliul în localitatea ..............., str. ........ ........ .......... nr. ............, bl. .........., sc. ............, et. ............., ap. ............., sectorul/judeţul ........ ........ ........, telefon ........ ........., telefon mobil ..........., e-mail ..............., legitimat cu ............., seria ............. nr. ........ ........, eliberat de ........ ........... la data de ........ ........., CNP ........ ............, denumit în continuare Beneficiar, în următoarele condiţii: Capitolul IDefiniţii Articolul 1Termenii folosiţi în prezentul contract de garantare au următoarele semnificaţii: 1. deţinători de orice fel ai clădirilor, denumiţi în continuare deţinători - proprietari - persoane fizice şi juridice -, precum şi autorităţi ale administraţiei publice şi instituţii publice, care deţin în proprietate/administrare clădirile prevăzute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare; 2. program multianual privind creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, denumit în continuare program multianual - document elaborat de către autorităţile administraţiei publice locale, fundamentat pe planurile de urbanism şi regulamentele locale aferente aprobate şi care cuprinde organizarea, monitorizarea şi controlul realizării măsurilor de reabilitare structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor prevăzute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv fundamentarea alocaţiilor de la bugetul local şi modalităţile de recuperare a cheltuielilor de la deţinătorii clădirilor, în condiţiile Legii nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare; 3. lucrări de intervenţie pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirii, denumite în continuare lucrări de intervenţie - totalitatea lucrărilor stabilite prin proiectul tehnic elaborat cu respectarea proiectului iniţial de arhitectură şi a caracteristicilor de culoare, materiale, detalii, stabilite de regulamentele de intervenţie pentru zonele de acţiune prioritară prevăzute la art. 4 lit. e) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, sau, în cazul clădirilor clasate/în curs de clasare ca monumente istorice, a concluziilor studiului istoric de fundamentare şi a proiectului de conservare-restaurare întocmit şi avizat conform Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare; 4. anvelopa clădirii - ansamblul constructiv de închidere perimetrală a clădirii, compus din faţade, indiferent de materiale şi sistem de realizare, precum şi sistem de acoperire - terasă sau învelitoare -, inclusiv elementele exterioare funcţionale şi de plastică arhitecturală, precum balcoane, logii, bovindouri, aticuri, cornişe, ornamente - brâuri, ancadramente, trafoare, bosaje, profile - şi altele asemenea; 5. zonă de acţiune prioritară - zonă omogenă din punctul de vedere al caracteristicilor urbanistice şi arhitecturale, care afectează atractivitatea şi competitivitatea localităţii prin procentul mare de clădiri a căror anvelopă necesită lucrări de intervenţie în conformitate cu Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi care justifică intervenţia prioritară. Pentru zonele de acţiune prioritară se stabileşte un regulament de intervenţie ce cuprinde caracteristicile urbanistice, estetice şi arhitecturale care să asigure identitatea şi coerenţa zonei şi integrarea armonioasă în ansamblul localităţii; 6. Beneficiar de credite - asociaţia de proprietari a blocului de locuinţe, respectiv proprietarul, persoană/persoane fizică/fizice, al clădirii tip locuinţă unifamilială care hotărăşte să execute lucrări de intervenţie cu finanţare din credit bancar cu garanţie guvernamentală şi dobândă subvenţionată, în condiţiile Legii nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu respectarea normelor specifice de creditare ale finanţatorului; 7. Finanţator - instituţie de credit, inclusiv unităţile teritoriale ale acesteia - sucursale, agenţii, altele asemenea -, care acceptă să acorde credite în condiţiile Legii nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare; 8. FNGCIMM - Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - I.F.N.; 9. garanţie guvernamentală - garanţie asumată de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, materializată într-un contract de garantare, care acoperă pierderea suportată de finanţator ca urmare a producerii riscului de credit şi care trebuie să fie irevocabilă, necondiţionată şi expresă, conform reglementărilor Băncii Naţionale a României relevante din perspectiva recunoaşterii calităţii de diminuator de risc de credit a garanţiilor; 10. credit garantat - credit bancar acordat beneficiarilor de credite, garantat în procent de 100% de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit; 11. dobândă subvenţionată - dobândă datorată de Beneficiarul de credite către Finanţator în legătură cu creditul garantat, care este plătită în locul beneficiarului de credite de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie; 12. convenţie de fideiusiune - convenţie prin care proprietarul/coproprietarul unei locuinţe dintr-o clădire tip bloc de locuinţe/locuinţă unifamilială se obligă faţă de Ministerul Finanţelor Publice să plătească el însuşi obligaţia pe care asociaţia de proprietari/coproprietarul nu o îndeplineşte la scadenţă, proporţional cu cota-parte indiviză pe care o deţine din proprietatea comună, respectiv pentru valoarea parţială/totală de executare a garanţiei în cazul coproprietarilor clădirilor tip locuinţă unifamilială; 13. contract de garantare - contractul încheiat între FNGCIMM, Finanţator şi Beneficiarul de credite, în care se prevăd condiţiile specifice de acordare şi plată a garanţiei guvernamentale; 14. cadru urban construit - expresia fizic-perceptivă a ansamblului rezultat prin asocierea în timp a elementelor fizico-spaţiale - construcţii şi spaţii amenajate -, interconectate prin relaţii de funcţionalitate şi spaţialitate, care caracterizează şi conferă specificitate unei localităţi; 15. locuinţă unifamilială - clădire cu destinaţia de locuinţă care satisface cerinţele de locuit ale unei persoane sau familii; 16. asociaţie de proprietari - persoană juridică fără scop patrimonial, constituită în baza Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările ulterioare; 17. cerere de plată parţială - documentul prin care Finanţatorul solicită plata valorii parţiale de executare a garanţiei; 18. cerere de plată totală - documentul prin care Finanţatorul solicită plata valorii totale de executare a garanţiei; 19. clădire de locuit - bloc de locuinţe sau locuinţă unifamilială, indiferent de data construirii; 20. constructor - operator economic cu activitate în construcţii şi/sau instalaţii pentru construcţii care acceptă să execute lucrări de intervenţie la anvelopa clădirilor de locuit, în condiţiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare; 21. convenţie de implementare - document-cadru încheiat între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM, care cuprinde, în principal, termenii şi condiţiile mandatului acordat FNGCIMM şi clauze privind drepturile şi obligaţiile acestora privind acordarea, monitorizarea, raportarea şi executarea garanţiilor, precum şi data încetării răspunderii; 22. convenţie de subvenţionare a dobânzii - convenţie care se încheie între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi finanţatori, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, privind termenii şi condiţiile de plată a dobânzii subvenţionate, în limita fondurilor alocate anual de la bugetul de stat; 23. documentaţie tehnică - totalitatea documentelor, piese scrise şi desenate, necesare emiterii, în condiţiile legii, a autorizaţiei de construire sau a avizului tehnic prealabil prevăzut la art. 11 alin. (8) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi contractării şi executării lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea clădirii; 24. instrucţiuni generale - document-cadru aprobat de FNGCIMM care stabileşte cadrul general aplicabil finanţatorilor în privinţa gestionării finanţărilor garantate, în conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare; 25. perioada de executare a lucrărilor de intervenţie - perioada de maximum 6 luni calendaristice de la data efectuării primei trageri din creditul garantat, în care constructorul are obligaţia de a finaliza lucrările de intervenţie conform graficului de execuţie a acestora; 26. risc de credit - neplata, parţială sau totală, de către Beneficiarul de credit a creditului garantat; 27. soldul creditului garantat - suma trasă şi nerambursată din creditul garantat; 28. valoarea parţială de executare a garanţiei - suma aferentă unei rate de capital restante sau unei părţi din rata restantă ce urmează a fi plătită de către Ministerul Finanţelor Publice de maximum 5 ori pe durata unui credit, ca urmare a producerii riscului de credit; 29. valoarea totală de executare a garanţiei - suma aferentă soldului creditului garantat ce urmează a fi plătită de către Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, după ce a fost efectuată plata a 5 rate de capital restante pe durata unui credit; 30. valoarea de execuţie a lucrărilor de intervenţie - valoarea totală a cheltuielilor prevăzute în devizul general, întocmit în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrări de intervenţii. Capitolul IIObiectul contractului Articolul 2.1 (1) Prin prezentul contract de garantare, FNGCIMM garantează în numele şi în contul statului, în mod direct, expres, irevocabil şi necondiţionat, conform reglementărilor Băncii Naţionale a României, rambursarea creditului acordat Beneficiarului de către Finanţator, cu destinaţia lucrări de reabilitare structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor.(2) Creditul garantat constă în credit în valoare de ............. lei (exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de Beneficiar în baza contractului de credit), acordat Beneficiarului de către Finanţator în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării structural-arhitecturale, pentru efectuarea lucrărilor de intervenţie asupra imobilului clădire de locuit constând în bloc de locuinţe sau locuinţă unifamilială, situat în localitatea ........ .........., str. ........ ......... nr. ......., bl. ......., sc. ...., et. ......, ap. ......, judeţul/sectorul .........., anul recepţiei ......., înscris în Cartea funciară a localităţii ................ sub nr. ..........., nr. cadastral ......, conform extras CF pentru informare nr. ......*). *) Pentru locuinţe unifamiliale.(3) Finanţarea se acordă prin Contractul de credit nr. ....... din data de ............. pe termen de ............ luni. Articolul 2.2Valoarea maximă a garanţiei este de ........ ........... lei, este egală cu valoarea finanţării şi se reduce cu ratele de capital, respectiv cu principalul, rambursate de către Beneficiar sau, după caz, de către Ministerul Finanţelor Publice. Articolul 2.3(1) Beneficiarul garantează îndeplinirea obligaţiei de rambursare a sumelor plătite Finanţatorului în temeiul prezentului contract de garantare prin angajament asumat de către proprietarii locuinţelor unifamiliale sau ai celor din blocurile de locuinţe, în calitate de fideiusori, pentru recuperarea sumelor neplătite de Beneficiar, rezultate din executarea garanţiilor acordate de FNGCIMM în numele şi în contul statului.(2) Beneficiarul este de acord cu notarea în partea a III-a a cărţii funciare a imobilului a contractului de credit şi a convenţiei de fideiusiune. La transmiterea dreptului de proprietate, dobânditorul se subrogă în drepturile şi obligaţiile proprietarului fideiusor.(3) Reprezentanţii legali ai direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice efectuează formalităţile de semnare a convenţiilor de fideiusiune în numele şi pe seama statului român, reprezentat prin Ministerul Finanţelor Publice.(4) Reprezentanţii legali ai finanţatorilor efectuează formalităţile de notare şi radiere a menţiunilor privind existenţa contractului de credit şi a convenţiei de fideiusiune în partea a III-a a cărţilor funciare ale imobilelor.(5) În cazul în care se achită integral contravaloarea creditului, anticipat sau la scadenţă, notarea prevăzută la alin. (2) se radiază în condiţiile legii. Capitolul IIIComisionul de gestiune Articolul 3.1(1) Pentru remunerarea activităţii de acordare şi administrare a garanţiei, Finanţatorul datorează FNGCIMM un comision de gestiune al cărui nivel se negociază semestrial între Ministerul Finanţelor Publice şi FNGCIMM şi se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor publice. Comisionul de gestiune datorat FNGCIMM se calculează pe an la soldul creditului garantat şi se va plăti de către Finanţator, care, ulterior, îl recuperează de la Beneficiarul garanţiei guvernamentale.(2) Comisionul de gestiune este de .......... % pe an, calculat la soldul finanţării. Articolul 3.2Comisionul de gestiune pentru garanţiile acordate se calculează astfel: a)pentru intervalul cuprins între data acordării şi data de 31 decembrie a anului respectiv (primul an):

1) Valoarea creditului garantat în lei.2) Inclusiv luna în care se aprobă solicitarea de garantare.b)pentru anii următori (întregi):Comision de gestiune = Procent comision x Sold credit garantat3) 3) Soldul creditului garantat în lei. În cazul în care la data de 31 decembrie a anului precedent creditul garantat aprobat nu a fost acordat, comisionul aferent anului în curs se calculează la valoarea din solicitarea de garantare.c)pentru ultima fracţiune de an

: 4) Soldul creditului garantat în lei, comunicat de Finanţator conform art. 4.2.5) Exclusiv ultima lună de valabilitate a contractului de garantare. Articolul 3.3Plata comisionului de gestiune se face eşalonat în rate anuale, proporţional cu numărul de luni de garantare, astfel: a)pentru primul an de garantare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea deciziei de aprobare a solicitării de garantare; b)pentru anii următori, până la data de 1 martie a anului de plată, pe baza facturii transmise de FNGCIMM, sau până la data scadenţei finale, dacă în ultimul an scadenţa finală este anterioară datei de 1 martie. Articolul 3.4(1) Pentru întârzieri la plata comisionului de gestiune, Finanţatorul datorează penalităţi de 0,15% pe zi de întârziere, aplicate la suma datorată.(2) În cazul în care Finanţatorul nu achită comisionul de gestiune restant şi penalităţile de întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat de către FNGCIMM în acest sens, acesta este în drept să treacă la recuperarea pe cale judiciară a debitului, în condiţiile legii. Capitolul IVObligaţiile părţilor Articolul 4.1Beneficiarul se obligă: a)să ramburseze creditul garantat conform contractului de credit prevăzut la art. 2.1 alin. (3) şi eventualelor acte adiţionale la acesta; b)să actualizeze lista proprietarilor clădirii de locuit şi datele de identificare a acestora; c)să suporte din surse proprii orice alte costuri aferente creditului, precum şi penalităţile percepute de Finanţator ca urmare a neplăţii ratelor la termenele scadente conform graficului de rambursare a creditului aprobat; d)să suporte din surse proprii minimum 10% din valoarea de execuţie a lucrărilor de intervenţie şi din credite bancare în lei, cu garanţie guvernamentală în cotă de 100% şi cu dobândă subvenţionată, care să reprezinte maximum 90% din valoarea de execuţie a lucrărilor de intervenţie; e)să restituie statului român, prin Ministerul Finanţelor Publice, suma achitată în contul garanţiei acordate prin prezentul contract de garantare. În cazul în care Beneficiarul este o asociaţie de proprietari, proprietarii din blocul de locuinţe sunt obligaţi să plătească sumele neplătite de Beneficiar rezultate din executarea garanţiilor acordate de FNGCIMM în numele şi în contul statului, în limita cotei-părţi ce le revine din valoarea creditului, proporţional cu cota-parte indiviză deţinută de fiecare proprietar din proprietatea comună; f)să plătească accesorii la suma prevăzută la lit. e) egale cu cele prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru neplata la termen a obligaţiilor fiscale. Articolul 4.2Finanţatorul se obligă: a)să verifice, la acordarea finanţării, îndeplinirea de către Beneficiar a criteriilor de eligibilitate prevăzute la cap. II secţiunea a 2-a din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare; b)să verifice, la acordarea finanţării, îndeplinirea de către constructor a criteriilor de eligibilitate prevăzute la cap. II secţiunea a 3-a din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare; c)să verifice, la acordarea creditului, existenţa şi conformitatea documentelor prevăzute la art. 21 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare; d)să acorde finanţările în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării structural-ambientale pe o perioadă de maximum 60 de luni; e)să prevadă în mod expres în contractele de credit, separat, costurile cu dobânda exprimate în raport cu ROBOR la 3 luni şi, separat, costurile cu comisioanele; f)să nu perceapă comision de neutilizare şi de rambursare anticipată; g)să accepte rambursarea creditului garantat în rate egale, lunare, consecutive; h)să nu insereze în contractul de finanţare clauze care să permită modificarea unilaterală a acestuia; i)să plătească comisioanele datorate FNGCIMM, la termenele şi în condiţiile prevăzute în prezentul contract de garantare; j)să transmită FNGCIMM raportările prevăzute în instrucţiunile generale, în forma şi la termenele prevăzute, precum şi orice alte informaţii solicitate de către FNGCIMM; k)să notifice Beneficiarul cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a soldului creditului garantat, conform prevederilor prezentului contract de garantare; l)să prezinte, odată cu cererea de plată, documentele prevăzute în prezentul contract de garantare. Articolul 4.3FNGCIMM se obligă: a)să urmărească şi să verifice îndeplinirea de către Finanţator a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de garantare, la termenele şi în condiţiile prevăzute de acesta; b)să urmărească periodic stadiul derulării creditului, pe baza situaţiilor furnizate de Finanţator; c)să verifice încadrarea cererilor de plată în termenii şi în condiţiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 945/2011, cu completările ulterioare, ale instrucţiunilor generale şi ale prezentului contract de garantare; d)să aprobe cererea de plată a garanţiei în condiţiile transmiterii acesteia în termenele prevăzute la art. 6.1, verificării respectării de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 4.2 lit. d), f) şi g) şi art. 6.4 şi ale asumării răspunderii verificării de către Finanţator a condiţiilor de acordare şi monitorizare a garanţiilor prevăzute în instrucţiunile generale; e)să respingă cererea de plată a garanţiei în condiţiile nerespectării oricăreia dintre următoarele obligaţii:

termenele prevăzute la art. 6.1;

îndeplinirea integrală sau parţială de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 4.2 lit. d), f) şi g) şi art. 6.4;

asumarea totală sau parţială a răspunderii verificării de către Finanţator a condiţiilor de acordare şi monitorizare a garanţiilor prevăzute în instrucţiunile generale; f)să comunice Finanţatorului decizia de aprobare sau respingere a plăţii în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată; în cazul aprobării plăţii, va transmite şi dovada comunicării deciziei către Ministerul Finanţelor Publice, în vederea efectuării plăţii de către acesta; g)să transmită Ministerului Finanţelor Publice documentaţia prevăzută de convenţia de implementare, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea declanşării executării silite a Beneficiarului; h)să predea Finanţatorului cererea de radiere a notărilor înscrise în favoarea statului român la data rambursării integrale a finanţării garantate, la termen sau anticipată. Capitolul VRăspunderea părţilor Articolul 5Părţile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentului contract de garantare, convenţiei de garantare şi legislaţiei corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datorează forţei majore, faptului celeilalte părţi ori îndeplinirii unei activităţi impuse de lege. Capitolul VIPlata garanţiei Articolul 6.1În termen de maximum 75 de zile, dar nu mai devreme de 60 de zile de restanţă la plată a Beneficiarului, Finanţatorul transmite FNGCIMM cererea de plată parţială sau totală, utilizând formularul din anexa nr. 6 la instrucţiunile generale emise de către FNGCIMM pentru beneficiarii asociaţii de proprietari, respectiv din anexa nr. 7 la instrucţiunile generale emise de către FNGCIMM pentru beneficiarii persoane fizice - proprietari ai locuinţelor unifamiliale. Articolul 6.2Pe durata unui credit garantat, Finanţatorul poate formula maximum 5 cereri de plată a valorilor parţiale de executare a garanţiei, aferente ratelor de capital nerambursate la scadenţă de către Beneficiar, parţial sau integral. Articolul 6.3În cazul în care Beneficiarul nu rambursează la scadenţă rata de capital, parţial sau integral, pentru a şasea oară, Finanţatorul solicită plata valorii totale de executare a garanţiei. Articolul 6.4Cererea de plată parţială sau totală trebuie să fie însoţită de următoarele documente: I. în cazul asociaţiilor de proprietari - persoane juridice fără scop patrimonial: a)copie certificată a contractului de credit, însoţită de copii certificate ale actelor adiţionale încheiate la acesta; b)lista proprietarilor din condominiu, care cuprinde datele de identificare ale proprietarilor şi hotărârea de reabilitare structural-arhitecturală a condominiului în condiţiile Legii nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în copie certificată. În cazul în care asociaţia de proprietari, prin reprezentantul său legal, şi-a îndeplinit obligaţia de a actualiza lista proprietarilor, Finanţatorul va prezenta şi lista actualizată a proprietarilor, care cuprinde datele de identificare actualizate ale proprietarilor. Dacă asociaţia de proprietari nu şi-a îndeplinit obligaţia de actualizare a listei cuprinzând informaţiile privind proprietarii, neprezentarea acesteia în formă actualizată nu poate constitui motiv pentru refuzul plăţii valorii totale sau parţiale de executare a garanţiei; c)copie certificată a extrasului contului curent al Beneficiarului asociaţie de proprietari, cuprinzând operaţiunile efectuate pe întreaga perioadă de valabilitate a garanţiei; d)copie certificată a extrasului contului de credit al Beneficiarului asociaţie de proprietari, cuprinzând operaţiunile efectuate pe perioada de la data acordării creditului până la data cererii totale/parţiale de plată, din care să reiasă tragerile din credit, precum şi valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat şi data trecerii la restanţă a acestuia; e)situaţia centralizatoare privind verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a creditului garantat, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 9 la instrucţiunile generale emise de către FNGCIMM; f)convenţiile de fideiusiune încheiate de către proprietarul/proprietarii membru/membri al/ai asociaţiei de proprietari care înregistrează restanţe la achitarea ratei de capital scadente, în original. Convenţiile de fideiusiune încheiate de fiecare dintre proprietarii restanţieri, în original, se transmit la prima cerere de plată parţială. În cazul în care asociaţia de proprietari, prin reprezentanţii săi legali, şi-a îndeplinit obligaţia de a comunica Finanţatorului, pe propria răspundere, informaţiile privind sumele şi datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restanţier/restanţieri, cererea de plată a ratei scadente va conţine în mod obligatoriu şi aceste informaţii. Responsabilitatea în privinţa comunicării, precum şi a realităţii informaţiilor privind proprietarii restanţieri şi sumele datorate de aceştia revine preşedintelui asociaţiei de proprietari. În cazul în care nu a fost respectată obligaţia de comunicare a informaţiilor privind sumele şi datele de identificare ale proprietarului/proprietarilor restanţier/restanţieri către finanţatori, neprezentarea acestora nu constituie motiv de refuz la plată a garanţiei. În ipoteza în care asociaţia de proprietari nu şi-a îndeplinit obligaţia de identificare a proprietarului/proprietarilor restanţier/restanţieri şi de comunicare a datelor de identificare a acestora, la prima cerere de plată parţială, Finanţatorul va transmite toate convenţiile de fideiusiune încheiate de proprietarii care au luat decizia cu privire la reabilitarea arhitectural-ambientală a blocului de locuinţe şi contractarea unui împrumut bancar în condiţiile Legii nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în cadrul adunării generale;II. în cazul beneficiarilor persoane fizice - proprietari ai unei locuinţe de tip unifamilial: a)copie certificată a contractului de credit, însoţită de copii certificate ale actelor adiţionale încheiate la acesta; b)copie certificată a documentului de identitate al Beneficiarului/beneficiarilor persoane fizice - proprietar/ proprietari al/ai locuinţelor unifamiliale, precum şi al soţului/soţiei/ coproprietarilor, dacă este/sunt căsătorit/căsătoriţi sau deţine/ deţin cote-părţi din locuinţa de tip unifamilial supusă lucrărilor de intervenţie; c)copie certificată a extrasului contului curent al Beneficiarului persoană fizică, cuprinzând operaţiunile efectuate pe întreaga perioadă de valabilitate a garanţiei; d)copie certificată a extrasului contului de credit al Beneficiarului persoană fizică, cuprinzând operaţiunile efectuate pe perioada de la data acordării creditului până la data cererii totale/parţiale de plată, din care să reiasă tragerile din credit, precum şi valoarea ratei de capital scadente/creditului nerambursat şi data trecerii la restanţă a acestuia; e)situaţia centralizatoare privind verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a creditului garantat, utilizând formularul prevăzut în anexa nr. 9 la instrucţiunile generale emise de către FNGCIMM; f)convenţiile de fideiusiune încheiate de către coproprietarii locuinţelor de tip unifamilial. Convenţiile de fideiusiune, în original, se transmit la prima cerere de plată parţială. Articolul 6.5FNGCIMM verifică cererea de plată şi documentele însoţitoare şi aprobă cererea de plată potrivit art. 4.3 lit. d) sau respinge cererea de plată potrivit art. 4.3 lit. e). Articolul 6.6În termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată parţială sau totală, însoţită de întreaga documentaţie aferentă acesteia, FNGCIMM, prin structurile sale competente, aprobă/respinge cererea de plată. Articolul 6.7În ziua lucrătoare următoare adoptării deciziei, FNGCIMM transmite Ministerului Finanţelor Publice şi Finanţatorului decizia referitoare la aprobarea/respingerea cererii totale/parţiale de plată, împreună cu documentele prevăzute în convenţia de implementare. Articolul 6.8Plata valorii parţiale/totale de executare a garanţiei se face de către Ministerul Finanţelor Publice, conform contractului de garantare, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către FNGCIMM a cererii de plată, fără însă a se depăşi 90 de zile calendaristice de la data înregistrării restanţei la plată de către Beneficiar. Articolul 6.9Recuperarea sumelor plătite în contul garanţiilor acordate în cadrul măsurilor de sprijin în vederea reabilitării arhitectural-ambientală a clădirilor de locuit, inclusiv a obligaţiilor fiscale accesorii aferente acestora, se efectuează de către organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la sesizarea direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, după plata garanţiei, în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 6.10(1) Soldul aferent plăţilor efectuate în contul finanţatorilor conform art. 6.9 se recuperează prin executare silită, în baza înscrisurilor întocmite de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, de către organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de la beneficiarii creditelor garantate, conform reglementărilor legale în materia colectării creanţelor fiscale.(2) În termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării fiecărei plăţi, înscrisul, împreună cu dovada comunicării acestuia debitorului beneficiar al creditului garantat şi proprietarului din asociaţia de proprietari beneficiar al creditului garantat, după caz, însoţite de contractul de garantare, precum şi documentele care au stat la baza acordării garanţiei se transmit de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice organelor competente subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală în a căror rază teritorială îşi are domiciliul fiscal debitorul, în vederea înscrierii în evidenţa fiscală a acestora.(3) După expirarea termenului legal de 60 de zile de la data comunicării înscrisului prevăzut la alin. (1) debitorului, titlul de creanţă devine titlu executoriu, în temeiul căruia organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor proceda la aplicarea modalităţilor de executare silită potrivit dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul VIILitigii Articolul 7Orice neînţelegeri apărute între părţile semnatare în legătură cu încheierea, interpretarea sau executarea prezentului contract de garantare se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În cazul în care nu se va putea ajunge la un acord pe această cale, părţile convin ca neînţelegerile să fie soluţionate de instanţele judecătoreşti competente. Capitolul VIIIDispoziţii finale Articolul 8.1Prezentul contract de garantare intră în vigoare la data semnării sale de către părţi şi este valabil pe toată durata finanţării garantate. Articolul 8.2Modificarea prezentului contract de garantare se poate face numai prin acordul părţilor, materializat în acte adiţionale. Nu pot face obiectul actelor adiţionale acele clauze ale contractului de garantare care privesc condiţiile aplicabile măsurilor de sprijin în vederea reabilitării structural-ambientale a clădirilor de locuit. Încheiat astăzi, data semnării de către FNGCIMM, ............., în 4 (patru) exemplare originale, două pentru Finanţator, unul pentru Beneficiar şi unul pentru FNGCIMM. FNGCIMM, ........ ................ .............. (funcţia) ........ ................ .............. (numele şi prenumele) Finanţator, ........ ................ .............. Sucursala/Agenţia ........ ................ .............. ........ ................ .............. (funcţia) ........ ................ .............. (numele şi prenumele) ........ ................ .............. (funcţia) ........ ................ .............. (numele şi prenumele) Beneficiar, ........ ................ .............. ANEXA Nr. 3aCONVENŢIE DE FIDEIUSIUNE pentru asociaţii de proprietari I. Părţile 1. Asociaţia de proprietari ........ ........ ............, cu sediul în ........ ........ ............, str. ........ ........ ............ nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., în calitate de debitoare a obligaţiei principale, reprezentată prin ............., domiciliat în ..............., str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ......., ap. ....., posesor al C.I. seria .... nr. ........ ........, eliberată de ............ la data de ......, având codul numeric personal ........ ..............., în baza ........ .........; 2. Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul în ........ ........ ..........., str. ........ ................ ......... nr. ...., în calitate de creditor al obligaţiei principale, reprezentat prin ........ ................, domiciliat în ........ .........., str. ........ ......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., posesor al C.I. seria ..... nr. ........ ........, eliberată de ........ ........ la data de .............., având codul numeric personal ........ ........ ........, în baza ........ ........ ............; 3. Subsemnatul/Subsemnata, ........ ........, domiciliat/domiciliată în ........ ........ ............., str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., posesor/posesoare al/a C.I. seria .......... nr. ......., eliberată de ..............., la data de ........ ........., având codul numeric personal ........ ................ ........ .........., proprietar al apartamentului nr. ......, situat în ........ .........., str. ........ ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., în calitate de fideiusor, în temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, părţile convin la perfectarea prezentei convenţii de fideiusiune. II. Obiectul convenţiei de fideiusiune Garantarea executării obligaţiei principale, respectiv a obligaţiei de a înapoia sumele rezultate din executarea garanţiei acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, în numele şi în contul statului, asumată prin contractul de garantare ................, în limita cotei-părţi deţinute din proprietatea comună. Fideiusorul este beneficiarul contractului de împrumut ........ ................ .........., anexat prezentei convenţii de fideiusiune, în limita cotei-părţi deţinute din proprietatea comună. Fideiusorul este proprietarul apartamentului nr. ..., ce face parte din clădirea tip bloc de locuinţe ce urmează a fi reabilitată structural-arhitectural, deţinând o cotă-parte de ....% din proprietatea comună, astfel cum rezultă din actul de proprietate şi extrasul de carte funciară, în cazul în care proprietatea este intabulată. În situaţia în care proprietatea nu este intabulată, actul de proprietate va fi însoţit de o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că acesta este proprietarul/ coproprietarul imobilului şi proprietatea este/nu este grevată de sarcini la momentul declarării. Fideiusorul garantează personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta convenţie de fideiusiune, îndeplinirea completă şi reglementară a tuturor obligaţiilor de plată, cu respectarea condiţiilor de plată convenite, pe care debitorul principal şi le-a asumat prin contractul de garantare. Fideiusorul garantează îndeplinirea obligaţiilor susmenţionate cu toate bunurile sale mobile şi imobile, prezente şi viitoare. Fideiusorul declară că este de acord cu prevederile prezentei convenţii de fideiusiune, fiind în deplină cunoştinţă de cauză cu privire la obligaţiile care îi revin debitorului principal în temeiul contractului de garantare şi pentru a căror executare garantează personal. III. Conţinutul convenţiei de fideiusiune Drepturile creditorului obligaţiei principale Creditorul obligaţiei principale are dreptul, în caz de neexecutare a obligaţiei principale, să îl urmărească direct pe fideiusor pentru executarea creanţei. Drepturile fideiusorului Fideiusorul renunţă la beneficiul de discuţiune, astfel încât creditorul poate să urmărească direct bunurile fideiusorului. Fideiusorul are dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate în baza căreia, în ipoteza în care executarea obligaţiei principale este garantată şi de alţi fideiusori, creditorul nu poate să îl urmărească pe fideiusor decât pentru partea corespunzătoare garantată din datorie. Fideiusorul are dreptul să se întoarcă împotriva debitorului principal pentru plata sumelor avansate în vederea stingerii obligaţiei principale, pentru cheltuielile efectuate după notificarea debitorului şi pentru dobânzile la sumele plătite creditorului. Obligaţiile fideiusorului Fideiusorul are obligaţia să execute întocmai obligaţia asumată de debitorul principal, în cazul în care acesta nu îşi execută obligaţia asumată. IV. Răspunderea contractuală În cazul în care fideiusorul nu îşi execută obligaţia asumată, datorează accesorii potrivit legii. Calculul accesoriilor este făcut de către Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. V. Forţa majoră Forţa majoră exonerează fideiusorul de răspundere în cazul executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie de fideiusiune. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil, apărut după încheierea convenţiei de fideiusiune şi care împiedică părţile să îşi execute obligaţiile asumate. VI. Soluţionarea litigiilor Orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezenta convenţie de fideiusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea ei, se va soluţiona de către instanţele judecătoreşti competente. În cazul în care dreptul de proprietate asupra apartamentului este înscris în cartea funciară, se va introduce următoarea clauză: „Prezenta convenţie de fideiusiune va fi notată în partea a III-a a cărţii funciare nr. ................ a localităţii ........ ............., în care este înscris dreptul de proprietate asupra apartamentului nr. ............, cu număr cadastral ........ ........ .........“ În conformitate cu art. 22 alin. (4) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta convenţie de fideiusiune constituie titlu executoriu şi are valoare de înscris autentic. Debitor principal, ........ ........ .............. Creditor principal, ........ ........ .............. Fideiusor, ........ ........ .............. ANEXA Nr. 3bCONVENŢIE DE FIDEIUSIUNE pentru locuinţe unifamiliale I. Părţile 1. Subsemnatul/Subsemnata, ........ ........ .............., domiciliat/domiciliată în ........ ........ .........., str. ........ ........ ............... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., posesor/posesoare al/a C.I. seria ................ nr. ...., eliberată de ..........., la data de ............, având cod numeric personal ........ ........, coproprietar al locuinţei unifamiliale situate în ........ ..........., str. ........ ......... nr. ...., Subsemnatul/Subsemnata, ........ ................ ........ ........, domiciliat/domiciliată în ........ ................ ........., str. ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., posesor/posesoare al/a C.I. seria ..... nr. ...., eliberată de .........., la data de ........ ............, având cod numeric personal ..............., coproprietar al locuinţei unifamiliale situate în ........ ........., str. ............... nr. ...., în calitate de fideiusori, 2. Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul în ........ ................ ........ ..........., str. ........ ................ ........ ............ nr. ....., în calitate de creditor al obligaţiei principale, reprezentat prin ........ ................ ........ ..........., domiciliat în ........ ................ ........ ........., str. ........ ................ ........ ........... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., posesor al C.I. seria ..... nr. ............., eliberată de ........ ............, la data de ........ ........ ........., având cod numeric personal .............., în baza ........ ........., în temeiul art. 22 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, părţile convin la perfectarea prezentei convenţii de fideiusiune. II. Obiectul convenţiei de fideiusiune Garantarea executării obligaţiei principale, respectiv a obligaţiei de a înapoia sumele rezultate din executarea garanţiei acordate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, denumit în continuare FNGCIMM, în numele şi în contul statului, asumată prin contractul de garantare ........ ........ ........., Fideiusorii sunt beneficiarii contractului de împrumut ........ ................ .........., anexat prezentei convenţii de fideiusiune. Fideiusorii sunt proprietarii locuinţei unifamiliale ce urmează a fi reabilitată structural-arhitectural, deţinând o cotă-parte de ....%, astfel cum rezultă din actul de proprietate şi extrasul de carte funciară, în cazul în care proprietatea este intabulată. În situaţia în care proprietatea nu este intabulată, actul de proprietate va fi însoţit de o declaraţie pe propria răspundere, din care să rezulte că acesta este proprietarul/coproprietarul imobilului şi proprietatea este/nu este grevată de sarcini la momentul declarării. Fiecare dintre coproprietarii fideiusori garantează personal (cu patrimoniul propriu), prin prezenta convenţie de fideiusiune, îndeplinirea completă şi reglementară a tuturor obligaţiilor de plată, cu respectarea condiţiilor de plată convenite, pe care celălalt coproprietar şi le-a asumat prin contractul de garantare. Fideiusorii garantează îndeplinirea obligaţiilor sus-menţionate cu toate bunurile lor mobile şi imobile, prezente şi viitoare. Fideiusorii declară că sunt de acord cu prevederile prezentei convenţii de fideiusiune, fiind în deplină cunoştinţă de cauză cu privire la obligaţiile care le revin în temeiul contractului de garantare şi pentru a căror executare garantează personal. III. Conţinutul convenţiei de fideiusiune Drepturile creditorului obligaţiei principale Creditorul obligaţiei principale are dreptul, în caz de neexecutare a obligaţiei principale, să îl urmărească direct pe fideiusor pentru executarea creanţei. Drepturile fideiusorului Fideiusorii renunţă la beneficiul de discuţiune, astfel încât creditorul poate să urmărească direct bunurile oricăruia dintre coproprietarii fideiusori. Fideiusorii au dreptul de a invoca beneficiul de diviziune, facultate în baza căreia, în ipoteza în care executarea obligaţiei principale este garantată şi de alţi fideiusori, creditorul nu poate să îl urmărească pe fideiusor decât pentru partea corespunzătoare garantată din datorie. Fiecare dintre coproprietarii fideiusori are dreptul să se întoarcă împotriva celuilalt coproprietar pentru plata sumelor avansate în vederea stingerii obligaţiei principale, pentru cheltuielile efectuate după notificarea debitorului şi pentru dobânzile la sumele plătite creditorului. Obligaţiile fideiusorului Fiecare dintre coproprietarii fideiusori are obligaţia să execute întocmai obligaţia asumată de celălalt coproprietar, în cazul în care acesta nu îşi execută obligaţia asumată. IV. Răspunderea contractuală În cazul în care fideiusorul nu îşi execută obligaţia asumată, datorează accesorii potrivit legii. Calculul accesoriilor este făcut de către Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. V. Forţa majoră Forţa majoră exonerează fideiusorul de răspundere în cazul executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor asumate prin prezenta convenţie de fideiusiune. Prin forţă majoră se înţelege un eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil, apărut după încheierea convenţiei de fideiusiune şi care împiedică părţile să îşi execute obligaţiile asumate. VI. Soluţionarea litigiilor Orice litigiu decurgând din sau în legătură cu prezenta convenţie de fideiusiune, inclusiv referitor la validitatea, interpretarea, executarea ori desfiinţarea ei, se va soluţiona de către instanţele judecătoreşti competente. În cazul în care dreptul de proprietate asupra locuinţei unifamiliale este înscris în cartea funciară, se va introduce următoarea clauză: „Prezenta convenţie de fideiusiune va fi notată în partea a III-a a cărţii funciare nr. ..... a localităţii ......, în care este înscris dreptul de proprietate asupra locuinţei unifamiliale situate în ......., str. ........ nr. ........., cu număr cadastral ......... .“ În conformitate cu art. 22 alin. (4) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, prezenta convenţie de fideiusiune constituie titlu executoriu şi are valoare de înscris autentic. Fideiusori, ........ ........ .............. Creditor principal, ........ ........ .............. ANEXA Nr. 4MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică Str. ...... nr. ......., localitatea ............. Persoană de contact ............, tel. ........... TITLU DE CREANŢĂ nr. ...... din data de .......... Întrucât la scadenţa din data de ........ ........ .......... Asociaţia de proprietari/debitorul ........ ........ ...........*), cu domiciliul fiscal în localitatea ........ ........ ........., str. .......... nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ...., sectorul/judeţul ........ .........., cod de identificare fiscală ........ .........., nu a achitat creditul acordat pentru reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei clădirilor şi, prin urmare, s-a executat garanţia acordată prin Contractul de garantare nr. ........ ........ din data de ........ ........, s-a întocmit, în temeiul art. 24 alin. (3) din Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul înscris prin care s-au individualizat următoarele sume de plată:*) Se va/vor completa denumirea asociaţiei de proprietari/numele şi prenumele debitorului, după caz.

Natura obligaţiei bugetare Scadenţa obligaţiei bugetare**) Data de la care titlul de creanţă devine titlu executoriu***) Cuantumul obligaţiei bugetare datorate Nr. contractului de garantare

**) Se va completa, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, data de la care se datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.***) Se va completa potrivit art. 24 alin. (5) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Sumele menţionate mai sus se achită în contul ........ ........ .......... Împotriva prezentului înscris se poate formula plângere prealabilă, în conformitate cu prevederile art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării prezentului înscris, în condiţiile legii, dar nu mai târziu de 6 luni de la data emiterii acestuia. Plângerea prealabilă se depune la direcţia de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice care a emis prezentul înscris. În cazul neplăţii sau al neprezentării dovezii efectuării acesteia, organele fiscale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală vor proceda la aplicarea procedurii de executare silită, prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prezentului înscris care, în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (5) din Legea nr. 153/2011, cu modificările şi completările ulterioare, constituie titlu de creanţă şi devine titlu executoriu după expirarea termenului de plată de 60 de zile calendaristice de la data comunicării către asociaţia de proprietari/debitor, după caz. Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită nu este obligatorie audierea contribuabilului. Pentru orice nelămuriri sau obiecţii în legătură cu prezentul înscris se poate contacta persoana al cărei nume figurează mai sus, la sediul nostru sau la numărul de telefon menţionat. Data emiterii ........ ............... Director general, Numele şi prenumele .............. Semnătura ........ ............... L.S. NOTĂ: Prezentul titlu de creanţă se întocmeşte în 3 exemplare de către Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Circulă: un exemplar la asociaţia de proprietari/debitor, după caz;

un exemplar la organul fiscal competent al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.Se arhivează: un exemplar la Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1428/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1428 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu