ORDIN Nr. 408
din 18 februarie 2011
pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea
posturilor si functiilor vacante din sistemul de probatiune
ACT EMIS DE:
MINISTERUL JUSTITIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 157 din 4 martie 2011
Luând în considerare Referatul de aprobare nr. 10.621
din 3 februarie 2011 referitor la proiectul de ordin al ministrului justitiei
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului
pentru ocuparea posturilor si functiilor vacante din sistemul de probatiune,
având în vedere dispozitiile art. 19 alin. (2) si art.
21 din Legea nr. 123/2006 privind statutul personalului de probatiune, cu
modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 13 din Hotarârea Guvernului
nr. 652/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Justitiei, cu
modificarile si completarile ulterioare,
ministrul justitiei emite
urmatorul ordin:
Art. 1. - Se aproba Regulamentul privind organizarea si
desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor si functiilor vacante din
sistemul de probatiune, prevazut în anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2. - Prezentul ordin se publica în Monitorul
Oficial al României, Partea I, si intra în vigoare la data publicarii.
Art. 3. - La data intrarii în vigoare a prezentului
ordin se abroga Ordinul ministrului justitiei nr. 2.114/C/2008 pentru aprobarea
Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea
posturilor vacante din sistemul de probatiune, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 614 din 20 august 2008.
Art. 4. - Directia de probatiune, Directia resurse
umane, Directia financiar-contabila, tribunalele si serviciile de probatiune
vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Ministrul justitiei,
Lidia Barac,
secretar de stat
ANEXA
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea concursului
pentru ocuparea posturilor si functiilor vacante din sistemul de probatiune
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentul regulament stabileste conditiile de
organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de
consilier de probatiune, inspector de probatiune, precum si a functiilor
vacante de sef al serviciului de probatiune.
Art. 2. - (1) Poate fi consilier de probatiune persoana
care îndeplineste conditiile prevazute la art. 20 din Legea nr. 123/2006
privind statutul personalului de probatiune, cu modificarile si completarile
ulterioare, denumita în continuare lege.
(2) Poate fi inspector de probatiune persoana care
îndeplineste conditiile prevazute la art. 16 din lege.
(3) Poate fi sef al serviciului de probatiune, denumit
în continuare sef serviciu, persoana care îndeplineste, cumulativ,
conditiile prevazute la art. 13 si art. 131 alin. (1) din lege.
CAPITOLUL II
Organizarea si desfasurarea concursului pentru
ocuparea posturilor vacante de consilier de probatiune, inspector de probatiune
si a functiilor vacante de sef serviciu
Art. 3. - (1) Pentru înscrierea la concursul pentru
ocuparea posturilor vacante de consilier de probatiune, inspector de
probatiune, precum si a functiilor vacante de sef serviciu, candidatii vor
prezenta un dosar de înscriere, care va contine:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de casatorie sau a altor acte,
în cazul în care numele de pe actele de studii este diferit de cel de pe actul
de identitate;
c) copie legalizata de pe diploma de licenta sau
adeverinta provizorie care atesta universitatea absolvita, respectiv copie de pe
ordinul ministrului justitiei din care sa rezulte calitatea de consilier de
probatiune, gradul profesional, precum si vechimea în probatiune necesare
înscrierii la concurs;
d) declaratie pe propria raspundere privind lipsa
antecedentelor penale si a celor fiscale sau certificatul de cazier judiciar si
cazier fiscal, în original;
e) curriculum-vitae (format european);
f) cerere-tip de înscriere la concurs completata.
Candidatii la posturile vacante de consilier de probatiune vor mentiona, dupa
caz, cel mult 3 servicii de probatiune pentru care candideaza. Candidatii la
functiile de sef serviciu vor mentiona serviciul de probatiune în cadrul caruia
este vacanta functia de sef serviciu pentru care candideaza;
g) chitanta de plata a taxei de înscriere la concurs,
emisa de casieria tribunalului în raza caruia locuieste, respectiv îsi
desfasoara activitatea candidatul.
(2) Vor fi luate în considerare diplomele sau
adeverintele care atesta studiile de lunga durata absolvite, indiferent de
forma sau de emitent, cu conditia ca acesta din urma sa fie o unitate de
învatamânt acreditata sau recunoscuta de statul român, în cazul absolvirii
studiilor în strainatate.
(3) Pâna la data numirii pe post, respectiv în
functie, candidatii îsi completeaza dosarul cu certificatul de cazier judiciar
si fiscal, daca acestea nu au fost depuse în momentul înscrierii.
(4) Cuantumul taxei de înscriere la concurs se
stabileste de catre ministrul justitiei prin ordin, astfel încât sa acopere
costurile necesare organizarii si desfasurarii concursului.
Art. 4. - (1) Dosarul de înscriere completat în
conformitate cu art. 3 alin. (1) se depune, în perioada indicata de catre
organizatori, la tribunalul în raza caruia locuieste, respectiv îsi desfasoara
activitatea candidatul.
(2) Dosarele candidatilor înscrisi la concurs sunt
transmise de tribunale Directiei resurse umane din cadrul Ministerului
Justitiei, în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la finalizarea perioadei
de înscriere.
(3) Cererea prin care candidatul solicita retragerea
din concurs si restituirea taxei de înscriere se depune la tribunalul în raza
caruia locuieste, respectiv îsi desfasoara activitatea candidatul, pâna la
finalizarea perioadei de înscriere.
Art. 5. - (1) Concursul pentru ocuparea posturilor
vacante de consilier de probatiune, inspector de probatiune si a functiilor
vacante de sef serviciu cuprinde urmatoarele etape:
a) selectia dosarelor;
b) testarea medicala si psihologica;
c) testarea abilitatilor, atitudinilor si a
motivatiei, prin sustinerea unui interviu;
d) testarea cunostintelor teoretice, prin sustinerea
unei probe scrise, în cazul candidatilor pentru posturile vacante de consilier
de probatiune, precum si testarea cunostintelor în domeniul probatiunii, prin
sustinerea unei probe scrise, în cazul candidatilor pentru posturile vacante de
inspector de probatiune;
e) sustinerea unui plan strategic de dezvoltare a
serviciului, denumit în continuare plan strategic, pentru serviciul în
cadrul caruia intentioneaza sa ocupe functia de conducere, în cazul
candidatilor pentru functia de sef serviciu;
f) repartizarea pe posturi a candidatilor pentru
posturile vacante de consilier de probatiune si pentru functiile vacante de sef
serviciu.
(2) In cazul sustinerii interviului pentru functia de
sef serviciu, candidatul va fi evaluat, pe lânga ariile prevazute la alin. (1)
lit. c), si pe dimensiunea cunostinte în domeniul probatiunii.
Art. 6. - (1) Publicitatea concursului se realizeaza
prin publicarea unui anunt de concurs pe site-ul Ministerului Justitiei si prin
utilizarea altor mijloace de comunicare, dupa caz.
(2) Anuntul de concurs, publicat pe site-ul
Ministerului Justitiei cu cel putin 30 de zile înainte de data începerii
concursului, cuprinde informatii referitoare la: termenul-limita de depunere a
dosarului de înscriere, cuantumul taxei de înscriere la concurs, locul
depunerii dosarului, locul desfasurarii etapelor, tematica, bibliografia,
categoriile de posturi vacante, numarul posturilor vacante, cerintele generale
ale fiecarui post, regulamentul de concurs, modelul curriculumului vitae,
cererea-tip de înscriere, datele de contact de unde se pot obtine informatii
suplimentare referitoare la concurs.
(3) Anuntul de concurs publicat prin intermediul altor
mijloace de comunicare în masa va cuprinde data-limita de înscriere la concurs,
numarul de posturi, respectiv functii vacante, etapele de concurs si indicarea
sursei de unde se pot obtine informatii suplimentare în legatura cu concursul.
(4) Pentru concursul privind ocuparea posturilor vacante
de inspector de probatiune si a functiilor vacante de sef serviciu, anuntul de
concurs prevazut la alin. (2) se afiseaza si la sediul serviciilor de
probatiune. In acest caz, seful serviciului de probatiune va întocmi un
proces-verbal, care se transmite Directiei resurse umane din cadrul
Ministerului Justitiei.
(5) In situatia în care se modifica data-limita de
înscriere la concurs sau data si locul desfasurarii unor etape de concurs,
organizatorii vor publica un nou anunt pe site-ul Ministerului Justitiei, cu
cel putin 5 zile înainte de data efectiva de desfasurare a etapei.
Art. 7. - (1) Tematica, bibliografia de concurs, precum
si criteriile de interviu se elaboreaza de catre Directia de probatiune, care
le supune spre aprobare ministrului justitiei.
(2) Pentru concursul privind ocuparea functiilor vacante
de sef serviciu, pe lânga mentiunile prevazute la alin. (1), Directia de
probatiune întocmeste si instructiunile de elaborare a planului strategic.
Art. 8. - (1) Pentru fiecare concurs organizat, în
raport cu specificul posturilor scoase la concurs, cu numarul candidatilor si
cu etapele sustinute, ministrul justitiei numeste prin ordin:
a) comisia de organizare a concursului;
b) comisia de interviu;
c) comisia de verificare a cunostintelor;
d) comisia de examinare a planului strategic, în cazul
candidatilor pentru functiile vacante de sef serviciu;
e) comisia de solutionare a contestatiilor;
f) comisia de repartizare pe posturi a candidatilor
pentru posturile vacante de consilier de probatiune si pentru functiile vacante
de sef serviciu.
(2) Fiecare comisie are în componenta sa un presedinte,
membri, un secretar, precum si supleanti.
(3) Din comisiile prevazute la alin. (1) lit. a) si f)
pot face parte reprezentanti ai Directiei de probatiune, ai altor departamente
din cadrul Ministerul Justitiei ori din subordinea acestuia sau ai serviciilor
de probatiune, dupa caz.
(4) Din comisiile prevazute la alin. (1) lit. b), c),
d) si e) pot face parte reprezentanti ai Directiei de probatiune, ai
serviciilor de probatiune, precum si alti colaboratori externi, dupa caz.
(5) In cazul în care concursul pentru ocuparea
posturilor vacante de consilier de probatiune se desfasoara simultan cu cel
pentru ocuparea posturilor vacante de inspector de probatiune, se pot stabili
comisii comune de concurs.
(6) In functie de numarul candidatilor, comisiile de
concurs prevazute la art. 8 alin. (1) îsi pot desfasura activitatea si la nivel
regional.
Art. 9. - Comisia de organizare a concursului are, în
principal, urmatoarele atributii:
a) verifica cererile de înscriere si actele depuse la
dosarele candidatilor, conform art. 3 si 4, si respinge cererile de înscriere
ale candidatilor, daca nu sunt însotite de actele prevazute la art. 3 alin. (1)
sau daca din actele depuse nu rezulta îndeplinirea conditiilor specifice pentru
ocuparea postului ori a functiei vacante;
b) asigura afisarea rezultatelor verificarii dosarelor
candidatilor;
c) asigura afisarea rezultatelor etapelor de concurs si
a rezultatelor finale ale concursului;
d) asigura transmiterea catre Directia resurse umane
din cadrul Ministerului Justitiei a rezultatelor concursului;
e) îndeplineste orice sarcini organizatorice necesare
pentru buna desfasurare a concursului.
Art. 10. - Comisia de interviu are urmatoarele atributii
principale:
a) stabileste întrebarile si baremul pentru interviu;
b) stabileste planul interviului si realizeaza
interviul;
c) noteaza si stabileste media notelor acordate
candidatilor de catre fiecare membru al comisiei;
d) reanalizeaza punctajul obtinut si stabileste nota
finala, daca exista o diferenta mai mare de doua puncte între notele acordate
de membrii comisiei;
e) centralizeaza si comunica în scris comisiei de organizare
a concursului rezultatele interviului, în vederea afisarii acestora.
Art. 11. - Comisia de verificare a cunostintelor are
urmatoarele atributii principale:
a) stabileste cel putin 3 variante de subiecte pentru
proba scrisa;
b) stabileste baremul pentru fiecare subiect;
c) corecteaza lucrarile candidatilor si stabileste media
notelor acordate candidatilor de catre fiecare membru al comisiei;
d) reanalizeaza punctajul obtinut si stabileste nota
finala, daca exista o diferenta mai mare de doua puncte între notele acordate
de membrii comisiei;
e) centralizeaza si comunica în scris rezultatele etapei
comisiei de organizare a concursului, în vederea afisarii acestora.
Art. 12. - Comisia de examinare a planurilor strategice
are urmatoarele atributii principale:
a) stabileste baremul pentru evaluarea planului
strategic;
b) noteaza planul strategic sustinut si stabileste media
notelor acordate candidatilor de catre fiecare membru al comisiei;
c) reanalizeaza punctajul obtinut si stabileste nota
finala, daca exista o diferenta mai mare de doua puncte între notele acordate
de membrii comisiei;
d) centralizeaza si comunica în scris rezultatele etapei
comisiei de organizare a concursului, în vederea afisarii acestora.
Art. 13. - Comisia de solutionare a contestatiilor are
urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu
privire la rezultatul obtinut în urma selectiei dosarelor;
b) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu
privire la rezultatul obtinut în urma interviului;
c) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu
privire la rezultatul obtinut în urma probei scrise;
d) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu
privire la rezultatul obtinut în urma sustinerii planului strategic;
e) centralizeaza si comunica în scris comisiei de
organizare a concursului rezultatele solutionarii contestatiilor, în vederea
afisarii acestora.
Art. 14. - (1) In cazul în care se constata, în urma
solutionarii contestatiilor, ca exista o diferenta de cel putin un punct fata
de rezultatul obtinut initial de catre candidat, nota finala va fi stabilita de
catre o comisie formata din 3 membri, dupa cum urmeaza: un membru din comisia
de solutionare a contestatiilor, un membru din comisia care a evaluat proba contestata
si un alt membru, cu rol de arbitru, desemnat prin tragere la sorti dintre
membrii comisiilor ale caror rezultate nu fac obiectul contestatiei.
(2) Comisia de arbitraj astfel constituita este numita
prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 15. - Comisia de repartizare pe posturi are ca
atributie principala repartizarea candidatilor pe posturile vacante de
consilier de probatiune si în functiile vacante de sef serviciu scoase la
concurs.
Art. 16. - (1) Nu pot face parte din comisiile prevazute
la art. 8 alin. (1) si la art. 14 acele persoane care sunt soti, rude sau afini
pâna la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidatii înscrisi la
concurs.
(2) Fiecare membru al comisiilor mentionate la alin.
(1) semneaza o declaratie pe propria raspundere în care precizeaza ca:
a) nu se afla în vreuna dintre situatiile de
incompatibilitate prevazute la alin. (1);
b) va respecta confidentialitatea lucrarilor comisiei
si a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(3) Membrii comisiilor prevazute la art. 8 alin. (1)si
la art. 14, precum si persoanele care vor asigura supravegherea desfasurarii
etapei scrise vor fi retribuiti pentru activitatea depusa, potrivit legii.
(4) Neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasa a
responsabilitatilor de catre persoanele mentionate la alin. (3) atrage neplata
sau reducerea corespunzatoare a indemnizatiei platite pentru contributia la
desfasurarea concursului.
Art. 17. - (1) Selectia dosarelor depuse de candidati se
va realiza în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data primirii
dosarelor.
(2) Lista candidatilor declarati admisi sau respinsi
dupa selectia dosarelor este publicata pe site-ul Ministerului Justitiei.
(3) Candidatii declarati respinsi în urma selectiei
dosarelor pot depune la Directia resurse umane din cadrul Ministerului
Justitiei, personal sau prin fax, contestatie în termen de doua zile lucratoare
de la afisarea listelor.
(4) Contestatiile candidatilor respinsi în urma
selectiei dosarelor sunt solutionate în termen de cel mult 5 zile lucratoare de
la expirarea termenului prevazut la alin. (3).
(5) Lista finala a candidatilor declarati admisi dupa
selectia dosarelor, precum si informatiile cu privire la data, locul si ora de
sustinere a testarii medicale si psihologice prevazute la art. 5 alin. (1) lit.
b) sunt publicate pe site-ul Ministerului Justitiei în termenul prevazut la
alin. (4).
Art. 18. - (1) Candidatii declarati admisi în urma
etapei de selectie a dosarelor sunt supusi unei testari medicale si psihologice
cu caracter eliminatoriu.
(2) Testarea medicala si psihologica se va realiza în
termen de cel putin 10 zile lucratoare de la data stabilita de organizatori.
(3) Testarea medicala si testarea psihologica a
candidatilor la posturile vacante de consilier de probatiune, inspector de
probatiune si functia de sef serviciu se vor realiza conform procedurilor
elaborate în acest sens si aprobate prin ordin al ministrului justitiei.
(4) Lista candidatilor care vor sustine interviul,
precum si informatiile cu privire la data, locul si ora de sustinere a acestuia
vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justitiei în termen de doua zile
lucratoare de la finalizarea testarii medicale si a testarii psihologice.
Art. 19. - (1) A treia etapa a concursului consta în
sustinerea de catre candidati a unui interviu, în vederea evaluarii
urmatoarelor dimensiuni: abilitati, atitudini si motivatie.
(2) Pentru concursul organizat în vederea ocuparii
functiei de sef serviciu se aplica prevederile art. 5 alin. (2).
(3) Comisia de interviu va acorda o nota fiecarui candidat.
La finalizarea etapei, baremul grilei de interviu se afiseaza pe site-ul
Ministerului Justitiei.
(4) Intrebarile si raspunsurile la interviu se
înregistreaza audio, iar înregistrarile sunt utilizate exclusiv în cadrul
concursului.
(5) Sunt declarati admisi la proba interviului
candidatii care au obtinut minimum nota 7, dar nu mai putin de nota 5 la
fiecare dintre dimensiunile mentionate la alin. (1), precum si la art. 5 alin.
(2). Rezultatele interviului sunt publicate pe site-ul Ministerului Justitiei
în termen de doua zile lucratoare de la finalizarea etapei.
Art. 20. - (1) Rezultatele interviului pot fi contestate
în termen de doua zile lucratoare de la afisare. Contestatia se depune,
personal sau prin fax, la Directia resurse umane din cadrul Ministerului
Justitiei.
(2) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de
solutionare a contestatiilor în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la
expirarea termenului prevazut la alin. (1), iar rezultatele se publica pe
site-ul Ministerului Justitiei.
(3) In situatia prevazuta la art. 14, termenul prevazut
la alin. (2) se prelungeste cu 5 zile lucratoare.
(4) Lista candidatilor declarati admisi dupa proba
interviului, notele obtinute pentru fiecare dimensiune si media finala, precum
si informatiile cu privire la data, locul si ora de desfasurare a urmatoarei
probe sunt publicate pe site-ul Ministerului Justitiei în termenul prevazut la
alin. (2) si (3).
(5) Notarea comisiei de solutionare a contestatiilor
este definitiva, cu exceptia situatiei prevazute la art. 14.
Art. 21. - (1) Candidatii pentru posturile de consilier
de probatiune si inspector de probatiune, care au fost declarati admisi la
proba interviului, sustin proba scrisa în conformitate cu prevederile art. 5
alin. (1) lit. d).
(2) Intrarea candidatilor în salile de concurs se face
pe baza listelor întocmite pentru fiecare sala si a actului de identitate, cu o
jumatate de ora înainte de începerea probei scrise. Pe lista se mentioneaza
prezenta fiecarui candidat.
(3) Candidatii care nu se afla în sala în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine concursul. Este
interzisa detinerea sau utilizarea de catre candidati, pe toata durata probei
scrise, a mijloacelor de comunicare la distanta, a computerelor personale etc.
(4) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii
primesc coli de hârtie având stampila Directiei de probatiune. Se poate folosi
numai cerneala sau pix cu pasta de culoare albastra.
(5) Inainte de a se dicta subiectele, candidatii scriu
numele si prenumele pe coltul foii ce urmeaza sa fie lipit, pe care se aplica
stampila Directiei de probatiune si semnatura presedintelui comisiei de
verificare a cunostintelor.
(6) Pe toata durata desfasurarii probei scrise, în
salile de concurs au acces numai membrii comisiilor de concurs, persoanele care
supravegheaza desfasurarea probei si, daca este cazul, personalul medical.
(7) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii este de 3
ore. Candidatii predau lucrarile în functie de momentul finalizarii lor sau la
expirarea timpului stabilit pentru proba scrisa, iar responsabilul fiecarei
sali de concurs întocmeste un borderou care cuprinde numarul de pagini al
lucrarilor si semnatura candidatilor, pe care îl preda, împreuna cu lucrarile,
presedintelui comisiei de verificare a cunostintelor, printr-un proces-verbal.
(8) Lucrarea se considera predata de catre candidat
dupa verificarea starii acesteia de catre responsabilul de sala si dupa
semnarea de catre candidat în borderou.
(9) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este
interzisa parasirea temporara a salii de concurs de catre candidati. In cazuri
exceptionale, parasirea temporara a salii de concurs se poate face numai cu
însotirea unui supraveghetor.
(10) Pentru asigurarea ordinii în timpul concursului,
membrii comisiei de verificare a cunostintelor sau persoanele care
supravegheaza desfasurarea probei pot reaseza candidatii în sala.
(11) Orice frauda sau încercare de frauda dovedita se
sanctioneaza prin eliminarea din concurs; în aceste cazuri, persoanele care
supravegheaza desfasurarea probei îl sesizeaza de îndata pe presedintele
comisiei de verificare a cunostintelor, care întocmeste un proces-verbal despre
constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea
„frauda".
(12) La finalizarea probei scrise, baremul de corectare
se afiseaza la locatia de desfasurare a acesteia si pe site-ul Ministerului
Justitiei.
Art. 22. - (1) Lucrarile scrise sunt corectate în termen
de cel putin 10 zile lucratoare de la data sustinerii etapei, iar rezultatele
sunt publicate pe site-ul Ministerului Justitiei.
(2) Sunt declarati admisi la proba scrisa candidatii
pentru posturile vacante de consilier de probatiune care au obtinut minimum
nota 7.
(3) In cazul concursului organizat în vederea ocuparii
posturilor vacante de inspector de probatiune, sunt declarati admisi la proba
scrisa candidatii care au obtinut minimum nota 7.
(4) Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba
scrisa pot depune, personal sau prin fax, contestatii la Directia resurse umane
din cadrul Ministerului Justitiei, în termen de doua zile lucratoare de la
afisarea rezultatelor.
(5) In vederea solutionarii contestatiilor, lucrarile
scrise sunt resigilate si renumerotate, fiind notate într-un borderou.
(6) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de
solutionare a contestatiilor, în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la
expirarea termenului prevazut la alin. (4).
(7) Daca exista situatii dintre cele prevazute la art.
14, termenul destinat afisarii rezultatelor dupa verificarea contestatiilor se
prelungeste cu înca 5 zile. Prevederile art. 20 alin. (5) se aplica în mod
corespunzator.
Art. 23. - Rezultatele finale ale probei scrise vor fi
publicate pe site-ul Ministerului Justitiei.
Art. 24. - (1) Candidatii pentru functiile vacante de
sef serviciu, care au fost declarati admisi la proba interviului, sustin oral
un plan strategic de dezvoltare a serviciului în cadrul caruia intentioneaza sa
ocupe functia de conducere, întocmit în conformitate cu prevederile art. 7
alin. (2).
(2) Planul strategic se depune la Directia resurse umane
din cadrul Ministerului Justitiei, în termen de cel mult 5 zile dupa afisarea
rezultatelor la proba interviului, pe suport hârtie, purtând pe fiecare pagina
semnatura candidatului.
(3) Dupa finalizarea termenului de depunere a planului
strategic, baremul dupa care se evalueaza acesta se va afisa pe site-ul Ministerului
Justitiei.
(4) Sustinerea planului strategic de catre candidati se
înregistreaza audio si se utilizeaza exclusiv în cadrul concursului.
(5) Sunt declarati admisi în urma sustinerii planului
strategic candidatii care au obtinut minimum nota 7. Rezultatele obtinute în
urma sustinerii planului strategic sunt publicate pe site-ul Ministerului
Justitiei în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la finalizarea etapei.
Prevederile art. 6 alin. (4) se aplica în mod corespunzator.
(6) Rezultatele obtinute în urma sustinerii planului
strategic pot fi contestate în termen de doua zile lucratoare de la afisare.
Contestatia se depune, personal sau prin fax, la Directia resurse umane din
cadrul Ministerului Justitiei.
(7) Contestatiile se solutioneaza de catre comisia de
solutionare a contestatiilor, în termen de cel mult 5 zile lucratoare de la
expirarea termenului prevazut la alin. (6).
(8) In situatia prevazuta la art. 14, termenul prevazut
la alin. (7) se prelungeste cu 5 zile.
(9) Lista candidatilor declarati admisi în urma
sustinerii planului strategic este publicata pe site-ul Ministerului Justitiei
în termenul prevazut la alin. (7). Prevederile art. 6 alin. (4) se aplica în
mod corespunzator.
Art. 25. - (1) Fiecare proba va fi notata de la 0 la 10.
Nu se acorda puncte din oficiu.
(2) Notele acordate la fiecare proba de concurs se trec
în litere si în cifre în borderoul de notare, care este semnat pe fiecare fila
de membrii comisiilor prevazute la art. 8 alin. (1) lit. b)-e).
(3) Nota finala a fiecarei probe de concurs este media
aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiilor prevazute la art.
8 alin. (1) lit. b)-e).
(4) Nota finala a concursului este media aritmetica a
notelor obtinute la proba interviului si proba scrisa, în cazul sustinerii
concursului pentru ocuparea posturilor vacante de consilier de probatiune si
inspector de probatiune, respectiv a notelor obtinute la proba interviului si
proba sustinerii planului strategic, pentru ocuparea functiilor vacante de sef
serviciu.
Art. 26. - (1) Media generala de promovare a concursului
este de cel putin 7.
(2) Candidatii declarati admisi la concursul pentru
ocuparea posturilor vacante de consilier de probatiune si a functiilor vacante
de sef serviciu vor fi repartizati pe posturi de catre comisia prevazuta la
art. 8 alin. (1) lit. f), în cel mult 5 zile lucratoare de la comunicarea
rezultatelor.
(3) Repartizarea candidatilor pe posturile vacante de
consilier de probatiune se va face în functie de:
a) numarul posturilor vacante;
b) nota finala obtinuta;
c) optiunile candidatilor.
(4) Repartizarea candidatilor pe functiile vacante de
sef serviciu se va face în functie de criteriile prevazute la alin. (3) lit. b)
si c).
(5) Departajarea candidatilor cu note egale, care opteaza
pentru posturile vacante de consilier de probatiune din cadrul aceluiasi
serviciu sau pentru posturile vacante de inspector de probatiune, se face întâi
în functie de nota obtinuta la proba scrisa, apoi în functie de nota obtinuta
la dimensiunea atitudine din cadrul interviului.
(6) Departajarea candidatilor cu note egale, care
opteaza pentru functia vacanta de conducere din cadrul aceluiasi serviciu, se
realizeaza întâi în functie de nota obtinuta la planul strategic, apoi în
functie de nota obtinuta la dimensiunea cunostinte în domeniul probatiunii din
cadrul interviului.
(7) Lista candidatilor declarati admisi si repartizati
pe posturi va fi publicata pe site-ul Ministerului Justitiei, în termen de doua
zile de la finalizarea concursului.
Art. 27. - Prin derogare de la prevederile art. 6, în
cazul în care între data anuntarii concursului si data încheierii probelor de
concurs se vacanteaza sau se suplimenteaza posturi, acestea pot fi ocupate de
catre candidati în conditiile prezentului regulament.
Art. 28. - (1) Candidatii declarati admisi vor fi numiti
în functie prin ordin al ministrului justitiei, emis în cel mult 15 zile de la
data afisarii rezultatelor repartizarii candidatilor, pentru consilieri de
probatiune si functiile de sef serviciu, respectiv de la data afisarii
rezultatelor finale privind ocuparea posturilor vacante de inspector de
probatiune.
(2) Candidatii admisi în conditiile prezentului
regulament trebuie sa se prezinte la post la data numirii în functie prin ordin
al ministrului justitiei.
(3) In cazul neprezentarii la post în termenul stabilit,
postul este declarat vacant. Directia de probatiune va comunica urmatorului
candidat posibilitatea ocuparii acestuia, în conditiile prezentului regulament.
CAPITOLUL III
Dispozitii finale
Art. 29. - Lucrarile scrise ale candidatilor declarati
admisi la concurs si procesele-verbale privind rezultatele concursului sunt
transmise Directiei resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei, pentru a
fi incluse în dosarele profesionale ale candidatilor. Dosarele,
procesele-verbale, lucrarile scrise referitoare la ceilalti candidati si orice
alte documente în legatura cu concursul se arhiveaza si se pastreaza la
Directia resurse umane din cadrul Ministerului Justitiei.