ORDIN Nr. 2055
din 8 august 2007
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind primirea, pastrarea si restituirea bunurilor, obiectelor
de valoare si valorilor, proprietate personala, ale persoanelor private de
libertate
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 617 din 6 septembrie 2007
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.
204/1995 privind aprobarea normelor de echipare pentru persoanele private de
libertate,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 275/2006
privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal,
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.897/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 275/2006
privind executarea pedepselor şi a măsurilor dispuse de organele judiciare în
cursul procesului penal,
în temeiul art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
primirea, păstrarea şi restituirea bunurilor, obiectelor de valoare şi
valorilor, proprietate personală, ale persoanelor private de libertate,
prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Directorul general al
Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi directorii de unităţi vor lua
măsuri pentru ducerea la îndeplinire a dispoziţiilor prezentului ordin.
Art. 3. - (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data
publicării sale în Monitorul Oficial al României, Partea
I.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se
abrogă corespunzător prevederile Ordinului ministrului justiţiei nr.
1.290/C/1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
p. Ministrul justiţiei,
Zsuzsanna Peter,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind primirea, păstrarea şi restituirea
bunurilor, obiectelor de valoare şi valorilor, proprietate personală, ale persoanelor private de libertate
Art. 1. -In înţelesul prezentelor norme metodologice se
consideră:
- bunuri -
îmbrăcămintea, lenjeria, încălţămintea, obiectele de igienă personală, diferite
bunuri mărunte, acte personale şi medicamente. Acestea constituie coletul personal;
- obiecte personale de valoare - bunuri confecţionate din metale preţioase marcate, din metale
preţioase nemarcate (stabilite în baza expertizei unui specialist), din metale
cu pietre preţioase, precum şi bunurile care au în componenţă o parte din
metale preţioase. Costul expertizei se suportă de către fiecare unitate în
parte;
- valori - sume de bani
în lei sau în valută, instrumente de valoare, cecuri, carduri, acţiuni,
obligaţiuni, recipise etc.
Art. 2. - (1) Bunurile, obiectele de valoare şi
valorile personale ce aparţin persoanelor care, potrivit legii, sunt private de
libertate se reţin în următoarele situaţii:
- la primirea în locul de deţinere;
- la primirea bunurilor cu diverse ocazii;
- ca urmare a percheziţiilor efectuate.
(2) In toate situaţiile se emit documente de evidenţă.
(3) Primirea, păstrarea şi restituirea bunurilor
prevăzute la art. 1 sunt reglementate în anexa nr. 1.
Art. 3. - Evidenţa bunurilor, obiectelor de valoare şi
a valorilor proprietate personală se organizează în conformitate cu prevederile
legale şi se ţine în cadrul compartimentelor: echipament - bunuri personale;
financiar - obiecte de valoare şi valori personale; sanitar - medicamente
personale. Evidenţa se ţine cantitativ.
Art. 4. - (1) Documentul de evidenţă în care se înscriu
bunurile, obiectele de valoare şi valorile aparţinând persoanelor private de
libertate este bonul de primire.
(2) In bonul de primire se face o descriere amănunţită
a acestora, din care să rezulte: materialele din care sunt confecţionate,
părţile caracteristice, cantitatea, gradul de uzură, marca, seria, valoarea,
inscripţiile, precum şi alte date necesare identificării.
(3) Pentru instrumente de valoare se indică în mod
obligatoriu valoarea nominală a fiecăruia, seria, numărul, precum şi alte date
de identificare.
Art. 5. - (1) Bunurile reţinute în situaţiile prevăzute
la art. 2 constituie coletul personal al persoanei private de libertate.
Bunurile care constituie coletul personal împreună cu exemplarul 2 al bonului
de primire se introduc în saci individuali.
(2) Sacii pentru păstrarea bunurilor personale se pot
confecţiona, prin grija unităţii, din fondurile alocate pentru activitatea de
echipare a persoanelor private de libertate sau pot fi asiguraţi centralizat
prin baza de aprovizionare, gospodărire şi reparaţii în cadrul atelierelor
organizate în penitenciare.
Art. 6. - (1) Coletul personal
trebuie să conţină bunuri în limita cantităţilor stipulate de normele de
echipare pentru articole de acelaşi gen. Cantităţile care depăşesc nevoile
personale se pot transmite familiei, prin colet poştal, cu ocazia vizitelor sau
în alte situaţii, cu acordul proprietarului.
(2) Restituirea cu ocazia vizitei se face în prezenţa
supraveghetorului, persoanei private de libertate şi a membrilor familiei sau a
altor persoane autorizate. Persoanele care au primit bunurile, precum şi persoana privată de libertate semnează
pe bonul de primire. Supraveghetorul înscrie datele privind identitatea şi
domiciliul persoanei care a primit bunurile şi solicită semnătura persoanei
private de libertate pentru identificare şi predare.
(3) Restituirea prin poştă se face prin colet poştal cu
valoare declarată; în colet se introduce o adresă în care se arată conţinutul
acestuia.
(4) Impachetarea se face în prezenţa persoanei private
de libertate şi a responsabilului cu gestionarea acestora.
(5) Copia adresei se semnează de persoana care a
asistat la împachetare şi se îndosariază împreună cu confirmarea de primire şi
exemplarul 2 al bonului de primire.
(6) In cazuri bine justificate, directorul unităţii
poate aproba păstrarea în magazia unităţii a tuturor bunurilor din coletul
personal.
Art. 7. - (1) Inventarierea coletului personal, a
obiectelor de valoare şi a valorilor, proprietate personală, ale persoanelor
private de libertate, aflate în păstrarea unităţii, se efectuează anual sau ori
de câte ori este nevoie de către o comisie numită prin decizie a directorului.
(2) Eventualele diferenţe se soluţionează în
conformitate cu prevederile actelor normative care reglementează inventarierea
bunurilor materiale.
Art. 8. - Contravaloarea bunurilor, obiectelor de
valoare şi a valorilor constatate lipsă se suportă de unitatea de deţinere, iar
suma respectivă se impută persoanelor vinovate.
Art. 9. - (1) Bunurile, obiectele de valoare şi
valorile nerestituite după liberarea sau transferul persoanelor private de
libertate se expediază celor în drept, iar cheltuielile efectuate cu această
acţiune se suportă de cei vinovaţi.
(2) Bunurile rămase la locul de deţinere care nu se pot
expedia datorită unor cauze obiective - lipsa adresei, adresant decedat, lipsa
succesorilor legali etc. - se păstrează timp de un an, iar după expirarea
termenului sunt înregistrate în patrimoniul unităţii.
Art. 10. - Cu ocazia transferului, bunurile, obiectele
de valoare şi valorile se predau de către gestionar (casier) şefului de tură,
pe baza condicii de predare-primire, însoţite de o adresă către şeful (de
escortă) mijlocului de transport, în care sunt enumerate actele pe destinaţii,
cu indicarea literei şi numărului coletului de pe eticheta nominală (model
anexele nr. 2, 3 şi 5).
Art. 11. - Predarea-primirea bunurilor, obiectelor de valoare şi valorilor de la şeful de tură al unităţii
predătoare la şeful de escortă şi, respectiv, şeful de tură al unităţii
primitoare se face pe bază de semnătură în condica de predare-primire.
Art. 12. - (1) Coletele personale ale persoanelor private de libertate aflate în tranzit pentru alt loc de
deţinere nu se deschid şi se predau sigilate la magazie, unde se înscriu
într-un registru de evidenţă pentru coletele personale aflate în tranzit.
(2) Registrul de evidenţă a coletelor pentru
persoanele private de libertate aflate în tranzit cuprinde: data operaţiunilor
de primire şi păstrare, unitatea predătoare, unitatea destinatară, numele
persoanei private de libertate şi numărul coletului.
(3) Expedierea coletelor persoanelor private de libertate se face odată cu transferul acestora, în condiţiile
prevăzute la pct. 22 din anexa nr. 1.
Art. 13. - (1) Taxele de expediere se suportă de către
persoana privată de libertate, iar în cazul în care aceasta nu dispune de
sumele necesare, coletul se expediază prin ramburs.
(2) Pentru recuperarea taxei poştale plătite, la actele
de expediere se anexează un mandat poştal completat pe adresa locului de
deţinere, care are valoarea egală cu taxa plătită şi costul mandatului.
Art. 14. -In situaţia când coletul poştal a fost
returnat se procedează la verificarea integrităţii lui, în prezenţa persoanei
private de libertate, iar bunurile se înregistrează în bonul de primire. In cazul în care aceasta nu se
găseşte în cadrul unităţii, fiind transferată, coletul se expediază la noul loc
de deţinere.
Art. 15. - (1) La punerea în libertate, bunurile,
obiectele de valoare şi valorile se predau persoanelor în drept, pe bază de
semnătură de primire, conform bonului de primire din coletul personal.
(2) Bonul de primire se retrage
din colet şi se îndosariază, operându-se şi în registrul alfabetic de evidenţă
a coletelor, obiectelor şi instrumentelor de valoare.
Art. 16. - (1) Persoanele private de libertate decedate
sunt înhumate cu articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte proprietate personală
sau, în lipsa acestora, cu articole de echipament puse la dispoziţie de
administraţia locului de deţinere, în limitele prevăzute de normele de
echipare.
(2) Bunurile prevăzute la alin. (1) se scad din
evidenţă în baza unui proces-verbal întocmit de o comisie formată din medicul
unităţii, şeful de tură şi contabilul compartimentului care le administrează şi
se aprobă de directorul unităţii. Procesul-verbal se întocmeşte în două
exemplare, dintre care primul exemplar se transmite compartimentului
contabilitate, iar exemplarul nr. 2 se îndosariază cu bonul de primire.
Art. 17. - Bunurile, obiectele de valoare şi valorile
aparţinând persoanei private de libertate decedate se restituie familiei sau
moştenitorilor legali, în condiţiile art. 9.
Art. 18. - (1) Pentru persoanele private de libertate
transferate la organele de poliţie, bunurile, obiectele de valoare şi valorile,
proprietate personală, se restituie.
(2) Primirea acestora se face pe bază de semnătură pe
bonul de primire de către reprezentantul instituţiei respective, cu înscrierea
în clar a numelui şi prenumelui, precum şi a funcţiei acestuia.
(3) Sumele în numerar se predau pe bază de
proces-verbal de predare-primire, întocmit în două exemplare.
Art. 19. - Sumele băneşti aflate asupra persoanelor
private de libertate în momentul primirii la locul de deţinere, cele realizate
prin muncă, precum şi cele sosite pe numele acestora se utilizează de către
acestea, potrivit legii.
Art. 20. - (1) Predarea sumelor băneşti în momentul
primirii în penitenciar a persoanelor private de libertate, precum şi a sumelor
de bani primite de la aparţinători se face pe bază de borderou de încasare
(model anexa nr. 6), întocmit de şeful de tură în două exemplare, cu semnătura
persoanei private de libertate.
(2) Exemplarul nr. 1 al borderoului de încasare,
totalizat şi semnat de şeful de tură, împreună cu suma bănească se predau
casierului care emite chitanţă pentru suma încasată.
Art. 21. - Borderoul de încasare constituie documentul
justificativ în baza căruia se fac înregistrările în contabilitatea analitică
şi sintetică.
Art. 22. - (1) Sumele băneşti sosite în instituţia
penitenciară pe numele persoanei private de libertate sunt contabilizate în
baza documentului cu care acestea au fost primite. Casierul unităţii întocmeşte
borderoul de încasare în dublu exemplar, emite chitanţă pentru întreaga valoare
a borderoului şi reţine cupoanele mandatelor poştale. Exemplarul nr. 1 al
chitanţei se predă factorului poştal concomitent cu restituirea mandatelor poştale
completate şi semnate.
(2) Primirea sumelor se aduce la cunoştinţa persoanei
private de libertate de către personalul de pază, sub semnătură dată pe
borderoul de încasare.
Art. 23. - Sumele băneşti reţinute se depun de către
administraţia locului de deţinere într-un cont de „Disponibil pentru sume de
mandat şi sume în depozit", deschis la trezorerie.
Art. 24. - (1) Expedierea sumelor de bani între
unităţile de deţinere se face în cel mult 5 zile lucrătoare de la data
transferului acestora la altă unitate. Sumele
transferate cuprind veniturile provenite din muncă,
inclusiv pentru ultima zi lucrată, precum şi pe cele primite din alte surse.
(2) In baza notei de transfer emise de compartimentul
evidenţă deţinuţi (minori), compartimentul financiar-contabil întocmeşte
borderoul de transfer şi ordinul de plată, în câte două exemplare.
(3) Documentele care se folosesc la transferarea
sumelor sunt: ordinul de plată şi borderoul de transfer.
(4) Exemplarul nr. 1 al borderoului de transfer,
împreună cu o copie a ordinului de plată, se expediază prin poşta specială
unităţii destinatare. Aceasta confirmă în scris preluarea în evidenţă a sumelor
în termen de două zile lucrătoare de la data primirii.
(5) Exemplarul nr. 2 al borderoului de transfer şi un exemplar
al ordinului de plată constituie documente justificative care stau la baza
înregistrării operaţiunii de transfer în evidenţa contabilă a unităjii
expeditoare.
(6) In cazul în care în termen de 10 zile lucrătoare de
la data înregistrării în contul de disponibil a sumei persoanele private de
libertate nu sosesc în unitatea de destinaţie, aceasta va consulta telefonic
unitatea expeditoare şi împreună vor stabili unitatea în care au ajuns cei în
cauză.
(7) Se interzic returnarea sumelor de bani primite
eronat, înaintea demersurilor prevăzute la alin. (6),
precum şi reţinerea sumei după identificarea locului de deţinere al persoanei
private de libertate.
(8) Sumele băneşti aparţinând persoanelor private de
libertate care urmează să fie transferate la o altă unitate penitenciară,
precum şi sumele expediate de acestea la destinaţiile menţionate în cererea
adresată directorului unităţii se înregistrează în debitul unui cont în afara bilanţului (8039 „Alte
valori în afara bilanţului"), în baza documentelor de transfer sau
expediere, iar la sosirea confirmării de primire a sumelor la destinaţie,
acestea se înregistrează în creditul contului respectiv.
Art. 25. - La acordarea permisiunii ieşirii din
penitenciar, administraţia locului de deţinere poate acorda, la cerere, o sumă
până la concurenţa celei existente în fişele nominale ale deţinuţilor învoiţi,
pe baza statului de plată (cu excepţia cotei de 10% pe care o primesc doar la
liberare).
Art. 26. - (1) La punerea în libertate, administraţia
locului de deţinere restituie suma de bani rezultată din soldul fişei contabile
nominale.
(2) Restituirea se face în baza borderoului semnat de
persoanele autorizate (model anexa nr. 4).
(3) Plata se face de către casier care va semna pe
borderou pentru asistarea plăţii.
(4) Restituirea sumelor se face
numai după ce, în prealabil, au fost reţinute sumele reprezentând
contravaloarea eventualelor pagube pe care cel în cauză le-a produs la locul de
muncă sau de detenţie.
Art. 27. - (1) Evidenţa fişelor contabile nominale se ţine
cu ajutorul programului informatic, iar lunar se listează din program balanţa
sintetică, balanţa analitică a fişelor nominale şi se verifică concordanţa
dintre soldurile acestor fişe cu soldul de cont centralizatoare
„creditori".
(2) Pe fişele nominale ale celor care au produs pagube
la locul de muncă sau de deţinere se înscrie valoarea pagubelor respective.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice
PRIMIREA, PĂSTRAREA ŞI RESTITUIREA
bunurilor, obiectelor de valoare si valorilor,
proprietate personală, ale persoanelor private
de libertate
1. Bunurile, obiectele de valoare şi valorile,
proprietate personală, ale persoanelor private de libertate se înregistrează cu
bonul de primire (model conform anexelor nr. 9-11).
Bonul de primire se emite în 3 exemplare de către:
- locţiitorul şefului de tură,
pentru bunurile, obiectele de valoare şi valorile, proprietate personală, ale
persoanelor private de libertate primite în locul de deţinere:
- supraveghetorul de la vizite, pentru bunurile primite
cu ocazia vizitei sau prin colete poştale;
- personalul stabilit prin decizie scrisă a
directorului unităţii, pentru bunurile reţinute la percheziţii sau primite cu
diferite alte ocazii - donaţii, ajutoare etc.
2. Originalul bonului de primire rămâne la carnet,
nedetaşat, exemplarul nr. 2 se introduce în coletul personal, iar exemplarul
nr. 3 se arhivează la gestionarul compartimentului.
3. Bonul de primire se semnează la predător de către
persoana privată de libertate în calitate de proprietar al bunurilor sau valorilor
respective.
4. In cazul obiectelor din
metale preţioase nemarcate, bonul de primire se vizează de o comisie stabilită
prin decizie de către directorul unităţii sau de către un specialist, care
certifică greutatea şi calitatea acestora.
5. Pentru obiectele de valoare şi valorile
proprietate personală, precum şi pentru medicamente se emit bonuri de primire
separat.
6. Pentru bunurile şi valorile proprietate personală
ale persoanelor private de libertate se constituie şi se organizează subgestiune
în cadrul gestiunilor prevăzute la art. 4 din norme.
Bunurile şi valorile se predau zilnic gestionarilor
respectivi. Cele care nu pot fi predate până la schimbarea serviciului de zi pe unitate se menţionează în
procesul-verbal de predare-primire a serviciului şi se predau în ziua
următoare.
7. La primirea persoanelor private de libertate
transferate, coletele personale se deschid în prezenţa acestora şi se
întocmeşte bonul de primire.
8. După ultima înregistrare efectuată în bonul de
primire se scrie „TERMINAT".
9. Bunurile lăsate în folosinţa persoanelor private de
libertate se evidenţiază conform coloanelor din bonul de primire.
10. In cazul în care se solicită în scris de către
proprietar ca instrumentele de valoare reţinute să fie transformate în numerar,
se întocmesc formalităţile necesare, iar sumele respective primesc destinaţia
precizată în cerere.
11. Carnetele bonului de primire reprezintă formulare
cu regim special, iar distribuirea şi justificarea acestora se fac conform
instrucţiunilor privind gestionarea acestor categorii
de imprimate.
12. La primirea în locul de deţinere, sumele aflate
asupra persoanelor private de libertate se înscriu de către şeful de tură în
borderoul de încasare (model anexa nr. 6), în două exemplare, cu completarea
obligatorie a tuturor datelor cerute de imprimat.
Exemplarul nr. 1 al borderoului de încasare totalizat
şi semnat de şeful de tură cu sumele respective se predă la casieria unităţii,
unde se emite chitanţă pentru suma primită.
Exemplarul nr. 1 al chitanţei se înmânează şefului de
tură şi se anexează la exemplarul nr. 2 al borderoului de încasare. După
epuizarea formularelor, carnetele borderouri de încasare se predau la arhivă.
13. Persoanele private de libertate au dreptul să
opteze pentru reţinerea sumelor aflate asupra lor
pentru a fi folosite pentru cheltuieli proprii sau pentru expedierea acestora
familiei ori altor persoane.
Restituirea sumelor către familie sau către alte
persoane se face, în baza unei cereri scrise, prin mandat poştal cu confirmare
de primire sau prin sectorul vizită. Taxele de expediere se suportă de către
persoana privată de libertate.
Restituirea sumelor către familie prin sectorul vizită
se face în baza cererii deţinutului şi a dispoziţiei de plată către casierie,
care va avea ataşată o copie după BI/CI al/a persoanei care semnează de
primirea sumelor de bani menţionate în cererea deţinutului.
14. Sumele trimise de familie sau de alte persoane
fizice ori juridice, reprezentând drepturi ale persoanelor private de
libertate, se primesc prin mandat poştal sau prin
sectorul vizită.
In baza mandatelor poştale, casierul unităţii
întocmeşte în dublu exemplar borderoul de încasare, emite chitanţă pentru
întreaga sumă înscrisă în borderou şi reţine cupoanele mandatelor.
Exemplarul nr. 1 al chitanţei se predă factorului
poştal concomitent cu restituirea mandatelor poştale completate cu seria,
numărul actului de identitate, semnătura casierului şi ştampila unităţii.
Incasarea sumelor prin sectorul vizită se face în baza
borderoului de încasare, iar casierul unităţii emite chitanţa pentru întreaga
sumă înscrisă în borderou.
Sumele primite se comunică deţinuţilor de către o
persoană autorizată de directorul unităţii şi sunt confirmate prin semnătură în
borderoul de încasare.
15. Valuta sau alte mijloace de plată ce aparţin persoanelor private de libertate se pot schimba în
lei, la cererea scrisă a acestora.
Preschimbarea valutei respective se face prin
întocmirea documentelor necesare, iar sumele de bani în lei rezultate se depun
în contul de trezorerie şi se înscriu în fişe nominale.
16. Bunurile fragile aflate în proprietatea persoanelor
private de libertate, pentru a nu fi deteriorate, se pun în cutii şi se
introduc în coletul personal.
17. Bunurile primite cu ocazia vizitei, care nu rămân
asupra persoanei private de libertate, se introduc în coletul personal împreună
cu bonul de primire întocmit cu această ocazie.
18. Directorul unităţii poate dispune interzicerea
utilizării sau retragerea din folosinţă a bunurilor care sunt apreciate ca
necorespunzătoare. Aceste bunuri se reţin şi se repartizează spre păstrare în coletul personal,
concomitent cu întocmirea sau înregistrarea bonului de primire.
19. Obiectele şi instrumentele de valoare primite de
casierul sau contabilul compartimentului de specialitate se păstrează în casa
de fier (seif), în cutiuţe sigilate, separat pentru fiecare persoană; pe
cutiuţă se trece numele titularului, iar bonul de primire se introduce în
cutiuţă.
Evidenţa cutiilor cu obiecte şi instrumente se ţine în
registrul de evidenţă a coletelor, obiectelor şi actelor de valoare.
Obiectele şi instrumentele de valoare primite prin
transfer de la alt loc de deţinere se confirmă de primire în termen de 3 zile
lucrătoare de la data primirii.
20. Cu ocazia transferului, conţinutul coletului
personal şi al cutiilor cu obiecte şi instrumente de valoare se verifică de
către gestionar în prezenţa proprietarului care, prin semnătură pe bonul de
primire, confirmă integritatea acestora.
21. Bunurile personale din colet, necesare persoanelor
private de libertate pe timpul transferului, se pot
înmâna cu ocazia pregătirii pentru transfer, cu aprobarea directorului
unităţii.
Persoana privată de libertate certifică primirea
bunurilor respective prin semnătură pe versoul exemplarului nr. 2 al bonului de
primire.
Obiectele cuprinse în coletul personal care se
expediază trebuie să corespundă cu cele înscrise în bonul de primire, mai puţin
cele restituite.
Exemplarul nr. 2 al bonului de primire se retrage din
colet/cutie de valori şi se îndosariază. Numărul filei din dosar se trece în
registrul alfabetic de evidenţă a coletelor, obiectelor şi instrumentelor de
valoare.
In coletul/cutia de valori care se expediază la noul
loc de deţinere se introduce adresa de expediere (model anexa nr. 5) completată
de personalul care gestionează bunurile, obiectele de valoare şi valorile
proprietate personală ale deţinuţilor. Adresa de expediere se semnează de
directorul unităţii sau de persoana împuternicită de acesta şi de gestionar şi
constituie actul de însoţire a coletului.
22. Transferul coletelor
personale şi al cutiilor de valori se face odată cu transferul persoanelor
private de libertate. După împachetare, coletele personale (cutiile de valori)
se sigilează şi etichetează. Eticheta care se ataşează coletului trebuie să
conţină: denumirea unităţii expeditoare, denumirea unităţii destinatare, numele
persoanei private de libertate şi numărul coletului. Numărul coletului trebuie
să corespundă cu litera şi numărul poziţiei din registrul de evidenţă a coletelor.
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
Nr.................................din.........................
Exemplarul nr. 1
Se trimite unităţii destinatare
ADRESĂ DE TRANSFER
Către
.................................
Vă trimitem documentele anexate în valoare
de............................lei, şi anume:
- Acreditivul barat C.E.C.
nr......................................;
- Borderoul de transferare
nr....................................
Suma aparţine .......................................................................................................................................................................................................... .
transferaţi la(unitatea)
.............................................................................la
data de ...............................................
Rugăm confirmaţi primirea, restituindu-se adresa
alăturată.
Directorul unităţii,
...........................................
Şeful serviciului financiar,
...........................................
Penitenciarul.................................................
Nr...................................din........................
Către
...........................
La Adresa dv. nr..........din.................confirmăm
primirea actelor pentru suma de......................lei, care s-a înregistrat cu Nota contabilă
nr..................
Directorul unităţii,
............................................
Şeful serviciului financiar,
.............................................
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
Nr.................................din.........................
Exemplarul nr. 2
Rămâne la unitatea expeditoare
ADRESĂ DE TRANSFER
Către
...................................
Vă trimitem documentele anexate în valoare
de............................lei, şi anume:
- Acreditivul barat C.E.C,
nr......................................;
- Borderoul de transferare nr....................................
Suma aparţine
............................................................................... transferaţi la
(unitatea)...........................................................la data de
................
Rugăm confirmaţi primirea, restituindu-se adresa
alăturată.
Directorul unităţii,
.............................................
Şeful serviciului financiar,
.............................................
ANEXA Nr. 4 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
BORDEROU DE PLATĂ [stat de plată*)] LIBERAŢI
din ziua de.............................................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
(cu iniţială)
|
Nr. matricol/an
|
Data naşterii
|
Nr. fişei
nominale
|
Numărul biletului de liberare
|
Suma plătită
- lei -
|
Semnătura de primire
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit
.............................................
Certific liberarea
.............................................
Verificat
Bun de plată pentru suma de.........lei
Şeful serviciului financiar,
.............................................
Plata s-a făcut în prezenţa mea
Şef de tură
(supraveghetor),
.............................................
(gradul, numele, prenumele şi semnătura)
*) Statele de plată se folosesc până la epuizarea
stocurilor.
ANEXA Nr. 5 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
ADRESĂ DE EXPEDIERE
Nr...............data...................
(litera şi nr. crt. al coletului din registrul
alfabetic de evidenţă a coletelor)
Către
.........................
Vă trimitem coletul
personal*)
obiectele de valoare
aparţinând
........................................................................................................................................................................ ........................................
data naşterii ......................................................................................................................................................................... ...................................
numele părinţilor
........................................................................................................................................................................................................
nr. bonului de primire
........................................................................................................................................................................ ......................
transferat la unitatea dumneavoastră la data de
............................................................................................................................................................
conţinutul coletului
........................................................................................................................................................................ ...........................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Directorul unităţii,
.............................................
Gestionar,
.............................................
(gradul, numele, prenumele şi semnătura)
Penitenciarul................................................
Către
..................
(unitatea expeditoare)
Confirmăm primirea obiectelor trecute de dumneavoastră
în Adresa de expediere nr....................
Directorul unităţii,
.............................................
Gestionar,
.............................................
(gradul, numele, prenumele şi semnătura)
*) Se taie ce nu corespunde.
ANEXA Nr. 6 la normele
metodologice
Penitenciarul................................................
ÎNCASARE
BORDEROU DE TRANSFERARE Nr.........................
prezenţi
a sumelor ce aparţin celor transferaţi la(unitatea) ..............................................în ziua
de............................
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele (cu iniţială)
|
Nr. matricol/ an
|
Data naşterii
|
Numele părinţilor
|
Suma în:
|
Suma*) pusă la dispozitie
|
Semnătura
|
|
|
|
|
tata
|
mama
|
cifre
|
litere
|
|
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Şef de tură,
.............................................
(gradul, numele, prenumele şi semnătura)
*) Se completează când suma încasată s-a aflat asupra
persoanei private de libertate la primirea acesteia la locul de deţinere.
ANEXA Nr. 7 la normele metodologice
Denumirea şi descrierea în cazul obiectelor de valoare
DECLARAŢIE
bunurilor personale*)
Confirm existenţa tuturor obiectelor de valoare
transferate la penitenciarul (expeditor)
......................................... şi nu am
nicio reclamaţie.
Directorul unităţii,
......................................
(numele, prenumele şi semnătura)
Dată în faţa noastră la
penitenciarul(destinatar)...................................................
Locţiitorul şefului de tură,
...............................................
(gradul, numele, prenumele şi semnătura)
*) Se taie ce nu corespunde.
ANEXA Nr. 8 la normele metodologice
FIŞĂ DE EVIDENŢĂ
a mişcării bunurilor personale aflate în magazie,
primite în păstrare ulterior sau restituite în folosinţă personală
Data operaţiunii
|
Cantitatea
(în litere)
|
Denumirea şi descrierea amănunţită
|
Semnătura la restituirea în
folosinţă sau la predarea către familie
|
Semnătura la predarea în păstrare
la magazie
|
Semnătura magazionerului
la primirea în păstrare
|
|
Intrată
|
Ieşită
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La transferare am văzut coletul personal fără lipsuri.
Semnătura
..................
Data................
La transferare am văzut obiectele de valoare fără lipsuri.
Semnătura
...................
Data................
Am primit toate bunurile şi obiectele înregistrate,
fără nicio lipsă.
Semnătura
...................
Data................
ANEXA Nr. 9 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
ANEXA Nr. 1
Exemplarul nr. 1
Nedetaşabil
Bon de primire
nr......................................seria..........................,
data..................., ora..........a bunurilor personale şi obiectelor de valoare primite de
la..........................pentru................................., data
naşterii.................., numele
părinţilor.........................................................................,
secţie........................
Nr. crt.
|
Primite în păstrare
|
Lăsate în folosinţă personală
|
|
|
Cantitatea
|
Denumirea şi descrierea amănunţită
|
Cantitatea (în litere)
|
Denumirea fără descriere
|
Cifre Litere
|
|
|
|
Semnătura
..................
|
Semnătura primitorului
.................................................
(gradul, numele şi
prenumele)
Predător
................................................
Primit în păstrare gestionar
................................................
*)....................................................predarea
familiei(numele şi adresa familiei
deţinutului)...........................................................................................
Nu am reclamaţii privind integritatea coletului personal.
Semnătura deţinutului
...................................
ANEXA Nr. 10 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
ANEXA Nr. 1
Exemplarul nr. 2
Se introduce în colet (cutie)
Bon de primire nr.............seria.........,
data............., ora.............a bunurilor personale, lucrurilor mărunte, actelor şi obiectelor de valoare primite de
la....................................pentru...................................., data naşterii.................., numele
părinţilor...................................................................secţie........................
Nr. crt.
|
Primite în păstrare
|
Lăsate în folosinţă personală
|
|
|
Cantitatea
|
Denumirea şi descrierea amănunţită
|
Cantitatea
(în litere)
|
Denumirea fără descriere
|
Cifre Litere
|
Semnătura
................
|
Semnătura primitorului
................................................
(gradul, numele şi prenumele)
Predător
...............................................
Primit în păstrare gestionar
................................................
*)....................................................predarea
familiei(numele şi adresa familiei deţinutului)............................................................................................
Nu am reclamaţii privind integritatea coletului
personal.
Semnătura deţinutului
....................................
*) Se va completa cuvântul „consimt" sau
„refuz".
ANEXA Nr. 11 la normele metodologice
Penitenciarul................................................
ANEXA Nr. 1
Exemplarul nr. 3
Se arhivează la gestionar
Bon de primire nr..............seria........,
data............., ora..............., a bunurilor personale, lucrurilor mărunte, actelor şi obiectelor de valoare primite de
la........................................pentru......................, data naşterii.................., numele
părinţilor........................................................................
secţie..................
Nr. crt.
|
Primite în păstrare
|
Lăsate în folosinţă personală
|
|
|
Cantitatea
|
Denumirea şi descrierea amănunţită
|
Cantitatea
(în litere)
|
Denumirea fără descriere
|
Cifre Litere
|
Semnătura
.................
|
Semnătura primitorului
..............................................
(gradul, numele şi
prenumele)
..............................................
Predător
..............................................
Primit în păstrare gestionar
..............................................
*)....................................................predarea
familiei(numele şi adresa familiei
deţinutului)...........................................................................................
Nu am reclamaţii privind integritatea coletului
personal.
Semnătura deţinutului
..................................
*) Se va completa cuvântul „consimt" sau
„refuz".