Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.153 din 03.03.2011

privind modificarea şi completarea Regulamentului pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, şi pentru definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători
ACT EMIS DE: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 200 din 22 martie 2011



SmartCity1

În temeiul prevederilor art. 3 alin. (2) lit. k) pct. (i) din anexa nr. 1 „Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română - ASFR“ la Regulamentul de organizare şi funcţionare al Autorităţii Feroviare Române - AFER, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 626/1998 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin: Articolul IRegulamentul pentru circulaţia trenurilor şi manevra vehiculelor feroviare - nr. 005, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.816/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.064 şi 1.064 bis din 28 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 122, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: Articolul 122


(1) Pentru stabilirea priorităţii în circulaţie, fiecărui tren i se atribuie un rang, după cum urmează:peste orice rang: trenuri de serviciu puse în circulaţie pentru restabilirea circulaţiei trenurilor; în ordinea rangului: a)rangul I - trenuri pentru care autoritatea de stat în transporturile feroviare dispune să circule în acest rang; b)rangul II - trenuri intercity; c)rangul III - trenuri interregio; d)rangul IV - trenuri regio, trenuri mixte; e)rangul V - trenuri internaţionale de marfă, trenuri de marfă specializate pentru transportul mărfurilor perisabile şi/sau al vietăţilor, trenuri de mesagerie, containere şi coletărie; f)rangul VI - trenuri de marfă interregionale sau regionale, trenuri navete, trenuri marşrute, trenuri cu vagoane goale; g)rangul VII - trenuri de marfă care urmează să manevreze pe secţie (locale), trenuri convoaie de manevră (în complexe feroviare), trenuri de serviciu, locomotive izolate.

2. La anexa 4, la litera I, punctul 1 se abrogă. 3. Anexa 8 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin. Articolul IIDefinirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători este prevăzută în anexa nr. 2 la prezentul ordin. Articolul IIIAnexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul IVPrezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data de 11 decembrie 2011. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu ANEXA Nr. 1(Anexa 8 la Regulamentul nr. 005) Culori şi simboluri folosite pentru trasarea trenurilor pe graficul de circulaţie

Felul trenului Rangul Trasa trenului
culoare mod de reprezentare grafică
Trenuri peste orice rang şi de rangul I Trenuri peste orice rang şi de rangul I Roşu Linie întreruptă cu semnul „X“
Trenuri intercity şi trenuri interregio II şi III Roşu Linie continuă
Trenuri regio şi trenuri mixte IV Albastru Linie continuă
Trenuri internaţionale de marfă, trenuri de marfă cu afectări speciale (mărfuri perisabile, vietăţi, containere, trafic intermodal) V Verde Linie continuă
Trenuri de marfă interregionale sau regionale (altele decât cele locale de marfă), trenuri navete, trenuri cu vagoane goale VI Negru Linie continuă
Trenuri locale de marfă, trenuri convoaie de manevră, trenuri de serviciu, locomotive izolate, UAM VII Verde Linie întreruptă cu semnul „X“
NOTE: 1. Pentru locomotivele izolate, cu sau fără vagoane, se va trasa, în culoarea specifică rangului, o linie întreruptă. 2. Locomotivele de multiplă tracţiune se vor trasa cu linie punctată deasupra, respectiv sub trasa propriu-zisă a trenului, în funcţie de poziţia în tren. 3. Trasa unor trenuri va fi completată pe unele intervale cu următoarele semne suplimentare: un cerc plin roşu, când în tren sunt vagoane din categoria explozibilelor; literele „GD“, când în tren sunt vagoane cu transporturi excepţionale.4. Alte notaţii: numărul dispoziţiei operatorului de circulaţie se va înscrie pe grafic într-un cerc; linia de circulaţie din staţie ocupată se va reprezenta printr-o linie continuă neagră, iar linia închisă, printr-o linie continuă roşie. ANEXA Nr. 2Definirea trenurilor de călători în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători I. Trenurile intercity IC se clasifică astfel: • Intercity Eurocity IC-EC • Intercity Euronight IC-EN • Intercity IC • Intercity Night IC-N II. Trenurile interregio IR se clasifică astfel: • Interregio IR • Interregio Night IR-N III. Trenurile regio R se clasifică astfel: • Regio Express R-E • Regio R • Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S I. Trenuri intercity IC Intercity Eurocity IC-EC Trenurile Intercity Eurocity IC-EC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional. Trenurile Intercity Eurocity IC-EC respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Eurocity EC, conform prevederilor din Fişa UIC nr. C6/2001, appendix D. Intercity Euronight IC-EN Trenurile Intercity Euronight IC-EN operează între oraşele importante, au parcurs de noapte, în trafic intern sau internaţional. Trenurile Intercity Euronight IC-EN respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Euronight EN, conform prevederilor din Fişa UIC nr. C6/2001, appendix D. Intercity IC Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante şi circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale. Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 60 km/h. Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Intercity IC este:
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II cls. I cls. II
Servicii pentru planificarea călătoriei Permite selectarea locurilor în perioada de anticipaţie X X
Facilităţi pentru dizabilităţi X X
Sistem de informare pentru călători X X
Vânzare de bilete on-line X X
Regim de rezervare a locului X X
Servicii la bordul trenului Climatizare X X
Sonorizare X X
Servicii video X X
Prize 230 V/50 Hz X X
Iluminat lizieră X X
Conexiune internet X X
Toalete ecologice X X
Supraveghere video X X
Difuzare presă cotidiană/reviste X X
Pliante şi broşuri cu informaţii X X
Servicii de alimentaţie publică X X
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II cls. I cls. II
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X X
Sistem automat de informare X X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X X
Informaţii în staţii X X
Automate de vânzări bilete X X
Plata electronică X X
Asistenţă pentru călători X X
Alte servicii Serviciul business X
Intercity Night IC-N Trenurile Intercity Night IC-N operează între oraşele importante, incluzând destinaţii internaţionale, şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă. Trenurile Intercity Night IC-N au parcurs de noapte. Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 55 km/h. Trenurile Intercity Night IC-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii. Pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate. Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Intercity Night IC-N este:
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II VD Bc cls. I cls. II VD Bc
Servicii pentru planificarea călătoriei Permite selectarea locurilor în perioada de anticipaţie X X X X
Facilităţi pentru dizabilităţi X X X X
Sistem de informare pentru călători X X X X
Vânzare de bilete on-line X X X X
Regim de rezervare a locului X X X X
Servicii la bordul trenului Climatizare X X X X
Sonorizare X X X X
Servicii video X X X X
Prize 230 V/50 Hz X X X X
Iluminat lizieră X X X X
Conexiune internet X X X X
Toalete ecologice X X X X
Supraveghere video X X X X
Difuzare presă cotidiană/reviste X X X X
Pliante şi broşuri cu informaţii X X X X
Servicii de alimentaţie publică X X X X
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X X X X
Sistem automat de informare X X X X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X X X X
Informaţii în staţii X X X X
Automate de vânzări bilete X X X X
Plata electronică X X X X
Asistenţă pentru călători X X X X
II. Trenuri interregio IR Interregio IR Viteza medie comercială/tren este de minimum 45 km/h. În principalele staţii feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători. Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Interregio IR este:
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II cls. I cls. II
Servicii pentru planificarea călătoriei Permite selectarea locurilor în perioada de anticipaţie X X
Facilităţi pentru dizabilităţi X X
Sistem de informare pentru călători X X
Vânzare de bilete on-line X X
Regim de rezervare a locului X X
Servicii la bordul trenului Climatizare X X
Sonorizare X X
Prize 230 V/50 Hz X X
Iluminat lizieră X X
Toalete ecologice X X
Supraveghere video X X
Difuzare presă cotidiană/reviste X X
Pliante şi broşuri cu informaţii X X
Servicii de alimentaţie publică X X
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X X
Sistem automat de informare X X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X X
Informaţii în staţii X X
Plata electronică X X
Asistenţă pentru călători X X
Automate de vânzări bilete X X
Alte servicii Vagoane pentru schiuri şi biciclete X X
Interregio Night IR-N Trenurile Interregio Night IR-N au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă. Trenurile Interregio Night IR-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii. Au opriri frecvente (în majoritatea oraşelor din parcurs). Viteza medie comercială/tren este de minimum 40 km/h. Pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate. Nivelul minimal de servicii oferite pentru trenurile Interregio Night IR-N este:
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II VD Bc cls. I cls. II VD Bc
Servicii pentru planificarea călătoriei Permite selectarea locurilor în perioada de anticipaţie X X X X
Facilităţi pentru dizabilităţi X X X X
Sistem de informare pentru călători X X X X
Vânzare de bilete on-line X X X X
Regim de rezervare a locului X X X X
Servicii la bordul trenului Climatizare X X X X
Sonorizare X X X X
Prize 230 V/50 Hz X X X X
Iluminat lizieră X X X X
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II VD Bc cls. I cls. II VD Bc
Toalete ecologice X X X X
Supraveghere video X X X X
Difuzare presă cotidiană/reviste X X X X
Pliante şi broşuri cu informaţii X X X X
Servicii de alimentaţie publică X X X X
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X X X X
Sistem automat de informare X X X X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X X X X
Informaţii în staţii X X X X
Automate de vânzări bilete X X X X
Plata electronică X X X X
Asistenţă pentru călători X X X X
III. Trenuri regio R Regio Express R-E Asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse. Viteza comercială medie/tren este de minimum 35 km/h. De regulă, nu circulă în intervalul orar 23,00-4,00. Trenurile Regio Express R-E pot fi: trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie opreşte în toate punctele de oprire, iar de la staţia respectivă circulă fără oprire până la staţia finală; trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie circulă fără oprire, iar de la staţia respectivă până la staţia finală opreşte în toate punctele de oprire.
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. I cls. II cls. I cls. II
Servicii pentru planificarea călătoriei Sistem de informare pentru călători X X
Regim de rezervare a locului X X
Vânzare de bilete on-line X X
Servicii la bordul trenului Climatizare X X
Sonorizare X X
Prize 230 V/50 Hz X X
Toalete ecologice X X
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X X
Pliante şi broşuri cu informaţii X X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X X
Informaţii în staţii X X
Automate de vânzări bilete X X
Regio R Asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse. Viteza comercială medie este de minimum 35 km/h. Opreşte în fiecare staţie şi haltă. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi trasate obligatoriu, la îndrumarea din staţiile noduri de cale ferată, la minimum 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minimum 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity. Serviciul clasa I nu are caracter obligatoriu.
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. II cls. II
Servicii pentru planificarea călătoriei Sistem de informare pentru călători X
Vânzare de bilete on-line X
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. II cls. II
Servicii la bordul trenului Climatizare X
Sonorizare X
Toalete ecologice X
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X
Informaţii în staţii X
Automate de vânzări bilete X
Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S Asigură transportul în jurul marilor oraşe, pentru traficul suburban (de navetişti). Satisface nevoile de transport ale unui centru urban sau ale unei conurbaţii şi ale zonelor din proximitate/limitrofe. Asigură legăturile la/de la trenurile interregio. Serviciul clasa I nu are caracter obligatoriu.
Nivelul serviciului Caracterul serviciului
obligatoriu opţional
cls. II cls. II
Servicii pentru planificarea călătoriei Sistem de informare pentru călători X
Vânzare de bilete on-line X
Servicii la bordul trenului Climatizare X
Sonorizare X
Toalete ecologice X
Asistenţă şi informare din partea personalului de tren X
Servicii în staţii Acces la sala de aşteptare X
Informaţii în staţii X
Automate de vânzări bilete X


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 153/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 153 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu