ORDIN Nr. 210
din 21 mai 2007
pentru aprobarea
Metodologiei privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de
incendiu
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 360 din 28 mai 2007
Având în vedere prevederile art. 29 alin. (3) din Legea
nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei
Administrative,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Metodologia privind identificarea,
evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, prevăzută în anexa care face
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Inspectoratul General pentru Situaţii de
Urgenţă, prin inspectoratele pentru situaţii de urgenţă judeţene /al
municipiului Bucureşti, urmăreşte punerea în aplicare a prevederilor
prezentului ordin.
Art. 3. - (1) Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.
(2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se
abrogă Ordinul ministrului de interne nr.87/2001 pentru aprobarea Metodologiei
privind identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 13
septembrie 2001.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA
METODOLOGIE
privind identificarea, evaluarea şi controlul
riscurilor de incendiu
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1.- Prezenta metodologie stabileşte etapele de
parcurs şi principalele elemente, factori, parametri, criterii, instrumente,
tehnici şi procedee care sunt avute în vedere în activitatea de identificare,
evaluare şi control al riscurilor de incendiu, precum şi condiţiile pe care
trebuie să le îndeplinească personalul care execută astfel de activităţi.
Art. 2.- (1) Metodologia se aplică la:
a) elaborarea şi/sau adoptarea de către ministere şi
celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a
metodelor şi procedurilor pentru identificarea, evaluarea şi controlul
riscurilor de incendiu, specifice domeniilor de competenţă ale organelor
respective;
b) asigurarea, de către administratorii operatorilor
economici şi conducătorii de instituţii, a identificării şi evaluării
riscurilor de incendiu din unităţile proprii, în corelare cu natura şi cu
nivelul riscurilor;
c) stabilirea măsurilor de apărare împotriva
incendiilor în cazul intervenţiilor efectuate la construcţiile existente, când
în mod justificat nu pot fi îndeplinite unele prevederi ale reglementărilor în
vigoare privind cerinţa esenţială „securitate la incendiu";
d) validarea scenariilor de securitate la incendiu;
e) expertizarea construcţiilor existente.
(2) Metodologia nu se aplică la
instalaţiile de producere şi transport al energiei electrice, exploatările
miniere de suprafaţă sau subterane, instalaţiile şi platformele de foraj,
extracţie, prelucrare şi transport de produse petroliere şi gaze naturale,
construcţiile din domeniul nuclear, mijloacele de transport rutier, naval,
feroviar şi aerian, pentru acestea urmând a fi elaborate metodologii specifice
de către autorităţile competente pentru fiecare domeniu.
Art. 3.- In sensul prezentei metodologii, termenii şi
expresiile de mai jos au următoarele înţelesuri:
a) agent - factorul
activ rezultat în caz de incendiu, care provoacă diferite fenomene fizice,
chimice, electromagnetice sau biologice, cu acţiuni şi efecte asupra
construcţiilor, instalaţiilor şi a utilizatorilor;
b) ardere, combustie - reacţia exotermă a unei substanţe cu un comburant care emite
efluenţi însoţiţi de flăcări şi/sau incandescenţă;
c) arson - termen de
origine engleză, intraductibil, ce desemnează un incendiu provocat printr-o
acţiune intenţionată;
d) bancă de date privind
incendiile - situaţia statistică a cauzelor şi
pagubelor provocate de incendii produse într-un anumit domeniu de
activitate, întocmită de organul/ compartimentul de specialitate al administraţiei publice centrale
care coordonează activitatea respectivă sau de către o altă autoritate ori
asociaţie profesională care deţine competenţa profesională prevăzută de
reglementările specifice;
e) reacţie la foc - comportarea unui material care, prin propria sa descompunere, alimentează un foc la care este expus, în condiţii specificate;
f) clase de reacţie la
foc - expresiile cantitative formulate în termeni
de performanţă pentru modul de comportare a produselor la acţiunea focului, în
condiţii de utilizare finală, structurate într-o serie de niveluri de
performanţă;
g) comportare la foc - schimbarea sau menţinerea proprietăţilor fizice şi/sau chimice ale
unui produs expus la foc;
h) densitate de sarcină
termică - raportul dintre sarcina termică şi
suprafaţa pardoselii spaţiului afectat de incendiu;
i) împrejurare preliminată -
situaţia în care se poate găsi la un moment dat un
ansamblu de elemente materiale, cu sau fără participarea factorului uman, care
poate genera şi/sau favoriza iniţierea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu;
j) incendiu - arderea
autoîntreţinută, care se desfăşoară fără control în timp şi spaţiu, care
produce pierderi de vieţi omeneşti şi/sau pagube materiale şi care necesită o
intervenţie organizată în scopul întreruperii procesului de ardere;
k) risc de incendiu - produsul dintre probabilitatea de
iniţiere a unui incendiu într-un proces tehnologic sau într-o situaţie tehnică
dată şi importanţa estimată a pagubelor sau a consecinţelor lor la apariţia
incendiului;
l) risc de incendiu acceptat - nivelul-limită maxim al riscului de incendiu, considerat acceptabil
din punct de vedere al gravităţii consecinţelor incendiului, corelat cu
probabilitatea de iniţiere a evenimentului respectiv;
m) sistem - ansamblul de
elemente materiale, umane şi/sau informaţionale asociate într-o relaţie de
interdependenţă, situat într-un mediu dat, care îndeplineşte una sau mai multe
funcţii specificate, în scopul desfăşurării corespunzătoare a uneia ori mai
multor activităţi;
n) sarcină termică de
incendiu - energia termică
care poate fi produsă prin arderea completă a tuturor materialelor combustibile
conţinute într-un spaţiu, inclusiv finisajele tuturor suprafeţelor;
o) sursă de
aprindere/iniţiere a arderii - sursa de energie
care produce o ardere, aceasta putând fi un fenomen
fizic, chimic sau de altă natură, care generează o cantitate de energie
capabilă de a iniţia aprinderea unui material sau mediu combustibil;
p) consecinţe - rezultatul sau rezultatele evenimentelor, exprimate negativ ori
pozitiv, cantitativ sau calitativ;
q) probabilitate de producere a incendiilor - măsura în care un eveniment de tip incendiu este probabil să se
producă; se exprimă în număr de evenimente produse într-o unitate de timp;
r) frecvenţă - gradul de repetabilitate a unui eveniment într-o perioadă de timp.
CAPITOLUL II
Managementul riscurilor de incendiu
SECŢIUNEA 1
Etape de parcurs în fazele de proiectare şi
exploatare a construcţiilor şi instalaţiilor
Art. 4. - (1) Managementul riscurilor de incendiu
presupune următoarele etape:
a) stabilirea sistemului sau
procesului supus evaluării;
b) stabilirea nivelului de acceptabilitate a riscului;
c) alegerea metodei şi a instrumentelor de lucru;
d) identificarea pericolelor de incendiu;
e) identificarea riscurilor;
f) estimarea şi cuantificarea
riscului;
g) evaluarea riscului;
h) controlul riscului;
i) monitorizarea riscului;
j) documentaţia rezultată în urma procesului de
identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
(2) Schemele logice de management al riscurilor de
incendiu în faza de proiectare, respectiv de exploatare, sunt prezentate în
anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(3) Principalele obiective ale managementului riscului
de incendiu sunt:
a) asigurarea securităţii utilizatorilor şi a
echipelor de intervenţie;
b) protejarea proprietăţii;
c) asigurarea continuităţii activităţilor
operatorilor economici;
d) protejarea mediului;
e) protejarea patrimoniului - monumente istorice, de
arhitectură sau alte valori culturale.
Art. 5. - Factorii care trebuie luaţi în considerare în managementul riscului de incendiu sunt:
a) pierderile de vieţi omeneşti: numărul de
decese/100.000 de locuitori, numărul de copii morţi/100.000 de copii, numărul
de morţi prin inhalare de fum, monoxid de carbon, substanţe toxice, numărul de
morţi în afara sau în interiorul locului focarului de iniţiere a incendiului,
numărul de morţi pe lună, săptămână, zi şi altele asemenea;
b) efectul asupra mediului: afectarea apei, aerului,
pământului, speciilor de animale şi ecosistemelor, costurile refacerii
acestora, costurile materialelor de curăţare, suprafeţele afectate, numărul
populaţiei, fauna şi flora afectate şi altele asemenea;
c) afectarea patrimoniului, proprietăţii şi a
continuităţii activităţilor operatorilor economici, ca de exemplu: numărul
construcţiilor/instalaţiilor afectate, durata de aducere la starea iniţială
anterioară incendiului sau de restaurare - în cazul obiectivelor de patrimoniu,
valoarea pagubelor incendiilor sau ale unui incendiu, costurile refacerii
proprietăţii, pierderile în procente ale valorii asigurate, perioada de timp
pierdută în desfăşurarea activităţii economice, valoarea financiară a
întreruperii activităţii economice din valoarea asigurată şi altele asemenea;
d) costul măsurilor implementate de control al riscului;
e) efectele asupra imaginii operatorului economic/
instituţiei.
SECŢIUNEA a 2-a
Stabilirea sistemului/procesului supus evaluării
de risc
Art. 6. - In funcţie de obiectivele stabilite,
identificarea şi evaluarea riscului de incendiu pot include un singur
sistem/proces, prin evaluarea nivelului intrinsec al riscului pentru
sistemul/procesul respectiv sau prin evaluarea mai multor sisteme/procese, prin
evaluarea globală a riscului de incendiu, când trebuie avute în vedere:
interdependenţa sistemelor/proceselor, inclusiv a măsurilor de securitate la
incendiu active şi/sau pasive, efectul propagării incendiilor sau al prăbuşirii
construcţiilor/instalaţiilor, precum şi alţi factori, cum ar fi vârsta şi
starea fizică a utilizatorilor, nivelul de instruire al
acestora.
SECŢIUNEA a 3-a
Stabilirea nivelului de acceptabilitate a riscului
Art. 7. - Conceptul de acceptabilitate a riscului de
incendiu se bazează pe premisa că în orice sistem/proces supus evaluării există
un anumit nivel de risc, denumit nivel de risc acceptabil, peste care gravitatea consecinţelor unui incendiu,
exprimată în pierderi umane, materiale şi/sau financiare nu poate fi acceptată.
Art. 8. - (1) Nivelul de acceptabilitate a riscului de
incendiu sau riscul de incendiu acceptat se
stabileşte, după caz, pe baza experienţei anterioare sau a raţionamentelor
previzionale, de către:
a) autorităţile abilitate să elaboreze şi să emită
reglementări tehnice în domeniul apărării împotriva incendiilor;
b) administratorul şi/sau conducătorul instituţiei,
prin strategia de apărare împotriva incendiilor adoptată în interiorul unităţii
sale;
c) societăţile de asigurare/reasigurare.
(2) Criteriile de acceptabilitate au forme variate, cum
ar fi valori cantitative, valori comparative sau alte
tipuri de valori agreate, care depind de factorii menţionaţi la alin. (1), de
sistemul/procesul analizat şi de metoda aleasă pentru analiza riscului,
ţinându-se cont de:
a) reglementările prescriptive;
b) reglementările bazate pe conceptul de performanţă;
c) standarde şi ghiduri.
SECŢIUNEA a 4-a
Alegerea metodei şi a instrumentelor de lucru
Art. 9. - (1) In raport de fazele determinante ale
sistemului supus evaluării, care pot fi de proiectare, execuţie, exploatare sau
postutilizare şi de funcţiile acestuia, după caz, civilă, de producţie, mixtă,
se utilizează următoarele tehnici, procedee şi metode, denumite în continuare metode:
a) calitative;
b) matematice - cantitative, semicantitative;
c) analitice;
d) grafice;
e) combinate.
(2) Categoriile de metode de
evaluare a riscului de incendiu sunt prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta
metodologie.
Art. 10. - (1) Metodele şi procedeele matematice de
identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu constau în determinarea
unor valori numerice ataşate sistemului supus evaluării.
(2) Valorile numerice se determină printr-o formulă de
calcul, în care intervin ca necunoscute pericolele de incendiu, consecinţele
acestora asupra sistemului, efectele prezumate ale măsurilor de apărare
împotriva incendiilor prevăzute, precum şi posibilitatea de activare a
factorilor de pericol, fiecare dintre aceşti factori fiind cuantificaţi şi
exprimaţi prin valori numerice cu ajutorul unor scări convenabil alese.
Art. 11. - Metodele şi procedurile analitice constau în
identificarea şi analizarea, pe baza unor algoritmi logici, a tuturor
disfuncţiilor ce pot apărea în sistemul supus evaluării şi a căror finalitate
este incendiul sau un eveniment urmat de incendiu.
Art. 12. - (1) Metodele grafice de evaluare a riscului de incendiu se bazează pe exprimarea riscului de incendiu ca o
funcţie de 2 parametri globali şi compararea funcţiei cu anumite domenii de
acceptabilitate.
(2) De regulă, parametrii globali acceptaţi sunt:
probabilitatea P de apariţie a evenimentului şi nivelurile de gravitate G a
consecinţelor, ambii parametri fiind cuantificaţi cu un anumit număr de valori.
(3) Riscul de incendiu se exprimă generic printr-o
relaţie de forma:
R jncendju = f (P, G). Reprezentarea grafică a relaţiei riscului la incendiu poate fi de
forma prevăzută în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.
SECŢIUNEA a 5-a
Identificarea pericolelor de incendiu
Art. 13. - Identificarea
pericolelor de incendiu reprezintă procesul de apreciere şi stabilire a factorilor
care pot genera, contribui şi/sau favoriza producerea, dezvoltarea şi/sau
propagarea unui incendiu, şi anume:
a) clasele de reacţie la foc ale materialelor şi
elementelor de construcţii;
b) proprietăţile fizico-chimice ale materialelor şi
substanţelor utilizate, prelucrate, manipulate sau depozitate, natura
procesului tehnologic şi densitatea sarcinii termice;
c) sursele potenţiale de aprindere existente;
d) condiţiile preliminate care pot determina sau
favoriza aprinderea şi producerea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu.
Art. 14. - Sursele de aprindere se clasifică, după
natura lor, în următoarele grupe:
a) surse de aprindere cu flacără: flacără de chibrit,
lumânare, aparat de sudură şi altele asemenea;
b) surse de aprindere de natură termică: obiecte
incandescente, căldură degajată de aparate termice, efectul termic al
curentului electric şi altele asemenea;
c) surse de aprindere de natură electrică: arcuri şi
scântei electrice, scurtcircuit, electricitate statică şi altele asemenea;
d) surse de aprindere de
natură mecanică: scântei mecanice, frecare şi altele asemenea;
e) surse de aprindere naturale: căldură solară sau
trăsnet şi altele asemenea;
f) surse de autoaprindere de natură chimică,
fizico-chimică şi biologică, reacţii chimice exoterme;
g) surse de aprindere datorate
exploziilor şi materialelor incendiare;
h) surse de aprindere indirecte: radiaţia unui focar de
incendiu şi altele asemenea.
Art. 15. - Imprejurările preliminate care pot determina
şi/sau favoriza iniţierea, dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu se
clasifică, de regulă, în următoarele grupe:
a) instalaţii şi echipamente electrice, defecte ori
improvizate;
b) receptori electrici lăsaţi sub tensiune,
nesupravegheaţi;
c) sisteme şi mijloace de încălzire, instalaţii de
ventilare, climatizare, răcire defecte, improvizate sau nesupravegheate;
d) contactul materialelor combustibile cu cenuşa,
jarul şi scânteile provenite de la sistemele de încălzire;
e) jocul copiilor cu focul;
f) fumatul în locuri cu pericol de incendiu/explozie;
g) sudarea şi alte lucrări cu foc deschis, fără
respectarea regulilor şi măsurilor specifice de apărare împotriva incendiilor;
h) reacţii chimice, urmate de incendiu;
i) folosirea de scule, dispozitive, utilaje şi
echipamente de lucru neadecvate, precum şi executarea de operaţiuni mecanice în
medii periculoase;
j) neexecutarea, conform graficelor stabilite, a
operaţiunilor şi lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a maşinilor şi
aparatelor cu piese în mişcare;
k) scurgeri de produse inflamabile;
l) defecţiuni tehnice de
construcţii-montaj;
m) defecţiuni tehnice de exploatare;
n) nereguli organizatorice;
o) explozie urmată de incendiu;
p) trăsnet şi alte fenomene naturale;
q) arson;
r) neîntreţinerea elementelor de construcţii cu rol de
separare la incendiu sau a instalaţiilor şi echipamentelor de protecţie
împotriva incendiilor, precum şi probabilitatea ca acestea să nu
declanşeze/funcţioneze în caz de incendiu;
s) izbucnirea şi dezvoltarea unor incendii în zone
periurbane, cum sunt, de exemplu, incendiile de pădure sau de vegetaţie uscată,
care pot afecta construcţii şi instalaţii tehnologice;
t) alte împrejurări.
Art. 16.- Nivelurile de pericol de incendiu se
stabilesc pe zone, spaţii, încăperi, compartimente de incendiu, clădiri civile,
de producţie şi/sau depozitare ori cu funcţii mixte, precum şi la instalaţii
tehnologice, care se precizează în mod obligatoriu în documentaţiile tehnice şi
în planurile de intervenţie la incendiu, potrivit reglementărilor tehnice.
SECŢIUNEA a 6-a
Identificarea riscurilor de incendiu
Art. 17. - Identificarea riscurilor de incendiu
reprezintă procesul de estimare şi cuantificare a riscului asociat unui
sistem/proces, determinat pe baza probabilităţii de producere a incendiului şi
a consecinţelor evenimentului respectiv.
Art. 18. - Probabilitatea de producere a incendiului se
bazează pe date statistice privind incendiile sau pe modele matematice, în
cazurile în care statistica nu dispune de date suficiente.
Art. 19. - Probabilitatea de producere a consecinţelor
este bazată pe analiza probabilistică şi pe modele deterministe privind
dezvoltarea incendiului, propagarea efluenţilor incendiului, evaluarea
evacuării utilizatorilor şi altele asemenea.
Art. 20. - La estimarea riscului de incendiu, respectiv
a probabilităţii de iniţiere a unui incendiu şi de producere a consecinţelor
acestuia, se au în vedere, de regulă, următoarele elemente:
a) pericolele de incendiu identificate;
b) nivelurile criteriilor de performanţă ale
construcţiilor privind cerinţa esenţială „securitate la
incendiu";
c) nivelul de echipare şi dotare cu sisteme,
instalaţii, echipamente şi aparatură de alimentare cu apă, gaze combustibile,
energie electrică şi termică, de ventilaţie şi climatizare, starea de
funcţionare şi performanţele acestora;
d) factorul uman, determinat
de numărul de persoane, vârsta şi starea fizică ale acestora, nivelul de
instruire;
e) alte elemente care pot influenţa producerea,
dezvoltarea şi/sau propagarea unui incendiu.
Art. 21. - (1) Măsurile de apărare împotriva
incendiilor, avute în vedere la determinarea riscului de incendiu, sunt cele
destinate reducerii, neutralizării şi/sau eliminării pericolelor de incendiu,
respectiv pentru limitarea, localizarea şi/sau lichidarea unui incendiu, în
cazul în care acesta s-a produs.
(2) Măsurile de apărare împotriva incendiilor se
analizează şi se stabilesc, după caz, pe baza prevederilor reglementărilor
tehnice, a normelor şi dispoziţiilor generale de apărare împotriva incendiilor
şi a celor specifice fiecărui domeniu de activitate, în corelare cu natura şi
cu nivelul riscurilor identificate.
Art. 22. - Cuantificarea probabilităţii de iniţiere a
incendiilor se face prin valorificarea, cu metode de evaluare specifice principalelor
domenii de activitate, a băncilor de date privind incendiile, probabilitatea
exprimându-se prin numărul de evenimente produse într-un anumit interval de
timp, considerat reprezentativ.
Art. 23. - In absenţa unor bănci de date privind
incendiile, probabilitatea de producere a incendiilor se poate exprima printr-o
estimare calitativă, potrivit următoarelor calificative asociate evenimentelor
respective:
a) extrem de rare - probabilitatea de producere nu se
distinge de zero: P ~ 0;
b) rare - improbabil de a se produce: P < 10-6
c) improbabile - improbabil de
a se produce în funcţionarea unui sistem dat, dar nu există certitudini pe baze
experimentale: P >10-6
d) probabile - se produc de câteva ori pe durata de
viaţă a sistemului: P > 0,0001;
e) posibile - se pot produce pe durata de viaţă a
sistemului: P > 0,01;
f) frecvente - probabilitatea de producere este
frecventă, pe baze experimentale: P < 1.
Art. 24. - Evaluarea estimativă cumulată a efectelor
agenţilor care pot interveni în caz de incendiu asupra construcţiilor,
instalaţiilor şi a utilizatorilor, precum şi asupra factorilor de mediu se
exprimă prin niveluri de gravitate.
Art. 25. - La aprecierea nivelurilor de gravitate se
vor avea în vedere, în principal, următorii parametri:
1. Impactul direct al incendiilor, prin următoarele
consecinţe:
a) numărul persoanelor:
victime, periclitate, evacuate sau salvate;
b) valoarea pierderilor materiale;
c) numărul animalelor: moarte, periclitate, evacuate
sau salvate;
d) efectele negative asupra unor factori de mediu, cum
ar fi : păduri, culturi, apă sau aer.
2. Capacitatea operaţională a forţelor şi mijloacelor
specializate de răspuns, prestabilite sau concentrate efectiv, pentru:
a) evacuare, salvare şi protecţie;
b) limitarea şi stingerea incendiilor;
c) înlăturarea operativă a unor urmări ale incendiilor.
3. Costurile recuperării şi reabilitării.
4. Importanţa economică şi socială a construcţiei
şi/sau instalaţiei.
Art. 26. - Corelarea dintre nivelurile de gravitate,
consecinţele directe şi clasificarea incendiilor se poate face pe baza
tabelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie.
Art. 27. - In funcţie de probabilităţile de iniţiere şi
de nivelurile de gravitate estimate ale incendiilor se stabilesc niveluri de risc
de incendiu pe zone, spaţii, încăperi, compartimente de incendiu şi
construcţii/instalaţii tehnologice, care se precizează în mod obligatoriu în
documentaţiile tehnice şi în planurile de intervenţie la incendiu, potrivit
reglementărilor tehnice.
SECŢIUNEA a 7-a
Evaluarea riscurilor de incendiu
Art. 28. - (1) Evaluarea
riscului de incendiu reprezintă procesul de comparare a riscului de incendiu
identificat cu un nivel limită prestabilit, denumit în continuare risc de incendiu acceptat.
Art. 29. - La evaluarea riscului de incendiu se iau în
considerare factori ca:
a) sursele de aprindere,
precum şi măsurile prevăzute pentru diminuarea pericolului de incendiu;
b) iniţierea şi dezvoltarea incendiilor;
c) influenţa sistemelor de securitate la incendiu, eficacitatea
şi fiabilitatea acestora în reducerea consecinţelor;
d) limitarea propagării fumului - sisteme evacuare a
fumului şi de presurizare pe căile de evacuare;
e) sisteme de alarmare-alertare în caz de incendiu;
f) asigurarea intervenţiei serviciilor de pompieri.
Art. 30. - Pe baza unor criterii de evaluare a gravităţii consecinţelor incendiului şi prin impunerea unor limite
de acceptabilitate a acestora, se pot stabili 3 domenii caracteristice ale
riscului de incendiu:
a) domeniul riscului neglijabil, asociat, de regulă,
începuturilor de incendiu/cu consecinţe de gravitate neglijabilă, rare şi
foarte rare/cu probabilitate redusă, respectiv foarte redusă de producere;
b) domeniul riscului acceptabil, aferent incendiilor
minore frecvente/cu probabilitate ridicată de producere sau incendiilor
majore/cu consecinţe de gravitate ridicată rare şi foarte rare;
c) domeniul riscului inacceptabil, aferent
incendiilor majore posibile sau frecvente/cu probabilitate de producere care nu
poate fi neglijată.
Art. 31. - In situaţiile în care riscul de incendiu
existent depăşeşte limitele de acceptabilitate stabilite, este obligatorie
reducerea acestuia prin diminuarea probabilităţii de iniţiere a incendiului
şi/sau a nivelului de gravitate a consecinţelor, prin măsuri de prevenire,
respectiv prin măsuri de protecţie, care au ca scop limitarea, localizarea şi
lichidarea incendiului, precum şi limitarea şi/sau înlăturarea consecinţelor
acestuia. Modelul grafic privind încadrarea riscului de incendiu în domeniul
acceptabil este prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie.
SECŢIUNEA a 8-a
Controlul riscurilor de incendiu
Art. 32. - (1) Controlul riscurilor de incendiu
reprezintă ansamblul măsurilor tehnice şi organizatorice destinate menţinerii
sau reducerii riscurilor în limitele de acceptabilitate stabilite.
(2) In ordinea adoptării lor,
măsurile prevăzute la alin. (1) sunt: stabilirea priorităţilor de acţiune,
implementarea măsurilor de control, gestionarea şi monitorizarea riscurilor.
Art. 33. - (1) Stabilirea priorităţilor de acţiune
reprezintă procesul de adoptare a deciziilor referitoare la categoriile de risc
asupra cărora este prioritar să se acţioneze.
(2) La stabilirea priorităţilor de acţiune se vor avea
în vedere criteriile utilizate la evaluarea riscurilor de incendiu, respectiv
probabilitatea de apariţie şi gravitatea consecinţelor incendiilor.
Art. 34. - Implementarea măsurilor de control al
riscurilor de incendiu se realizează, după caz, prin:
a) asigurarea unei examinări sistematice şi
calificate a factorilor determinanţi de risc;
b) stabilirea şi elaborarea responsabilităţilor,
sarcinilor, regulilor, instrucţiunilor şi măsurilor privind apărarea împotriva
incendiilor şi aducerea acestora la cunoştinţă salariaţilor, utilizatorilor şi
a persoanelor interesate;
c) stabilirea persoanelor cu atribuţii privind
punerea în aplicare a măsurilor de apărare împotriva incendiilor;
d) asigurarea mijloacelor tehnice de prevenire şi
stingere a incendiilor, a personalului necesar intervenţiei şi a condiţiilor
pentru pregătirea acestuia;
e) reluarea etapelor de identificare
şi evaluare a riscului de incendiu la schimbarea condiţiilor preliminate;
f) actualizarea permanentă a listei cu substanţele
periculoase utilizate în activitatea de producţie.
SECŢIUNEA a 9-a
Monitorizarea riscului de incendiu
Art. 35. - Monitorizarea
riscurilor de incendiu reprezintă ansamblul activităţilor de fundamentare,
elaborare şi implementare a unei strategii coerente de prevenire, de limitare
şi combatere a riscurilor de incendiu, incluzând şi procesul de supraveghere a
modului de desfăşurare a etapelor referitoare la identificarea, evaluarea şi
controlul riscurilor, de analizare a eficienţei măsurilor întreprinse în raport
cu rezultatele obţinute şi de luare a deciziilor care se impun.
SECŢIUNEA a 10-a
Documentaţia întocmită în urma procesului de
identificare şi evaluare a riscurilor de incendiu
Art. 36. - (1) Documentaţia întocmită în urma
procesului de identificare şi evaluare a riscurilor de incendiu cuprinde
următoarele:
a) scopurile analizei;
b) stabilirea sistemului/procesului supus evaluării;
c) natura pericolelor de incendiu determinate de
funcţiuni, activităţi şi/sau procese tehnologice;
d) stabilirea limitei/limitelor de acceptabilitate;
e) identificarea pericolelor de incendiu;
f) metoda/metodele utilizată/utilizate pentru
analizarea probabilităţii şi consecinţelor, precum şi adecvarea acestora la
sistemul/procesul supus analizei;
g) banca de date utilizată;
h) estimarea şi cuantificarea;
i) evaluarea;
j) concluzii, recomandări, măsuri de reducere sub
nivelul/limita de acceptabilitate.
(2) Documentaţia stabileşte, totodată, condiţiile în
care evaluarea de risc este validă, precum şi tipurile de modificări în sistem/proces
care necesită o nouă evaluare de risc.
CAPITOLUL III
Desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare
şi control al riscurilor de incendiu
SECŢIUNEA 1
Condiţii pentru persoanele fizice sau juridice
care desfăşoară activităţi de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu
Art. 37. - Persoanele fizice şi persoanele juridice
care desfăşoară activităţi de examinare a sistemelor constructive în vederea
identificării, evaluării şi controlului riscurilor de incendiu trebuie să fie
autorizate de către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.
Art. 38. - Autorizarea persoanelor fizice se realizează pe bază de interviu, după depunerea unui dosar care
cuprinde următoarele documente:
a) cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor
fizice pentru desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu, conform modelului din anexa nr. 6 la metodologie;
b) documente care să ateste pregătirea şi
certificarea competenţei profesionale în ocupaţia de evaluator de risc de
incendiu;
c) memoriu privind activităţile reprezentative
desfăşurate.
Art. 39. - Autorizarea persoanelor juridice se
realizează pe baza evaluării
dosarului tehnic care cuprinde următoarele documente:
1. cerere-tip de autorizare/reautorizare a
persoanelor juridice pentru desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare
şi control al riscurilor de incendiu, conform modelului
din anexa nr. 7 la metodologie;
2. documente care să ateste calitatea de persoană
juridică a solicitantului - în copie:
a) denumirea, sediul social/sedii secundare;
b) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
3. memoriu privind activităţile reprezentative
desfăşurate;
4. documente din care să rezulte autorizarea în
domeniu a personalului/specialiştilor angajaţi ai societăţii.
Art. 40. - Dosarele menţionate la art. 38 şi 39 se
depun la Direcţia Pompieri - Serviciul informare publică, statistică şi analiză
riscuri din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.
Art. 41. - (1) Serviciul informare publică, statistică
şi analiză riscuri comunică solicitanţilor persoane fizice data susţinerii
interviului în vederea autorizării, în cel mult 60 de zile de la depunerea
dosarului complet.
(2) Interviul se susţine în faţa unei comisii numite
prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru
Situaţii de Urgenţă.
(3) In urma susţinerii interviului, solicitanţii sunt
declaraţi admişi sau respinşi.
(4) Solicitanţii declaraţi respinşi pot depune o nouă
cerere de autorizare după minimum 6 luni de la susţinerea interviului.
(5) Contestaţiile cu privire la decizia comisiei se
adresează inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de
Urgenţă în termen de 48 de ore de la data desfăşurării interviului.
(6) Contestaţiile se soluţionează de o comisie numită
prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru
Situaţii de Urgenţă, prin repetarea interviului, în termen de 5 de zile de la
primirea acestora.
Art. 42. - Solicitanţilor declaraţi admişi li se
eliberează autorizaţia pentru desfăşurarea activităţii de identificare,
evaluare şi control al riscurilor de incendiu, al cărei model este prezentat în
anexa nr.8 la metodologie.
Art. 43. - (1) Evaluarea dosarelor menţionate la art.39
se face de către o comisie numită prin ordin de zi al inspectorului general, în
cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet.
(2) In urma evaluării dosarului, comisia hotărăşte
eliberarea sau respingerea eliberării autorizaţiei. Modelul autorizaţiei pentru
desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de
incendiu pentru persoane juridice este prezentat în
anexa nr. 9 la metodologie.
(3) Contestaţiile la hotărârea comisiei se adresează
inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, în termen de 15 zile
de la data comunicării actului.
(4) Contestaţiile se soluţionează de o comisie numită
prin ordin de zi al inspectorului general al Inspectoratului General pentru
Situaţii de Urgenţă, în termen de 15 zile de la primirea acestora.
Art. 44. - Persoanele fizice şi persoanele juridice
autorizate să desfăşoare activităţi de identificare, evaluare şi control al
riscurilor de incendiu au următoarele obligaţii:
a) să ţină la zi un registru de evidenţă cu sistemele
constructive pe care le-au examinat în vederea identificării şi evaluării riscurilor de incendiu;
b) să prezinte registrul de evidenţă şi, prin sondaj,
documentaţiile de evaluare a riscului de incendiu întocmite, la solicitarea
personalului cu atribuţii de control din Inspectoratul General pentru Situaţii
de Urgenţă sau inspectoratele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru
situaţii de urgenţă.
Art. 45. - Autorizaţia pentru desfăşurarea activităţii
de examinare a sistemelor constructive în vederea identificării, evaluării şi
controlului riscurilor de incendiu are valabilitate 3 ani de la data emiterii,
care poate fi prelungită la cererea deţinătorilor, prin reluarea procedurii de
autorizare.
Art. 46. - (1) Autorizaţia pentru desfăşurarea
activităţii de examinare a sistemelor constructive în vederea identificării,
evaluării şi controlului riscurilor de incendiu se retrage la propunerea
organelor de control, în urma constatării elaborării unor documentaţii care nu
corespund realităţii din teren.
(2) Evaluarea în vederea reautorizării persoanelor
fizice şi juridice se realizează conform procedurii stabilite în prezenta
metodologie, după minimum 2 ani de la retragerea autorizaţiei.
Art. 47. - (1) In cazul modificării condiţiilor
iniţiale care au stat la baza eliberării autorizaţiei, deţinătorul are
obligaţia de a relua procedura de autorizare, în termen de 30 de zile de la
data când au intervenit aceste modificări.
(2) Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1)
duce la pierderea dreptului deţinătorului autorizaţiei de a desfăşura
activităţi de identificare, evaluare şi control al riscurilor
de incendiu.
Art. 48. - Prin excepţie de la prevederile art. 37,
identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu se pot face şi de către:
a) persoane fizice şi persoane juridice din statele
membre ale Uniunii Europene, dacă pot face dovada că deţin autorizaţii în
domeniu, recunoscute la nivelul Uniunii Europene;
b) proiectanţi, pentru construcţiile, instalaţiile tehnologice
şi alte amenajări proiectate de aceştia;
c) experţi tehnici atestaţi pentru cerinţa esenţială
„securitate la incendiu", potrivit legii, pentru proiectele sau
construcţiile şi instalaţiile pe care le expertizează.
Art. 49. - Controlul persoanelor fizice şi juridice
care desfăşoară activităţi de examinare a sistemelor constructive în vederea
identificării, evaluării şi controlului riscurilor de incendiu se efectuează de
către personalul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau cel al
inspecţiilor de prevenire din cadrul inspectoratelor judeţene/al municipiului
Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, nominalizat prin
ordin de zi.
SECŢIUNEA a 2-a
Bănci de date privind incendiile
Art. 50. - Pentru asigurarea unor rezultate credibile
în activitatea de identificare şi evaluare a riscurilor de incendiu la un
sistem/proces dintr-un anumit domeniu de activitate, informaţiile referitoare
la sursele şi împrejurările de producere a incendiilor, precum şi la victimele
şi pagubele materiale cauzate de astfel de evenimente vor proveni numai din
bănci de date întocmite de organul/compartimentul de specialitate al
administraţiei publice centrale care coordonează activitatea respectivă sau de
către o altă autoritate ori asociaţie profesională care deţine competenţa în
domeniu, potrivit legii.
Art. 51. - Modalitatea de punere la dispoziţie a
informaţiilor cuprinse în băncile de date privind incendiile se stabileşte de
către fiecare autoritate, cu respectarea principiilor confidenţialităţii şi
protecţiei informaţiilor clasificate.
Art. 52. - Constituirea unei bănci de date privind
incendiile se comunică la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă -
Serviciul informare publică, statistică şi analiză riscuri, pentru a fi luată
în evidenţă.
SECŢIUNEA a 3-a
Identificarea şi analiza riscurilor în profil
teritorial
Art. 53. - Identificarea şi analiza riscurilor în
profil teritorial se efectuează de inspectoratele pentru situaţii de urgenţă,
respectiv de către comitetele judeţene/locale pentru situaţii de urgenţă,
conform schemei cu riscurile teritoriale din zona de competenţă şi metodologiei
de elaborare a planurilor de analiză şi acoperire a riscurilor din unitatea
administrativ-teritorială.
Art. 54. - La nivelul unităţilor
administrativ-teritoriale se disting următoarele tipuri de riscuri de incendiu:
a) riscuri naturale - incendii de pădure şi/sau
vegetaţie;
b) riscuri industriale -
incendii şi explozii la obiective şi instalaţii industriale;
c) riscuri de transport - incendii la mijloace de
transport rutier, feroviar, naval şi aerian;
d) riscul construcţiilor - incendii la construcţii şi
alte amenajări;
e) risc social - incendii
generate de manifestări violente, acte de răzbunare etc.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 55. - (1) Pe baza prevederilor prezentei
metodologii ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei
publice centrale elaborează şi emit metode şi proceduri pentru identificarea,
evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu specifice domeniului de
competenţă.
(2) Metodele şi procedurile prevăzute la alin. (1) se
emit cu avizul de specialitate al Inspectoratului General pentru Situaţii de
Urgenţă.
Art. 56. - Ministerele şi celelalte organe de specialitate
ale administraţiei publice centrale pot utiliza metode şi proceduri pentru
identificarea, evaluarea şi controlul riscurilor de incendiu, elaborate de
organisme de profil din alte ţări, numai dacă metodele şi procedurile
respective sunt recunoscute prin reglementări europene.
ANEXA Nr.1*) la metodologie
Schema logică de management al riscurilor de
incendiu în faza de proiectare
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
Schema logică de
management al riscurilor de incendiu în faza de exploatare
ANEXA Nr. 2 la metodologie
Categorii de metode de evaluare a riscului de
incendiu
Categorie
|
Definiţie
|
Tip de determinare
|
Exemple de metode
|
Calitative
|
Tratează atât consecinţele, cât şi
probabilitatea
|
Determinarea consecinţelor şi probabilităţii diferitelor scenarii
de incendiu şi interacţiunea acestora cu măsurile de securitate la incendiu
adoptate
|
- What if- metodă euristică
relativ spontană, practicată în cadrul echipei de studiu, analizându-se ce se produce în cazul unui defect particular sau
producerii unui eveniment;
- metoda arborilor de defectare - bazată pe un model logic care
combină evenimentele de bază posibile pentru fiecare avarie, denumită
„eveniment top". Este o analiză care, pornind de la evenimentele
catastrofale, detaliază cauzele şi combinaţiile care pot duce la acestea
|
Semicantitative: probabilitate
|
Tratează probabilitatea cantitativ şi consecinţele calitativ
|
Determinarea probabilităţii de producere a diferitelor tipuri de
incendii şi/sau incendii în construcţii cu diferite sisteme de protecţie
|
Baze de date statistice ale pierderilor Analiza arborelui de
stare/evenimente
|
Categorie
|
Definiţie
|
Tip de determinare
|
Exemple de metode
|
Semicantitative: consecinţe
|
Tratează consecinţele cantitativ şi
probabilitatea calitativ
|
Modele de incendiu cu o reprezentare calitativă a probabilităţii
|
Modele de incendiu pentru incinte închise bazate pe ipoteza „celui
mai defavorabil scenariu credibil de incendiu"
|
Cantitative
|
Estimarea cantitativă a combinării între
consecinţe şi probabilitate Pentru o singură stare a scenariului de incendiu,
riscul de incendiu este produsul dintre consecinţele stării respective şi
probabilitatea producerii acesteia. Pentru o structură, instalaţie
tehnologică, localitate, riscul total de incendiu este suma riscurilor
scenariilor de incendiu pentru stările analizate
n
Rt = SUM CiPi
i = 1
Rt - risc total
Ci - consecinţele
stării
Pi - probabilitatea/
frecvenţa de producere
a stării
|
1. estimarea pierderilor
2. estimarea probabilităţii de producere
a fenomenului de flash-over
3. determinarea efectelor, pierderilor, pagubelor produse în
spaţiile învecinate (încăperi, niveluri)
din clădire
4. trasarea graficelor în funcţie de probabilitate şi de numărul
de evenimente
5. trasarea graficelor în funcţie de probabilitate şi mărimea
pierderilor
6. determinarea probabilităţii
de producere a rănirii unor persoane afectarea proprietăţii,
întreruperea continuităţii activităţilor operatorilor economici
7. determinarea atât a riscului individual (asupra
utilizatorilor), cât şi a celui asupra societăţii (întregii populaţii)
|
Evaluare probalistică a riscului de incendiu pentru a determina
probabilitatea ca un reactor nuclear să producă un incendiu într-o centrală
nucleară
Analiza arborelui de stare/ evenimente combinate cu modele de
incendiu
|
Cost-profit/ beneficiu
|
|
Determinarea costului pentru realizarea diferitelor măsuri de
securitate la incendiu în vederea reducerii riscului de incendiu
Determinarea nivelului optim de protecţie
la foc pe baza reducerii riscului global
|
Programe de calcul care să încorporeze probabilitatea,
consecinţele şi datele privind costurile, într-o manieră integrată
|
ANEXA Nr. 3*) la metodologie
Reprezentarea grafică a relaţiei riscului la incendiu
*) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 4 la metodologie
Tabel pe baza căruia se poate face corelarea dintre
nivelurile de gravitate, consecinţele directe si clasificarea incendiilor
Niveluri de gravitate
|
Consecinţe directe
|
Clasificarea incendiilor
|
1
|
neglijabile
|
_
|
2
|
minore
|
început de incendiu
|
3
|
semnificative/moderate
|
incendiu notabil sau moderat
|
4
|
grave
|
incendiu important sau mare
|
5
|
foarte grave
|
incendiu foarte important sau sinistru
|
6
|
catastrofale
|
incendiu maior sau dezastru
|
ANEXA Nr. 5*) la metodologie
Model grafic privind încadrarea riscului de incendiu
în domeniul acceptabil
*) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 6 la metodologie
CERERE-TIP DE AUTORIZARE/REAUTORIZARE A PERSOANELOR
FIZICE PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE
IDENTIFICARE, EVALUARE Şl CONTROL AL RISCURILOR DE INCENDIU
Către
INSPECTORUL GENERAL AL INSPECTORATULUI GENERAL
PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Subsemnatul/Subsemnata
...................................................., cu domiciliul în
localitatea ..........................................., str....................................... nr............,
bl........, sc......, et.........., ap......, judeţul/sectorul
....................................., telefon
....................., fax ............................................................,
e-mail ...................................., CNP
..............................................................., solicit autorizarea/reautorizarea pentru desfăşurarea activităţii de
identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu.
In susţinerea cererii anexez dosarul tehnic care
cuprinde următoarele documente:
- certificat de competenţe profesionale în ocupaţia de
evaluator de risc de incendiu - în copie;
- memoriu privind activităţile reprezentative
desfăşurate,
care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute în
Metodologia de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu,
aprobată prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative
nr..................../2007.
Declar că am luat cunoştinţă de obligaţiile ce îmi
revin potrivit prevederilor metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului
internelor şi reformei administrative nr.................../2007.
Localitatea .......................................
Data ................................................
Semnătura .......................................
ANEXA Nr. 7 la metodologie
CERERE-TIP DE AUTORIZARE/REAUTORIZARE A PERSOANELOR
JURIDICE PENTRU DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII DE IDENTIFICARE, EVALUARE Şl CONTROL
AL RISCURILOR DE INCENDIU
Către
INSPECTORUL GENERAL AL INSPECTORATULUI GENERAL
PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
Subsemnatul/Subsemnata
........................................, în calitate de manager/patron al/a
.............................................., persoană
juridică, cu sediul în localitatea .................,
str............................. nr...... , bl........, sc......, et..........,
ap..., judeţul/sectorul .........................,
telefon ................., fax ........................., e-mail
...................., înregistrată la registrul comerţului sub nr...................................., solicit
autorizarea/reautorizarea pentru desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare şi control al riscurilor de
incendiu.
In susţinerea cererii anexez dosarul tehnic care
cuprinde următoarele:
- documente care să ateste calitatea de persoană
juridică a solicitantului - în copie:
- denumirea, sediul social/sedii secundare;
- certificatul de înregistrare la oficiul registrului
comerţului;
- memoriu privind activităţile
reprezentative desfăşurate;
- documente din care să rezulte autorizarea în
domeniu a personalului/specialiştilor angajaţi ai societăţii - în copie,
care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute în
Metodologia de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu,
aprobată prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative
nr................../2007.
Declar că am luat cunoştinţă de obligaţiile ce îmi
revin potrivit prevederilor metodologiei aprobate prin Ordinul ministrului
internelor şi reformei administrative nr........................./2007.
Localitatea .................................
Data .......................
Semnătura ................................
ANEXA Nr. 8 la metodologie
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENTĂ
AUTORIZATIE
Nr........................din............................
pentru desfăşurarea activităţii de identificare,
evaluare şi control al riscurilor de incendiu
In baza prevederilor
Metodologiei de identificare, evaluare şi control al riscurilor de incendiu,
aprobată prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative
nr............................/2007,
în urma Cererii înregistrate sub nr...... din ...... şi
a susţinerii interviului din
...................................................................................................................,
se autorizează domnul/doamna
..........................................................................
din localitatea ................., str......................... nr....... , bl................, sc......, et......, ap......, judeţul/sectorul
........................., telefon ................., fax ........................., e-mail ....................,
pentru desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare şi control al
riscurilor de incendiu.
Perioada pentru care se acordă autorizarea
................................................................................................................................................................
Nerespectarea condiţiilor iniţiale care au stat la baza
autorizării sau a cerinţelor obligatorii prevăzute de lege atrage după sine
anularea, respectiv retragerea autorizaţiei.
Inspector general,
...................................................
Adjunctul inspectorului general,
....................................................
ANEXA Nr. 9 la metodologie
ROMÂNIA
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
INSPECTORATUL GENERAL PENTRU SITUAŢII DE URGENTĂ
AUTORIZAŢI E
Nr....................... din ...............................
pentru desfăşurarea activităţii de identificare,
evaluare şi control al riscurilor de incendiu
In baza prevederilor Metodologiei de identificare,
evaluare şi control al riscurilor de incendiu, aprobată prin Ordinul
ministrului internelor şi reformei administrative nr.................../2007,
în urma Cererii înregistrate sub nr...................................... din
..................................... şi a evaluării dosarului tehnic depus,
se autorizează
......................................................., cu sediul social în
localitatea ....................................................,
str................................ nr............,
bl........, sc......, et......, ap......, judeţul/sectorul
........................., telefon ................., fax ........................., e-mail ....................,
înregistrată la oficiul registrului comerţului cu
nr..........................., pentru desfăşurarea activităţii de identificare, evaluare şi control al
riscurilor de incendiu.
Perioada pentru care se acordă autorizarea
...............................................................................................................
Nerespectarea condiţiilor iniţiale care au stat la baza
autorizării sau a cerinţelor obligatorii prevăzute de lege atrage după sine
anularea, respectiv retragerea autorizaţiei.
Inspector general,
................................................
Adjunctul inspectorului general,
..................................................