ORDIN Nr. 174
din 4 august 2010
pentru aprobarea
organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Agentiei
Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 574 din 12 august 2010
Având în vedere prevederile art. 10 alin. (1) şi (5)
din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, republicată, cu
modificările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul administraţiei si internelor emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Organigrama Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data publicării.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.033/2005
pentru aprobarea structurii organizatorice şi a Regulamentului de organizare şi
funcţionare ale Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 19 ianuarie
2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 5. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga
ANEXA Nr. 11)
ORGANIGRAMA
Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară
Aparat propriu
*Corpul de Control este organizat la nivel de serviciu
**Unitatea de Implementare PHARE este organizată la
nivel de compartiment
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale
de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară, denumită în continuare Agenţia, se organizează şi
funcţionează ca instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea
Ministerului Administraţiei şi Internelor, unică autoritate în domeniile
cadastrului, publicităţii imobiliare, geodeziei, cartografiei, fotogrammetriei
şi teledetecţiei.
Art. 2. -Agenţia se finanţează integral de la bugetul
de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, directorul
general al Agenţiei având calitatea de ordonator secundar de credite.
Art. 3. - In subordinea Agenţiei funcţionează, ca
instituţii publice cu personalitate juridică, oficiile de cadastru şi
publicitate imobiliară, denumite în continuare oficii teritoriale, şi
Centrul Naţional de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie şi Teledetecţie, denumit
în continuare Centrul naţional.
CAPITOLUL II
Organizarea Agenţiei
Art. 4. -In cadrul compartimentelor funcţionale
prevăzute în Organigrama Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate
Imobiliară, directorul general poate înfiinţa servicii, respectiv birouri, în
condiţiile prevăzute de lege.
Art. 5. - (1) Intre conducerea Agenţiei şi
compartimentele funcţionale, pe de o parte, şi instituţiile subordonate, pe de
altă parte, se instituie, după caz, următoarele tipuri de relaţii:
a) relaţii de autoritate, care se stabilesc între
directorul general al Agenţiei şi directorii generali adjuncţi sau şefii
compartimentelor funcţionale, după caz, între funcţiile de conducere şi cele de
execuţie, precum şi între Agenţie şi instituţiile subordonate;
b) relaţii de coordonare în domeniul de specialitate,
care se stabilesc între Agenţie, prin intermediul unui compartiment funcţional,
şi instituţiile subordonate; relaţiile de coordonare se stabilesc şi în cadrul
grupurilor de lucru;
c) relaţii de colaborare, care se stabilesc între
compartimente funcţionale ale Agenţiei, între Agenţie şi instituţiile
subordonate;
d) relaţii de control, care se realizează între
Agenţie, prin intermediul compartimentelor funcţionale cu atribuţii de control,
şi celelalte compartimente funcţionale sau instituţiile subordonate supuse
controlului.
(2) Agenţia poate stabili relaţii de colaborare şi cu
alte instituţii publice sau organizaţii private.
Art. 6. - (1) In exercitarea atribuţiilor, şefii
compartimentelor funcţionale pot mandata pe perioada absenţei lor din
instituţie un salariat din subordine, care îndeplineşte condiţiile prevăzute de
legislaţia în vigoare, să exercite atribuţiile specifice funcţiei.
(2) Pentru posturile vacante de conducere, directorul
general poate delega atribuţiile aferente acestora unui salariat al Agenţiei,
care îndeplineşte condiţiile prevăzute de cadrul normativ, până la ocuparea
postului prin concurs.
(3) Conducerea Agenţiei poate dispune detaşarea sau
delegarea salariaţilor în condiţiile prevăzute de lege.
Art. 7. - Pentru activităţi cu caracter temporar se pot
constitui comisii şi grupuri de lucru.
CAPITOLUL III
Atribuţiile Agenţiei
Art. 8. -Agenţia exercită următoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaborează strategia
proprie, în acord cu obiectivele programului de guvernare şi cu legislaţia cu
incidenţă în domeniul său specific de activitate;
b) de reglementare a activităţii, prin care se
elaborează cadrul juridic;
c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele
statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi
internaţional;
d) de autoritate de stat, prin care se dispune şi se
asigură monitorizarea şi controlul modului de aplicare a reglementărilor în
vigoare;
e) de îndrumare în raport cu persoane fizice şi juridice
care realizează lucrări de specialitate;
f) de administrare a patrimoniului propriu şi al
instituţiilor subordonate.
Art. 9. - (1) In exercitarea funcţiilor sale, Agenţia
are următoarele atribuţii principale:
a) organizează, coordonează şi controlează activitatea
oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară şi a Centrului naţional;
b) elaborează norme, promovează tehnici, standarde,
procedee şi metodologii în domeniile sale de activitate;
c) reprezintă punctul de contact cu Comisia Europeană
privitor la Directiva 2007/2/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din
14 martie 2007 de instituire a unei infrastructuri pentru informaţii spaţiale
în Comunitatea Europeană (Inspire) - Directiva INSPIRE;
d) asigură preşedinţia şi secretariatul Consiliului
Infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale;
e) monitorizează implementarea şi utilizarea
infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale, realizează geoportalul
INSPIRE al României, precum şi alte atribuţii prevăzute de legislaţia de transpunere
a Directivei INSPIRE;
f) execută, completează, modernizează şi întreţine
reţeaua geodezică naţională în colaborare cu Ministerul Apărării Naţionale;
g) avizează conţinutul topografic al hărţilor,
planurilor, atlaselor, ghidurilorşi al altor documente cartografice necesare
uzului public;
h) autorizează persoanele fizice şi juridice care pot
executa lucrări tehnice de specialitate;
i) realizează şi actualizează registrul electronic
naţional al nomenclaturilor stradale;
j) pune la dispoziţie autorităţilor administraţiei
publice centrale şi locale şi altor instituţii interesate, la cerere, situaţii
statistice şi de sinteză privind reţeaua geodezică naţională, hărţile oficiale,
cadastru şi de publicitate imobiliară;
k) îndeplineşte sarcinile care rezultă din
angajamentele internaţionale în domeniul său de activitate;
l) furnizează persoanelor fizice şi juridice, contra
cost, servicii şi produse conform tarifelor stabilite în condiţiile legii;
m) asigură standardizarea în domeniul său de activitate
şi corelarea cu standardele europene şi internaţionale;
n) avizează documentaţiile de scoatere din circuitul
agricol a terenurilor;
o) furnizează date cu privire la imobile, necesare
sistemului de impozite şi taxe, pentru stabilirea corectă a obligaţiilor
fiscale ale contribuabililor, ca urmare a înregistrării acestora în evidenţele
cadastrale.
(2) Pe lângă atribuţiile prevăzute la alin. (1),
Agenţia îndeplineşte şi alte atribuţii specifice activităţii.
CAPITOLUL IV
Conducerea Agenţiei
Art. 10. - (1) Agenţia este condusă de consiliul de
administraţie şi de directorul general, care îndeplineşte şi funcţia de
preşedinte al consiliului de administraţie.
(2) Consiliul de administraţie este format din 9
membri, din sectorul public şi privat, reprezentanţi ai domeniilor de
activitate, cu care Agenţia are raporturi de colaborare.
(3) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi
pentru o perioadă de 5 ani, exclusiv pe criterii de competenţă profesională, de
către ministrul administraţiei şi internelor.
(4) Membrii consiliului de administraţie, precum şi
secretarul acestuia sunt obligaţi să păstreze confidenţialitatea tuturor
datelor referitoare la activitatea Agenţiei, cu excepţia celor considerate de
interes public.
(5) Membrii consiliului de administraţie vor depune o
declaraţie de avere în termen de 15 zile de la data numirii şi la eliberarea
din funcţie la Direcţia juridică şi resurse umane.
(6) Consiliul de administraţie îşi numeşte un secretar
care nu este membru al acestuia.
(7) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul
Agenţiei lunar, în şedinţe ordinare sau extraordinare, ori de câte ori este
convocat de către preşedinte.
(8) Hotărârile se adoptă cu majoritatea voturilor celor
prezenţi şi se numerotează în ordine cronologică, pe an.
(9) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară
activitatea cu participarea a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi.
(10) Şedinţele consiliului de administraţie vor fi
convocate cu cel puţin 3 zile înainte de data la care urmează să se ţină, la
convocator anexându-se ordinea de zi şi materialele supuse dezbaterii.
(11) In lipsa preşedintelui, şedinţa este prezidată de
un alt membru al consiliului, desemnat de preşedinte.
(12) Membrii consiliului de administraţie răspund
pentru prejudiciile cauzate, prin hotărârile adoptate, în legătură cu
administrarea şi gestionarea patrimoniului Agenţiei, în funcţie de votul
exprimat.
Art. 11. - Consiliul de administraţie al Agenţiei are
următoarele atribuţii:
a) analizează şi hotărăşte colaborarea Agenţiei cu
persoane fizice şi juridice, române ori străine, de specialitate, pentru
realizarea unor obiective de interes comun corespunzătoare domeniului de
activitate al Agenţiei;
b) răspunde de administrarea legală şi eficientă a
întregului patrimoniu;
c) aprobă propunerile de tarife pentru serviciile
prestate în condiţiile legii;
d) aprobă obiectivele de investiţii ce urmează a fi
realizate de Agenţie sau de instituţiile subordonate;
e) propune ministrului administraţiei şi internelor
aprobarea organigramei şi a regulamentului de organizare şi funcţionare ale
Agenţiei;
Art. 12. - Secretarul consiliului de administraţie
îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) redactează şi transmite convocarea, ordinea de zi şi
documentele de şedinţă membrilor consiliului de administraţie pentru şedinţe;
b) invită reprezentanţii organizaţiilor sindicale
desemnaţi să participe la şedinţele consiliului de administraţie în situaţiile
prevăzute de Legea sindicatelor nr. 54/2003;
c) redactează procesele-verbale de şedinţă şi hotărârile
consiliului de administraţie;
d) arhivează documentele de şedinţă, hotărârile şi
completează registrul cu procesele-verbale de şedinţă;
e) orice activitate dispusă de preşedinte, privitoare
la buna desfăşurare a lucrărilor consiliului de administraţie.
Art. 13. - Membrii consiliului de administraţie pot fi
revocaţi în următoarele situaţii:
a) absentează nejustificat la 3 şedinţe consecutive ale
consiliului de administraţie;
b) desfăşoară activităţi concurente;
c) sunt implicaţi în interes personal într-o achiziţie
publică organizată de Agenţie ori instituţiile subordonate sau în orice alte
activităţi care prezintă un conflict de interese real sau potenţial;
d) sunt condamnaţi pentru săvârşirea unei infracţiuni.
Art. 14. - (1) Membrii consiliului de administraţie
primesc o indemnizaţie de şedinţă, ce se plăteşte din bugetul Agenţiei, în
cuantumul prevăzut de normele legale.
(2) Secretarul consiliului de administraţie primeşte o
indemnizaţie de şedinţă în cuantum de 7% din salariul de bază al directorului
general.
Art. 15. - Directorul general este desemnat prin ordin
al ministrului administraţiei şi internelor conform prevederilor legale.
Art. 16. - Directorul general reprezintă Agenţia pe
plan naţional şi internaţional.
Art. 17. - (1) Pentru reglementarea activităţii,
directorul general emite ordine cu caracter normativ şi individual.
(2) Ordinele directorului general sunt emise în baza
referatului de aprobare, iniţiat de compartimentul/compartimentele
funcţional/funcţionale de specialitate, după caz, şi avizate pentru legalitate.
Art. 18. - Directorul general al Agenţiei îndeplineşte
următoarele atribuţii:
a) conduce şi controlează activitatea Agenţiei şi a
instituţiilor subordonate;
b) aprobă înfiinţarea serviciilor şi birourilor în
cadrul compartimentelor funcţionale prevăzute în organigrama Agenţiei;
c) aprobă statul de funcţii al Agenţiei şi al
instituţiilor subordonate, precum şi organigrama şi regulamentul de organizare
şi funcţionare ale acestora din urmă;
d) aprobă strategia Agenţiei şi planurile de acţiune
anuale ale acesteia şi ale instituţiilor subordonate;
e) supervizează proiectele cu finanţare rambursabilă şi
nerambursabilă contractate de Agenţie;
f) numeşte şi eliberează din funcţie personalul Agenţiei,
directorii oficiilor teritoriale, registratorii-şefi şi coordonatori, precum şi
registratorii de carte funciară, în condiţiile prevăzute de lege;
g) aprobă proiectele de acte normative promovate de
Agenţie şi propune Ministerului Administraţiei şi Internelor iniţierea de
proiecte de acte normative în domeniul de specialitate;
h) aprobă angajarea, lichidarea şi ordonanţarea
cheltuielilor stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit
legii;
i) asigură evidenţa patrimoniului Agenţiei;
j) alte atribuţii care derivă din activitatea specifică
a Agenţiei;
k) asigură preşedinţia Consiliului Infrastructurii
Naţionale pentru Informaţii Spaţiale.
Art. 19. - (1) In activitatea sa, directorul general
este sprijinit de un compartiment de consilieri.
(2) Consilierii directorului general au următoarele
atribuţii:
a) coordonează realizarea documentelor strategice ale
Agenţiei şi participă la elaborarea actelor normative;
b) monitorizează activitatea compartimentelor
funcţionale din cadrul Agenţiei şi îl informează periodic pe directorul general
cu privire la stadiul realizării atribuţiilor acestora;
c) supervizează documentele elaborate în cadrul
Agenţiei la solicitarea directorului general;
d) coordonează şi monitorizează proiectele cu finanţare
internă şi internaţională;
e) elaborează documente de sinteză privind activitatea
Agenţiei;
f) alte atribuţii stabilite de directorul general.
(3) Conducerea operativă a Agenţiei este realizată de:
a) directorii generali adjuncţi;
b) directori;
c) şefi de serviciu;
d) şefi de birou.
Art. 20. - Directorii generali adjuncţi au următoarele
atribuţii:
a) exercită atribuţii conform mandatului dat de
directorul general;
b) reprezintă Agenţia, în limita mandatului dat de
directorul general al Agenţiei, în raporturile cu terţii;
c) conduc, coordonează şi controlează compartimentele
funcţionale din subordine şi oficiile teritoriale, după caz;
d) aprobă planurile de acţiune ale compartimentelor
funcţionale din subordine;
e) fac propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor
funcţionale din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, după caz;
f) realizează evaluarea profesională individuală a
şefilor compartimentelor funcţionale din subordine şi a directorilor
instituţiilor subordonate, după caz;
g) coordonează procesul de elaborare a proiectelor de
acte normative în domeniile de specialitate.
CAPITOLUL V
Atribuţiile compartimentelor funcţionale ale
Agenţiei
Art. 21. - Direcţia juridică şi resurse umane este
subordonată directorului general şi îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) realizează activităţi juridice şi de resurse umane
la nivelul Agenţiei, precum şi de coordonare şi de control profesional al
acestor activităţi la nivelul instituţiilor subordonate;
b) reprezintă Agenţia, pe baza delegaţiei date de
directorul general, şi apără drepturile şi interesele acesteia în faţa
instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie, precum şi în
raporturile cu alte organe de specialitate, cu persoane fizice sau juridice;
c) redactează şi depune în termenele procedurale
cererile de chemare în judecată, cererile pentru căile de atac, întâmpinările,
probele şi concluziile scrise, motivele care stau la baza exercitării căilor de
atac, în scopul apărării intereselor Agenţiei;
d) oferă asistenţa legală, informarea operativă şi
periodică a conducerii instituţiei privind situaţia litigiilor aflate pe rolul
instanţelor judecătoreşti;
e) efectuează demersurile necesare în vederea
recuperării sumelor plătite unor terţe persoane de Agenţie, la sesizarea compartimentelor
funcţionale cu atribuţii specifice;
f) analizează şi avizează din punctul de vedere al
legalităţii contractele de achiziţii publice şi prestări de servicii în care
Agenţia este parte;
g) informează directorul general şi directorii generali
adjuncţi cu privire la ordinea de zi a şedinţelor celor două Camere ale
Parlamentului şi ale Guvernului;
h) elaborează puncte de vedere şi amendamente la
proiectele de acte normative;
i) realizează procedura internă de avizare a
proiectelor de acte normative şi monitorizează, după caz, etapele parcurse de
acestea pe circuitul extern de avizare sau aprobare;
j) întocmeşte şi distribuie ordinele directorului
general al Agenţiei, cu publicarea sau comunicarea acestora, după caz, şi
asigură înregistrarea acestora într-un registru special numerotat;
k) gestionează biblioteca electronică a proiectelor de
acte normative, acte normative, precum şi pe cele interne;
l) iniţiază şi elaborează proiecte de regulamente,
norme şi instrucţiuni în domeniul resurselor umane;
m) gestionează procedura de ocupare a posturilor în
Agenţie şi în instituţiile subordonate;
n) administrează documentele referitoare la raporturi
de muncă;
o) efectuează analize statistice lunare cu privire la
situaţia posturilor din cadrul Agenţiei şi instituţiilor subordonate;
p) fundamentează fondul de salarii şi de premiere al
Agenţiei;
q) gestionează activitatea de programare a concediilor;
r) ţine evidenţa carierei personalului Agenţiei
(promovare, avansare, stagiatură, perioadă de probă, perioadă de delegare de
atribuţii, sancţionare şi termen de reabilitare);
s) anual, elaborează planul de acţiune în domeniul
resurselor umane al Agenţiei şi al instituţiilor subordonate, în colaborare cu
compartimentele de specialitate;
ş) întocmeşte planul anual de formare profesională şi
gestionează procesul de evaluare profesională.
Art. 22. - Corpul de control este organizat la nivel de
serviciu, este subordonat directorului general şi îndeplineşte următoarele
atribuţii:
a) realizează misiuni de monitorizare şi control al
activităţii compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei şi instituţiilor
subordonate, conform planului de control sau din ordinul directorului general,
şi raportează lunar sau ori de câte ori este nevoie directorului general
rezultatele misiunilor realizate;
b) gestionează activitatea de protecţie a informaţiilor
clasificate în cadrul Agenţiei şi al instituţiilor subordonate, inclusiv
evidenţa beneficiarilor de documente, informaţii şi date secrete de stat, prin
intermediul funcţionarului de securitate;
c) colaborează cu organele de specialitate ale statului
de profil în vederea soluţionării sesizărilor primite;
d) verifică modul de aplicare a măsurilor aprobate de
conducerea Agenţiei ca urmare a controalelor efectuate;
e) colaborează cu Direcţia generală informaţii şi
protecţie internă, cu aprobarea conducerii Agenţiei, în temeiul art. 4 din
Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de
Informaţii, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea solicitării
de date şi informaţii cu privire la salariaţii care urmează să ocupe funcţii
care presupun accesul la informaţii cu caracter secret de stat sau care,
potrivit legii, nu pot fi divulgate ori care urmează să desfăşoare astfel de
activităţi;
f) actualizează, anual sau ori de câte ori situaţia o
impune, programul propriu de prevenire a scurgerii de informaţii, pe care îl
propune conducerii Agenţiei spre avizare de către Direcţia generală informaţii
şi protecţie internă din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 23. - Serviciul audit intern este subordonat
directorului general şi are următoarele atribuţii:
a) realizează auditul intern asupra tuturor
activităţilor desfăşurate de Agenţie şi instituţiile subordonate;
b) elaborează proceduri sau norme metodologice proprii
privind realizarea controlului şi exercitarea auditului public intern în cadrul
Agenţiei, cu avizul Direcţiei generale audit intern din cadrul Ministerului
Administraţiei şi Internelor;
c) elaborează proiectul planului multianual de audit
public intern până la data de 30 noiembrie a anului precedent anului pentru
care se elaborează;
d) întocmeşte rapoartele de audit pentru orice
activitate auditată cu identificarea neconformităţilor şi zonelor deficitare
ale sistemului şi proceselor de activitate şi recomandarea măsurilor preventive
sau corective ce trebuie luate pentru creşterea performanţelor sistemului;
e) elaborează raportul anual privind activitatea de
control;
f) elaborează raportul anual privind activitatea de
audit public intern, pe care îl transmite Direcţiei generale audit intern din
cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, după avizarea acestuia de
către directorul general al Agenţiei;
g) auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se
limita la acestea, următoarele: angajamentele financiare şi legale din care
derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile
comunitare; constituirea veniturilor, vânzarea, gajarea, concesionarea sau
închirierea de bunuri din domeniul privat al statului şi administrate de
Agenţie; concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al
statului şi administrate de Agenţie; sistemul contabil şi fiabilitatea
acestuia; sistemul de luare a deciziilor; sistemele de conducere şi control,
precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme; sistemele informatice;
h) asigură auditarea proiectului de buget şi întocmirea
referatului de opinie, conform prevederilor legale;
i) elaborează programul de asigurare şi îmbunătăţire a
calităţii activităţii de audit sub toate aspectele şi gestionează registrul de
riscuri;
j) desfăşoară misiuni de consiliere formalizate,
misiuni de consiliere cu caracter informai şi consiliere pentru situaţii
excepţionale, în conformitate cu Carta auditului intern, care să nu afecteze
independenţa şi obiectivitatea auditorului intern;
k) auditează managementul documentelor secrete şi de
personal;
l) gestionează managementul calităţii.
Art. 24. - Direcţia sisteme informaţionale geografice
este subordonată directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei
Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi are următoarele atribuţii:
a) elaborează actele normative subsecvente Ordonanţei
Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii naţionale pentru
informaţii spaţiale în România;
b) asigură raportarea către Comisia Europeană
referitoare la stadiul implementării Directivei INSPIRE;
c) monitorizează punerea în aplicare şi utilizarea
infrastructurii naţionale pentru informaţii spaţiale;
d) asigură secretariatul Consiliului Infrastructurii
naţionale pentru informaţii spaţiale;
e) elaborează specificaţii tehnice şi propune standarde
naţionale, care să definească conţinutul, structura, forma, calitatea datelor
spaţiale componente, care sunt necesare pentru a obţine un format comun şi
interoperabil al datelor;
f) realizează şi întreţine geoportalul INSPIRE al
României;
g) asigură compatibilitatea geoportalului INSPIRE al
României cu geoportalul INSPIRE al Comunităţii Europene;
h) asigură disponibilitatea serviciului de comerţ
electronic;
i) pune la dispoziţia autorităţilor publice sau
terţilor orice informaţii, inclusiv date, coduri şi clasificări tehnice,
necesare respectării normelor de aplicare ale Directivei INSPIRE, fără a
restricţiona utilizarea lor exclusiv în acest scop;
j) recomandă o infrastructură hardware şi de
comunicaţii, care să asigure gestionarea, controlul datelor spaţiale,
serviciile de date spaţiale şi să faciliteze accesul publicului la aceste date;
k) iniţiază servicii şi tehnologii de reţea, acorduri
de punere în comun, accesare şi utilizare, precum şi mecanisme, procese şi
proceduri de coordonare şi monitorizare;
l) coordonează revizuirea periodică a datelor spaţiale
componente în vederea asigurării acurateţei şi actualităţii acestora.
Art. 25. - Unitatea de implementare PHARE este
organizată la nivel de compartiment în subordinea directorului general adjunct,
potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară,
şi îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) implementează şi monitorizează proiectele cu
finanţare PHARE, cu sprijinul compartimentelor funcţionale din cadrul Agenţiei
sau al instituţiilor subordonate acesteia, după caz;
b) îndeplineşte sarcinile care îi revin pentru
organizarea licitaţiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului,
negocierea şi încheierea contractelor aferente proiectelor implementate;
c) supraveghează îndeplinirea de către contractor a
obligaţiilor asumate în conformitate cu termenii de referinţă;
d) ţine evidenţa repartizării şi utilizării bunurilor
achiziţionate din fondurile PHARE, conform destinaţiei şi scopului prevăzute în
program;
e) arhivează documentele aferente proiectelor finanţate
din fonduri PHARE potrivit prevederilor legale;
f) asigură legătura cu organele de specialitate
abilitate pentru proiectele pe care le implementează şi raportează periodic
acestora stadiul implementării proiectelor.
Art. 26. - (1) Direcţia managementul proiectelor este
organizată ca unitate de management al proiectelor (UMP), înfiinţată potrivit
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea
unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi
externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile,
inclusiv privind plata specialiştilor români care îşi desfăşoară activitatea în
cadrul unităţilor de management de proiect, aprobată prin Legea nr. 172/2001,
cu modificările ulterioare.
(2) Direcţia managementul proiectelor este subordonată
directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi are următoarele atribuţii:
a) identifică oportunităţi de finanţare din fonduri
externe rambursabile şi nerambursabile pentru susţinerea financiară a
proiectelor Agenţiei şi elaborează documentaţia necesară în vederea atragerii
finanţării;
b) asigură managementul integrat al proiectelor, în
conformitate cu prevederile contractului de finanţare, a acordurilor de
împrumut şi acordurilor subsidiare de împrumut, după caz, precum şi alte
reglementări;
c) elaborează caietele de sarcini şi alte specificaţii
tehnice pentru proiectele derulate, cu sprijinul compartimentelor funcţionale
de specialitate, în conformitate cu cererea de finanţare sau acordul de
împrumut, după caz;
d) asigură gestiunea financiară a proiectelor;
e) asigură relaţiile funcţionale cu instituţiile
publice implicate în implementarea proiectelor derulate, precum şi cu
beneficiarii finali ai acestora, după caz;
f) întocmeşte rapoartele solicitate de finanţator;
g) arhivează documentele elaborate sau primite în
legătură cu proiectele implementate sau în curs de implementare, precum şi
corespondenţa cu organismele implicate în mod direct sau indirect;
h) asigură efectuarea auditării proiectelor, conform
acordurilor de finanţare şi legislaţiei române în vigoare.
Art. 27. - Serviciul relaţii cu publicul este
subordonat directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei
Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi are următoarele atribuţii:
a) asigură serviciile de relaţii cu publicul la nivelul
Agenţiei;
b) primeşte petiţiile adresate Agenţiei, le
soluţionează şi comunică răspunsurile către petenţi;
c) actualizează baza de date a Agenţiei, în
conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de
interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu procedurile
interne.
Art. 28. - Direcţia informatică este subordonată
directorului general adjunct, potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară, şi are următoarele atribuţii:
a) realizează strategia de informatizare a Agenţiei şi
a instituţiilor subordonate;
b) realizează, întreţine şi administrează modelele
funcţionale şi de date pentru sistemele informatice ale Agenţiei;
c) administrează infrastructura software şi hardware la
nivelul Agenţiei;
d) administrează sistemele informatice instalate în
Agenţie;
e) participă la realizarea sistemului informatic
cartografic naţional în colaborare cu alte organe de specialitate ale statului;
f) participă la realizarea arhivei digitale a datelor
deţinute, la nivel naţional;
g) participă la realizarea infrastructurii de date
spaţiale la nivel naţional în colaborare cu alte organe de specialitate ale
statului;
h) asigură securitatea sistemelor informatice şi a
reţelelor de date şi comunicaţii în cadrul Agenţiei;
i) asigură activitatea de suport tehnic pentru
sistemele informatice centralizate la nivel naţional;
j) efectuează şi/sau coordonează sesiuni de instruire
pe probleme de informatică/comunicaţii la nivelul Agenţiei şi al instituţiilor
subordonate.
Art. 29. - (1) Direcţia publicitate imobiliară este
subordonată directorului general adjunct, potrivit organigramei Agenţiei
Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, şi are următoarele atribuţii:
a) organizează, coordonează şi controlează activitatea
de publicitate imobiliară;
b) stabileşte tipul datelor de publicitate imobiliară
ale sistemului informatizat utilizat;
c) verifică activitatea de publicitate imobiliară a
oficiilor teritoriale în urma sesizărilor făcute de beneficiari;
d) avizează cercetarea disciplinară şi, după caz,
sancţionarea registratorilor de carte funciară;
e) elaborează reglementări în domeniul publicităţii
imobiliare;
f) avizează propuneri de modificare a legislaţiei cu
incidenţă în domeniul publicităţii imobiliare;
g) elaborează propuneri de stabilire a tarifelor
percepute pentru serviciile oferite în domeniul publicităţii imobiliare de
către oficiile teritoriale;
h) asigură suport tehnic de specialitate, precum şi
îndrumare pentru desfăşurarea activităţilor curente;
i) întocmeşte periodic analize-diagnostic privind
activitatea de publicitate imobiliară a oficiilor teritoriale pentru reducerea
sau eliminarea disfuncţionalităţilor;
j) monitorizează anual activitatea de publicitate
imobiliară a oficiilor teritoriale şi întocmeşte rapoarte de evaluare cu
privire la aceasta.
(2) Directorul Direcţiei publicitate imobiliară şi
directorul Direcţiei cadastru şi geodezie pot emite decizii în vederea
îndrumării activităţii de publicitate imobiliară din cadrul oficiilor
teritoriale, cu aprobarea directorului general.
Art. 30. - Direcţia cadastru şi geodezie este
subordonată directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei
Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi are următoarele atribuţii:
a) reglementează activitatea de cadastru;
b) organizează, coordonează şi controlează activitatea
de cadastru, geodezie şi cartografie;
c) autorizează persoanele fizice şi juridice care
realizează lucrări de cadastru, geodezie şi cartografie şi coordonează
activitatea oficiilor teritoriale în acest domeniu;
d) coordonează activităţile pentru introducerea
cadastrului;
e) reglementează modul de preluare, validare şi
integrare a datelor şi informaţiilor furnizate de persoanele autorizate şi
gestionarii sistemelor informaţionale necesare alcătuirii, întreţinerii şi
actualizării bazei de date a cadastrului;
f) standardizează şi monitorizează modul de întocmire a
documentaţiilor cadastrale pentru înscrierea imobilelor în cartea funciară;
g) verifică documentaţia în vederea avizării pentru
scoaterea din circuitul agricol a terenurilor mai mari de un hectar şi a celor
deservite de infrastructura de îmbunătăţiri funciare;
h) reglementează activitatea de geodezie şi
cartografie;
i) gestionează administrarea reţelei geodezice
naţionale şi sistemul ROMPOS;
j) dezvoltă sisteme de transformare a datelor spaţiale
(TRANSDAT);
k) desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare în
domeniul geodeziei şi cartografiei;
l) realizează şi coordonează, după caz, bazele de date
geodezice şi cartografice;
m) coordonează activitatea de avizare a conţinutului
topografic al hărţilor, planurilor, atlaselor, ghidurilor şi altor documente
destinate uzului public;
n) participă şi coordonează recepţiile pentru lucrările
de geodezie, fotogrammetrie, teledetecţie şi cartografie, realizate cu avizul
Agenţiei.
Art. 31. - Direcţia cooperare internaţională şi
achiziţii este subordonată directorului general adjunct potrivit organigramei
Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi are următoarele
atribuţii:
a) elaborează studii comparative privind sistemele
internaţionale de cadastru şi publicitate imobiliară;
b) sprijină organizarea evenimentelor cu impact pe plan
intern şi internaţional;
c) contribuie la identificarea de oportunităţi de
finanţare din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile;
d) redactează proiectele de convenţii, programe,
protocoale şi înţelegeri ale Agenţiei cu parteneri din străinătate în domeniul
cadastrului, publicităţii imobiliare, geodeziei şi cartografiei;
e) organizează deplasările în străinătate ale
personalului din structura Agenţiei şi a instituţiilor subordonate;
f) dezvoltă un sistem coerent şi structurat de relaţii
între Agenţie şi mass-media;
g) elaborează strategia de comunicare a Agenţiei;
h) promovează activitatea Agenţiei prin intermediul
mijloacelor de comunicare în masă;
i) realizează materialele de informare şi promovare cu
privire la activitatea Agenţiei;
j) monitorizează zilnic informaţiile de presă privind
activitatea Agenţiei, analizează, sintetizează şi furnizează conducerii
Agenţiei şi salariaţilor acesteia, după caz, materiale informative specifice;
k) gestionează pagina de internet a Agenţiei cu
sprijinul Direcţiei informatice;
l) organizează activitatea de achiziţii publice la
nivelul Agenţiei şi coordonează şi verifică această activitate la nivelul
instituţiilor subordonate;
m) elaborează programul anual de achiziţii publice,
inclusiv prin centralizarea solicitărilor compartimentelor funcţionale;
n) elaborează documentaţia de achiziţionare a
lucrărilor, a serviciilor şi produselor prevăzute în planul de achiziţii al
Agenţiei şi pentru participarea, în calitate de ofertant, la procedurile
organizate de alte autorităţi contractante;
o) îndeplineşte atribuţiile care derivă din cadrul
legal referitor la atribuirea contractelor de achiziţie publică prin mijloace
electronice;
p) urmăreşte îndeplinirea clauzelor contractelor de
achiziţii publice încheiate de Agenţie, inclusiv obligaţiile părţilor
contractante;
q) organizează, coordonează şi controlează activitatea
instituţiilor subordonate pe segmentul de activitate specific.
Art. 32. - Direcţia economică este subordonată
directorului general adjunct potrivit organigramei Agenţiei Naţionale de
Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi are următoarele atribuţii:
a) elaborează şi fundamentează proiectul bugetului de
venituri şi cheltuieli al Agenţiei şi al instituţiilor subordonate şi propune
rectificarea acestuia;
b) exercită atribuţiile de coordonare, îndrumare şi
control al întregii activităţi economico-financiare a tuturor ordonatorilor
terţiari de credite şi înaintează propuneri privind sancţionarea
contravenţiilor la disciplina financiară;
c) întocmeşte şi depune darea de seamă contabilă a
Agenţiei şi a anexelor prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare;
d) analizează propunerile primite şi efectuează
operaţiunile de alocare a necesarului de fonduri pe capitole şi titluri de
cheltuieli, pentru bugetul Agenţiei şi pentru bugetele ordonatorilor terţiari
de credite, în conformitate cu solicitările primite şi cu dispoziţiile legale
în vigoare;
e) exercită controlul financiar preventiv propriu;
f) întocmeşte, organizează şi ţine evidenţa
propunerilor de angajare a cheltuielilor, angajamentelor bugetare şi a
ordonanţărilor de plată a cheltuielilor, în limita bugetului de venituri şi
cheltuieli aprobat pentru anul în curs;
g) analizează şi evidenţiază resursele financiare pe
surse de venit şi cheltuieli;
h) întocmeşte documentaţiile pentru deschiderea
creditelor aferente finanţării de la bugetul de stat şi le repartizează în
vederea efectuării plăţilor;
i) efectuează operaţiunile de alocare a creditelor
lunare, pe ordonatori terţiari de credite, în conformitate cu solicitările
primite şi în limita prevederilor bugetului aprobat;
j) organizează evidenţa tuturor angajamentelor legale
încheiate de Agenţie, din punct de vedere economic, până la finalizarea
acestora;
k) primeşte, verifică şi centralizează dările de seamă
contabile ale ordonatorilor terţiari de credite, trimestriale şi anuale, şi
întocmeşte şi depune darea de seamă contabilă a Agenţiei;
l) ţine evidenţa conturilor extracontabile;
m) întocmeşte şi analizează fişele de cont pentru
activitatea proprie, registrele contabile obligatorii şi documentele
financiar-contabile;
n) ţine evidenţa gestiunii şi a contabilităţii de
gestiune;
o) efectuează plăţi corespunzătoare activităţii
Agenţiei pe baza documentelor justificative în conformitate cu dispoziţiile
legale în vigoare;
p) organizează activitatea de casierie;
q) calculează penalităţi şi notifică debitorilor cu
privire la recuperarea creanţelor;
r) întocmeşte ordine de plată, dispoziţii bugetare, foi
de vărsământ, dispoziţii de plată şi de încasare;
s) organizează inventarierea periodică în cadrul
Agenţiei;
ş) asigură întreţinerea mobilierului de birou, a
instalaţiilor electrice, sanitare, a aparaturii din dotarea Agenţiei;
t) gestionează şi răspunde de buna funcţionare a
parcului auto şi întocmeşte fişa activităţii zilnice şi situaţia lunară privind
consumul de carburanţi.
Art. 33. - Toate compartimentele funcţionale din cadrul
Agenţiei, indiferent de activităţile desfăşurate, pe lângă atribuţiile
specifice menţionate mai sus au şi responsabilitatea:
a) colaborării cu compartimentele funcţionale ale
Agenţiei, cu instituţiile subordonate acesteia, precum şi cu ordonatorul
principal de credite în domeniul specific de activitate;
b) elaborării planului anual de activitate şi a
propunerilor pentru strategii, politici şi proiecte ale Agenţiei, potrivit
domeniului de activitate;
c) propunerii necesarului anual de fonduri pentru
întocmirea proiectului de buget anual;
d) furnizării informaţiilor din domeniul specific de
activitate necesare elaborării documentelor din cadrul Agenţiei;
e) realizării de analize şi situaţii statistice
specifice;
f) întocmirii rapoartelor de activitate;
g) arhivării electronice a propriilor documente într-un
sistem unic la nivelul Agenţiei;
h) asigurării suportului tehnic pentru implementarea
proiectelor Agenţiei.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 34. - Organigrama şi regulamentul de organizare şi
funcţionare ale instituţiilor subordonate Agenţiei se aprobă prin ordin cu
caracter normativ al directorului general al Agenţiei, potrivit legislaţiei în
domeniu.
Art. 35. - Nerespectarea prezentului regulament
constituie abatere disciplinară.
Art. 36. -Anexa nr. 1 - Fişa postului directorului
general şi anexele nr. 2a), 2b) şi 2c) - Fişa postului directorului general
adjunct fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
Aprob
Ordonator principal de credite,
...............................
FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL
Fişa postului
Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţională de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară
|
Compartimentul:
|
Director general
|
Denumirea postului:
|
Director general
|
Gradul profesional al ocupantului postului:
|
Registrator de carte funciară/Consilier
|
Nivelul postului:
|
de conducere
|
Descrierea postului
Criterii
|
Conţinut
|
1. Pregătire profesională impusă ocupantului postului
|
1.1. Pregătire de bază (corespunzătoare studiilor absolvite,
potrivit prevederilor legale): studii superioare de lungă durată
1.2. Pregătire de specialitate: studii superioare cu
licenţă/diplomă, master sau studii postuniversitare
1.3. Perfecţionări (specializări) periodice, necesare menţinerii
competenţei pe post: cursuri de perfecţionare profesională în domeniul
specific de activitate
|
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice
postului
|
Experienţa în muncă
2.1. Experienţa în specialitatea cerută de post: 3 ani în
specialitatea studiilor absolvite
2.2. Perioada necesară iniţierii în vederea executării
operaţiunilor specifice postului: 90 de zile calendaristice
|
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului
|
3.1. Complexitatea postului, în sensul diversităţii operaţiunilor
de efectuat: maximă
3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se subordonează ministrului
administraţiei şi internelor
3.3. Efortul intelectual caracteristic efectuării operaţiunilor
specifice postului: maxim
3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: capacitate de
conducere, capacitate de analiză, sinteză, abilităţi de comunicare
3.5.Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: operare PC,
sisteme informatice utilitare
|
4. Responsabilitatea implicată de post
|
4.1. Responsabilitate de serviciu:
- conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al ANCPI şi
Regulamentului intern;
- răspunde personal de calitatea îndeplinirii sarcinilor
încredinţate;
- respectă normele de protecţie a muncii şi PSI.
4.2. Responsabilitatea pregătirii luării unor decizii, păstrarea
confidenţialităţii:
- răspunde de pregătirea unor decizii în termenele prevăzute de
legislaţia şi normele specifice, în termene impuse de şeful ierarhic
superior;
- păstrarea confidenţialităţii şi respectarea legislaţiei privind
păstrarea secretului.
|
5. Sfera de relaţii (de a intra în relaţii, de a răspunde)
|
5.1. Gradul de solicitare din partea structurilor interne ale
instituţiei publice: maxim
5.2. Gradul de solicitare din partea structurilor externe ale
instituţiei publice: periodic, la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte
instituţii publice, aleator, în funcţie de cerinţele ocazionale ale ANCPI sau
ale altor instituţii publice
5.3. Gradul de solicitare din partea cetăţenilor şi/sau
subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI: ori de câte ori sunt adresate
solicitări specifice
|
DESCRIEREAACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI:
a) conduce şi controlează activitatea Agenţiei şi a instituţiilor
subordonate;
b) aprobă înfiinţarea serviciilor şi birourilor în cadrul
compartimentelor funcţionale din organigrama Agenţiei;
c) aprobă statul de funcţii al Agenţiei şi al instituţiilor
subordonate, precum şi organigrama şi regulamentul de organizare şi
funcţionare ale acestora din urmă;
d) aprobă strategia Agenţiei şi planurile de acţiune anuale ale
acesteia şi ale instituţiilor subordonate;
e) supervizează proiectele cu finanţare rambursabilă şi
nerambursabilă contractate de Agenţie;
f) numeşte şi eliberează din funcţie personalul Agenţiei,
directorii oficiilor teritoriale, registratorii-şefi şi coordonatori, precum
şi registratorii de carte funciară, în condiţiile prevăzute de lege;
g) aprobă proiectele de acte normative promovate de Agenţie şi
propune Ministerului Administraţiei şi Internelor iniţierea de proiecte de
acte normative în domeniul de specialitate;
h) aprobă angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor
stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii;
i) asigură evidenţa patrimoniului Agenţiei;
j) asigură preşedinţia Consiliului Infrastructurii naţionale
pentru informaţii spaţiale;
k) alte atribuţii care derivă din activitatea specifică a
Agenţiei.
|
Data...............................................
Semnătura salariatului
......................................................
ANEXA Nr. 2a) la regulament
Aprob
Director general
............................................................
FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL ADJUNCT
Fişa postului
Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţională de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară
|
Compartimentul:
|
Director general adjunct
|
Denumirea postului:
|
Director general adjunct
|
Gradul profesional al ocupantului postului:
|
Registrator de carte funciară/Consilier
|
Nivelul postului:
|
de conducere
|
Descrierea postului
Criterii
|
Conţinut
|
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului
|
1.1. Pregătire de bază (corespunzătoare studiilor absolvite,
potrivit prevederilor legale): studii superioare de lungă durată
1.2. Pregătire de specialitate: studii superioare cu
licenţă/diplomă, master sau studii postuniversitare
1.3. Perfecţionări (specializări) periodice, necesare menţinerii
competenţei pe post: cursuri de perfecţionare profesională în domeniul
specific de activitate
|
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice
postului
|
Experienţa în muncă
2.1. Experienţa în specialitatea cerută de post: 3 ani în
specialitatea studiilor
2.2. Perioada necesară iniţierii în vederea executării operaţiunilor
specifice postului: 90 de zile calendaristice
|
Criterii
|
Conţinut
|
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului
|
3.1. Complexitatea postului, în sensul diversităţii operaţiunilor
de efectuat: maximă
3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se subordonează directorului
general
3.3. Efortul intelectual caracteristic efectuării operaţiunilor
specifice postului: maxim
3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: capacitate de
conducere, capacitate de analiză, sinteză, abilităţi de comunicare
3.5.Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: operare PC,
sisteme informatice utilitare
|
4. Responsabilitatea implicată de post
|
4.1. Responsabilitate de serviciu:
- conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al ANCPI şi
regulamentului intern;
- răspunde personal de calitatea îndeplinirii sarcinilor
încredinţate;
- respectă normele de protecţie a muncii şi PSI.
4.2. Responsabilitatea pregătirii luării unor decizii, păstrarea
confidenţialităţii:
- răspunde de pregătirea unor decizii în termenele prevăzute de
legislaţia şi normele specifice, în termenele impuse de şeful ierarhic
superior;
- păstrarea confidenţialităţii şi respectarea legislaţiei privind
păstrarea secretului.
|
5. Sfera de relaţii (de a intra în relaţii, de a răspunde)
|
5.1. Gradul de solicitare din partea structurilor interne ale
instituţiei publice: maxim
5.2. Gradul de solicitare din partea structurilor externe ale
instituţiei publice: periodic, la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte
instituţii publice, aleator, în funcţie de cerinţele ocazionale ale ANCPI sau
ale altor instituţii publice
5.3. Gradul de solicitare din partea cetăţenilor şi/sau
subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI: ori de câte ori sunt adresate
solicitări specifice
|
DESCRIEREAACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI:
a) exercită atribuţii conform mandatului dat de directorul
general;
b) reprezintă Agenţia, în limita mandatului dat de directorul
general al Agenţiei, în raporturile cu terţii;
c) conduce, coordonează şi controlează compartimentele
funcţionale din subordine şi oficiile teritoriale, după caz;
d) aprobă planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale
din subordine;
e)face propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor
funcţionale din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, după caz;
f) realizează evaluarea profesională individuală a şefilor
compartimentelor funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor
subordonate, după caz;
g) coordonează procesul de elaborare a proiectelor de acte
normative în domeniile de specialitate.
|
Data.................................................
Semnătura salariatului
.......................................................
ANEXA Nr. 2b) la regulament
Aprob
Director general,
.......................................................
FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL ADJUNCT
Fişa postului
Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţională de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară
|
Compartimentul:
|
Director general adjunct
|
Denumirea postului:
|
Director general adjunct
|
Gradul profesional al ocupantului postului:
|
Registrator de carte funciară/Consilier
|
Nivelul postului:
|
de conducere
|
Descrierea postului
Criterii
|
Conţinut
|
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului
|
1.1. Pregătire de bază (corespunzătoare studiilor absolvite,
potrivit prevederilor legale): studii superioare de lungă durată
1.2. Pregătire de specialitate: studii superioare cu
licenţă/diplomă, maşter sau studii postuniversitare
1.3. Perfecţionări (specializări) periodice, necesare menţinerii
competenţei pe post: cursuri de perfecţionare profesională în domeniul
specific de activitate
|
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice
postului
|
Experienţa în muncă
2.1. Experienţa în specialitatea cerută de post: 3 ani în
specialitatea studiilor
2.2. Perioada necesară iniţierii în vederea executării
operaţiunilor specifice postului: 90 de zile calendaristice
|
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului
|
3.1. Complexitatea postului, în sensul diversităţii operaţiunilor
de efectuat: maximă
3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se subordonează directorului
general
3.3. Efortul intelectual caracteristic efectuării operaţiunilor
specifice postului: maxim
3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: capacitate de
conducere, capacitate de analiză, sinteză, abilităţi de comunicare
3.5. Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: operare PC,
sisteme informatice utilitare
|
4. Responsabilitatea implicată de post
|
4.1. Responsabilitate de serviciu:
- conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al ANCPI şi
regulamentului intern;
- răspunde personal de calitatea îndeplinirii sarcinilor
încredinţate;
- respectă normele de protecţie a muncii şi PSI.
4.2. Responsabilitatea pregătirii luării unor decizii, păstrarea
confidenţialităţii:
- răspunde de pregătirea unor decizii în termenele prevăzute de
legislaţia şi normele specifice, în termenele impuse de şeful ierarhic
superior;
- păstrarea confidenţialităţii şi respectarea legislaţiei privind
păstrarea secretului.
|
Criterii
|
Conţinut
|
5. Sfera de relaţii (de a intra în relaţii, de a răspunde)
|
5.1. Gradul de solicitare din partea structurilor interne ale
instituţiei publice: maxim
5.2. Gradul de solicitare din partea structurilor externe ale
instituţiei publice: periodic, la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte
instituţii publice, aleator, în funcţie de cerinţele ocazionale ale ANCPI sau
ale altor instituţii publice
5.3. Gradul de solicitare din partea cetăţenilor şi/sau
subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI: ori de câte ori sunt adresate
solicitări specifice
|
DESCRIEREAACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI:
a) exercită atribuţii conform mandatului dat de directorul
general;
b) reprezintă Agenţia, în limita mandatului dat de directorul
general al Agenţiei, în raporturile cu terţii;
c) conduce, coordonează şi controlează compartimentele
funcţionale din subordine şi oficiile teritoriale, după caz;
d) aprobă planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale
din subordine;
e)face propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor
funcţionale din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, după caz;
f) realizează evaluarea profesională individuală a şefilor compartimentelor
funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor subordonate, după
caz;
g) coordonează procesul de elaborare a proiectelor de acte
normative în domeniile de specialitate.
|
Data................................................
Semnătura salariatulu
.......................................................
ANEXA Nr. 2c) la regulament
Aprob
Director general,
.......................................................
FIŞA POSTULUI DIRECTORULUI GENERAL ADJUNCT
Fişa postului
Denumirea instituţiei publice: Agenţia Naţională de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară
|
Compartimentul:
|
Director general adjunct
|
Denumirea postului:
|
Director general adjunct
|
Gradul profesional al ocupantului postului:
|
Registrator de carte funciară/Consilier
|
Nivelul postului:
|
de conducere
|
Descrierea postului
Criterii
|
Conţinut
|
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului
|
1.1. Pregătire de bază (corespunzătoare studiilor absolvite,
potrivit prevederilor legale): studii superioare de lungă durată
1.2. Pregătire de specialitate: studii superioare cu
licenţă/diplomă, master sau studii postuniversitare
1.3. Perfecţionări (specializări) periodice, necesare menţinerii
competenţei pe post: cursuri de perfecţionare profesională în domeniul
specific de activitate
|
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice
postului
|
Experienţa în muncă
2.1. Experienţa în specialitatea cerută de post: 3 ani în
specialitatea studiilor absolvite
2.2. Perioada necesară iniţierii în vederea executării
operaţiunilor specifice postului: 90 de zile calendaristice
|
Criterii
|
Conţinut
|
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului
|
3.1. Complexitatea postului, în sensul diversităţii operaţiunilor
de efectuat: maximă
3.2. Gradul de autonomie în acţiune: se subordonează directorului
general
3.3. Efortul intelectual caracteristic efectuării operaţiunilor
specifice postului: maxim
3.4. Necesitatea unor aptitudini deosebite: capacitate de
conducere, capacitate de analiză, sinteză, abilităţi de comunicare
3.5. Tehnologii speciale care trebuie cunoscute: operare PC,
sisteme informatice utilitare
|
4. Responsabilitatea implicată de post
|
4.1. Responsabilitate de serviciu:
- conform Regulamentului de organizare şi funcţionare al ANCPI şi
regulamentului intern;
- răspunde personal de calitatea îndeplinirii sarcinilor
încredinţate;
- respectă normele de protecţie a muncii şi PSI.
4.2. Responsabilitatea pregătirii luării unor decizii, păstrarea
confidenţialităţii:
- răspunde de pregătirea unor decizii în termenele prevăzute de
legislaţia şi normele specifice, în termenele impuse de şeful ierarhic
superior;
- păstrarea confidenţialităţii şi respectarea legislaţiei privind
păstrarea secretului.
|
5. Sfera de relaţii (de a intra în relaţii, de a răspunde)
|
5.1. Gradul de solicitare din partea structurilor interne ale
instituţiei publice: maxim
5.2. Gradul de solicitare din partea structurilor externe ale
instituţiei publice: periodic, la termenele ciclice cerute de ANCPI sau alte
instituţii publice, aleator, în funcţie de cerinţele ocazionale ale ANCPI sau
ale altor instituţii publice
5.3. Gradul de solicitare din partea cetăţenilor şi/sau
subiecţilor serviciilor oferite de ANCPI: ori de câte ori sunt adresate
solicitări specifice
|
DESCRIEREAACTIVITĂŢILOR CORESPUNZĂTOARE POSTULUI:
a) exercită atribuţii conform mandatului dat de directorul
general;
b) reprezintă Agenţia, în limita mandatului dat de directorul
general al Agenţiei, în raporturile cu terţii;
c) conduce, coordonează şi controlează compartimentele
funcţionale din subordine şi oficiile teritoriale, după caz;
d) aprobă planurile de acţiune ale compartimentelor funcţionale
din subordine;
e)face propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor
funcţionale din subordine şi al instituţiilor subordonate Agenţiei, după caz;
f) realizează evaluarea profesională individuală a şefilor
compartimentelor funcţionale din subordine şi a directorilor instituţiilor
subordonate, după caz;
g) coordonează procesul de elaborare a proiectelor de acte
normative în domeniile de specialitate; h) îndeplineşte atribuţii specifice
ofiţerului de securitate la nivelul Agenţiei.
|
Data.................................................
Semnătura salariatului
.......................................................