REGULAMENT din 9 iunie 1997
pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei nr. 21/1996,
privind practicile anticoncurentiale
ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 116 bis din 9 iunie 1997
Art. 1
Dispozitii generale
(1) Sunt interzise, fiind nule de drept, intelegerile, exprese sau tacite,
dintre agentii economici sau asociatiile de agenti economici, orice decizii de
asociere sau practici concertate intre acestia, care intra sub incidenta art. 5
alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, denumita in continuare lege, in
afara de cazurile exceptate de catre Consiliul Concurentei, prin decizie, in
baza prevederilor art. 5 alin. (2) din lege, precum si folosirea abuziva a unei
pozitii dominante detinute de catre unul sau mai multi agenti economici, prin
recurgerea la faptele anticoncurentiale si la practicile abuzive care intra sub
incidenta art. 6 din lege.
(2) Conform art. 8 din lege, prevederile art. 5 si 6 din lege nu sunt
incidente in privinta agentilor economici sau gruparilor de agenti economici a
caror cifra de afaceri pentru exercitiul financiar precedent recurgerii la
comportamente susceptibile a fi calificate practici anticoncurentiale nu
depaseste plafonul stabilit anual de catre Consiliul Concurentei, iar cota de
piata detinuta de agentul economic sau de agentii economici participanti la
grupare nu depaseste 5% .
(3) Limitele prevazute la alin. (2) nu se aplica practicilor anticoncurentiale
care privesc preturi, tarife, acorduri de partajare a pietei sau participarea
in mod concertat, cu oferte trucate, la licitatii sau la alte forme de concurs
de oferte, aceste practici anticoncurentiale, descoperite si dovedite, fiind
interzise automat si sanctionate conform prevederilor legii.
(4) Cazurile de incalcare a interdictiilor prevazute la art. 5 alin. (1) si
la art. 6 din lege, descoperite si investigate de Consiliul Concurentei sau de
Oficiul Concurentei, in conditiile procedurii prevazute de lege la cap. V si
detaliate in prezentul regulament, vor fi sanctionate prin deciziile emise in
conformitate cu prevederile cap. VI din lege.
(5) Beneficiul exceptarii prevazut la art. 5 alin. (2) din lege se obtine:
a) prin dispensa acordata de Consiliul Concurentei pentru cazuri
individuale de intelegeri, decizii de asociere ori practici concertate, la
solicitarea agentilor economici sau a asociatiilor de agenti economici, care
vor trebui sa probeze indeplinirea conditiilor stabilite la art. 5 alin. (2).
Deciziile de acordare a dispenselor vor specifica data de la care se
aplica, durata pentru care se acorda dispensa, precum si conditiile si
obligatiile care trebuie respectate de catre beneficiarii dispensei.
Procedura de intocmire a cererilor pentru dispense, informatiile care
trebuie prezentate, procedura de investigare si de emitere a deciziilor si
termenele de observat sunt stabilite prin prezentul regulament.
b) prin incadrare intr-o categorie exceptata prin regulament al Consiliului
Concurentei, pentru urmatoarele categorii de intelegeri, decizii de asociere
ori practici concertate: distributia selectiva, agregata sau exclusiva,
cumpararea exclusiva, cercetare-dezvoltare, specializare, licenta de brevete si
comunicare de know-how, francisa, distributie de autovehicule, piese de schimb
si service, asigurari.
Deciziile de acordare a beneficiului exceptarii vor fi luate pentru
intelegerile, deciziile de asociere ori practicile concertate, notificate de
catre agentii economici sau asociatiile de agenti economici la Consiliul
Concurentei, in conditiile de procedura stabilite prin Regulamentul privind
exceptarea pe categorii de intelegeri, decizii de asociere ori practici
concertate.
Art. 2
Procedura de acordare a exceptarii de la interdictia prevazuta la art. 5
alin. (1) din lege, pentru intelegerile, deciziile de asociere ori practicile
concertate
(1) Pentru intelegerile, deciziile de asociere ori practicile concertate,
anterioare sau posterioare intrarii in vigoare a legii, care intra sub
incidenta interdictiei prevazute la art. 5 alin. (1) din lege, dupa publicarea
in Monitorul Oficial al Romaniei a Regulamentului privind exceptarea pe
categorii de intelegeri, decizii de asociere ori practici concertate, respectiv
a prezentului regulament, se va proceda dupa cum urmeaza:
a) pentru a beneficia de exceptarea pe categorie, daca indeplinesc
conditiile stabilite de Consiliul Concurentei prin Regulamentul privind
acordarea exceptarii pe categorii de intelegeri, decizii de asociere si
practici concurentiale, de la interdictia prevazuta la art. 5 alin. (1) din
lege, agentii economici sau asociatiile de agenti economici interesati vor
inainta notificarea la Consiliul Concurentei, in conditiile, termenele si conform
procedurii stabilite prin regulament.
Pentru a se asigura indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria
respectiva de acorduri exceptate, agentii economici in cauza vor putea sa
renegocieze acordul;
b) pentru a obtine dispensa in cazurile individuale de intelegeri, decizii
de asociere ori practici concertate, in conditiile prevederilor art. 5 alin.
(2) din lege, agentii economici sau asociatiile de agenti economici interesati
vor solicita Consiliului Concurentei dispensa in conditiile prezentului
regulament.
(2) Neobservarea prevederilor alin. (1) nu excepteaza intelegerile,
deciziile de asociere si practicile concertate de la interdictia stabilita prin
art. 5 alin. (1) din lege, iar agentii economici in cauza vor fi supusi
sanctiunilor prevazute de aceasta, chiar daca respectivele acorduri, decizii de
asociere ori practici concertate ar indeplini conditiile de exceptare
individuala ori s-ar incadra intr-o categorie exceptata.
Art. 3
Procedura de certificare prealabila de catre Consiliul Concurentei ca nu
exista temei pentru interventie in baza art. 5 alin. (1) sau a art. 6 din lege
(1) Inainte de a stabili o intelegere, o decizie de asociere sau o practica
concertata, ori inainte de a realiza o pozitie dominanta pe piata, agentii
economici sau asociatiile de agenti economici implicati pot solicita
Consiliului Concurentei o certificare prealabila ca nu exista motiv pentru
interventie in baza art. 5 alin. (1) sau a art. 6 din lege cu privire la
comportamentul concurential preconizat.
(2) Pentru certificare, agentii economici sau asociatiile de agenti
economici vor inainta cererea, in conditiile si conform procedurii stabilite
prin prezentul regulament. Cererea va fi intocmita conform formularului-tip
utilizat si pentru solicitarile de dispensa individuala, conform art. 5 alin.
(2) din lege.
(3) Formularul-tip, anexat la prezentul regulament, va putea fi folosit si
pentru cererea de certificare prealabila, pentru cazurile in care
comportamentul pe piata nu este considerat abuz si nu intra sub incidenta art.
6 din lege.
(4) Cererilor de certificare prealabila li se aplica procedura de furnizare
a informatiilor, de investigare a cazului si de luare a deciziilor, conform
prezentului regulament.
Art. 4
Definirea termenilor piata, parte substantiala din piata si pozitie
dominanta, in intelesul art. 5 si 6 din lege
(1) Prin piata se intelege piata relevanta, respectiv piata produsului si
piata geografica, afectata de o intelegere, decizie de asociere, practica
concertata sau pe care se exercita o pozitie dominanta.
Piata relevanta se defineste in legatura cu un produs sau cu un grup mic de
produse si cu aria geografica in care acestea sunt comercializate.
Piata produsului include toate produsele si/sau serviciile care sunt
considerate de catre consumatori ca interschimbabile sau substituibile
produselor/serviciilor agentilor economici investigati, datorita
caracteristicilor, pretului si utilizarii date, respectiv pe toti agentii
economici care comercializeaza aceste produse ori servicii.
Piata geografica cuprinde aria in care agentii economici din cadrul pietei
relevante a produsului si/sau serviciului sunt implicati in comercializare, in
conditii similare de concurenta, si care poate fi delimitata de ariile geografice
invecinate.
(2) In aplicarea prevederilor art. 6 din lege, prin parte substantiala a
pietei romanesti, se intelege acea parte din teritoriul Romaniei care
reprezinta piata relevanta afectata de comportamentul agentului economic care
abuzeaza de pozitia sa dominanta, atunci cand aceasta are sau ar putea avea
consecinte semnificative pentru economia Romaniei in ansamblu.
(3) Prin pozitie dominanta pe piata relevanta se intelege situatia in care
un agent economic este capabil, intr-o masura apreciabila, sa se comporte
independent fata de concurentii si clientii sai de pe aceasta piata. Intre
concurenti se vor include si concurentii potentiali, adica agentii economici
care, in circumstantele economice date, au capacitatea de a intra pe piata relevanta
cu produse de pe alte arii geografice, inclusiv din import, sau prin adaptarea
rapida a capacitatilor de productie de care dispun, in conditii acceptabile de
eficienta.
Art. 5
Reguli de competenta pentru aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din lege
(1) Conform prevederilor art. 27 lit. a) din lege, Consiliul Concurentei,
pe linia combaterii practicilor anticoncurentiale, ia decizii in cazurile de
incalcare a dispozitiilor art. 5 si 6 din lege, constatate in urma
investigatiilor efectuate in anumite cazuri.
(2) Conform prevederilor art. 37 lit. a) si d) din lege, Oficiul
Concurentei efectueaza, din proprie initiativa sau ca urmare a unei plangeri
sau sesizari, investigatiile privind aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din
lege si urmareste aplicarea efectiva a deciziilor Consiliului Concurentei,
informand asupra situatiilor constatate.
(3) In baza art. 39 alin. (3) din lege, Consiliul Concurentei si Oficiul
Concurentei se vor informa reciproc asupra investigatiilor pe care le initiaza
si vor putea conlucra la desfasurarea oricarei investigatii.
(4) Consiliul Concurentei sau, dupa caz, Oficiul Concurentei, in aplicarea
prevederilor art. 5 alin. (1) si ale art. 6 din lege, dispune efectuarea de
investigatii, dupa cum urmeaza:
a) din oficiu;
b) la plangerea unei persoane fizice sau juridice interesate;
c) la cererea oricareia dintre autoritatile, institutiile, organizatiile
sau a oricaruia dintre organele mentionate la art. 30 lit. a) - f) din lege.
(5) Conform prevederilor art. 27 lit. b) si c) din lege, Consiliul
Concurentei poate dispune efectuarea de investigatii, ca urmare a cererilor
inaintate de agentii economici sau de asociatiile de agenti economici, pentru:
a) certificarea ca nu exista temei pentru interventie in baza art. 5 alin.
(1) sau a art. 6 din lege;
b) acordarea de dispense pentru intelegeri, decizii de asociere sau
practici concertate, care se incadreaza in prevederile art. 5 alin. (2) din
lege.
(6) Ori de cate ori Consiliul Concurentei decide pornirea unei investigatii
pentru incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6 din lege, pentru
certificarea neinterventiei sau ca urmare a cererii de dispensa in conditiile
art. 5 alin. (2) din lege, poate solicita ca investigatia sa fie efectuata de
catre Oficiul Concurentei, acesta fiind obligat sa o aduca la indeplinire in
conditiile legii si ale prezentului regulament.
(7) Daca o investigatie pentru incalcarea dispozitiilor art. 5 alin. (1)
sau ale art. 6 din lege a fost dispusa de catre Consiliul Concurentei, Oficiul
Concurentei nu poate dispune efectuarea unei investigatii in cazul respectiv.
Art. 6
Dispozitii generale privind procedura de desfasurare a investigatiilor
(1) Descoperirea si investigarea incalcarii prevederilor legii incumba
Consiliul Concurentei si Oficiului Concurentei, care actioneaza prin personalul
de control de specialitate imputernicit in acest scop conform art. 39 alin. (1)
din lege.
In aplicarea prevederilor art. 5 si 6 din lege, investigatiile vor fi
desfasurate in baza competentelor precizate la art. 5 din prezentul regulament.
(2) In cazul savarsirii infractiunii prevazute la art. 63 alin. (1) din
lege, si anume in cazurile de participare cu intentie frauduloasa si in mod
determinant a unei persoane fizice la conceperea, organizarea sau realizarea
practicilor interzise de art. 5 alin. (1) si de art. 6 din lege si care nu sunt
exceptate conform prevederilor art. 5 alin. (2) sau ale art. 8 din lege,
personalul desemnat in conditiile alin. (1) va putea efectua numai actele
prevazute la art. 214 din Codul de procedura penala.
(3) Procedura de investigatie pentru cazurile de incalcare a prevederilor
art. 5 alin. (1) si ale art. 6 din lege cuprinde:
a) examinarea preliminara a eventualelor plangeri;
b) solicitarea de informatii;
c) investigatia propriu-zisa la fata locului;
d) raportul asupra investigatiei;
e) audierea;
f) luarea deciziilor.
(4) Pentru certificarea prealabila a cazurilor de neinterventie si pentru
obtinerea de dispense in conditiile art. 5 alin. (2) din lege, procedura
cuprinde:
a) intocmirea si inaintarea cererilor la Consiliul Concurentei de catre
agentii economici interesati;
b) verificarea cererilor si eventuala completare si/sau suplimentare a
informatiilor;
c) investigarea cazului, care include consultarea tertilor si audierea
partilor care solicita certificarea neinterventiei, respectiv dispensa;
d) luarea deciziilor.
(5) In baza art. 47 din lege, ori de cate ori dispune pornirea unei
investigatii, presedintele Consiliului Concurentei, respectiv seful Oficiului
Concurentei, desemneaza un raportor, responsabil pentru intocmirea raportului
asupra investigatiei, care instrumenteaza toate actele procedurii de
investigare si propune presedintelui Consiliului Concurentei, respectiv sefului
Oficiului Concurentei, dispunerea masurilor care sunt de competenta acestora.
Art. 7
Examinarea preliminara a eventualelor plangeri
In baza art. 40 lit. b) din lege, plangerile unor persoane fizice sau
juridice afectate prin incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6
din lege vor fi examinate de Consiliul Concurentei sau de Oficiul Concurentei,
in termen de 30 de zile de la primire, in conditiile prevederilor art. 46 din lege.
Art. 8
Solicitarea de informatii
(1) In baza art. 41 din lege, personalul Consiliului Concurentei, respectiv
al Oficiului Concurentei, poate solicita agentilor economici sau asociatiilor
de agenti economici, informatiile necesare, cu specificarea:
- modalitatii in care trebuie furnizate informatiile;
- datei pana la care trebuie furnizate informatiile;
- bazei legale si scopului solicitarii informatiilor;
- sanctiunii prevazute de lege la art. 55 lit. b) sau c), respectiv amenzii
de la 2.000.000 lei la 100.000.000 lei, in cazul furnizarii de informatii
inexacte sau incomplete, sau in cazul nefurnizarii informatiilor solicitate.
(2) Daca agentii economici sau asociatiile de agenti economici nu au
furnizat in termenul stabilit informatiile solicitate conform alin. (1) sau au
furnizat informatii inexacte sau incomplete, se va aplica, de catre personalul
de control al Consiliului Concurentei, respectiv al Oficiului Concurentei,
imputernicit sa instrumenteze investigarea cazului, amenda prevazuta la art. 55
lit. b) sau c) din lege.
In cazul furnizarii de documente, inregistrari si evidente intr-o forma
incompleta in timpul investigatiilor desfasurate conform prevederilor art. 42
alin. (2) sau al refuzului de a se supune unui control desfasurat conform
prevederilor art. 42 alin. (1) si ale art. 43 din lege, se va aplica, de catre
personalul de control, amenda prevazuta la art. 55 lit. d) si e) din lege.
Contraventiilor sanctionate cu amenzi, prevazute la art. 55 lit. b)-e) si
la art. 56 lit. d) din lege, li se aplica prevederile Legii nr. 32/1968 privind
stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu exceptia art. 25-27.
In baza art. 59 alin. (1) din lege, Consiliul Concurentei, respectiv
Oficiul Concurentei, poate obliga, prin decizie, agentii economici sau
asociatiile de agenti economici la plata unor amenzi cominatorii in suma de
pana la 250.000 lei pentru fiecare zi de intarziere, calculata de la data
stabilita prin decizie, pentru a-i determina sa furnizeze informatiile care
le-au fost cerute in baza art. 41 sau sa se supuna controlului prevazut la art.
42-44 din lege.
Decizia va fi emisa, conform art. 60 alin. (3) din lege, de catre o comisie
din cadrul Consiliului Concurentei sau, dupa caz, de catre adjunctul sefului
Oficiului Concurentei.
(3) In conformitate cu prevederile art. 57 din lege, individualizarea
sanctiunilor prevazute la alin. (2) se va face tinand seama de gravitatea
faptei, de cifra de afaceri si de cota de piata detinuta de contravenient,
gradat pe trepte.
(4) Deciziile emise vor fi comunicate partilor in cauza de catre
Secretariatul Consiliului Concurentei sau, dupa caz, al Oficiului Concurentei.
(5) Impotriva deciziilor luate de catre o comisie din cadrul Consiliului
Concurentei sau de catre adjunctul sefului Oficiului Concurentei se poate face
plangere, in termen de 15 zile de la comunicare, la presedintele Consiliului
Concurentei, respectiv la seful Oficiului Concurentei, care se vor pronunta,
prin decizie motivata, in termen de 30 de zile de la inregistrarea plangerii.
(6) Deciziile presedintelui Consiliului Concurentei, respectiv ale sefului
Oficiului Concurentei, luate in conditiile alin. (5), pot fi atacate in fata
Sectiei de contencios administrativ a Curtii Supreme de Justitie, in termen de
15 zile de la primirea comunicarii.
(7) Conform art. 45 din lege, la solicitarea Consiliului Concurentei,
respectiv a Oficiului Concurentei, organele administratiei publice centrale si
locale sau, dupa caz, alte institutii si autoritati publice sunt obligate sa
permita accesul personalului de investigatie la documentele, datele si
informatiile detinute de acestea.
Art. 9
Investigatia propriu-zisa la fata locului
(1) Procedura stabilita prin prezentul articol se aplica in caz de
incalcare a prevederilor legii, investigata din oficiu de catre Consiliul
Concurentei sau de Oficiul Concurentei, pentru care pornirea investigatiei s-a
hotarat in urma autosesizarii, in baza art. 40 lit. a) din lege, in cazul
plangerilor examinate conform art. 46 alin. (1), pentru care s-a dispus
pornirea investigatiei, in cazul cererilor de dispensa ale agentilor economici
sau ale asociatiilor de agenti economici interesati, in baza art. 40 lit. c)
din lege, precum si in cazurile cererilor autoritatilor, organelor si
organizatiilor mentionate la art. 30 lit. a)-f) din lege, conform art. 40 lit.
d) din lege.
(2) Personalul de control de specialitate, abilitat in baza art. 42 alin.
(1) din lege, poate sa efectueze anchete, poate, conform art. 42 alin. (2) din
lege, sa solicite declaratii sau orice documente necesare pentru indeplinirea
misiunii, sa sigileze, sa ridice registre, acte financiar-contabile si
comerciale sau alte evidente, eliberand persoanei supuse investigatiei copii de
pe originale, ori sa obtina copii, pastrand originalele; de asemenea, este
autorizat sa faca inspectii inopinate, al caror rezultat va fi consemnat
intr-un proces-verbal de constatare, si sa primeasca, la convocare sau la fata
locului, informatii si justificari.
(3) Refuzul de a se supune unui control constituie contraventie, care,
conform art. 55 lit. e) din lege, se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei
la 100.000.000 lei. Totodata, conform art. 59 alin. (1) lit. b) din lege, in
cazurile de refuz de a se supune oricarui control prevazut la art. 42-44 din
lege, Consiliul Concurentei, respectiv Oficiul Concurentei, poate obliga, prin
decizie, pe agentii economici sau asociatiile de agenti economici la plata unor
amenzi cominatorii in suma de pana la 250.000 lei pentru fiecare zi de
intarziere, calculata de la data stabilita prin decizie.
(4) Furnizarea de documente, inregistrari si evidente intr-o forma
incompleta in timpul investigatiilor desfasurate conform alin. (2) constituie
contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000.000 lei la 100.000.000
lei, conform art. 55 lit. d) din lege.
(5) Perchezitia in baza autorizarii judiciare date prin ordonanta
presedintelui tribunalului se desfasoara in conditiile de procedura stipulate
in art. 42 alin. (3), in art. 43 si in art. 44 alin. (3), (4), (5) si (6) din
lege si cu respectarea art. 44 alin. (8) si (9) din lege.
(6) In caz de constatare a savarsirii infractiunii prevazute la art. 63
alin. (1) din lege, actiunea penala se pune in miscare la sesizarea Consiliului
Concurentei sau, dupa caz, a Oficiului Concurentei.
Art. 10
Raportul asupra investigatiei
(1) Raportorul, desemnat conform prevederilor art. 6 alin. (5) din
prezentul regulament, intocmeste raportul asupra investigatiei, in care va consemna:
a) numele si adresele partilor implicate;
b) prevederile din lege, considerate a fi fost incalcate de catre agentii
economici implicati;
c) faptele, elementele si consideratiile pe baza carora se apreciaza ca s-a
comis incalcarea prevederilor legii;
d) masurile si, dupa caz, sanctiunile propuse.
(2) Raportul asupra investigatiei va fi comunicat partilor in cauza, cu
solicitarea ca, pana la o anumita data, acestea sa comunice Consiliului
Concurentei, respectiv Oficiului Concurentei, observatiile lor, in scris.
(3) Termenul pentru comunicarea observatiilor de catre partile implicate va
fi stabilit de la caz la caz, avandu-se in vedere complexitatea cazului, si nu
va fi mai scurt de o luna de la data primirii raportului asupra investigatiei.
In baza deciziei Consiliului Concurentei, respectiv a Oficiului Concurentei,
acest termen poate fi prelungit o singura data si pentru cel mult 30 de zile,
la cererea partii care invoca motive intemeiate, avand in vedere imprejurarile
speciale in care se afla.
(4) Raportorul desemnat va preda Consiliului Concurentei raportul asupra
investigatiei, cuprinzand si observatiile partilor, masurile si sanctiunile
propuse, impreuna cu dosarul complet al cazului.
(5) Rapoartele intocmite de Oficiul Concurentei trebuie sa poarte viza
sefului Oficiului Concurentei.
(6) Raportorul va prezenta si va sustine, la data fixata, raportul in
plenul Consiliului Concurentei, care va decide asupra masurilor ce urmeaza a fi
luate;
Art. 11
Audierea
(1) Orice procedura de investigatie, conform art. 48 din lege, cuprinde
audierea agentilor economici, participanti la intelegerea, decizia de asociere
ori practica concertata sau la concentrarea economica, investigata. Audierea
este dispusa de catre presedintele Consiliului Concurentei.
(2) Cu minimum 30 de zile inainte de data fixata pentru audiere, o copie de
pe raportul asupra investigatiei va fi transmisa, spre luare la cunostinta,
persoanelor a caror audiere a fost dispusa, impreuna cu citatiile pentru
audiere.
(3) Presedintele Consiliului Concurentei poate admite audierea autorului
unei plangeri sau reclamatii, la cererea acestuia, precum si a oricarei
persoane fizice sau juridice care declara ca detine date si informatii
relevante pentru stabilirea adevarului in cauza investigata.
(4) Persoanelor a caror audiere a fost admisa, conform alin. (2), li se va
trimite, cu cel putin doua saptamani inainte de data fixata pentru audiere, o
copie de pe raportul asupra investigatiei, cuprinzand elementele prevazute la
art. 10 alin. (1) din prezentul regulament, numai la cerere si daca
presedintele Consiliului Concurentei apreciaza ca este util in interesul
investigatiei, impreuna cu citatiile pentru audiere.
(5) In citatiile pentru audiere se vor preciza:
a) data fixata pentru audiere;
b) posibilitatea si conditiile in care poate fi consultat dosarul cauzei,
la sediul Consiliului Concurentei;
c) faptul ca neprezentarea sau renuntarea la audiere, precum si refuzul
oricarei depozitii, conform art. 48 alin. (3) din lege, nu constituie
impedimente pentru continuarea procedurii de investigatie in cazul respectiv.
(6) Inainte de audiere, la cererea scrisa a partilor, respectiv a
persoanelor citate, conform prevederilor art. 49 alin. (2) si (3) din lege,
presedintele Consiliului Concurentei poate permite consultarea dosarului la
Secretariatul Consiliului Concurentei si obtinerea, contra cost, de copii si
extrase de pe actele procedurii de investigatie.
(7) Documentele, datele si informatiile din dosarul cauzei, care prezinta
caracter de secret de stat ori sunt confidentiale, nu sunt accesibile pentru
consultare ori obtinere de copii sau de extrase decat prin decizie semnata de
presedintele Consiliului Concurentei.
(8) Persoanele care au consultat dosarul cauzei vor fi inregistrate intr-un
registru special, cu toate datele de identificare si de localizare a acestora
si cu semnatura autografa.
(9) Agentii economici citati vor fi reprezentati la audiere de catre
reprezentantii lor legali sau de catre persoanele imputernicite special in
acest scop. Audierile vor fi facute in plenul Consiliului Concurentei.
(10) Audierea persoanelor citate va fi facuta separat sau in prezenta altor
parti citate, caz in care se va acorda atentia cuvenita pastrarii secretului de
afaceri al agentilor economici implicati.
(11) Depozitiile sau declaratiile persoanelor audiate vor fi consemnate in
scris si vor fi semnate de persoanele respective sau vor fi inregistrate pe
banda magnetica.
Art. 12
Luarea deciziilor
(1) In conformitate cu prevederile art. 50 lit. a) si in baza atributiei
prevazute la art. 27 lit. a) din lege, dupa audierile dispuse si, daca este
cazul, admise si dupa examinarea observatiilor partilor asupra raportului de
investigatie, Consiliul Concurentei poate decide dupa cum urmeaza:
a) sa ordone incetarea practicilor anticoncurentiale constatate, sa
formuleze recomandari, sa impuna partilor conditii speciale si alte obligatii,
sa aplice agentilor economici amenzi in conditiile prevazute la cap. VI din
lege, in cazul unei investigatii dispuse din oficiu sau la sesizare, privind
incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6 din lege;
b) sa emita o decizie motivata de acordare sau de refuz de dispensa, pentru
intelegerea, decizia de asociere ori practica concertata, in cazul unei cereri,
conform prevederilor art. 5 alin. (4) din lege.
(2) In cazurile in care agentii economici sau asociatiile de agenti
economici se fac vinovati de incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) sau, dupa
caz, ale art. 6 din lege, Consiliul Concurentei va emite o decizie prin care
ordona incetarea practicilor anticoncurentiale constatate, putand, totodata,
prin aceasta decizie sa formuleze recomandari si sa impuna partilor implicate
conditii speciale si alte obligatii. Decizia va preciza termenul in care
partile sunt obligate sa se conformeze hotararii si masurilor dispuse.
(3) Contraventiile reprezentand incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1)
sau ale art. 6 din lege, conform art. 56 lit. a) din lege, se sanctioneaza cu
amenda de la 5.000.000 lei la 250.000.000 lei, iar pentru agentii economici cu
o cifra de afaceri de peste 2.500.000.000 lei in anul financiar anterior celui
in care s-a incalcat legea, cu amenda in suma de pana la 10% din cifra de
afaceri respectiva.
(4) Individualizarea sanctiunii se face tinand seama de gravitatea faptei
si de consecintele sale asupra concurentei, dupa criteriul cifrei de afaceri a
contravenientului si al cotei de piata detinute de acesta, gradat pe transe.
Sanctiunea se aplica prin decizie emisa de comisia Consiliului Concurentei,
desemnata pentru cazul in speta, respectiv de adjunctul sefului Oficiului
Concurentei.
(5) In cazul in care agentii economici implicati nu au adus la indeplinire
o decizie emisa conform alin. (2), in termenul indicat, agentii economici sau
asociatiile de agenti economici in cauza pot fi obligati la plata unei amenzi
cominatorii in suma de pana la 750.000 lei pentru fiecare zi de intarziere,
prin decizie emisa de o comisie din cadrul Consiliului Concurentei, respectiv
de adjunctul sefului Oficiului Concurentei, conform art. 59 alin. (2) lit. a)
din lege.
(6) Conform art. 59 alin. (3) din lege, in baza deciziei comisiei din
cadrul Consiliului Concurentei, respectiv a adjunctului sefului Oficiului
Concurentei, profiturile suplimentare realizate de agentii economici ca urmare
a incalcarii prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6 din lege, vor fi
confiscate si varsate la bugetul de stat.
(7) Deciziile emise conform alin. (1), (2), (3), (5) si (6) vor fi
comunicate fara intarziere partilor in cauza, prin secretarul general al
Consiliului Concurentei, si vor putea fi publicate in Monitorul Oficial al
Romaniei, pe cheltuiala contravenientului sau a solicitantului, dupa caz. La
publicarea deciziilor se va tine seama de interesele legitime ale agentilor
economici in cauza, astfel incat secretul profesional sa nu fie divulgat.
(8) Impotriva deciziilor luate conform alin. (3), (5) si (6), se poate face
plangere, in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei, la presedintele
Consiliului Concurentei, respectiv la seful Oficiului Concurentei, care se vor
pronunta prin decizie motivata, in termen de 30 de zile de la inregistrarea
plangerii.
(9) Deciziile presedintelui Consiliului Concurentei, respectiv ale sefului
Oficiului Concurentei, luate conform alin. (8), pot fi atacate in fata Sectiei
de contencios administrativ a Curtii Supreme de Justitie, in termen de 15 zile
de la primirea comunicarii.
(10) Deciziile luate de Consiliul Concurentei conform alin. (1) pot fi
atacate in contencios administrativ la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de
30 de zile de la comunicare. Presedintele instantei poate ordona, la cerere,
suspendarea executarii deciziei atacate.
(11) Conform art. 7 din lege, daca, prin masurile luate si prin sanctiunile
aplicate de Consiliul Concurentei unui agent economic care abuzeaza de pozitia
sa dominanta, nu se obtine restabilirea situatiei si prevenirea repetarii
abuzului, Consiliul Concurentei, pentru motiv de afectare grava a unui interes
public major, poate cere curtii de apel in a carei circumscriptie teritoriala
se afla sediul principal al agentului economic in cauza sa ordone masurile
adecvate pentru lichidarea pozitiei dominante pe piata a acestuia.
Art. 13
Procedura de intocmire si de inaintare a cererilor pentru certificarea
prealabila a neinterventiei Consiliului Concurentei, in conditiile art. 3 din
prezentul regulament, precum si a cererilor de dispensa, potrivit art. 5 alin.
(2) si in baza art. 5 alin. (4) si (6) din lege
(1) Cererea se intocmeste in forma prezentata in anexa la prezentul
regulament si va fi intitulata, dupa caz, cerere pentru certificarea prealabila
a neinterventiei sau cerere pentru dispensa. Se recomanda agentilor economici
sa consulte compartimentul de specialitate al Consiliului Concurentei inainte
de intocmirea cererii pentru certificarea neinterventiei sau pentru dispensa.
(2) Cererilor pentru certificarea prealabila a neinterventiei, privind
intelegerile, deciziile de asociere ori practicile concertate, intervenite dupa
data intrarii in vigoare a legii, li se aplica, mutatis mutandis, procedura
prevazuta la art. 2 alin. (1) din prezentul regulament.
(3) Cererile, impreuna cu documentele precizate in formular, semnate de
reprezentantii legali ai agentilor economici sau ai asociatiilor de agenti
economici in cauza, vor fi inaintate Consiliului Concurentei in cinci
exemplare, prin posta, recomandat sau prin curier. Consiliul Concurentei va
inregistra primirea cererilor intr-un registru special de evidenta.
(4) Cererile pentru certificarea prealabila a neinterventiei si cererile de
dispensa devin efective la data primirii lor de catre Consiliul Concurentei,
atunci cand acestea sunt corecte si complete, cu consecintele prevazute la art.
15 din prezentul regulament.
(5) Daca se constata ca informatiile cuprinse in cerere si/sau documentele
aferente sunt incomplete si/sau inexacte, Consiliul Concurentei va informa
neintarziat, in scris, partile care au inaintat cererea si va fixa un termen de
cel mult doua saptamani pentru completarea informatiilor de catre partile in
cauza. In aceste cazuri, cererea devine efectiva la data primirii de catre
Consiliul Concurentei a completarii informatiilor, astfel incat cererea sa
devina corecta si completa. Daca autorii nu corecteaza si nu completeaza
informatiile conform solicitarii si pana la expirarea termenului stabilit de
Consiliul Concurentei, cererea respectiva va fi considerata inacceptabila si va
putea fi respinsa de Consiliul Concurentei; agentii economici vor fi informati,
in scris, fara intarziere.
(6) In examinarea de fond a cazului, Consiliul Concurentei se bazeaza pe
informatiile cuprinse in cerere si pe documentele aferente, putand sa solicite
si informatii suplimentare, in baza prevederilor art. 41 din lege; solicitarea
acestor informatii de la agentii economici se va face conform prevederilor art.
8 din prezentul regulament.
Art. 14
Procedura de examinare a cererilor, de investigare si de emitere a
deciziilor
(1) In cazul cererilor de certificare prealabila a neinterventiei, in urma
examinarii informatiilor din cerere si a eventualelor informatii solicitate
suplimentar, Consiliul Concurentei va hotari, dupa caz:
a) certificarea neinterventiei sale, atunci cand constata ca intelegerea,
decizia de asociere sau practica concertata ori pozitia dominanta nu intra sub
incidenta prevederilor art. 5 alin. (1) sau ale art. 6 din lege;
b) incadrarea intelegerii, deciziei de asociere sau practicii concertate
ori pozitiei dominante in cauza, ca intrand sub incidenta prevederilor art. 5
alin. (1), respectiv ale art. 6, din lege.
(2) Calificarea conform lit. a) sau b) va fi comunicata in scris, de
indata, partilor care au inaintat cererea.
(3) In examinarea cazurilor de acordare de dispensa conform prevederilor
art. 5 alin. (2) din lege, Consiliul Concurentei se va baza pe informatiile
furnizate prin cerere si pe eventualele informatii solicitate suplimentar, in
conditiile prevazute la art. 8 din prezentul regulament.
Atunci cand din examinarea preliminara a cererii rezulta posibilitatea
acordarii exceptarii, se va proceda dupa cum urmeaza:
a) se va publica, pe cheltuiala partii interesate in obtinerea dispensei,
rezumatul cererii si vor fi invitati tertii sa-si prezinte punctul de vedere,
intr-un termen limita de 30 de zile de la publicare. Tertii vor transmite in
scris Consiliului Concurentei observatiile lor in termenul stabilit prin anunt.
In anuntul publicat se va acorda atentia cuvenita pastrarii secretului de
afaceri al agentilor economici in cauza;
b) raportorul desemnat cu investigarea cazului va completa raportul cu
concluziile rezultate din comentariile tertilor si, in cazul in care acestea
sunt favorabile, in functie si de rezultatul audierilor, Consiliul Concurentei
va putea emite decizia de acordare a dispensei;
c) daca din observatiile prezentate de terti rezulta rezerve serioase in
privinta acordarii dispensei, raportorul va continua procedura de investigatie,
conform art. 9, 10, 11 si 12 din prezentul regulament;
d) in baza art. 50 lit. b) din lege, dupa audierile dispuse si, daca este
cazul, admise, dupa examinarea observatiilor partilor asupra raportului de
investigatie, Consiliul Concurentei va emite o decizie motivata de acordare sau
de refuz de dispensa, pentru intelegerea, decizia de asociere ori practica
concertata in cauza.
(4) Deciziile de acordare a dispenselor pentru intelegeri, decizii de
asociere ori practici concertate vor specifica data de la care se aplica,
durata pentru care este acordata dispensa, precum si eventualele conditii si
obligatii ce trebuie respectate de catre beneficiari.
(5) Dispensa acordata prin decizie poate fi reinnoita, la cerere, daca sunt
satisfacute in continuare conditiile necesare, si poate fi revocata, daca
circumstantele in care a fost acordata s-au modificat.
(6) Decizia de acordare a dispensei este nula, daca a fost acordata pe baza
unor informatii inexacte, furnizate cu scopul inducerii in eroare.
(7) In deciziile de acordare a dispensei se va mentiona taxa de dispensa,
care va fi platita de beneficiar, conform art. 33 din lege.
(8) Comunicarea deciziei catre autorii cererii va fi facuta, fara
intarziere, de catre secretarul general al Consiliului Concurentei si va putea
fi publicata, pe cheltuiala solicitantului, in Monitorul Oficial al Romaniei.
La publicarea deciziilor se va tine seama de interesele legitime ale agentilor
economici in cauza, astfel incat secretul profesional sa nu fie divulgat.
Deciziile pot fi atacate in contencios administrativ la Curtea de Apel
Bucuresti, in termen de 30 de zile de la comunicare. Presedintele instantei
poate ordona, la cerere, suspendarea executarii deciziei atacate.
Art. 15
Neaplicarea de amenzi
Nu vor fi aplicate amenzi pentru incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1)
din lege agentilor economici si asociatiilor de agenti economici, in perioada
cuprinsa intre data cand cererea pentru certificarea prealabila a neinterventiei,
respectiv cererea pentru dispensa la Consiliul Concurentei, devine efectiva si
data emiterii deciziei de catre Consiliul Concurentei, pentru activitatile si
actiunile acoperite prin cerere.
Art. 16
Intrarea in vigoare
Prezentul regulament intra in vigoare, prin ordin al presedintelui
Consiliului Concurentei, la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a
ordinului de aprobare.
ANEXA
la regulament
- FORMULAR TIP -
CERERE
pentru certificarea prealabila a neinterventiei Consiliului Concurentei,
respectiv pentru dispensa de exceptare individuala de la prevederile art. 5
alin. (1) din lege
CAP. 1
Partile la acord
Sectiunea 1
Partile la acord sau persoanele imputernicite sa inainteze cererea
1.1. Indicati agentii economici, parti la intelegere, decizie de asociere
ori practica concertata sau la pozitia dominanta considerata, cu mentionarea:
denumirii/sediului principal; nr. /datei inmatricularii la Registrul comertului
sau inregistrarii echivalente; codului fiscal; nr. de telefon; nr. de fax;
persoanei indicate pentru relatii: nr. de telefon, nr. de fax, functia
detinuta.
1.2. In cazul cand cererea este intocmita in comun de parti, indicati
numele reprezentantului imputernicit sa le reprezinte, pentru intocmirea si
inaintarea cererii, nr. de telefon, nr. de fax, adresa; se va anexa si
imputernicirea legala pentru reprezentant. Cererea va fi semnata de partile la
acord.
Sectiunea a 2-a
Informatii despre partile la acord si grupurile din care acestea fac parte
2.1. Pentru fiecare dintre agentii economici mentionati la pct. 1.1.,
indicati obiectul de activitate si precizati activitatea principala si pe cele
secundare.
2.2. Indicati grupul de societati din care face parte fiecare dintre
partile la acord, mentionand domeniul de activitate al grupului si activitatile
desfasurate pe piata relevanta.
Sectiunea a 3-a
Mentiuni privind notificarea
3.1. Prezentati, pe scurt, eventualele motive de natura economica sau
juridica, pentru care cazul care face obiectul cererii comporta urgenta in
solutionare.
3.2. Precizati daca, in plus fata de informatiile cerute prin formular,
intentionati sa prezentati fapte sau documente suplimentare care nu sunt
disponibile la data intocmirii cererii, iar daca da, la care sectiune si punct.
3.3. Precizati daca, inainte de intocmirea cererii, ati avut, cu
compartimentul de specialitate al Consiliului Concurentei, vreo discutie
privind clarificarea informatiilor care trebuie furnizate prin cerere.
Sectiunea a 4-a
Detalii despre acordul care face obiectul cererii
4.1. Prezentati, pe scurt, natura, continutul si obiectivele acordului.
4.2. Prezentati detaliat fiecare dintre prevederile (clauzele) acordului,
care restrictioneaza sau poate restrictiona libertatea partilor de a lua
independent decizii in activitatea lor, cu privire la:
- stabilirea preturilor de vanzare sau de cumparare, a discounturilor si a
altor conditii comerciale sau facilitati de plata;
- cantitatile de produse care se fabrica ori se distribuie sau numarul de
servicii care se presteaza;
- dezvoltarea tehnica si tehnologica sau investitiile;
- alegerea pietelor sau a surselor de aprovizionare;
- aprovizionarea de la terti sau vanzarea catre acestia.
4.3. Precizati daca si in ce fel prin acordul in cauza se afecteaza
comertul dintre Romania si alta tara sau alte tari.
Sectiunea a 5-a
Publicarea rezumatului cazului
Dupa primirea cererii, Consiliul Concurentei poate da un anunt prin care ii
invita pe terti sa-si exprime punctul de vedere in legatura cu acordul in
cauza. In textul care va fi publicat se va tine seama de pastrarea secretului
de afaceri al partilor si el va cuprinde:
- numele partilor la acord si grupurile de agenti economici din care
acestea fac parte;
- un rezumat scurt cuprinzand natura si obiectivele acordului;
- sectoarele de productie si/sau de distributie afectate de acordul in
cauza.
CAP. 2
Piata relevanta
Sectiunea a 6-a
Elemente de baza pentru definirea pietei relevante
Se vor aplica Instructiunile privind definirea pietei relevante, emise de
Consiliul Concurentei in aplicarea prevederilor legii.
Piata relevanta are doua componente: piata produsului si piata geografica.
Piata produsului cuprinde toate produsele sau serviciile care sunt
considerate de consumatori ca interschimbabile sau inlocuibile, datorita
caracteristicilor, preturilor si utilitatii date acestora.
Piata geografica cuprinde aria in care agentii economici vand produse sau
presteaza servicii identice, similare, respectiv substituibile celor din acord,
pentru care conditiile de concurenta sunt omogene si care poate fi distinsa
fata de ariile invecinate, in special datorita cheltuielilor de transport
suportate de cumparatori.
6.1. Informatii pentru definirea pietei produsului
6.1.1. Enumerati produsele sau serviciile care sunt incluse in acordul care
face obiectul cererii.
6.1.2. Enumerati produsele si/sau serviciile care, dupa parerea
dumneavoastra, constituie substitute posibile pentru produsele si serviciile
indicate la pct. 6.1.1.
Daca au fost identificate mai multe piete ale produsului, pentru fiecare
dintre acestea, afectate de acordul in cauza, se vor indica distinct produsele
care constituie substitute, in acest caz fiind definite mai multe piete ale
produsului.
Pentru a stabili posibilii inlocuitori, se va presupune ca produsul din
acord sau afectat de acord va inregistra o crestere de pret mica, dar semnificativa
si de durata (de exemplu de 5%). Produsele catre care se vor reorienta clientii
in acest caz constituie substitute ale produsului respectiv.
Produsele inlocuitoare, astfel identificate, vor fi inscrise in ordinea
descrescatoare a substituibilitatii.
6.2. Informatii pentru definirea pietei geografice
6.2.1. Delimitati aria geografica in care activeaza partile la acord,
pentru produsele incluse in piata/pietele produsului. Aceasta poate fi intreg
teritoriul Romaniei sau o parte a acestuia, care va fi delimitata, respectiv
precizata.
6.2.2. Identificati aria geografica in care sunt localizati agentii
economici producatori, care vand produsele incluse in piata produsului, care
sunt sau pot fi luati in considerare de cumparatorii din aria geografica
definita la pct. 6.2.1., atunci cand acestia iau deciziile de cumparare.
Aria geografica in care activeaza partile la acord si aria geografica in
care sunt localizati agentii economici concurenti, identificati mai sus,
formeaza piata geografica.
6.2.3. Pentru produsele din import incluse in piata relevanta, precizati
numele producatorilor, tara de origine si eventualele bariere existente la
intrarea acestor produse pe piata romaneasca (bariere tarifare - exemplu: taxe
vamale; bariere netarifare - exemplu: conditii impuse prin reglementari
interne, costurile de transport relativ mari, lipsa retelelor de distributie
sau dificultati de acces la retelele de distributie existente).
Sectiunea a 7-a
Situatia partilor la acord pe piata relevanta
Informatiile solicitate in aceasta sectiune trebuie furnizate pentru
fiecare parte la acord, iar cand aceasta face parte dintr-un grup, pentru
grupul fiecarei parti, luat ca un tot.
7.1. In legatura cu fiecare piata relevanta identificata, indicati ponderea
insumata a partilor la acord pe piata relevanta in ultimii 3 ani. Ponderea de
piata se calculeaza pe baza cifrei de afaceri a fiecareia dintre parti si se
vor utiliza Instructiunile emise de Consiliul Concurentei in aplicarea prevederilor
legii, privind modul de calculare a cifrei de afaceri.
7.2. Indicati, prin estimare, gradul de utilizare a capacitatilor de
productie ale partilor la acord si ale capacitatilor totale de productie
existente pe piata relevanta.
Sectiunea a 8-a
Situatia concurentei pe piata relevanta
Informatiile solicitate in aceasta sectiune trebuie furnizate pentru
fiecare parte la acord sau pentru grupul partii la acord, luat ca un tot.
8.1. Indicati principalii concurenti ai partilor, mentionand
denumirea/numele lor si ponderea pe piata a fiecaruia. Indicati sediul/adresa
lor, nr. de telefon, nr. de fax si numele persoanei care poate fi contactata
pentru fiecare dintre agentii economici identificati.
8.2. Explicati modul in care agentii economici concurenti isi vand
produsele sau presteaza serviciile pe piata relevanta (produc pe plan local,
sunt importatori, vand prin sistem de distributie exclusiva sau neexclusiva?).
8.3. Descrieti nivelul si dinamica cererii in raport cu oferta pe piata
relevanta a produsului. Exista categorii diferite de cumparatori? Exista agenti
economici cu capital de stat care fac achizitii publice importante?
8.4. Indicati principalii clienti ai fiecareia dintre parti, mentionand
denumirea/numele lor, sediul/adresa, nr. de telefon, nr. de fax si numele
persoanei care poate fi contactata pentru relatii.
CAP. 3
Motivul cererii si documentele in sustinerea acesteia
Sectiunea a 9-a
Motivele cererii pentru certificarea prealabila a neinterventiei
9.1. Aratati care prevederi sau efecte ale acordului sau ale
comportamentului de piata ridica probleme de compatibilitate cu regulile de
concurenta stabilite prin lege in Romania, pentru a permite Consiliului
Concurentei sa se clarifice asupra faptelor. Prezentati faptele relevante si
motivele pentru care considerati ca prevederile art. 5 alin. (1) sau ale art. 6
din Legea concurentei nu sunt aplicabile in cazul mentionat in cerere.
9.2. De ce acordul sau comportamentul nu are ca obiect sau ca efect
restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei pe piata romaneasca
intr-o masura apreciabila sau de ce agentii economici in cauza nu au un
comportament care sa constituie abuz de pozitie dominanta?
Sectiunea a 10-a
Motivele cererii pentru dispensa
10.1. In conformitate cu art. 5 alin. (2) din lege, prezentati modul
concret in care sunt indeplinite conditiile pentru exceptare.
Argumentati avantajele, respectiv cresterile in eficienta, care sunt
scontate in cazul derularii acordului pentru care s-a cerut dispensa, cu
precizarea domeniului concret in care acestea se vor produce si a efectului in
reducerea substantiala si de durata a preturilor la consumatori. Mentionati
eventualele avantaje de interes general.
Sectiunea a 11-a
Documentele in sustinerea cererii
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente, in fotocopie:
a) rapoartele de gestiune si bilanturile contabile ale partilor la acord,
pe ultimii 3 ani;
b) rapoartele, studiile si analizele de piata intocmite, in baza carora s-a
luat decizia de convenire a acordului care face obiectul cererii de dispensa;
c) acordul convenit de parti, care va trebui sa cuprinda partile semnatare,
obiectul acordului, obligatiile partilor, data intrarii in vigoare, termenul de
valabilitate sau data expirarii.
Atat cererea, cat si documentatia anexata vor fi depuse, in cinci
exemplare.
Sectiunea a 12-a
Declaratie
Cererea se va incheia cu urmatoarea declaratie, care trebuie semnata de
catre sau in numele si din imputernicirea partilor la acord (se vor mentiona,
in clar, numele si calitatea persoanelor semnatare):
"Subsemnatii declaram ca informatiile date in prezenta cerere sunt
corecte, dupa cunostinta si convingerea noastra, ca documentele solicitate prin
formular sunt anexate si ca parerile exprimate sunt sincere. Se cunoaste
continutul regulamentului emis de Consiliul Concurentei pentru aplicarea
prevederilor art. 5 si 6 din Legea concurentei."
Data si locul .............
Semnaturile
...............
...............
...............