Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.2032 din 19.12.2013

privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia
ACT EMIS DE: Ministerul Finantelor Publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 823 din 23 decembrie 2013



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 15 alin. (31) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare,viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, şi ministrul delegat pentru buget emit următorul ordin: Articolul 1Se aprobă formatul şi structura bugetului de venituri şi cheltuieli, anexele de fundamentare a acestuia, precum şi instrucţiunile de completare, prevăzute în anexele nr. 1-13. Articolul 2(1) Începând cu data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, operatorii economici cărora le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, cu excepţia fondurilor de garantare şi contragarantare şi a filialelor acestora care îndeplinesc condiţiile de la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013, au obligaţia întocmirii bugetelor de venituri şi cheltuieli în formatul prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Fondurile de garantare şi contragarantare şi filialele acestora care îndeplinesc condiţiile de la
art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 au obligaţia întocmirii bugetelor de venituri şi cheltuieli în formatul prevăzut în anexa nr. 9. Articolul 3Anexele nr. 1-13 fac parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Articolul 5La data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogă Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, nr. 214/2013 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli întocmit de către unii operatori economici, precum şi a anexelor de fundamentare a acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 100 din 20 februarie 2013, cu modificările şi completările ulterioare. Viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, Daniel Chiţoiu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea
ANEXA Nr. 1*)*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ........ ............. Sediul/Adresa ........ ................ .............. Cod unic de înregistrare ........ ............... BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI pe anul ............. ANEXA Nr. 2*)*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ........ Sediul/Adresa ........ ........ ........... Cod unic de înregistrare ........ ............... Detalierea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli ANEXA Nr. 3Gradul de realizare a veniturilor totale mii lei

Nr. crt. INDICATORI Prevederi an N-2 % 4=3/2 Prevederi an precedent (N-1) % 7=6/5
Aprobat Realizat Aprobat Realizat
0 1 2 3 4 5 6 7
I. Venituri totale (rd.1+rd.2+rd.3), din care:
1. Venituri din exploatare
2. Venituri financiare
3. Venituri extraordinare

Conducătorul unităţii, ........ ................ Conducătorul Compartimentului financiar-contabil, ........ ............... ANEXA Nr. 4*)*) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.Repartizarea pe trimestre a indicatorilor economico-financiari ANEXA Nr. 5*)*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.Programul de investiţii, dotări şi sursele de finanţare ANEXA Nr. 6Programul de reducere a plăţilor restante cu prezentarea surselor mii lei

Nr. crt. Plăţi restante Sold iniţial an curent (N) Reduceri Sold final an curent (N) Reduceri Total an N+1 Sold final an N+1 Reduceri Total an N+2 Sold final an N+2
Total an curent (N) din care: Surse an curent (N)
încasări creanţe credite alte surse
0 1 2 3=4+5+6 4 5 6 7=2-3 8 9=7-8 10 11=9-10
1. TOTAL (Rd.1a+Rd.1b), din care:
1a. - buget general consolidat
1b. - alţi creditori

Conducătorul unităţii, ........ ................ Conducătorul Compartimentului financiar-contabil, ........ ............. ANEXA Nr. 7*)*) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.Situaţia datoriilor rezultate din împrumuturile contractate ANEXA Nr. 8Măsuri de îmbunătăţire a rezultatului brut şi reducere a plăţilor restante mii lei

Nr. crt. Măsuri Termen de realizare an precedent (N-1) an curent (N) an N+1 an N+2
Preliminat/Realizat Influenţe (+/-) Influenţe (+/-) Influenţe (+/-)
Rezultat brut (+/-) Plăţi restante Rezultat brut Plăţi restante Rezultat brut Plăţi restante Rezultat brut Plăţi restante
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Pct. I Măsuri de îmbunătăţire a rezultatului brut şi reducere a plăţilor restante
1 Măsura 1........ ................ X X
2 Măsura 2........ ................ X X
.....
Măsura n............ X X
TOTAL Pct. I X X
Pct. II Cauze care diminuează efectul măsurilor prevăzute la Pct. I
1 Cauza 1........ ................ X X
2 Cauza 2........ ................ X X
.....
Cauza n........ ............. X X
TOTAL Pct. II X X
Pct. III TOTAL GENERAL Pct. I + Pct. II

Conducătorul unităţii, ........ ........ .......... Conducătorul Compartimentului financiar-contabil, ........ ........ .......... ANEXA Nr. 9*)*) Anexa nr. 9 este reprodusă în facsimil.AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ........ .......... Sediul/Adresa ........ ........ .......... Cod unic de înregistrare ........ ........ .......... BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI pe anul ........ ........ .......... ANEXA Nr. 10*)*) Anexa nr. 10 este reprodusă în facsimil.AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ........ .......... Sediul/Adresa ........ ........ .......... Cod unic de înregistrare ........ ........ .......... Detalierea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli ANEXA Nr. 11*)*) Anexa nr. 11 este reprodusă în facsimil.AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ........ .......... Sediul/Adresa ........ ........ .......... Cod unic de înregistrare ........ ........ .......... Repartizarea pe trimestre a indicatorilor economico-financiari ANEXA Nr. 12Gradul de realizare a veniturilor totale mii lei

Nr crt. Indicatori Prevederi an N-2 % 4=3/2 Prevederi an precedent (N-1) % 7=6/5
Aprobat Realizat Aprobat Realizat
0 1 2 3 4 5 6 7
I. Venituri totale (Rd.1+Rd.2+Rd.3), din care:
1 Venituri totale din exploatare
2. Venituri din operaţiuni între IFN şi instituţiile de credit
3. Venituri din provizioane şi recuperări creanţe

Conducătorul unităţii, ........ ........ .......... Conducătorul Compartimentului financiar-contabil, ........ ........ .......... ANEXA Nr. 13INSTRUCŢIUNI pentru completarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a anexelor de fundamentare a acestuia de către operatorii economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct sau indirect o participaţie majoritară Operatorii economici prevăzuţi în Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct sau indirect o participaţie majoritară vor întocmi formularul de Buget de venituri şi cheltuieli şi anexele de fundamentare a acestuia, potrivit prevederilor Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finanţelor publice, şi al ministrului delegat pentru buget nr. 2.032/2013 privind aprobarea formatului şi structurii bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi anexelor de fundamentare a acestuia, cu respectarea următoarelor instrucţiuni. I. Cadrul general privind bugetul de venituri şi cheltuieli

Anexa nr. 1 şi anexa nr. 9 - Bugetul de venituri şi cheltuieli - se aprobă în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi se va publica numai coloana aferentă anului curent, respectiv „Propuneri an curent“ (N).În procedura de avizare şi aprobare, bugetul de venituri şi cheltuieli va fi însoţit de următoarele anexe de fundamentare, denumite după cum urmează:

Anexa nr. 2 şi anexa nr. 10 „Detalierea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli“

Anexa nr. 3 şi anexa nr. 12 „Gradul de realizare a veniturilor totale“

Anexa nr. 4 şi anexa nr. 11 „Repartizarea pe trimestre a indicatorilor economico-financiari“

Anexa nr. 5 „Programul de investiţii, dotări şi sursele de finanţare“

Anexa nr. 6 „Programul de reducere a plăţilor restante cu prezentarea surselor“

Anexa nr. 7 „Situaţia datoriilor rezultate din împrumuturile contractate“

Anexa nr. 8 „Măsuri de îmbunătăţire a rezultatului brut şi reducere a plăţilor restante“Anexele nr. 1-4 şi 6-8 vor fi întocmite de toţi operatorii economici cărora li se aplică prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013, cu excepţia fondurilor de garantare şi contragarantare şi a filialor acestora care îndeplinesc condiţiile de la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013. Fondurile de garantare şi contragarantare şi filialele acestora care îndeplinesc condiţiile de la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 vor întocmi anexele nr. 9-12. Anexa nr. 5 va fi întocmită de toţi operatorii economici cărora li se aplică prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013, inclusiv de către fondurile de garantare şi contragarantare şi filialele acestora care îndeplinesc condiţiile de la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013. Anexele de fundamentare nr. 2-8 şi 10-12 nu se publică. II. Reguli generale privind întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a anexelor de fundamentare 1. Bugetul de venituri şi cheltuieli (anexa nr. 1 şi anexa nr. 9) cuprinde indicatorii economico-financiari estimaţi pentru anul curent şi pentru următorii 2 ani. 2. La estimarea indicatorilor economico-financiari pentru anul curent se va avea în vedere nivelul preliminat/realizat al acestora, după caz, din anul precedent. 3. Pentru indicatorii care în anul curent se modifică modalitatea de calcul, pentru comparabilitate se va utiliza aceeaşi metodă de determinare şi în anul precedent. 4. Pentru indicatorii economico-financiari care se modifică semnificativ faţă de anul precedent şi pentru alţi indicatori menţionaţi distinct în prezentele instrucţiuni, operatorul economic va justifica aceste modificări într-o notă de fundamentare, semnată de persoanele autorizate şi care va fi prezentată împreună cu anexele nr. 1-8 sau 5, 9-12, după caz. În nota de fundamentare se va menţiona că proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli a fost supus controlului financiar de gestiune conform Hotărârii Guvernului nr. 1.151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare şi exercitare a controlului financiar de gestiune. Fondurile de garantare şi contragarantare şi filialele acestora care îndeplinesc condiţiile de la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 vor prezenta fundamentări distincte pentru veniturile din provizioane şi recuperări creanţe, precum şi pentru cheltuieli cu provizioane şi pierderi din creanţe nerecuperabile. 5. Bugetul de venituri şi cheltuieli (anexa nr. 1 şi anexa nr. 9), precum şi anexele de fundamentare nr. 2-8 sau 5, 9-12, după caz, vor fi prezentate organelor administraţiei publice centrale ori locale, după caz, în subordinea, în coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul cărora se află, în vederea avizării atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic (EXCEL). 6. Veniturile şi cheltuielile totale se estimează, astfel încât indicele de creştere a cheltuielilor totale, de regulă, să nu depăşească indicele de creştere a veniturilor totale. 7. Nivelul indicatorilor economico-financiari prevăzut în anexele de fundamentare nr. 2-8 sau 10-12 poate fi depăşit, cu aprobarea consiliului de administraţie, cu excepţia indicatorilor pentru a căror rectificare sunt aplicabile prevederile art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013. 8. Structura indicatorilor economico-financiari din anexele de fundamentare nr. 2-8 sau 10-12 poate fi adaptată de către operatorii economici, instituţiile iniţiatoare şi instituţiile avizatoare, după caz, în funcţie de specificul activităţii operatorului economic, precum şi ca urmare a aplicării Reglementărilor contabile conforme cu IFRS, după caz. 9. La completarea anexelor de fundamentare nr. 2-8 vor fi avute în vedere prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la conţinutul economic al indicatorilor economico-financiari, precum şi alte acte normative în vigoare, incidente. La completarea anexelor de fundamentare nr. 5, 10-12 vor fi avute în vedere atât prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi actele normative aferente activităţii instituţiilor financiare emise de Banca Naţională a României. III. Modul de completare a bugetului de venituri şi cheltuieli - anexa nr. 1 a anexelor de fundamentare nr. 2-8 şi corelarea indicatorilor economico-financiari 1. Anexa nr. 1 „Bugetul de venituri şi cheltuieli“ Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din anexele de fundamentare nr. 2-8, după caz. La completarea anexei nr. 1 se vor avea în vedere şi următoarele corelaţii:

rd. 12 col. 4 şi 5 din anexa nr. 1 = rd. 87 col. 5 şi 6 din anexa nr. 2;

rd. 13 col. 4 şi 5 din anexa nr. 1 = rd. 88 col. 5 şi 6 din anexa nr. 2.Repartizarea profitului brut contabil se va face potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001, cu modificările şi completările ulterioare, altor acte normative speciale şi altor prevederi legale. La rândul 31 se va completa participarea salariaţilor la profit, pentru care se constituie provizion potrivit prevederilor legale. Repartizarea profitului se va face fără a se lua în calcul participarea salariaţilor la profit, rândul 31 se va completa numai pentru evidenţierea statistică a acesteia. Repartizarea profitului prevăzută la rândurile 25-35 se va determina prin reîntregirea profitului contabil rămas după deducerea impozitului pe profit cu suma prevăzută la rândul 31. Rd. 46 „Cheltuieli pentru investiţii“ ≤ Rd. 43 „Surse de finanţare a investiţiilor“ – Rd. 45 „alocaţii bugetare aferente plăţii angajamentelor din anii anteriori“2. Anexa de fundamentare nr. 2 „Detalierea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli“ are rolul de a fundamenta în structură indicatorii economico-financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli prevăzuţi în anexa nr. 1. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz, şi următoarelor precizări: a)rd. (87) - cheltuieli de natură salarială - cheltuielile cu salariile şi bonusurile acordate salariaţilor în bani şi/sau natură, în condiţiile legii; b)rd. (90) - cheltuieli cu sporuri, prime şi alte bonificaţii aferente salariului de bază prevăzute de CCM - se va completa cu valoarea totală a sporurilor, primelor şi a tuturor bonificaţiilor, care se raportează la salariul de bază şi se acordă conform Contractului colectiv de muncă (CCM); c)rd. (91) - alte bonificaţii conform CCM - se va completa cu valoarea tuturor bonificaţiilor acordate conform CCM, dar care nu se determină prin raportare la salariul de bază; d)rd. (92) - Bonusuri - se va completa cu valoarea avantajelor acordate salariaţilor, în scop personal, în bani şi/sau în natură, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv sau individual de muncă; e)rd. (104)-rd. (112) - Cheltuieli aferente contractului de mandat şi ale altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete - pentru aceste cheltuieli se va prezenta în nota de fundamentare modul de determinare a acestora, atât a indemnizaţiei fixe lunare, cât şi a componentei variabile, conform prevederilor legale. La rândurile 108 şi 111 se va include şi indemnizaţia secretariatelor; f)rd. (146) - venituri neimpozabile - se vor prezenta în nota de fundamentare categoriile de venituri neimpozabile; g)rd. (147) - cheltuieli nedeductibile fiscal - se va completa cu valoarea cheltuielilor nedeductibile fiscal, stabilite conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru fiecare cheltuială, în nota de fundamentare se va preciza suma şi justificarea includerii în această categorie de cheltuieli; h)rd. (152) - număr de personal prognozat la finele anului - vor fi incluse şi persoanele care au contractul individual de muncă suspendat, în condiţiile legii; i)rd. (156) - productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu (lei/persoană) - se va calcula ca raport dintre valoarea veniturilor totale din exploatare şi numărul mediu de salariaţi; j)rd. (157) –– productivitatea muncii în unităţi fizice pe total personal mediu (cantitatea de produse finite/persoană) - se va calcula ca raport dintre cantitatea de produse finite a cărei expresie valorică se regăseşte în veniturile din exploatare şi reprezintă mai mult de 50% din nivelul acestora şi numărul mediu de salariaţi; k)rd. 158-162 se vor completa de către operatorii economici care calculează productivitatea muncii în unităţi fizice; l)rd. 159 - QPF - reprezintă cantitatea de produse finite; m)rd. 160 - p - reprezintă preţul mediu pentru produsele finite luate în calcul la stabilirea productivităţii muncii; n)rd. 158-162, la fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul curent se vor completa datele din col. 4 - Aprobat - prevederi an precedent (N-1) de către operatorii economici pentru care s-a aprobat productivitatea muncii în unităţi fizice; o)creşterea câştigului mediu lunar pe salariat (rd. 155) se va corela cu indicele de creştere a productivităţii muncii calculate în unităţi valorice pe total personal mediu lei/persoană (rd. 156) sau fizice pe total personal mediu cantitatea de produse finite/persoană (rd. 157); p)indicatorii economico-financiari aferenţi anului precedent, din coloanele 4 şi 5 ale anexei de fundamentare nr. 2, vor fi corelaţi cu structura indicatorilor prevăzuţi în coloana 6.3. Anexa de fundamentare nr. 3 „Gradul de realizare a veniturilor totale“ are ca scop determinarea gradului de realizare a veniturilor totale în ultimii 2 ani, indicator care stă la baza estimării veniturilor totale pentru anul curent. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz. La completarea anexei de fundamentare nr. 3 se vor avea în vedere şi următoarele corelaţii:

rd. I col. 5 şi 6 din anexa nr. 3 = rd. 1 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2;

rd. 1 col. 5 şi 6 din anexa nr. 3 = rd. 2 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2;

rd. 2 col. 5 şi 6 din anexa nr. 3 = rd. 22 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2;

rd. 3 col. 5 şi 6 din anexa nr. 3 = rd. 28 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2.4. Anexa de fundamentare nr. 4 „Repartizarea pe trimestre a indicatorilor economico-financiari“ are ca scop analiza gradului de realizare trimestrială a indicatorilor economico-financiari. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz, cu precizarea că la finele fiecărui trimestru datele sunt prezentate cumulat de la începutul anului. 5. Anexa de fundamentare nr. 5 „Programul de investiţii, dotări şi sursele de finanţare“ are ca scop estimarea programului de investiţii şi încadrarea acestuia în sursele de finanţare, conform prevederilor legale. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz. La completarea anexei de fundamentare nr. 5 se vor avea în vedere şi următoarele corelaţii:

rd. I col. 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5 = rd. 43 col. 4, 5, 7 şi 8 din anexa nr. 1;

rd. II col. 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5 = rd. 46 col. 4, 5, 7 şi 8 din anexa nr. 1;

rd. I col. 4, 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5 ≥ rd. II col. 4, 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5;

rd. I 1a) col. 4, 5 şi 6 din anexa nr. 5 ≤ rd. 127 col. 4, 5 şi 6 din anexa nr. 2;

rd. I 2) col. 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5 = rd. 44 col. 4, 5, 7 şi 8 din anexa nr. 1;

rd. II 5) col. 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5 = total rd. B col. 5, 10 şi 15 din anexa nr. 7;

rd. I col. 5, 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5 = rd. 43 – rd. 45, col. 4, 5, 7 şi 8 din anexa nr. 1.În programul de investiţii vor putea fi introduse obiective noi de investiţii numai după asigurarea angajamentelor contractate în anii precedenţi pe seama surselor de finanţare a investiţiilor pe anul în curs şi anii următori, cu excepţia categoriilor de investiţii a căror finanţare este asigurată din fonduri externe nerambursabile, precum şi din fonduri externe rambursabile. 6. Anexa de fundamentare nr. 6 „Programul de reducere a plăţilor restante cu prezentarea surselor“ are ca scop identificarea şi prezentarea surselor care contribuie la reducerea plăţilor restante în vederea diminuării blocajului financiar din economie. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz. La completarea anexei de fundamentare nr. 6 se vor avea în vedere şi următoarele precizări şi corelaţii: În vederea respectării prevederilor art. 9 alin. (1) lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 pentru reducerea plăţilor restante vor fi utilizate şi sursele de finanţare a investiţiilor, după caz. Rândul 1 coloana 2 se va completa cu totalul plăţilor restante înregistrate la sfârşitul anului precedent (N-1), indiferent de perioada la care se referă.

rd. 1 col. 2 din anexa nr. 6 = rd. 55 col. 4 din anexa nr. 1;

rd. 1 col. 7 din anexa nr. 6 = rd. 55 col. 5 din anexa nr. 1;

rd. 1 col. 9 din anexa nr. 6 = rd. 55 col. 7 din anexa nr. 1;

rd. 1 col. 11 din anexa nr. 6 = rd. 55 col. 8 din anexa nr. 1;

rd. 1 col. 2 din anexa nr. 6 = rd. 163 col. 5 din anexa nr. 2;

rd. 1 col. 7 din anexa nr. 6 = rd. 163 col. 6 din anexa nr. 2.7. Anexa de fundamentare nr. 7 „Situaţia datoriilor rezultate din împrumuturile contractate“ are ca scop analiza gradului de îndatorare a operatorului economic. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz. La completarea anexei de fundamentare nr. 7 se vor avea în vedere şi următoarele precizări şi corelaţii: Valoarea împrumuturilor conform contractului se va completa în col. 1, cu menţiunea că pentru împrumuturile în valută, se va completa atât valoarea în valută, cât şi cea în lei. Total A, Total B şi Total General (A+B) se determină prin însumarea valorii împrumuturilor în lei, iar pentru împrumuturile în valută se vor însuma valorile acestora exprimate în lei.

rd. Total General col. 6 din anexa nr. 7 ≤ rd. 137 col. 6 din anexa nr. 2;

rd. Total General col. 7 din anexa nr. 7 ≤ rd. 140 col. 6 din anexa nr. 2;

rd. Total General col. 8 din anexa nr. 7 ≤ rd. 68 col. 6 din anexa nr. 2;

rd. Total B col. 5, 10 şi 15 din anexa nr. 7 = rd. 5 col. 6, 7 şi 8 din anexa nr. 5.8. Anexa de fundamentare nr. 8 „Măsuri de îmbunătăţire a rezultatului brut şi de reducere a plăţilor restante“ are ca scop reflectarea efectelor măsurilor de îmbunătăţire a rezultatului brut şi de reducere a plăţilor restante. Se va completa conform cerinţelor din structura anexei şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari şi măsurile avute în vedere la realizarea programelor din celelalte anexe, după caz. La completarea anexei de fundamentare nr. 8 se vor avea în vedere şi următoarele precizări şi corelaţii: Referitor la punctul I „Măsuri de îmbunătăţire a rezultatului brut şi reducere a plăţilor restante“: Pentru fiecare măsură înscrisă la pct. I col. 1 se va consemna conţinutul acesteia (de exemplu, reducerea numărului de personal), care va fi avut în vedere la cuantificarea influenţelor asupra rezultatului brut şi/sau a plăţilor restante, după caz, din col. 5 şi 6 corespunzătoare. Referitor la pct. II „Cauze care diminuează efectul măsurilor prevăzute la pct. I“ Pentru fiecare cauză înscrisă la pct. II, col. 1, se va consemna conţinutul acesteia (de exemplu, majorarea preţurilor la utilităţi), care va fi avut în vedere la cuantificarea influenţelor asupra rezultatului brut şi/sau a plăţilor restante, după caz, completându-se col. 5 şi 6 corespunzătoare. La determinarea rezultatului brut şi a plăţilor restante pentru anul curent, din anexa nr. 1, rândurile 22 şi 55, coloana 5, vor fi avute în vedere influenţele totale prevăzute la „Total General pct. III“ aferent col. 5 şi 6, pentru anul curent, şi „Total General pct. III“ aferent col. 3 şi 4, pentru anul precedent.

pct. III „Total General“ col. 3 + pct. III „Total General“ col. 5 din anexa nr. 8 = rd. 22 col. 5 din anexa nr. 1

pct. III „Total General“ col. 4 + pct. III „Total General“ col. 6 din anexa nr. 8 = rd. 55 col. 5 din anexa nr. 1.Operatorul economic va prezenta în mod detaliat, în nota de fundamentare, cauzele care diminuează efectele măsurilor de îmbunătăţire a rezultatului brut şi de reducere a plăţilor restante, prezentate la pct. II. Toate cifrele înscrise în coloanele 5-10 din anexa de fundamentare nr. 8 vor purta semnul „+“ sau „–“, în funcţie de influenţa acestora asupra rezultatului brut şi a plăţilor restante. Cifra înscrisă la pct. III „Total General“ coloana 3 va purta semnul plus sau minus, în funcţie de natura rezultatului brut preliminat/realizat, respectiv (+) profit sau (–) pierdere. La col.2 „Termen de realizare“ se va completa perioada aferentă anului în care se finalizează măsura/cauza, respectiv trimestru/an. La col. 3 şi 4 „An precedent (N-1)“ se va completa numai pct. III. În mod similar se va proceda la completarea coloanelor aferente estimărilor pentru anii următori. 9. Anexa nr. 9 „Bugetul de venituri şi cheltuieli“ Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din anexele de fundamentare nr. 5, 10-12, după caz. La completarea anexei nr. 9 se vor avea în vedere şi următoarele corelaţii:

rd. 10 col. 4 şi 5 din anexa nr. 9 = rd. 71 col. 5 şi 6 din anexa nr. 2;

rd. 11 col. 4 şi 5 din anexa nr. 9 = rd. 72 col. 5 şi 6 din anexa nr. 2.Repartizarea profitului brut contabil se va face potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 64/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 769/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi altor acte normative speciale. La rândul 29 se va completa participarea salariaţilor la profit, pentru care se constituie provizion potrivit prevederilor legale. Repartizarea profitului se va face fără a se lua în calcul participarea salariaţilor la profit, rândul 29 se va completa numai pentru evidenţierea statistică a acesteia. Repartizarea profitului prevăzută la rândurile 23-34 se va determina prin reîntregirea profitului contabil rămas după deducerea impozitului pe profit cu suma prevăzută la rândul 29.

rd. 37 „Cheltuieli pentru investiţii“ ≤ rd. 35 „Surse de finanţare a investiţiilor“.10. Anexa de fundamentare nr. 10 „Detalierea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli“ are rolul de a fundamenta în structură indicatorii economico-financiari din bugetul de venituri şi cheltuieli prevăzuţi în anexa nr. 1. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia, în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz, şi potrivit următoarelor precizări: a)rd. (71) - cheltuieli de natură salarială - cheltuielile cu salariile şi bonusurile acordate salariaţilor în bani şi/sau natură, în condiţiile legii; b)rd. (74) - cheltuieli cu sporuri, prime şi alte bonificaţii aferente salariului de bază prevăzute de CCM - se va completa cu valoarea totală a sporurilor, primelor şi a tuturor bonificaţiilor, care se raportează la salariul de bază şi se acordă conform contractului colectiv de muncă (CCM); c)rd. (75) - alte bonificaţii conform CCM - se va completa cu valoarea tuturor bonificaţiilor acordate conform CCM, dar care nu se determină prin raportare la salariul de bază; d)rd. (76) - bonusuri - se va completa cu valoarea avantajelor acordate salariaţilor, în scop personal, în bani şi/sau în natură, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv sau individual de muncă; e)rd. (88) - rd. (96) - cheltuieli aferente contractului de mandat şi altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete - pentru aceste cheltuieli se va prezenta în nota de fundamentare modul de determinare a acestora, atât a indemnizaţiei fixe lunare, cât şi a componentei variabile, conform prevederilor legale. La rândurile 92 şi 95 se va include şi indemnizaţia secretariatelor; f)rd. (124) - venituri neimpozabile - se vor prezenta în Nota de fundamentare categoriile de venituri neimpozabile; g)rd. (125) - cheltuieli nedeductibile fiscal - se va completa cu valoarea cheltuielilor nedeductibile fiscal, stabilite conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare. Pentru fiecare cheltuială, în Nota de fundamentare se vor preciza suma şi justificarea includerii în această categorie de cheltuieli; h)rd. (130) - număr de personal prognozat la finele anului - vor fi incluse şi persoanele care au contractul individual de muncă suspendat, în condiţiile legii; i)rd. (134) - productivitatea muncii în unităţi valorice pe total personal mediu (lei/persoană) - se va calcula ca raport dintre valoarea veniturilor totale din exploatare şi numărul mediu de salariaţi; j)creşterea câştigului mediu lunar pe salariat (rd. 133) se va corela cu indicele de creştere a productivităţii muncii calculate în unităţi valorice pe total personal mediu lei/persoană (rd. 134); k)indicatorii economico-financiari aferenţi anului precedent din coloanele 4 şi 5 ale anexei de fundamentare nr. 10 vor fi corelaţi cu structura indicatorilor prevăzuţi în coloana 6.11. Anexa de fundamentare nr. 11 „Repartizarea pe trimestre a indicatorilor economico-financiari“ are ca scop analiza gradului de realizare trimestrială a indicatorilor economico-financiari. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz, cu precizarea că la finele fiecărui trimestru datele sunt prezentate cumulat de la începutul anului. 12. Anexa de fundamentare nr. 12 „Gradul de realizare a veniturilor totale“ are ca scop determinarea gradului de realizare a veniturilor totale în ultimii 2 ani, indicator care stă la baza estimării veniturilor totale pentru anul curent. Se va completa conform cerinţelor din structura acesteia şi în corelaţie cu indicatorii economico-financiari din celelalte anexe, după caz. La completarea anexei de fundamentare nr. 3 se vor avea în vedere şi următoarele corelaţii:

rd. I col. 5 şi 6 din anexa nr. 12 = rd. 1 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2;

rd. 1 col. 5 şi 6 din anexa nr. 12 = rd. 2 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2;

rd. 2 col. 5 şi 6 din anexa nr. 12 = rd. 13 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2;

rd. 3 col. 5 şi 6 din anexa nr. 12 = rd. 19 col. 4 şi 5 din anexa nr. 2.IV. Rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli Bugetul de venituri şi cheltuieli rectificat, conform art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013, va fi însoţit de anexele prevăzute la pct. I, cu menţiunea că anexele nr. 1 şi 2 sau 9 şi 10, după caz, vor avea următoarele coloane: ANEXA Nr. 1 sau Anexa nr. 9 după caz AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ................ ................ ......... Sediul/Adresa ........ ................ ................ .......... Cod unic de înregistrare ........ ................ ................ .......... BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI pe anul ......... mii lei

INDICATORI Nr. rd. Aprobat an curent (N) Propuneri rectificare an curent (N) % 6=5/4x100 Prevederi %
An N+1 An N+2 9=7/5x100 10=8/7x100
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

ANEXA Nr. 2 sau Anexa nr. 10 după caz AUTORITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE CENTRALE/LOCALE Operatorul economic ........ ................ ................ ......... Sediul/Adresa ........ ................ ................ ........ .......... Cod unic de înregistrare ........ ................ ........ .......... Detalierea indicatorilor economico-financiari prevăzuţi în bugetul de venituri şi cheltuieli mii lei

INDICATORI Nr. rd. an precedent (N-1) an curent (N) Propuneri rectificare an curent (N) % %
Aprobat Realizat Aprobat Realizat la *)....
conform HG/Ordin comun conform Hotărârii C.A. conform HG/Ordin comun conform Hotărârii C.A.
0 1 2 3 4 4a 5 6 6a 7 8 9 = 8/5 x 100 10= 8/6a x 100

*) Se va completa cu indicatorii economico-financiari realizaţi la sfârşitul trimestrului precedent celui în care se solicită rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Pentru operatorii economici pentru care la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli iniţial s-au avut în vedere prevederile art. 9 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2013 coloana va conţine indicatorii economico-financiari realizaţi la 30.06.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 2032/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 2032 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 2032/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu