ORDIN Nr. 17
din 18 decembrie 2007
pentru modificarea si
completarea Normelor privind forma si continutul raportarilor financiare si
tehnice pe care trebuie sa le intocmeasca societatile de asigurare si/sau
reasigurare, aprobate prin Ordinul presedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurarilor nr. 113.140/2006
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 885 din 27 decembrie 2007
In temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) şi ale art.
35 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare şi
supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările ulterioare,
potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor din data de 11 decembrie 2007,
preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
emite următorul ordin:
Art. I. - Normele privind
forma şi conţinutul raportărilor financiare şi tehnice
pe care trebuie să le întocmească societăţile de asigurare şi/sau reasigurare,
aprobate prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr.
113.140/2006, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 1.052 din 29 decembrie 2006,
se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 alineatul (1) punctul IV - raportări lunare, litera a) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,a) raportarea lunară privind taxa de funcţionare
datorată se transmite în forma prevăzută în anexa nr. 5, Formularul 1.
Raportarea se transmite şi pentru luna în care volumul primelor brute încasate,
respectiv taxa de funcţionare datorată, este zero;".
2. La articolul 2 alineatul (1) punctul IV - raportări lunare, după litera a)
se introduc trei noi litere, literele a1) - a3), cu următorul cuprins:
„a1) virarea sumelor
datorate se efectuează în contul nr. RO 57 TREZ 700 5025 XXX000272, deschis pe
seama Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor la Activitatea de Trezorerie şi
Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti;
a2) raportarea şi
virarea sumelor datorate, prevăzute la lit. a) şi a1), se efectuează lunar, până în
ultima zi lucrătoare a lunii următoare celei pentru care se face raportarea;
a3) pentru nevirarea
la termen a taxei de funcţionare, asigurătorii sunt obligaţi să plătească
majorări de întârziere, conform prevederilor art. 13 alin. (5) din Legea nr.
32/2000, cu modificările şi completările ulterioare. Majorările de întârziere
se evidenţiază separat pe ordinul de plată prin care se achită taxa de
funcţionare;".
3. La articolul 2 alineatul (1) punctul IV - raportări lunare, litera b) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
,,b) în cazul transmiterii unei situaţii rectificative,
aceasta se va face în forma prevăzută în anexa nr. 5, Formularul 2. Situaţiile
rectificative se întocmesc defalcat, pe fiecare lună în parte;".
4. La articolul 2 alineatul (1) punctul IV - raportări lunare, după litera b)
se introduc patru noi litere, literele b1)-b4), cu următorul cuprins:
,,b1) situaţiile
rectificative aferente lunilor ianuarie-iunie se transmit odată cu raportarea
contabilă semestrială, iar cele aferente lunilor iulie-decembrie se transmit
odată cu situaţiile financiare anuale;
b2) orice altă
raportare rectificativă depusă la alt termen decât cel precizat la lit. b1) nu va fi luată în considerare;
b3) asigurătorii au
obligaţia de a urmări concordanţa dintre volumul total al primelor brute
încasate şi raportate lunar şi cel evidenţiat în anexele la raportarea
contabilă semestrială şi, respectiv, la situaţia financiară anuală;
b4) asigurătorii pot
efectua operaţiuni de regularizare şi/sau de compensare a sumelor virate, pe
baza documentelor justificative, cu aprobarea prealabilă a Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor;".
5. Formularele 1 şi 2
din anexa nr. 5 la norme se modifică conform anexei care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul
ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008. Pe
data intrării în vigoare a prezentului ordin, prevederile pct. 5 din Ordinul
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 1/2001 pentru
aprobarea Normelor nr. 1/2001 privind cuantumul şi termenul de plată a taxei de
funcţionare datorate de asigurători şi brokerii de asigurare, astfel cum a fost
modificat prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor
nr. 113.135/2006, se abrogă.
Art. III. - Direcţiile
de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor asigură
ducerea la îndeplinire a prezentului ordin.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu
ANEXĂ (Anexa nr. 5 la norme)
Formularul 1
Raportare lunară
S.C.......................S.A./S.R.L
Str.................nr......, bl......, sc....., ap.
..., sector................localitate..........
Tel................................................./fax......................................................
Persoana de contact................,
tel................... e-mail...............................
Situaţia privind taxa de funcţionare pentru
activitatea de asigurare şi/sau reasigurare pentru
luna...........................
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
TOTAL *)
cumulat de la începutul anului
|
Din care,
pentru luna
de raportare **)
|
Nr. şi data
documentului
de plată ***)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Volum prime brute încasate
|
|
|
X
|
2.
|
Cota procentuală stabilită de CSA.......%
|
X
|
X
|
X
|
3.
|
Taxa de funcţionare datorată
|
|
|
X
|
4.
|
Maiorări de întârziere datorate
|
|
|
X
|
5.
|
Suma virată, total, din care:
|
|
|
|
|
- aferentă taxei de funcţionare
|
|
|
|
|
- aferentă maiorărilor de întârziere
|
|
|
|
*) In col. 2 se înscriu sumele aferente indicatorilor
din col. 1, cumulat de la începutul anului, inclusiv cele aferente lunii pentru
care se face raportarea.
**) In col. 3 se înscriu numai sumele aferente lunii
pentru care se face raportarea.
***) Ori de câte ori se efectuează
viramente se transmite şi copia documentului de plată, cu următoarele
specificaţii: suma totală virată, din care:
- taxa de funcţionare;
- majorări de întârziere;
- luna pentru care se virează fiecare sumă.
Formularul 2
S.C.................................S.A./S.R.L.
Str.................nr....., bl......, sc....., ap. ...,
sector......, localitate........................
Tel............................................../fax..............................................................
Persoana de contact.....................,
tel................... e-mail...............................
Situaţia rectificativă privind taxa de funcţionare
pentru activitatea de asigurare şi/sau reasigurare pentru luna...........................
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
Suma
raportată
iniţial *)
|
Suma rectificată **)
|
Diferenţe
(+/-)
|
Nr. şi data
documentului
de plată ***)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4 =
col. 3 -col. 2
|
5
|
1.
|
Volum prime brute încasate
|
|
|
|
X
|
2.
|
Cota procentuală stabilită de C.S.A........%
|
X
|
X
|
X
|
X
|
3.
|
Taxa de funcţionare datorată
|
|
|
|
X
|
4.
|
Maiorări de întârziere datorate
|
|
|
|
X
|
5.
|
Suma virată, total, din care:
|
|
|
|
|
|
- aferentă taxei de funcţionare
|
|
|
|
|
|
- aferentă maiorărilor de întârziere
|
|
|
|
|
*) In col. 2 se înscriu sumele
care au fost raportate iniţial pentru luna respectivă.
**) In col. 3 se înscriu sumele rectificate, aferente numai lunii pentru care se face rectificarea, care le înlocuiesc
pe cele raportate iniţial.
***) Ori de câte ori se efectuează viramente se
transmite şi copia documentului de plată, cu următoarele specificaţii: suma
totală virată, din care:
- taxa de funcţionare;
- majorări de întârziere;
- luna pentru care se virează.