ORDIN
Nr. 147 din 24 februarie 2003
pentru aprobarea Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a
abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii
Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala
ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 203 din 28 martie 2003
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
Avand in vedere prevederile art. 23 alin. (4) lit. c) din Legea serviciilor
publice de gospodarie comunala nr. 326/2001 si ale art. 7 alin. (1) lit. d) din
Hotararea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea si functionarea
Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie
Comunala - A.N.R.S.C.,
in temeiul art. 9 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 8/2001 privind
infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice,
ministrul administratiei publice emite prezentul ordin.
Art. 1
Se aproba Regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a
abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al Autoritatii
Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala,
prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Prefectii impreuna cu presedintii consiliilor judetene vor sprijini
Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie
Comunala in realizarea atributiilor ce ii revin potrivit prevederilor legale in
vigoare.
Art. 3
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
ANEXA 1
REGULAMENT
de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile
emise in domeniul de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru
Serviciile Publice de Gospodarie Comunala
CAP. 1
Dispozitii generale
SECTIUNEA 1
Scop
Art. 1
Prezentul regulament este emis in conformitate cu prevederile art. 7 alin.
(1) lit. d) din Hotararea Guvernului Romaniei nr. 373/2002 privind organizarea
si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice
de Gospodarie Comunala - A.N.R.S.C. si are ca scop prevenirea si combaterea
abaterilor de la reglementarile in vigoare pentru sectorul serviciilor publice
de gospodarie comunala.
Art. 2
Prezentul regulament stabileste procedurile Autoritatii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, denumita in
continuare A.N.R.S.C., privind efectuarea activitatilor de control, modul de
constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise
in domeniul sau de activitate.
SECTIUNEA a 2-a
Domeniu de aplicare
Art. 3
Prevederile prezentului regulament se aplica operatorilor
furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala, indiferent de
forma de organizare si de natura capitalului.
CAP. 2
Agenti constatatori
Art. 4
(1) In intelesul prezentului regulament, calitatea de agent constatator o
are personalul A.N.R.S.C. si al agentiilor sale teritoriale, imputernicit in
acest sens.
(2) Continutul imputernicirii de control este prevazut in anexa nr. 1.
(3) Imputernicirile de control acordate agentilor constatatori sunt
valabile pentru o perioada determinata - de regula, maximum 2 ani - si numai
insotite de actul de identitate si de legitimatia de serviciu ale agentului
constatator.
(4) Directia control din cadrul A.N.R.S.C. va asigura coordonarea
activitatii agentilor constatatori.
Art. 5
Agentii constatatori au urmatoarele atributii:
a) sa efectueze controale periodice, planificate sau neplanificate, la
operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala,
pentru verificarea respectarii de catre acestia a prevederilor legale in
domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala si a reglementarilor emise
de A.N.R.S.C.;
b) sa constate contraventiile si sa aplice sanctiunile corespunzatoare,
potrivit prevederilor legale privind organizarea si functionarea A.N.R.S.C.,
precum si reglementarilor din sectorul serviciilor publice de gospodarie
comunala;
c) sa propuna suspendarea sau retragerea licentelor/autorizatiilor
operatorilor furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala,
in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare;
d) sa propuna declansarea procedurii de modificare a
licentelor/autorizatiilor operatorilor furnizori/prestatori de servicii publice
de gospodarie comunala, in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare;
e) sa dispuna, in conditiile legii, sigilarea si confiscarea bunurilor
destinate ori folosite pentru savarsirea contraventiilor sau rezultate din
contraventii;
f) sa sesizeze organele de urmarire penala competente in legatura cu
faptele care, potrivit legii penale, constituie infractiuni, constatate cu
ocazia exercitarii atributiilor de serviciu;
g) orice alte atributii prevazute de lege.
Art. 6
In exercitarea atributiilor prevazute la art. 5, agentii constatatori au
urmatoarele obligatii:
a) sa se legitimeze inainte de exercitarea atributiilor de serviciu;
b) sa efectueze controalele cu obiectivitate si sa incheie proces-verbal de
constatare a contraventiilor, in cazul in care constata ca operatorul controlat
a savarsit fapte sanctionate contraventional prin dispozitiile reglementarilor
legale in vigoare;
c) sa pastreze secretul informatiilor cu caracter confidential, detinute ca
urmare a exercitarii atributiilor de serviciu, si sa nu le faca publice decat
in cazurile expres prevazute de reglementarile legale in vigoare.
CAP. 3
Procedura de control a A.N.R.S.C.
SECTIUNEA 1
Aspecte generale
Art. 7
Controlul A.N.R.S.C. la operatorii furnizori/prestatori de servicii publice
de gospodarie comunala se efectueaza in vederea verificarii respectarii
prevederilor legale si a reglementarilor emise in domeniul serviciilor publice
de gospodarie comunala.
Art. 8
Activitatea de control a A.N.R.S.C. se exercita prin urmatoarele
modalitati:
a) controale planificate, pe baza planului anual de controale elaborat de
Directia control din cadrul A.N.R.S.C. si aprobat de presedintele A.N.R.S.C.;
b) controale neplanificate, efectuate in urmatoarele situatii:
1. din ordinul ministrului administratiei publice;
2. din ordinul presedintelui A.N.R.S.C.;
3. ca urmare a unor reclamatii si sesizari ori a unor semnale de presa.
Art. 9
Obiectivele de control nu pot depasi atributiile si competentele conferite
A.N.R.S.C. prin actele normative in vigoare.
SECTIUNEA a 2-a
Notificarea controlului
Art. 10
(1) Inainte de desfasurarea unei actiuni de control planificat, Directia
control din cadrul A.N.R.S.C. va proceda la instiintarea, in scris, a
operatorilor funizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala,
prin transmiterea unei notificari de verificare, care va cuprinde:
- denumirea A.N.R.S.C.;
- denumirea si adresa sediului operatorului furnizor/prestator de servicii
publice de gospodarie comunala supus verificarii;
- data la care este programat sa inceapa controlul;
- perioada care urmeaza sa fie supusa controlului;
- documentele, evidentele, datele si informatiile pe care operatorul
furnizor/prestator trebuie sa le puna la dispozitie echipei de control;
- semnatura directorului Directiei control din cadrul A.N.R.S.C.
(2) Notificarea va fi transmisa operatorilor furnizori/prestatori de servicii
publice de gospodarie comunala cu cel putin 10 zile inainte de data inceperii
efective a actiunii de control planificat.
Art. 11
Controalele si verificarile neplanificate nu se notifica in prealabil
operatorilor vizati, acestia urmand a fi informati in momentul inceperii
activitatilor de control si verificare.
SECTIUNEA a 3-a
Echipa de control
Art. 12
Controalele A.N.R.S.C. la operatorii furnizori/prestatori de servicii
publice de gospodarie comunala se efectueaza de echipe de control, pe baza de
imputernicire de control.
Art. 13
(1) Echipa de control este compusa din cel putin 3 persoane, una dintre ele
avand obligatoriu calitatea de agent constatator.
(2) Unul dintre membrii echipei de control, care are si calitatea de agent
constatator, va avea responsabilitatea generala a controlului si va fi seful
echipei de control.
(3) Nu poate fi membru al echipei de control persoana care are calitatea de
membru al consiliului de administratie, de actionar ori de asociat al
operatorului furnizor/prestator de servicii publice de gospodarie comunala
supus controlului.
Art. 14
(1) A.N.R.S.C. va desemna, la solicitarea altor autoritati publice ale
statului, agenti constatatori sau alte categorii de specialisti, care sa participe
la controalele organizate de acestea.
(2) Modul de colaborare si procedurile de control se vor stabili, dupa caz,
prin protocoale incheiate intre A.N.R.S.C. si respectivele autoritati.
Art. 15
Membrii echipelor de control au urmatoarele responsabilitati si obligatii:
a) sa isi decline calitatea, legitimandu-se in prealabil in fata
reprezentantului operatorului ce urmeaza a fi controlat;
b) sa efectueze controalele in conformitate cu mandatele de control
primite, cu imputernicirile si cu procedurile specifice de control;
c) sa participe la intocmirea rapoartelor de control si a
proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, dupa caz;
d) sa pastreze secretul informatiilor cu caracter confidential, detinute ca
urmare a exercitarii atributiilor de serviciu si sa nu le faca publice decat in
cazurile expres prevazute de reglementarile legale in vigoare;
e) sa nu pretinda si sa nu primeasca bunuri sau bani si sa nu isi creeze
avantaje in legatura cu serviciul sau prin exercitarea functiei;
f) sa participe la verificarea eficientei actiunilor corective intreprinse
ca rezultat al controalelor.
Art. 16
(1) In timpul efectuarii activitatilor de control membrii echipei de
control au acces, in conditiile legii, in incinta cladirilor, la instalatii,
precum si in orice alt loc in perimetrul caruia sunt situate instalatiile de
productie, transport, tranzit, inmagazinare/stocare, dispecerizare, distributie
si furnizare a serviciilor publice de gospodarie comunala.
(2) Pentru efectuarea activitatilor de control operatorii
furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala sunt obligati
sa puna la dispozitie membrilor echipei de control toate documentele,
evidentele si actele specifice.
Art. 17
Seful echipei de control are urmatoarele responsabilitati suplimentare:
a) intocmeste si inainteaza spre aprobare mandatul de control;
b) selecteaza membrii echipei de control;
c) inregistreaza mandatul de control la registratura operatorului
furnizor/prestator ce urmeaza a fi controlat si informeaza operatorul asupra
obiectivelor controlului;
d) reprezinta echipa de control in fata conducerii operatorului controlat;
e) coordoneaza si asigura intocmirea raportului de control.
SECTIUNEA a 4-a
Documentele de control
Art. 18
Documentele de control sunt:
a) mandatul de control (anexa nr. 2);
b) raportul de control (anexa nr. 3).
Art. 19
Mandatul de control este acel document emis de A.N.R.S.C., prin care se
autorizeaza efectuarea unei actiuni de control.
Art. 20
(1) Raportul de control este acel document care consemneaza datele,
investigatiile si concluziile rezultate, precum si masurile corective stabilite
si sanctiunile aplicate.
(2) Raportul de control va fi intocmit in doua exemplare, daca actiunea de
control este organizata de catre A.N.R.S.C., si in trei exemplare, daca
actiunea este organizata de catre o agentie teritoriala a A.N.R.S.C.
(3) Un exemplar al raportului de control va fi inmanat imputernicitului
operatorului controlat si un exemplar va fi depus la Directia control din
cadrul A.N.R.S.C.
CAP. 4
Procedura de constatare si sanctionare a contraventiilor
Art. 21
Procedura de constatare si sanctionare a contraventiilor in sectorul
serviciilor publice de gospodarie comunala este cea prevazuta in actele
normative in vigoare privind regimul juridic al contraventiilor.
Art. 22
(1) Constatarea savarsirii contraventiei si aplicarea amenzii se fac prin
proces-verbal intocmit de agentii constatatori, conform anexei nr. 4.
(2) Procesul-verbal de constatare a contraventiei se semneaza pe fiecare
pagina de agentul constatator si de contravenient.
(3) In cazul in care contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu
poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste
imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. In acest
caz, procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al
martorului si semnatura acestuia.
(4) Inaintea intocmirii procesului-verbal de constatare a contraventiei
agentul constatator are posibilitatea, in functie de complexitatea cauzei, sa
completeze o nota de constatare preliminara.
Art. 23
(1) A.N.R.S.C. are obligatia de a transmite agentilor constatatori carnete
continand procese-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor.
(2) Eliberarea si evidenta carnetelor continand procese-verbale de
constatare si sanctionare a contraventiilor, a registrelor de evidenta, a
proceselor-verbale si a imputernicirilor de control se fac de catre Directia
control din cadrul A.N.R.S.C., cu respectarea regulilor privind evidenta si
circuitul imprimatelor cu regim special.
Art. 24
(1) Evidenta proceselor-verbale de constatare si sanctionare a
contraventiilor se inscrie intr-un registru special, tinut si completat de
A.N.R.S.C.
(2) Procesele-verbale se arhiveaza conform criteriilor stabilite pentru
imprimatele cu regim special.
(3) Modelul registrului de evidenta a proceselor-verbale este prevazut in
anexa nr. 5.
(4) Agentii constatatori raporteaza sefului ierarhic, in scris, situatia
privind procesele-verbale intocmite si amenzile aplicate, lunar sau ori de cate
ori li se solicita de catre acesta.
(5) Agentii constatatori au obligatia sa intocmeasca raportul de control cu
ocazia oricarei actiuni de control dispuse. In baza rapoartelor de control
agentii constatatori vor intocmi trimestrial/semestrial un raport sintetic
privind evidenta proceselor-verbale de constatare si sanctionare a
contraventiilor, in trei exemplare, care vor fi depuse la cabinetul
presedintelui A.N.R.S.C., la Directia control si la Directia financiar,
contabilitate, administrativ.
Art. 25
(1) O data cu aplicarea amenzii contraventionale agentul constatator va
fixa prin raportul de control si un termen de conformare, potrivit prevederilor
actelor normative in vigoare privind serviciile publice de gospodarie comunala
si reglementarilor emise de A.N.R.S.C.
(2) In cazul termenului prevazut la alin. (1), contravenientul are
obligatia sa se conformeze masurilor dispuse de agentul constatator,
neconformarea determinand aplicarea unei noi sanctiuni, potrivit
reglementarilor in vigoare.
Art. 26
Daca aceeasi persoana juridica a savarsit mai multe contraventii,
sanctiunea se va aplica pentru fiecare contraventie.
CAP. 5
Cai de atac
Art. 27
(1) Impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei se poate face
plangere in termen de 15 zile calendaristice de la data inmanarii sau
comunicarii acestuia. Plangerea se depune la sediul A.N.R.S.C. insotita de o
copie a procesului-verbal de constatare a contraventiei.
(2) Plangerea impreuna cu dosarul cauzei se vor transmite la judecatoria in
a carei circumscriptie a fost savarsita contraventia.
(3) Plangerea impotriva procesului-verbal de constatare a contraventiei,
precum si exercitarea cailor de atac impotriva hotararii judecatoresti sunt
suspensive de executare.
Art. 28
(1) Plata amenzii contraventionale se va face in termen de 15 zile
calendaristice de la data inmanarii sau comunicarii procesului-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei.
(2) Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore
de la data incheierii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii prevazute
in actul normativ, agentul constatator facand mentiune despre aceasta
posibilitate in procesul-verbal. In actul normativ de stabilire a
contraventiilor aceasta posibilitate trebuie mentionata in mod expres.
(3) Daca dupa expirarea termenului prevazut la alin. (1) contravenientul nu
a achitat amenda sau nu a depus plangerea prevazuta la art. 27 alin. (1) in
acelasi termen, se va trece la punerea in executare a acesteia, prin
comunicarea de catre A.N.R.S.C. la administratia finantelor publice, conform
modelului prevazut in anexa nr. 6.
CAP. 6
Raspunderi si sanctiuni
Art. 29
Incalcarea prevederilor prezentului regulament atrage raspunderea
materiala, disciplinara, contraventionala, civila sau penala, dupa caz, in
conditiile legii.
Art. 30
Contraventiile sunt cele prevazute si sanctionate de Hotararea Guvernului
nr. 373/2002, cu modificarile ulterioare, si de celelalte acte normative din
domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala.
Art. 31
(1) Plata amenzilor contraventionale se face prin orice instrument legal de
plata, intr-un cont prevazut in procesul-verbal remis de agentul constatator.
Confirmarea platii va fi depusa la A.N.R.S.C.
(2) Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul de stat in cota
stabilita prin actele normative de stabilire a contraventiilor, diferenta
revenind A.N.R.S.C.
Art. 32
Sanctiunile prevazute de prezentul regulament se aplica persoanei
juridice/fizice care incalca dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 373/2002, cu
modificarile ulterioare, precum si ale reglementarilor legale in vigoare
specifice fiecarui serviciu public de gospodarie comunala.
Art. 33
Aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale si executarea acesteia se
prescriu in conformitate cu prevederile actelor normative in vigoare privind
regimul juridic al contraventiilor.
Art. 34
Cauzele care inlatura caracterul contraventional al faptei sunt cele
prevazute de actele normative in vigoare privind regimul juridic al
contraventiilor.
Art. 35
Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentul regulament.
ANEXA 1
la regulament
Presedinte,
...................
IMPUTERNICIRE DE CONTROL
Doamna/Domnul ............................................, avand functia
de ................................., in conformitate cu prevederile art. 6
lit. h) din Hotararea Guvernului nr. 373/2002 privind organizarea si
functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala - A.N.R.S.C. si ale Regulamentului de constatare,
notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul
de activitate al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile
Publice de Gospodarie Comunala, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei
publice nr. 147/2003, este imputernicita/imputernicit:
1. sa efectueze, in vederea verificarii modului de respectare a
reglementarilor emise de A.N.R.S.C., controale planificate si neplanificate la
operatorii furnizori/prestatori de servicii publice de gospodarie comunala;
2. sa constate si sa sanctioneze contraventiile prevazute de Hotararea
Guvernului nr. 373/2002, de Regulamentul privind acordarea licentelor si a
autorizatiilor in sectorul serviciilor publice de gospodarie comunala,
conditiile de suspendare, de retragere sau de modificare a acestora, de Normele
metodologice privind calculul tarifelor aplicabile produselor si serviciilor
publice de gospodarie comunala si activitatilor cu caracter de monopol natural
din domeniul de activitate al A.N.R.S.C., precum si de legislatia specifica
fiecarui serviciu de gospodarie comunala;
3. sa dispuna masuri de conformare a operatorilor furnizori/prestatori de
servicii publice de gospodarie comunala;
4. sa ia masuri de sigilare si confiscare a bunurilor destinate, folosite
sau rezultate din savarsirea contraventiilor din sectorul serviciilor publice
de gospodarie comunala.
Imputernicirea este valabila pentru o perioada de ....................... .
Data eliberarii ................... Directia control
Director,
..................
ANEXA 2
la regulament
Presedinte,
...................
MANDAT DE CONTROL
In perioada ........................... o echipa a Autoritatii Nationale de
Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, formata din:
1. ............, care se legitimeaza cu ........ seria ... nr.
............;
2. ............, care se legitimeaza cu ........ seria ... nr.
............;
3. ............, care se legitimeaza cu ........ seria ... nr.
............;
4. ............, care se legitimeaza cu ........ seria ... nr.
............;
5. ............, care se legitimeaza cu ........ seria ... nr.
............,
va efectua un control la ............................., cu sediul in
localitatea ......................., str. ............ nr. ....,
judetul/sectorul ........ .
Pe timpul activitatii de control vor fi verificate urmatoarele probleme:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Data ................ Directia control
Director,
..................
ANEXA 3
la regulament
RAPORT DE CONTROL
In perioada ..................... echipa de control a Autoritatii Nationale
de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarie Comunala, formata din:
1.
........................................................................;
2. ........................................................................;
3.
........................................................................;
4.
........................................................................;
5.
........................................................................,
a efectuat un control planificat/neplanificat la ................., cu sediul
in .......................... str. ..................... nr. ....,
judetul/sectorul ......................, activitate in urma careia au rezultat
urmatoarele:
A. Constatari:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
B. Sanctiuni aplicate:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
C. Masuri de conformare:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
D. Recomandari pentru imbunatatirea activitatii:
................................................................................
................................................................................
................................................................................
Seful echipei de control, Operator,
........................... .....................
...........................
Membrii echipei de control:
...........................
...........................
...........................
ANEXA 4
la regulament
PROCES-VERBAL
de constatare si sanctionare a contraventiilor
Incheiat in ziua ......, luna ..................., anul ....., localitatea
.........................., judetul ................
Subsemnatul, ..........................., agent constatator, imputernicit
de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de
Gospodarie Comunala - A.N.R.S.C., cu sediul in Bucuresti, str.
....................... nr. ...., sectorul ......., posesorul legitimatiei nr.
.............., eliberata de A.N.R.S.C., constat ca persoana juridica
........................., cu sediul in localitatea ........................,
str. ........................ nr. ...., judetul/sectorul ..............., cod
unic de inregistrare ..................... si nr. de ordine in registrul
comertului ...................., reprezentata prin
................................, identificat cu actul de identitate seria
..... nr. ............., CNP ...................., eliberat de
....................... la data de ................, a savarsit urmatoarele:
................................................................................
................................................................................
Cele mentionate constituie contraventie/contraventii, prevazuta/prevazute
de art. ..... lit. ..... din ............ si sanctionata/sanctionate de art.
..... lit. ..... din ............
Stabilesc avertisment/amenda ..................... (..................)
lei,
(in cifre) (in litere)
care va fi achitata in contul nr. ......................., deschis la
Trezoreria .........................................., si repartizata conform
prevederilor Regulamentului de constatare, notificare si sanctionare a
abaterilor de la reglementarile emise in domeniul de activitate al A.N.R.S.C.,
iar copia chitantei si a procesului-verbal vor fi depuse la sediul A.N.R.S.C.
in termen de 15 zile calendaristice de la data instiintarii/comunicarii
prezentului proces-verbal.
Totodata dispun confiscarea urmatoarelor bunuri destinate, folosite sau
rezultate din contraventie/contraventii (caracteristici ale acestora, masuri de
conservare sau de valorificare, precum si date de identificare a
proprietarului):
................................................................................
................................................................................
Contravenientul (nu) se angajeaza sa plateasca pe loc sau in termen de 48
de ore de la data incheierii procesului-verbal jumatate din minimul amenzii
prevazut de lege, respectiv suma de .............. (......................)
lei,
(in cifre) (in litere)
conform actelor normative in vigoare privind regimul juridic al
contraventiilor.
Contravenientul, semnand procesul-verbal, recunoaste ca a primit o copie de
pe acesta.
Neplata amenzii in termen de 15 zile calendaristice de la data luarii la
cunostinta despre procesul-verbal atrage executarea silita, conform
prevederilor legislatiei in vigoare.
In cazul in care contravenientul nu este de fata/refuza/nu poate lua
cunostinta despre continutul procesului-verbal, agentul constatator va face
mentiune despre aceste imprejurari, care vor fi confirmate si semnate de un
martor, identificat cu datele din buletinul/cartea de identitate
................................................................................
................................................................................
Alte mentiuni
................................................................................
................................................................................
Obiectii ale contravenientului privind cele consemnate in procesul-verbal
................................................................................
................................................................................
Cai de atac din partea contravenientului: plangere in termen de 15 zile
calendaristice de la data inmanarii/comunicarii prezentului proces-verbal,
insotita de copie de pe acesta, depusa la A.N.R.S.C., care o primeste si
elibereaza depunatorului o dovada in acest sens.
Prezentul proces-verbal a fost incheiat in .... exemplare semnate pe
fiecare pagina, un exemplar fiindu-i inmanat/comunicat contravenientului.
Agent constatator, Contravenient,
(reprezentant al
contravenientului)
Numele si prenumele .............. Numele si prenumele
...............
Semnatura ........................ Semnatura
.........................
Stampila Stampila
Martor,
Numele si prenumele ....................................
B.I./C.I. seria .... nr. ........, CNP .................
Semnatura ..............................................
ANEXA 5
la regulament
REGISTRU DE EVIDENTA A PROCESELOR-VERBALE
________________________________________________________________________________
Nr. Nr. Data/locul incheierii Agentul Denumirea
crt. procesului-verbal procesului-verbal constatator
contravenientului
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Sediul Descrierea pe Incadrarea juridica Amenda Obiectii Masuri de
contravenientului scurt a faptei a contraventiei
conformare
________________________________________________________________________________
5 6 7 8 9 10
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Mod de Date de Plangere, Finalizarea Comunicare
catre
comunicare identificare depunere/solutionare procesului-verbal administratia
a martorului financiara
________________________________________________________________________________
11 12 13 14 15
________________________________________________________________________________
ANEXA 6
la regulament
Catre
Administratia finantelor publice a ....................
Adresa ................................................
Va transmitem alaturat procesul-verbal de constatare si sanctionare a
contraventiei nr. ............... din data de ....................., prin care
..............................................................................,
(denumirea persoanei juridice)
cu sediul in ..........................., str. ...................... nr. ....,
bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judetul ..............., cod unic de
inregistrare ...................... si nr. de ordine in registrul comertului
......................, cod fiscal ......................., a fost sanctionata
contraventional, amenda fiind in cuantum de .............................. lei.
Procesul-verbal de constatare a contraventiei a ramas definitiv la data de
...................... prin trecerea termenului prevazut de Ordonanta
Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare.
Conform prevederilor art. 39 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, aprobata
cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile
ulterioare, procesul-verbal ramas definitiv constituie titlu executoriu.
Ca urmare, va solicitam sa procedati la punerea sa in executare, potrivit
prevederilor legale.
Director,
.................