ORDIN Nr. 2114
din 13 august 2008
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea
posturilor vacante din sistemul de probatiune
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 614 din 20 august 2008
Având în vedere dispoziţiile Legii nr. 123/2006 privind
statutul personalului din serviciile de probaţiune, precum şi ale Legii nr.
129/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea
şi funcţionarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor şi de
supraveghere a executării sancţiunilor neprivative de libertate, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, cu modificările şi
completările ulterioare,
ministrul justiţiei emite
următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi
desfăşurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante din sistemul de
probaţiune, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin intră
în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, dată la care se abrogă dispoziţiile
Ordinului ministrului justiţiei nr. 2.562/C/2006 pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea
concursului pentru ocuparea funcţiilor de consilier de
probaţiune şi inspector de probaţiune, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 938 din 20 noiembrie 2006.
Art. 3. - Direcţia de probaţiune, Direcţia resurse
umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, tribunalele şi
serviciile de probaţiune vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentului
ordin.
Ministrul justiţiei,
Cătălin Marian Predoiu
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea şi desfăşurarea concursului
pentru ocuparea posturilor vacante din sistemul de probaţiune
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezentul regulament
stabileşte condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de
consilier de probaţiune, inspector de probaţiune şi şef al serviciului de
probaţiune.
Art. 2. - (1) Poate fi consilier de probaţiune persoana
care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art.
20 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului din serviciile de
probatiune.
(2) Poate fi inspector de probatiune persoana care îndeplineşte, cumulativ, condiţiile prevăzute la art. 16
şi 21 din Legea nr.'l23/2006.
(3) Poate fi şef al serviciului
de probatiune, denumit în continuare şef serviciu, persoana care
îndeplineşte, cumulativ, condiţiile prevăzute la art. 13 şi 21 din Legea nr. 123/2006.
CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea concursului pentru
ocuparea posturilor vacante de consilier de
probatiune, inspector de probatiune şi şef
serviciu
Art. 3. - (1) Pentru înscrierea la concursul pentru
ocuparea posturilor vacante de consilier de
probatiune, inspector de probatiune, precum şi a celor de şef serviciu,
candidaţii vor prezenta un dosar de înscriere care va conţine:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de căsătorie sau a altor
acte, în cazul în care numele de pe actele de studii
este diferit de cel de pe actul de identitate;
c) copie legalizată de pe
diploma de licenţă sau adeverinţa provizorie care atestă universitatea
absolvită, respectiv copie de pe ordinul ministrului justiţiei din care să
rezulte calitatea de consilier de probatiune şi gradul profesional necesar
înscrierii la concurs;
d) declaraţie pe propria
răspundere privind lipsa antecedentelor penale şi a celor fiscale sau
certificatul de cazier judiciar şi cazier fiscal, în original;
e) curriculum-vitae (format european);
f) cerere-tip de înscriere la
concurs, completată în conformitate cu formularul-tip de înscriere. Candidaţii
la posturile vacante de consilier de probatiune vor menţiona cel mult 3
servicii de probatiune pentru care candidează. Candidaţii la funcţia de şef
serviciu vor menţiona serviciul de probatiune în cadrul căruia este vacant
postul de şef serviciu pentru care candidează;
g) chitanţă de plată a taxei de înscriere la concurs,
emisă de casieria tribunalului în raza căruia locuieşte, respectiv îşi
desfăşoară activitatea candidatul.
(2) Vor fi luate în considerare
diplomele sau adeverinţele care atestă studiile de lungă durată absolvite,
indiferent de formă sau de emitent, cu condiţia ca acesta din urmă să fie o
unitate de învăţământ acreditată sau recunoscută de statul român, în cazul
absolvirii studiilor în străinătate.
(3) Până la data numirii în funcţie, candidaţii îşi
completează dosarul cu certificatul de cazier judiciar şi fiscal, dacă acestea
nu au fost depuse în momentul înscrierii.
(4) Cuantumul taxei de înscriere la concurs se
stabileşte de către ministrul justiţiei prin ordin, astfel încât să acopere
costurile necesare organizării şi desfăşurării concursului.
Art. 4. - (1) Dosarul de înscriere completat în conformitate cu art. 3 alin. (1) se depune, în perioada indicată de
către organizatori, la tribunalul în raza căruia locuieşte, respectiv îşi
desfăşoară activitatea candidatul.
(2) Dosarele candidaţilor
înscrişi la concurs sunt transmise de tribunale Direcţiei resurse umane şi
relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în cel mult 5 zile lucrătoare
de la finalizarea perioadei de înscriere.
(3) Cererea prin care
candidatul solicită retragerea din concurs şi restituirea taxei de înscriere se
depune la tribunalul în raza căruia locuieşte, respectiv îşi desfăşoară
activitatea candidatul, până la finalizarea perioadei de înscriere.
Art. 5. - (1) Concursul pentru ocuparea posturilor
vacante de consilier de probatiune, inspector de probatiune şi şef serviciu
cuprinde următoarele etape:
a) selecţia dosarelor;
b) testarea medicală şi psihologică;
c) testarea abilităţilor,
atitudinilor şi a motivaţiei, prin susţinerea unui interviu;
d) testarea cunoştinţelor teoretice generale şi
specifice, prin susţinerea unei probe scrise, în cazul candidaţilor pentru
posturile vacante de consilier de probatiune, precum şi testarea cunoştinţelor
teoretice în domeniul probaţiunii, prin susţinerea unei probe scrise, în cazul
candidaţilor pentru posturile vacante de inspector de probatiune;
e) susţinerea unui plan strategic de dezvoltare a
serviciului, denumit în continuare plan strategic, pentru serviciul în cadrul căruia intenţionează să ocupe funcţia de
conducere, în cazul candidaţilor pentru funcţia de şef serviciu;
f) repartizarea pe posturi a
candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probatiune şi şef
serviciu.
(2) In cazul susţinerii interviului pentru funcţia de
şef serviciu, candidatul va fi evaluat, pe lângă ariile prevăzute la alin. (1)
lit. c), şi pe dimensiunea cunoştinţe în domeniul probaţiunii.
Art. 6. - (1) Publicitatea concursului se realizează
prin publicarea unui anunţ de concurs în mass-media şi pe site-ul Ministerului
Justiţiei.
(2) Anunţul de concurs publicat prin intermediul
mass-mediei cuprinde data-limită de înscriere la concurs, numărul de posturi
vacante, etapele de concurs şi indicarea sursei de unde se pot obţine
informaţii suplimentare în legătură cu concursul.
(3) Anunţul de concurs,
publicat pe site-ul Ministerului Justiţiei cu cel puţin 30 de zile înainte de
data începerii concursului, cuprinde informaţii referitoare la: termenul-limită
de depunere a dosarului de înscriere, cuantumul taxei de înscriere la concurs,
locul depunerii dosarului, locul desfăşurării etapelor, tematica, bibliografia,
categoriile de posturi vacante, numărul şi distribuţia geografică a posturilor
vacante în funcţie de specializare, cerinţele generale ale fiecărui post,
regulamentul, modelul de curriculum vitae, cererea-tip de înscriere, datele de
contact de unde se pot obţine informaţii suplimentare referitoare la concurs.
(4) Pentru concursul privind ocuparea posturilor
vacante de inspector de probatiune şi şef serviciu, anunţul de concurs prevăzut
la alin. (3) se afişează şi la sediul serviciilor de probatiune. In acest caz,
şeful serviciului de probatiune va întocmi un proces-verbal, care se transmite
Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(5) In situaţia în care se modifică data-limită de
înscriere la concurs sau data şi locul desfăşurării unor etape de concurs,
organizatorii vor publica un nou anunţ pe site-ul Ministerului Justiţiei, cu
cel puţin 5 zile înainte de data efectivă de desfăşurare a etapei.
Art. 7. - (1) Tematica, bibliografia de concurs, precum
şi criteriile de interviu se elaborează de Direcţia de probatiune, care le
supune spre aprobare ministrului justiţiei.
(2) Pentru concursul privind ocuparea posturilor
vacante de şef serviciu, pe lângă menţiunile prevăzute la alin. (1), Direcţia
de probatiune elaborează şi coordonatele pe care trebuie să se realizeze planul
strategic.
Art. 8. - (1) Pentru fiecare concurs organizat, în
raport cu specificul posturilor scoase la concurs, cu numărul candidaţilor şi
cu etapele susţinute, ministrul justiţiei numeşte, prin ordin:
a) comisia de organizare a concursului;
b) comisia de interviu;
c) comisia de verificare a cunoştinţelor;
d) comisia de examinare a
planului strategic, în cazul candidaţilor pentru posturile vacante de şef
serviciu;
e) comisia de soluţionare a contestaţiilor;
f) comisia de repartizare pe
posturi a candidaţilor pentru posturile vacante de consilier de probatiune şi
şef serviciu.
(2) Fiecare comisie are în componenţa sa un preşedinte,
membri, un secretar, precum şi supleanţi.
(3) Din comisia prevăzută la
alin. (1) lit. a) fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune şi ai
Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii din
Ministerul Justiţiei
(4) Din comisiile prevăzute la
alin. (1) lit. b)-f) fac parte reprezentanţi ai Direcţiei de probaţiune, ai
altor departamente din Ministerul Justiţiei, precum şi alţi colaboratori
externi, după caz.
(5) In cazul în care concursul
pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune se desfăşoară
simultan cu cel pentru ocuparea posturilor vacante de inspector de probaţiune,
se pot stabili comisii comune de concurs.
Art. 9. - Comisia de organizare a concursului are, în
principal, următoarele atribuţii:
a) verifică cererile de înscriere şi actele depuse la
dosarele candidaţilor, conform art. 3 şi 4, şi respinge cererile de înscriere
ale candidaţilor, dacă nu sunt însoţite de actele prevăzute la art. 3 alin. (1)
sau dacă din actele depuse nu rezultă îndeplinirea condiţiilor specifice pentru
ocuparea postului;
b) asigură afişarea
rezultatelor verificării dosarelor candidaţilor;
c) asigură afişarea rezultatelor etapelor de concurs şi
a rezultatelor finale ale concursului;
d) asigură transmiterea către
Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii a
rezultatelor concursului;
e) îndeplineşte orice sarcini organizatorice necesare
pentru buna desfăşurare a concursului.
Art. 10. - Comisia de interviu are următoarele
atribuţii principale:
a) stabileşte întrebările şi baremul pentru interviu;
b) stabileşte planul interviului şi realizează
interviul;
c) notează şi stabileşte media
notelor acordate candidaţilor de către fiecare membru al comisiei;
d) reanalizează punctajul
obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de două
puncte între notele acordate de membrii comisiei;
e) centralizează şi comunică în scris comisiei de
organizare a concursului rezultatele interviului, în vederea afişării acestora;
f) predă Direcţiei resurse
umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele
aferente etapei respective, după finalizarea acesteia.
Art. 11. - Comisia de verificare a cunoştinţelor are
următoarele atribuţii principale:
a) stabileşte cel puţin 3
variante de subiecte pentru proba scrisă;
b) stabileşte baremul pentru fiecare subiect;
c) corectează lucrările
candidaţilor şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de către fiecare
membru al comisiei;
d) reanalizează punctajul
obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de două
puncte între notele acordate de membrii comisiei;
e) centralizează şi comunică în
scris rezultatele etapei comisiei de organizare a concursului, în vederea
afişării acestora;
f) predă Direcţiei resurse
umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele
aferente etapei respective, după finalizarea acesteia.
Art. 12. - Comisia de examinare a planurilor strategice
are următoarele atribuţii principale:
a) stabileşte baremul pentru evaluarea planului
strategic;
b) notează planul strategic
susţinut şi stabileşte media notelor acordate candidaţilor de către fiecare
membru al comisiei;
c) reanalizează punctajul
obţinut şi stabileşte nota finală, dacă există o diferenţă mai mare de două
puncte între notele acordate de membrii comisiei;
d) centralizează şi comunică în
scris rezultatele etapei comisiei de organizare a concursului, în vederea
afişării acestora;
e) predă Direcţiei resurse
umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele
aferente etapei respective, după finalizarea acesteia.
Art. 13. - Comisia de soluţionare
a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la rezultatul obţinut în urma selecţiei dosarelor;
b) soluţionează contestaţiile
depuse de către candidaţi cu privire la rezultatul obţinut în urma interviului;
c) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la rezultatul obţinut în urma probei scrise;
d) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la rezultatul obţinut în urma susţinerii planului strategic;
e) centralizează şi comunică în scris comisiei de
organizare a concursului rezultatele soluţionării contestaţiilor, în vederea
afişării acestora;
f) predă Direcţiei resurse
umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii toate documentele
aferente soluţionării contestaţiilor depuse de candidaţi, după finalizarea
acesteia.
Art. 14. - (1) In cazul în care se constată, în urma
soluţionării contestaţiilor, că există o diferenţă de cel puţin un punct faţă
de rezultatul obţinut iniţial de către candidat, nota finală va fi stabilită de
către o comisie formată din 3 membri, după cum urmează: un membru din comisia
de soluţionare a contestaţiilor, un membru din comisia care a evaluat proba
contestată şi un alt membru, cu rol de arbitru, desemnat prin tragere la sorţi
dintre membrii comisiilor ale căror rezultate nu fac obiectul contestaţiei.
(2) Comisia de arbitraj astfel constituită este numită
prin ordin al ministrului justiţiei.
Art. 15. - Comisia de repartizare pe posturi are ca
atribuţie principală repartizarea candidaţilor pe posturile vacante de
consilier de probaţiune şi şef serviciu scoase la concurs.
Art. 16. - (1) Nu pot face parte din comisiile
prevăzute la art. 8 alin. (1) şi la art. 14 acele persoane care sunt soţi, rude
sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţii
înscrişi la concurs.
(2) Fiecare membru al comisiilor sus-menţionate
semnează o declaraţie pe propria răspundere în care precizează că:
a) nu se află în vreuna dintre
situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1);
b) va respecta
confidenţialitatea lucrărilor comisiei şi a variantelor de subiecte ce vor fi
elaborate.
(3) Membrii comisiilor prevăzute la art. 8 alin. (1)şi
la art. 14, precum şi persoanele care vor asigura supravegherea desfăşurării
etapei scrise vor fi retribuiţi pentru activitatea depusă, în condiţiile
Hotărârii Guvernului nr. 257/2005 privind înfiinţarea pe lângă Ministerul
Justiţiei a unei activităţi finanţate integral din
venituri proprii.
(4) Neîndeplinirea sau
îndeplinirea defectuoasă a responsabilităţilor de către persoanele menţionate
la alin. (3) atrage neplata sau reducerea corespunzătoare a indemnizaţiei
plătite pentru contribuţia la desfăşurarea concursului.
Art. 17. - (1) Selecţia
dosarelor depuse de candidaţi se va realiza în termen de cel mult 5 zile
lucrătoare de la data primirii dosarelor.
(2) Lista candidaţilor
declaraţi admişi sau respinşi după selecţia dosarelor este publicată pe site-ul
Ministerului Justiţiei.
(3) Candidaţii declaraţi
respinşi în urma selecţiei dosarelor pot depune la Direcţia resurse umane şi
relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, personal sau prin fax,
contestaţie în termen de două zile lucrătoare de la afişarea listelor.
(4) Contestaţiile candidaţilor
respinşi în urma selecţiei dosarelor sunt soluţionate în termen de cel mult 5
zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (3).
(5) Lista finală a candidaţilor
declaraţi admişi după selecţia dosarelor, precum şi informaţiile cu privire la
data, locul şi ora de susţinere a testării medicale şi psihologice prevăzute la
art. 5 alin. (1) lit. b) sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în
termenul prevăzut la alin. (4).
Art. 18. - (1) Candidaţii declaraţi admişi în urma
etapei de selecţie a dosarelor sunt supuşi unei testări medicale şi psihologice
cu caracter eliminatoriu.
(2) Pentru respectarea confidenţialităţii
la publicarea rezultatelor testării psihologice, fiecărui candidat i se va
atribui, la intrarea în sală, un cod alcătuit dintr-o literă şi 4 cifre.
(3) Testarea medicală şi psihologică se va realiza în
termen de cel puţin 10 zile lucrătoare de la data stabilită de organizatori.
(4) Lista candidaţilor care vor
susţine interviul, precum şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de
susţinere a acestuia vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în
termen de două zile lucrătoare de la finalizarea testării.
Art. 19. - (1) A treia etapă a concursului constă în
susţinerea de către candidaţi a unui interviu, în vederea evaluării
următoarelor dimensiuni: abilităţi, atitudini şi motivaţie.
(2) Pentru concursul organizat
în vederea ocupării funcţiei de şef serviciu, prevederile art. 5 alin. (2) se
aplică în mod corespunzător.
(3) Comisia de interviu va
acorda o notă fiecărui candidat. La finalizarea etapei, baremul grilei de
interviu se afişează pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(4) Intrebările şi răspunsurile
la interviu se înregistrează audio, iar înregistrările sunt utilizate exclusiv
în scopul concursului.
(5) Sunt declaraţi admişi la proba interviului
candidaţii care au obţinut minimum nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 la
fiecare dintre dimensiunile enumerate la alin. (1) şi (2). Rezultatele
interviului sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de două
zile lucrătoare de la finalizarea etapei.
Art. 20. - (1) Rezultatele interviului pot fi
contestate în termen de două zile lucrătoare de la afişare. Contestaţia se
depune, personal sau prin fax, la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Contestaţiile se
soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel
mult 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1), iar
rezultatele se publică imediat după soluţionare pe site-ul Ministerului
Justiţiei.
(3) In situaţia prevăzută la
art. 14, termenul prevăzut la alin. (2) se prelungeşte cu 5 zile lucrătoare.
(4) Lista candidaţilor declaraţi admişi după proba
interviului, notele obţinute pentru fiecare dimensiune şi media finală, precum
şi informaţiile cu privire la data, locul şi ora de desfăşurare a următoarei
probe sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei în termenul prevăzut la
alin. (2) şi (3).
(5) Notarea comisiei de
soluţionare a contestaţilor este definitivă, cu excepţia situaţiei prevăzute la
art. 14.
Art. 21. - (1) Candidaţii pentru posturile de consilier
de probaţiune şi inspector de probaţiune, care au fost declaraţi admişi la
proba interviului, susţin proba scrisă în concordanţă cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. d).
(2) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face
pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate, cu o
jumătate de oră înainte de începerea probei scrise. Pe listă se menţionează
prezenţa fiecărui candidat.
(3) Candidaţii care nu se află în sală în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine concursul. Este
interzisă intrarea în sală a candidaţilor cu mijloace de comunicare la
distanţă, computere personale, PDA-uri etc.
(4) In vederea elaborării
lucrării scrise, candidaţii primesc coli de hârtie având ştampila Direcţiei de
probaţiune. Se poate folosi numai cerneală sau pix cu pastă de culoare
albastră.
(5) Inainte de a se dicta subiectele candidaţii scriu
numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează să fie lipit, pe care se aplică
ştampila Direcţiei de probaţiune şi semnătura preşedintelui comisiei de
verificare a cunoştinţelor.
(6) Pe toată durata
desfăşurării probei scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii
comisiilor de concurs, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei, şi,
dacă este cazul, personalul medical.
(7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării este de
3 ore. Candidaţii predau lucrările în funcţie de momentul finalizării lor sau
la expirarea timpului stabilit pentru proba scrisă, iar responsabilul fiecărei
săli de concurs întocmeşte un borderou care cuprinde numărul de pagini al
lucrărilor şi semnătura candidaţilor, pe care îl predă, împreună cu lucrările,
preşedintelui comisiei de verificare a cunoştinţelor, printr-un proces-verbal.
(8) Lucrarea se consideră
predată de către candidat după verificarea stării acesteia de către
responsabilul de sală şi după semnarea de către candidat în borderou.
(9) Pe toată durata
desfăşurării probei scrise este interzisă părăsirea temporară a sălii de
concurs de către candidaţi. In cazuri excepţionale, părăsirea temporară a sălii
de concurs se poate face numai cu însoţirea unui supraveghetor.
(10) Pentru asigurarea ordinii în timpul concursului,
membrii comisiei de verificare a cunoştinţelor sau
persoanele care supraveghează desfăşurarea probei pot reaşeza candidaţii în
sală.
(11) Orice fraudă sau încercare
de fraudă dovedită se sancţionează prin eliminarea din concurs; în aceste
cazuri, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei îl sesizează de
îndată pe preşedintele comisiei de verificare a cunoştinţelor, care întocmeşte
un proces-verbal despre constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se
anulează cu menţiunea „fraudă".
(12) La finalizarea probei
scrise baremul de corectare se afişează la locaţia de desfăşurare a acesteia şi
pe site-ul Ministerului Justiţiei.
Art. 22. - (1) Lucrările scrise sunt corectate în
termen de cel puţin 10 zile lucrătoare de la data susţinerii etapei, iar
rezultatele sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(2) Sunt declaraţi admişi la
proba scrisă candidaţii pentru posturile vacante de consilier de probaţiune
care au obţinut minimum nota 7, dar nu mai puţin de nota 5 la fiecare dintre
criteriile prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. d).
(3) In cazul concursului
organizat în vederea ocupării posturilor vacante de inspector de probaţiune,
sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care au obţinut minimum nota
7.
(4) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la proba
scrisă pot depune, personal sau prin fax, contestaţii la Direcţia resurse umane
şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de două zile
lucrătoare de la afişarea rezultatelor.
(5) In vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările
scrise sunt resigilate şi renumerotate, fiind notate într-un borderou.
(6) Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult
5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (4), de către
comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(7) Dacă există situaţii dintre
cele prevăzute la art. 14, termenul destinat afişării rezultatelor după
verificarea contestaţiilor se prelungeşte cu încă 5 zile. Prevederile art. 20
alin. (5) se aplică în mod corespunzător.
Art. 23. - Rezultatele finale ale probei scrise vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei.
Art. 24. - (1) Candidaţii pentru posturile vacante de
şef serviciu, care au fost declaraţi admişi la proba interviului, susţin oral
un plan strategic de dezvoltare a serviciului în cadrul căruia intenţionează să
ocupe funcţia de conducere, întocmit în conformitate cu prevederile art. 7
alin. (2).
(2) Planul strategic se depune
la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii, în
termen de cel mult 5 zile după afişarea rezultatelor la proba interviului, pe
suport hârtie, purtând pe fiecare pagină semnătura candidatului.
(3) După finalizarea termenului
de depunere a planului strategic, baremul după care se evaluează acesta se va
afişa pe site-ul Ministerului Justiţiei.
(4) Susţinerea planului
strategic de către candidaţi se înregistrează audio. Prevederile art. 19 alin.
(4) se aplică în mod corespunzător.
(5) Sunt declaraţi admişi în urma susţinerii planului
strategic candidaţii care au obţinut minimum nota 7. Rezultatele obţinute în
urma susţinerii planului strategic sunt publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei
în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei. Prevederile
art. 6 alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
(6) Rezultatele obţinute în
urma susţinerii planului strategic pot fi contestate în termen de două zile
lucrătoare de la afişare. Contestaţia se depune, personal sau prin fax, la
Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(7) Contestaţiile se
soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de cel
mult 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. (6).
(8) In situaţia prevăzută la
art. 14 termenul prevăzut la alin. (7) se prelungeşte cu 5 zile.
(9) Lista candidaţilor
declaraţi admişi în urma susţinerii planului strategic este publicată pe site-ul
Ministerului Justiţiei în termenul prevăzut la alin. (7). Prevederile art. 6
alin. (4) se aplică în mod corespunzător.
Art. 25. - (1) Fiecare probă va fi notată de la 0 la
10. Nu se acordă puncte din oficiu.
(2) Notele acordate la fiecare
probă de concurs se trec în litere şi în cifre în borderoul de notare, care
este semnat pe fiecare filă de membrii comisiilor prevăzute la art. 8 alin. (1)
lit. b)-e).
(3) Nota finală a fiecărei
probe de concurs este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al
comisiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b)-e).
(4) Nota finală a concursului
este media aritmetică dintre notele obţinute la proba interviului şi proba
scrisă, în cazul susţinerii concursului pentru ocuparea posturilor vacante de
consilier de probaţiune şi inspector de probaţiune, respectiv dintre notele
obţinute la proba interviului şi proba susţinerii planului strategic, pentru
ocuparea posturilor vacante de şef serviciu.
Art. 26. - (1) Media generală
de promovare a concursului este de cel puţin 7.
(2) Candidaţii declaraţi admişi la concursul pentru
ocuparea posturilor vacante de consilier de probaţiune şi şef serviciu vor fi
repartizaţi pe posturi în cel mult 5 zile lucrătoare de la comunicarea
rezultatelor, de către comisia prevăzută la art. 8 alin. (1) lit. f).
(3) Repartizarea candidaţilor
pe posturile vacante de consilier de probaţiune se va face în funcţie de:
a) numărul şi categoriile de posturi vacante în funcţie
de specializare;
b) opţiunile candidaţilor;
c) nota finală obţinută.
(4) Repartizarea candidaţilor
pe posturile vacante de şef serviciu se va face în funcţie de criteriile
prevăzute la alin. (3) lit. b) şi c).
(5) Departajarea candidaţilor
cu note egale, care optează pentru posturile vacante de consilier de probaţiune
din cadrul aceluiaşi serviciu sau pentru posturile vacante de inspector de
probaţiune, se face întâi în funcţie de nota obţinută la proba scrisă, apoi în
funcţie de nota obţinută la dimensiunea atitudine din
cadrul interviului.
(6) Departajarea candidaţilor
cu note egale, care optează pentru funcţia vacantă de conducere din cadrul
aceluiaşi serviciu, se realizează întâi în funcţie de nota obţinută la planul
strategic, apoi în funcţie de nota obţinută la dimensiunea cunoştinţe din
cadrul interviului.
(7) Candidaţii declaraţi admişi
pentru posturile vacante de inspector de probaţiune şi şef serviciu vor fi
numiţi în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei.
(8) Lista candidaţilor declaraţi admişi şi repartizaţi
pe posturi va fi publicată pe site-ul Ministerului Justiţiei în termen de două
zile de la finalizarea concursului.
Art. 27. - Prin derogare de la prevederile art. 6, în
cazul în care între data anunţării concursului şi data încheierii probelor de
concurs se vacantează sau se suplimentează posturi, acestea pot fi ocupate de
către candidaţi în condiţiile prezentului regulament.
Art. 28. - (1) Candidaţii admişi în condiţiile
prezentului regulament trebuie să se prezinte la post în cel mult 15 zile de la
data comunicării rezultatelor repartizării candidaţilor pe post, respectiv la
data numirii în funcţie prin ordin al ministrului justiţiei, In cazul în care
candidaţii admişi nu pot respecta termenul menţionat, aceştia înaintează o
cerere, în scris, directorului Direcţiei de probaţiune, în care prezintă
motivele întârzierii şi termenul la care se pot prezenta la post.
(2) In cazul neprezentării la post în termenul
stabilit, postul este declarat vacant. Direcţia de probaţiune va comunica
următorului candidat posibilitatea ocupării acestuia, în condiţiile prezentului
regulament.
CAPITOLUL III
Dispoziţii finale
Art. 29. - Lucrările scrise ale candidaţilor declaraţi
admişi la concurs şi procesele-verbale privind rezultatele concursului sunt
transmise Direcţiei resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al
Magistraturii, pentru a fi incluse în dosarele profesionale ale candidaţilor.
Dosarele, procesele-verbale, lucrările scrise referitoare la ceilalţi candidaţi
şi orice alte documente în legătură cu concursul se arhivează şi se păstrează
la Direcţia resurse umane şi relaţia cu Consiliul Superior al Magistraturii.